Saadet-î Ebediyye

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
İmam-ı Gazalî konusunda Mehmet Paksu'nun insanları yanılttığını söylüyorsun ama; Paksu İhyâ'dan delil sunmaktadır. Neye binaen yanıldığını söylüyorsun?

Paksu nerede delil sunmuş? Kendi yorumunu yazmış. Delil sunsaydı, bakardık.

Burada konu, dine müzik karıştırmanın sapıklık veya küfür olduğu meselesidir. Bunun anlaşılması için yeterli miktarda nakil yaptım. Öyleyse problem nedir?
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Mektubattan bir çok alıntı yaptıkları ilmihallerinde nedense 453. Mektubun bir kısmını alıp aşağıdaki kısmını yazmamışlar:

Kadınların, meşayih niyeti ile oruç tutmaları da böyledir. Bunların isimlerini ekseriyetle kendiliklerinden uydururlar; onların niyeti ile de oruç tutarlar. Her gününün iftarı için, hususi bir vaziyet tayin ederler. Oruç için de, günler tayin ederler. Taleplerini ve maksatlarını da bu oruçlara bağlı kılarlar. Bu oruçlar sebebi ile, o meşayihten hacetlerinin yerine gelmesine talep ederler. Sanırlar ki, işlerinin yerine gelmesi onlardandır. Böyle bir fiil, Allah'ın ibadetinde başkasını ortak etmektir. Ona ibadet yolu ile hacetlerin talebini başkasından yapmaktır. Üstte anlatılan fiilin şenaatini bilmek gerek. Bir hadis-i kusdisede şöyle geldi: "Oruç benim içindir; onun mükâfatını ben veririm."

(…) Bu şeni (alçakça) fiili izhar ettikleri zaman, bazı kadınlar der ki: -Biz, bu oruçları Allah için tutarız. Ancak, onun sevabını meşayihin ruhlarına hediye ederiz.

Böyle bir söz, onlardan gelen hile yoludur. Eğer bu sözlerinde doğru iseler; oruç için günlerin tayinine ne hacet? Hususi taam vermek, iftarda çeşitli şeni vaziyetlerin tayinine neden gerek duyulur?

Onlar, çok kere, iftar vaktinde haram işler irtikâb ederler. Haram olan bir şeyle de oruç açarlar. Hiç de muhtaç olmadıkları halde, dilenirler ve o dilenerek aldıkları ile oruç açarlar. Sanırlar ki, hacetlerinin yerine gelmesi, bu haramı irtikâbına bağlıdır.

Üstte anlatılan manada yapılan işler aynen dalâlet olup, şeytanın aldatmacalarıdır. Allah korusun.

(Mektubat-ı Rabbani/453. Mektup)

Seni yalancı dolma...

Gerçi ben bu eseri çok iyi bildiğimi iddia edemem. Ama, merakımı celbetti, konuyu biraz araştırdım. "Biraz" diyorum, gerçekten araştırmam 2 dakika belki sürdü, belki sürmedi.

İşte Tam İlmihal'in ilgili sayfaları...
sayfa1u.jpg

sayfa2h.jpg
 

|SEÇKiN|

Profesör
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
812
Tepkime puanı
133
Puanları
0
Konum
İstanbuL
sevgili murat bey, konularınıza müdahil olabilecek yetkinlikte değilim; lâkin üslubunuzu bir müslümana yakışır bulamıyorum abim...
cümle mühendisi kardeşimizin söylemlerini yanlış bulabilir, hatalı bulabilirsiniz; ama bu size bu denli hakaret edebilme hakkını vermez.
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
İsa Aleyhisselamın veyahud Mehdi Aleyhisselamın Hanefi mezhebine göre ictihad edeceği veya Şu tarikattan olacağı gbi ifadeler te'vile muhtaçtır.Zira Ululazm bir peygamber olan İsa aleyhisselamın Kur'an ve sünnetle amel etmesi söz konusudur.Hanefi mezhebi Kur'an ve sünnetle amel etmiyor mu gibi muğalataya gitmeye gerek yoktur.Bazı evliyanın keşf ile amel etmesi kendileri için delil olabilir, amma ğayri için delil olmadığı usul kitablarında bellidir.''İmamı Rabbaninin, Mehdi aleyhisselamın , kendi tarikatından olacağına işaret etmesi,Mehdi aleyhisselamın mehdiliğnden önceki hali olabilir.Amma kendisine mehdilik geldiği andan itibaren Kur'an ve Sünnetle amel edecektir; mezheb ve meşrenleri ortadan kaldırıp, Tevhidi bildirecek, vahdeti temin edecektir.''(bkz.Ehli Sünnetin Nazarı, s.574)
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Ayrıca kitaplarının sonunda Muhammed aleyhisselam’ın hakkı için diye başlayıp kendi hocalarının isimlerinin bir bir sayıldığı uzunca bir dua var. Üstelik bu duanın ismi de “tevhid duası” (Bak. s.1248)

Bu derleme-toplama yazının burası da "Vehhabilik" kokuyor.

Bunları yazan kişi, "Muhammed aleyhisselam’ın hakkı için..." diye dua edilmesinden rahatsız mı olmuş? Halbuki bu şekilde dua edilmesini bildiren sahih rivayetler mevcuttur.
 

Cümle Mühendisi

Ordinaryus
Katılım
2 Tem 2006
Mesajlar
4,181
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Konum
İzmir
Web sitesi
muhammedesad.blogcu.com
Paksu nerede delil sunmuş? Kendi yorumunu yazmış. Delil sunsaydı, bakardık.

Burada konu, dine müzik karıştırmanın sapıklık veya küfür olduğu meselesidir. Bunun anlaşılması için yeterli miktarda nakil yaptım. Öyleyse problem nedir?

İhyâ'dan alakalı bölümü yazısında göstermiş. İmam-ı Gazalî'nin öyle söylemediğini iddia ediyorsanız, Paksu'nun belirttiği kısmı siz de gösterin de karşılaştıralım...
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
İsa Aleyhisselamın veyahud Mehdi Aleyhisselamın Hanefi mezhebine göre ictihad edeceği veya Şu tarikattan olacağı gbi ifadeler te'vile muhtaçtır.Zira Ululazm bir peygamber olan İsa aleyhisselamın Kur'an ve sünnetle amel etmesi söz konusudur.Hanefi mezhebi Kur'an ve sünnetle amel etmiyor mu gibi muğalataya gitmeye gerek yoktur.Bazı evliyanın keşf ile amel etmesi kendileri için delil olabilir, amma ğayri için delil olmadığı usul kitablarında bellidir.''İmamı Rabbaninin, Mehdi aleyhisselamın , kendi tarikatından olacağına işaret etmesi,Mehdi aleyhisselamın mehdiliğnden önceki hali olabilir.Amma kendisine mehdilik geldiği andan itibaren Kur'an ve Sünnetle amel edecektir; mezheb ve meşrenleri ortadan kaldırıp, Tevhidi bildirecek, vahdeti temin edecektir.''(bkz.Ehli Sünnetin Nazarı, s.574)
İsa Aleyhisselamın veyahud Mehdi Aleyhisselamın Hanefi mezhebine göre ictihad edeceği..
Mehdi Aleyhimürrıdvan mutlak müctehid olaçak.Yani hanefi mezhebinde mezhebte müctehid değil,müstakil müctehid olaçak.Mehdi'nin (Aleyhimürrıdvan)ictihadları İmam-ı Azam Hazretlerinin ictihadlarına uygun olaçak demek, İmam-ı Azamın ictihadlarını alıp uygulayaçak demek değildir.İkisinin ayrı ayrı ictihadlarının birebir uygunluk arz etmesi demektir.
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Bu cümle mühendisi'ndeki garez ve kin o kadar çokki bozuk kimselerin bozuk yazılarından medet umuyor.Bu bozuk yazılardan medet ummak demek bu bozuk bilgileri kabul etmek olur.Bir kimse hem ehli sünnet,hem vehhabi gibi duramaz.Bir insan tarafını belli edeçek.Ehli Sünnet olan bir kimse; Ehli sünnet büyüklerini haşa tuvalet b..mesabesinde gören bir şaysiyete itibar edipte yarasına merhem olacağı zannıyla onun zehirini alıpta kullanmaz.
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
sevgili murat bey, konularınıza müdahil olabilecek yetkinlikte değilim; lâkin üslubunuzu bir müslümana yakışır bulamıyorum abim...
cümle mühendisi kardeşimizin söylemlerini yanlış bulabilir, hatalı bulabilirsiniz; ama bu size bu denli hakaret edebilme hakkını vermez.

Ya öyle değilmi?, bu zatı muhterem mühendis beyimiz.Ölü,diri,cahil,Alim,fert,cemaat demeden insafsızca,bilgisizce,en yakışıksız ve seviyesiz,terbiye hakgetire usulünde bir küfürbaz ağzıyla hakaretler savururken nerde idiniz,sayın, hürmet ve saygıda kusursuz imiş edasında olup,herkesten bunu bekleyen muhterem
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
İsa Aleyhisselamın veyahud Mehdi Aleyhisselamın Hanefi mezhebine göre ictihad edeceği..
Mehdi Aleyhimürrıdvan mutlak müctehid olaçak.Yani hanefi mezhebinde mezhebte müctehid değil,müstakil müctehid olaçak.Mehdi'nin (Aleyhimürrıdvan)ictihadları İmam-ı Azam Hazretlerinin ictihadlarına uygun olaçak demek, İmam-ı Azamın ictihadlarını alıp uygulayaçak demek değildir.İkisinin ayrı ayrı ictihadlarının birebir uygunluk arz etmesi demektir.





Mehdi aleyhisselamın ictihadının, İmamı Azamın ictihadlarına (birebir)

uygun olacağının keşfden başka bir delili varmı?

Keşf ise ğayri hakkında delil olmaz.
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Mehdi aleyhisselamın ictihadının, İmamı Azamın ictihadlarına (birebir)

uygun olacağının keşfden başka bir delili varmı?

Keşf ise ğayri hakkında delil olmaz.
Yahu zaten bu keşfen bildirilen bir bahis.Bunun böyle olacağını söylemek kitap,sünnet ve icma ile değil.(İctihadların birebir örtüşmesi.)Bu böyleyken, senin yazdıkların ise keşif bile değil,zan mesabesinde bir ittia.Hem bizim nakil ettiğimiz keşif İmam-ı Rabbani Kudisusirruhtan.bunun böyle olacağına inanman şart değildir,fakat bunun yanlış olduğunu söylemende hakkın değil.
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
Azizim, gene rastgele atış yapıyorsun.Alkaid ve usul kitablarımızda keşfin delil olmadığı yazılıdır.Biz buna istinaden konuşuyoruz.Bu keşf dört mezhebin muhakkiklerin sözlerine muvafıksa kabul edilir.Şimdi soralım, mutlak müctehidlerden, ehli hadisten böyle söyleyen varmı?
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
İsa Aleyhisselamın veyahud Mehdi Aleyhisselamın Hanefi mezhebine göre ictihad edeceği veya Şu tarikattan olacağı gbi ifadeler te'vile muhtaçtır.Zira Ululazm bir peygamber olan İsa aleyhisselamın Kur'an ve sünnetle amel etmesi söz konusudur.Hanefi mezhebi Kur'an ve sünnetle amel etmiyor mu gibi muğalataya gitmeye gerek yoktur.Bazı evliyanın keşf ile amel etmesi kendileri için delil olabilir, amma ğayri için delil olmadığı usul kitablarında bellidir.''İmamı Rabbaninin, Mehdi aleyhisselamın , kendi tarikatından olacağına işaret etmesi,Mehdi aleyhisselamın mehdiliğnden önceki hali olabilir.Amma kendisine mehdilik geldiği andan itibaren Kur'an ve Sünnetle amel edecektir; mezheb ve meşrenleri ortadan kaldırıp, Tevhidi bildirecek, vahdeti temin edecektir.''(bkz.Ehli Sünnetin Nazarı, s.574)
Yukarda yazdıklarıa (Ehli sünnetin bir ara nazariyesi idi,şimdi nazarı olmuş kitaptan almışsın)ama mezheb imamlarından lütfen delil getiriniz..

 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Azizim, gene rastgele atış yapıyorsun.Alkaid ve usul kitablarımızda keşfin delil olmadığı yazılıdır.Biz buna istinaden konuşuyoruz.Bu keşf dört mezhebin muhakkiklerin sözlerine muvafıksa kabul edilir.Şimdi soralım, mutlak müctehidlerden, ehli hadisten böyle söyleyen varmı?
Azizim, gene rastgele atış yapıyorsun.
Huylu huyundan vaz geçmez imiş,Eskin de böyleydi yeninde.Muhatabını tahkir ve ilzam etmeğe yeltenmek bir zafiyettir.Böyle yapmaktan vaz geçmemisin.?
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
Bu konuda müstakil çalışmalar yapılmıştır.İlgileniyorsan bir iki kaynak veryim.Mesela İbni Hacer Heytemi nin '' Beklenen Mehdinin Alametleri Kahraman Neşriyat, Cübbelinin kitabınada bakabilirsin, oralarda mebzül miktarada delil görürsün.Ancak kitablarda, Mehdi aleyhisselamın, İmamı Azamaın ictihadlarına uygun ictihad edeceğinie dair bir tek kelime bulamazsın.
 

Cümle Mühendisi

Ordinaryus
Katılım
2 Tem 2006
Mesajlar
4,181
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Konum
İzmir
Web sitesi
muhammedesad.blogcu.com
Bu cümle mühendisi'ndeki garez ve kin o kadar çokki bozuk kimselerin bozuk yazılarından medet umuyor.Bu bozuk yazılardan medet ummak demek bu bozuk bilgileri kabul etmek olur.Bir kimse hem ehli sünnet,hem vehhabi gibi duramaz.Bir insan tarafını belli edeçek.Ehli Sünnet olan bir kimse; Ehli sünnet büyüklerini haşa tuvalet b..mesabesinde gören bir şaysiyete itibar edipte yarasına merhem olacağı zannıyla onun zehirini alıpta kullanmaz.

Halâ öğrenemediniz. "Ehl-î Sünnetim" demekle Ehl-î Sünnet olunsaydı bugün Vehhâbiler de ehli sünnet olurdu ki onlar da kendilerini ehl-î sünnet olarak görüyorlar. Mustafa İslâmoğlu'nun yanlışları olduğu gibi doğruları da var elbette. Hz Ali'nin dediği gibi "Söyleyene değil söylenene bakınız" Mustafa İslamoğlu'nın yanlışlarının olmadığını söyledik mi? Hayır...
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Bu konuda müstakil çalışmalar yapılmıştır.İlgileniyorsan bir iki kaynak veryim.Mesela İbni Hacer Heytemi nin '' Beklenen Mehdinin Alametleri Kahraman Neşriyat, Cübbelinin kitabınada bakabilirsin, oralarda mebzül miktarada delil görürsün.Ancak kitablarda, Mehdi aleyhisselamın, İmamı Azamaın ictihadlarına uygun ictihad edeceğinie dair bir tek kelime bulamazsın.
Bak gel bu mevzuyu da bu kıvamda bırakalım.İlerisi karanlık.(Ya sen İmamı Rabbani Hazretlerine edepte kusur edçek duruma geleçeksin,yada beni bu günkü isimlere biedep duruma geleceğim.)

 

Cümle Mühendisi

Ordinaryus
Katılım
2 Tem 2006
Mesajlar
4,181
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Konum
İzmir
Web sitesi
muhammedesad.blogcu.com
Bu konuda müstakil çalışmalar yapılmıştır.İlgileniyorsan bir iki kaynak veryim.Mesela İbni Hacer Heytemi nin '' Beklenen Mehdinin Alametleri Kahraman Neşriyat, Cübbelinin kitabınada bakabilirsin, oralarda mebzül miktarada delil görürsün.Ancak kitablarda, Mehdi aleyhisselamın, İmamı Azamaın ictihadlarına uygun ictihad edeceğinie dair bir tek kelime bulamazsın.

Arkadaşın usûl konusunda eksikleri olduğu için vusûlü yaşayamıyor : ) Saadet-î Ebediyye'deki hadis usulüne aykırı olan "Din kitaplarında uydurma hadis olmaz" düşüncesi gibi ve daha niceleri...
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Halâ öğrenemediniz. "Ehl-î Sünnetim" demekle Ehl-î Sünnet olunsaydı bugün Vehhâbiler de ehli sünnet olurdu ki onlar da kendilerini ehl-î sünnet olarak görüyorlar. Mustafa İslâmoğlu'nun yanlışları olduğu gibi doğruları da var elbette. Hz Ali'nin dediği gibi "Söyleyene değil söylenene bakınız" Mustafa İslamoğlu'nın yanlışlarının olmadığını söyledik mi? Hayır...
Kirli borudan temiz su gelmez.Ehli Sünnetim demekle ehlisünnet olunmazda calgıya,hatta calgılı ilahi söylemeğe çevaz vermeye yeltenenler,hiç olamaz.Ehli Sünnetin şiarları vardır.Kim bu şiarları uyuyorsa O'dur Ehli Sünnet.İslam Alimlerine en çirkin bir lisan ile hakaret edenler ve bunun yazdığı bozuk bilgileri nakil edenler asla ehli sünnet olamazlar.

 

Cümle Mühendisi

Ordinaryus
Katılım
2 Tem 2006
Mesajlar
4,181
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Konum
İzmir
Web sitesi
muhammedesad.blogcu.com
Kirli borudan temiz su gelmez.Ehli Sünnetim demekle ehlisünnet olunmazda calgıya,hatta calgılı ilahi söylemeğe çevaz vermeye yeltenenler,hiç olamaz.Ehli Sünnetin şiarları vardır.Kim bu şiarları uyuyorsa O'dur Ehli Sünnet.İslam Alimlerine en çirkin bir lisan ile hakaret edenler ve bunun yazdığı bozuk bilgileri nakil edenler asla ehli sünnet olamazlar.


Ehl-î Sünnet kimseleri ve ehl-î sünnet olmayanları siz belirlemediğinize göre ne derseniz deyin hiçbir şey ifade etmez. Hele hele Hüseyin Hilmi Işık ve tayfası ( Osman Ünlü, Mehmet Ali Demirbaş gibiler) mümkün mertebe öncelikle insanlara vermiş oldukları zararları telafi etsinler de sonradan dinden imandan bahsetsinler...
 
Üst