Peygamberler Hata Yapar mı?

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Din ,Hatem olan Resul ile kemale erdi.( kemale ermek tamamlanmanın üzerinde bi kavramdır. Allah dini, Elçisi ile kemale erdirdi.) Allah ın ikmal ettiği bi Elçi den bahsediyoruz. Eğer ikmal edilmemiş ise niçin takip ediyoruz? Çok zor bi soru değil...
Peki şöyle bir örnek vereyim o zaman, bir nakilde Resulullah as bir bahçede hurma aşılamayı yasaklıyor, Hurma rekoltesinin düşmesinden şikayet edilince tamam yapın diyor, şimdi siz bunu biz salt din ile nasıl bağdaştırıyoruz? Yahut Suffeden 10 kişiyi Resullah din öğretmesi için gönderiyor ama, çağıranlar aslında art niyetle pusu kurmak için çağırıyorlar Reci vakası gibi, Bunun gibi çok örnek var bunları salt din ile nasıl bağdaştırıyoruz?
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
"Ey nebî! Zevcelerinin rızasını arayarak, Allah’ın sana helâl kıldığı şeyi sen niçin kendine haram ediyorsun? Ve Allah; Gafur’dur, Rahîm’dir. "(Tahrim 1)


"Biz sana Kitab (Kur'ân)ı hak olarak indirdik ki, insanlar arasında Allah'ın sana gösterdiği şekilde hüküm veresin. Sakın hainlerin savunucusu olma!"

"Allah'tan bağışlanmanı dile. Şüphesiz, Allah bağışlayıcıdır, esirgeyicidir. "
(nisa 105- 106)

--------

Peygamberde beşerdir, oda hata yapabilir, ancak onun hatası Allah tarafından düzeltiliyor. Masumluk gibi bir özellik beşerin değil olsa olsa iradesiz varlıkların bir özelliği olabilir.


 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
haşa, Günahkar peygamber inancı, nerden bulaşmış olabilir..... öyle ya, tahrif edilmiş tevratta, zina eden Peygamber tasviri var, sınırı neye göre belirleyeceksiniz, olur ya haşa sümme haşa, Kur an da belirtilmemiş te olabilir değil mi, belki zina da işlemiş olabilirler..... ah ki ah, sağ tarafımıza yazdıracak amelimiz ve ameliniz yok, neler söylüyorsunuz.... pişmanlığın fayda vermeyeceği o günden sakının ve Tevbe edin / edelim...
 

alı

Yeni
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
1,784
Tepkime puanı
51
Puanları
0
Ali kardeş gelmiş, hoş geldin.

Tam konuşmak istediğim konunun üstüne geldin Ali kardeş.

Allah diyorki;

"İşte Kitap! Şüphe yoktur onda. Rehberdir muttakilere." (Bakara, 2/2)

Gelin rehber olan kitab bize rehber olsun, bu konudada ona danışalım. Bizi karanlıktab aydınlığa çıkarsın, ama izin verelimde bunu yapsın.

Selamun aleyküm agabey...

Kitabı anlamak için öğretmen lazım. Basit bi fizik dersinde bile ögretmensiz öğretim olamıyor ise, hayatın her alanında kendine özgü kuralları olan ve 15 asırdır tağuti sistemler tarafından yok edilmeye çalışılan( içi boşaltılmaya çalışılan) bir inancı ögretmensiz ögrenmeye gayret etmek verilen mücadeleyi sadece çıkmazlara iter...
Biz diyoruz ki öğreticiyi ve ideolojinin membaını eleştirebilmek için en az O seviyede olmak gerekir...
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Ali kardeş gelmiş, hoş geldin.

Tam konuşmak istediğim konunun üstüne geldin Ali kardeş.

Allah diyorki;

"İşte Kitap! Şüphe yoktur onda. Rehberdir muttakilere." (Bakara, 2/2)

Gelin rehber olan kitab bize rehber olsun, bu konudada ona danışalım. Bizi karanlıktab aydınlığa çıkarsın, ama izin verelimde bunu yapsın.

Allah razı olsun sağolasınız...

Şu kadarını ben de ifade edeyim:

Zaten "O"na danışılmıştır...

Alimlerin ilminde merkezi bir yere haizdir Kur'an...

Dolayısıyla, buradan tenkitlerini dizelersen "hak ihlali" yapmış olursun...

Siz şunu yapacaksınız:

Müttaki Ülama hangi konuda Kur'an'ın ve Peygamber'in dışına çıkmıştır..?

Bir çıkış görürseniz, paylaşalım memnun kalırım...

Selamlar...
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Selamun aleyküm agabey...

Kitabı anlamak için öğretmen lazım. Basit bi fizik dersinde bile ögretmensiz öğretim olamıyor ise, hayatın her alanında kendine özgü kuralları olan ve 15 asırdır tağuti sistemler tarafından yok edilmeye çalışılan( içi boşaltılmaya çalışılan) bir inancı ögretmensiz ögrenmeye gayret etmek verilen mücadeleyi sadece çıkmazlara iter...
Biz diyoruz ki öğreticiyi ve ideolojinin membaını eleştirebilmek için en az O seviyede olmak gerekir...
ve aleykum salam,

evet geldik çok tartışılan konuya.. Kuranı biz anlayamayız, birisi bize anlatmalı görüşüne.
öğretmen elbette faydalıdır, iyidir ama şartmıdır?

Allah kitabının başında diyorya;"bu şüphe olmayan kitap muttakilere rehberdir"

Yine demiyormu " O nu biz size açıklayacağız."
Yine Ai İmran 7' de diyorki, "bu kitabın muhkemi ve müteşabbihi vardır" Hadi müteşabbih ayetlerde zorlanabilirizde, muhkem ayetlerde bir mazeretimiz olabilir mi?
Tekrar öğretmen konusuna dönelim, bu dinin en başöğretmeni Rasulullah(sav) tır. Başka kim olabilirki bizde onun anlattığı ve yaşadığı şekliyle anlamaya gayretindeyiz.

Rasullullah her zaman isabet etmemiştir kararlarında bunu bizlere aktarılan rivayetler ortaya koyuyor, yine bunaa işaret eden ayetler var. Bu şaşılacak bir durum değil, çünkü yine kuranın ve kendisinin ifadesiyle o beşerdir. Tabii vahiyle destekleniyor ve yanlış olduğunda uyarılıyor, düzeltiliyor.

vessalam, hayrlı geceler.
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Cubbeliyi dinlemekten bikmadiniz mi kuzum..
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Ömer ÖNGÜT'ten el alanlar:

Velilerin (insan-ı kamil) hatasız, günahsız ve masum olduklarını ifade ederler...

Mesela Fakiri bana böyle cevap vermişti...

Bu anlayışın üzerine Hz Peygamber'in hatasını tartışmak mümkün olabilir mi..?

Mümkün olmaz...

Bence mümkün olmalı mı..?

Veliler için mümkün olmalı ama Peygamber için mümkün olmamalı diyeceğim ama,

İlgili ayetlerin tefsirini Ömer Nasuhi BİLMEN'den baktım, okudum, o da "hata" ekseninde açıklamalar da bulunuyor, yani hatayı Peygamber düzlemde tamamen "pas" geçmiyor, enterasan buldum...

Bunu da söyliyeyim...

NOT

Bu sayfalarda Peygamberimiz'in ya da Peygamberler'in hataları konulu sayfalar olmaması gerekir diye düşünüyorum...

Çünkü, kendi mazimize baktığımızda bunu konuşmaya utanmamız gerektiğini düşünüyorum...

Bana katılmayanlar varsa cevap vermesin, münazara etmeyeceğim, saygı duyuyorum...
 

alı

Yeni
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
1,784
Tepkime puanı
51
Puanları
0
"Ey nebî! Zevcelerinin rızasını arayarak, Allah’ın sana helâl kıldığı şeyi sen niçin kendine haram ediyorsun? Ve Allah; Gafur’dur, Rahîm’dir. "(Tahrim 1)


"Biz sana Kitab (Kur'ân)ı hak olarak indirdik ki, insanlar arasında Allah'ın sana gösterdiği şekilde hüküm veresin. Sakın hainlerin savunucusu olma!"

"Allah'tan bağışlanmanı dile. Şüphesiz, Allah bağışlayıcıdır, esirgeyicidir. "
(nisa 105- 106)

--------

Peygamberde beşerdir, oda hata yapabilir, ancak onun hatası Allah tarafından düzeltiliyor. Masumluk gibi bir özellik beşerin değil olsa olsa iradesiz varlıkların bir özelliği olabilir.



Ayetler hakkında hükme varabilmek için belli bi metodolojinizin olması gerekir. (Çok sevdiğim bi alimin metodolojisinden bahsetmek isterim)
1) bazı ayetler kilit, bazı ayetler anahtardır. Eğer bi ayetten hüküm çıkarmak istiyor isek bu ayetin kilit mi anahtar mı olduğunu tespit etmeliyiz.
2) ayetin nüzul sebebi ve ayetin muhatabı olan kişi veya olaylar...
3) 15 asır önce konuşulan arapçaya hakim olma( cok geniş bi açiklama gerektiriyor aslında ama şunu söylemek bize bi fikir verir. Sahabe "Haya ale salah " dendiği vakit namaz kılınacağını anlıyordu. Bugün Salat kelimesi namaz dışında bir çok anlam taşiyor. )
4) Allah Resulü(saa) nün sahih hadisleri
5) Mekke ve Medine döneminde Allah Resulü(saa) nün sosyal ve içtimai hayatı...
(Bu kadarı ile yetinelim )


İrade insanı meleklerden de üstün bi varlık ta yapabilir. Şeytandan aşağı bi varlık ta...
Biz diyoruz ki Allah ın elçilerinin iradesi onları meleklerden daha üstün varlıklar haline getirmiştir. Bu yüzdendir ki "Makam ı Mahmud" Elçi(saa) ye verilmiştir. Meleğe değil...
 

alı

Yeni
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
1,784
Tepkime puanı
51
Puanları
0
ve aleykum salam,

evet geldik çok tartışılan konuya.. Kuranı biz anlayamayız, birisi bize anlatmalı görüşüne.
öğretmen elbette faydalıdır, iyidir ama şartmıdır?

Allah kitabının başında diyorya;"bu şüphe olmayan kitap muttakilere rehberdir"

Yine demiyormu " O nu biz size açıklayacağız."
Yine Ai İmran 7' de diyorki, "bu kitabın muhkemi ve müteşabbihi vardır" Hadi müteşabbih ayetlerde zorlanabilirizde, muhkem ayetlerde bir mazeretimiz olabilir mi?
Tekrar öğretmen konusuna dönelim, bu dinin en başöğretmeni Rasulullah(sav) tır. Başka kim olabilirki bizde onun anlattığı ve yaşadığı şekliyle anlamaya gayretindeyiz.

Rasullullah her zaman isabet etmemiştir kararlarında bunu bizlere aktarılan rivayetler ortaya koyuyor, yine bunaa işaret eden ayetler var. Bu şaşılacak bir durum değil, çünkü yine kuranın ve kendisinin ifadesiyle o beşerdir. Tabii vahiyle destekleniyor ve yanlış olduğunda uyarılıyor, düzeltiliyor.

vessalam, hayrlı geceler.


Anladığım şeyi izah edememe durumunu yaşıyorum.
başka bi zaman anlatabileceğimi umud ederim.
Hayırlı geceler...
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Anladığım şeyi izah edememe durumunu yaşıyorum.
başka bi zaman anlatabileceğimi umud ederim.
Hayırlı geceler...

kasıtlı olarak rivayete girmedim... çünkü giriş cümlem doğrultusunda yani kuran odaklı gitmeye çalıştım. Kaldıki birbirimizin rivayetlerini kabul etmeme gibi bir durumda olabilir.

Paylaştığım ayetlerin elbett nüzul sebebi var, ayetin öncesi arkası var, hadisler var.
Ancak bunlar olmadan da o ayetler çok açık. İlgili hadisler bizim bildiklerimiz ve nüzul sebepleri Rasulullah (sav) hataya düştüğü yönündedir. Birisinde misalen bir müslüman bir yahudi bir dava için huzuruna geliyor, ve verdiği hüküm için nısa 105-106 ayetleriyle yanlışa düştüğü anlatılıyor.

Tekrar hayrlı geceler diliyorum.
vesselam.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
"Ben ancak bir beşerim. Siz bana bazı davalarla geliyorsunuz. Mümkündür ki bazınız*(haksız olduğu halde)*savunmasını(karşı taraftan)*daha iyi yapabilir ve ben de duyduklarıma dayanarak*(isabetsiz)*bir hüküm verebilirim. Böyle bir durumda, kardeşinin hakkında kendi lehine bir şey hükmettiğim*(haksız)*bir kimse sakın onu almasın. Çünkü kendi lehine hükmettiğim(gerçekte)*ateşten bir parçadır onun için.” [[1]]

*(Muvatta: K:36, B:1; Buhari:K:46, B:16 ve diğer yerler Müslim: K:3O, hadîs:4 ve 5)

Bu hadis konunun özetidir.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Peki şöyle bir örnek vereyim o zaman,


bir nakilde Resulullah as bir bahçede hurma aşılamayı yasaklıyor, Hurma rekoltesinin düşmesinden şikayet edilince tamam yapın diyor,

şimdi siz bunu biz salt din ile nasıl bağdaştırıyoruz?

Dünyevi konularda Resulun tavsiyeleri, yaşadığı tecrübeler, etraftan aldığı izlenimlere dayanır. Bu tür tavsiyelerde bulunduğu zaman zaten sahabenin içinde o konuda daha tecrübeli biri olduğunda Resulullah'a kibarca şunu sorardı: " Ya Resulullah, bu tavsiyeniz Allah'tan gelen bir bilgi midir? "

Ama iş dini bir konuda şunu şunu yapın, şunu şunu yapmayın olduğunda sahabe aynen bu bilgiyi Allah'tan geldiğini kabul eder ve derhal yerine getirirdi.

Mesela Allah Resulü (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Her kim günde yüz kere Bir ve ortaksız olarak Allah'tan başka hiç bir ilah yoktur. Mülk onundur, hamd onundur, o herşeye kadirdir! derse bu dua o kimse için on köle azat etme sevabına denk olur. Ve kendisine yüz hasene yazılır, yüz günah da silinir. O gün akşamlayana kadar şeytandan korunmuş olur. Ve hiç bir kimse onun yaptığından daha faziletli bir iş yapamaz. Meğer ki ondan daha çok okuyan bir kimse olsun. Ve her kim günde yüz kere: Subhanallah ve bi-hamdihi (Allah'ı, ona hamd ederek tesbih ederim) derse o kimsenin günahları deniz köpüğü kadar bile çok olsa dökülür."
Sahih-i Müslim'deki hadis numarası: 4857


Şimdi bunu duyan bir müslüman bu hadis hakkında asla şunu düşünmez, bu sözleri söylemekle bu kadar sevap olmaz, Resulullah burada sahabeyi Allah'a yaklaştırmak için, onlara daha çok zikir yaptırmak için kafasından böyle bir sevap uydurmuştur, yoksa 100 kere bunları söylemekle yok efendim 10 köle azad etmişsin de yok efendim 100 günahın silinmiştir diye Allah katında böyle kolaycılık yoktur.


İşte bizimle sünnetsizler arasındaki farklardan biri de budur. Biz derhal bu hadisi Allah'ın Resule tıpkı Kuran ayeti gibi Cebrail vasıtasıyla indirdiğine kesinlikle inanırız ve hergün bu zikri yaparız.

Zaten Resululah yok hata eder mi, yok sahabe birbirini keserdi, yok Hz. Ömer Allah resulunun uygulamalarını bırakıp başka türlü yapardı diyenlere de bu zikirleri yapmayı Allah nasip etmiyor.
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Allah Resulü(saa) herhangi biri değildir. Biz Allah Resulü nün günahsız olduğuna ve bunu Allah ın vadettiğine inanıyoruz. Ögretmeninin hata yapabileceğini düşünen öğrencinin isabetli tesbit yapabileceğini düşünmek nasıl bi realitedir?
Eğer Muhammed (saa) i mektebin ögrencisi iseniz ögretmeninizin hata yapabileceğini varsayıyor iseniz neden bu mektebe öğrenci olmaya ihtiyaç duyuyorsunuz? Bu

Rabbin tarifleri dışında Nebi sine atıfta bulunmaktan Rabbe sığınırım. . Rabbim beyanında buyurmuş bize teslim olmak düşer. .Beşeri olduğu vasfını zedelemez. .. Elbette o Habib. .. öğretmen hatasız olacaksa öğrenci de öyle olmalı takip etmenin esprisi burada.. Müslümanların kendi algıları ile bizleri belirli kalıba sokmaları mizan heybesine konulan bir azık ne yazık ki...
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Öncelikle şöyle başlayalım :

Peygamberler günah işlemezler. Bütün Peygamberler: “kendilerine peygamberlik verilmeden önce ve verildikten sonra da, büyük, küçük hiçbir günah işlememiş olan” manasına gelen “ismet” sıfatıyla şereflenmişlerdir.

Ancak, istemeden bazı kusurlar işlemeleri de mümkündür. Zelle Peygamberlerin hata ile veya unutarak yaptıklara kusurları, ifade eden bir terimdir. (Aliyyü'l-Karî, Şerhu Fıkhı'l-Ekber, Mısır 1323, 51, 53)

Zelle, en üstün olanı terkedip, üstün olanı yapmaktır şeklinde de izah edilir (Ebu'l-Berekât Abdullah en-Nesefî, Tefsir)

Bu izaha göre, zelle bir kusur olmaz. Fakat peygamberlere yakışan daima en üstün olan davranışta bulunmak olduğu için, Cenab-ı Hak zelle işleyen Peygamber'ini ikaz eder

Zelle sadece peygamberlere mahsustur. Günah ise peygamberler haricindeki bütün insanlar için söz konusudur.






 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Öncelikle şöyle başlayalım :

Peygamberler günah işlemezler. Bütün Peygamberler: “kendilerine peygamberlik verilmeden önce ve verildikten sonra da, büyük, küçük hiçbir günah işlememiş olan” manasına gelen “ismet” sıfatıyla şereflenmişlerdir.

Ancak, istemeden bazı kusurlar işlemeleri de mümkündür. Zelle Peygamberlerin hata ile veya unutarak yaptıklara kusurları, ifade eden bir terimdir. (Aliyyü'l-Karî, Şerhu Fıkhı'l-Ekber, Mısır 1323, 51, 53)

Zelle, en üstün olanı terkedip, üstün olanı yapmaktır şeklinde de izah edilir(Ebu'l-Berekât Abdullah en-Nesefî, Tefsir)

Bu izaha göre, zelle bir kusur olmaz. Fakat peygamberlere yakışan daima en üstün olan davranışta bulunmak olduğu için, Cenab-ı Hak zelle işleyen Peygamber'ini ikaz eder

Zelle sadece peygamberlere mahsustur. Günah ise peygamberler haricindeki bütün insanlar için söz konusudur.


Kurtubi, Fahreddün-i Razi'nin Abese suresi ve Âmâ Ümmü Mektum ile tefsirine ne diyosun?
 

elbiss

Ordinaryus
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
2,514
Tepkime puanı
43
Puanları
0
Konum
Türkiye
Peygamberlerimize Peygamberlikler gelmeden evvel çeşitsel SINAV lar uğramıştır ki bu sınavların dereceleri oldukça zordur....zaten Peygamberlerimizin SINAV larda değerlendirilmesi ve Seçilmeside bu yönden önemlidir...Peygamberlerimize peygamberlik geldikten sonra SINAV larıda dahada AĞIRLAŞMIŞTIR....Yeri geldi TEK başlarına Görevlerine Devam ettiler...gibi.

Her insan hata yapar fakat bir insana Peygamberlik geldikten sonra o insanın hata yapması söz konusu dahi olamaz...O Peygamberlerin yardımcısı PUSULASI yol GÖSTERİCİSİ ALLAH tır...bir yerde yanlış adım yaptıklarında Uyarılırlar ve düzeltilirler...

Uyarılmak Hata demek değildir Uyarılmak Doğruyu daha iyi seçebilmek üzerenedir...Unutmayalım ki İNSAN AKLI belli bir noktaya ulaşabilir ama ALLAH ın bilgisi ve bir çok güzel nitelikleri bizlere daha doğruyu daha güzel şekilde yapmamıza vesile olur...İnsan yanılabilir ama ALLAH ASLA yanılmaz....

Böyle.
 
Üst