Cemalnur Sargut: Heykelde görünen Allah inancı !!!

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0


Bana salt şunu deyiniz islamın aklı göze indirgenebilir mi? Sadece zahire hep zahire?


Başlangıçta her şey masum ve iyi niyetle başlayabilir fakat sonrasında dejenere olmaya mahkumdur "dinlerini parça parça ettiler" sözü dinin dahi yozlaştırılacağını söylerken özü koruma adına sonrasında oluşanlar için aynı kalması beklenemez belki bu noktada özden ayrılmayanlar takdir edilir..
 

Yetim

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Tem 2007
Mesajlar
2,702
Tepkime puanı
22
Puanları
0
Yaş
45
Zanlar, sanılar bizler görünene bakmamız gerekmez mi?

Kişi Kuranı kerimden ayet sölediği zaman sözler benim sözlerim derse o kişinin Hükmüne olur ?

hükmü ŞİRK ...dir...

Kuran Ayetleri Allahın kelamıdır.. dedinmi nolur ?

HAKİKAT bu olur...
 

ebkem

Baş Yücelik
Katılım
3 Ara 2011
Mesajlar
3,128
Tepkime puanı
321
Puanları
0
Başlangıçta her şey masum ve iyi niyetle başlayabilir fakat sonrasında dejenere olmaya mahkumdur "dinlerini parça parça ettiler" sözü dinin dahi yozlaştırılacağını söylerken özü koruma adına sonrasında oluşanlar için aynı kalması beklenemez belki bu noktada özden ayrılmayanlar takdir edilir..

Ama bana öyle geliyor ki özden ayrılmayanlar ile özden ayrılanları siz daima aynı etiket ile yaftalıyorsunuz. Bu genelleme ne kadar doğru. Tasavvufa karşıyım deyin geçin kenara kardeşim ne garip ki bugünün modern ilim yuvaları olarak ilahiyatlarda tasavvuf dersini zorunlu olarak alırız ama di mi? görüyor musunuz koskoca resmi din kurumu da dini parça parça edenlere çanak tutuyor ne ayıp bişiy.akıl yok bunlarda yeha hepsi sapıtık
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Madem bu hanımı tasawufçu olarak görmüyorsunuz kendisine kendi camiasından bir redddiye yazan olmamış mıdır ki bu kadar popüler olmasına rağmen?
 

ebkem

Baş Yücelik
Katılım
3 Ara 2011
Mesajlar
3,128
Tepkime puanı
321
Puanları
0
Madem bu hanımı tasawufçu olarak görmüyorsunuz kendisine kendi camiasından bir redddiye yazan olmamış mıdır ki bu kadar popüler olmasına rağmen?

popüler olmak kıstas değildir verda hanım. halkın mesnevi ahlakı Elif Şafak'ın AŞK kitabından öğrenen bir aydın kültünden fazla bir beklentimiz yok mu sizce?Ha inşallah akademik yeterliliğimi aldığımda ben yazarım merak etmeyin:)Ayrıca at eşek ve köpek izinin hayli birbirine karıştığı öyle ki zeytin yağının bile üste çıkmadığı kripto zamanlarda nefes alıyoruz.

Din sahasında ileri geri konuşan çoğu kalemin kiralık olduğu kanısındayım.
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0


popüler olmak kıstas değildir verda hanım. halkın mesnevi ahlakı Elif Şafak'ın AŞK kitabından öğrenen bir aydın kültünden fazla bir beklentimiz yok mu sizce?Ha inşallah akademik yeterliliğimi aldığımda ben yazarım merak etmeyin:)Ayrıca at eşek ve köpek izinin hayli birbirine karıştığı öyle ki zeytin yağının bile üste çıkmadığı kripto zamanlarda nefes alıyoruz.

Din sahasında ileri geri konuşan çoğu kalemin kiralık olduğu kanısındayım.

Sukût ikrardan diyebilir miyiz Ebkem?
 

ebkem

Baş Yücelik
Katılım
3 Ara 2011
Mesajlar
3,128
Tepkime puanı
321
Puanları
0
Sukût ikrardan diyebilir miyiz Ebkem?

susmak ve ben hata ediyorsunuz verda hanım :)
şunu net söyleyeyim ben tasavvuf muhibbi biriyim ve sizin tasavvuf aleyhinde dediğiniz sözlere muhalifim.


Ha siz tenkid yazılmamasını ima ediyorsanız bence vardır siz okumadınız?
 

ebkem

Baş Yücelik
Katılım
3 Ara 2011
Mesajlar
3,128
Tepkime puanı
321
Puanları
0
Sukût ikrardan diyebilir miyiz Ebkem?

ayrıca sana şunu sormalıyım bak sen de ilahiyat okudun heykelde görünen Allah inancı lafzı bile kişinin kimliğini ortaya koyar. daha pek çok falsosu vardı bu sitede bu kadının. şimdi boşuna kalabalık oluşturmayalım burda sende de mevzu net de işte yazıyorsun yine de.
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,215
Tepkime puanı
3,202
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
vahdeti vucud, Tanrıyı evrenleştirirken
karşı çıkanlar ise evreni mutlaklaştırır
yani madde yaratılmaya devam edilmese bile var olmaya devam eder
madde töz olarak vardır anlayışındadırlar

iki anlayış ihlas suresinin üçüncü ayetiyle sorunlu hale gelirler
meseleyi çözmenin zorluğu karşında iki tarafı da müşrik ilan etmemek lazım

bunun ortası yani en doğrusu imam rabbanin vahdeti şuhud anlayışıdır

evren, Zata mahsus Sıfatların tecellisi olmakla beraber
evren gölgedir , mutlak varlığa sahip değildir

teşbihte hata olmasın
bir monitöre yansıyan görüntü mesabesindedir
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Varsa eğer buraya eklenirse sevinirim..
 

Darul_Beka

Profesör
Katılım
17 Kas 2013
Mesajlar
2,227
Tepkime puanı
175
Puanları
63
vahdeti vucud
itikadi bakımdan sakıncalı bir anlayış
muhittini arabi
aşkdan mecnun olmuş yanlışları ve doğruları kendine aittir
sözleri ilmi bir kaynak teşkil etmez
 

ebkem

Baş Yücelik
Katılım
3 Ara 2011
Mesajlar
3,128
Tepkime puanı
321
Puanları
0
Haber Turk'e konuşmuş. Niçin kapanmıyorsunuza demiş ki;

"tesettürün insanın gönlünde olduğuna iman ediyorum. Esas önemli olan çirkin huyların ve aynı ölçüde aşırı güzelliklerin örtülmesidir. İslam eşittir tesettür diye birşey oldu. Halbuki İslam'ın beş şartı içinde tesettür yok. Ayrıca da İslam güzel ahlaktır." yani bu da kalbi temizlerden bacımız. İslamın beş şartı içinde yok ama kuranda var. Bu parazitlere mahal veren ilahiyatçı adamlarımıza ne demeli. Mahmud Erol Kılıç vardır mesela adam müthiş tasavvuf erbabı. E tabi herkes kendi meşrebinden olana.
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
hEvas şarlatan sensin AĞIZDAN ÇIKAI KULAĞIN DUYSUN ...


İSLAM ADINA SÖYLENEN HER ŞEYİ KURAN VE SÜNNETLE HAKİKATTE ALLAH HABERDAR EYLEMEDİMİ BİZİ MÜSLÜMANLARI KURAN OKUYUP TEFSİR MEALİ ELİ İLE YAZILMAZMI ?

HEP HAKKTAN (AYETİ KERİMEDEN ) BAHS EDEN İNSANIN LİSANININ SÖZÜ ALLHIN AYETLERİ (KELAMI ) DEĞİLMİD
İR..

SEN BURADA AYETİ KERİME OKUDUN ZAMAN SENİN SÖZLERİNMİ OLMUŞ OLUYOR O AYETLER ?

EĞER BNİM SÖZLRİM DERSEN ŞİRKE DÜŞERSİN HADİ BAKALIM ŞARLATAN SENİ..

HEVAS ŞARLATANLIK (ŞEYTANLIK ) YAPMA..

sen ne saçamalıyorsun? arabinin yazdıkları orada..bu nasıl inanç böyle?

adam peygaberim diyor sende amenna diyorsun..!

bu tipleri islama göre müşriktir..
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,987
Tepkime puanı
2,085
Puanları
113
Konum
Mars

ibni arabi vahiy aldığını söyleyen bir şarlatan.nesini övüyorsunuzki?adam peygamberim diyor çaktırmadan.


İbn Arabî, kitaplarını kendisinin yazmadığını, sadece kendisine indirileni dile getirdiğini söyler;

“…Çünkü bu kitap, nefis arzularından münezzeh ve içine fesad karışmamış olan en kudsî makamdan indirilmiştir… Çünkü ben ancak bana ilham olunan şeyi söyledim ve bu yazılı kitapta ancak bana indirilmiş olan hakikatleri dile getirdim ( - Fusûsül Hikem. Muhyiddin-i Arabî. M.E.B Çev:Nuri Gençosman s.20)


“…Söylediğim her şeyi, bana Tanrı haber verdi… O, bana imlâ ediyor ve ben (bunları) kendi elimle yazıyordum… Benim lisânım, Hakk’ın lisanıdır, sözüm O’nun sözüdür ( - El Futûhât El-Mekkiyye. Muhyiddin-i İbn Arabî. Kültür Bakanlığı/1184 Çev: Prof.Dr.Nihat Keklik divandan nakille s.455)

“Biz, bütün söylediklerimizde ancak Allah’ın bize ilka ettiği (ulaştırdığı) şeye dayanırız ( - El Futûhât El-Mekkiyye.S.19)
Sufiler delil ikame etmekten münezzehtir( - El Futûhât El-Mekkiyye. S.25)


Abi sende herkesi yerden yere vurdun :) Bu nasıl mantık dilin değişimi ile insanlar herşeyi söyletir yaşamayan birine
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
vahdeti vucud, Tanrıyı evrenleştirirken
karşı çıkanlar ise evreni mutlaklaştırır
yani madde yaratılmaya devam edilmese bile var olmaya devam eder
madde töz olarak vardır anlayışındadırlar

iki anlayış ihlas suresinin üçüncü ayetiyle sorunlu hale gelirler
meseleyi çözmenin zorluğu karşında iki tarafı da müşrik ilan etmemek lazım

bunun ortası yani en doğrusu imam rabbanin vahdeti şuhud anlayışıdır

evren, Zata mahsus Sıfatların tecellisi olmakla beraber
evren gölgedir , mutlak varlığa sahip değildir

teşbihte hata olmasın
bir monitöre yansıyan görüntü mesabesindedir

vahdeti vucud ve vahdeti şuhud ayın kapıya çıkıyor.

hiç bir fark yoktur.

bu felsefeye inanç ,allahın yaratmasını kabul etmeme,gölge gibi görmedir.

islama aykırdır.

Allahın yarattığı vardır.gölge değil gerçektir.

yani allah taala kendisi için ne söylemişsse o kabul edilir.


Akıl oyunlarıyla din olmaz.

kuran ne derse o!



rabbani bu görüşüyle vahdeti vucutcuları kurtarmaya çalışssa kendisi aynı deryanın içine düşmekten kurtulamamıştır.
 

Ahter

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Tepkime puanı
186
Puanları
0
Konum
antalya
Haber Turk'e konuşmuş. Niçin kapanmıyorsunuza demiş ki;

"tesettürün insanın gönlünde olduğuna iman ediyorum. Esas önemli olan çirkin huyların ve aynı ölçüde aşırı güzelliklerin örtülmesidir. İslam eşittir tesettür diye birşey oldu. Halbuki İslam'ın beş şartı içinde tesettür yok. Ayrıca da İslam güzel ahlaktır." yani bu da kalbi temizlerden bacımız. İslamın beş şartı içinde yok ama kuranda var. Bu parazitlere mahal veren ilahiyatçı adamlarımıza ne demeli. Mahmud Erol Kılıç vardır mesela adam müthiş tasavvuf erbabı. E tabi herkes kendi meşrebinden olana.


Mahmud Erol Kılıç belki tasavvuf yazarıdır ama tasavvuf erbabı mıdır ? tartışılabilir...Bu zat İslamiğ konularda çekirdekten yetişmiş biri değildir...okuduğu fakülte siyasal bilgilerdir..Sonradan tasavvuf konusuna girmiştir... Cemal nurun tesettür konusundaki sözleri evlere şenlik kabilindendir...Sanki bütün farzlar islamın şartları içindedir..Bu hanıma sorsak şart fıkhen nedir? Bileceğini zannetmiyorum!!!:)
 

ebkem

Baş Yücelik
Katılım
3 Ara 2011
Mesajlar
3,128
Tepkime puanı
321
Puanları
0
Mahmud Erol Kılıç belki tasavvuf yazarıdır ama tasavvuf erbabı mıdır ? tartışılabilir...Bu zat İslamiğ konularda çekirdekten yetişmiş biri değildir...okuduğu fakülte siyasal bilgilerdir..Sonradan tasavvuf konusuna girmiştir... Cemal nurun tesettür konusundaki sözleri evlere şenlik kabilindendir...Sanki bütün farzlar islamın şartları içindedir..Bu hanıma sorsak şart fıkhen nedir? Bileceğini zannetmiyorum!!!:)

sarguta nazaran kılıç altındır.
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
Abdulkadir Geylani'nin İbnu'l Arabi'nin geleceğini haber vermesi (S.8-9)

Seyyid Abulkadir Geylânî'nin "benden sonra Mağrip diyarından aziz bir zât zuhur edecektir, bu hırkayı ona teslim ediniz" diye vasiyet ettiği hırkanın Abdulkadir'in veresesi tarafından kendisine verildiğini sonra onu manevî oğlu Sadruddin Konevi'ye teslim ettiğini FasI ul-hitap adlı eserinde yazmaktadır.

Muhyiddin Arabi'nin Hz. Muhammed (a.s)'e iftirası (S.11)

Fusûs ul-hikem, Muhyiddin-i Arabi'nin 627 hicret yılında Şam'da bulunduğu sıralarda bir gece görmüş olduğu gerçek bir rüyan'ın ilhamıyla yazılmıştır. Şeyh o gece mâna âleminde Hazret-i Peygamber'i görüyor, elinde bir kitap tutmuş, kendisine hitap ederek, "bu, Fusûs ul-hikem kitabıdır. Bunu al ve halkın faydalan*ması için muhteviyatını açıkla" diyor.
Şeyh de Yüce Peygamber'in bu manevî işaretine uyarak hemen Cenab-ı Peygamber'den aldığı emir ve ilham çerçevesi içinde, kitap muhtevasını, artıksız ve eksiksiz olarak, olduğu gibi naklediyor, daha doğrusu Hazret-i Peygamber'den aynen nakil ve tercüme ediyor.

Fusus ul-Hikem'in bir hadis kitabı gibi telaki edilmesi yalanı (S.12)

Fusûs ul-Hikem'in doğrudan doğruya Hazret-i Peygamber tarafından Şeyh-i Ekber'e talim ve telkin edilmiş bir eser olduğuna göre, Şeyhin taraftarlan bu hususta şüphe ve tereddüde mahal olmadığını ve Şeyh'e hâşâ yalan isnatı varit olamayacağını söyliyerek mevzu ve gayesi iman ehlinin irşadına matuf olan bu eserin biı hadîs kitabı gibi telâkki edilmesi gerekli bulunduğunda ittifak etmişlerdir.

Yaratan, yaratılan, halık, mahluk, hep o'dur. Yalanı (S.13)

Yaratan, yaratılan, halık, mahluk, hep O'dur.O'nun dışında, O'nun varlığı haricinde hiçbir varlık tassavur edilemez. Çünkü Vücut birdir.

Arabi , yalanlarına Hz. Muhammed'i alet ediyor.(S.19)

627 hicret yılı Muharrem ayının son günlerinde, Şam'da (bulunduğum sıralarda) Tann Peygamberi Hazret-i Muhammed'i gerçek bir rüya âleminde gördüm. Elinde bir kitap tutuyordu. Bana buyurdular ki, bu Fusûs ul-hikem = (Hikmetlerin özü) kitabıdır. Bunu al ve halka açıkça anlat da bu hikmetlerden herkes faydalansın.

Arabi, Allah'ı (haşa) kendine kul ediyor. Şirki (S.83)

Allah beni över, ben de Onu. O bana kulluk eder, ben de Ona,
Bir halde ben Onu ikrar eder ve eşyadaki çokluk ve değişiklikiği görünce inkâr ederim.
Bizden nasıl vazgeçebilir? Ben Ona müsaade eder ve Onu zuhur alanına çıkarırım.



"Bir vakit olur ki, kul şüphesiz rab olur." İftirası (S.95-96)

ŞİİR
Bir vakit olur ki Kul şüphesiz Rab olur. Başka bir vakitte de iftirasız kulluk ve derekesine iner.
Kul kulluk derekesine inerse Hak ile genişler. Rab olursa yaşayışı daralır.
Kul oluşundan dolayı nefsinin aynını görür, dilekleri şüphesiz Hak'tan genişler.
Rab oluşundan dolayı da Mülk ve Melekûl âlemlerindeki bütün mahlûkların kendisinden bir şey istediklerini görür.
Halbuki onların dileklerini yerine getirmekten zâtiyle âcizdir. Bundan dolayı bazı arifler bu yüzden ağlarlar.
O halde sen Rabb'ın kulu ol, Onun kulunun Rabb'ı olmaya bakma; sonra bu ilgi sebebiyle ateşe ve erimeye mahkûm olursun.

"Sen kulsun ve sen Tanrı'sın." İftirası (S.101)

Sen kulsun ve sen Tanrı'sın; kulluğun kimin kulu olduğunu bildiğin içindir.
Sen Tanrısın ve kulsun; çünkü sözleşmenle kendini Tanrı'ya bağladın.
Şahsın taşıdığı her akideyi o akideden başka inancı olanlar çözebilir.


"Küfür ve isyan ehli cehenneme girse de orada lezzet vardır." Yalanı (S.104)

ŞİİR

Hakk'ın yalnız va'dinde sadık olması tarafı kaldı. Ceza tehdidinde sadık olduğuna dair açık bir alâmet yoktur.
Küfür ve isyan ehli cehenneme girseler de, orada kendileri için bir zevk ve lezzet vardır. O da onlar için bir cennettir.
Ancak onların cennetleri Huld cennetlerinin nimetlerine benzemez. İkisi de birdir amma aralarında tecelli farkı vardır.
- Onların cennetine tatlılığından dolayı azab denir. Bu azab sözü onda gizli olan lezzet için bir kabuk gibidir. Kabuk ise özü koruyan bir şeydir.

"Tek varlıktan başka varlık yoktur. Nur ve zulmet aynıdır." Yalanı (S.152)

---- Var olan kimdir? Varlık nedir? Varlıkta bir belirme vardır. O beliren var olan zâtın kendisidir.
Onu umumîleştiren, hususleştirmiş oldu. Onu hususî gören de umumîleştirmiş oldu.
Tek varlıktan başka varlık yoktur. Şu halde Nur ile Zulmet aynıdır.
Bu hakikatten gafil olan kimse, nefsinde perdeler bulur.


"Biz Allah'ın insan kılığına giren belirtileriyiz." Yalanı (S.190)

ŞİİR
Eğer o olmasaydı veya biz olmasaydık, olan şeyler olmazdı.
Şu halde biz hakikatte kullarız. Allah da muhakkak bizim mevlâmızdır.
Sen veya ben insan dediğimiz vakit, biz onun aynı, yani insan kılığına giren belirtisi oluruz.
Şu halde sen insan sıfatı ile perdelenme, sana bir delil de gösterdi.
İster Hak ol, ister halk ol, Allah ile Rahman olursun.


"Allah Firavunu pak ve temiz öldürdü." Yalanı (S.300-301)

Nasıl ki Firavun suda boğulurken Allah'ın kendisine verdiği iman sayesinde Musa onun için de göz nuru oldu. Şu halde Allah, (bu yüzden) Firavun'un pak ve temiz öldürdü. Çirkin ve fena amellerinden onda bir şey kalmadı. Çünkü Allah onun ruhunu yeni bir günah işlemeden önce ve imana geldiği anda kabz etti. Halbuki İslâm (Yani Hakk'ı teslim ve tasdik) evvelce geçmiş olan günahları ortadan kaldırır. Allah, bu İlim ve mazhariyeti dilediği kimse için âyet ve alâmet kıldı. Tâ ki hiç kimse İlâhî rahmetten umutsuzluğa düşmesin. Çünkü kâfirlerden başka hiç kimse Tanrı rahmetinden umut kesmez.
Şu halde Firavun eğer umutsuzlardan olsaydı imana yanaşmazdı. Demek ki, Firavun'un eşi Asiye'nin kendi hakkında "O, benim ve senin için göz nuru olsun, onu öldürmeyin, ola ki yakında bize faydası dokunur" dediği gerçekleşti ve iş böyle oldu. Gerçi her ne kadar Musa'nın Firavun mülkünü ve adamlarım öldürmeye muktedir bir Nebi olduğuna (kan ve kocadan) ikisinin ve şuuru yoktu. Fakat Allah, Musa ile her ikisine de menfaat verdi.
(Fusus ul-Hikem - Muhyiddin-i Arabi, M.E.B. Yayınları, İst-1992)




Muhyiddin İbn Arabi'nin diğer küfür sözleri ise şöyledir :


"Vakit olur ki kul Rabb olur, şüphesiz, vakit olur ki kul, kul olur şeksiz.”
(Muhyiddin İbn Arabi, Fususu'l-Hikem, 90. Bosnevi, 1, 433)

"Bizler Allah'ın zahiri suretleriyiz, O'nun tecellisiyiz. Alem ve kevn aslında bir hayal olduğu için biz O'yuz."
(Muhyiddin İbn Arabi, Fususu'l-Hikem, 159. Bosnevi, 345)

Halık (yaratıcı) ile mahluk bir tek şeydir.”
(Muhyiddin İbn Arabi, Fususu'l-Hikem, 78)

O’ bana hamdeder, be de O’na, O’ bana ibadet eder, ben de O’na. Bir hal içinde O’nu ikrar eylerim, a’yanda ise O’nu inkar eylerim.”
(Muhyiddin İbn Arabi, Fususu'l-Hikem, 83. Bosnevi, 1, 384-385)
 
Üst