abdullah birisi
Kıdemli Üye
eyvallah, öyle olsun...
Elhamdülillah Allah CC dan başkasından korkumuz yokTerazi tek taraflı çalışıyor belliki.
Abdullah Birisinin sözlerine katılıyorumO mesajıma konu olan Abdullah birisi'nin sözleri hakkında ne söyleyeceksin?
o vakit şöyle yapacağız, savunduğunuz şeyleri, söyleyen, ümmetin sahabeden bu yana gelen alimlerin beyanlarına bakacağız... kim yetişmiş kim yetişmemiş....öyle sloganik lafllar atmayacağız birbirimize...
Büyük ve sorumluluk getiren bir iddia
Hangi alimlerin beyanlarına bakacağız neden peygamberin beyanına bakmıyorsunuz?
Yahu bir kere olsun Allah 'ın indirdiği kitabı okuyup anlamaya çalışın size anlatıyorlar ama acaba doğrumu diye bir gün oturup sorgulama yaptınız mı? Bir şekilde bir şeyi ele geçirmişsiniz bırakmakta istemiyorsunuz ya fakat o bırakmak istemediğiniz şeyin ne olduğunu tam olarak bilmiyorsunuz ancak ölünce yüzleşeceksiniz.
Size Allah 'ı anın dendiğinde sizin yaptıklarınızdan kim olduğunuz ortaya çıkıyor. Eser ortada iken neden eskiye gidelim ki?
Lafonsun size dediği gibi, namaz kılın emrini, amuda kalkmak olarak anlayanlar, Allah ı zikredin /anın emrini laylaylom olarak anlıyorlarsa, bizim buna cevap olarak, susmamız gerektiğini kendimize hatırlatmamız gerekiyor...
eyvallah, allah razı olsun talip kardeş...,
.yahu, allah rasulu aleyhisselamdan bahsederken, en ufak zerre bir incitici veya yakışıksız bir kelime, vallahi ve billahi ve tallahi, insanı, cehennemin en dip noktasına göndermeye yeterde artar bile....
Sen Allah'ın bir lütfusun ya Resulallah...
Bütün müminlerin canı sana feda olsun ya Resulallah...
Hz. Yunus Hz. Musa Hz. Adem ve birçok Peygamberin günah işlemesi, "Peygamberlerin içimizden biri" oldugunun bir delilidir. Burada herkes Müslüman, kimse Peygamberlere günahkar yaftası vurma derdinde değil.
'Peygamber günahsız ve ölümsüzdür, mezarında bile eşleriyle birlikte olur' diyenlerin bu meseleyi olumsuz olarak anlamasını yadırgamıyorum. Kimine göre zaten Hz. Muhammed Allah'a eşittir.
Peygamberler günah işlemez |
Sual: Peygamber günah işlemez mi yani masum mudur? CEVAP Masum olmak, kusursuz ve günahsız olmak, Peygamberlere mahsustur. (Merec-ül-bahren) Her Peygamber, büyük küçük her günahtan masumdur. (Riyad-ün-nasıhin) Peygamberler günah işlemekten masumdur, temizdir, günah işleyemezler. (Mekt. Rabbani 2/44) İmam-ı Gazali hazretleri, Ravda-tüt-talibin isimli eserinde buyuruyor ki: (Resulullah, icma ile büyük-küçük günahlardan ve mekruh işlemekten uzaktır. Unutmaktan, gafletten, verdiği haberlerde hata edip yanılmaktan da uzak olduğu icma ile sabittir. Yanılmasının caiz ve mümkün olması, üzerinde durmayıp derhal farkına varması şartı iledir. Bu da icra ettiği şeydeki hikmetleri bilmeyi ve ona tâbi olmayı ve unutmanın faydasını bildirmek içindir. Resulullahın bu husustaki yanılma haline sebep, ilmin anlatılması ve dinin açıklanmasıdır. Nitekim hadis-i şerifte, (Ben hiçbir hususta unutup yanılmam. Böyle bir şey vaki olursa, bu sadece bildirmek istediğimi açıklamam içindir) buyuruldu. Bu durum, onun için bir noksanlık değil, bilakis tebliği genişletmek ve nimeti tamamlamak içindir. Fakat bir tebliğde bulunmak, fiillerindeki hükümleri açıklamak, dini emirleri bildirmek ve kalbine gelen vahiy haberlerini anlatmak maksadı bulunmayan hususlarda bütün mutasavvuflar ve kalb ilmine sahip âlimler, yanılmanın, unutmanın, gaflet ve gevşekliğin imkansız olduğunu bildirmişlerdir. Kadı İyad hazretleri, Şifa-i şerif isimli kitabında buyuruyor ki: (Küçük günahları Peygamberlere caiz görenler, bu cevazlarına birçok âyet-i kerime ve hadis-i şeriflerin zahirlerini delil olarak almaları, büyük günahları caiz görmeye, icmayı parçalamaya ve müslüman kimsenin söyleyemeyeceği şeyleri söylemeye sevk etmiştir.) Bütün bu nakillerden anlaşılacağı üzere, Peygamberler küçük, büyük günah işlemezler. Peygamber Zelle işleyebilir. Zelle ise günah değildir. En efdali ve en evlayı yapmayıp, fadılı, yani fazileti tercih etmektir. (Riyad-ün-nasıhin) Fetih suresinde Peygamber aleyhisselama hitaben (Allah senin geçmiş ve gelecek günahlarını affetti. Üzerindeki nimetini tamamladı ve seni doğru yola iletti) buyurulan bu âyet-i kerimede, Allahü teâlâ, Resul-i ekremini her türlü ayıplardan teberri ve Onun ismetini, günahsızlığını beyan buyurmaktadır (Şifa-i şerif) Bazı âlimler de bu âyet-i kerimeyi şöyle açıklamışlardır: (Allahü teâlâ, seni geçmişte ve gelecekte günah işlemekten korudu.) Günah işlemekten korunmuşlardır Sual: Bekara suresinin 128. âyetinde, İbrahim ve İsmail Peygamberin, “Ya Rabbi, tevbemizi kabul et” diye dua ettikleri bildiriliyor. Taha suresinin 121. âyetinde, (Âdem Rabbine asi oldu) deniyor. Kasassuresinin 15. âyetinde Hazret-i Musa’nın kavga eden iki kişiden birini öldürdüğü, 16 âyette ise Hazret-i Musa’nın (Ya rabbi ben kendime zulmettim, beni affet) dediği ve Kehf suresinin 74. âyetinde, Hazret-i Musa’nın arkadaşının suçsuz bir çocuğu öldürdüğü bildiriliyor. Bütün bunlar Peygamberlerin günah işlediğini göstermiyor mu? CEVAP Kur’an meallerinden din öğrenilmez. Aksine böyle yanlış düşüncelere sahip olunabilir. Din ancak doğru yazılmış ilmihallerden öğrenilir. Allahü teâlâ, Peygamberleri, Peygamberlikten önce de, sonra da günah işlemekten korumuştur. (Nuhbet-ül-Leali) Peygamberler nübüvvetten [Peygamberlikten] önce de günah işlemekten korunmuştur. (Kadı Iyâd / El- Millet-ül Meşhure) İbrahim ve İsmail aleyhimüsselam ile ilgili âyetin meali şöyledir: ([İbrahim ve İsmail dedi ki:] Ey Rabbimiz, bizi Müslümanlıkta sabit kıl. Soyumuzdan da Müslüman bir ümmet yetiştir. Bize menasiklerimizi [Haccın usullerini] öğret. Tevbemizi kabul et. Çünkü tevbeleri daima kabul eden, merhametli olan ancak sensin.) [Bekara 128] Peygamberler, günah işlemekten masumdur. Hazret-i İbrahim ile Hazret-i İsmail, Kâ’beyi yaptıktan sonra bu yerlerde daha çok duanın ve tevbenin kabul edileceğini öğretmek için böyle dua etmişlerdir. Bu,bizim masumiyetimizi [günah işlemeyişimizi] devamlı kıl demektir.(Kurtubi) İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki: Dostların günahını, düşmanların günahları gibi sanmamalı. (İyilerin, iyilik sandıkları şeyleri, dostlar, günah bilir) buyuruldu. Bunların günah ve kusurları olsa da, başkalarının günahları gibi değildir. Yanılmak ve unutmak gibidir. Niyet ederek, karar vererek yapılmış değildir. Taha suresinin, (Âdem unuttu, azim ile, karar ile yapmadı)mealindeki 115. âyet-i kerimesi bunu bildiriyor. Demek ki Hazret-i Âdem günaha azmetmedi. Kasten yapmadı, unutup yanılarak yaptı. Bunun için de affa uğradı. Ama İblis kararla, azimle yaptı ve ebedi lanetlendi. İkisinde de emre muhalefet var; ama birinde unutmak ve yanılmak, ötekinde azim ve karar var. Hazret-i Musa’nın Kıpti’yi öldürmesi hakkında Tefsir-i Kurtubi’de bildirilen malumat şöyledir: 1- Hazret-i Musa, o zaman 12 yaşında idi. 2- Kavgayı aralamak için iki kişinin arasına girdi. Kıpti hafif itelemekle düşüp öldü. 3- Bu işte Hazret-i Musa’nın öldürmek için bir kastı yoktu, yanlışlıkla yani kazayla bu olay meydana geldi. Buna rağmen Hazret-i Musa yine de Allahü teâlâdan af diledi. Allah da onu affetti. Hazret-i Musa’nın yanındaki Hızır aleyhisselamın günahsız çocuğu öldürmesi ise Allah’ın emri ile idi. Çocuk büyüyünce kâfir olacağı ve ailesine zulmedeceği bildirildiği için, yerine hayırlı bir evlat vermesi için o çocuk öldürülmüştü. Bunda Hazret-i Hızır’ın bir suçu yoktur. |
Konu ne ara şia ya geldi @büşra hanım?
Kendi içinizdeki sorunları çözün, sonra bize de yardımcı olursunuz...
Adam Allah Resulü(saa) nün günahkar olduğunu ima ediyor, yenilikçi olacam diye birileri de bunu alkışlıyor. Allah Resulü(saa) konusunda bi mütabakata varın sonra " ismet" teorisini tartışalım...
Peygamberler hata yapar ne demek ya! Bilmeden söylüyor olsan fasık, gerçeği gizliiyor olsan kafir olursun...
Mesele Masumiyet. .insan masum olamaz olsa melek olurdu..yeniliğe kimsenin ihtiyacı yok.. nebevi duruş önemli ve buna riayet edemiyorsunuz ne yazık ki...
Dinde hata olmaz insani hata olur, bunun ayrımını yapmak bu kadar zor mu?Allah Resulü(saa) herhangi biri değildir. Biz Allah Resulü nün günahsız olduğuna ve bunu Allah ın vadettiğine inanıyoruz. Ögretmeninin hata yapabileceğini düşünen öğrencinin isabetli tesbit yapabileceğini düşünmek nasıl bi realitedir?
Eğer Muhammed (saa) i mektebin ögrencisi iseniz ögretmeninizin hata yapabileceğini varsayıyor iseniz neden bu mektebe öğrenci olmaya ihtiyaç duyuyorsunuz? Bu
Din ,Hatem olan Resul ile kemale erdi.( kemale ermek tamamlanmanın üzerinde bi kavramdır. Allah dini, Elçisi ile kemale erdirdi.) Allah ın ikmal ettiği bi Elçi den bahsediyoruz. Eğer ikmal edilmemiş ise niçin takip ediyoruz? Çok zor bi soru değil...Dinde hata olmaz insani hata olur, bunun ayrımını yapmak bu kadar zor mu?
Konu ne ara şia ya geldi @büşra hanım?
Kendi içinizdeki sorunları çözün, sonra bize de yardımcı olursunuz...
Adam Allah Resulü(saa) nün günahkar olduğunu ima ediyor, yenilikçi olacam diye birileri de bunu alkışlıyor. Allah Resulü(saa) konusunda bi mütabakata varın sonra " ismet" teorisini tartışalım...
Peygamberler hata yapar ne demek ya! Bilmeden söylüyor olsan fasık, gerçeği gizliiyor olsan kafir olursun...