Bosuna yaziyoruz, kimsenin yazilarimizi okudugu veya anlamaya calistigi yok.
Arkadas Peygamberimiz Mekke'de müsriklerle ayni havayi solumadi mi, hala ne vergisinden bahsediyorsunuz.
Siz hic;
"Kim imanından sonra Allah'a (karşı) inkâra sapıp da, -kalbi imanla tatmin bulmuş olduğu halde baskı altında
zorlanan hariç- inkâra göğüs açarsa, işte onların üstünde Allah'tan bir gazab vardır ve büyük azab onlarındır."
ayetini dumadiniz mi?
Kendi yonetimini mi kurmali?
Ya sen bari bunu deme mubarek. Demokratik bir ülkede seriat istemenin
suc oldugunu hic duymadin mi. Özgür bir ülke burasi (!) isteyebilirisin elbette ama eyleme dökmedigin ve
örgütlenmedigin sürece.
evet hemen forumda demokratik bir oylama yapalim.
Islam seriatini ;
-kabul edenler
-etmeyenler
kabul edilmemistir
Aslında konumlandırmada bir anlaşılmazlık var sanırım.
Kimse batıl olduğu haksız olduğu bilinen bir uygulamada sırf demokrat olma adına
çoğunluğun dediği olsun demiyor sanırım böyle bir iddia yok burada.
Demokrasinin özümsenmiş olması,
senin ayette eşleştirdiğin ifade ile "imandan sonra küfre göğsünü açma" fiili burada oturuyormu oturmuyor mu?
Ona bakmak lâzım. Kim açıyor küfre göğsünü kim kabul ediyor, sindiriyor, nasıl?
Aslında Resulullah'ın Mekke'de ve Medine'de takıntığı tutum bilakis ters açıdan bakışa delil olması gerek bence.
Siyaseten iktidara hükmedecek kadar güçlü olmadıkça kendini bir kaşık suda boğdurmamış,
Hakeza Hudeybiye antlaşması güçlü olmasına rağmen siyasi davrandığını gösteriyor.
Burada amaç olarak müslümanlar demokratik çoğunluğa göre kanun yapalım,
dünyevi amaçlar doğrultusunda mevzuatımızı yapalım derdinden çok,
küfrün egemenliğinin yavaş yavaş zayıflamasını önceliyorlar olabilirler mi?
Aslında bakarsan ben daha radikal çözümler olmadıkça adım atılabileceği kanaatinde bile değilim,
Oy kullanmak, demokratik yönetimin meşruluğu vs yine oturulur konuşulur tartışılır, bunlar gayet mantıklı ve makul şeyler.
Ama küfür diyip sloganlaştırmak olayı çok basite indirgemek benim takık olduğum yer burası,
demek istediğim şey de küfür diyeceksek buna aynı kalıba uyacak bir çok fiili de oy verme gibi sayabiliriz.
Ama diğerlerinde zorunda kalmak gibi bir kılıf dikiyoruz hemen, oy nasıl olsa mecburi değil bari bunu yapmayalım küfür diye bir mantık olur mu?
Hata diyelim, yanlış method diyelim, batıl diyelim...
Ama küfür ağır abi, ağır iman bu kadar kolay konu edilmemeli.