Ehli sünnetin icmaı ile nebilerin hepsi büyük günah işlemekten, küfürden beridirler.Şukadarki,, unutkanlık zamanında ve nübüvvetten önce zelleden beri olmadıklarını bazıları söylemiştir.üstad Ubu ishak el- isferaini, Ebul fetah Şehrestani,, Kadi iyaz dedilerki, ''kasden de sehvende olsa , nebilerin hepsinin büyük, küçük günahlardan beri olmaları ittifakla sabittir.Ademin isyanı büyük günah olmamış, hilafı evla hareket etmiş buda, sadece enbiya hakkında küçük günah sayılmaktadır.İşte zelle dedikleri budur; bizim anladığımız manadaki isyan ve küçük günah değildir.
Gerçak şuki, benim kalbimin üzerine perde(zikre ara veren hatara) gelirde, şübhesiz Ben günde yüzkere estağfirullah derim'' Müslim
Demek peygamberin istiğfarı bu gibi şeylerddir.Buna zelle denir. Peygamberin aleyhisselam, yüce maiyet makamını idrak edemeyenler En_nasır suresinde Peygamber istiğfar etmekle emrolunmuştur, o halde masumiyet sıfatı kendisinden ayrılabilen sıfattır'' derler.Bu korkıunç bir hatadır.Peygamber aleyhisselamın istiğfarı, zikre ara vermekten dolayıdır..../ Bkz bedul emali,ehli sünnetin nazarı
Gerçak şuki, benim kalbimin üzerine perde(zikre ara veren hatara) gelirde, şübhesiz Ben günde yüzkere estağfirullah derim'' Müslim
Demek peygamberin istiğfarı bu gibi şeylerddir.Buna zelle denir. Peygamberin aleyhisselam, yüce maiyet makamını idrak edemeyenler En_nasır suresinde Peygamber istiğfar etmekle emrolunmuştur, o halde masumiyet sıfatı kendisinden ayrılabilen sıfattır'' derler.Bu korkıunç bir hatadır.Peygamber aleyhisselamın istiğfarı, zikre ara vermekten dolayıdır..../ Bkz bedul emali,ehli sünnetin nazarı