Sadece Kuran'a göre Namaz nasıl kılınır?

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
Tarafsız olarak şunları söyliyeyim: Kim ne demişse onu söyleyeceğim.

1-İtikat(İnanç) metinlerinde bu mesele yoktur.

Nesefi Akaidi,Ebu Hanifenin 5 eseri , ve Akidetu-t Tahaviyye'ye bakabilirsiniz.

2-O halde tartışmaya gerek yok.

3-Kısaca: Hadis uydurmadır.


Peki manası?
--

1-Bazı Alimlere göre Peygamber sav bu makamı hak etmektedir.

2-Bu Alimler -Acluni,Leknevi,Sehavi-'dir.

3-Bunu söylemelerinin sebebi başka bir rivayetten kaynaklanmaktadır.

4-Fakat mutlak olarak itikata taalluktur diyemeyiz.

--

Biz ayetin dediği gibi ''O Alemlere rahmet olarak gönderilmiştir'' dersek en eslem (doğru) yolu bulmuş oluruz.



uydurma yerine, lafzen mevzuu dur demek daha edebe uygun değilmidir...
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
Forumlarin kaderi sanirim herşey ortaya dökülür sonra hiç konusulmamis gibi yeniden sorulur :)

Sn Dostluk sizi bugünlerde agrasif görüyorum.

teessüf ettim bak şimdi ..

vaktim bile olmuyor foruma girmeye girsemde kısa bir iki yorum yapıp çıkıyorum ..

yakında bir mesaj bile raporlamadım..beni agrasif kılacak ne olabilirki?ne hareketimi gördünüzde bı zanna vardınız..bak kırıldım şimdi açıkcası..benim gibi sakin birine..ilginç : ))

(neyyseçoktatınnsmileysi) nede olsa forum ortamı büyümek lazım olaylara hassas yaklaşmamalı lazım bazen üç maymunu oynayacaksın bu ortamlarda hatta bazen değil çoğu zaman..
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
okulda, manen mütevatir hadisleri öğretmediler deme..... ( Levlake ye manen mütevatir demiyorum, yalnız manası sahihtir diyorum,, yani ben demiyorum muteber alimler aktarıyor, bende iman ediyorum..)...

artı, önümüzde koskaca ahiret var, tehlikede olmayan varmı... bunları yazıyoruz,, inanın niyetim samimi, yoksa kim inanmış kim inanmamış bana ne faydası veya zararı varki...... bazı alimlerin azda olsa, hadistir dediklerine inanmakmı, tüm alimlerin veya çoğunluk alimlerin sahihtir dedikleri hadisi şerifleri inkar etmekmi...

Hadise sahih diyen yok ki uydurmadir ama o bu makama uygundur deyip yorum yapanlar var yani ancak bunu bir söz ve görüş olarak ele alabilirsiniz fakat bu da Allah'a iftiradir ve sakat bi görüştür Yahya b.Said el kattan gibi müteşeddit münekkidler kutsi hadislerin en ufak hatasında mevzu olduğunu söylerler..
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
uydurma yerine, lafzen mevzuu dur demek daha edebe uygun değilmidir...

boşveer ..hadis ilmi var hadis çeşitleri var ..allahütealamın en sevgili kulu habibi peygamber efendimiz..herkez anam babam sana feda olsun canım sana feda olsun dediği bir peygamber..biz böyyle inanalım Allah bizi yakacaksa peygamberimizi sevdik diye yaksın inkar edip orda mahrum olmaktansa..Allah kulumu zannı üzere karşılarım buyurmuş..kitapta allahüyeala kendi sözüyle peygamberin sözünü bir tutmuş rasulüme uyun demiş..ya işte sayın Abdullah insan ittikadi konularda doğruyu buldumu kalbi gönlü bir huzur buluyor..şükr edelim halimize..Rabbim doğrudan ayırmasın..
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0


boşveer ..hadis ilmi var hadis çeşitleri var ..allahütealamın en sevgili kulu habibi peygamber efendimiz..herkez anam babam sana feda olsun canım sana feda olsun dediği bir peygamber..biz böyyle inanalım Allah bizi yakacaksa peygamberimizi sevdik diye yaksın inkar edip orda mahrum olmaktansa..Allah kulumu zannı üzere karşılarım buyurmuş..kitapta allahüyeala kendi sözüyle peygamberin sözünü bir tutmuş rasulüme uyun demiş..ya işte sayın Abdullah insan ittikadi konularda doğruyu buldumu kalbi gönlü bir huzur buluyor..şükr edelim halimize..Rabbim doğrudan ayırmasın..

Kusura bakmayin da korkunç derecede çarpık bir anlayistasiniz Allah'a iftiranin hic bir ehemmiyeti yok oyle mi biraz kur'an'a yaklasin lutfen cunki bu düşünce sizi diplere çeker..
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
:) sizi agresif gördüm sayım verda ..

ya siz bu tavrınızı kurandaki ayetleri kendi kafasına göre yorumlayanlara gösterseniz iyi olur..bu forumda dini nikah yok şefaat yok miraç yok abdestiniz Kur'an tutulur hatta hatta sahabeler in onlar azılı küfürbazdı en güzel küfürü onlar ediyorlardı ana avrat diyenlere gösterebilirsiniz : )). Tabikide taktir sizin ..

benim mi için imamı rabbani hazretleri din bilgilerinde teferanstır kudsi hadis dediyse iş bitmiştir ..peygamberimiz yalan söylemez.. Tüm kutsi hadislere uydurma diyecek kadar bi kafa yapısına sahip değilim..

iyi geceler diliyorum..
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
Hadise sahih diyen yok ki uydurmadir ama o bu makama uygundur deyip yorum yapanlar var yani ancak bunu bir söz ve görüş olarak ele alabilirsiniz fakat bu da Allah'a iftiradir ve sakat bi görüştür Yahya b.Said el kattan gibi müteşeddit münekkidler kutsi hadislerin mevzu olduğunu söylerler..

bunun için Muhaddisler ve Hadis ilmi varya... kabul edin veya etmeyin, İmam Buharinin, Sahihi Buharisi, İslam aleminde Kur an dan sonra en sağlam ikinci kitap kabul edilir... Bu Sahihi Buhari dışındaki Hadis Kitaplarında sahih Hadisi şerif yoktur anlamına gelirmi..bunu siz bizden daha iyi bilirsiniz..... benim takıldığım nokta, madem bu kadar bu işin bilgisini edindiniz, en azından Sahih Hadislere yakın olmanız gerekmezmiydi.....affına sığınarak, söylüyorum, okulda hakikatten prof. lar bu kadar bilgiyi, sahih hadisi şerifleri inkar ettirtmek içinmi öğretiyorlar... nefsine fazla yüklenmiş olabilirim...kusuruma kalma...ben ilmihal müslümanıyım...
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Kudsi hadislerin çoğu tasavvufi görüştür, müteşeddit alimler en ufak hatada mevzu der. Kizgin degilim gerçekleri sunuyorum referans dediniz evet herkes öncü kabul ettikleriyle cagirilicak selamlar..

Dostluk'a cevap..
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
bunun için Muhaddisler ve Hadis ilmi varya... kabul edin veya etmeyin, İmam Buharinin, Sahihi Buharisi, İslam aleminde Kur an dan sonra en sağlam ikinci kitap kabul edilir... Bu Sahihi Buhari dışındaki Hadis Kitaplarında sahih Hadisi şerif yoktur anlamına gelirmi..bunu siz bizden daha iyi bilirsiniz..... benim takıldığım nokta, madem bu kadar bu işin bilgisini edindiniz, en azından Sahih Hadislere yakın olmanız gerekmezmiydi.....affına sığınarak, söylüyorum, okulda hakikatten prof. lar bu kadar bilgiyi, sahih hadisi şerifleri inkar ettirtmek içinmi öğretiyorlar... nefsine fazla yüklenmiş olabilirim...kusuruma kalma...ben ilmihal müslümanıyım...

Abdallah hala alttan alttan uydurma söze sahih diyorsun :)

Ya hu okulda sizin ogrendiginiz gibi şunun görüşü haktır digeri batildir gibi birsey olmaz herşey objektif bi sekilde ele alinir bu sebeple sizin de akademik bir egitim almaniz gerekmektedir ki en azindan yanlissa da sizin yanlisiniz olsun :)
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
İnternette Arapça sitelerde gezerken şuna rastladım.



Miladi 1466 senesinde yaşamış olan Semhûdi (Kendisi Medine-i Münevvere Tarihçisi ve Müftüsü idi ayrıca Peygamberimizin soyundan geliyordu)

Kendisi eserinde şöyle diyor:

وَأَخْرَجَ الحاكم عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: أَوْحَى اللَّهُ إِلَى عِيسَى آمِنْ بِمُحَمَّدٍ وَمُرْ مَنْ أَدْرَكَهُ مِنْ أَمَتِّكَ أَنْ يُؤْمِنُوا بِهِ، فَلَوْلَا مُحَمَّدٌ مَا خَلَقْتُ آدَمَ وَلَا الْجَنَّةَ وَلَا النَّارَ

Hâkim , El-Müstedrek eserinde naklettiğine göre

İbn Abbas(ra) dedi ki : Yüce Allah , İsa as'a şöyle vahyetti : Muhammede İman et ve Ümmetinden ona ulaşacak olanlara da ona iman etmelerini emret. Eğer Muhammed olmasaydı , Adem de , Cennette , Cehennemde olmazdı.

--

Hakim bu rivayet için : İbn Abbastan nakledilen bu söz Sahihtir'' diyor.

Aynı rivayeti , Suyuti adlı büyük Alim de -El-Havi Lil-Fetava 'da nakletmektedir.


--

Demekki Alimlerin o görüşleri , Levlake rivayetinden kaynaklanmıyor.Bu gibi rivayetlerden kaynaklanıyor.
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
Kudsi hadislerin çoğu tasavvufi görüştür, müteşeddit alimler en ufak hatada mevzu der. Kizgin degilim gerçekleri sunuyorum referans dediniz evet herkes öncü kabul ettikleriyle cagirilicak selamlar..

Dostluk'a cevap..
Rabbim beni sen olmasaydın alemleri yaratmazsım dediği peygamberimle sahabeyi kiramla dört halife ile ,imamı rabbani hazretleri ile ve hocamla haşr etsin inşallah..

rabbim beni sahabe küfürbazdı hazteti Osman paragözdü Ömer hırslıydı şöyyle yediler böyyle şatafat içinde yaşadılar hazreti Aişe şöyyle kötüydü Allah'a janus diyenlerde haşr eyylemesin mevlam beni..

amiin..
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
genel konuşarak ilmi savunma yapılırmı... O hadisi alacaksınız, falanca şöyle dedi filanca şöyle dedi diye izah edeceksiniz...
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Apacik uydurma bir sözü kabul ediyorsunuz ya ben size daha ne diyeyim :laugh:
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
bazılarına göre, lafzen mevzuu olan demen gerekirdi....konu anlaşılmıştır sanırım...
 

KAFKAS

Kıdemli Üye
Katılım
3 Nis 2014
Mesajlar
6,399
Tepkime puanı
446
Puanları
83
Konum
İstanbul

Rabbim beni sen olmasaydın alemleri yaratmazsım dediği peygamberimle sahabeyi kiramla dört halife ile ,imamı rabbani hazretleri ile ve hocamla haşr etsin inşallah..

rabbim beni sahabe küfürbazdı hazteti Osman paragözdü Ömer hırslıydı şöyyle yediler böyyle şatafat içinde yaşadılar hazreti Aişe şöyyle kötüydü Allah'a janus diyenlerde haşr eyylemesin mevlam beni..

amiin..
Amin,inşallah..
 

KAFKAS

Kıdemli Üye
Katılım
3 Nis 2014
Mesajlar
6,399
Tepkime puanı
446
Puanları
83
Konum
İstanbul
(Resulümün verdiğini alın, yasakladığından da sakının!) [Haşr 7]

(İnsanlara açıkla diye Kur’anı sana indirdik.) [Nahl 44]

(Resulüme tâbi olun ki, doğru yolu bulasınız.) [Araf 158]

(Biz her peygamberi, ancak Allah'ın izniyle kendisine itaat olunmak için gönderdik.) [Nisa 64]
 

KAFKAS

Kıdemli Üye
Katılım
3 Nis 2014
Mesajlar
6,399
Tepkime puanı
446
Puanları
83
Konum
İstanbul
(Allah ve melekleri, Resule salevat getiriyor, iman edenler, siz de salevat getirin!) [Ahzab 56]
 

KAFKAS

Kıdemli Üye
Katılım
3 Nis 2014
Mesajlar
6,399
Tepkime puanı
446
Puanları
83
Konum
İstanbul
İslam âlimleri de, beş vakit namazın nasıl kılınacağını kitaplara yazmışlar, böylece Kıyas-ı fukaha ile de namazın beş vakit olduğu sabit olmuştur.



(Beş vakit namaz kılanın hâli, evinin önünden akan suda beş defa yıkanan kimse gibidir. Nasıl böyle bir kimse kirden temizlenirse namaz kılan da küçük günahlardan öyle temizlenir.)[Buharî, Müslim, İ. Ahmed, Beyhekî, Darimî, Taberanî]

(Cebrail inip, bana imamlık yaptı ve kendisiyle birlikte beş vakit namaz kıldım ve beş vakit namazla emrolundum.) [Buharî, Müslim, Ebu Davud, Nesaî]

(Farz olduğuna inanıp, rükû, sücud, abdest ve vakitlerine riayet ederek beş vakit farz namaza devam edene Cennet vacib, Cehennem haram olur.) [Taberanî]

(Beş vakit namazı, ilk tekbire yetişerek kırk gün cemaatle kılana Cennet vacibdir.) [Ebu Ya’la]

(Allah’tan korkun, beş vakit namazı kılın, [Ramazan ayında] oruç tutun, mallarınızın zekâtını, isteyerek verin, âmirinize itaat edin, böylece Rabbinizin Cennetine girin!) [Tirmizî]

(Allah için ibadetinizi ihlaslı yapın! Beş vakit namazı kılın, severek malınızın zekâtını verin, Ramazan orucunu tutun, Hacca gidin! Böylece Rabbinizin Cennetine girersiniz.) [Taberanî]

(Allahü teâlânın ilk farz kıldığı şey beş vakit namazdır. İlk ortadan kalkacak olan da, yine beş vakit namazdır. İlk sorgu da beş vakit namazdan olacaktır.) [Hâkim]

(Kıyamette herkes korku içinde iken korkmayan üç grup insandan biri, sırf Allah rızası için, her gün beş vakit namaza çağıran müezzindir.) [Taberanî]

(Allahü teâlâ beş vakit namazı emretti. Güzel abdest alıp, bunları vaktinde kılanı, rükû ve huşularını tamam yapanı affedeceğine söz verdi. Bunları yapmayan için söz vermedi. Onu dilerse affeder, dilerse azab eder.) [Ebu Davud, İbni Mace, Nesaî, İ. Mâlik, İ. Ahmed]

(Beş vakit namaz, güzelce kılan için Kıyamette nur, delil ve kurtuluş olur.) [İbni Nasr]

(Hak teâlâ buyurdu ki: Beş vakit namazı farz kıldım. Şartlarına uyup, vaktinde kılanı Cennete koyacağıma söz verdim. Kılmayana verilmiş bir sözüm yoktur.) [İbni Mace, Ebu Davud]

(Beş vakit namaz ve cuma namazı, gelecek cumaya kadar ve Ramazan orucu, gelecek Ramazana kadar yapılan günahlara kefarettir. Büyük günah işlemekten sakınanların küçük günahlarının affına sebep olur.) [Müslim, İ. Ahmed]

(Mirac gecesi, 50 vakit namaz farz oldu. Sonra 5 vakte indirildi.)[Buharî, Müslim, İ. Ahmed]

(Allahü teâlâ buyurdu ki: Bende söz ve hüküm asla değiştirilmez. Bu beş vakit namaz karşılığında elli vakit namaz sevabı vardır.) [Buharî, Müslim, Tirmizî, Nesaî]

(Bir kadın, beş vakit namazı kılar, orucunu tutar, kendini yabancılardan korur ve kocasına itaat ederse, Cennete istediği kapıdan girer.) [İbni Hibban]

(Beş vakit namazı terk eden, Allah’ın hıfz ve emanından mahrum olur.) [İbni Mace]

(Herkes bozulunca, beş vakit namazı cemaatle kılana her gün yüz şehit sevabı yazılır.) [İbni Nasr]

(Beş vakit namazı cemaatle kılan, Sırat köprüsünü şimşek gibi geçer.) [Taberani]

(Beş vakit namazı kılan, Ramazan orucunu tutan, zekât veren ve büyük günahlardan sakınan herkese, Kıyamette, Cennetin sekiz kapısı açılır. Dilediği kapıdan girer.) [Hâkim]

(Beş vakit namazlardan sonra yapılan dua kabul olur.) [Buharî]

(Beş vakit namaza devam edin, çünkü küçük günahlara kefaret olur.) [Taberanî]

(Kitab ehli olan bir kavme vazifeli olarak gittiğin zaman, önce, Allah’tan başka ilah olmadığına ve Muhammed’in Allah’ın Resulü olduğuna şehadet etmeye davet et. Bunu kabul ederlerse, Allah’ın günde beş vakit namazı farz kıldığını haber ver. Bunu da kabul ederlerse, Allah’ın kendilerine zenginlerinden alınıp fakirlerine verilen bir sadakayı [zekâtı] farz kıldığını söyle.) [Buharî, Müslim, Ebu Davud]

(Beş vakit namazı kılan, Ramazan orucunu tutan, zekâtını veren ve yedi büyük günahtan kaçan kimseye, Cennetin bütün kapıları açılıp, “Selamet ve emniyet içinde gir” denilir.) [Nesaî]
 
Üst