Koltuklarında oturup hadislerimi reddedecekler

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
Sizin bu ne dediğinizi bilmeyişiniz başınıza çok dert açacak haberiniz olsun :)

La ilahe illallah diyorsun dikkatini çekerim dilde değil hayatta söyleyeceksin manasını bilmeden hayatta nasıl diyeceksin? Sonra nereden bileceksin O 'nun gönderdiği elçileri nasıl tabi olacaksın :)

abdillah abi tikkatli ol

adams sen gözlük kullanmıyorsun değilmi.... yalnız kelimesini es geçme...
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,961
Tepkime puanı
2,075
Puanları
113
Konum
Mars
adams sen gözlük kullanmıyorsun değilmi.... yalnız kelimesini es geçme...

Siz gerçekten ne dediğinizi bilmiyorsunuz heleki kelimeleri çok farklı manalarda kullanıyorsunuz.

la ilahe illallah neyi kapsıyor farkında değilsin galiba :)

Ne dediğinizi bilmiş olsa idiniz bunu İsa 'nın inişinden anlardık içi boş bir kelime ile inecek lafına inanıyorsun içini bir türlü dolduramıyorsun neden çünkü yeterlilik yok :) güzel kardeşim inen indiğini tanıyabilecekmisin ? Nasıl olsa Cübbeliahmet hoca tarih verdi senin yaşadığın zaman diliminde inmeyeceği için böyle bir yükün altına girmene gerek yok nasıl olsa!! bu yüzden içi boş olan inecek sözü senin için yeterlilik sağlıyor

kötü zaman
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
Siz gerçekten ne dediğinizi bilmiyorsunuz heleki kelimeleri çok farklı manalarda kullanıyorsunuz.

la ilahe illallah neyi kapsıyor farkında değilsin galiba :)

Ne dediğinizi bilmiş olsa idiniz bunu İsa 'nın inişinden anlardık içi boş bir kelime ile inecek lafına inanıyorsun içini bir türlü dolduramıyorsun neden çünkü yeterlilik yok :) güzel kardeşim inen indiğini tanıyabilecekmisin ? Nasıl olsa Cübbeliahmet hoca tarih verdi senin yaşadığın zaman diliminde inmeyeceği için böyle bir yükün altına girmene gerek yok nasıl olsa!! bu yüzden içi boş olan inecek sözü senin için yeterlilik sağlıyor

kötü zaman

Efendimiz aleyhisselamın risaletinden sonra, yalnız, La İlahe İllallah insanı kurtarmaz illa, Muhammeden Rasulullah gelecek...... başka türlü bir inanç geçerli ve makbul değildir...
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,961
Tepkime puanı
2,075
Puanları
113
Konum
Mars
Efendimiz aleyhisselamın risaletinden sonra, yalnız, La İlahe İllallah insanı kurtarmaz illa, Muhammeden Rasulullah gelecek...... başka türlü bir inanç geçerli ve makbul değildir...

Sen bunu yanlış kullanıyorsun kardeşim dikkat et senden öncekilerde belli hatalar işledi ve hata ettiler.

Acilen terk etmen gereken o kadar çok içi boş kavramlar ve bilgiler varki tehlikeli yoldasın çevrene bak bunu anlayacaksın
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
tamam işte bende bu noktayı soruyorum size..... o vakit İsa asm nın nuzulunu kabul ediyorsunuz.... Hadis usulu dediniz ya... net cevap verirseniz...

Evet hadis ilmi ve tarihi diyorum mütevatir hadis dışında kalan tüm hadisler ahad hükmündedir ve zan ifade ettikleri için iman gerekliliği yoktur mütevatir hadis hakkında ise alimler çeşitli sayılar sunmuştur. Durum bu kadar netken yokuşa sunmanız kaçıştan başka birşey değildir, görüldüğü gibi bu tarafta bi sıkıntı yokken uydurma hadisi bile isteye kabulun hiçte kaçışı olmayan gerçekleri mevcuttur şimdi tekrar açıkca soruyorum sizler o sözü hadis olarak görüyor musunuz?
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
Sen bunu yanlış kullanıyorsun kardeşim dikkat et senden öncekilerde belli hatalar işledi ve hata ettiler.

Acilen terk etmen gereken o kadar çok içi boş kavramlar ve bilgiler varki tehlikeli yoldasın çevrene bak bunu anlayacaksın

adams, beni konuşturma şimdi...çok şükür ne dediğimizi gayet iyi biliyoruz...
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
Evet hadis ilmi ve tarihi diyorum mütevatir hadis dışında kalan tüm hadisler ahad hükmündedir ve zan ifade ettikleri için iman gerekliliği yoktur mütevatir hadis hakkında ise alimler çeşitli sayılar sunmuştur. Durum bu kadar netken yokuşa sunmanız kaçıştan başka birşey değildir, görüldüğü gibi bu tarafta bi sıkıntı yokken uydurma hadisi bile isteye kabulun hiçte kaçışı olmayan gerçekleri mevcuttur şimdi tekrar açıkca soruyorum sizler o sözü hadis olarak görüyor musunuz?

indimizde Levlake hadisinin durumu bellidir...oraya geleceğim hemde net olarak....ama oraya gelmeden evvel, sahih hadis lerin ahad hükmünde olduğunu söylediniz... evvela mütevatir hadisleri ikiye ayırmanız gerekmezmi...sonrasında ise, ahad hadis diye nitelendirmeden, hadislerin makbul ve merdud olmak üzere ikiye ayrıldığını, bütün hadis alimlerince, mütevatir hadislerin lafzen ve manen mütavatir diye ayrıldığını , bunların dışında kalan hadislerin ahad hadis ve meşhur hadis diye ayrıldığını dahada sonrasında ise, bunların sahih, hasen vs. gibi hadis gruplarına ayrıştırıldığını, bunların kategorilerine göre ameli gerektiren ve ameli gerektirmeyen diye detaylandırılan hadisler bulunduğunu söylemeniz gerekir....

şimdi başa saralım..... siz bunların neresindesiniz...
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
indimizde Levlake hadisinin durumu bellidir...oraya geleceğim hemde net olarak....ama oraya gelmeden evvel, sahih hadis lerin ahad hükmünde olduğunu söylediniz... evvela mütevatir hadisleri ikiye ayırmanız gerekmezmi...sonrasında ise, ahad hadis diye nitelendirmeden, hadislerin makbul ve merdud olmak üzere ikiye ayrıldığını, bütün hadis alimlerince, mütevatir hadislerin lafzen ve manen mütavatir diye ayrıldığını , bunların dışında kalan hadislerin ahad hadis ve meşhur hadis diye ayrıldığını dahada sonrasında ise, bunların sahih, hasen vs. gibi hadis gruplarına ayrıştırıldığını, bunların kategorilerine göre ameli gerektiren ve ameli gerektirmeyen diye detaylandırılan hadisler bulunduğunu söylemeniz gerekir....

şimdi başa saralım..... siz bunların neresindesiniz...

Abdallah burda hadis dersi mi vereceğim şimdi 4 yıl boyunca bunları ziyadesiyle okudum ve burda da çokca yazıldı, bizi ilgilendiren kısmı yukarıda yazdım zaten..
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
Abdallah burda hadis dersi mi vereceğim şimdi 4 yıl boyunca bunları ziyadesiyle okudum ve burda da çokca yazıldı, bizi ilgilendiren kısmı yukarıda yazdım zaten..

4 yıl boyunca okudunuz diyemi, manen mütavatir hadis olan, bir çok alimin direk küfürle hüküm verdiği, diğerlerinin ise küfründen korkulur dediği onlarca hadisi şerifleri inkar ediyorsunuz...örnek...İsa asm.ın nuzulu.... örnek, Recm...
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
4 yıl boyunca okudunuz diyemi, manen mütavatir hadis olan, bir çok alimin direk küfürle hüküm verdiği, diğerlerinin ise küfründen korkulur dediği onlarca hadisi şerifleri inkar ediyorsunuz...örnek...İsa asm.ın nuzulu.... örnek, Recm...

Bunların hepsi tartışmalı konulardır yukarıda yazdığıma binaen..
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Aynen konuyu gümlettiler ama kaçış yok peşlerindeyim sonuç belli o hadisi kabul ediyolar, beni dinlemezler fakat sen onlara tavsiyede bulun Kurtubi..
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Aynen konuyu gümlettiler ama kaçış yok peşlerindeyim sonuç belli o hadisi kabul ediyolar, beni dinlemezler fakat sen onlara tavsiyede bulun Kurtubi..

Hadis olmadığı için o rivayeti kabul etmek , iftira olur.Bu Alimlerin ortak görüşüdür.Hiçkimse bu rivayet sahih dememiştir.

Manasına gelince ; İtikat metinlerinde böyle bir konu geçmediği için bu mevzuda tartışmaya gerek bile yok.

Fakat manası sahih diyenler tekfir edilmez.Bu bir görüştür.

Biz ''Hz.Peygamber Alemlere rahmet olarak gönderildi'' dersek orta yolu buluruz.
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Bu zararlı bi görüştür Kurtubi, Allah'a ve rasulune apaçık iftiradır ve zulmdur..
 

Ahter

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Tepkime puanı
186
Puanları
0
Konum
antalya
Evet hadis ilmi ve tarihi diyorum mütevatir hadis dışında kalan tüm hadisler ahad hükmündedir ve zan ifade ettikleri için iman gerekliliği yoktur mütevatir hadis hakkında ise alimler çeşitli sayılar sunmuştur. Durum bu kadar netken yokuşa sunmanız kaçıştan başka birşey değildir, görüldüğü gibi bu tarafta bi sıkıntı yokken uydurma hadisi bile isteye kabulun hiçte kaçışı olmayan gerçekleri mevcuttur şimdi tekrar açıkca soruyorum sizler o sözü hadis olarak görüyor musunuz?

Haber-i vahid sahih olup, kar*şıt bir delille çatışmadığı ve zahirî mananın dışına çıkmayı ge*rektiren bir unsur taşımadığı zaman -zannı galib veya kesinlik kazandıran karinelerin bulunması durumunda- kesinlikle onun muktezâsına inanmak gerekir.
Kelam ilmine mensup âlimlerden; "Âhâd Haberler" itikat konusunda huccet değildir" sözünü söyleyenlerin kastettiği mana budur. Bu sözden kastedilen mana "Haber-i Vâhid'in itikat konusunda bir kıymeti yoktur" demek değildir. Kastedilen mana "«Haber-i Vâhid»; manasına muhalefet edenin kâfir sayıldığı şekilde bağlayıcı/ilzam edici değildir. Yani, ona muhalefet eden kâfir olmaz" demektir. Taftazânî "Şerh-i Mekâsıd" adlı eserinde bunu açıkça söylemiştir.
Haber-i vahidi ve onun şahitliğini öğrenip onun gereğine inanmamak, günahkarlık ve bidat sebebidir. Bu tespitlere de hiçbir alimin itiraz edeceğini sanmıyorum.


bak.


https://www.google.com.tr/url?sa=t&...KqgcgL&usg=AFQjCNG9KWhLyyjUnniUY7ykEwPNbObwZw
 

Kurtuluş26

Profesör
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
860
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Web sitesi
islamikonular.weebly.com
Bilinenin aksine hadisler peygamber döneminde bireysel olarak yazılmaya başlamıştır bunun yanı sıra hz. Ömer bir sünen yazmak istemiş fakat vazgeçmiştir Kur'an'ın önüne hiç birşeyin geçirilmemesi gerektiğini vurguluyordu malum hz. Ömer ferasetiyle bilinir ve bir çok görüşünde de Allah kendisini desteklemiştir. Geçmişe ve bugüne baktığımızda ise onun bu korkusunu daha iyi anlayabiliyoruz. Sizin de bahsettiğiniz mevzu hadisleri içeren kitaplar mevcuttur ki halk arasında çok meşhur olmuş bazı sözler bu kitaplarda yer alır, hepimizin bildiği ve üzerinde de çok konuşulan "levlake" hadisini ele alalım bu hadisin uydurma olduğu herkes tarafından bilinir fakat illede birilerinin "sözü uydurmadır fakat manası sahihtir" söylemini sizler hangi noktada değerlendirirsiniz? Ki "biz peygamberlerin hiçbiri arasında ayrım yapmayız" ayeti bu kadar açık ve netken siz hz. Muhammed'i neden diğer peygamberlerden Allah'ın sözüne rağmen ayırıyor ve bunu çok rahatlıkla Allah'a ve peygamberine iftira ediyorsunuz? İnsanların sizin de bahsettiğiniz bu hadislere ve bunlar üzerinden dikte edilen çarpık anlayışlara eleştiri yapmasını neden hadis inkarcılığı (hadislerin tümünü reddediyormuşcasına) olarak eddediyorsunuz? Şimdi olmayan bu hadisi heva ve hevesine uyarak kabul edip ettirmeye çalışan kişilere ne denir? Samimi bir açıklama bekliyorum sizlerden..


Diyorlar ki bu kudsi hadis uydurma.
Allah-u Teâlâ onun hakkında bir Hadis-i kudsî’de:

“Sen olmasaydın felekleri yaratmazdım.” buyurdu. (K. Hafâ. c. 2, sh: 164

İmam Sağâni uydurma demiştir.Kim olduğu hakkında bir bilgi var mı?Ben bulamadım.Bilgilendirirseniz iyi olur.


Bunlarda mı uydurma ?
"Cibril bana geldi ve dedi ki: Ya Muhammed! Sen olmasaydın cennet yaratılmazdı, sen olmasaydın nâr (cehennem) yaratılmazdı."(Kenzu’l-Ummal, h. No:32025)

İbn Asâkir'in rivayetinde ise şöyle geçmektedir : 'Sen olmasaydın dünyayı yaratmazdım.' (El-Esrârul Merfuah,385)


Peki bu hadisde mi uydurma?

Hadis-i şerif:
“Adem cennetten çıkarılmasına sebep olan zelleyi işlediğinde, hatasını anlayıp.
‘Yâ Rabb’i! Sen beni yaratıp bana ruhundan üflediğinde başımı kaldırdım arşın sütûnları üzerinde ‘Lâ ilâhe illallah. Muhammedün Resulullah’ cümlesinin yazılı olduğunu gördüm. Bildim ki sen, zâtının ismine ancak yaratılmışların en sevimlisini izafe edersin.’ dedi.

Bunun üzerine Allah-u Teâlâ:

‘Doğru söyledin ey Adem! Hakikaten o bana göre mahlûkatın en sevimlisidir. Onun hakkı için bana duâ ettin. Ben de seni bağışladım. Şayet Muhammed olmasaydı. Seni yaratmazdım.’ buyurdu.” (Hâkim. Müstedrek II. 672)

Bunlarada uydurma derseniz artık ?

Ben Abdülmuttalip,in oğlu Abdullahın oğlu Muhammedim.
Allah-u Teala insanları yarattı ve beni onların en hayırlıları arasında kıldı.

Sonra onları iki fırkaya ayırdı ve beni en hayırlısında bulundurdu.
Bu en hayırlı fırkayı kabilelere ayırdı ve beni içlerinde en hayırlısında bulundurdu.
Bu kabileyi de ev ev ayırdı ve beni aile olarak en hayırlı aileden dünyaya getirdi.
En hayırlı ailedenim ve şahıs olarak da insanların en hayırlısıyım.(Tirmizi)

Dikkat ediniz! Ben Allahın habibiyim, bunu övünmek için söylemiyorum.
Kıyamet gününde Livay-ı hamd benim elimde olacaktır bunu övünmek için söylemiyorum.

O gün ilk şefaat eden şefeatı ilk kabul edilen ben olacağım bunu övünmek için söylemiyorum.
Cennet kapılarının halkalarını ilk defa çalan ben olacağım.

Allah-u Teala bana cenneti açacak ve beraberimde müminlerin fakirleri olduğu halde beni cennete
sokacaktır. Övünmek için söylemiyorum.

Geçmişlerin ve geleceklerin en değerlisiyim bunu övünmek için söylemiyorum. (Tirmizi)

Toprağı yarılarak kabirden ilk kalkan ben olacağım.
Üzerime cennet elbiselerinden bir elbise giydirilecek ve sonra arşın sağında duracağım.
İnsanlardan o makamda duran benden başka kimse bulunmayacaktır. (Tirmizi)

Bu ayeti düşünemiyormusunuz?

"Resul'üm! Biz Seni Âlemlere Rahmet Olarak Gönderdik."
(Enbiyâ: 107)

Peki bu ayetleri hiç okumadınız mı?
Sebe Süresi
28.Biz seni bütün insanlara müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderdik.
Araf Süresi
158.De ki, ey insanlar, ben, Allah’ın hepiniz için gönderdiği Resulüyüm.

“Andolsun, içinizden size öyle aziz bir Peygamber gelmiştir.” (Tevbe: 128)

“Ey Peygamber! Biz seni bir şâhit, bir müjdeci, bir uyarıcı, Allah’ın izniyle Allah’a çağıran ve nur saçan bir kandil olarak gönderdik.” (Ahzâb: 45-46)

“Doğru bir yol üzerindesin. Üstün ve çok merhametli Allah’ın indirdiği (Kur’an yolu üzerindesin).” (Yâsin: 4-5)

Kalem Süresi
4.Ve sen hiç şüphesiz ki büyük bir ahlâka sahipsin.

Yanlız kuran diyen kuraniyyucular tüm hadisleri inkar eder.
@Verda hangi hadislere inanıyorsunuz peki?Yanlız kuran diyen sizler değilmiydiniz?

Peygamber Efendimizin (s.a.v)hayatını biliyormusunuz?Sünnetleri biliyormusunuz?
Mezhepleri anladınız mı?Tasavvufu anladınız mı?Hadis ilminiz mi var?Hadisleri neye göre sahih olduğunu biliyormusunuz?Hangi islam alimlerine islam alimi olarak görüyorsunuz?Hadis ilmiyle uğraşanlar,yüzbinlerce hadis ezberleyenler sizce boşunamı ezberledi?

Kuraniyyunculara kaç kere cevap verdik.Siz bir tanesine cevap yazdınız mı? Hayır.

Peygamber Efendimiz (s.a.v) hayatı hakkında eserler sizce neye göre yazılıyor?Size göre uyduruluyor mu yoksa?Açıkcası hadisleri tümden red eden bir kişiye ne anlatılır?

Vehhabiler gibi şefaatide inkar ediyormusunuz?


Ki "biz peygamberlerin hiçbiri arasında ayrım yapmayız" ayeti bu kadar açık ve netken siz hz. Muhammed'i neden diğer peygamberlerden Allah'ın sözüne rağmen ayırıyor ve bunu çok rahatlıkla Allah'a ve peygamberine iftira ediyorsunuz?

Bu ayeti göstererek Peygamber Efendimizin(s.a.v) diğer peygamberlerden üstün olmadığnı söylüyorsunuz.

Bakara Süresi
136.Deyiniz ki: “Biz Allah'a iman ettik. Bize indirilene; İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakub'a ve torunlarına indirilenlere; Musa'ya, İsâ'ya ve peygamberlere Rableri tarafından verilenlere iman ettik. Onları birbirinden ayırt etmeyiz. Biz ancak O'na teslim olanlarız. ”

Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır Tefsiri
136-Böyle olmak için şöyle deyiniz: Biz, Allah'a, bize inzal olunana; İbrahim, İsmail, İshak, Yakup ve torunlarına inzal olunana aynı şekilde Musa'ya ve İsa'ya verilmiş olana ve bunlardan başka daha ne kadar peygamber gelmiş ise Rabları tarafından kendilerine verilmiş olana da iman ettik. Bunların hiçbirisinin arasında fark gözetmeyiz. Yahudi ve hıristiyanların yaptığı gibi, bir kısmını tanıyıp, bir kısmını tanımazlık etmeyiz. Böyle söylemek "hepsinin derecesini eşit ve aynı biliriz" demek değildir. "Hiç birini inkar etmeyiz, hepsinin peygamberliğini kabul ederiz, peygamberliklerine iman etme konusunda farklı bir tutum içine girmeyiz." demektir. Şu halde önce Allah'ı, sonra kendi peygamberimizi, daha sonra da onun, peygamberdir diye bize bildirdiği peygamberleri tanırız. Ve biz sadece Allah'a teslim olmuş ve bağımlıyız. İşte İslâm milleti, böylesine geniş ve bütün dinleri içine almış olan en mükemmel bir din ve muhteşem bir ümmettir.

Bu ayeti hiç mi okumadınız?
İsra Süresi
55.Rabbin göklerde ve yerde olanları en iyi bilendir. Andolsun ki biz peygamberlerin kimini kiminden üstün kıldık. Davut'a da Zebur'u verdik.

Peki bunu biliyormusunuz?

"Ey Muhammet! Peygamberlerden azim sahibi olanların sabrettiği gibi sen de sabret..." (Ahkaf /35)

Ulu'l - Azm peygamberler, Hz. Nuh, Hz. İbrahim, Hz. Musa, Hz. Isa ve Muhammed (a.s.)dır.

İşine gelen ayeti kendinizce yorumluyorsunuz.Peygamber Efendimiz(s.a.v) ayetleri açıklamıştır.Buda hadislerdedir.Tümden inkar eden bir kişi nasıl bir sapıklık içinde olduğu görülmektedir.
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Peki bu hadislerin sıhhat derecesi ne olarak bildirilmiştir =)
 

Ahter

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Tepkime puanı
186
Puanları
0
Konum
antalya
“Sen olmasaydın felekleri yaratmazdım.” buyurdu. (K. Hafâ. c. 2, sh: 164

İmam Sağâni uydurma demiştir.Kim olduğu hakkında bir bilgi var mı?Ben bulamadım.Bilgilendirirseniz iyi olur / Kurt 26




Hadis olarak belirtilen bu söz , Keşful Hafa kaynak verilmişsede Acluni keşful Hafa'da bu sözün hadis olmadığın ve fakat manası doğru olduğunu bildiriyor.(2/214 hadis no: 2123)İmam Sagani el- ehadisul Mevzua kitabında ' bu sözü uydurma dıır'' demiştir. Şeyh Aliyyul kari 'el-esrarul merfua' kitabında (s.288 hadis no385) İmam saganinin bu ifadesini nakletip, bu uydurma hadis hakkında ''fakat manası doğrudur'' demiştir.

İmam suyuti de el Lealil masnua' kitabında sözün uydurma olduğunu söylemiştir.Vesselam..
 
Üst