Devlet 4 evliliğe izin vermeli mi?

Devlet 4 evliliğe izin vermelimi?


  • Kullanılan toplam oy
    26

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
dini açıdan 4 eşliliğe izin verilmediğine dair yorumlarda mevcut...
 

türkü

Kıdemli Üye
Katılım
18 Tem 2007
Mesajlar
4,973
Tepkime puanı
975
Puanları
0
yok kardeş, haklısın! bildiginle amel et.. ben utanmayı pek âlâ bilirim inan ki. davranışı şekilendirmenin bir yolu da düşünceden geçer elbet. degiştir! Allah yardımcın ola :)
 

ibrahimi

Has Uşak
Katılım
19 Haz 2006
Mesajlar
23,463
Tepkime puanı
1,831
Puanları
0
Yaş
37
Konum
forvet arkası
4'e izin verilse 10 olur o gayrimeşru şekilde.
Bırakın böyle kalsın.
 

SaddbinMuaz

Profesör
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
943
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Cenab-ı Hak “Eğer hanımlarınız arasında adaleti yerine getiremeyeceğinizden korkarsanız, sadece bir tane ile yetinin.” buyurdu.(1)

Buna göre, birden fazla evliliği Kur'an tesis etmedi.

Cicili görünmeye gerek yoktur... Ayette açık olduğu üzere Adaleti Hak ile sağlarım diyen, adaletsiz şekilde davranamazda felç olarak haşredilmekten korkmayan 4 adet Nikahlar ! Bu haliyle elbet helaldir... Ne haram edebiliriz... Nede sakındırabiliriz...!

4 adet alınması tavsiye edilmeyendir lakin Helaldir...! Açık ve net...
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
ayetin tamamını getirir misin?
 

Yitik Lale

“Men dakka dukka”
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
3,282
Tepkime puanı
810
Puanları
0
Erkekler önce bir taneyle baş etmeyi öğrensinler,sonra dörde kadar yolu var... :)
 

SaddbinMuaz

Profesör
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
943
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Erkekler önce bir taneyle baş etmeyi öğrensinler,sonra dörde kadar yolu var... :)

Bu zamanlarımız için daha hakikatli bir söz... Elbette hüküm başkadır... Gerçek başkadır... Maalesef bu zamanda bir tane bile tehlikelidir diyebiliriz Allahualem... tabiki her iki taraf içinde demek gerekebilir...
 

ORHANCAN

Ordinaryus
Katılım
15 Ara 2006
Mesajlar
2,536
Tepkime puanı
80
Puanları
0
Konum
-İSPARİT-
Erkekler önce bir taneyle baş etmeyi öğrensinler,sonra dörde kadar yolu var... :)

gerçekten haklısınız kardeşim..

boş verin ikincisini ve üçüncüsünü ve dahi dördüncüsünü

hatta bazen bir tane de fazla gelip 3-5 gün de olsa ayrı kalmak ihtiyacı bile oluyor ...

ve alıp başımızı nerelere gitsek diye düşünüyoruz..
 

SaddbinMuaz

Profesör
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
943
Tepkime puanı
14
Puanları
0
ayetin tamamını getirir misin?

Ayetin tamamını ikimizde biliyoruz... Allah c.c. Elbette ayetleri 1000-400 kadından 4'e düşürmüş ve en hakikatli olanı 1 tanedir demiştir...! Lakin 4 adet almak istiyorum diyene haram diyebilecek var mı ?
 

ibrahimi

Has Uşak
Katılım
19 Haz 2006
Mesajlar
23,463
Tepkime puanı
1,831
Puanları
0
Yaş
37
Konum
forvet arkası
Veri medeni halini bilmiyorum da senin için dörde kadar yolu olabilir :D
Yitik lalenin dediği gibi biz birinciyi daha göze alamadık :O
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
Ayetin tamamını ikimizde biliyoruz... Allah c.c. Elbette ayetleri 1000-400 kadından 4'e düşürmüş ve en hakikatli olanı 1 tanedir demiştir...! Lakin 4 adet almak istiyorum diyene haram diyebilecek var mı ?

evet ikinci eş için izin verilmediğine dair yorumlar 4. hicri den itibaren mevcuttur...

ayetin başını okuyun derim...
yasaklama ordan başlıyor
 

SaddbinMuaz

Profesör
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
943
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Elbette birden fazlasını aklı salim olarak sakındırmak şartların oluşmaması sebebiyle kuvvetli şekilde desteklemeliyiz Allahualem... Lakin haram olmadığını açıkça söylemek koşulu ile... Doğrusu budur ALLAHUALEM...
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
haram ayrı mesele

lakin ortada bir iznin olmaması
ikinci eşi ne konuma sokar
 

ORHANCAN

Ordinaryus
Katılım
15 Ara 2006
Mesajlar
2,536
Tepkime puanı
80
Puanları
0
Konum
-İSPARİT-
gerek ayet-i kerimeleri ve gerekse hadis-i şerifleri iyi okuyup anlamak gereklidir..

Hz ibrahim (AS) dahi hz. Hacer ve hz. Sara annelerimiz arasında adalette zorlanmışsa...

helaketler ve felaketler asrın müslüman ve mü'minleri....

Halilullah İbrahim (AS) yanında ne kadar takva olarak yaşayabilirler ki...
 

SaddbinMuaz

Profesör
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
943
Tepkime puanı
14
Puanları
0
haram ayrı mesele

lakin ortada bir iznin olmaması
ikinci eşi ne konuma sokar

Arapçada geçen kavramları türkçeleştirmeye gerek yoktur... İzin değil gönül almadır Allahualem... Oda hür yahutta cariye sınıflarında... Eğer ilk evliliğinde Hür olan 'benden başkasını istemiyorum' diye andlaşma yapmış ise andlaşma geçerli olur... Aksi takdirde Müslümana yakışan gönlünün alınmasıdır İzin değildir..!
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
anlatamadım sanırım
ayetin tamamını nakletmiş olsanız daha iyi konuşabilirdik

ayetin kendisi bir yoruma göre birden fazla eş almayı yasaklıyor...

sanırım sizin izin den kastınız farklı
benim anlatmak istediğim farklı

ikinci eş almak için ilk eşten izin almaya gerek yok
çünkü ayet buna izin vermiyor zaten
dün akşam bir imam ayet i yorumuyla açıklamıştı...
şu an hatırlayamıyorum...
ayrıntıları
 

GENCAKINCI

Profesör
Katılım
21 Ağu 2009
Mesajlar
1,666
Tepkime puanı
26
Puanları
0
:İSLAM'DA ÇOK EVLİLİK (POLİGAMİ-TAADDÜD-İ ZEVCAT):

NİSA S. 3.AYET: “Eğer yetim kızlar hakkında adaleti yerine getiremiyeceğinizden korkarsanız sizin için helal olan(başka) kadınlardan ikişer,üçer,dörder olmak üzere nikahlayın. Şayet(yine de) adalet yapamıyacağınızdan korkarsanız o zaman bir(eş)ya da sağ ellerinizin malik olduğu (cariye)ile (yetinin).Bu sapmamanıza daha yakındır”



AÇIKLAMA:
Fıkıh alimlerinin ortak fikri şudur:Bu ayet evlenilen kadınların sayısını sınırlar ve dörtten fazla kadınla aynı anda evli olmayı yasaklar.

Hadisler de bunu destekler niteliktedir.Taif’in başkanı Gıylan’ın Müslüman olduğunda 9 karısı vardı.Hz.Peygamber(s.a.v)ondan sadece 4 tanesini bırakıp diğerlerini boşamasını istedi. Nevfel İbn Muaviye’den de 5 karısından birini boşamasını emretmiştir. Bu ayetin kadınlar arasında eşit davranmak şartıyla poligamiyi(birden fazla kadınla evlenmek)sınırlandığında dikkat edilmelidir.


İbn-i Cerir et-Taberi bu ayetin tefsirinde muhtemel ve menkul olan manaları zikrederken şunu da kaydeder:Bazıları,bu ayetin manası şudur,dediler “Nasıl yetimler hakkında adalet yapmamaktan korkuyorsanız kadınlar hakkında da onlarla zina etmekten korkun.Zina etmeyin. Fakat sizin için helal olan kadınlardan ikişer,üçer,dörder olmak üzere nikah edin.”

Hz.İbn Abbas ve talebesi Hz.İkrime,bu ayeti tefsir ederken,bu emrin bir adaletsizliği ortadan kaldırmak için verildiğini iddia

ederler.

İslam’dan önceki günlerde,evlenilen kadınların sayısında herhangi bir sınırlama yoktu;bazıları bir düzine kadınla bile evlenirlerdi. Fakat onların artan ihtiyaçlarını karşılayamayınca,yetim yeğenlerinin veya diğer akrabalarının çaresiz yetim kızlarının mallarında el koyarlardı.Bu nedenle Allah,evlenilecek kadınların sayısını 4 ile sınırladı ve hepsine adaletli davranma şartını getirdi.

Hz.Aişe bu ayetle ilgili olarak,şu izahatı veriyor. “Yetim kız velisinin himayesinde bulunurda velisi malına ve güzelliğine heves ederek pek basit bir mehir(mehr-nikah sırasında erkeğin kadına ödediği nikah bedeli)mukabilinde onunla evlenmek ister.İşte bu gibiler yetim kızlarla evlenmekten men(yasaklama)edilen-meğer ki onlar hakkında adaletli olup mehri tam vermiş olsunlar ve yetimkızlardan başka kadınlarla evlenmekle emrolundular.”

(BUHARİ C.6 s/116)




“Hz.Peygamber buyurur ki: ‘Bir erkeğin nikahında 2 kadın bulunur da aralarında adaleti gözetmezse kıyamet gününe bir tarafı düşük,felçli olarak gelir”

(HADİS-İ ŞERİF- Mişkâtü’l-mesabih, c.2 s/196)





“İfa etmenize en çok layık olan şart,kadınların namusunu helal edinirken (kadınları nikahlarken)koştuğunuz şarttır”

(HADİS-İ ŞERİF-Buhari c.6 s/138)


Peygamber efendimiz zevceleri arasında adaleti tatbik eder ve şöyle derdi:

“Allah’ım,bu benim elimden gelen adalettir. Senin sahip olduğun,fakat benim malik olmadığım adaletten beni mes’ul tutma”

(HADİS-İ ŞERİF- Mişkâtü’l-mesabih, c.2 s/196)
 

Ehl-i Sünnet

Kıdemli Üye
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
3,061
Tepkime puanı
139
Puanları
0
<B>
:İSLAM'DA ÇOK EVLİLİK (POLİGAMİ-TAADDÜD-İ ZEVCAT):

NİSA S. 3.AYET: “Eğer yetim kızlar hakkında adaleti yerine getiremiyeceğinizden korkarsanız sizin için helal olan(başka) kadınlardan ikişer,üçer,dörder olmak üzere nikahlayın. Şayet(yine de) adalet yapamıyacağınızdan korkarsanız o zaman bir(eş)ya da sağ ellerinizin malik olduğu (cariye)ile (yetinin).Bu sapmamanıza daha yakındır”



AÇIKLAMA:
Fıkıh alimlerinin ortak fikri şudur:Bu ayet evlenilen kadınların sayısını sınırlar ve dörtten fazla kadınla aynı anda evli olmayı yasaklar.

Hadisler de bunu destekler niteliktedir.Taif’in başkanı Gıylan’ın Müslüman olduğunda 9 karısı vardı.Hz.Peygamber(s.a.v)ondan sadece 4 tanesini bırakıp diğerlerini boşamasını istedi. Nevfel İbn Muaviye’den de 5 karısından birini boşamasını emretmiştir. Bu ayetin kadınlar arasında eşit davranmak şartıyla poligamiyi(birden fazla kadınla evlenmek)sınırlandığında dikkat edilmelidir.


İbn-i Cerir et-Taberi bu ayetin tefsirinde muhtemel ve menkul olan manaları zikrederken şunu da kaydeder:Bazıları,bu ayetin manası şudur,dediler “Nasıl yetimler hakkında adalet yapmamaktan korkuyorsanız kadınlar hakkında da onlarla zina etmekten korkun.Zina etmeyin. Fakat sizin için helal olan kadınlardan ikişer,üçer,dörder olmak üzere nikah edin.”

Hz.İbn Abbas ve talebesi Hz.İkrime,bu ayeti tefsir ederken,bu emrin bir adaletsizliği ortadan kaldırmak için verildiğini iddia

ederler.

İslam’dan önceki günlerde,evlenilen kadınların sayısında herhangi bir sınırlama yoktu;bazıları bir düzine kadınla bile evlenirlerdi. Fakat onların artan ihtiyaçlarını karşılayamayınca,yetim yeğenlerinin veya diğer akrabalarının çaresiz yetim kızlarının mallarında el koyarlardı.Bu nedenle Allah,evlenilecek kadınların sayısını 4 ile sınırladı ve hepsine adaletli davranma şartını getirdi.

Hz.Aişe bu ayetle ilgili olarak,şu izahatı veriyor. “Yetim kız velisinin himayesinde bulunurda velisi malına ve güzelliğine heves ederek pek basit bir mehir(mehr-nikah sırasında erkeğin kadına ödediği nikah bedeli)mukabilinde onunla evlenmek ister.İşte bu gibiler yetim kızlarla evlenmekten men(yasaklama)edilen-meğer ki onlar hakkında adaletli olup mehri tam vermiş olsunlar ve yetimkızlardan başka kadınlarla evlenmekle emrolundular.”

(BUHARİ C.6 s/116)




“Hz.Peygamber buyurur ki: ‘Bir erkeğin nikahında 2 kadın bulunur da aralarında adaleti gözetmezse kıyamet gününe bir tarafı düşük,felçli olarak gelir”

(HADİS-İ ŞERİF- Mişkâtü’l-mesabih, c.2 s/196)





“İfa etmenize en çok layık olan şart,kadınların namusunu helal edinirken (kadınları nikahlarken)koştuğunuz şarttır”

(HADİS-İ ŞERİF-Buhari c.6 s/138)


Peygamber efendimiz zevceleri arasında adaleti tatbik eder ve şöyle derdi:

“Allah’ım,bu benim elimden gelen adalettir. Senin sahip olduğun,fakat benim malik olmadığım adaletten beni mes’ul tutma”

(HADİS-İ ŞERİF- Mişkâtü’l-mesabih, c.2 s/196)
</B>


Allah razı olsun gençakıncı kardeş güzel izah olnuş...
 

GENCAKINCI

Profesör
Katılım
21 Ağu 2009
Mesajlar
1,666
Tepkime puanı
26
Puanları
0
İmam nikahı ile evlenip çocuk sahibi olan kadınlar.Erkeklerin 3 kere boş ol demesiyle ortda kalıyorlar. Hiç bir sosyal hakları olmuyor. Ne mirastan faydalanabiliyorlar nede nafakadan.

Hele kadın eğitimsizse cahil ise iş bulmakta zorlanıyor.İş bulsada alacağı asgari ücretle geçinemiyor.
Anne babaları ve yakınlarıda sahip çıkmıyorlar.

Bu nedenle yasal olursa bu kadınlarda haklarını alırlar.
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
İmam nikahı ile evlenip çocuk sahibi olan kadınlar.Erkeklerin 3 kere boş ol demesiyle ortda kalıyorlar. Hiç bir sosyal hakları olmuyor. Ne mirastan faydalanabiliyorlar nede nafakadan.

Hele kadın eğitimsizse cahil ise iş bulmakta zorlanıyor.İş bulsada alacağı asgari ücretle geçinemiyor.
Anne babaları ve yakınlarıda sahip çıkmıyorlar.

Bu nedenle yasal olursa bu kadınlarda haklarını alırlar.

yasalarla kadınları korumalıyız özellikle çok eşlilikten
bir şekilde mağdur olan bir kadın varsa hakkını devlet söke söke alabilmelidir..
bu nedenle her kadına asgari ücret tutarı kadar bir ücret ödenmelidir...


129. âyette şöyle buyurulmaktadır: "Ne kadar üzerine düşseniz de kadınlar arasında âdil davranmaya güç yetiremezsiniz; bari birine tamamen kapılıp da diğerini askıda imiş gibi bırakmayın. Eğer arayı düzeltir ve Allah'a itâatsizlikten sakınırsanız bilin ki Allah çok bağışlayıcıdır, engin rahmet sahibidir." Burada ne kadar istense, üzerine düşülse, gayret edilse de birden fazla eş arasında âdil davranmanın mümkün olmadığı açık ve kesin bir ifade ile dile getirilmiştir. Bu gerçeklik karşısında beklenirdi ki Allah Teâlâ birden fazla kadınla evlenmeyi yasaklasın; ancak O, zarûretleri, mübrem ihtiyaçları, fevkalâde halleri bildiği için bunu yasaklamadı, kulların uygulamada zorlanacakları bir yasak hükmü yerine ikili bir tavsiye ile yetindi: a) Tek hanımla evli olanlar -aksine bir zarûret bulunmadıkça bununla yetinmelidirler; çünkü birden fazla kadınla evlenmeleri halinde haksızlıklar olacak ve bundan dolayı günaha girebileceklerdir. b) Fiilen birden fazla kadınla evli bulunan erkekler ise gönül ilişkisi, sevgi ve bağlılık gibi insanın elinde olmayan durumlar ve farklılıklar dışında, objektif, ölçülebilir, maddî konularda kadınlarına eşit davranacak, biri ile evlilik hayatını fiilen yaşarken diğerini askıda (yalnız, ilgi ve ilişkiden dışlanmış, ihtiyaç içinde veya maddî bakımdan diğerlerinden aşağı durumda) bırakmayacaklardır.
 
Üst