Tahsin EMİN
Kıdemli Üye
- Katılım
- 7 Şub 2012
- Mesajlar
- 11,757
- Tepkime puanı
- 490
- Puanları
- 83
kıvırmanın alemi ne, soru o kadar açık....
Allahü Teala'ya iftira atmanın hükmü nedir..???
kıvırmanın alemi ne, soru o kadar açık....
sen iyice zıvanadan çıkmışsın....şu yazdıklarına bak yahu.....
Allahü Teala'ya iftira atmanın hükmü nedir..???
Zıvanadan çıkan sensin...
Bana bir ayet yaz:
"Ey Rasülüm gelmiş geçmiş bütün insanların en üstünü sensin" şeklinde...
Allah tan affımı isterim,,hadi işine git, sebeb olmak üzereyim....Allah seni ıslah etsin, Hidayet versin...
İslamoğlu evvelki yazdığı kitapta suratını asan olarak Peygamber Efendimizi takdim eder. Lakin bu konuda bir yanlışlık var diyemeyiz, zira bizim meallarimiz de hep böyle yazar. Diyanet Meali:
"1, 2, 3, 4. (Peygamber), âmânın kendisine gelmesinden ötürü yüzünü ekşitti ve çevirdi. (Resûlüm! onun halini) sana kim bildirdi! Belki o temizlenecek, yahut öğüt alacak da o öğüt ona fayda verecek."
Burada bir sıkıntı yok. Mealine gelince burada Hz. Peygambere bir hakaret değil, tam tersine yüzünü ekşiten olarak dahi Efendimiz aleyhisselamı görmek istemez ve başkasına isnad eder. Demek ki klasik meallerin yazdığı görüşten dönmüş... Efendimiz aleyhisselama kibirli dedi demek haksızlık olur gibi. Tam tersi yani.
Suratını asmak ifadesi ile "kibirlenmek" arasında çok uç manada farklılıklar var mıdır..?
Suratını asmak çok farklı şeylerden olur. Arada dağlar kadar fark olur. Yanınıza bir adam gelir, beğenmezsiniz suratınızı asarsınız, bu kibirdendir. Kudsî hadîste, Cenâb-ı Hak, “Kibriya, Benim ridâm, azamet ise Benim izârımdır. Kim Benimle bu mevzuda yarışa kalkışır ve bunları paylaşmaya yeltenirse, onu Cehennem’e atarım.” buyurmaktadır.
Bir kavmin büyüğüne İslam'ı anlatırken ve onun İslam'ı seçmesi ile çok insanlar etkilenip hidayete yaklaşacak iken birisi şahsi bir mesele ile yanınıza gelirse, insan o büyük menfaatin gideceği endişesi ile suratı düşebilir. Burada nefsi bir şey yok, aksine insanların menfaati, kazancı endişesi var. Ama burada dahi ikaz edilmiş deniliyor.
İslamoğlu ise mealinde bunu dahi Efendimize yakıştırmamış ve yanındaki adamı işaret etmiş.
1. ve 2. ayetin muhatabı Hz. Peygamber değil diyor.
İslamoğlu fırıldak çeviriyor ve sen de fırıldağını yiyorsun.
Meşhurluk uğruna nerde aykırı görüş var yayarsan, üstelik tercüme hatalarıyla görüşleri yamultursan; orjinallik olsun diyerek görüş uydurursan, her bid'at mezhepten alıp yamayıp pazarlarsan sonu bu...
Çekirge bir sıçrar, iki sıçrar...