Devlet 4 evliliğe izin vermeli mi?

Devlet 4 evliliğe izin vermelimi?


  • Kullanılan toplam oy
    26

Muminaga

Yeni
Katılım
19 Ara 2006
Mesajlar
8,208
Tepkime puanı
989
Puanları
0
sonuc da AKPli bir danısmanın dusuncesi normaldır yakında koca sayısınıda cıkarırlar olur biter yasal olarak ne bu türkiyede bosanma sayısı arttıkca cok eslılık vs gibi dengesiz gündemler meydana getirilip. önemli mevzuların gündemden kaydırılması.... ve toplum piskolojisinin artık suc işlemeye musait duruma geldiği mınnacık kızların bile rujlar surunup sokaklarda acık sacık gezerken türbanlı çıplakların meydanları dolrur olmus siz bunların uzerine birseyler yapmayın.... seksüalitenin artık her alanda yer aldıgını gormemezlıkden gelin. sonra cıkın bu toplumda ıkı eslılık yasalasmalı diye biri cıkıp cıgırtkanlık yapıyor mılletin cebınde parası yok..... hangi kadın kuma ıster kendıne acaba... hangi erkek dırıdırın sayısını 2 katlamak ıster acaba :p.... neyse akpnin bir slagonu vardı HAYALDİ GERCEK OLDU AKP ti :)))
kendi kendine gelin güvey olmuşsun.
yakında ak parti böyle yapacak şöyle yapacak şeklinde falcılık kehanet işine soyunmuşsun..
MHP nin yönetim kadrosunun tümü fuhuş ahlaksızlık yolunda harcandı.
MHP eski gnl başkan yardımcısı M.Ekici hiç utanmadan o mağdure benim imam nikahlı eşim olur dedi. hemde çırpıntılık yaptığı oda da 6 yaşında kızın olduğu kaseti kast ederek.
4 eşlilik diyen S.Üresin isimli kadında fırsattan istifade çıktı GÜNÜN ÖNEMİNE BİNAEN hazır gündeme gelmiş iken bir patlar kükrer yaptı. fitne ortamı yaratmak buna derler işte.
ben buna mhp'ye can simidi attı diye düşünüyorum.
 

GENCAKINCI

Profesör
Katılım
21 Ağu 2009
Mesajlar
1,666
Tepkime puanı
26
Puanları
0
Pekala, farklı bir noktadan yaklaşalım. Bugün dini nikah kıyanların hepsi değil elbette ama çoğunun yolu zaten zinadan geçip dini nikaha varmıyor mu?

Annesini yahut ilk eşini bana başka eş bak diye ona buna mı gönderiyor? Hayır. Önce gözüne kestiriyor, sonra diyalog kuruyor. O diyaloğun dini ölçülerde masum olabildiğine inanmak istiyorsanız inanın ama ben inanmıyorum. Üniversite kapılarına gidip ikinci, üçüncü eş adayı arayan o kadar zavallı var ki bırakın erkekliği insanlıktan utanırsınız. Ve işin daha da vahim boyutu dini nikah tam anlamıyla ilişki yaşandıktan sonra vicdani ve psikolojik bir dürtüyle kıyılıyor. Buraya dikkat edin, oldukça önemli...

Daha fazla açıklama yapmak istemiyorum. Ciddi manada yozlaştırılmış bir hal aldı bu dini nikah konusu.

Diyorsunki:"Pekala, farklı bir noktadan yaklaşalım. Bugün dini nikah kıyanların hepsi değil elbette ama çoğunun yolu zaten zinadan geçip dini nikaha varmıyor mu? "

O sizin iddianız.Çoğunluk kelimesini kullanmıyalım. Zinadan geçenlerde vardır,geçmeyenlerde. Doğuda çok evlilik batıya göre daha fazla. Orda zinadan geçip evlenilmiyor.Allahın emriyle 2-3-4 tane alıyorlar.

Üniversitede ilşkiye girip İmam nikahı kıyanlar vardır. Ama bu yaptıkları doğru değil.Çünkü anne ve babadan habersiz nikah geçersizdir.Zinadır.
 

ulvi

Doçent
Katılım
28 Ocak 2010
Mesajlar
522
Tepkime puanı
11
Puanları
0
Konum
Adana
Verirse suistimalin önüne geçer. Çok eşli olanlar resmi yasalarla kayıtlı olmayacaklarını bildiklerinden birden fazla evlilik yapabiliyorlar. Henüz bir kadının ve ondan olan alesinin nafakasını ödeyemeyenler birden fazla kadının mali sorumluluğunu mu yüklenecekler? Daha önce dediğim gibi çok eşlilik yasallaşırsa bu mali sorumluluktan kaçanlar bu sefer hazlarını metres hayatıyla giderirler. İşte işin riyakarlığı yani çok eşlilik tavsiyesini nefslerine uyduranların işgüzarlığı o zaman ortaya çıkar.

Allah Razı Olsun mantıklı ve güzel, katılıyorum vermeli ve resmi kayıt altına almalı
 

era

Asistan
Katılım
4 Ocak 2011
Mesajlar
487
Tepkime puanı
82
Puanları
0
Diyorsunki:"Pekala, farklı bir noktadan yaklaşalım. Bugün dini nikah kıyanların hepsi değil elbette ama çoğunun yolu zaten zinadan geçip dini nikaha varmıyor mu? "

O sizin iddianız.Çoğunluk kelimesini kullanmıyalım. Zinadan geçenlerde vardır,geçmeyenlerde. Doğuda çok evlilik batıya göre daha fazla. Orda zinadan geçip evlenilmiyor.Allahın emriyle 2-3-4 tane alıyorlar.

Üniversitede ilşkiye girip İmam nikahı kıyanlar vardır. Ama bu yaptıkları doğru değil.Çünkü anne ve babadan habersiz nikah geçersizdir.Zinadır.

Bak sevgili genç arkadaşım. Henüz unu eleyip eleği asanlardan değiliz ama nickiniz gibi genç iseniz bu yaşlıya :) birazcık söz hakkı tanıyın. :)))

Yazdığınız mesajın içeriğiyle empati yapıyorum ve ben olsam böyle bir cevabı dinen çok eşliliğe karşı çıkana karşı yazardım diye düşünüyorum. Oysa benim dini hükümle alıp veremediğim yok. Haktır, amenna. Er olan hakkı gözetip istediği kadar evlensin. Yine tekrar etmek zorunda kalacağım; uygulamalardaki yanlışlıklara dikkat çekmeye çalışyırum ve özellikle de üzerinde durduğum bu yanlışların dine bulanıp yapılmasının ne gibi sonuçlar doğurduğu. İslam hukuku temelinde ne nikah kıyılırken şartlarına riayet ediliyor ne de nikah sonrası doğan haklar işlerlik kazanıyor. Böyle uygulamalar da insanları din kılıfı altında metres hayatından farksız olmayan ahlaki dejenerasyona kadar götürüyor. Tüm söylediğim bunlardan ibarettir.
 

garip70

Ordinaryus
Katılım
30 Kas 2009
Mesajlar
2,779
Tepkime puanı
309
Puanları
0
4 eşliliğe izin veren ayet indikten sonra, birden fazla eşe sahip pek çok sahabe, eşlerini boşayarak tek eşliliğe dönmüşler. Anlaşılan aralarında adaleti sağlayamayacaklarını kavramışlar. Günümüzde izin verseniz ne olacak?
Adaleti gözetebilecekler mi?
İllallah edip meşhur türküde olduğu gibi
Birisine aldık bir metre astar
Ööötekisi bayramlık ister
Yandım iki avrat elinden ooyyy
mu diyecekler?
Ya da evlilik bir nevi bağlanmaktır. Birisi bile yaka silktirirken, ikisini ne edeyim deyip metres hayatına devam mı diyecek?
Birine bakamayan 4 üne nasıl bakacak?

Yaşar Nuri Öztürk'e, Ali Kırca haber programında bir soru sormuştu:
Oruç cinsel ilişki ile açılabilir mi? diye...
Yaşar Nuri Öztürk'ün verdiği cevap çok hoşuma gitmişti.
Demişti ki:
''Ne kadar saçma bir soru. Cevap bile vermiyorum. Kudurdunuz mu ya hu. Bekleyemediniz mi?''

bedene gusül aldırsan ne olacak


beyinler cenabet olduktan sonra...

Sahabeler bile aralarında adaleti gözetemeyeceklerinden korkarken, günümüzdekilerin adaleti koruyacaklarına inanmıyorum.
Bir tanesi ile yetinin...
Peygamber efendimiz, Kadınlar Allahın size emanetidir buyurmuş...
Alın bir tane, Allahın emanetini iyi koruyun. Hakkını gözetin.

Kadın ve erkek sayıları eşit. Diğer erkeklerin hakkına göz dikmeyin.​

 

SaddbinMuaz

Profesör
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
943
Tepkime puanı
14
Puanları
0
4 eşliliğe izin veren ayet indikten sonra, birden fazla eşe sahip pek çok sahabe, eşlerini boşayarak tek eşliliğe dönmüşler.

Yanlış oldu kardeşim... 4 eşliliğe indirilen ayet indiğinde 4'ten fazla olanları Peygamberimiz boşandırmıştır...! Tek eşliliğe dönmek İslami tavsiyedir...
 

garip70

Ordinaryus
Katılım
30 Kas 2009
Mesajlar
2,779
Tepkime puanı
309
Puanları
0
Teşekkür ederim düzeltmeniz için. Ama yine de bu birşey değiştirmez. Alimlerimiz tavsiye ettiyse vardır bir bildikleri.
 

SaddbinMuaz

Profesör
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
943
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Alimlerimiz tavsiye ettiyse vardır bir bildikleri.

Elbette Tavsiye diğer kısmı içinde mevcuttur... Bu şekilde algılama yanlış olur kanaatindeyim... Aslında Meselenin uzatılacak bir tarafı yoktur... Mesele basit dileyen evlenir dileyen Ayetin tavsiyesi ile tek eş alır... Bu zamanda Tek'i bile zor Ahir zaman hadisini'de ekleyelim Meselenin ciddiyeti belli olsun !

İnsanların başına öyle bir zaman gelecek ki, kişi geçimini helal yoldan temin edemez olur. Ailesi, konu komşusu kendisini -fakirliğinden ötürü- kınamaya başlarlar. Bu durumun olduğu zaman ahir zamandır. Kişinin ana-babası, eşi-evladı kedisini harama girmeye zorlamakla helakinde sebep olurlar. Öyle bir zaman geldiğinde evlenmemek helal olur.”(Kenzu’l-Ummal, 11/154; Gazalî, İhya, 2/232).
 

garip70

Ordinaryus
Katılım
30 Kas 2009
Mesajlar
2,779
Tepkime puanı
309
Puanları
0
Elbette Tavsiye diğer kısmı içinde mevcuttur... Bu şekilde algılama yanlış olur kanaatindeyim... Aslında Meselenin uzatılacak bir tarafı yoktur... Mesele basit dileyen evlenir dileyen Ayetin tavsiyesi ile tek eş alır... Bu zamanda Tek'i bile zor Ahir zaman hadisini'de ekleyelim Meselenin ciddiyeti belli olsun !

İnsanların başına öyle bir zaman gelecek ki, kişi geçimini helal yoldan temin edemez olur. Ailesi, konu komşusu kendisini -fakirliğinden ötürü- kınamaya başlarlar. Bu durumun olduğu zaman ahir zamandır. Kişinin ana-babası, eşi-evladı kedisini harama girmeye zorlamakla helakinde sebep olurlar. Öyle bir zaman geldiğinde evlenmemek helal olur.”(Kenzu’l-Ummal, 11/154; Gazalî, İhya, 2/232).

Allah razı olsun kardeşim.
 

mü'HÜR

Ordinaryus
Katılım
19 Eki 2010
Mesajlar
2,563
Tepkime puanı
422
Puanları
0
Yaş
37


Ben anlamam bu erkekleri... İş ibadete gelince,imana gelince sıfır ama, 4 eşliliğe gelince islamın farzı gibi davranırlar. Peygamber efendimiz birçok hanımla evlendi lâkin, hiç birisinde nefsi değildi.İşin içinde islami nedenler olmasa idi,peygamber efendimiz asla hanımını incitecek bir olaya adım atmazdı.Peygamber efendimiz örnek alınacaksa örnek alacakları çok daha önemli konular var. İlla evlilik deniliyorsa; kaç erkek peygamber efendimizin hanımlarına davrandığı gibi davranıyor? kaç erkek karısının elini tutup seni seviyorum'u söylüyor ya da Allah rızası için söylüyor? Geçin bunları Allah aşkınıza. Böyle bir kanun çıkarsa asıl o zaman kadınlar suistimal edilcektir! Evet, evlilik dışı evlilik hayatı yaşayanlar var ama,bunu kanun haline getirmek kadınları afeder siniz mal gibi görmek,suistimal etmek demektir!

Maddi olarakta düşünürsek; böyle bir kanun çıkaran devletin maaşlara da bihayli zam yapması gerekmez mi? insanlar bir hanımına bakamıyor...
 

SaddbinMuaz

Profesör
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
943
Tepkime puanı
14
Puanları
0
lâkin, hiç birisinde nefsi değildi


Katılmam mümkün değil...

Maddi olarakta düşünürsek; böyle bir kanun çıkaran devletin maaşlara da bihayli zam yapması gerekmez mi? insanlar bir hanımına bakamıyor...


Ahir zaman bidayetlerinde ihtiyaçlar değişti... Daha doğrusu herşey ihtiyaç oldu !

Evlilikte ihtiyaç :

Şu hasletlerinden başkasında bir hakkı yoktur. Barınacağı ev, vücudunu örtecek elbise, katıksız ekmek ve su." (Tirmizi, Zühd 30)
 

Serare

Profesör
Katılım
13 Şub 2010
Mesajlar
813
Tepkime puanı
80
Puanları
0
Yaş
14
Artık hiçbir konuda yazmak ya da fikir beyan etmek gelmiyor içimden. Bu nerde olursa, ne konuda olursa olsun. İnsan; tuhaf varlık.

Nereye çeksen oraya giden.

Bazen aydınlık içim apaydınlık. Bazen de karanlık. Çok şey anlamsız, saçma ve değersiz ama yinede içimdeki o aydınlıkla karanlık birbirine dolanmış, hayata sevgiyle bakmama engel olamıyor hiçbir şey, hiçbir düşünce. Bu bana ait olmayan, elimde olmayan bir hoş sedanın sesi gibi, sevgi seli, duygu yoğunluğu.

Ahlak; nasıl tanımladığınıza bağlı onu.

Bana göre ahlaksız olan; sözde birçok ahlaklının yaptığı.

Hayat böyle işte, tuhaf.

İzin verilmeli mi verilmemeli mi?

Yasaklarla nereye kadar?

İnsan olamayan, olmak istemeyen zorla insan edilir mi?

Edilebilir mi...

Sevgiler.
 

SaddbinMuaz

Profesör
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
943
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Bencilce bir yorum!

Yorumunuz bana mı ? Peygamber a.s.'mı ?

Lütfen nefsi davranmayınız... İslam'ın kural ve kaideleri en doğruya işaret eder... Ahir zaman bidayetinde değişen kavramlardan elbet algılamak zordur... Acizane kavramları daraltmak gibi bir niyetim yoktur... Buradaki mesele ciddiyeti ortaya koymak açısındandır...!
 

mü'HÜR

Ordinaryus
Katılım
19 Eki 2010
Mesajlar
2,563
Tepkime puanı
422
Puanları
0
Yaş
37
Tabi ki size!

Siz mi, ben mi ya da erkekler mi kim nefsi davranıyor? Bir kendinizi muhasebe ediniz!

Peygam efendimizin neden çok eşleri olduğunu kitapları açar okur sanız öğrenir siniz. Ben,okuduğum hiçbir kitapta nefsi bir durumuna şahit olmadım. Peygamer efendimiz haşa yalancı mı yoksa? Her okuduğum kitapta ahlakının güzelliğine,hakka riayetine rastladım. Tekrar yineliyorum; eğer islami durumlar olmasa idi,asla hanımını incitecek bir davranışta bulunmazdı. Aksi olsa idi şuanda 4 eşlilik farz olurdu.O kadar bencilce yazılar ki,sanki kadınların ihtiyaçları yok! Kadınların duygusal açlıklarını doyurmak yerine ... Neyse.

Şu kadarını söylim; bugün karısının üzerine başka kadın alan bir erkek, o kadının neler çektiğini anlasa,neler yaşadığını anlasa aklına dahi getirmez. Bu yüzden kanser olan kadınlar var bunun vebali kimedir? sırf nefsinin peşine düşen erkeklere değil de kimedir?
 

SaddbinMuaz

Profesör
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
943
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Kardeşim eğer yazdıklarımı baştan sona okur iseniz bu konu ile ilgili biraz tefekkür ederseniz hata ettiğinizi anlarsınız... Meselenin boyutlarını şer'i hükümlerin dışına çıkarmadığımı lakin ahir zaman bidayetinde bilakis erkek olsun kadın olsun nefsi duygular ile şer'i hükümler arasındaki farkları belirtmeye çalıştığıma vakıf olursunuz zan ediyorum...
 

mü'HÜR

Ordinaryus
Katılım
19 Eki 2010
Mesajlar
2,563
Tepkime puanı
422
Puanları
0
Yaş
37
Neyse,herkesin görüşü kendine.

Saygılar.
 

era

Asistan
Katılım
4 Ocak 2011
Mesajlar
487
Tepkime puanı
82
Puanları
0
Bir hakkı teslim etmek lazım ki konu çok boyutlu. Bir-iki tanesinin kulağından çekip buraya getirdim mesele dini hükmü eleştirme zannına kadar vardı.

Kadını da erkeği de kalıba döküp şu şöyledir bu böyledir diyerek işlem yapamazsınız. Erkek fıtri yönüyle bakıp hak talep ediyor; ederken madur ettiklerini veya edebileceklerini düşünmüyor, hakkımdır öyleyse almalıyım. Diğer hakları bile es geçip tek tıkandığı nokta ekonomik külfeti olabiliyor. Kadın ise daha farklı bakıyor; daha çok duygusal ve ortada bırakılma hissi ile. Erkek fıtratını savunurken kadın da fıtratını savunmaya geçiyor ve mesele uzuyor. Erkek suistimal ediyor diye kadının da etmesi gerekmiyor yahut kadın bir yerde hata ediyor diye erkeğin o hatayı nefsine biçip ona göre kullanması gerekmiyor. Ve daha ötesi tüm bunlar olurken ayet ve hadisleri zannımızca kullanıp müslümanın İslamı ifsad etmesi hiç gerekmiyor. Çok şey söylenir ya bu konuda ama önce her konuda olduğu gibi nefslerimize söylesek yerinde ve uygun olacak.
 

SaddbinMuaz

Profesör
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
943
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Neyse,herkesin görüşü kendine.

Saygılar.

Elbette sizede katılmamak elde değil... Lakin meselenin boyutlarını İslami kurallar, şer'i hükümlerden çok zamanımızın hakikatleriyle psikolojik ve sosoyolojik hadiselerle almak icab eder... Bu itibarla haram kılamayacağımız gibi asıl olan 1 taneyi tavisye etmek başka bir şey !

Bunların dışında eklediğimiz ''nefsi olamaz'', ''şehvet için'', ''ayet yasaklıyor'' gibi açıklamalar ile ters düşen bölümlerini izah etmeye gayret ettim... İyi tahlil edilmelidir...
 
Üst