Kuran Dışında Vahiy Var Mıdır? Sünnet Vahiy Midir?

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
""""Ben farklıyım, ben zekiyim, kimsenin görmediğini görür, anlamadığını anlarım. 1400 yıldır insanlar koyun gibi herşeye inanmış. Mezhep imamları da benim gibi insandı.""""

Yukardaki gibi düşünme hastalığı hızla yayılıyor kardeşim.

Hasta düşünce,Allah ın sözlerine kimin söylediği belli olmayan sözleri ortak gören müşrik zihniyetin olmasın?Ne dersin?
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Bu yazıdan anladığım peygamber kuran dışında vahiy almıştır.Bizimde idaaımız bu yondeydı daha doğrusu idaadan öteye bu şekilde iman ediyorduk ki kurana iman ettiğimiz için iman ediyorduk.
Madem namaz kılınmasını cebrail peygambere anlatmış ve bağlayaıcı olmuş peygambere kuran dışında gelen vahilerde bağlayıcıdır

peygamberlerin kendilerine verilen kitaplar dışında Allahın kendilerine vahiy verdiğine bir başka kanıtta hz Musa ve meydana gelen hadıselerdir

hepimizin malumu tevrat hz musya mısırdan çıktıktan sonra indirilmiştir
Halbuki Kurdanda belirtildiği üzere hz musa daha tevratı almadan once Git firavunu uyar emriyle karşı karşıya kalmıştır

bu hadıselerdeki ene önemli nokta peygamber vahiy dışındada rabıyyle irtibat halinde olmasıdır.ve bazı uygulamaların bağlayıcılığı olmasıdır İlk kıble meselesındeki gibi . zekat hac hırsızın elinin kesilmesi vs uygulamalar kuran dışındaki vahiyle şekillenmiştir
yani vahiy başka bir vahiyle teferruat halinde açıklanmıştır mesele budur

Hastalanınca deve sidiği içmeniz de farz oldu hadi afiyet olsun.Allah akıl sağlığınıza da fayda nasib etsin.
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Hadis= vahiyden sonra, hadisler vahiydir...

Abi su söylemin altini doldurun yanlis anlamalar olmasin. Hemen ilk akla gelen soruyu ben size söyliyeyim.

Hadisler vahiyse, neden uydurma/mevzu hadisler var?
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Diyelimki cebrail Peygamberimize namazin nasil kilinacagini ögretti. Pekii sünnet namazlar nereden geliyor? kim ögretti ?

Abdest almanin sünnetleri nasil oluyor?

Namaz kilmanin sünnetleri NASIL oluyor ?
Abi ondan kolay ne var.
Kimimizin begenmedigi bir hocanin dedigine göre;
"Bir seyin sükrü onun cinsinden olur."
Yine diyorki : " sünnet namazlar farz namazlarinin sükrüdür. "
 

Mahpeyker

Kıdemli Üye
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
4,456
Tepkime puanı
742
Puanları
0
Hadis= vahiyden sonra, hadisler vahiydir...

Abi su söylemin altini doldurun yanlis anlamalar olmasin. Hemen ilk akla gelen soruyu ben size söyliyeyim.

Hadisler vahiyse, neden uydurma/mevzu hadisler var?






hadisler vahiy degildir. vahyin gelip Peygamberimizin agzindan cikana hadis-i kutsi denir. onun haricinde ki hadis-i serifler tamamen rasulümüzün yüksek ahlaki - ilmi ve imani kamili ile söylenmis mübarek sözleridir
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
islam var oldugundan beri , islami yok etmeye calisan - degerlerini yikmaya calisan cok münafik geldi . bugün de de yok mu böyle münafiklar ? hadis uyduran - sahih raviilere dil uzatan - onlarin hadislerini inkar eden . hadisleri kendi kafasina ve mantigina göre yorumlayan . yok mu böyleleri bugün ? sorunuzun cevabi iste budur bana göre

Soru bana ait degil, ancak bu soru ilk akla gelen olacaktir.

Hadis vahiydir, deyipte yukardaki aciklamayi getirirseniz dogru olur, ancak yeterli olmaz maalesef.

Akabinde su soru gelecektir;
"hadis vahiyse, o zaman korunmasi gerekir. Koruma söz konusuysa uydurma gibi bir sey söz konusu olmamasi gerekir, nitekim kurandaki ayetlerinde korundugu uydurma ayet girmedigi söyleniyor."

Anlatabildim mi acaba? "hadis vahiydir "deyip köseye cekilmenin nasil sorunlar ürettigini.
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
vahiy allahın kelamıdır.

hadis peygamberin rivayet olmayan şahid olunan sözleridir.

Ey musa asanı yere bırak! hem vahiy yani bir ayet,hemde bana ait söz olabilir.

sonuç ; insanlara ait söz birebir ayetlerle eşleşebilir."namaza başlamadan önce abdeste alın" gibi..
bu söz bana ait olduğu için vahiy değil.kuranda geçtiği için vahiydir..önemli olan sözün kaynağıdır.




musa as 40 gunluğune dağa çıktı .kavmi hemen sapıttı.musa as hadisleri 40 gün bile kavmini korumaya yetmedi..
islam dünyasının hadisleri neredeyse 1400 yıllık sözler..Siz hala bunların doğruluğundan şuphe etmiyormusunuz?
 

Ahter

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Tepkime puanı
186
Puanları
0
Konum
antalya
hadisler vahiy degildir. vahyin gelip Peygamberimizin agzindan cikana hadis-i kutsi denir. onun haricinde ki hadis-i serifler tamamen rasulümüzün yüksek ahlaki - ilmi ve imani kamili ile söylenmis mübarek sözleridir

hadisler vahiy değilse, Resulu Ekrem Kuranı beyan görevini nereden yapmış..haşa kafasından mı? Neüzübillah!!

hadisler vahiy değilse, ''Kadın, halası, teyzesi, erkek veya kız kardeşinin kızı üzerine nikâhlanamaz” emri nin kaynağı nedir? Kuranda varmı?

Ayrıca
namazın nasıl, ne zaman, ne miktarda kılınacağı, zekâtın kim tarafından, hangi mallardan, ne miktarda ve kimlere verileceği hususları hakkındaki bilgilerimixzin kaynağı nedir?
 

Mahpeyker

Kıdemli Üye
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
4,456
Tepkime puanı
742
Puanları
0
ilk yorumumda kastim, peygamberimizin fem-i saadetlerinden cikan her kelami vahiy olarak görmenin belki dogru olmayacagi idi. zira peygamberimizde bizler gibi bir insandi ve ailesi ile olan münasebetlerinde söyledigi her sözü/ hadisi Allah tarafindan olmamasi - vahiy lugatta dini icerikli hususlarin Allah tarafindan teblig edilmesi demektir . mesela peygamberimiz vefat etmeden kisa zaman önce ashabini tiolayi onlar ile helallesirken, Hz.Ukkase ile yasanan hadise de Efendimiz kirbacini istiyor vs (hadise uzun- teferruatini ögrenmek isteyen kitaplardan okuyabilir) . mesela burda ki kelami /hadisi vahiy olarak kabul edilir mi ?

herneyse
böylesi uzmanlik isteyen bir konu hakkinda daha fazla yorum yapmak istemiyorum.

vahiy ise de amenna - degilsede amenna ...

 

df

Üye
Katılım
8 Şub 2014
Mesajlar
58
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Alimler şunu söylemiş:

Resul'un sözlerini 2 kısımda inceleriz:

1. Resul din hakkında söylediği her söz mutlaka ya vahiydir ya da Resulun ictihadıdır. Eğer içtihadında yanılma olursa bu yanılgı mutlaka Allah tarafından düzeltilirdi.

Mesela:

"Yeryüzünde düşmanı tamamıyla sindirip hâkim duruma gelmedikçe, hiçbir peygambere esir almak yakışmaz. Siz geçici dünya menfaatini istiyorsunuz, hâlbuki Allah ahireti (kazanmanızı) istiyor. Allah, mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir."

Bu ayetten anlıyoruz ki Efendimiz sav. ictihadda bulunmuş, hata etmiş ve hatası düzeltilmiştir. Bu örneği arttırabiliriz.


2. Resulun dünyevi meselelerde söyledikleri ise onun yaşadığı tecrübeleriyle söylenmiş olabilir burda bağlayıcılığı şart koşulmaz. Vahiyle de düzeltilecek diye bir kaide de olmaz.

sa

burada bir küçük düzeltme yapmak istemekteyim.Hata değil zelledir.Ve bu beyanda ki yukarıdaki hadise Badr de olmakla birlikte görüş Ebubekir r.a görüşüydü.
Bunu Allah c.c Resulu s.a.v efendimiz benimsemiş ve aynı zamanda ücret karşılığı Kureyşe geri gönderilmesini kabul etmiştir.
Buna en iyi örnek Abullah ummu Mektum r.a dır.Ve Allah c.c Resulu s.a.v efendimizin hayırda daha iyisini yapmak istediğindeki bir zelle olmuş ve bu sonuçta.
Ey benim ikaz edilmeme sebep olan kardeşim diye Abdullah ummu Mektum r.a gördüğünde ona ayrı bir iltifat etmiştir.Hatta bu Sahabe ki Medinin emiri bile olmuştur Ağma olmasına rağmen.

Ama bakınız Allah c.c Resulu s.a.v efendimizin terbiyecisi onu terbiye eden ki ve onu düzelten Rabbidir.Bu konum kesinlikle böyledir.
Allah c.c Resulu s.a.v efendimizin etrafında ki güzide insanların biran önce vefaat etmesi.Bir Tesadüf değildir.Allah c.c Resulu s.a.v efendimizin Ahlakı Kuranı kerim olması dolayısı ile onu eğitende Allah c.c olmuştur.

Buna benzer bir vaka ise Uhud savaşından önce olmuştur.Allah c.c Resulu s.a.v efendimiz zırhini giymiş ve artık çikarmak olmazdı.Oysa onun gönlü Meydan Muhaberebesi istemiyordu.Sahabe i kiram r.a gençlerindeki iman ve Şehadet e aşkı ki Allah c.c Resulu s.a.v efendimize zırhını giydirmişti.

Başa dönelim daha iyi anlaşılması babından.
Sahabe ile bir gün oturuyor Allah c.c Resulu s.a.v efendimiz,
Onlar a sohbet ediyor sakınmaları gereken konuları her zamanki gibi tatlı dille anlatıyor.

Sahabe i kiram r.a dan söyle bir atıf geliyor.Evet Ey ResulAllah ama seni devamlı düzelten yönlendiren Allah c.c var.
ResulAllah s.a.v. efendimiz tebessüm ediyor ve diyorki içinizde Allah c.c en iyi tanıyan benim.:)

Bundan gerisi yoktur açıkcası.Sahabe i kiram r.a içinde Ebubekir r.a en iyi tanıyan yine Allah c.c Resulu s.a.v efendimizdir.
Hatta etrafındakilerine onu bana bırakın demiştir.Bu bağlamda tanımak da çok önemlidir.

Dünyevi derken islamda kati hüküm olmayan konumlarda elbette,Lakin bunlarda sünnet içine girer.
Hatta bizim peygamberimiz öyle bir Peygamberki Teheccüd e mescid e giderken birden cemaatin çoğalması ile Mescid e gitmeye geceleyin ara vermiştir.
Farz olur korkusu ile, ümmetim gece Mescide gitmek zorunda kalır diyerek.

Genel anlamda Hükmün tamamı Allah c.c e aitdir.Ama Allah c.c Resulu s.a.v efendimiz postacı değildir !!
Hüküm yetkisi kendisinede verilmiştir.Bunu zaten Ayetlerden de anlamaktayız.Bu konuda çok ayet vardır.Allah c.c Resulu s.a.v efendimize verilen Hikmet i ki bu ayettir Kuranı kerimde anlamak ve birde şunu çok iyi anlamak gerekir.

Allah c.c Resulu s.a.v efendimiz 10gr soruya 20gr cevap vermez ve herkesede aynı cevabı vermezdi.
Her bireyselin astarına göre ölçer biçer ona göre cevap verirdi.Aynı sorulan soruya başka bir cevapda alabilmek mümkündü.

Bu soruyu soran kişiye bağlıydı.Sahabe i kiram r.a ın Allah c.c Resulu s.a.v efendimizin yanında hepsinin bireysel olarak yeri ve özelliği vardır.
Sevgilim diyerek Allah c.c Resulu s.a.v efendimize hitab şekli 1 Sahabe ye mahsusdur ve Selamıda bu Sahabe e kiram ra. ilk defa vermiştir.
Ve dikkat edersek Allah c.c Resulu s.a.v efendimizin yine Sahabe i kiram r.a için özel sarf ettiği sözler çok başkadır.

Mesajım size kişisel yönelik değildir.!
Sadece Mesajınıza bir eklemdir.

Allah c.c birtakım insanların şerrinden korusun.:)

Komik olan günümüzde bazı insanlar ki Namaz ile alakası olmaz alnı bir kere secde görmemiştir.Kutuplarda namazı sorar.
Sanki oradakı ayılar a imamlık yapacak.

Birde islam dinin nakli olduğunu malesef çoğu insan unutmaktadır.
Bu dinde ya inanacak insan yada inanmayacak konu bu kadar basittir.

Yani ya alırsın hepsini yada Bırakırsın.

Din Naklidir Akli değildir diyecem belki birileri diyecekki i o zaman bu Dine mensublar Akılsızmı :D

Namazdan da bahsedilmiş Namazda Iftitah Tekbirinin hükmü nedir?.
Bir zamanlar bir arkadaş vardı Allah c.c Selamet etsin kendisine.

Bana sesli chatte dediki exit Sünnetten farz çıkarmı.
Dedim abi sen ne saçma konuşuyorsun öyle ne yani Sünnetden nasıl farz çıkar ya.

O günden bu güne iftitah tekbirini bir türlü Kuranı kerimde bulamadım.
Bulan var ise banada yazabilir bakayım bende.
Veya namaz Iftitah Tekbirsiz kılınsa ne olur?.

Olurmu yani? olmaz elbette.Bu Tekbir bir çok hadislerde mevcuttur.
Şimdi elimizi vicdanımıza koyalımda burada neyin nerden hasıl olduğuna bir bakalım demi?.

Selamlar ve Saygılar
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
ne kadar uzatıyorsunuz peygamber efendimize cebrail as tarafından getirilen her söz vahidir yalnız bize
bize bildirilenler vede bildirilmeyip bilakis peygamberimiz tarafından uygulanan fiiller vardır bunun adıda sünnettir
fakat bu sünnette sözlerde hepsi kurana uyar aykırılık görülmez yani kurana uymayan hiç bir filiyatta sözde sünnet vede hadis sayılamaz
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Hadisleri vahiy olarak kabul edersen tüm hadisler senin için farz hükmünde olur.Bunu anlayacak kadar kafan çalışmıyorsa dini konularda boş yere ahkam kesme.

Mesele şimdi anlaşıldı. Hadislere göre yaşamak zor geldi sen de inkar ettin. Heva dinine girdin. Ama Allah katında tek din İslam'dır.
 

Ahter

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Tepkime puanı
186
Puanları
0
Konum
antalya
Bu çelebiler cahil olduğu kadar, hadisler konusunda terbiyesiz birisi...Önce edebe gelmesi gerek.Şu söz sana aitmi çelebiler:

Hastalanınca deve sidiği içmeniz de farz oldu hadi afiyet olsun.Allah akıl sağlığınıza da fayda nasib etsin.''

böyle bir hads olduğunu sen nerden çıkardın..Sende hadis uydurucularındanmısın? Hadisi saptırmaya utanmıyormusun?Resulu Ekremin hastalanalara deve sidiği için diye bir hadisi mi var? utanmaz adam!!Bazı hadisler kişilerle sınırlıdır, genel değildir..Hem hadfiste sadece deve sidiği geçmiyor..Deve sütü diyen raviler olduğu gibi deve sütü ve deve sidiği beraberde zikredilmiş..Sen ehli hadis olmadığına göre bu hadisin şerhlerine bakacaksın..Ayrıca Allah sana ölümcül bir illet verirki, sonra güvendiğin birisi bu illetten kurtulman için deve gaitası tek çaresidir der ve sende devenin dışkısını memnuniyetle yersin!!! Aklını başına al..boyundan büyük laflar etme!!


Medine havası beni hasta etti. Hz. Peygamber (a.s.m), ‘Git birkaç deve ve keçi-koyun sütünden (Hadisin ravilerinden Hammad: ‘sanırım; ve bir de sidiklerinden) iç’ diye tavsiyede bulundu.”(bk. Ebu Davud, Taharet, 125).

Ebu Davud, hadiste geçen ve “develerin sidiklerinden içmeyi” ifade eden cümlenin doğru olmadığını, bunu yalnız Basra hadisçilerinin Enes’ten yaptığı rivayetlerde yer aldığını ifade etmiştir.
Nesaî’nin yaptığı bir rivayette de (Humeyd’in Enes’den yaptığı rivayette)yalnız süt içilmesi tavsiye edilmiştir.(bk. İbn Hanbel; III/107; Nesaî, Tahrimu’d-dem, 8)

Bununla beraber, develerin süt ve sidiklerinde değişik hastalıklara şifa özelliğine sahip unsurlar bulunduğuna dair ilmî çalışmalar da söz konusudur. Doktorlar, bunların cilt hastalıklarına, bazı iç hastalıklara faydalı olduğunun tecrübeyle anlaşıldığını söylemektedir.(bk. Mecelletu’d-Dave, Nisan, 1425/2004; sayı:1938).
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Bu çelebiler cahil olduğu kadar, hadisler konusunda terbiyesiz birisi...Önce edebe gelmesi gerek.Şu söz sana aitmi çelebiler:

Hastalanınca deve sidiği içmeniz de farz oldu hadi afiyet olsun.Allah akıl sağlığınıza da fayda nasib etsin.''

böyle bir hads olduğunu sen nerden çıkardın..Sende hadis uydurucularındanmısın? Hadisi saptırmaya utanmıyormusun?Resulu Ekremin hastalanalara deve sidiği için diye bir hadisi mi var? utanmaz adam!!Bazı hadisler kişilerle sınırlıdır, genel değildir..Hem hadfiste sadece deve sidiği geçmiyor..Deve sütü diyen raviler olduğu gibi deve sütü ve deve sidiği beraberde zikredilmiş..Sen ehli hadis olmadığına göre bu hadisin şerhlerine bakacaksın..Ayrıca Allah sana ölümcül bir illet verirki, sonra güvendiğin birisi bu illetten kurtulman için deve gaitası tek çaresidir der ve sende devenin dışkısını memnuniyetle yersin!!! Aklını başına al..boyundan büyük laflar etme!!


Medine havası beni hasta etti. Hz. Peygamber (a.s.m), ‘Git birkaç deve ve keçi-koyun sütünden (Hadisin ravilerinden Hammad: ‘sanırım; ve bir de sidiklerinden) iç’ diye tavsiyede bulundu.”(bk. Ebu Davud, Taharet, 125).

Ebu Davud, hadiste geçen ve “develerin sidiklerinden içmeyi” ifade eden cümlenin doğru olmadığını, bunu yalnız Basra hadisçilerinin Enes’ten yaptığı rivayetlerde yer aldığını ifade etmiştir.
Nesaî’nin yaptığı bir rivayette de (Humeyd’in Enes’den yaptığı rivayette)yalnız süt içilmesi tavsiye edilmiştir.(bk. İbn Hanbel; III/107; Nesaî, Tahrimu’d-dem, 8)

Bununla beraber, develerin süt ve sidiklerinde değişik hastalıklara şifa özelliğine sahip unsurlar bulunduğuna dair ilmî çalışmalar da söz konusudur. Doktorlar, bunların cilt hastalıklarına, bazı iç hastalıklara faydalı olduğunun tecrübeyle anlaşıldığını söylemektedir.(bk. Mecelletu’d-Dave, Nisan, 1425/2004; sayı:1938).

Terbiyesizlik Allah Resulüne isnat edilen yalanları savunmaktır.
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Bu çelebiler cahil olduğu kadar, hadisler konusunda terbiyesiz birisi...Önce edebe gelmesi gerek.Şu söz sana aitmi çelebiler:

Hastalanınca deve sidiği içmeniz de farz oldu hadi afiyet olsun.Allah akıl sağlığınıza da fayda nasib etsin.''

böyle bir hads olduğunu sen nerden çıkardın..Sende hadis uydurucularındanmısın? Hadisi saptırmaya utanmıyormusun?Resulu Ekremin hastalanalara deve sidiği için diye bir hadisi mi var? utanmaz adam!!Bazı hadisler kişilerle sınırlıdır, genel değildir..Hem hadfiste sadece deve sidiği geçmiyor..Deve sütü diyen raviler olduğu gibi deve sütü ve deve sidiği beraberde zikredilmiş..Sen ehli hadis olmadığına göre bu hadisin şerhlerine bakacaksın..Ayrıca Allah sana ölümcül bir illet verirki, sonra güvendiğin birisi bu illetten kurtulman için deve gaitası tek çaresidir der ve sende devenin dışkısını memnuniyetle yersin!!! Aklını başına al..boyundan büyük laflar etme!!


Medine havası beni hasta etti. Hz. Peygamber (a.s.m), ‘Git birkaç deve ve keçi-koyun sütünden (Hadisin ravilerinden Hammad: ‘sanırım; ve bir de sidiklerinden) iç’ diye tavsiyede bulundu.”(bk. Ebu Davud, Taharet, 125).

Ebu Davud, hadiste geçen ve “develerin sidiklerinden içmeyi” ifade eden cümlenin doğru olmadığını, bunu yalnız Basra hadisçilerinin Enes’ten yaptığı rivayetlerde yer aldığını ifade etmiştir.
Nesaî’nin yaptığı bir rivayette de (Humeyd’in Enes’den yaptığı rivayette)yalnız süt içilmesi tavsiye edilmiştir.(bk. İbn Hanbel; III/107; Nesaî, Tahrimu’d-dem, 8)

Bununla beraber, develerin süt ve sidiklerinde değişik hastalıklara şifa özelliğine sahip unsurlar bulunduğuna dair ilmî çalışmalar da söz konusudur. Doktorlar, bunların cilt hastalıklarına, bazı iç hastalıklara faydalı olduğunun tecrübeyle anlaşıldığını söylemektedir.(bk. Mecelletu’d-Dave, Nisan, 1425/2004; sayı:1938).

Terbiyesizlik Allah Resulüne isnat edilen yalanları savunmaktır.
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Hadisleri vahiy olarak kabul edersen tüm hadisler senin için farz hükmünde olur.Bunu anlayacak kadar kafan çalışmıyorsa dini konularda boş yere ahkam kesme.

sana cevabını yazmıstım ama silmişler
belki okumussundur okumadıysan tekrarlıyorum
Allah akıllarını çalıştırmayanların üzerine pislik yağdırırmış ve bu yağan pislikten hesabına fazlasıyal yazmışlar haberin olsun
 
Üst