'Şeyh Abdulhakim Arvasi Rahimehullahın arkasına sığınarak ''''Şeyh Abdulhakim Arvasi Rahimehullahın arkasına sığınarak '' şeklindeki ifadem, Şeyh efendiyi haşa küçültmek değil,tersine burada O zatın arkasına sığınarak , yanlış yollara sapanlar eleştiriliyor. fıkıh meseleleri fıkıh ilimleriyle meşhur fıkıhçı ulemadan nakledilerek öğrenilir.Şeyh efendi bilmiyo mu? mugalatasına sığınmadan bu gerçeği farkedelim.İslami ilimlerde her alimin meşhur olduğu,daha çok ilgilendiği, mesai verdiği
ilimler vardır.Mesela hadis ilmi böyledir.Mutasavvıfların kitablarında şu hadisi gördüm, öyleyse araştırmaya gerek yok, sahihtir ....Sağlıkçının meşrebi tam böyle düşünüyor.Falanca meşhur tasavvuf kitabında var, o zaman tamam....Usul meselesinde anlaşılmadan bu gibi meselelerin tartışılması k,imseye fayda getirmiyor.Herkes meşrebine göre tavır takınıyor..Şimdi Sağlıkçıya soralım: Sigara meselesinde yukaruya aktardığım ''Bir İslam alimi diyorki...'' şeklindeki mısralar neden diğer baskılarda kaldırıldı.Bunu yazar mı yaptı, yoksa başkalarımı?Madem bir İslam alimi söylüyor, niye kaldırıyorsun? Sonra çarşaf giymenin ''günah'' olarak nitelenmesi bukadar ulema ve şeyh efendilere hakaret değilmi?Verdiğim bu iki örneği meşreb taasubuna girmeden düşünsen, sende gerçeği farkedersin.Aklını kimseye kiraya verme, kardeşim.
Yukardaki mesajındaki ifadeyle bu ifade hiç birbirine benzemiyor ama düzeltmen.Güzel teşekkür ederim.
fıkıh meseleleri fıkıh ilimleriyle meşhur fıkıhçı ulemadan nakledilerek öğrenilir.
Güzel doğru ama sen bu meselede hale hazırda meşhur bir ülemadan nakletmedin.
Hanefide ülemanın sınıflandırılması:1- Müctehidi fiş-şer: Mutlak ve müstakil müctehiddir. Dört mezhebin imamları böyledir.
2- Müctehidi fil-mezhep: Mezhebde mutlak müctehiddir. Müntesib müctehid de denir. İmam-ı Ebu Yusuf, İmam-ı Muhammed gibi. İmam-ı Gazali, İmam-ı Rabbani gibi.
3- Müctehidi fil-mesail: Bunlar meselede müctehiddir, mezhebinin delillerini bilir. Ortaya yeni çıkan meselelerin hükümlerini bulurlar. Tahavi, Kerhi, Halvani, Serahsi, Pezdevi, Kadıhan gibi derin âlimler bu tabakadandır.
4- Eshabı tahric: Bunlar müctehid değildir. Mücmel sözleri ve mübhem hükümleri açıklarlar. Ebu Bekr Ahmed Razi bu tabakadandır.
5- Eshabı tercih: Rivayetlerin sıhhat derecelerini, sahih, evla olanları seçerler. Kuduri ve Hidaye sahibi böyledir.
6- Eshabı temyiz: Kuvvetli, zayıf, zahir ve nadir haberleri birbirlerinden ayıran mukallid âlimlerdir. Kenz, Muhtar, İhtiyar, Vikaye kitaplarının sahipleri böyledir. Bunların kitaplarında zayıf rivayet olmaz. (Ümmetimden hak üzere olan âlimler, Kıyamete kadar bulunur) hadis-i şerifinde bildirildiği gibi, bu tabakadaki âlimler kıyamete kadar bulunurlar ve hakkı batıldan ayırırlar.
7- Mukallid: Bunlar, öteki tabakalarda bulunan âlimlerin kitaplarından doğru nakil yapabilen âlimlerdir. Bunlar, meşakkat olmadıkça, mezhebe muhalif fetva veremezler.[B] Tahtavi, İbni Abidin ve Dürr-ül-muhtar sahibi bunlardandır. (Mecmuai Zühdiyye)[/B]
Yukardaki ülemadan lütfen nakil !.
Abdulhakim Arvasi Hazretleri Dört Mezhebin Fıkıh ilmine vakıf içazetli bir din alimidir.Evet aynı zamanda tasavvuf mütehassısı bir velidir.
Mesela hadis ilmi böyledir.Mutasavvıfların kitablarında şu hadisi gördüm, öyleyse araştırmaya gerek yok, sahihtir.
Hadis ilmi başka, İslam alimlerinin (Abdulkadir Geylani İmamı Gazali İmamı Rabbani Rahmetullahialeyhim gibi zatlar hem birer büyük veli hem sözleri dinde senet olan islam alimleridir.) kitablarında uydurma hadis vardır yaygarası başka.İslam Alimlerinin kitablarında uydurma hadis olmaz demek Hadis ilmine uygunsuz değildir.
Şimdi Sağlıkçıya soralım: Sigara meselesinde yukaruya aktardığım ''Bir İslam alimi diyorki...'' şeklindeki mısralar neden diğer baskılarda kaldırıldı.
Yukarda yazdığın kısım varmıydı yokmuydu şu an bunu bilmiyorum.Diyelim vardı çıkarıldı.Bu hataen yazılmış olduğunu anlayıp çıkarılmış olabilir.Böyleyse bunu üzerinde laf uzatmağa gerek olmaz.Fakat elimdeki İlmihalde sigara bahsini okuduğum kadarıyla böyle bir ifade yoktur.Belki sizin okuduğunuz kısımda halk içinde böyle söylendiği bildirilmiş olabilir.Diyelim doğru birşey,sigara helal ise böyle bir sözü söylemek neden tenkit edilsin.Helram diyen delilini nakil etsin.
Sonra çarşaf giymenin ''günah'' olarak nitelenmesi bukadar ulema ve şeyh efendilere hakaret değilmi?
Hiç bir yerde çarşaf giymek günahtır.İfadesi yoktur.Ançak fitneye sebeb olmamak lazım geldiği bildirilmiş ve fitneye sebeb olaçaksa çarşaf giymenin uygun olmayacağı bildirilmiştir.
Çarşaftan başka tesettür yoktur demek yani Çarşaf giymenin far olduğunu giymeyenlerin haram işlediklerini söylemek testtüre riayet ederek başka şekillerde örtünen (Manto gibi)bunca temiz müslüman kadınlara ve onların temiz müslüman babalarına ,kardeşlerine ve eşlerine ve hocalarına hakaret değilmi.?
Demekki bu mesele hakaret meselesi değildir.