FARKLILIKLARI FARKEDEBiLMEK

albay_hasan

Paylaşımcı
Katılım
26 Şub 2007
Mesajlar
196
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
İstanbul
İşte kaçınılmaz son!


Kendisini müslüman olarak niteleyip, burada dinimiz islama dair meselelerde ahkam kesen birinin gerçek yüzü..

forumdaki başta yönetici arkadaşlara ve katılımcılara soruyoruz!

Kendi kelamına AYET diyen birinin dinimiz İslamda ki hükmü nedir?


Bu vatandaşa hangi gözle bakmamız gerekiyor?

Özellikle İsmail arslan.. Size soruyorum. Buyrun bu konu hakkında fetvayı siz nakledin.
 

zebih

Kıdemli Üye
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
4,033
Tepkime puanı
100
Puanları
63
Konum
kayseri
efendim, müslümanların bam telini kıpırdatmanın sevab olmadığını biliyoruz.

bir hata yapılmışsa, gereği özür beyanı ve hatada ısrarcı olmamaktır.

hata edilmişse neticede hatadır. hatasından dönen akıllıdır.

tahrik etmek, kişilerin öfkesini kabartmak, hata yapmalarını arzulamak, buna zemin hazırlayıcı bir uslub kullanmak; hataları adabıyla yapana tebliğ etmemek, bunlar da hoş şeyler değil.

sözlerim kendimedir. bahsettiğiniz mevzuya dair bir bilgim yok.

muhabbetle
 

albay_hasan

Paylaşımcı
Katılım
26 Şub 2007
Mesajlar
196
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
İstanbul
Sn.İsmailarslan

Siz ayet olmayan bir kelamın ayet olduğunu iddia eden birinin dindeki hükmünü bilmiyormusunuz?

Eğer buna cevabınız hayırsa, bu kadar mevzu araştırıpta bunu bilemiyorsanız..


Size diyecek bişey yok.
 

zebih

Kıdemli Üye
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
4,033
Tepkime puanı
100
Puanları
63
Konum
kayseri
Sn.İsmailarslan

Siz ayet olmayan bir kelamın ayet olduğunu iddia eden birinin dindeki hükmünü bilmiyormusunuz?

Eğer buna cevabınız hayırsa, bu kadar mevzu araştırıpta bunu bilemiyorsanız..


Size diyecek bişey yok.

sormak lazım? sen bunu neye istinaden söyledin? aklın başında mıydı? unutkanlıkla mı söyledin? bir sekr ile mi ağzından çıktı?

mevzuyu bilmiyorum dedim ya efendim. bilmediğim bir mevzuda ne söylememi bekliyorsunuz?

faraza bütün sorularımızı sorsak ve katiyyen bilerek şuurla bir ayet ilave ettiğine dair görüş sahibi olsak dahi bizim bu söze sırtımızı dönerek 'Allah seni ıslah etsin' dememiz yasaklanmamış, bilakis kendi akıbetimiz için doğru tavır görülmüştür.

bu kadar yazısını okuduğum ne saltuk'tan ne de sizden asla gayrısamimi bir tavır beklemem. bu sözüne bir izahı bir özürü olacaktır diye umarım ki mevzuyu bilmeden sizin ifadelerinizle söylüyorum. ben bilerek bir yanlış içinde olacağını sanmıyorum. hadis diyeceğine zihninde ayet kalmıştır da ayet deyivermiştir veya herneyse... estağfirullah der, olay biter.

hakaretleşmeleri kimseye -özellikle kendime- asla yakıştırmıyorum.

müslümanın şerefini incitici hersözümden estağfirullah derim ve estağfirullah denilmesini tavsiye ederim.
 

albay_hasan

Paylaşımcı
Katılım
26 Şub 2007
Mesajlar
196
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
İstanbul
Bahse konu yazının ne zaman yazıldığının farkındasınız sanırım. Arada unutmak, yanlış aktarmak ya da başka bir durum söz konusu değildir.

Hakedene hakettiğini demekten kaçınmak da.. Bilmiyorum hangi anlayışa sığar ki o da ayrı bir meseledir.

Anlayış, eğer dini rükunlara ve değerlere gösteriliyorsa hataların karşılığında da mukabil şekilde beklenmelidir. Eğer bu yapılmıyorsa.. Maksatlar açık olarak belli olur.

Farklıları farkediyoruz sonuçta.

Herneyse... Gerçekler ortaya çıkmıştır. Kimin ne olduğu belli olmuştur. Bu nedenle bir sorun yok. Kaldığınız yerden başlığa devam edebilirsiniz.
 

zebih

Kıdemli Üye
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
4,033
Tepkime puanı
100
Puanları
63
Konum
kayseri
Bahse konu yazının ne zaman yazıldığının farkındasınız sanırım. Arada unutmak, yanlış aktarmak ya da başka bir durum söz konusu değildir.

efendim cidden bilmiyorum, ben okuduğumu hatırlamıyorum bir ayet uydurma hadisesine dair bir şeyler...

var ise ve hata beyanı yapmamışsa buradan çağrı yapıyorum saltuk'a...

izah etsin, nedir bu mevzu?

akşam namazı yaklaştı. selametle
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
Dikkat edin! Peygamberin Muaviye konusunda müjdeli haberi var. Yine Allah Resulü , ashabıma sebbetmeyiniz buyuruyor. Sahabe konusunda dikkat!
 

zeygue

Aktifleşmemiş
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
1,262
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
Ankara
Dikkat edin! Peygamberin Muaviye konusunda müjdeli haberi var. Yine Allah Resulü , ashabıma sebbetmeyiniz buyuruyor. Sahabe konusunda dikkat!

Sahabe kime denir?
Mekkede müslüman olup hicret eden bedir savaşına ve diğer savaşlara katılanlarla mekkenin fethinden sonra müslüman olanlar (veya müslüman görünenler)bir olurmu?
ebu süfyanın ve hindin oğlu,yezidin babası muaviye ,halası ebu lehebin karısı tebbet süresinde cehennemle müjdelenen kadın...
şimdi muaviye ile çocuk yaşta müslüman olan hicret esnasında ölümü göze peygamberimizin yataığna girip müşrikleri oyalayıp peygamberimize zaman kazandıran her savaşa en önde giden Allahın aslanı Ali ile muaviye aynı mı?
insaf.....
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
Ben Muaviye ile Ali aynı demedim. Ashaba sebbetmeyin dedim. Bu benim sözüm de değil üstelik Resul'ün sözü. Biz Yezid'i savunmuyoruz. Yezid'e lanet olsun! Ama ashabın hatası varsa da o konuda biz dilimizi tutacağız. Ashaba bir dil uzatma başladı mı artık dil kendini kaybeder. Muaviye açık seçik sahabidir.Hataları varsa o Allah'a vereceği hesaptır. Nas onlar hakkında konuşmayı yasaklıyor!


Hadis No : 4353
Ravi: CabirTanım: Resulullah (sav) buyurdular ki: "Ashabıma sebbetmeyin (dil uzatmayın). Nefsim elinde olan Zat-ı Zülcelal'e yemin olsun (sizden) biri, Uhud dağı kadar altın infak etse, onlardan birinin infak ettiği bir müdd'e hatta yarım müdd'e bedel olmaz."
Kaynak: Müslim, Fedailu's-Sahabe 221, (2540)



Sizden biriniz Uhud dağı kadar altın infak ederse, ashabın iki avuç veya onun yarısı kadar yaptıkları inkafa -sevabına- erişemez.” buyururlar. ( Buhari Fedail: 5, Müslim Fedail: 221)

Müslüman görünüp görünmediğini biz bilemeyiz. Usame hadisini hatırlayalım. Ya Usame kalbini mi yarıp baktın ! diyordu nebi.


Kimse kimsenin günahını yüklenmez !
 

zeygue

Aktifleşmemiş
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
1,262
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
Ankara
Ben Muaviye ile Ali aynı demedim. Ashaba sebbetmeyin dedim. Bu benim sözüm de değil üstelik Resul'ün sözü.

Sahabe kime denir?
Sahabe tanımını kim yaptı?
Peygamberimizi her göreni sahabe nasıl sahabe sayarız.Aralarında münafıklar da var.Biz biliyormuyuz kimin münafık olduğunu? Hayır.
Mekkede Peygamberimizin en zor günlerinde müslüman olup her türlü zorluğa göğüs gerip,anasına- babasına kardeşlerine kabilesine karşı çıkıp Allah yolunda onlara düşman olan savaşan,ölen öldüren,vatanını terkedip hicret eden,Bedir de ölüm kalım savaşı verenlerle (işte gerçek sahabe bunlardır.)Mekkenin fethedildiği gün İslam (TESLİM) olanların mücadelesinde ikiside sahabe diye ben tarafsız olamam.
Hz.Ömeri,Osmanı,Aliyi Hasanı ,Hüseyini öldürenler kendilerini koruyan hadis mi uyduramazlar?
muaviyeyi öven o kadar hadis(!) var ki...
Hz.Ebu Bekir devrinde isyanlarla başlayıp Ömerin,Osman ve Alinin suikastlerle şehit edilmesiyle devam edilen mücadelede malesef islamın gerçek temsilcileri ve islam tasfiye edilip yerine emevi krallığı kurulmuştur.
Bu iç savaş , karşı devrim esnasında 70.000 kişi ölmüş Mekke kuşatılmış Kabe mancınıkla yıkılmıştır.Bunları yapanların kendilerini korumak için (darbecilerin kendileini koruyan kanunları anayasaya koymaları gibi) uydurdukları hadisleri nass diye karşımıza getiriyorsunuz.
 

Satuk Buğra

Profesör
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
1,121
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
:thinking:

Uslubdan yönetime şikayette bulunana bak.. Ele verir talkını, ... :kahretsin:

İnsanların kafasına sokamadığımız bir şey var. Karşı tarafın üslubu bozulmadıkça bizden üslup bozukluğu sadır olmaz. Bunu anlatamadık galiba. Kendi ruh dünyanıza daha yakın bulduğunuz kişileri savunmanızdan daha tabii bir şey yok. Ama unutmayınki Allah indinde sorumlusunuz. Adamın yaptığı hakaretler ne olacak. Bizim karşılık verdiğimiz misliyle mukabele mesajlar silinmiş iyi güzel, ya adamın zırvaları ne olacak. Adam bizi ispiyonculukla suçluyor. BİZİM İSPİYONCULUĞA İHTİYACIMIZ YOK. Ve hayatta kafirden daha şerefsiz bulduğum insanlar ispiyonculardır. İspiyon açık yapılmaz ve gizli yapılır kimin yaptığıda belli olmaz. Yoksa köfteci hasandanmı çekineceğiz ki.
 

Satuk Buğra

Profesör
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
1,121
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Biz esasta bu tür konulara girmeden müslüman kardeşlerimizle temelde ortak olduğumuz esaslarımız ve evrensel küfür karşısındaki konumumuz ve problemlerimiz konusunda paylaşma esasına dayalı idi ve öyle olmayada devam edecektir. Ancak sahabe kavramı KURAN VE SÜNNET le belirlenmiş değildir. Bu kavram mukallitlerininde masum olmadıklarına inandıkları alimler tarafından belirlenmiştir. Bundada yanılma payı vardır. Biz kimse yanılmıştır madem öyle düşünmesin karar vermesin demiyoruz. Ama bizde nasıl düşünüyor aklediyorsak kimsenin buna karışma hakkı yok kardeşim, illa sizin gibimi düşüneceğim. Nasıl aklediyorsam öyle düşünürüm. Sorumlusu ben değilmiyim. Nedense bazı kendinden haberi olmayan kardeşlerimiz Allah düşmanları karşısında minderine çivili olarak otururken bizim mülahazalarımıza karşı aslan kesilmeyi beceriyorlar. Böyle olmakla doğru bildiğimiz bir davayı ne kadar kalplere iletebiliriz. Varın sizler düşünün.

Şimdi gelelim bizim muaviye hakkındaki değerlendirmelerimize. İnanın bu konuyu İslami kaynaklardan edindiğimiz bilgiler doğrultusunda sadece şahsımızı bağlayan değerlendirme olarak görüyorum. Kimsenin katılmka mecburiyeti yok ama hakaret etme hakkıda yok.

Muaviye konusunda, İslam tarihinde, İbni Esir, Tarihi İbni Hişam, İbni İshak, Kısası Enbiya Ahmet Cevdet Paşa ve diğer bir çok tarih kitaplarında karşılaştığımız olayları bir tarafa bırakacağım.

Gayem muaviyeyi gündem edip, suni gündem oluşturup başka gündemleri saptırmakda değil, bu konuda bize saldırı olduğundan dolayı aktarmak istiyorum, bundan sonra arzum odur ki, müslümanların ihtilaflı değilde ittifak halinde olduğu ve vahdete hizmet eden bir seyir takip edilsin.

Ehli Sünnetin Sahabe hakkındaki değerlendirmesini bir kaç açıdan aklı ve ruhu doyurucu bulamadım, şu sebeple ki,

Sahabenin ehli sünnete göre tanımının " Peygamber Efendimiz Muhammed MUSTAFA s.a.a.v. i imanlı olarak görüp imanlı olarak ölen kimsedir" Buna bir itirazı olan yoktur.

Şimdi değerlendirmeye gelelim. Bu tanıma Yezit bin muaviye de girmektedir. Peygamberimizi imanlı olarak görmüş imanlı olarak ölmüştür. Bazı ehli sünnet uleması onu sahabe değilde fasık facir ve zalim birisi olarak görüyor olsada sahabe oluşunu iptal edemez, çünkü sahabi tanımına uygun düşüyor. Eğer yezite sahabe demiyorlarsa sahabe tanımını düzeltmeleri gerekir. Yok sahabe tanımını düzeltmiyorlarsa yezite de sahabe demek zorundadırlar. Bunun aklmen başka bir yolu yok.

İkincisi, madem sahabe imanlı olarak peygamberimizi görüp imanlı olarak ölenlerden ise, Hazreti Osmanı şehid edenlerde sahabelerdi, hatta birisi Hazreti Ebu Bekir r.a. değerli oğlu sahabe Muhammed Bin Ebu Bekirdi. Sahabe tanımında samimi olanlar ne hakla Hazreti Osmanı şehid edenlere münafık diyebilmektedirler. Kınadıklarının konumlarını paylaşmıyorlarmı? Muaviyeye gelince Muaviye HAZRETİ aMMARI ÖLDÜRÜRKEN İCTİHAD EDEBİLİYORDA hAZRETİ Muhammed Bin Ebubekir Hazreti Osmanı öldürünce ictihad edemiyormu?

Ayrıca Tevbe Suresinin 101. Ayeti Kerimesine dikkatle bakmak gerekiyor:

Çevrenizdeki bedevilerden münafık olanlar vardır ve Medine halkından da nifakı alışkanlığa çevirmiş olanlar vardır. Sen onları bilmezsin, Biz onları biliriz. Biz onları iki kere azaplandıracağız, sonra onlar büyük bir azaba döndürülecekler. TEVBE SURESİ

Bu Ayeti Kerime Rasulullahın bile müslüman zannettiği, yani RNasulullahın bile münafık olduğunu bilmediği insanlar var. Bu Ayeti Kerimenin ruhuna, sahabe tanımı uygun düşmemektedir. Çünkü kimin münafık olduğunu Rasulullahın bile bilmediği sahabe denilen insanlar var. Sahabeyi RASULULLAHI İMANLI GÖRÜP İMANLI olarak öldüğü hususu zahiri bir şey, ama aslında sahabe zannedilenler arasında münafıkların varlığını bu ayet söylüyor. Bizim sahabe dediklerimizin münafık olmadığını nasıl anlayacağız.

Ayrıca Hazreti Rasulmullahın Hazreti AMMAR la ilgili hadisi şerifleri var:

**Resûlullah “sallallahü teâlâ aleyhi ve sellem” hazretleri Hendek kazdıkları gün; Ammâr bin Yâserin, mubârek eliyle arkasını sığadı. Buyurdu ki, (Seni ehl-i bâgîden bir cemâ’at katl etse gerekdir!) Sonra Sıffîn günlerinde harb şiddetlendi. Ammâr bin Yâser, hazret-i Alînin yanında yemîn etdi ki, bu o gündür ki, Resûlullah “sallallahü teâlâ aleyhi ve sellem” hazretleri bana o günde şehâdet va’d buyurmuşdur. Emîr-ül mü’minîn hazretleri hiç cevâb vermedi. Üçüncü def’a yine yemîn etdi. Hazret-i Alî “radıyallahü teâlâ anh” buyurdu ki: Evet, bu gün o gündür. Hemen Ammâr “radıyallahü teâlâ anh” hazretleri tekbîr aldı. Hoş yeller esmeğe başladıYET.

Yani Rasulullah Hazreti Ammarı sapık bir topluluk (fieyi bağiye) un şehid edeceğini söylüyor. Hazreti Ammar Sıffinde Muaviye tarafından şehid edildi. MALUM.

hazreti Rasulullah Münafıkları tanımanın alametlerini çeşitli vesilelerle müminlere bildirmişti. Bunlardan en önemlilerinde biri şuydu. Rasulullah buyurdular ki,
" Aliye mümin olan buğzetmez"

Muaviye değil Aliye buğzetmeyi, meşru Halife olan İmam Aliye karşı isyan edip baği bir şekilde savaşmış, muaviyenin saltanat arzusu uğruna onca sahabe ve müslümanın kanı dökülmüştür.

Bunlar ışığında kanaatim oluşuyor muaviye hakkında. Yine söylüyorum. Muaviyeyi sahabe telakki edenlerede saygımız vardır, herkes aklettiği gibi düşünme hakkına sahiptir. BEN BÖYLE DÜŞÜNÜYORUM. vE BENİ BU DÜŞÜNCEYE YUKARIDAKİ HAKİKATLER YÖNELTMİŞTİR O KADAR.
 

albay_hasan

Paylaşımcı
Katılım
26 Şub 2007
Mesajlar
196
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
İstanbul
Hah şöyle yola geliyosun bak.


Gerçi biz hala mealini verdiğin ayeti bekliyoruz. Hangi kitapta diye..
 

Satuk Buğra

Profesör
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
1,121
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Biz zaten yoldayız, yola gelmiş değiliz. Hangi ayet mealini kastediyorsan yaz bakalım hasan amca.
 

albay_hasan

Paylaşımcı
Katılım
26 Şub 2007
Mesajlar
196
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
İstanbul
''Müslümanı öldürenin ebedi cehennemlik olduğun benmi söylmüyorum ki. Bu islamın evrensel kuralı, bir ayetin meali değilmidir?''


İşte bu, al bakalım yeğenim..

bekliyorum.
 
A

AMMAR KARAN

Guest
Kardeşlerin bazıları br hadis-i şerifi söz konusu etmişler
-ashabıma sebbetmeyiniz -
öncelikle burda sebb ne anlama geliyor yani bu hadisi aktaran arkadaşlar sebb den neyi anlıyorlar yada kastediyorlar.

bence güzelde bir hadis ama doğru anlamak gerekir
şimdi ashabın tanımını ben daha önce ehl-i beyt imamlarının dilinden yapmıştım sanırım
birde hemen aklıma gelen ashabın isimlerini zikredeyim

hz. hamza -r.a

hz. cafer-i tayyar -r.a

hz. selma-ı farisi -r.a

hz. mikdad. -r.a

hz. ebu zer gaffari -r.a

hz. ammar bin yasir-r.a

hz.huzeyfe-r.a.

hz. abdullah bin mesud-r.a

hz. kumeyl -r.a

hz. kamber -r.a

hz. ibn-i abbas -r.a

hz.zeynep.-r.a

hz.üveys-i karan (veysel karani)

hz. cabir bin abdullah - r.a

hz. hücr bin adiy -r.a

hz. malik bin nüveyre -r.a

malik eşter r.a

varaka bin nevfel -r.a

ümmü seleme -r.a

ümmü eymen-r.a

safiye hatun -r.a

hz. haticetül kübra -r.a

HZ. ALİ - EL MURTEZA (A.S)

HZ. FATIMA-İ ZEHRA (S.A)

HZ. HASAN-I MUCTEBA (A.S)

HZ. HUSEYN-İ ŞUHEDA (A.S)



ve aklıma şu an gelmeyen daha nice mücahit ve mücahide büyük insan

yine yukarda saydığım yüce önderler şia nın saygı duyduğu aşık olduğu ve örnek aldığı isimlerdir

bu yüksek insanlar sahabe değilmi ee hani şia sahabeye sövüyordu

işte atılan iftiranın küçük bir cevabı

aslında onların sahabe den kastı

ehl-i beyt e düşman olanlardı

bizimde nefret ettiğimiz onlardır

onları sevmediğimiz için bütün bu yaygara ve iftira kampanyası

resulullahı inciten haşa bu adam sayıklıyor bize Allahın kitabı yeter diyenleri

sevmedik sevmiycez.




ama sizin sahabeden kastınız


muaviye,

annesi ciğer yiyen hind,

babası fitne babası olan ebu süfyan,

oğlu yezid (L.A),

ibni ziyad,

vahşi,

ömer bin sad

amr bin as

mervan bin hakem

gibileriyse

ALLAH bizleri onların şerrinden ve fitnesinden korusun


yarın hakkın divanı var ALLAH soracak benim sahabemi katledenleri ehlibeytimin kanını dökenleri resulumun kalbini kıranları nasıl önder edinip onları masum görüp peşlerinden gidilecek örnek insanlar olarak tanıyıp tanıttın diycek acaba o zaman bazıları ne cevap verecek
 
A

AMMAR KARAN

Guest
ayrıca insanda biraz akıl biraz da vijdan varsa emevilerin kimler için ne faziletler uydurduklarını görüp anlarlar
ALLAH kur'an azimüşşan da bir çok yerde akletmezmisiniz düşünmezmisiniz diye buyurmuyormu
ve birde şunu unutmayın islam tarihindeki olayları alimlerin tevilleriyle değil kendi akıl ve vijdan muhasebenize sunun ve islam temeli içinde olacak şekilde

birde şu görüş var aşırı itinalı kesimler var ya hani
aman okumayalım okumayın konuşmayın araştırmayın
sebep dediğinizde işte o dönemler feci karanlık fitne cinayet büyük günah dolu zamanlardı kimseye faydası olmaz okumanın onlar geçmiş ümmetlerdi geçip gittiler deşmeye gerek yok derler biraz okuyan ve soran olursa da ya tekfir ederler ya hakaret yada sözde alimlerin yani imanını ve vijdanını emevi ve abbasi zalimlerine satmış olan zalimlerin tevillerine boğarlar seni ve işin içinden de çıkamassın
şimdi gelelim geçmiş ümmetlerin işiydi geldi geçti okumanın anlatmanın faydası yok demelerine
bu söze bakılırsa kardeşler
o zaman bizim hiç birimizin kuran okumaması lazım çünki kuran da bilirsiniz ki geçmiş ümmetler den bahseder
özellikle kuranın en uzun suresi bakara dır ve nerdeyse tamamen israiloğullarından bahseder ve daha bir çok surede ve ayette yahudilerin ve hristiyanların yaptıkları ve o dönemdeki resul ve nebilerin işleri anlatılır
ve allah olanlarda bizim derler çıkarmamızı ister.
bide şu var hem o döneme asr-ı sadet diyceksiniz hemde fitne dolu karanlık yıllardı hangisi doğru .
bunların hepsi tenakuz değilmi .
şimdilik bu kadar
 

UBEYDUN

Ordinaryus
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
2,548
Tepkime puanı
286
Puanları
0
Konum
göçmen
''Müslümanı öldürenin ebedi cehennemlik olduğun benmi söylmüyorum ki. Bu islamın evrensel kuralı, bir ayetin meali değilmidir?''


İşte bu, al bakalım yeğenim..

bekliyorum.
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif] Kim bir mümini kasten öldürürse, cezası, içinde ebedî olarak kalacağı cehennemdir. Allah ona gazab ve lanet etmiş ve onun için büyük bir azab hazırlamıştır. [/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]nisa -93[/FONT]
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
Sahabe kime denir?
Sahabe tanımını kim yaptı?
Peygamberimizi her göreni sahabe nasıl sahabe sayarız.Aralarında münafıklar da var.Biz biliyormuyuz kimin münafık olduğunu? Hayır.
Mekkede Peygamberimizin en zor günlerinde müslüman olup her türlü zorluğa göğüs gerip,anasına- babasına kardeşlerine kabilesine karşı çıkıp Allah yolunda onlara düşman olan savaşan,ölen öldüren,vatanını terkedip hicret eden,Bedir de ölüm kalım savaşı verenlerle (işte gerçek sahabe bunlardır.)Mekkenin fethedildiği gün İslam (TESLİM) olanların mücadelesinde ikiside sahabe diye ben tarafsız olamam.
Hz.Ömeri,Osmanı,Aliyi Hasanı ,Hüseyini öldürenler kendilerini koruyan hadis mi uyduramazlar?
muaviyeyi öven o kadar hadis(!) var ki...
Hz.Ebu Bekir devrinde isyanlarla başlayıp Ömerin,Osman ve Alinin suikastlerle şehit edilmesiyle devam edilen mücadelede malesef islamın gerçek temsilcileri ve islam tasfiye edilip yerine emevi krallığı kurulmuştur.
Bu iç savaş , karşı devrim esnasında 70.000 kişi ölmüş Mekke kuşatılmış Kabe mancınıkla yıkılmıştır.Bunları yapanların kendilerini korumak için (darbecilerin kendileini koruyan kanunları anayasaya koymaları gibi) uydurdukları hadisleri nass diye karşımıza getiriyorsunuz.


zeygue hata ediyorsunuz. ashaba dil uzatılmaz. Muaviye hakkında hadis var. Nasıl böyle davranırsınız! Onlar bir ümmetti geldi geçti, bizlerin ne yaptığı önemli. Elbette Yezid'e lanet edebiliriz, elbette Huseyn'i anarız ve üzülürüz ama varolan tefrikayı bu kadar büyütmenin anlamı nedir? Muaviye için dilimizi tutmamız Yezid'ten taraf olduğumuzu mu gösterir ! Asla !
 
Üst