misak
Profesör
- Katılım
- 24 Eyl 2007
- Mesajlar
- 1,691
- Tepkime puanı
- 126
- Puanları
- 0
[/COLOR]
İşte aslında yer yer fark ettim ama dilinizin altındaki baklayı çıkarmanızı beklemiştim. Demek ehli bidat olan tarikat.. Nasıl da onlar kokuyorsunuz, her cümleniz, her kelimeniz.. Ben heybemden konuşmadım ağabeyim ayeti getiriyorum akabinde şol şahsın yorumlarını getirdiniz, ve bana beni yorumların bağlamaz diyorsunuz. Ben nassı getiriyorum, sizin şiddetle adamınızı müdafaa etme derdindesiniz.
Bakınız siz bidat görürsünüz hatta uçmalar,kaçmalar, keramet bunlar da kıssadan hisse tarzı hurafelerdir ha? Hatta durunuz mucizeler bölgesel, tarihsel hatta inanmak mecburi değil, imani mesele değildir değil mi?
Bakın görüşlerinize değer veriyorum ve alıntıladığınız her demeci okyorum. Rica ederim inandığım değerler için mitolojik bir şeyden bahseder gibi konuşmayınız. Üstelik sırat-ı müstekıme daha yakın gibi uçuk bir yorumu neye dayanarak yapıyorsunuz, hayret! Kurana sünnete muhalif görüşler ortaya koydukları için olmalı. Allaha kafa tut, cennette bir arsa. Bu gerçekten komik oldu.
aramızdaki fark çok açık siz şeyhlerinizin yada tarikat üyeleriniziniz ehli sünnet üzere olduğunu düşünüyorsunuz ben ise düşünmüyorum.hatta diyebilirim ki ehli bidat ilan ettiklerinizin %90'ı sizlerden çok daha fazla ehli sünnete yakındır. zira onlar içlerinde hurafelere müsade etmezler. varın siz uçan kaçan şeyhlerinize tabi olun. kurtuluşu onlarda arayın.
biz kurtuluşu kur'an'da ve sünnette arıyoruz. bu yüzden ehli tarikte olsa hiç kimseyi hedef almadan Allah'ın bizden istediği şekil yaşama gayretindeyiz.
tariklerde ve şiada gördüğüm kadar bidat ve sapıklık diğer fırkalarda yok. hatta diyebilirim ki şia ile tarikatların çıkış noktası dahi aynıdır. ikisi de bidatları din haline getirip yeni bir din icat etmişlerdir.
mevdudi seyyid kutub hasan el benna mustafa islamoğlu hayrettin karaman daha öncesine gidersen muhammed abduh reşit rıza v.b. alimler ümmetin özüne dönebilmesi için çalışmalar yapmışlar ve yapmaya da devam etmektedirler. varın siz bidatlarınızla kalın.
getirmiş olduğunuz nasslarda sizin teviliniz var. ayetlerin siyak ve sibakına bakmadan iniş zamanına ve nedenide bakmadan yapılmış olan tevilleri nass olarak getiriyorsunuz. biz bunlara da karşı değiliz. siz bunu kabul edin diyoruz. lakin kabul edilmemesi kişiyi dinden çıkarmaz. fakat kalıplaşmış yapılarınızdan ve korkularınızdan dolayı yeni ictihatlara sürekli kapalısınız. bu yüzden dini anlamada ferasetiniz yok.
ayrıca @aLi'ce ye http://www.ihvanforum.org/showthread.php?t=11728
bu başlığı hatırlatarak yapılan iftira ve karalama kampanlarına karşı suskun kalmasının başlığa istinaden vebal altında kaldığını hatırlatmak gerekir..