Namazda Secdede Türkçe dua edilebilir mi?

kebîkec

İhvan Forum Üye
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
8,088
Tepkime puanı
1,924
Puanları
113
arabiyyeni anlamak içinde

18. surenin 70. ayeti ile başlayan Musa peygamber ile Allah 'ın bir kulu ile olan yolculuğu okuyun.

Musa 'nın gördüğü acemdir fakat Allah 'ın kulunun görüp yaptığı ise arabiyyendir. Burada Musa sabır gösteremeyip soru soruyor mu? Sonrasında aldığı cevaplar doğrultusunda yolculuğu tamamlıyor mu?

Burada önemli olan lisani mana değildir. Allah 'ın yarattığı yapı içindeki manadır.

Halk arasında sen nisa 'ya kadın diyebilirsin fakat yaratılan yapı içinde kurani manası halk arasında kullandığın mana ile sınırlı kalmaz.

acem anlaşılmazı verir ve soruları da peşine takarak içinden çıkılmaz bir hal alır.

arabiyyen ise açık ve net manayı vererek senin soru sormana bile fırsat tanımaz.

Mesela Salih 'in devesi sen buradaki deve yazdığı için gidip arabistanda yaşayan hörgüçlü hayvan anlayabilirsin fakat burada önemli olan kurani manadır. Bunuda yapıyı tanıyarak buluyorsun.

İngilizin biri Kartal TİBET 'in hayatını konu alan kitabını okumuş adam şaşırmış bir KUŞ nasıl olurda 30 dan fazla film çevirebilir diye :)

selam edin arkadaşlar

Büyük şefler adına !

En az 200 defa okumuşumdur Kehf suresindeki kıssayı ve defalarca sohbet ders yapmışımdır ülkemizin farklı coğrafyalarında ama hiç bir yerde ve hiç bir zaman Musanın gördüğü acem Hızır'ın gördüğü arabiyyendir şeklinde hiç bir yoruma rastlamadım. Nasıl bir bağlantı kurdun merak ettim.

İnsanlar zahire bağlı kalmaksızın yorum yapaacak olurlarsa alakalı veya alakasız milyonlarca söz söylenecektir ama çoğu lafı güzaf olur.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Büyük şefler adına !

En az 200 defa okumuşumdur Kehf suresindeki kıssayı ve defalarca sohbet ders yapmışımdır ülkemizin farklı coğrafyalarında ama hiç bir yerde ve hiç bir zaman Musanın gördüğü acem Hızır'ın gördüğü arabiyyendir şeklinde hiç bir yoruma rastlamadım. Nasıl bir bağlantı kurdun merak ettim.

İnsanlar zahire bağlı kalmaksızın yorum yapaacak olurlarsa alakalı veya alakasız milyonlarca söz söylenecektir ama çoğu lafı güzaf olur.
Elleme uçsun.. :D
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Ana dilimizle ibadet edelim fikrinin kökünü kazırsanız karşınıza 1932 ramazanında başlayan ''Dinin Türkleştirilmesi Projesi'' çıkar..Şu kitab okunursa ne demek istendiği vuzuha kavuşur.

select.php



Bir Siyasi Proje Olarak Türkçe İbadet 1 Dücane Cündioğlu


Eksikliğimiz az okumamız, sloganlardan meded ummamızdır..Türkiyede meal müslümanlığının da temeli bu projedir..
İdeolojik projelere karşı ideolojik duruş projesi bir kitap bu.. İçinde zerre kadar düşündürme ve sorgulama barındırmayan kitaplar okumayın. Yazan kişi kadar boş beyinli bir hale gelirsiniz hafazanallah.. Cündioğlu felsefe yapar gibi durur ama cambazdır. Felsefenin okşayıcılığına aldanmayın. Cümlelerin içinde mantık kurgusu arayın..

Bu tip kitaplar kitle psikolojisinden beslenirler. Popülarizim deniyor buna.. Sizin üzerinizden para kazanıyorlar.. Mesela ''söyletmeyün, urun gayhbeye'' şeklinde halk kitlelerinden çıkan tek tük sesler gibidir. Dalga oluşturup bunun üzerinde sörf yapma kültürü. Keyif verici ve eğlendirici yönleride vardır bu kültürün. Topyekün tukaka yapmakta yanlış. Allah boşuna kalplere bakmıyor. O kalplerde gizli olanı bilir. Biz ise yansımalarına bakarak bilir gibi oluruz o kadar. Nüansları görmek gerek. Aslında bu konuyu da işlemek lazım. Bu metodla para kazanmak ve şöhret olmak çok kolay.. Ama işte ahireti var bu işin.. Olumsuz anlamıyla ele alırsan fitne dalgası oluşturuyorsun. Kitlede oluşan dalgalar fitne dalgalarıdır. Sanmayın ki Allah bunun hesabını sormaz.. Ama işte Kur'an ve hadislerin modern tefsiri olmayınca neyin doğru neyin yanlış olduğunu seçemiyor bu ümmet. Onun için geriye, çok gerilere gitmek istiyor. Eski çıkarımların yapıldığı dönemlere geri dönmeyi çare zannediyor. Ah şu âlimler var ya, hiçbirisi işini yapmıyor..

Aslına bakarsan ağzı olan konuşuyor.. Zor bir durum.. Hayat böyle.. Ağızları kapamak çare midir? Elbette değil.. Velhasılı Allah'ın murad ettiği oluyor kardeş, boş ver sen..
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Arapca müslümanlarin ortak dilidir arkadaslar ve bu ortak dil birlik ve beraberligi saglamasi acisindan cok önemlidir. Kimse bunu carpitmaya kalkismasin.
Mesela Mekke-Kabe, her dilden müslümanin bir arada oldugu, birbirlerini anlamadiklari halde yapilan tek bir cagriyla uyum icinde namaz kilmalari ...muhtesem birsey degil mi ya.

Bu anadilde ibadet müslümanlari ümmet olmaktan cikarip darmadagin hale getirmek icin haince bir plandan baska birsey degildir.
Mesela ezan okundugunda veya imam Fatihayi okudugunda türkü, kürdü, arabi, almani, hindlisi, zencisi, beyazi bütün müslümanlar bunun ezan veya fatiha oldugunu Kuran oldugunu anlar. Tersini bir düsünsenize :)

Oh my god!
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Arapca müslümanlarin ortak dilidir arkadaslar ve bu ortak dil birlik ve beraberligi saglamasi acisindan cok önemlidir. Kimse bunu carpitmaya kalkismasin.
Mesela Mekke-Kabe, her dilden müslümanin bir arada oldugu, birbirlerini anlamadiklari halde yapilan tek bir cagriyla uyum icinde namaz kilmalari ...muhtesem birsey degil mi ya.

Bu anadilde ibadet müslümanlari ümmet olmaktan cikarip darmadagin hale getirmek icin haince bir plandan baska birsey degildir.
Mesela ezan okundugunda veya imam Fatihayi okudugunda türkü, kürdü, arabi, almani, hindlisi, zencisi, beyazi bütün müslümanlar bunun ezan veya fatiha oldugunu Kuran oldugunu anlar. Tersini bir düsünsenize :)

Oh my god!
Doğru söylüyorsun.. İşin bu boyutu da var..
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,989
Tepkime puanı
2,087
Puanları
113
Konum
Mars
Büyük şefler adına !

En az 200 defa okumuşumdur Kehf suresindeki kıssayı ve defalarca sohbet ders yapmışımdır ülkemizin farklı coğrafyalarında ama hiç bir yerde ve hiç bir zaman Musanın gördüğü acem Hızır'ın gördüğü arabiyyendir şeklinde hiç bir yoruma rastlamadım. Nasıl bir bağlantı kurdun merak ettim.

İnsanlar zahire bağlı kalmaksızın yorum yapaacak olurlarsa alakalı veya alakasız milyonlarca söz söylenecektir ama çoğu lafı güzaf olur.

Hocam zaten görecek gözün olsa idi görürdün. Benim yazdıklarımı anlamadan kendi anladığı gibi uçmuşsun. Ben diyorum ki acem anlaşılmaz soruları ardı arkası kesilmeyen bir dil demektir. Senin anladığın gibi fars dili yada başka bir ülke dili demek değil.

musa kurani manayı bilmediği için zaten bakış açısı aynen bu şekilde fakat o zaman ona kurani manayı anlatınca işin boyutunu çok güzel kavrıyor.

Biraz daha okuyun yalnız acem okumayın kurani okuyun :)
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,989
Tepkime puanı
2,087
Puanları
113
Konum
Mars

Uçmazsan yükselemezsin :) uçmayı deneyin yükselirsiniz dostum felsefe felsefe :) zıt kalma söylemlerine

Bu durum hayat içinde yaşanır. İkili insan ilişkilerinde bile kişi kendi anladığı gibi anlayarak işine geldiği gibi anlamayı seçer. Burada önemli olan sözü edenin ne söylediğini tam ve manası ile anlayabilmektir.

Taksim meydanında aliye araba çarptı sözünde olduğu gibi düşünmekten zarar gelmez dostum düşün düşün uçuştur sonun :) şahit olmak ve görmek gerekli sığ denizde yüzmek yetmez açılın biraz

Uçun uçun yaratılışa şahit olmadıkça söylenen sözler anlamak ve anlayabilmek mümkün değildir.
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Hadisi Şerif : ''Ben güzel ahlakı tamamlamak üzere gönderildim.'' O'nun ahlakı Kur'an ahlakıydı. Kur'an ahlakı ile ahlaklanan saydığın kötülüklerin hiç birini yapmaz zaten...

Öte yandan, namaz ayrı bir ibadet. Namaz da insanı kötülüklerden ayrı koyar zaten. Ama namaz ile ahlak aynı şey değil. Kurduğunuz ilişkide Akıl koşarak ortamı terk eder... Bana göre hezeyan...

Ne çorbası bu?Bu çorbayı içenin kötülüklerden korunduğunu görmedim.

Adam namaz kılıyor belli bir cemmatin,tarikatın hicası,şeyhi işi gücü fitne fücur görmedin mi böylelerini?

LG-D682TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,989
Tepkime puanı
2,087
Puanları
113
Konum
Mars
Adamların derdi seste halen belli bir şekle haps etmekte tek tip insan dayatması :)

yahu önemli olan insanın davranışları , hisleri, duyguları, düşünceleridir. İnsan 'ı işleten şekil değil işte bu içinde dönen enerjidir. Sinirleri harekete geçirip insan 'a sorumluluk yükler bu dil evrenseldir. Nere giderseniz gidin sevgi sevgidir, kötülük kötülüktür, hırs, sevinç, vs vs gibi insan tarafından işletilen evrensel dildir bunu yanına anlatımına deyimleride ekleyin ve basit söylemler ile insan 'ın kendi oluşturduğu dile ortak dil gibi bir anlam yüklemeyin.

Halen kavramıyorsunuz önemli olan özdür öz kelimelerdeki bu özü bulmakta yoksa sizin gibi ortak bir dili konuşup halen bir yolda birleşememek zaten sizin ortak bir dili kullanmadığı açık ve net ortada değil mi? Aynı dili konuşup bir birini tekfir etmek zaten sizin acem olduğunuzu gösteriyor anlamıyorsunuz :)
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Yok ayete mutabık hareket ediyorlar
Abden iza salla..

sallayın bakalım...
cümle nakili çöpe atıyorlar valla nevrim dönüyor :)
Nakilleri depolarken vahye yer bırakmıyorsunuz.Bunun için uyarmaya çalışıyoruz sizleri.

Nakilleri stoklamanızı Rabbimiz mi istiyor sizden?Neden "yanlız sana kulluk ederiz" 'i unutuyorsunuz.

Bunca nakil ve rivayetle yüklenmişken nasıl edip yanlız Allah'a kulluk edeceksiniz?

LG-D682TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
ne enerji varmis sizde be, bu susun da : )
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Uçmazsan yükselemezsin :) uçmayı deneyin yükselirsiniz dostum felsefe felsefe :) zıt kalma söylemlerine

Bu durum hayat içinde yaşanır. İkili insan ilişkilerinde bile kişi kendi anladığı gibi anlayarak işine geldiği gibi anlamayı seçer. Burada önemli olan sözü edenin ne söylediğini tam ve manası ile anlayabilmektir.

Taksim meydanında aliye araba çarptı sözünde olduğu gibi düşünmekten zarar gelmez dostum düşün düşün uçuştur sonun :) şahit olmak ve görmek gerekli sığ denizde yüzmek yetmez açılın biraz

Uçun uçun yaratılışa şahit olmadıkça söylenen sözler anlamak ve anlayabilmek mümkün değildir.
Felsefi açıdan, mantık kuralları çerçevesinden, akıl yürüterek bakarsan ''Apaçık Arapça indirdik'' demek, aslında ''anlıyacağınız dilde indirdik'' demektir. Bu ayetin muhatabı Arapça bilenlerdir. Bilmeyenler değildir. O halde bu ayetten bir hüküm çıkartabiliriz aslında. Anladığıma göre tefsir ediyorum: Arapça bilmeyenlerin Arapça Kur'an okumaları caiz değildir. Bu ayet, bas bas bunu haykırmaktadır. Zira anlamadığı bir metni okumak akla ziayndır. Ya Arapça öğrenilecek veya ana dilde ibadet edilecek.. Üçüncü ihtimal olan anlamadığı metinle ibadet etme şıkkı seçenek bile olmamalıdır aslında.. O halde iki şık kalıyor geriye..

1) Ana dilde ibadet
2) Herkes Arapça öğrenecek

1) Ana dilde ibadet: Bu ibadet tarzı kabul olur mu? Olmaz diye bir ayet yok. Tam tersine destekleyen ayetler var. ''Apaçık Arapça'' ayeti buna delildir aslında. Allah, anlayasınız diye, demek istiyor. O halde anlamak asıldır ibadette..

2) Herkes Arapça öğrenecek: Bu mümkün müdür? Modern çağın imkanları ile eğitim sistemine ikinci dil olarak Arapça eklenebilir. Temel hatları ile Kur'an'ı anlıyacağı şekilde eğitim vermek mümkündür. Bu şekilde olursa hem mana ile irtibatlı olan Kur'an'ın fonotik ahengine uyum sağlamış olur. Keşke bu yapılabilse.. Lakin bu işin ana dili bastırması kadar ileri safhaya taşınması uygun olmaz. Çeşitli diller yaratan Allah'ın muradına ters düşer bu. Allah'ın rızası, bütün dillerin yok olup tek dil Arapçanın kalması değildir. Allah'ın rızası, oluşturduğu farkındalıkların keşfiyle bilinmek ve ona kulluktur.

Gün gelir de medeniyetimiz güçlenirse o vakit İngilizceyi çöpe atar, yerine fasih Arapçayı getiririz inşallah..

Ne dersin?
 

hikemiyat

Profesör
Katılım
3 Ağu 2014
Mesajlar
752
Tepkime puanı
29
Puanları
0
İdeolojik projelere karşı ideolojik duruş projesi bir kitap bu.. İçinde zerre kadar düşündürme ve sorgulama barındırmayan kitaplar okumayın. Yazan kişi kadar boş beyinli bir hale gelirsiniz hafazanallah.. Cündioğlu felsefe yapar gibi durur ama cambazdır. Felsefenin okşayıcılığına aldanmayın. Cümlelerin içinde mantık kurgusu arayın..

Bu tip kitaplar kitle psikolojisinden beslenirler. Popülarizim deniyor buna.. Sizin üzerinizden para kazanıyorlar.. Mesela ''söyletmeyün, urun gayhbeye'' şeklinde halk kitlelerinden çıkan tek tük sesler gibidir. Dalga oluşturup bunun üzerinde sörf yapma kültürü. Keyif verici ve eğlendirici yönleride vardır bu kültürün. Topyekün tukaka yapmakta yanlış. Allah boşuna kalplere bakmıyor. O kalplerde gizli olanı bilir. Biz ise yansımalarına bakarak bilir gibi oluruz o kadar. Nüansları görmek gerek. Aslında bu konuyu da işlemek lazım. Bu metodla para kazanmak ve şöhret olmak çok kolay.. Ama işte ahireti var bu işin.. Olumsuz anlamıyla ele alırsan fitne dalgası oluşturuyorsun. Kitlede oluşan dalgalar fitne dalgalarıdır. Sanmayın ki Allah bunun hesabını sormaz.. Ama işte Kur'an ve hadislerin modern tefsiri olmayınca neyin doğru neyin yanlış olduğunu seçemiyor bu ümmet. Onun için geriye, çok gerilere gitmek istiyor. Eski çıkarımların yapıldığı dönemlere geri dönmeyi çare zannediyor. Ah şu âlimler var ya, hiçbirisi işini yapmıyor..

Aslına bakarsan ağzı olan konuşuyor.. Zor bir durum.. Hayat böyle.. Ağızları kapamak çare midir? Elbette değil.. Velhasılı Allah'ın murad ettiği oluyor kardeş, boş ver sen..

Bendeniz sloganlıktan vazgeçelim, konuyla ilgili şu kitab tavsiye edilir babında kelam ettim, lakin sizn deyiminizle siz dahi, '' söyletmeyin vurun..'' deyişine hak verir tazrda kitabı okumadığınız halde kitab hakkında süizan ediyorsunuz.Bendenizde , kitabın yazarını bazı meselelerde tenkid etmişimdir, lakin, kitabda sizn bahsettiğiniz gibi ''popülarizm'' yok..kitab ilgili konu ile ilgili güzel bir kaynakça ve metinlerle beslenmiş, yoruma dahi musait bir zemin oluşturmamış..

tesbitimi bu vesileyle tekrarlıyorum, Türkiyede ana dilde türkçe söyleminin arka planı ''kemalizm'' den beslenmektedir.Delilini Dücane beyin kitabına atıf yaparak veriyorum.İlgi duyan okur.Ve gene türkiyede meal müslümanlığın temeli kemalizmden beslenmektedir.!!!bazılarımızın bu tesbit hoşuna gitmeyecektir, neki, hakikat budur.Araştıran bulur!
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,116
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Nakilleri depolarken vahye yer bırakmıyorsunuz.Bunun için uyarmaya çalışıyoruz sizleri.

Nakilleri stoklamanızı Rabbimiz mi istiyor sizden?Neden "yanlız sana kulluk ederiz" 'i unutuyorsunuz.

Bunca nakil ve rivayetle yüklenmişken nasıl edip yanlız Allah'a kulluk edeceksiniz?

LG-D682TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Her cümlende hakaret ediyorsun hor görüyorsun
Hatta eğer ki yalnız Allah a kulluk etmiyorsak bize şirk koştuğumuzu söylemiş oluyorsun
Allah aşkına biz anlıyoruz siz bizi anlıyor musunuz..
O gün o defter küçük büyük hiç bir şey bırakmayacak..Kişi eyvah bu da mı yazılmış diyecek ..
kaynak verin biz de öyle okuyalım diyoruz onu da vermiyorsunuz
bir noktadan sonra kısır döngü malesef...
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,989
Tepkime puanı
2,087
Puanları
113
Konum
Mars
Felsefi açıdan, mantık kuralları çerçevesinden, akıl yürüterek bakarsan ''Apaçık Arapça indirdik'' demek, aslında ''anlıyacağınız dilde indirdik'' demektir. Bu ayetin muhatabı Arapça bilenlerdir. Bilmeyenler değildir. O halde bu ayetten bir hüküm çıkartabiliriz aslında. Anladığıma göre tefsir ediyorum: Arapça bilmeyenlerin Arapça Kur'an okumaları caiz değildir. Bu ayet, bas bas bunu haykırmaktadır. Zira anlamadığı bir metni okumak akla ziayndır. Ya Arapça öğrenilecek veya ana dilde ibadet edilecek.. Üçüncü ihtimal olan anlamadığı metinle ibadet etme şıkkı seçenek bile olmamalıdır aslında..

Ne dersin?

Dostum felsefe yapacaksan delil ve kanıtları görmezden gelip boş bir arazide yeni bir bina dikemezsin.

Burada bakman gereken nokta yaratılış ve evrenselliktir. Sen O 'nu belli bir dil ve belli bir bölgeye din tebliğ eden yapıyorsun. Mesele bu değil ibrahim peygamberin duası nedir. Onlara içlerinden kendi dillerinde ayetleri okuyan elçiler gönder.

Şimdi sen bu ayeti nasıl görmezden geliyorsun ki. Dini anlamayı ve anlatmayı arapça dile yüklüyorsun. Allah kaç ayette doğru yola ben iletirim diye kaç ayette şefaat sadece bendedir.

41 sure 44 ayete bak ve yazdıklarımdan ne demek istediğimi anla.

Örnek verdim aliye taksim meydanında araba çarptı. Sözünden çok farklı anlamlar çıkar fakat bu olayı yaşayan ve olaya şahid olan birisi için tek bir anlam ve mana vardır.

Acem ve arabbiyende böyl birşey şahid olmuyorsan dil sana kapalıdır bu ayetleri bilmek ve peşinden gitmek ilede alakalıdır. Arabiyyende arap lisanı vermez zaten kuranın bizzat mesajı olan lisanı verirki bu zaten evrenseldir. Evrensel kuran ayetlerini kendi lisanı dilinde tebliğ etmek farklı birşeydir. Tabi böyle olunca salih 'in devesi , arşa istiva, miraç vs vs gibi milletin diline müteşabih diye kazınmış nice ayetler anlaşılmaz olur.

Dikkat et o bir insan yazması değil. İns ve cins toplansa bir ayetine yazamaz bu nasıl bir ayet böyle millet çayır çayır elleri ile Allah katındadır diye ayet yazıyor :) buradaki sonuç yaratma ile alakalıdır dostum kimse ondan habersiz birşey yaratamaz ve oluşturamaz.

Dostum yasa ve kurallar doğrultusunda felsefe yap felsefeni nakillerin etkilemesine müsade etme edersen onların çizdiği sınıra kadar yaparsın :)

Körü düşün sağır ve dilsizi düşün bunlar süs olsun diye değil dimi
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Arapça indirdik, demek; her dilde ibadet edilir anlamına gelir.. Bu gayet açık seçik ortada değil mi arkadaşlar?
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,989
Tepkime puanı
2,087
Puanları
113
Konum
Mars
Dostum halk arasında argo diye tabir edilen bir dil var üzerine düşün derim.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Dostum halk arasında argo diye tabir edilen bir dil var üzerine düşün derim.
İşte o argoyu anlamak için elimizde ne kadar çok metin olursa o kadar iyidir. Bu bağlamda hadis külliyatı bilimsel belge niteliği taşır. Uydurma olanlar dahi kıymetlidir. Deyimler, nerelerde ve hangi anlamlarda kullanılıdğı hakkında bize bilgi verir.. Bu zaten biliniyor.. Benim kastettiğim nokta, Kur'an tercüme edilebilir mi? Mesela ''zikir'' kavramını ''kitap'' olarak çeviriyorlar. Oysa bu ayetler inerken daha ortada ne bir kitap var ne de cem edilmiş bir nüsha.. Beni kıllandıran nokta, Hz. Peygamber döneminde cem etme hamleleri olmamış. Oysa Hz. Peygamber, son ayetin nüzülünden hemen sonra vefat etmedi.. Hz. Ebubekir başa gelince hemen cem etme işiyle başlamadı. Savaş oluyor, hafızlar azalıyor, ta ondan sonra kitap haline getiriliyor. Mesela ''kitap, bu kitap'' kavramlarının geçtiği ayetler var. Bana öyle geliyor ki o dönemde ''kitap'' denince akla gelen imaj, bugünün imajından çok çok farklı.. Biz ''kitap'' denince hemen kafamızda beliren imaj ve anlam, iki kapak arasında yazılı sayfaların ciltlenmiş hali.. Sahabenin algısı böyle değil.. O algıyı çözümlememiz lazım. Zira Kur'an, o algının üzerine geldi.. Algıyı bulmaca çözer gibi çözmemiz lazım.. Lazım ki Allah'ın neyi kastettiğini anlıyalım. O algı, bizi Allah'ın kelamına ulaştıracak tek kapı.. Kelamdan daha önemli desem yanlış anlaşılır ama aslına bakarsan öyledir. Ama hiç araştırma yapılmıyor, nedense? Hitit tabletlerine, Mısır hiyerogliflerine verdikleri ehemmiyet kadar üzerine düşmüyorlar kelamın.. Yazık.. Algılar değişmiş, kavramların anlamları kaymış, deyimler unutulmuş, her şey rayından çıkmış öyle gidiyor..

Moğol istilasında çok eserler kaybolmuş, yakılmış, yok olmuş.. Belki sahabenin hazırladığı bir lügat, bir deyimler sözlüğü bile vardı ama şimdi yok.. Bunu nereden tahmin ediyorum? Kur'an unutulacak kaygısına düşüp cem eden bir zeka, bu kavramların anlam olarak değişme riskini de düşünür. ve ona göre önlemini alır. Bak mesela dilin gramatiğini hemen oluşturmuşlar, kaideler kurmuşlar.. Ama lügat yok elimizde.. Bu bana mantıksız geliyor..
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
İşte o argoyu anlamak için elimizde ne kadar çok metin olursa o kadar iyidir. Bu bağlamda hadis külliyatı bilimsel belge niteliği taşır. Uydurma olanlar dahi kıymetlidir. Deyimler, nerelerde ve hangi anlamlarda kullanılıdğı hakkında bize bilgi verir.. Bu zaten biliniyor.. Benim kastettiğim nokta, Kur'an tercüme edilebilir mi? Mesela ''zikir'' kavramını ''kitap'' olarak çeviriyorlar. Oysa bu ayetler inerken daha ortada ne bir kitap var ne de cem edilmiş bir nüsha.. Beni kıllandıran nokta, Hz. Peygamber döneminde cem etme hamleleri olmamış. Oysa Hz. Peygamber, son ayetin nüzülünden hemen sonra vefat etmedi.. Hz. Ebubekir başa gelince hemen cem etme işiyle başlamadı. Savaş oluyor, hafızlar azalıyor, ta ondan sonra kitap haline getiriliyor. Mesela ''kitap, bu kitap'' kavramlarının geçtiği ayetler var. Bana öyle geliyor ki o dönemde ''kitap'' denince akla gelen imaj, bugünün imajından çok çok farklı.. Biz ''kitap'' denince hemen kafamızda beliren imaj ve anlam, iki kapak arasında yazılı sayfaların ciltlenmiş hali.. Sahabenin algısı böyle değil.. O algıyı çözümlememiz lazım. Zira Kur'an, o algının üzerine geldi.. Algıyı bulmaca çözer gibi çözmemiz lazım.. Lazım ki Allah'ın neyi kastettiğini anlıyalım. O algı, bizi Allah'ın kelamına ulaştıracak tek kapı.. Kelamdan daha önemli desem yanlış anlaşılır ama aslına bakarsan öyledir. Ama hiç araştırma yapılmıyor, nedense? Hitit tabletlerine, Mısır hiyerogliflerine verdikleri ehemmiyet kadar üzerine düşmüyorlar kelamın.. Yazık.. Algılar değişmiş, kavramların anlamları kaymış, deyimler unutulmuş, her şey rayından çıkmış öyle gidiyor..

Moğol istilasında çok eserler kaybolmuş, yakılmış, yok olmuş.. Belki sahabenin hazırladığı bir lügat, bir deyimler sözlüğü bile vardı ama şimdi yok.. Bunu nereden tahmin ediyorum? Kur'an unutulacak kaygısına düşüp cem eden bir zeka, bu kavramların anlam olarak değişme riskini de düşünür. ve ona göre önlemini alır. Bak mesela dilin gramatiğini hemen oluşturmuşlar, kaideler kurmuşlar.. Ama lügat yok elimizde.. Bu bana mantıksız geliyor..
Ne güzel giderken gene rivayetlere takılmıyor musun?

LG-D682TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Üst