Koltuğuna kurulup "Ayet okumayın bana Kuran dışından bir delil getirin !" diyecekler için bir hadis yok mu?
'Sen olmasaydın felekleri yaratmazdım.' (Keşfü'l-Hafâ)
Allah-u Teâlâ onun hakkında bir Hadis-i kudsî’de:
“Sen olmasaydın felekleri yaratmazdım.” buyurdu. (K. Hafâ. c. 2, sh: 164)
Enbiya Süresi
107.Resulüm! Biz seni âlemlere rahmet olarak gönderdik.
Sebe Süresi
28.Biz seni bütün insanlara müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderdik.
Araf Süresi
158.De ki, ey insanlar, ben, Allah’ın hepiniz için gönderdiği Resulüyüm.
“Andolsun, içinizden size öyle aziz bir Peygamber gelmiştir.” (Tevbe: 128)
“Ey Peygamber! Biz seni bir şâhit, bir müjdeci, bir uyarıcı, Allah’ın izniyle Allah’a çağıran ve nur saçan bir kandil olarak gönderdik.” (Ahzâb: 45-46)
“Doğru bir yol üzerindesin. Üstün ve çok merhametli Allah’ın indirdiği (Kur’an yolu üzerindesin).” (Yâsin: 4-5)
“Ey iman edenler! Allah'a ve Resûlü'ne itaat edin. Kur’ân’ı ve Resûlullah’ın öğütlerini işitip durduğunuz halde ondan yüz çevirmeyin!”(Enfâl, 8/20)
“Kim Allah'a ve Peygambere itaat ederse işte onlar, Allah'ın kendilerine nimet verdiği peygamberlerle, sıddıklarla, şehidlerle ve salihlerle birliktedir. İşte bunlar ne güzel arkadaştır!” ( Nisâ, 4/69).
“Hayır, hayır! Senin Rabbin hakkı için, onlar aralarında ihtilâf ettikleri meselelerde seni hakem kabul edip, sonra da verdiğin hükümden ötürü içlerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın sana tam bir teslimiyetle bağlanmadıkça iman etmiş olmazlar.”( Nisâ, 4/65).
Kalem Süresi
4.Ve sen hiç şüphesiz ki büyük bir ahlâka sahipsin.
5.Yakında sen de göreceksin, onlar da görecekler.
6.Hanginizin aklından zoru olduğunu.
7.Doğrusu senin Rabbin, yolundan sapanları çok iyi bilir. Hidayete erip doğru yolda olanları da O çok iyi bilir.
Gelelim Levlake rivayetine , O rivayet görüş birliğiyle uydurma bir rivayettir.Hadis diyen Peygamberimize iftira ederek Cehennemdeki yerini hazırlar.
Uydurma hadisleri toplayan bir kısım Alimler bu uydurma hadiside kitaplarına almışlar ve uydurma olduğunu ayrıca belirtmişlerdir.
Acluni,Sehavi gibi bu hadisin uydurma olduğunu söyleyen Alimler , ''Bu hadis uydurmadır,Peygamber bunu söylememiştir,Fakat o bu makama layıktır'' demişlerdir.
Bu bir görüştür.Peygamberimiz sav'in Alemlere rahmet olarak gönderildiği ayeti delil getirelerek böyle bir görüş vardır.
Fakat belirttiğim gibi bu bir görüştür.Bir Alim kabul etmiyorum dediği zaman ''Sen münkirsin'' denilmez.Çünkü İtikadın temeli değildir.
--
Kısaca , Hadis konusunda dikkatli davranmak lazımdır.Bütün hadisler toptan reddedilmemedir.Fakat bütün sözleri de hadis diye almak büyük günah ve iftira olur.Bu günahın bedeli de çok ağırdır.
Fakat senedi sahih olan , yani Buhari ve Müslim veya başka bir eserde geçipte isnadı uydurma olmayan bir hadisi reddetmek de -eğer rivayet edilen o hadis mütevatirse- kişiyi tehlikeye sokar.
Eğer mütevatir değilse , kişi onu inkar etmekle günaha girmiş olur.Kafir olmaz.Tekfir de edilmez.
Benim sözüm bu kadar..Vesselam.
İSLAMOĞLU'nun bir meale 12 senesini verdiği ifade ediliyor, ortaya "ilmi bir meal" koyabildi mi..?
Levlake hadisi uydurma değildir!
Ömer 'in bir sünen yazması ve sonra vazgeçmesi sonuç olarak hadis?
Tehlikeli sulara yelken açıyorsunuz geminizi gözden geçirin derim
Levlake hadisini kırıp içini okuyabilmek için önce tevrat ve incilde vasıfları yazılı o ümmi peygamberi tanımak gerek
Vayyy içimizdeki İrlandalı
İlimden ne anlamamız gerekiyor...
Ben arapça dinlediğimde tercüme edebilse idim daha çok dinlerdim
meal okumazdım ama meal okumayı seviyorum,
ne kadar okursanız okuyun bazen ayetler bambaşka gelebiliyor karşınıza...
Kavramların kök anlamını vererek bilgi sahibi olmanızı sağlıyor.. Bu ilim değil mi ?
Evet çok güzel o söz uydurmadır ve onu hadis olarak kabul eden de cehennemdeki yerini hazırlasın dedik, peki onu hadis olarak değilde içeriğinin doğru olduğuna inanılan bir söz olarak ele aldığımızda buna inanan insanların akıbeti nedir sizce? Sonuçta Allah'a iftiradan bahsediyoruz kolay bişey değil fakat çok kolay bi şekilde kabul ediliyor ilginç değil mi!?
1-Rivayetin lafzı uydurmadır.Yani Peygamberimiz(sav) böyle birşey söylememiştir.
2-Peki mana olarak gerçektende ''Allah Peygamberimizi yaratmasaydı , felekleri yaratmayacak mıydı?''
1-Rivayetin lafzı uydurmadır.Yani Peygamberimiz(sav) böyle birşey söylememiştir.
2-Peki mana olarak gerçektende ''Allah Peygamberimizi yaratmasaydı , felekleri yaratmayacak mıydı?''
Doğrusu bu sorunun cevabını ben bilmiyorum.
قال أحد دعاة الصوفية المعاصرين: معنى قولنا: «لولا سيدنا محمد - صلى الله عليه وآله وسلم - ما خلق الله الخلق» تلك عبارة لا تتناقض مع الإسلام وأصول العقيدة وأساسيات التوحيد، بل تؤكده وتدعمه خاصة إذا فُهِمت بالشكل الصحيح الذي سنبينه إن شاء الله.
Sufilerden bir kısmı : Peygamberimiz olmasaydı , felekler de olmayacaktı '' demektedirler.
Diğer görüşte olanlar ise : Bu İslama, Usulu Akideye , Tevhid Esaslarına aykırıdır demektedirler.
Ben iki tarafı da tekfir etmiyorum.Kafir veya Münafık demiyorum.Bu konuda Allahu Alem(Allah en doğrusunu bilir) demeyi ve ayetin dediği gibi demeyi uygun görüyorum.
بَلْ إِنَّهُ يُمْكِنُ القَوْلُ بِأَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَمْ يُبْعَثُ أَصْلًا إِلَّا مِنْ أَجْلِ العَالَمِيْنَ - رَحْمَةً مِنَ اللهِ بِهِم -، قَالَ تَعَالَى: {وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِيْنَ} (الأَنْبِيَاء:107).
Haldun b. Muhammed diyor ki : Enbiya Suresinde '' Biz seni ancak Alemlere rahmet olarak gönderdik'' denildiği için ayetin dediği gibi Peygamberimiz hakkında ''Aslen kendisi Allahtan , Alemlere bir rahmet olarak gönderilmiş'' demek en yerinde olanıdır''demiştir
Yapmayın bu kadar çabuk karşısına geçmeyin biliyorsunuz göz gördüğünden kulak duyduğundan sorumludur.
İşte o sufiler ve o sözü benimseyen her kimse bu yaklaşımlarıyla islam'da derin yaralar açılmasına yol açmışlardır ve oluşturdukları bu zihinsel çatlaklar kolay kolay da düzeltilemiyor maalesef, bizler Allah'a iftira olan bu sözün karşısına her daim sesimizi çıkarmalıyız aksi halde sukut ikrardandır kabilince onlardan oluruz..
Sn Edıms ne dediğinizi birde anlasak
İslamoğlu gibiler İslam'a derin yaralar açmıyor da sadece sufiler açıyor öyle mi. Gülerler bu söze...
Bilinenin aksine hadisler peygamber döneminde bireysel olarak yazılmaya başlamıştır bunun yanı sıra hz. Ömer bir sünen yazmak istemiş fakat vazgeçmiştir Kur'an'ın önüne hiç birşeyin geçirilmemesi gerektiğini vurguluyordu malum hz. Ömer ferasetiyle bilinir ve bir çok görüşünde de Allah kendisini desteklemiştir. Geçmişe ve bugüne baktığımızda ise onun bu korkusunu daha iyi anlayabiliyoruz. Sizin de bahsettiğiniz mevzu hadisleri içeren kitaplar mevcuttur ki halk arasında çok meşhur olmuş bazı sözler bu kitaplarda yer alır, hepimizin bildiği ve üzerinde de çok konuşulan "levlake" hadisini ele alalım bu hadisin uydurma olduğu herkes tarafından bilinir fakat illede birilerinin "sözü uydurmadır fakat manası sahihtir" söylemini sizler hangi noktada değerlendirirsiniz? Ki "biz peygamberlerin hiçbiri arasında ayrım yapmayız" ayeti bu kadar açık ve netken siz hz. Muhammed'i neden diğer peygamberlerden Allah'ın sözüne rağmen ayırıyor ve bunu çok rahatlıkla Allah'a ve peygamberine iftira ediyorsunuz? İnsanların sizin de bahsettiğiniz bu hadislere ve bunlar üzerinden dikte edilen çarpık anlayışlara eleştiri yapmasını neden hadis inkarcılığı (hadislerin tümünü reddediyormuşcasına) olarak eddediyorsunuz? Şimdi olmayan bu hadisi heva ve hevesine uyarak kabul edip ettirmeye çalışan kişilere ne denir? Samimi bir açıklama bekliyorum sizlerden..
İslamoğlu'nun da eleştirilecek şeyleri olabilir fakat burda ele aldığımız belli bir konu var sizin yaklaşımınız ise konuşulanı anlamanın dışında kuru gürültüye getirerek konuyu kaynatmak olsa gerek..