Hristiyanlara soru

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Neye dayanarak iddia ettiğimi yazacak değilim. Şu kadarını söyleyeyim. Kutsal Kitapların yazım sürecinde devam eden bir ahengi vardır.

"Tanrı'dan başka tapacak yoktur" veya "La ilahe illallah" ise yürekten inandığım bir gerçektir.

bu büyük önem arz eden bir sey. "La ilahe illallah" sözünün hatiri bizde büyüktür.

Insaallah, Yaratanla yaratilanin birbirinden ayiri oldugununu da idrak edersiniz. Bir seyin hem yaradan hemde yaratan olmayici asikardir aslinda.
Müsadenizle sunu da belirtmek isterimki, yaratan hic bir seykilde maddesel forma girmez, bunu madde kaldiramaz. Nitekim hz.Musanin "bana kendini göster.." dedigi kissayi hatirlayiniz. Sanirim bu hadise eski ahittede geciyor.
Rab ne demisti; " eger o dagin orda durdugunu görebilirsen beni idrak edebilrisin." Ancak dag paramparca olmustu.

Burdan cikan sonuc ; madde tanriyi tasimaz, yani tanrinin madde formunu almasi söz konusu degildir. Ve bu da hic bir insanin tanri olmayacaginin acik delilidir.

Umarim Hidayet veren Allah size de hidayet kapilarini acar.
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
bu büyük önem arz eden bir sey. "La ilahe illallah" sözünün hatiri bizde büyüktür.

Insaallah, Yaratanla yaratilanin birbirinden ayiri oldugununu da idrak edersiniz. Bir seyin hem yaradan hemde yaratan olmayici asikardir aslinda.
Müsadenizle sunu da belirtmek isterimki, yaratan hic bir seykilde maddesel forma girmez, bunu madde kaldiramaz. Nitekim hz.Musanin "bana kendini göster.." dedigi kissayi hatirlayiniz. Sanirim bu hadise eski ahittede geciyor.
Rab ne demisti; " eger o dagin orda durdugunu görebilirsen beni idrak edebilrisin." Ancak dag paramparca olmustu.

Burdan cikan sonuc ; madde tanriyi tasimaz, yani tanrinin madde formunu almasi söz konusu degildir. Ve bu da hic bir insanin tanri olmayacaginin acik delilidir.

Umarim Hidayet veren Allah size de hidayet kapilarini acar.

Bizde o olayda Dağlar yok olmaz. Musa Tanrı'nın bir kısmını görür. Tanrı'nın görünebebilir yanını İsa Mesih temsil eder. Baba ise özdür ve görünmez. Tanrı'nın gücü her şeye yeter. İsa Mesih'in insan bedeni yaratılmıştır ancak kendisi asla yaratılmamıştır. Başından beri vardır.

Yuhanna 1:
"Başlangıçta Söz vardı. Söz Tanrı’yla birlikteydi ve Söz Tanrı’ydı.
[SUP]2[/SUP]Başlangıçta O, Tanrı’yla birlikteydi.
[SUP]3[/SUP]Her şey O’nun aracılığıyla var oldu, var olan hiçbir şey O’nsuz olmadı.
[SUP]4[/SUP]Yaşam O’ndaydı ve yaşam insanların ışığıydı. ...
[SUP]14[/SUP]Söz, insan olup aramızda yaşadı. O’nun yüceliğini –Baba’dan gelen, lütuf ve gerçekle dolu biricik Oğul’un yüceliğini– gördük.
[SUP]15[/SUP]Yahya O’na tanıklık etti. Yüksek sesle şöyle dedi: “ ‘Benden sonra gelen benden üstündür. Çünkü O benden önce vardı’ diye sözünü ettiğim kişi budur.”
[SUP]16[/SUP]Nitekim hepimiz O’nun doluluğundan lütuf üzerine lütuf aldık.
[SUP]17[/SUP]Kutsal Yasa Musa aracılığıyla verildi, ama lütuf ve gerçek İsa Mesih aracılığıyla geldi.
[SUP]18[/SUP]Tanrı’yı hiçbir zaman hiç kimse görmedi. Baba’nın bağrında bulunan ve Tanrı olan biricik Oğul O’nu tanıttı."
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Bizde o olayda Dağlar yok olmaz. Musa Tanrı'nın bir kısmını görür. Tanrı'nın görünebebilir yanını İsa Mesih temsil eder. Baba ise özdür ve görünmez. Tanrı'nın gücü her şeye yeter. İsa Mesih'in insan bedeni yaratılmıştır ancak kendisi asla yaratılmamıştır. Başından beri vardır.

Yuhanna 1:
"Başlangıçta Söz vardı. Söz Tanrı’yla birlikteydi ve Söz Tanrı’ydı.
[SUP]2[/SUP]Başlangıçta O, Tanrı’yla birlikteydi.
[SUP]3[/SUP]Her şey O’nun aracılığıyla var oldu, var olan hiçbir şey O’nsuz olmadı.
[SUP]4[/SUP]Yaşam O’ndaydı ve yaşam insanların ışığıydı. ...
[SUP]14[/SUP]Söz, insan olup aramızda yaşadı. O’nun yüceliğini –Baba’dan gelen, lütuf ve gerçekle dolu biricik Oğul’un yüceliğini– gördük.
[SUP]15[/SUP]Yahya O’na tanıklık etti. Yüksek sesle şöyle dedi: “ ‘Benden sonra gelen benden üstündür. Çünkü O benden önce vardı’ diye sözünü ettiğim kişi budur.”
[SUP]16[/SUP]Nitekim hepimiz O’nun doluluğundan lütuf üzerine lütuf aldık.
[SUP]17[/SUP]Kutsal Yasa Musa aracılığıyla verildi, ama lütuf ve gerçek İsa Mesih aracılığıyla geldi.
[SUP]18[/SUP]Tanrı’yı hiçbir zaman hiç kimse görmedi. Baba’nın bağrında bulunan ve Tanrı olan biricik Oğul O’nu tanıttı."

Hz. Musayi ne derece gördü onu bilmem ama sok olup bayildigi Kuranda anlatilir. Yine Kuranin baska bir yerinde denilirki " gözler Onu (Allahi) göremez, o ise bütün gözleri görür" . Yaraticinin madde formunu olmasi söz konusu olamayacagi, maddenin bunu kaldirmayacagi burdan acikca anlasiliyor.

Hz. Isa sizin dediginiz gibi olmasi icin yaratilan oldugu gibi hemde yaratan olmasida icabet ederki, böyle bir sey söz konusu degil. Bir seyin hem yaratan hemde yaratilan olmasi olacak is degildir. Yaratan yaratilan olmaz, yaratilansa yaratan olamaz. Bu cok net ve acik bir seydir.

Paylastiginiz YUhannadan ne gibi bir mana cikarmak istediginizi anlamis degilim.
Ordan yaratilisin "söz" ile basladigi cikar. Yani Sadece Yaratan en basta vardi, daha sonra yaratilis Sözle "OL" kelamiyla basladi. Burdan bile anlasiliyorki, ilk basta tanridan baska hic bir sey yoktu, ne Hz. Isa, Ne Hz. Muhammed nede baska bir varlik. Söz ile yaratilis basliyor, buradan Insanlarin ve tabiki Hz. Isanin sonradan yaratildigi yani mahluk oldugu cok net anlasiliyor.

Yine SÖZ ün Insan olmasi( Söz, insan olup aramızda yaşadı.), "OL" sözüyle insanin var olmasi anlasilir, eger SÖZ e bir ilahiyet atfediyorsanizki bu bütün insanlik icin gecerli olur . Yine ilk yaratilan insan Hz. Ademdir, ve Sözün insanolmasi ilk onda görülür. Bu bakimdan Hz. Ademin yaratilisi SÖZ´ün Insana dönüstügü en bariz örnektir. Elbette insan Allah katinda degerli bir varliktir ancak asla ilah degildir, Sözün insana dönüsmesi demek, SÖZ´ile yaratilisin olmasi veya baslamasi demektir. Burda somut düsünceden kurtulmalisiniz soyut düsünceyi isletmelisiniz.
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
Hz. Musayi ne derece gördü onu bilmem ama sok olup bayildigi Kuranda anlatilir. Yine Kuranin baska bir yerinde denilirki " gözler Onu (Allahi) göremez, o ise bütün gözleri görür" . Yaraticinin madde formunu olmasi söz konusu olamayacagi, maddenin bunu kaldirmayacagi burdan acikca anlasiliyor.

Hz. Isa sizin dediginiz gibi olmasi icin yaratilan oldugu gibi hemde yaratan olmasida icabet ederki, böyle bir sey söz konusu degil. Bir seyin hem yaratan hemde yaratilan olmasi olacak is degildir. Yaratan yaratilan olmaz, yaratilansa yaratan olamaz. Bu cok net ve acik bir seydir.

Paylastiginiz YUhannadan ne gibi bir mana cikarmak istediginizi anlamis degilim.
Ordan yaratilisin "söz" ile basladigi cikar. Yani Sadece Yaratan en basta vardi, daha sonra yaratilis Sözle "OL" kelamiyla basladi. Burdan bile anlasiliyorki, ilk basta tanridan baska hic bir sey yoktu, ne Hz. Isa, Ne Hz. Muhammed nede baska bir varlik. Söz ile yaratilis basliyor, buradan Insanlarin ve tabiki Hz. Isanin sonradan yaratildigi yani mahluk oldugu cok net anlasiliyor.

Yine SÖZ ün Insan olmasi( Söz, insan olup aramızda yaşadı.), "OL" sözüyle insanin var olmasi anlasilir, eger SÖZ e bir ilahiyet atfediyorsanizki bu bütün insanlik icin gecerli olur . Yine ilk yaratilan insan Hz. Ademdir, ve Sözün insanolmasi ilk onda görülür. Bu bakimdan Hz. Ademin yaratilisi SÖZ´ün Insana dönüstügü en bariz örnektir. Elbette insan Allah katinda degerli bir varliktir ancak asla ilah degildir, Sözün insana dönüsmesi demek, SÖZ´ile yaratilisin olmasi veya baslamasi demektir. Burda somut düsünceden kurtulmalisiniz soyut düsünceyi isletmelisiniz.

Yuhanna'dan paylaştığım ayetlerde yaratıldı demiyor. Başlangıçta "Söz" vardı diyor. "Söz" Tanrı'ydı diyor. Sizce "Ol" kelimesi Tanrı mı? "Biricik Oğul" diyor "Söz" için. Bir sürü oğullar demiyor, biricik Oğul diyor. Yahya peygamberin kendisinden sonra doğmuş gibi görünmesine rağmen, kendisinden önce var olan olarak tanımladığı "İsa Mesih"tir "Söz"... Yine diyor ki Tanrı'yı kimse görmedi ancak biricik Oğul onu tanıttı. İsa Mesih'in anlatıldığı bir kitapta bu kadar açık bahsedilen başka kim olabilir.

O kadar zorlama ve o kadar mantıksız açıklamışsınız ki konuyu inanamadım. En çok da Kur'an a danışmamanıza inanamadım. Bu ayetlerden yaklaşık 600 sene sonra kaleme alınan Kur'an ayetlerine soralım bakalım "Söz" kimmiş.

Nisa 4:171
"Ey ehl-i kitâb, dîniniz hususunda haddi aşmayın. Allaha karşı hak olandan başkasını söylemeyin. Meryem oğlu Mesih İsâ yalnız Allahın peygamberi ve kelimesidir ki onu Meryeme bırakmıştır. O, Allah tarafından (gelen) bir ruhdur. ..."

Orijinal metinde ne diyor ona bakalım;
4_171.png


Okuyabiliyorsanız, ben okudum defalarca, orijinal metinde "Kelimetuhu" yani "Allah'ın Sözü" demektedir İsa Mesih için. Kef, lam, mim, te, he harflerini yan yana yazınca başka anlam çıkacak mı bakalım :) harekelerde mevcut sırasıyla üstün, esre, üstün, ötre, ötre şeklinde...
 

korbakor53

Doçent
Katılım
7 Ara 2012
Mesajlar
556
Tepkime puanı
24
Puanları
0
ayetin devamını da yazsaydın.

Öyleyse Allah’a ve peygamberlerine iman edin, “(Allah) üçtür” demeyin. Kendi iyiliğiniz için buna son verin. Allah, ancak bir tek ilâhtır. O, çocuk sahibi olmaktan uzaktır. Göklerdeki her şey, yerdeki her şey O’nundur. Vekil olarak Allah yeter.
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
ayetin devamını da yazsaydın.

Öyleyse Allah’a ve peygamberlerine iman edin, “(Allah) üçtür” demeyin. Kendi iyiliğiniz için buna son verin. Allah, ancak bir tek ilâhtır. O, çocuk sahibi olmaktan uzaktır. Göklerdeki her şey, yerdeki her şey O’nundur. Vekil olarak Allah yeter.

Konu "Allah'ın Sözü" ifadesinin Kutsal Kitap'ta ve Kur'an da İsa Mesih'i ifade ettiğini göstermek olduğundan gerisini yazmadım. Çünkü konu dağılır ve bambaşka mecralara giderdi. Siz gereğini yapıverdiniz :D Arapça orijinalini kesmedim dikkat ettiyseniz. Yeterli hassasiyete sahibim siz rahat olun...
 

korbakor53

Doçent
Katılım
7 Ara 2012
Mesajlar
556
Tepkime puanı
24
Puanları
0
kelime den kasıt onun -ol- emriyle yaratılmış olmasıdır.
-kendinden bir ruh- buyrugundan kasıt ise Hz. İsa as. ın Cebrailin üflemesi ile var edilmiş olmasıdır.
yoksa bundan onun Allah'tan bir parça olduğu anlatmak değildir. Çünkü bütün varlıklar Allah'ın ruhundandır.
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
@sayin Mesihçi

yazimin sonunda da dedigim gibi, soyut düsünceyi göz ardi etmemelisiniz. Kuranda mecazi anlatimlar oldugu gibi incildede var, bana göre incilde cokdaha fazla var. örnegin, "ben ve baba biriz" ifadesinde de gectigi gibi..

Kurandan ayet vermisiniz, bunuda zaten bekliyordum, iyikide vermisiniz aciklama firsati dogdu böylece.
Burasini bir alintiyla aciklamak isterim:

nnemel Mesiyhu ‘Iysebnü Meryeme Rasulullahi ve KelimetuHU, elkaha ila Meryeme ve ruhun minHU
"Meryem oğlu İsa Mesih sadece Allah’ın elçisi ve onun Meryem’e ulaştırdığı vaadi ve ondan bir ruhtur. Bir candır."

Kelime geçiyor ayette. Kelime; İbn ül Cini el hasais isimli harika eserinde; ke-le-me, ke-me-le, me-ke-le, le-ke-me, me-le-ke, le-me-ke tüm kombinezonlarını sıralar. Bu kökün ve hepsinin ortak anlamının şiddet ve dehşet, azamet olduğunu vurgular.
Kur’an ın karşılığı Hıristiyan ilahiyatında İncil değildir. İncil, Hz. İsa’nın biyografisidir. Hayat hikayesidir. Hıristiyan ilahiyatında Kur’an ın karşılığı, Hz. İsa’nın bizzat kendisidir. Kelimedir. Allah’ın insan biçiminde ki vahyidir.Yani Allah’ın vaadidir. Onun için Taberi, kelimeyi böyle tefsir etmiş, Allah’ın meleklere, Meryem’e iletmek üzere verdiği duyuru, bildiri olarak.

http://kurantefsir.wordpress.com/2011/04/28/islamoglu-tef-ders-nisa-153-176-36/

Bunu daha yalin söyleyecek olursak, "OL" keliminesinin/sözünün eyleme dönüsmesidir. Yine Hz. Ademde ayni sekilde yaratilmistir. Üstelik Hz. Adem ´ hem annesiz hemde babasiz yaradilmistir.
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Yuhanna'dan paylaştığım ayetlerde yaratıldı demiyor. Başlangıçta "Söz" vardı diyor. "Söz" Tanrı'ydı diyor. Sizce "Ol" kelimesi Tanrı mı? "Biricik Oğul" diyor "Söz" için. Bir sürü oğullar demiyor, biricik Oğul diyor. Yahya peygamberin kendisinden sonra doğmuş gibi görünmesine rağmen, kendisinden önce var olan olarak tanımladığı "İsa Mesih"tir "Söz"... Yine diyor ki Tanrı'yı kimse görmedi ancak biricik Oğul onu tanıttı. İsa Mesih'in anlatıldığı bir kitapta bu kadar açık bahsedilen başka kim olabilir.

O kadar zorlama ve o kadar mantıksız açıklamışsınız ki konuyu inanamadım. En çok da Kur'an a danışmamanıza inanamadım. Bu ayetlerden yaklaşık 600 sene sonra kaleme alınan Kur'an ayetlerine soralım bakalım "Söz" kimmiş.

Zorlama yorum yapan maalesef sizsiniz, bunu bizzat incil uzmanlari belirtiyor. Incili yorumlarken Pavlusun ögretilerini baz aldiklarini kendileri sölüyorlar. SIz bunlara o kadar baglanmisinizki dogru yorumu zorlama olarak görüyorsunuz.

SImdi tek tek inceleyelim.

"Başlangıçta Söz vardı. Söz Tanrı’yla birlikteydi ve Söz Tanrı’ydı" . -> Söz= Allahin kelami , Allah varsa kelami vardir elbett.
"Başlangıçta O, Tanrı’yla birlikteydi. "-- > O kim? 1 . ayet O söz dür diyor. (bakiniz daha Hz. Isa yok.)
"Her şey O’nun aracılığıyla var oldu, var olan hiçbir şey O’nsuz olmadı. "--> demekki her sey söz /kelamla yaratildi, Allah emrediyor ve hersey böylece var oluyor.

"Söz, insan olup aramızda yaşadı. " --> SÖZ("OL") kelami insan oluyor. YUkardada anlattigimiz gibi "OL" eyleme dönüsüyor. Insan yaratiliyor. Bakiniz hala daha Hz. Isa yok.
"O’nun yüceliğini –Baba’dan gelen, lütuf ve gerçekle dolu biricik Oğul’un yüceliğini– gördük. " --> burda Hz. Isa kast edilmis olacakki, dünyada baskalarinin onu görüdügü anlatiliyor. Biricik ogullun söz oldugu nerden cikti ? Zorlama yorum buna derler iste.
Ha böyle bir sey olsa bile, o zaman bu tüm insanlar icinde gecerli olurdu. Kontexe/baglama göre, söz yalniz biricik ogul seklinde bir denklem kurulamaz.

[SUP]"[/SUP]Tanrı’yı hiçbir zaman hiç kimse görmedi. Baba’nın bağrında bulunan ve Tanrı olan biricik Oğul O’nu tanıttı." --> yazimin en basinda söyledigim gibi, soyut düsüncenizi calistirin biraz, bu kadar "lafizci " yaklasim olmak yaniltabilir. Dilde mecazi anlatimlar olur.

Tekrar Yuhannaya 14´e dönecek olursak, orda "SÖZ --> Insan " oldu diyor. Burda kast edilen tabiiki Hz. Ademdir. O halde sizin yaklasiminizla degerlendirirsek Hz. Adem´de tanri olmalidir. Hadi tüm insanlara ilahiyet verseniz anlayacagim, bu sekilde bir anlam cikar belki yuhannadan, ancak böyle yapmiyorsunuz ki.

Bu mesele aynen bir matematik problemi gibidir. Biraz mathematik mantik bilen bu isi kolayca cözer. Tabii siz dogmatik derseniz bunu sorgulanmaz ilan edersiniz, insanlarda körü körüne inanir.


NOT: hatirlatmak isterim ki yapilan yorumlar, incil meali üstünedir ve dogru meallerindirilis varsayilarak yapiliyor , esasinda orjinale bakmak lazim ancak oda baska bir sorun. Misalen "BABA" diye meallendirilen kelime baska türlüde meallendirilebilir.
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
Yahu siz insanı çatlatırsınız. Sözün Ademle ne alakası var! Adem Tanrı mı?

BAŞLANGIÇTA SÖZ VARDI! SÖZ TANRI'YDI! DİYOR!!!

Adem ne başlangıçta vardır ne de Tanrı'dır.

Her şey onun aracılığıyla ve onun için yaratıldı diyor ve ekliyor O insan olup aramızda yaşadı. Yuhanna kitabı İsa Mesih'in Tanrılığını anlatmak için yazılmıştır. Hangi Hristiyan ilahiyatçı oradaki "Söz" İsa değildir diyorsa gösterin bana artık.

Kur'an da İsa Mesih için "Allah'ın sözü" denmiş azamet vs. diye kıvırmışsınız. Yuhanna kitabına ayak üstü tefsir yaptınız. İncil hakkında hiç bir fikriniz yok. İncil İsa'nın biyografisi demişsiniz. İsa Mesih'in biyografisi ilk 4 kitaptır, kalan 23 kitap farklıdır.

Yazı dilinde büyük harfle yazmak, bağırmak demektir. Sonunda beni de bağırtmayı başardığınız için sizi tebrik ediyorum. Na to kafa na to mermer derler Trakya'da. Beş milyon kere söyledim. İncil 27 kitap, şöyle , böyle hala 4 İncil... 2000 yıldır bunca adam Yuhanna'nın İsa Mesih'i kastettiğini anlamış bizim kılıçarslan büyük sırrı çözdü meğer o ademmiş.

Sizinle tartışmak, dağa taşa bağırmak gibi...
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
Orijinal metin getireyim size, Yeter ki mutlu olun. Sonra da yine haklı olduğunuzu söyleyin ve 4 İncil'le başlayan masalınızı anlatmaya devam edin...
Yuhanna 1:1-4
"Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος. οὗτος ἦν ἐν ἀρχῇ πρὸς τὸν θεόν. πάντα δι’ αὐτοῦ ἐγένετο, καὶ χωρὶς αὐτοῦ ἐγένετο οὐδὲ ἓν ὃ γέγονεν. ἐν αὐτῷ ζωὴ ἦν, καὶ ἡ ζωὴ ἦν τὸ φῶς τῶν ἀνθρώπων· "
Yuhanna 1:14
"
Καὶ ὁ λόγος σὰρξ ἐγένετο καὶ ἐσκήνωσεν ἐν ἡμῖν, καὶ ἐθεασάμεθα τὴν δόξαν αὐτοῦ, δόξαν ὡς μονογενοῦς παρὰ πατρός, πλήρης χάριτος καὶ ἀληθείας."

Yunanca okuma yazmanız olduğunu sanmıyorum doğal olarak ama yine de orijinal metinleri kopyaladım ki kopyalamadı demeyin. Orijinal metinlerde "Baba" sözcüğü "Patres", Tanrı sözcüğü "Theos" ve "Theon", "Söz" sözcüğü "Logos" olarak geçmektedir. Aynı anlamlara gelirler. Merak ettiğiniz başka sözcükler varsa bakabilirim.

Kutsal Kitap'ta "Rhena" ve "Logos" sözcükleri "kelime" anlamında kullanılır. Eski Yunanca'da "Rhena" ağızdan çıkan sözdür. "Logos" ise Tanrı ile madde arasında iletişimi sağlayan sözdür. Burada İsa Mesih'e "Logos" denerek onun insanın asla göremeyeceği ve kavrayamayacağı Tanrı'nın, bu boyuta taşınmış hali olduğunu gösterir.

Tutturmuşsunuz bir Pavlus'un öğretileri diye. Pavlus'un değil diğer elçilerin ve hatta Eski Ahit'i yazan elçilerin kitapları Üçlü birlik inancını destekliyor ve İsa Mesih'i bu şekilde tanımlıyor. Pavlus sadece bir parçası bu sürecin. Havarilerin ve elçilerin öğrettiğine bir şey eklemedi Pavlus. Sadece yaydı ve bir kısmını kayda geçirdi.

Ben diyeceklerimi dediğime göre siz bandı başa sarabilirsiniz. Buyrun efendim...
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Yahu siz insanı çatlatırsınız. Sözün Ademle ne alakası var! Adem Tanrı mı?

BAŞLANGIÇTA SÖZ VARDI! SÖZ TANRI'YDI! DİYOR!!!

Adem ne başlangıçta vardır ne de Tanrı'dır.

Her şey onun aracılığıyla ve onun için yaratıldı diyor ve ekliyor O insan olup aramızda yaşadı. Yuhanna kitabı İsa Mesih'in Tanrılığını anlatmak için yazılmıştır. Hangi Hristiyan ilahiyatçı oradaki "Söz" İsa değildir diyorsa gösterin bana artık.

Kur'an da İsa Mesih için "Allah'ın sözü" denmiş azamet vs. diye kıvırmışsınız. Yuhanna kitabına ayak üstü tefsir yaptınız. İncil hakkında hiç bir fikriniz yok. İncil İsa'nın biyografisi demişsiniz. İsa Mesih'in biyografisi ilk 4 kitaptır, kalan 23 kitap farklıdır.

Yazı dilinde büyük harfle yazmak, bağırmak demektir. Sonunda beni de bağırtmayı başardığınız için sizi tebrik ediyorum. Na to kafa na to mermer derler Trakya'da. Beş milyon kere söyledim. İncil 27 kitap, şöyle , böyle hala 4 İncil... 2000 yıldır bunca adam Yuhanna'nın İsa Mesih'i kastettiğini anlamış bizim kılıçarslan büyük sırrı çözdü meğer o ademmiş.

Sizinle tartışmak, dağa taşa bağırmak gibi...

Sayin mesihci ,
biraz sakin olun lütfen..

Bunda anlasilmayacak bir sey oldugunu sanmiyorum. Sizin paylastiginiz icerikler üzerinden konuyu ele aliyoruz.

YUhannadan paylastiginiz icerikte "söz" ün insan olmasindan bahsediliyor. Söz´ün ne oldugu herkesin malumudur, söz kelamdir .
Tanri "OL" diyor ve O emirle insan var oluyor. Sözün insan olmasi budur.

Peki ilk insan kimdir? HZ: Ademdir. Eger siz söze, kutsiyet atfedecekseniz bu Hz. Adem basta olmak üzere tüm insanlardir.

Konuyu bir takim ön kabullerle ele almak dogru degil, sifirdan ön kabulsüz ele almak en dogru yaklasim.
Aslinda bunu tek tek ele almaya calistim . Anlasilmayacak bir durum yok. Islami bakis acisina da yakin seyler yaziyor orda.

Kisaca söylemek gerekirse; SÖZ= ALLAHIN KELAMI(OL), SÖZ(OL) ---> INSAN oluyor. Ilk insan Hz. Adem. Hz. Isa, yine "OL" kelamiyla babasiz yaratiliyor.
Yuhannadaki ifadelerden bunlar anlasilir.

Müsadenizle daha da basit bir örnekle anlatmaya calisayim.

Sizin yazdiklarinizda birer sözdür/kelamdir. Bu sözler size aittir, sizden gelir. Siz varsaniz bu sözlerde vardir.
Yani siz , bu sözlersiniz. Bu sözlerde sizsiniz. Umarim artik anlasilmistir ne demek istedigim. Yuhannada "SÖZ" ün tanri olmasi bu olmalidir.


Bakiniz sayin mesihci, gercekten konu aslinda kolay anlasilabilir.. Biraz üstünde düsünün lütfen..
Ön yargisiz, ön kosulsuz, samimi sekilde..

NOT: dikkat ettiyseniz orada Kuran tefsirinden alinti yaptim. Ancak anlasilmamis, ALLAHIn Kelami (OL), emrinn yani vahyinin insan olmasidir orda anlatilan.
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0

Yazı dilinde büyük harfle yazmak, bağırmak demektir. Sonunda beni de bağırtmayı başardığınız için sizi tebrik ediyorum. Na to kafa na to mermer derler Trakya'da. Beş milyon kere söyledim. İncil 27 kitap, şöyle , böyle hala 4 İncil... 2000 yıldır bunca adam Yuhanna'nın İsa Mesih'i kastettiğini anlamış bizim kılıçarslan büyük sırrı çözdü meğer o ademmiş.

Sizinle tartışmak, dağa taşa bağırmak gibi...

Bismillah AL RAHMAN AL RAHIM,
la havla ve la kuvvete..

Selam olsun hakikate gözlerine kapamayanlara, Allahin rahmeti bereketi onlarin üstüne olsun.

Evvela, ne yazdiginizi bir kere daha okuyun. Son yazdiginiz satirdan yola cikarak, bindiginiz dali kestiginizi hatirlatirim.

2000 yildir bunca adam anlamamista sen mi anladin .. sekilinde birsey söylediniz.
Buna cevap vermeme gerek dahi yok, cünkü siz biliyorsunuzki, hristiyanlar bu konuda hem fikir dahi degiller. Hz. Isayi tanri olarak kabul etmeyen, gercek manada tek tanri inancina bagli olan ve olmus hristiyanlar gecmiste de vardi ve hala varlar. O halde ne yazdiginizi bir kere daha okuyun ve düsünün...

Incil 27 kitap diyorsunuz? Incil 4 kitapdan olusur, yeni ahit ise bunlarin yaninda bir takim kitapciklardan, mektuplardan olusur. Bunlari konusmayi sacma buluyorum dogrusu. Konuyu dagitmayalim lütfen!

BABA kelimesinin aciklamanizda kendiniz söylediginiz gibi BABA ve TANRI farkli kelimelerdir. Bakin orjinale bakinca bazi seyler nasil hemen ortaya cikiyor.. Ha.. Sunu da söylemekte fayda var, O orjinal metin degil.. Orjinalin yunancaya cevirisi..
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
Bismillah AL RAHMAN AL RAHIM,
la havla ve la kuvvete..

Selam olsun hakikate gözlerine kapamayanlara, Allahin rahmeti bereketi onlarin üstüne olsun.

Evvela, ne yazdiginizi bir kere daha okuyun. Son yazdiginiz satirdan yola cikarak, bindiginiz dali kestiginizi hatirlatirim.

2000 yildir bunca adam anlamamista sen mi anladin .. sekilinde birsey söylediniz.
Buna cevap vermeme gerek dahi yok, cünkü siz biliyorsunuzki, hristiyanlar bu konuda hem fikir dahi degiller. Hz. Isayi tanri olarak kabul etmeyen, gercek manada tek tanri inancina bagli olan ve olmus hristiyanlar gecmiste de vardi ve hala varlar. O halde ne yazdiginizi bir kere daha okuyun ve düsünün...

Incil 27 kitap diyorsunuz? Incil 4 kitapdan olusur, yeni ahit ise bunlarin yaninda bir takim kitapciklardan, mektuplardan olusur. Bunlari konusmayi sacma buluyorum dogrusu. Konuyu dagitmayalim lütfen!

BABA kelimesinin aciklamanizda kendiniz söylediginiz gibi BABA ve TANRI farkli kelimelerdir. Bakin orjinale bakinca bazi seyler nasil hemen ortaya cikiyor.. Ha.. Sunu da söylemekte fayda var, O orjinal metin degil.. Orjinalin yunancaya cevirisi..

Diğer söylemlerinizi dikkate almıyorum. Çok yersizler. Sebebini bir örnekte belirteyim. Demişsiniz ki "O orjinal metin degil.. Orjinalin yunancaya cevirisi.."

-O halde orijinal metin hangi dildedir ve nerededir?
-Eğer orijinal metin Yunanca değilse;neden Kur'an da orijinal adıyla değil de Yunanca bir sözcük olan "İncil" adıyla anılmaktadır söz konusu kitap?

Kutsal Kitap'ın Eski Ahit kısmı İbranice ve Aramice, Yeni Ahit kısmı ise Yunanca yazılmıştır. Orijinali Yunanca'dır. Kur'an buna şahittir.

Esenlikler...
 

Muminaga

Yeni
Katılım
19 Ara 2006
Mesajlar
8,208
Tepkime puanı
989
Puanları
0
-O halde orijinal metin hangi dildedir ve nerededir?
İncil, ikisi havari (Matta ve Yuhanna) diğer ikisi de havari olmayanlarca yazılmıştır. (Markos Luka)
İncil'in orjinali yunancadır tezini daha baştan çürütecek bir tespit :


Matta:


Hristiyan kaynaklara göre Filistinli bir Yahudi ailenin oğlu olan Matta'mn, ikinci adı Levi, babasının adı da Alfe-us'tur. Kendisi gümrük memuru olarak görev yaparken, Hz. İsa ile tanışarak ona tabî olmuştur. Matta, Hz. İsa daha dünyada iken, onun sözlerini Logia isimli bir kitapta toplamış, Hz. İsa'nın dünyadan ayrılmasından sonra ise bu metne birtakım ilâveler yaparak esas Matta İncilini yazmıştır. Esas Matta înclinin hangi dilde yazıldığı konusunda daha önce bilgi vermiştik. Daha sonra bu İncil Yunancaya çevrildi..



27) X. Jakob,a.g^., s. 10
Yuhanna:


Diğer üç Incilden çok farklı olarak kaleme alınan dördüncü İncilin yazarı Zebede ve Salome oğlu Yuhanna, aynı zamanda Hz.İsa'nm arkadaşıdır ve Havarilerden biridir. Mesleği balıkçılık olan Yuhanna'nın, kardeşi Yakub da Havarilerden idi(53). Ancak bazıları onun Galİle(Celile)'li Yuhan-na'dan başka bir Yuhanna olduğunu soy I emektedirler (54). M.S. 49 yılında Havariler Kudüs'te toplandıkları zaman Yuhanna da bu toplantıya katılmıştı. Yuhanna, daha sonra Anadolu'ya geçerek Efes'e yerleşmiş ve buradaki Hristiyan cemaatleri idare etmiştir{55).
Kendisi Filistinli bir Yahudi olmasına rağmen, yazdığı încilde iskenderiye felsefe okulundan alınmış ve temeli Yunan felsefesine dayanan Logos fikri açıkça görülmektedir. Bu durumu nazarı İtibara alan bazı araştırmanlar, eldeki Yuhanna incilini yazan kişinin, Zebede oğlu Havari Yuhanna olamıyacağını, olsa oîsa bunu Yunan felsefesini çok iyi bilen başka bir Yuhanna'nın yazmış olabileceğini ileri sürmüşler-dir(56). Papirüsler üzerine yazılmış olan en eski İncil parçaları, Yuhanna inciline ait olan parçalardır. Son yapılan ilmî araştırmalar, halen elde mevcut olan Yuhanna İncilinin, Zebede oğlu Yuhanna'ya ait esas incil olmadığını, aksine bu metinde birtakım değişiklikler ve düzeltmeler yapıldığını ortaya koymaktadır. Orjinal yazmada yer alan pekçok kısım, şimdi elde mevcut olan İncİlde farklı yerlere yerleştirilmiştir^?). Bazı ilim adamları, Yuhanna incilinde, Pavlos'un takdim ettiklerinden daha makul ve kabul edilebilir bir inancın felsefî takdiminin yapıldığını ileri sürüyorlar. Yuhanna İncilinde vahye dair bilgi yoktur, onda kelâm, ruhu'l-kudüs, sükun, barış ve ikinci doğuş daha geniş yer tutmaktadır.
Esas gayesi bakımından diğer üç Incilden çok farklı olan Yuhanna İncilinin, asıl gayesi (bazı tarihî bilgiler ihtiva etmesine rağmen) teolojiktir. Onda Hz. İsa, Nasırah bir peygamberden ziyade, insan şekline girmiş bir ilâh şeklinde takdim edilmektedir. Bu încilde Tanrı Krallığı mesellerinden çok, Hz. İsa'nın vahiy misyonu ile alâkalı müzakereler vardır.
Sinoptik İndilerde başlangıçta Hz.İsa'nın ilâhlığına dair açık bir ifade yoktu. Sinoptik incillere bu ifadeler, daha sonra yapılan tercümeler esnasında sokulmuştur. Hristiyan müellif Cercis Zevin'e göre, M.S. 96 yılında Asya ve diğer yerlerden gelen piskoposlar, Yuhanna'den Hz.İsa'nın ulûhiyetini ispatlayan bir İncil yazmasını istemişler ve bu istek üzerine Yuhanna, bu İncili yazmıştır. Diğer bîr Hristiyan müellif Yusuf el-Hurî de, aynı şeyi tekrarlayarak Yuhanna'nın, incilini Hz. İsa'nın ulûhiyetini ispatlamak İçin yazdığını ifade etmektedir. Başka bir Hristiyan kaynağı "Mürşidü't-Talibin"e göre Yuhanna İncilinin yazılmasının asıl sebebi, diğer üç İncilin bahsetmediği ve ihmal ettiği Hz. İsa'nın İlâhlığı meselesini ispat etmek, onun zatı ile ilgili bazı sahneleri sağlamlaştırmak, bazı yalancı muallimlerin HzJsa'nın İnsanlığı ve ölümü ile ilgili olarak ileri sürdükleri sapık fikirleri çürütmekti. Mürşidü't-Taübin'in yazarının itirafına göre, daha birinci asırda Hz. İsa'nın ilâhlığını inkâr eden Hristiyanlar vardı ve bu inkarcı Hristiyanlara karşı bazı piskoposlar gelerek Yuhanna'dan, onun ilâhlığını ispatlayan bir İncil yazmasını istemişler, o da bu gaye ile İncilini yazmıştır.
Yuhanna'nın İncili konversiyonist bir İncil olup, bu İncil işe Pavlos'un bıraktığı yerden başlamaktadır. Yuhanna,.İncilini Yunanca bilenlere Yunan kavramları içinde sunmakla kalmadı, o, ayrıca helenistik kavramların dışındaki kavramları da kullandı
unutmadan hemen belirteyim başvurduğum linkte ingilizce bir hayli kaynak gösterilmektedir. O kaynaklar yazının bütününü karmaşık hale getirmesin diye yazıdan sildim. ama link vererek bu açığı kapatıyorum : http://kitap.ihya.org/dort-incil/konu-149.htm

Mesihçi; insanlar bir hafta, bir ay, bir yıl sonra belleklerinden bir çok şeyi kaybettikleri, bu insani zaaf nedeniyle de havarilerin aylar, yıllar sonra incil'i nasıl olurda ilk günkü tazelikte yazmış olabilirler şeklindeki bir soruya tanrısal esin diye cevap vermiştin.
Oysa Hz:isa'yı ilahlaştırma noktasında Yuhanna'dan özel bazı talepler olmuş. bu durum için tanrısal esin gibi bir gerekçe göstermekten kaçınman gerekirdi.
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
İncil, ikisi havari (Matta ve Yuhanna) diğer ikisi de havari olmayanlarca yazılmıştır. (Markos Luka)
İncil'in orjinali yunancadır tezini daha baştan çürütecek bir tespit :




unutmadan hemen belirteyim başvurduğum linkte ingilizce bir hayli kaynak gösterilmektedir. O kaynaklar yazının bütününü karmaşık hale getirmesin diye yazıdan sildim. ama link vererek bu açığı kapatıyorum : http://kitap.ihya.org/dort-incil/konu-149.htm

Mesihçi; insanlar bir hafta, bir ay, bir yıl sonra belleklerinden bir çok şeyi kaybettikleri, bu insani zaaf nedeniyle de havarilerin aylar, yıllar sonra incil'i nasıl olurda ilk günkü tazelikte yazmış olabilirler şeklindeki bir soruya tanrısal esin diye cevap vermiştin.
Oysa Hz:isa'yı ilahlaştırma noktasında Yuhanna'dan özel bazı talepler olmuş. bu durum için tanrısal esin gibi bir gerekçe göstermekten kaçınman gerekirdi.


Kaynağınızı sevsinler. İslami bir takım siteler vs. İngilizce olsa ne olur, Japonca olsa ne olur. Sizi kayda almamak lazım ama sormadan edemeyeceğim.

Siz ne diyorsunuz Kur'an da Yunanca bir sözcük olan "İncil" 'in tercih edilmesine? Allah mı İncil'in güya Yunanca olmadığını bilmiyordu yoksa Hz. Muhammed mi konuya hakim değildi? Yoksa her ikisi de İncil'in Yunanca olduğu gerçeğini biliyorlardı da Müslümanlar mı işgüzarlık yapıyor...
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Diğer söylemlerinizi dikkate almıyorum. Çok yersizler. Sebebini bir örnekte belirteyim. Demişsiniz ki "O orjinal metin degil.. Orjinalin yunancaya cevirisi.."

-O halde orijinal metin hangi dildedir ve nerededir?
-Eğer orijinal metin Yunanca değilse;neden Kur'an da orijinal adıyla değil de Yunanca bir sözcük olan "İncil" adıyla anılmaktadır söz konusu kitap?

Kutsal Kitap'ın Eski Ahit kısmı İbranice ve Aramice, Yeni Ahit kısmı ise Yunanca yazılmıştır. Orijinali Yunanca'dır. Kur'an buna şahittir.

Esenlikler...

bir cok seyi kaale almadiginizin farkindayim zaten. Kendinize yazik ediyorsunuz ben ona üzülüyorum.

Kanimca "incil" kelimesinin kökeni ibranice olmalidir, Arapca zaten "ibraniceyle" benzerlik gösterir, yunancaya da ordan gecmis olmali. Bunu arastirabilirim..

Ancak sunuda belirteyimki, "incil" kelimesinin karsiligi latincede "esanciliyum", yunancada " avaneylium", yine batida günümüzde incil icin bu kelime kullanilir, örnegin almanlar "evangelium" derler.

Ihtimal dahilinde olan bir baska sey ise, "incil" olarak taninmasindan dolayi olabilir. Kuranin kullandigi her kelime arapca olacak diye bir kaide varmi ki?

Bakiniz, bir takim seyler iddia ediyorsunuz, ancak kanit göstermiyorsunuz. bi takim yanlis cikarimlarla birde KURAN buna sahit diyorsunuz. Varsayimlarla hareket ediyorsunuz.

Bakiniz bir de surdan takip ediniz, incilin orjinal dili neymis.
http://tr.wikipedia.org/wiki/İncil

Ha simdi sizin mantiginizla soruyorum; " MATTA" kelimesi ibranicedir. O halde MATTA ibranice yazilmistir degil mi?
 

Muminaga

Yeni
Katılım
19 Ara 2006
Mesajlar
8,208
Tepkime puanı
989
Puanları
0
Kaynağınızı sevsinler. İslami bir takım siteler vs. İngilizce olsa ne olur, Japonca olsa ne olur.
Mesihçi İncil'in ilk orjinalinin hangi dilde yazıldığını araştıran bilimsel kitapların kaynağı olarak aşağıdakilerden hangisini islami site olarak gösterebilirsin?
hiç bir mazeretin kalmasın diye Arap alimlerin incelemeleri ve kaynaklarını bu listeden çıkardım.
yok sen bulursun yine bir çıkış yolu. git git nereye kadar ?

27) X. Jakob,a.g^., s. 10
28) W. K. Lowther Clarke.a^^.^. 723
29} X. Jakob, a.g.e., s. 15
30) W. K. Lowiher Clarke, a.g.e.,s. 723
31) M. Y, Şelebî,a.g.e.. a. 39 ; E. R. Trattner,a.g.e.,s. 293
32) M.Year5ley,a.£.e.,s. 112-113
35) Raymond C. Knox, Knowiııg the Bible, p. 179 ;W. K. Lowther Clarke,«.£.e., s. 693
36) G.P.Fısher,o.g.e.. s. 178
37) A. C. Headlam, a.g.e., s. 12
39) R. C. Knox,a.g.e., s. 179 ; A.C. Headlam,a.g.e., s. 6
42) W. K. Loıvther Clarke, a.g.e.,s. 723
46) A. C. Headlam, a.g.e., s. 19
47) W. K. LowtEıerClarke,a.g.e.,5.745
48) R. C. KnoK,a.g.e., s. 182
49) G. P. Fisher, a.g.e., s. 183
50) E. E. Kellet, a.g.e.. s. 172
51) M. Yearsley,a.g.e., s.113
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
bir cok seyi kaale almadiginizin farkindayim zaten. Kendinize yazik ediyorsunuz ben ona üzülüyorum.

Kanimca "incil" kelimesinin kökeni ibranice olmalidir, Arapca zaten "ibraniceyle" benzerlik gösterir, yunancaya da ordan gecmis olmali. Bunu arastirabilirim..

Ancak sunuda belirteyimki, "incil" kelimesinin karsiligi latincede "esanciliyum", yunancada " avaneylium", yine batida günümüzde incil icin bu kelime kullanilir, örnegin almanlar "evangelium" derler.

Ihtimal dahilinde olan bir baska sey ise, "incil" olarak taninmasindan dolayi olabilir. Kuranin kullandigi her kelime arapca olacak diye bir kaide varmi ki?

Bakiniz, bir takim seyler iddia ediyorsunuz, ancak kanit göstermiyorsunuz. bi takim yanlis cikarimlarla birde KURAN buna sahit diyorsunuz. Varsayimlarla hareket ediyorsunuz.

Bakiniz bir de surdan takip ediniz, incilin orjinal dili neymis.
http://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0ncil

Ha simdi sizin mantiginizla soruyorum; " MATTA" kelimesi ibranicedir. O halde MATTA ibranice yazilmistir degil mi?

Siz verdiğiniz linki okumuyor musunuz? Verdiğiniz vikipedia linkinde "İncil" kelimesinin Yunanca "Evangelion" (ivancelyon) dan geldiği yazıyor. Kur'an İncil'in Yunanca başlığını tercih ederek, işin aslını ortaya koyuyor. Kur'an a inananlar ise anlamsız bir biçimde bunu reddedip yeni efsaneler yaratıyorlar.

Matta yazarın adı, kitabın değil...

Kur'an ın adı Arapça yani yazıldığı dildedir ve her dilde Kur'an dır. "Holy Quran, Le Saint Qur'an...", Tevrat'ın adı İbranice yani yazıldığı dildedir ve her dilde Tevrat'tır "Tevrat, Torah...", Aynı şekilde İncil'in adı Yunanca yani yazıldığı dildedir ve her dilde İncil'dir "İncil, Evangelion, Evangelium, Indjil..." .

Yine Kur'an da Eski ve Yeni Ahit'teki isimler orijinal dilindedir. Telaffuz farklılıkları olsa da İbranice kavramlar İbranice, Eski Mısır dili Eski Mısırca, Yunanca bir kavram olan İncil de Yunanca'dır.
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
Mesihçi İncil'in ilk orjinalinin hangi dilde yazıldığını araştıran bilimsel kitapların kaynağı olarak aşağıdakilerden hangisini islami site olarak gösterebilirsin?
hiç bir mazeretin kalmasın diye Arap alimlerin incelemeleri ve kaynaklarını bu listeden çıkardım.
yok sen bulursun yine bir çıkış yolu. git git nereye kadar ?

27) X. Jakob,a.g^., s. 10
28) W. K. Lowther Clarke.a^^.^. 723
29} X. Jakob, a.g.e., s. 15
30) W. K. Lowiher Clarke, a.g.e.,s. 723
31) M. Y, Şelebî,a.g.e.. a. 39 ; E. R. Trattner,a.g.e.,s. 293
32) M.Year5ley,a.£.e.,s. 112-113
35) Raymond C. Knox, Knowiııg the Bible, p. 179 ;W. K. Lowther Clarke,«.£.e., s. 693
36) G.P.Fısher,o.g.e.. s. 178
37) A. C. Headlam, a.g.e., s. 12
39) R. C. Knox,a.g.e., s. 179 ; A.C. Headlam,a.g.e., s. 6
42) W. K. Loıvther Clarke, a.g.e.,s. 723
46) A. C. Headlam, a.g.e., s. 19
47) W. K. LowtEıerClarke,a.g.e.,5.745
48) R. C. KnoK,a.g.e., s. 182
49) G. P. Fisher, a.g.e., s. 183
50) E. E. Kellet, a.g.e.. s. 172
51) M. Yearsley,a.g.e., s.113
Bu isimler araştırmalar yapmışlar. Saygı duymak lazım tabii. Ancak bu referansları kullanarak ilgili makaleyi yazan İslami sitedir onu kastettim. Araştırmalarına saygı duymakla beraber fikirlerine katılmıyorum. Karşı araştırmalar da vardır.
 
Üst