Kuran da Namaz | Sayfa 4 | ihvan forum – Özgür Düşünce ve Paylaşım Platformu!

Kuran da Namaz

adams77

Kanalizasyoncu
İhvan Üyesi
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,647
Puanları
113
şimdi sen bir kişisin, "biz" 100 kişi miyiz? ben de o 100 kişinin içinde miyim? :)

konuyu dağıtmadams. :) come to the "saded". neye itiraz ettiğini söyle. namaz da, dua da, kurban da, hac da islamın tebliğinden önce yok muydu?
Gelmem abi işim var :) örnek vermekte hata takma kafana ben zaten baştan hatalıyım.
 

Mugalata

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Puanları
63
neyse... şöyle düşünelim. günümüzde islamiyetin ilk indiği zamanki ruhu, havası, özü giderek sönmüş ve özünden epeyce azalmış durumda. şöyle bir gelecekbilim kurgusu yapalım:

bundan birkaç yüz yıl sonra islam toplumlarındaki dinî hayat tamamen özünden uzaklaşmış ve sapmış olsun. vee, olmaz ama diyelim ki yeniden bir kitap gelsin. o kitap sizce nasıl olur?

bundan birkaç yüzyıl sonraki islam toplumlarında da aynı dinî ritüeller var ama şeklen var. öz itibarıyla hiç bir şey kalmamış. insanlar paraya, markaya, laptopa, google'a vb tapar hâle gelmişler (diyelim ki)...

ama namaz, niyaz aynen devam ediyor. bu durumda nasıl ayetler gelirdi?

ne gibi ifadeler kullanılırdı? zaten var olan ama özünden sapmış ritüellerden nasıl söz ederdi? düşünmek bedava ve zevkli. düşünelim...
 

adams77

Kanalizasyoncu
İhvan Üyesi
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,647
Puanları
113
abisi zanii konusacagina söyle iste... neymis "Kudiyet "

bu kelimeyi biraz arastirma firsatim oldu, dogrumuymus yanlis miymis birde senden dinleyek.
Komedi adamsın kılıç kelime oyunlarını bırak yaşına göre hareket et yaşının adamı ol

Hata kaldıracak iş yapmıyorsun dikkatli ol adaletli ol düşür öbür dünyayı bir karıncayı bile incitme sakın kılıç ben seni ikaz ettim bundan sonrası sana kalmış lokmayı ağzına sokmamı bekleme birde onu sindirmesi var.
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Puanları
48
Komedi adamsın kılıç kelime oyunlarını bırak yaşına göre hareket et yaşının adamı ol

Hata kaldıracak iş yapmıyorsun dikkatli ol adaletli ol düşür öbür dünyayı bir karıncayı bile incitme sakın kılıç ben seni ikaz ettim bundan sonrası sana kalmış lokmayı ağzına sokmamı bekleme birde onu sindirmesi var.
ya bilader kelime oyunu yapip duran sensin, cünkü cevap vermek yerine gecistiren sensin. Birde yaptigin isi bana itham ederek asil kelime oyununun alasini da yapan sensin.

Kudiyet dedin durdun, manasini bilmiyon dedin, al buyur iste anlat dedik bizde. Cevap vermek yerine , zeytin yagi gibi üste cikan benmiyim yoksa sen mi ?

Yapmayin böyle, madem itiraz ediyon buyur izah et , merak ettim .. farkli ne söyleceksin " Kudiyet" ile ilgili.
 

adams77

Kanalizasyoncu
İhvan Üyesi
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,647
Puanları
113
ya bilader kelime oyunu yapip duran sensin, cünkü cevap vermek yerine gecirtiren sensin. Birde yaptigin isi bana itham ederek asil kelime oyununun alasini da yapan sensin.

Kudiyet dedin durdun, manasini bilmiyon dedin, al buyur iste anlat dedik bizde. Cevap vermek yerine , zeytin yagi gibi üste cikan benmiyim yoksa sen mi ?

Yapmayin böyle, madem itiraz ediyon buyur izah et , merak ettim .. farkli ne söyleceksin " Kudiyet" ile ilgili.
İnsan bir kere şunu yapar kudiyeti-ssalâtu kitap içinde bu kudiyeti araştırır mealciler bunu neden namaz kılmak olarak almış ki? ekimissalate ne oldu? Ben sana şudur budur desemde seni tatmin etmeyecek fark etmiyormusun elinde kitap var aç bak kardeşim adamların yazdıklarını neden hemen kabul ediyorsun ki?
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Puanları
48
@adams77 neyi ni begeniyorsun, senden söyle bir cevap alamayacakmiyiz.

"kudiyeti es salati" namazi kilmak, ede etmek, yerine getirmek, tamamlamak degil de ne ?

Cevap vermiyorsan, bu manayi kabul etmis sayiyorum. Gerekcesiz itiraz , itiraz degildir .
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Puanları
48
İnsan bir kere şunu yapar kudiyeti-ssalâtu kitap içinde bu kudiyeti araştırır mealciler bunu neden namaz kılmak olarak almış ki? ekimissalate ne oldu? Ben sana şudur budur desemde seni tatmin etmeyecek fark etmiyormusun elinde kitap var aç bak kardeşim adamların yazdıklarını neden hemen kabul ediyorsun ki?
abisi soru sorup durma artik ...

ne diyeceksen buyur anlat .. hep bir tenkit biraz fikrini zikrini ortaya koy.
Namaz olarak almis diyorsun mealciler, ya bilader meal son 100 yildir var, 1300 sene boyunca meal yoktu. Bu nasil tenkid böyle .. elle tutulacak yani yok.

Es Salat = Namaz , "kudiyeti es salat "ta , namazi eda etmek, bitirmek, tamamlamak..

Niye burda ikame yokda kudiyet var diyorsan? buyur anlat.. her yerde ayni kelime gelecek diye bir sart mi var.

Baska bir mana veriyorsan buyur iste.. meydan acik. elini tutan yok, klavyeni önünden alanda yok.
 

adams77

Kanalizasyoncu
İhvan Üyesi
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,647
Puanları
113
abisi soru sorup durma artik ...

ne diyeceksen buyur anlat .. hep bir tenkit biraz fikrini zikrini ortaya koy.
Namaz olarak almis diyorsun mealciler, ya bilader meal son 100 yildir var, 1300 sene boyunca meal yoktu. Bu nasil tenkid böyle .. elle tutulacak yani yok.

Es Salat = Namaz , "kudiyeti es salat "ta , namazi eda etmek, bitirmek, tamamlamak..

Niye burda ikame yokda kudiyet var diyorsan? buyur anlat.. her yerde ayni kelime gelecek diye bir sart mi var.

Baska bir mana veriyorsan buyur iste.. meydan acik. elini tutan yok, klavyeni önünden alanda yok.
kitap içinde hiç mi bakmadın? merak mı etmiyorsun!! ben arapça bilmiyorum
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Puanları
48
Biz karsisindaki insani ignore eden birisi degiliz.

Orda ikame varda burda niye yok mu ?

Namazi ikame etme icin Hocalardan birisi demiski; " Namazi ikamete hayata namazi tasimaktir" Yani namaz halini hayatın her alanında sürdürmektir. ..namazdan sonra namaz ruhunu yaşatmaktır.(Ali Akpinar)

---

Bazi ayetlerde Namazi ikame diye gecerken burda yani Cuma 10 da bu tabir niye mi yok denirse? Buna denecek söz, ilgili ayette ikamenin acilimi zaten ayrintili bir sekilde anlatilmistir.

Ikame Namazi hayata tasimak dedik, Cumada 10 anlatilan bu zaten, " Nida edildigi zaman Allah´i anmaya kosun ve " es salati kudiye" edince (yani namazi eda edince) , dagilin yer yüzüne." Ayraten bir da ikame mi denecek, ikame zaten tarif ediliyor.

Tamam oldumu simdi ? Hala orda ikame var burda niye yok mu diyeceksiniz. Laf ebeliginden baska bir sey degil bu.


Namazi ikame üstüne Hoca ayrintili anlatmis: http://www.aliakpinar.net/index.php?option=com_content&view=article&id=357:namaz-kame-etmek31&catid=41&Itemid=76

Ikame´nin anlami üzerine : http://www.suleymanonsay.com/namazi-ikame-etmek-ne-anlama-geliyor/
 

adams77

Kanalizasyoncu
İhvan Üyesi
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,647
Puanları
113
Cuma ve gün kelimelerini doğru olarak manalandırmazsan eğer doğal olarak sonuç hatalı çıkar. Kılıç kardeş bu işler klavye başından cicili bicili kelimeler yazıp serinlemeye benzemez aç gözlerini seyret tekrarı yok bunun
 
Üst