Said Nursi'nin talebelerinden Gülen'e mektup

Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,777
Tepkime puanı
67
Puanları
0
Saldırma kardeşim

Ben bilmiyorum sen yaz...

Neden bu kadar uzatıyorsun anlamadım
saldıran kim.. senin kendinle olan çelişkini gösterdim sadece.. biz Kuran a mealen aşinalık kazanmak için okuyoruz dediğimizde çok kolaymış gibi arapça öğrenin diyordun .. şimdi ne oldu da birden zorlaştı onu anlamadım..
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com

bak ve yaz.. şuna da bak "göğüsleri tomurcuk gibi" cümlesini hangi kelimelerden çıkarmış bu arkadaş.. meal yüzünden ateistliği tercih eden kaç kişi var hiç araştırdın mı..
Alakayı anlamadım?

Bir çok meal var kardeşim

Bunu beğenmediysen başka tarif edene bak

Adam kalın kafalysa neyin ne için söylendiğini bilmiyorsa meal yazan ne yapsın

Anlamadıysa tefsire baksın

Adam anlamıyor diye ne yapsınlar yani?

Hem adamın imanı meal yüzünden dinden dönecek kadar zayıfmıymış yani...
 
Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,777
Tepkime puanı
67
Puanları
0
Soru: Tarihte Kur’an-ı Kerim’in ilk Türkçe çevirisini kim / kimler yapmıştır?
Cevap: Kur’an-ı Kerim’in tercüme edildiği en eski dillerden biri Türkçe’dir. Kur’an’ın Türkçe tercümelerinin en eski tarihi olarak hicri 4-5. asırlar (miladi 10-11.) gösterilmektedir. Bu dönemde Türkler Uygur alfabesini kullanıyorlardı. Bu bakımdan ilk Türkçe Kur’an tercümeleri Uygurca olmalıdır.
İlk olarak yapılanlar satır arası tercümelerdir. Müellifleri ise belli değildir. Bunlar tam tercüme değildir. Arap harfleri ile yapılan ilk tam Kur’an tercümesi daha önce Farsça tercüme heyetinde yer alan Türk âlimler tarafından hicri 5. Yüzyılda yapılmıştır.
Konu hakkında çok daha detaylı bilgi almak isterseniz size bir kitap tavsiye ederiz:
Hidayet Aydar, Kur’an-ı Kerim’in Tercümesi Meselesi, İstanbul, Kur’an Okulu Yayıncılık, 1996. Aynı yazarın Diyanet İslam Ansiklopedisi’nin “Kur’an” maddesindeki “Kur’an’ın Tercümesi” bölümüne de başvurulabilir. (Diyanet İslam Ansiklopedisi, c: 26, s: 404-409)


http://www.fetva.net/yazili-fetvalar/kuran-ilk-olarak-ne-zaman-turkceye-tercume-edilmistir.html


Al buyur


Oldu mu

olmadı.. osmanlı döneminde böyle bir tercüme mevzu bahis değil.. mehmet akif neden tercüme için uğraştı sonra da yaktırdı.. elmalı neden sayfalarca ön söz yazdı.. boşa uzatıyorum..
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
saldıran kim.. senin kendinle olan çelişkini gösterdim sadece.. biz Kuran a mealen aşinalık kazanmak için okuyoruz dediğimizde çok kolaymış gibi arapça öğrenin diyordun .. şimdi ne oldu da birden zorlaştı onu anlamadım..
Sen ne dediğimi anlıyor musun yoksa şu satte laf olsun diye mi yazıyorsun?

Ben sana ne yazmışım?
Dünyada herkesin arapça bilmesi mümkün mü?
Dünyada herkesin arapça bilmesi mümkün değildir demek kimse arapça öğrenemez demek değildir

İkisi arasındaki farkı anlayabiliyor musun?
 
Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,777
Tepkime puanı
67
Puanları
0
Alakayı anlamadım?

Bir çok meal var kardeşim

Bunu beğenmediysen başka tarif edene bak

Adam kalın kafalysa neyin ne için söylendiğini bilmiyorsa meal yazan ne yapsın

Anlamadıysa tefsire baksın

Adam anlamıyor diye ne yapsınlar yani?

Hem adamın imanı meal yüzünden dinden dönecek kadar zayıfmıymış yani...

bir çok meal varmış ama Kuran tek. buyur buradan yak.. nasıl bir iştir bu anlayamıyor musunuz.. bu söylediğin ne demek..

mezkur ayette öyle göğüs tü tomurcuk tu öyle bir ifade yok...

senin imanın o kadar kuvvetli ise ahzap 40 ile Efendimizin hazreti zeynep ile olan evliliğini açıkla.. ne gibi bir hikmet vardı ki Zeyd den boşandı ve onunla evlendi..
 
Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,777
Tepkime puanı
67
Puanları
0
tamam uzatmayalım geç oldu.. yukarıda ki meseleyi vuzuha ulaştıralım bitirelim..
 
Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,777
Tepkime puanı
67
Puanları
0


bir çok meal varmış ama Kuran tek. buyur buradan yak.. nasıl bir iştir bu anlayamıyor musunuz.. bu söylediğin ne demek..

mezkur ayette öyle göğüs tü tomurcuk tu öyle bir ifade yok...

senin imanın o kadar kuvvetli ise ahzap 40 ile Efendimizin hazreti zeynep ile olan evliliğini açıkla.. ne gibi bir hikmet vardı ki Zeyd den boşandı ve onunla evlendi..
buyrun...........
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
bir çok meal varmış ama Kuran tek. buyur buradan yak.. nasıl bir iştir bu anlayamıyor musunuz.. bu söylediğin ne demek..
Sen ne demek istiyorsun hala anlamış değilim ?

Ona kalırsan dünyada kuranın manasını verecek dil yok

Yalan mı?

Kuran arapçadır diye sanki tam manasını veriyor mu ki?

mezkur ayette öyle göğüs tü tomurcuk tu öyle bir ifade yok...
Buyur mezkur ayeti sen yaz o zaman ne varöış hep beraber öğrenelim

senin imanın o kadar kuvvetli ise ahzap 40 ile Efendimizin hazreti zeynep ile olan evliliğini açıkla.. ne gibi bir hikmet vardı ki Zeyd den boşandı ve onunla evlendi..
Yok ben arapça bilmiyorum

Onun için bakmam lazım

Bakıp yazayım sana hemen ...
 
Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,777
Tepkime puanı
67
Puanları
0
son kısmı bak yaz yeter.. diğerelri her biri bir başlık eder uğraşamam şimdi dallandı budaklandı iyice..
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
son kısmı bak yaz yeter.. diğerelri her biri bir başlık eder uğraşamam şimdi dallandı budaklandı iyice..
Hayret

Cidden yaz diyormuş

Peki yazayım

Ama önce şunu diyeyim

Yukarıda da dedim

Meal farklı tefsir farklıdır. Bazı sözler vardır meal yazılır bazı sözler vardır tefsir yazılır.

Allah CC gerçek manada Hakim dir. Hikmet sahibidir. Her işinde bir güzellik bir hikmet vardır. Hikmeti arif olan anlar.

Tefsire bakmadan Mealden hikmeti anlamaya çalışmak kusura bakmayın ama ahmaklıktır.
 
Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,777
Tepkime puanı
67
Puanları
0
o kadar m ıimanı zayıfmış dedin.. buyur hayati bir mesele sorya cevap bekliyorum..
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com

senin imanın o kadar kuvvetli ise ahzap 40 ile Efendimizin hazreti zeynep ile olan evliliğini açıkla.. ne gibi bir hikmet vardı ki Zeyd den boşandı ve onunla evlendi..

1. Si Ahzab değil Ahzab suresi

2. si Ahzab 40 değil Ahzab Suresi 37. Ayet

3. sü buyur Meali

37. (Resulüm!) Hani Allah'ın nimet verdiği, senin de kendisine iyilik ettiğin kimseye: Eşini yanında tut, Allah'tan kork! diyordun. Allah'ın açığa vuracağı şeyi, insanlardan çekinerek içinde gizliyordun. Oysa asıl korkmana layık olan Allah'tır. Zeyd, o kadından ilişiğini kesince biz onu sana nikahladık ki evlatlıkları, karılarıyla ilişkilerini kestiklerinde (o kadınlarla evlenmek isterlerse) müminlere bir güçlük olmasın. Allah'ın emri yerine getirilmiştir.
Koyu kısımda zaten hikmetin birisi açıklanmış

4. sü Buyur bu da tefsiri

2. Hikmet
Daha sonra Cenâb-ı Hak, "Şimdi madem ki Zeyd o kadınla ilişiğini kesti, biz onu sana zevce yaptık" buyurmuştur. Bu, "Zeyd onu boşayıp, onun iddeti sona erdiğinde, onu sana zevce yaptık" demektir. Çünkü kadın, kocasının nikâhı altında olduğu sürece, kocasının ihtiyaçlarını giderir ve kocası ona muhtaçtır. Binâenaleyh kocası ondan ilişiğini tamamen kesmemiş ve ondan müstağni olmamıştır. Kadın, kocasının iddetinde olduğu zaman, rahminin meşgul olabileceği için (hâmile olma ihtimalinden dolayı), kocanın onunla ilgisi hâlâ devam etmekte sayılır. Dolayısıyla henüz o kadından ilişiğini kesmemiş sayılır. Ama kocası onu boşayıp, kadının iddeti bitince, artık kocası ondan tamamen ilişiği kesilmiş olur. Şeriata uygun olan da budur. Çünkü başkasının hanımı ile, yahut başkasının iddetini beklemekte olan kadınla evlenmek caiz değildir. İşte bundan ötürü Cenâb-ı Hak, "Şimdi madem ki Zeyd o kadından ilişiğini kesti..." buyurmuştur. "Tâ ki evlatlıklarının, kendilerinden ilişiklerini kestikleri zevcelerini..." ayeti de böyledir, yani "boşayıp, iddetlerini tamamlamış olan zevcelerini..." demektir. Bunda Hz. Peygamber (s.a.s)'in evlenmesinin, şehevî duygularını tatmin için değil, aksine şeriatı bizzat tatbik ederek anlatmak için olduğuna bir işaret vardır. Çünkü şeriat peygamberin fiilleri ile anlaşılır.
3. Hikmet
Cenâb-ı Hak daha sonra, Hz. Peygamber (s.a.s)'in, fiillerinin birtakım fâideleri (hikmetleri) ihtiva eden şeriata mebnî olmasının yanısıra, Hz. Zeyneb'le evlenmesinin, her türlü mahzurdan uzak ve berî olduğunu beyân etmek üzere şöyle buyurdu:

"Peygambere, Allah'ın farz kıldığı herhangi bir şeyi (yapmada) hiçbir vebal olmaz. Daha evvel geçmiş olanlarda da Allah'ın âdeti budur. Allah'ın emri, takdir edilmiş bir kaderdir"

(Ahzâb. 36).
Alıntılar Tefsiri Kebir (Fahreddin Razi KS) dendir

Özetle

Hz. Zeyneb'in kocası ile ilişiği kesilmiştir. Ümmete zorluk olmaması için Allah CC evlatlıların karıları ile ilişikleri kesildiğinde kişi evlenebilir (1. Hikmet) şeri kuralını Hz. Rasulallah üzerinden nasıl uygulanacağını göstermiş (2. Hikmet) ve önceki ayette ildirdiği gibi Peygambere Allah CC ın emrini yapmakta hiçbir vebal olmadığını da kullarına bldirmiştr. (3. Hikmet)
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
4. Hikmet Böylece tatbiki ola*rak, evlatlığın, bir insanın öz evladı gibi olmayacağını gösterdi. (Taberi Tefsiri)
 

rabbinsadikkulu

FETÖ nurcu değildir!
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
9,937
Tepkime puanı
131
Puanları
0
"inna lillahi ve inna ileyhi raciun."

değerli kardeşlerim, konuyu dağıtıyorsunuz.

başka yerde tartışmanıza devam etseniz. tşk.
 
Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,777
Tepkime puanı
67
Puanları
0
"inna lillahi ve inna ileyhi raciun."

değerli kardeşlerim, konuyu dağıtıyorsunuz.

başka yerde tartışmanıza devam etseniz. tşk.

dedikoduları hakikata basamak yapıyoruz kardeşim dert etme sende ecrini alırsın inşaallah..

fedai arkadaşım ben ahzab 40 diyerek kısa yoldan bağlamak istediğim yere geldim onu sordum..

sonuç itibari ile mesele ahzab 40 da bağlanıyor..

fakaaat milyonda bir meydana gelecek bir vakıa için hz.zayneb in hz.zey den boşanıp efendimzile evlenmesi ne beni ne de aklı bu tip meselelr yüzünden karışıp inkarı seçen insanları tatmin etmedi ve edemez..

mantıksız çünkü..

sadece evlatlıkların karısı size helaldir hükmü verilsin diye ayet inip böyle bir vakıa gerçekleşmez.. çünkü ortada mülhidlerin ekmeğine yağ sürecek (zahiren) bir hadise var..

sonuç olarak işte bunun için Risale-i Nur sıradan bir eser değildir diyor ve bitiriyorum..
anladığım kadarı ile sen bu meseleler hakkında hiç kafa patlatmamışsın sorumu dahi anlamıyorsun hatta ne yapmaya çalıştığımı da.. her ne ise elbet bir anlayan çıkacaktır.. selametle..
 
Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,777
Tepkime puanı
67
Puanları
0
yok anlayıştan ziyade göz kapaklarım iyiden iyyie ağırlaştı devam edemeyeceğim.. onun için..
 

rabbinsadikkulu

FETÖ nurcu değildir!
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
9,937
Tepkime puanı
131
Puanları
0
sadeleştirme konusunda şimdi tarihi bir açıklama yapacağım.


risalei nur; osmanlıca ve arapça olarak yazılmıştır. üstad osmanlıca ve arapçanın öğrenilmesine ve zaruretine de vurgu yapmıştır.

üstad, eserlerin latin harfleri ile neşrine "ecnebi çocukları" için müsade etmiştir.

not: buradan bizim, ecnebi çocuğu olduğumuz sonucu çıkmasın lütfen. yani bildiğiniz ecnebilerin, latin harfi kullanan yabancıların çocukları. ecnebi çocukları dinini öğrenebilsin diye müsaade etmiştir.

sadeleştirme ile şimdi gelinen noktaya bakın.

üstad risalenin latin harfleri ile basılmasına bile karşı ve sadece ecnebi çocukları istifade etsin diye izin vermişken, birileri çıkmış şimdi, bu latin harflerini de sadeleştirelim(tahrif edelim) diyor.

ama, bence, tahmin ettiğim gibi ise, bu tahrif çalışmalarına engel olunamayacaktır.

selam ve dua ile.
 
Üst