Kapitalizm Ölüm Saçıyor

Ayaz594

Doçent
Katılım
21 Tem 2011
Mesajlar
568
Tepkime puanı
66
Puanları
28
leylinur;
liberalizmi sadece kumarhane, alkol vb.ye indirgemek sisteme haksızlık etkmektir. kumarhane açmayı yasaklamakta liberalizme zerre kadar zarar vermez. liberalizm özel yatırımcı esaslı bir politikadır. kumarhane açmayan gider başka bir yer açar, özel yatırım yapmaya devam etmiş olur. ABD'nin birçok eyaleti ve AB'nin birçok ülkesinde uyuşturucu yasak. e adam uyuşturucu imalathanesi açamadı diye liberalizm sistemi zarar mı görüyor?
 

leylinur

ARŞ.YAZAR,RADYO PROG
Katılım
26 Haz 2010
Mesajlar
2,329
Tepkime puanı
102
Puanları
0
Konum
ankara
muhammed kafadar
hristiyan ve yahudilerin yaşadığı bir ülkede, içki fabrikası talebi olduğu halde,liberal ekonomi ben bu fabrikalara izin vermiyorum derse.fabrika açacaklar bütçeye katkılarını artırarak taleblerini dile getirse,yinede izin verilmese.liberalizmin temeline aykırı davranılmazmı ve bu liberalizmdir yada değildir şeklinde tartışılmaz mı?!kavram hakkında yeni tarifler ortaya atılmaz mı?!bunu yaptığınız taktirde liberalizme aykırı harekket etmiş olmazmısınız??
ideolojiyi ideolojiyi yapan sağlam temeller üzerine oturmasıdır:Cool::confused1:
 

Ayaz594

Doçent
Katılım
21 Tem 2011
Mesajlar
568
Tepkime puanı
66
Puanları
28
leylinur;
kesinlikle liberalizmle çakışmaz böyle bir durum. bunun liberalizmle uzaktan yakından ilgisi yoktur çünkü. bu ceza kanunu vs. işidir. bi madde koyar bu faaliyetlere son verirsiniz. bu durum insanların özel yatırım yapmasına nasıl mani olsun inanın anlamıyorum? sırf alkollü içecek üretemicem diye özel yatırımdanmı vazgeçeyim yani?
 

leylinur

ARŞ.YAZAR,RADYO PROG
Katılım
26 Haz 2010
Mesajlar
2,329
Tepkime puanı
102
Puanları
0
Konum
ankara
leylinur;
liberalizmi sadece kumarhane, alkol vb.ye indirgemek sisteme haksızlık etkmektir. kumarhane açmayı yasaklamakta liberalizme zerre kadar zarar vermez. liberalizm özel yatırımcı esaslı bir politikadır. kumarhane açmayan gider başka bir yer açar, özel yatırım yapmaya devam etmiş olur. ABD'nin birçok eyaleti ve AB'nin birçok ülkesinde uyuşturucu yasak. e adam uyuşturucu imalathanesi açamadı diye liberalizm sistemi zarar mı görüyor?
:swoon::)biliyordum...tüm beşeri "izm"ler içeriliği tam bilinmeyen ve her dönem müslümanların yeryüzündeki çoğunluğu nedeni ile islama mal edilmeye çalışılan tabir caizse dönek izmlerdir...kimi zaman kominizimle kimi zaman islam ile kimi zamanda kapitalizm ile birlikte olabileceğini savunduğunuz liberalizmde bu dönekliği fazlasıyla gerçekleştirebilmektedir...:Cool:
islam insan için indirilmiş ve hayatın her yönünü tanzim eden bir dindir...bana diyorsunuz ama sizin cevap vermediğiniz çok sorum oldu tarifinden tutun neden islamın ekonomik politikası değil soruma kadar:thinking:...müslümanlar olarak bizler rabbimizin buyruğuna boyun büker o bizden neyi istedi ise onunla amel ederiz. şirketleşme örneğinde verdiğim gibi ve daha önceden özetlediğim islamın ekonomik politikası gibi rabbimizin ekonomi ile ilgili buyrukları vardır ve bizler bundan sorumluyuz.eğer sizin liberalizm mi tercih etmedeki sebebbiniz özel yatırım ise islam helal dairesi içerisindeki tüm özel yatırımlara açıktır...bu bağlamda islam ekonomi politikasını tercih etmeme gibi bir durum neden olsun??!!!islamın evrenselliği ve tüm izmlerden önce varolduğunu yine yeniden hatırlatmak ve müslümanlar olarak islamın emirlerine uymak zorunda olduğumuzu hatırlatmak istiyorum.ayrıca bilinmelidir ki islamın naslarından bir iki tanesi uygulanıyorsa sistem olarak o sisitem islam sistemi değildir...bütünüyle islam nizamı uygulandığı zaman islami sistem uygulanmış olur ki bunun içinde ekonomik nizamda vardır,ve şuanda yeryüzünde islam nizamının ugulandığı hiç bir ülke yoktur.islamÎ hayatın yeniden tecellisi için,islam nizamı ve bu nizamın ıstılah açılımı hilafet elzemdir....
saygılarımla.
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
evet bunlar daha sınırlı sorular teşekkürler...
asıllara gidermisiniz burdan bilmiyorum cevabınızla göreceğiz:Cool: yinede ben liberal ekonomiyi tarif ederek başlamınızı isterdim :(
şimdi cevap lara geçelim;
1. ekonomi politikaları için fayda ve zarar tarifi ile bütçe önemlidir,ve içerilikleri ekonomik gelişme için gereklidir...
islam ne kadar para getirirse getirsin bütçesine kumarhanenin vergisini içki fabrikalarının yada dükkanlarının vergisini eşcinsellerin kuracağı kuluplerin vergisini yada fuhuş evlerinin vergilerini bütçesine katmaz ...fayda ve zarar şari tarafından belirlenir.ve müslüman olarak bizler buna iman ederiz.doğal olarak böylesi yerlerin liberalizmde bütçeye katkısından dolayı yeri olsada islamda yeri yoktur...:Cool:
2.liberal sistem gidin bu günahlara girin demez ama vergisini verdiği süece bu günahlara girenlere engel olmaz...mülkiyet özgürlüğü ile değerlendirerek bilakis bunların açılmasını getirdiği gelir oranında faydadan görür..islam ise geliri ne olursa olsun bunlara izin vermez...:Cool:
3.bu haramların uygulanmadığı ülkede; kumarhane yada içki fabrikası talebi olduğu halde bu karşılanmazsa liberalizmin politikasına aykırı davranmış olursunuz..çünkü fertleri mülkiyette özgür bırakmamış olursunuz.mesela islam devletinin olduğu toplumlarda hiristiyan ve yahudiler olabilir bunların sayısı çokta olabilir ama içkilerini temin edecekleri bir dükkanları yada fabrikalarının olmasına islam izin vermez ..amma liberalizm için böyle değildir yoksa yanılıyormuyum :confused1::Cool:
dünyada hiç bir ülkede ekonomik politika islama göre düzenlenmiyor,kısmi olarak islami özellikler uygulansada tam anlamıyla islam ekonomi politikasının uygulandığı ülke yada ülkeler yoktur vesselam....

veri sende limitini zorlama hizbutçu deme bilgilerimi seninlede paylaşayım eminim öğrenecek çok şeyin varr:):Cool:

en alttan başlıyalım bundan sonra hizbutçu demicem söz çünkü üstteki mesajların faşiştlik sen faşistsin :)

kumarhaneden gelen paraları bütçeye katmazsın zaten dikkatinizi çekerim kumarhane gelirler ülkemizde zaten bütçeye dahil edilmiyor.
bu vergi toplanmadığı anlamını gelmiyor
buraya kadar çuk oturdu mu:)
neyse bu kumarhaneleri kapatamıyacağınıza göre oralara giden para akışından vergi almayacağınız anlamına mı geliyor:) bunu rüşvet olarak mı sözde memurlarınız alıcak:)
abd sizin beğenmediğiniz amerika devleti kumar ve içkiyi uzun süre yasaklamıştı:) sonuç ortada.
kaybeden abd vergi dairesi oldu.

bu arada GAY larden filan bahsetmiştini bir mesajınızda bunları nasıl saptıcağınızı merak ettim sünnet kontrolü filan mı yapıcaksınız:) hani faşist dostlarınız hitler mussolini de yahudileri öyle saptamışlardı:)
sonuçta sizin helal bütçenize bir şekilde bunlardan para akışı olucağı muhakkak

aksine ekonomik sistemlerin hepsinde helal haram ilişkisi vardır.
yani bir hırsızdan vergi alındığına nerde şahit oldunuz.

haramların uygulanmadığı abd örneği vermiştim madde üçte yattı:)

içkileri kumarhaneleri kapatmanız bir işe yaramaz sonuçta onlar Allah ın imtihanı ulaşımı güçleştirmeniz onlara müptela kişilerin ailelerinin perişaniyetini artırır. vebalinizi artırmış olursunuz o kadar..

sonuç fiyaskonuz
faşistliğinizden ülkemizi hatta dünyayı korumaya devam edicez
 

leylinur

ARŞ.YAZAR,RADYO PROG
Katılım
26 Haz 2010
Mesajlar
2,329
Tepkime puanı
102
Puanları
0
Konum
ankara
tabi faşizm diceksin çünkü sana göre islamın emirleri faşistlik kokuyor...sen osmanlıyı iyice bir incele bakalım...daha bilemedin raşid halifeleri incele..sanırım sana göre hırsızın elinin kesilmeside faşistlik bana göre ise bize yaratan güce teslim olmak :Cool::thinking:evet yada hayırları var elbette ama beşeri ideolojilerde bunun belirleyicisi insan ken...islam ideolojisinde bunun belirleyicisi Allahtır...bu da teslimiyet gereken bir konu sanırım seni aşıyor:Cool:akleden bir insan derimki bizi yaratan gücün hayatımıza dair söylediklerini uygulamak ve huzur bulmak varken neden ben bir insanın koymuş olduğu sınırlar dahilinde yaşamak durumunda kalayım...Allahın emirlerini: o, güçlü kudretli ve hakim olduğu için benimserim...ama bilmem kimin aklından çıkmış bir ideolojjiyi neden benimseyim..neden kabul edeyimm..üstelik deneme yanılma yolu ile hem kapital ideolojinin hem kominist ideolojinin fiyasko olduğu çıkan ekonomik kriz ilede aşikarken..insan haddini bilmeli dünyayı yaratan güce teslim olup o teslimiyetin gereğini yerine getirmeli aksinin getirdiği netice ortada:Cool:Allah'ın izniyle hilafet kurulduğunda içki dükkanı ve kumarhane gibi şeyler olmayacak çok istersen onların olduğu topraklara gidersin vesselam..bu seni rahatsız ediyor olabilir şuanda içki dükkanlarının varlığıda beni rahatsız ediyor:Cool:vergi ekonomi ile ilgili bir durumdur bunu öğrenmiş ol:Cool:gaylere gelince şuan kendileri kendileri söylüyorlar zaten o zaman saklanmak zorunda kalacaklar ve hak teleb etme gibi bir cüretleri olmayacak :Cool:veri senin öncelikli olarak temel kaidelerler bir sorunun var önce onları halletmen lazım:thinking:
saygılar...
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
osmanlı da kaç tane alkol fabrikası var bilgin var mı:)

devletinizi bu topraklarda kuramayacağına göre. sana güle güle:)
faşist hizbutçu:)

Allahın emirleriymiş yesinler
daha dininin emirlerini bilmiyorsun
 

Ayaz594

Doçent
Katılım
21 Tem 2011
Mesajlar
568
Tepkime puanı
66
Puanları
28
@leylinur;
NEDEN LİBERALİZM?
ülkemiz dini kurallara göre yönetilmiyor, yönetilemez. çünkü bu topraklarda yaşayan yaklaşık 73 milyon kişinin tamamı müslüman değil.

Türkiye’de müslüman nüfus 70.5 milyon kişi.
Müslüman nüfusun çoğunluğu Sünni Hanefi mezhebine bağlı. Müslümanlar içinde 10 ila 20 milyonu Alevi.
Müslümanlar içinde yaklaşık 500 bin kişi Şii Caferi mezhebine bağlı.
Türkiye’de yaşayan Yahudi sayısı 23 bin.
Hıristiyanlara gelince; Ermeni Ortodoks mezhebine bağlı yaklaşık 65 bin kişi yaşıyor
15 bin Suriyeli Ortodoks Hıristiyan, Süryani var.
Yunan Ortodoks Hıristiyan sayısı ise 3 binden biraz fazla.
Irak’tan kaçan 3 bin Kaldean Hıristiyan da Türkiye’de sürdürüyor yaşamını.
Hıristiyanlar içinde sayıları belli olmayan küçük Bulgar, Nesturi, Gürcü, Roma Katolik ve Maruniler de var.
Protestan sayısı ise 3 bin.
Türkiye’de üç büyük dinden olmayan dini gruplar da var. Bunların sayıları ise şöyle sıralanmış; 10 bin Bahai, 3 bin 300 Yehova Şahidi, 5 bin Yezidi.

bu tabloyu görmezden gelip herkesi müslüman mı kabul ediceksin.
müslümanlar içinde bile mezhepler arası uygulama farklılıkları var.
osmanlıda bunlar ciddi bir sorun olmamışmıydı.
senin dediklerin çok doğru lakin herkesin müslüman olduğu bir devlette.
bizim devletimiz laiktir. dini uygulamalar devlet idaresine dahil edilemez malesef.
tabi biz laikliği başka tarafımızdan anladığımız için (sözüm kesinlikle sana değil kardeş, sözde laiklere) birkere kişi laik olamaz bunu söyleyenlere çok gülüyorum. kişinin dine mesafeli durması diye birşeymi var :) bunun için dinsiz olmak gerek, hatta o bile uymaz bu yapıya.
işte o sözde laikler bu kavramı dinsizlik olarak görüyor. halbuki herkes ve herşeye aynı mesafede durmaktır. devletler laik olur, nüfusun tamamına adaletli davrana bilmek adına.
neyse laikliği başka bi konuda tartışırız :)

işte böyle bir ortamda ekonomiyide evrensel bir ilkeyle idare etmek gerekir. tabi uyuşturucu (zaten yasak) alkol, kumar (zaten yasak) bunlara izin verilmemeli, bunlara yasak koymakta liberalizme zarar vermez.

Muhammed Kafadar
 

leylinur

ARŞ.YAZAR,RADYO PROG
Katılım
26 Haz 2010
Mesajlar
2,329
Tepkime puanı
102
Puanları
0
Konum
ankara
müslümanlar içinde bile mezhepler arası uygulama farklılıkları var.
osmanlıda bunlar ciddi bir sorun olmamışmıydı.

senin dediklerin çok doğru lakin herkesin müslüman olduğu bir devlette.

işte böyle bir ortamda ekonomiyide evrensel bir ilkeyle idare etmek gerekir. tabi uyuşturucu (zaten yasak) alkol, kumar (zaten yasak) bunlara izin verilmemeli, bunlara yasak koymakta liberalizme zarar vermez.

Muhammed Kafadar
muhammed kafadar öncelikle teşekkür ederim dediklerimin doruluğunu kabul ettiğiniz için,ikinci olarak şu iki mesele üzerinde durmak isterim birincisi herkesin müslüman olması gerek islami ekonomik politikayı uygulamak için?!sözünüz,ikincisi mezheb ayrılıkları?ile ilgili söyledikleriniz
birde şu yasaklarla ilgili konuyu veriyede benimsetirseniz sevinirim:)
birinci hususa gelince ...
islam nizamının uygulandığı ülkelerde herkesin müslüman olması şart değildir...bunun delili Rasulullahın hayatı ve sonraki halifelerdir:thinking:..hilaft sistemi ile ilgili ayrı bir kulvarda tartışmak isterim çünkü bazı mesajlarınızdan o konuyla ilgili bilginizin eksik olduğunu gözlemledim acizane:confused1:şuan demokrasi islam ile zıt bir ideoloji olması rağmen müslümanlar üzerinde uygulanmaktadır...tıpkı onun gibi islam şeriatıda demokratlar,koministler faşitler vs tüzm istler üzerinde uygulanacaktır..medine nusret geldinkten sonra civarlardaki müslümanlar medineye toplanmış ve ensar muhacir kardeşliği doğmuştur...o günün şartlarında böylesi bir vakıa anlatılsa nerede ise imkansız gibi görülmüşve o nedenle ilk etapta rasulun daveti dikkate alınmamıştır sonra ise gücü artmaya başlayınca baskılara maruz kalınmışştır somut ve soyyut baskılar:confused1:bu gün hakiki islamın anlatıldığı ve uygulanabillirliği sizce mümkün olmasada yeryüzünde müslümanların fazlalığı ve gittikçe çoğalmaları ve demokrasinin müslümanların bünyesinde tam anlamıyla yer almaması nedeni ile bu gerçekleşecektir allahın izni ile ve hatta tıpkı osmanlı hilafetinin yükselişindeki gibi hristiyan ve yahudiler islamın adaletine yeniden ihtiyaç hissedecektir..çünkü asıl budur..kapitalizmin aslı ise insanı ve insallığı sıkıntıya sürmüştür:(unutmayınki osmanlıyı osmanlıyı gerileme dönemine sokan jön türkler aracılığı ile batıdan gelen fasit fikir ve kültürlerdir milliyetçilik gibi:confused1:bu fikirler olmadan saf islam fikri ile osmanlı gücüne güç katmıştır:thinking:
ikinci hususa gelince mezhep ayrılıkları tevhit tarihinde sorun olmamış bilakis Allahın sınırlarını ictihada bıraktığı konularda farklılıklar ile gelişim sağlamıştır..yani hiç bir dönemde hanifi fıkhını uygulayan ile şafi fıkhını uygulayan arasında bri tartışma söz konusu değildir..zira zaten ictihadın açık olduğu yerde kişilerin zannı galibince istediği ictihada abi olması konusu usul ile belirlenmiştir...bu konudaki muazzam birlikteliği bir mesele ile ilgili bir sual sorulduğunda bu konudaki tüm imamların görüşlerinin yada tüm mezheblerin görüşlerinin getirilmesinden anlayabiirsiniz:thinking:bütünlüğün olması gerektiği halde ayrılığı olduğu konulara gelince muhkemller üzerine olduğunu idrak etmek ve kuran ve sünnete tabi olmak ile hallolacak bir meseledir..sadece baş örtüsünü örneleyerk bu konuyu izah etmek istiyorum..a b c cemaati hangi cemaat olursa olsun başörtüsünün farz olduğu konusunda hem fikirlerdir.örtülmelimi evet örtülmeli ve emirdir der her cemaat,ama bazı cemaatler vakıadan yola çıkarak örtünmeni n şekli konusunda yada yeri konusunda yada vs gibi bazı sebepler ile bu hükmü tevil ederler:confused1:ama her müslümanım diyen başörtüsünün farz olduğunu söyler kabul eder...tıpkı her müslümanın şeriat konusunda ortak düşünmesi gibi..vs bir çok örnek verilebilir...şimdi amerika ingiltere ve fransa ayrı ayrı kulvarları olan ayrı ayrı çıkarları olan ama islam konusunda ortak hareket eden zzihniyettedir yada hiristiyanlardaki çeşitli mezhebler...burda müslümanların uyanık olup yada ortaklarımız ve ortak düşmalarınmız ifşası konusunda uyandırılıp:thinking::confused1:ümmet olarak talebimizi aşikarca ifade etmek gibi bir mesele kalıyor.buda allahın izni ile hızlanarak devam edne çalışmalarla kendini gösteriyor:Cool:müslümanlar olarak batının islamdan korktuğu kadar bizler islama güvenmeliyiz diyorum..islamın hakim olacağı konusunda emin olan bizler bu uğurda bir tanede olsa hayır yaparsak ne mutlu bizlere...
Ve de ki: "Çalışın! Çünkü yaptıklarınızı hem Allah görecek, hem Resulü, hem de mü'minler; ve hepiniz mutlaka o gizli ve açığı bilen Allah'ın huzuruna götürüleceksiniz; o zaman O, size neler yaptığınızı haber verecek.(tevbe-105)
 

Ayaz594

Doçent
Katılım
21 Tem 2011
Mesajlar
568
Tepkime puanı
66
Puanları
28
islam nizamının uygulandığı ülkelerde herkesin müslüman olması şart değildir...
şuan demokrasi islam ile zıt bir ideoloji olması rağmen müslümanlar üzerinde uygulanmaktadır.

şarttır, peygamber efendimiz döneminde ve osmanlıda tüm azınlıklar kendi kurallarına muhatap tutuluyorlardı. lakin bu sistem karmaşayıda beraberinde getirmiştir. peygamberimiz (sa) döneminde sorun çıkmıyordu çünkü nüfus azdı ama bu uygulama şekli osmanlıda sorunlara sebep oldu.

demokrasi bizzat islam ile ilişkilidir. islamda babadan oğula yönetim yoktur, bu yönüyle osmanlı yönetim şekli bakımından dine uygun değildir.
örnek vermek gerekirse peygamberimiz (sa) bir çok konuyu etrafındakileriyle istişare eder, ortak bir karar alınması için çabalardı. ve bizlerede birçok kez böyle öğütlemiştir.
mesela hendek savaşında bi meclis kurup istişare yapmamışmıydı, en sonunda iranlı selman-ı farisinin önerisini benimsememişmiydi?
yada uhud savaşında kendisi istememesine rağmen,çoğunluk meydan savaşı istediği için savunma savaşı yapmaktan vazgeçmemişmiydi?
bunlar demokrasiye örnekler değilde nedir?
 

leylinur

ARŞ.YAZAR,RADYO PROG
Katılım
26 Haz 2010
Mesajlar
2,329
Tepkime puanı
102
Puanları
0
Konum
ankara
muhammedkafadar;
osmanlıda azınlıklar zaman zaman problem çıkarsada osmanlının gerilemesinde azınlıkların katkısı yoktur ?!,jön türklerin getirdiği batı kültürü arapçaya ehemmiyetin azalması ve ictihat kapılarının kapanması gibi bilakis islamın asıllarının terkedilmesidir osmanlıyı zayıflatan...bilakis azınlıkların güven içinde osmanlıda yaşadığı ve osmanlının adaletine güvendikleri tarihte kayıtlıdır..hristiyanların hiristinlarla savaşta osmanlının yanında olduğuna dair rivayetler bile vardır:thinking:
demokrasi islamdan değildir. demokrasinin hiç bir maddesi islam ile uyuşmamaktadır..bunu "seçmece bunlar" konusunda izah ettim dilerseniz burada demokrasinin tarifinden başlayarak aykırıklılarını izah ederim..demokrasiyi demokrasi yapan seçimler değildir,hilafetide hilafet yapan seçim değildir..seçim sadece bir cüzdür.genel yapı kanun kural ve temel ilkelerde islam demokrasiden ayrıdır..hilfet babadan oğula geçtiğinde sadece yönetici değişir kanun ve kurallar islam olarak kalmaktadır.hilafet makamına zalim yönetici otursada sadece kendisine verilen hakların olduğu sınırları ümmet aleyhilene kullanır,bilal ve hizbi gibi hizblerle uyarılarak düzeltilebilir,yada ümmet başkasını seçebilir,ama bu gün başa gelenler değişsede uygulanan politika aynıdır...şuan değişmesi gerekenler ile hilafetin saltanat şeklinde sürdüğü dönemlerde değişenler arasında çok fark vardır gördüğünüzü düşünüyorum:thinking:birinde anayasa,kurum ve kuruluşlar diyerinde ise sadece şahıslar değişecektir...:thinking:islamda var olan ümmet meclisi ile bu günkü tbmm meclisi arasında dağlar kadar farklar vardır..çünkü islam bazı naslar ile meclis anayasanının temen kanunlarını belirlemiştir ve o kanunların dışında kalan ictihadi meselelerde ki bunların böyle olduğunu belirleyende yine şaridir..yani şari izin verdiği için o konu hakkında iştişare yapılmaktadır...ama demokrasilerde çıkacak olan kanunlarda şarinin çizgileri değil halkın, insanların talebleri dinlenir hatta bu gün bu halkın değil sadece güç sahiblerinin sözü geçer olmuştur,vakti zamanında seçimlere şaibeler bile bulaşmıştır:thinking:verdiğiniz örnek vakıaya butabık değildir:thinking:ancak şunun gibidir örneğiniz; mesela kırmızı ışıkta müslümanlarda durur kafirlerde bu bir fikirden çıkan bir kanun değildir çünkü.ama diyer kanunlar böyle değildir bankalar arası sözleşmeler özel mülkiyet,şirketler bütçe,eğitim hiçbiri ile ilgili kanunlarda islam dikkate alınmaz islamın bu konudaki söylediği dikkate alınmaz...bilemem açıklaya bildim mi:thinking::Cool:kırmızı işıkta üslüamnların geçebilmesi ise hakkında nasolmayan eşy aile ilgili hususlarda usul olarak "eşyada aslolan mübahlıktır" ilkesinden dolayıdır..yani yin ebir insanın kendiliğinden verdiği karar ile değildir..islamda hayatı tanzim eden allah,demokraside ise beşer yada beşerlerdir:confused1::thinking::Cool:
 

Ayaz594

Doçent
Katılım
21 Tem 2011
Mesajlar
568
Tepkime puanı
66
Puanları
28
islamda hayatı tanzim eden allah,demokraside ise beşer yada beşerlerdir

bi süredir vakit ayıramadım foruma, unuttum sanmayın konuyu :)
beşer iman doluysa tanzim ettiği hayat Allah'ın kanunlarına aykırı olabilir mi? böyle bir durumda bile demokrasi islama aykırı mı olmuş olur?
esas sorumda, islamda hayatı yüce Allah tanzim eder elbet ama devlet başkanını da Allah mı tayin ediyor? kurduğunuz cümlelerin nereye çekilebileceğine dikkat etmek gerek. o zaman firavunluk yapmış oluruz. onlarda kendilerini tanrının yeryüzündeki gölgesi olarak görmüyormuydu?
liderleri, devlet yöneticilerini demokrasi olmadan nasıl tayin edicez?
krallık vb. monarşi sistemlerinin islamla bağdaşır bi tarafı varmı ki?
halkın memnun olmadığı, benimsemediği birinin yöneticilik yapması peygamber efendimiz (sa) 'nın bu yöndeki görüşlerine ne denli uymaktadır?
halife örneğini verdim size, bu açık bir delil değil mi?
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
kafadar arkadaşım
hizbutçu leyla nın mesajlarını takip edersen
zaten öngördükleri yönetim biçimi ile günümüz yönetimi arasında yüzde yüz uyum gözlenmekte.

anaysaları yasaları şirket yapıları her biri kopya
isimleri değiştirmişler kalanı aynı
 

leylinur

ARŞ.YAZAR,RADYO PROG
Katılım
26 Haz 2010
Mesajlar
2,329
Tepkime puanı
102
Puanları
0
Konum
ankara
kafadar arkadaşım
hizbutçu leyla nın mesajlarını takip edersen
zaten öngördükleri yönetim biçimi ile günümüz yönetimi arasında yüzde yüz uyum gözlenmekte.

anaysaları yasaları şirket yapıları her biri kopya
isimleri değiştirmişler kalanı aynı
o halde neden mustafa kemal halifeyi ihrac etti?
 

leylinur

ARŞ.YAZAR,RADYO PROG
Katılım
26 Haz 2010
Mesajlar
2,329
Tepkime puanı
102
Puanları
0
Konum
ankara
bi süredir vakit ayıramadım foruma, unuttum sanmayın konuyu :)
beşer iman doluysa tanzim ettiği hayat Allah'ın kanunlarına aykırı olabilir mi? böyle bir durumda bile demokrasi islama aykırı mı olmuş olur?
esas sorumda, islamda hayatı yüce Allah tanzim eder elbet ama devlet başkanını da Allah mı tayin ediyor? kurduğunuz cümlelerin nereye çekilebileceğine dikkat etmek gerek. o zaman firavunluk yapmış oluruz. onlarda kendilerini tanrının yeryüzündeki gölgesi olarak görmüyormuydu?
liderleri, devlet yöneticilerini demokrasi olmadan nasıl tayin edicez?
krallık vb. monarşi sistemlerinin islamla bağdaşır bi tarafı varmı ki?
halkın memnun olmadığı, benimsemediği birinin yöneticilik yapması peygamber efendimiz (sa) 'nın bu yöndeki görüşlerine ne denli uymaktadır?
halife örneğini verdim size, bu açık bir delil değil mi?
unutmadığınıza sevindim :)zihninizi yormanıza gerek yok bağdaştırma çabalarınada seçmece bunlar konusunda ifade ettim seçim değil...karşı olduğum demokrasinin kendisi..liberalizm içinde demokrasi içinde kendinizce tariifler yapıyorsunuz :(batı dini hayattan ayırarak kalkındığını söylemiş ve laikliği uygulamaya girmişti ümmet nezdinde bu tutmayınca şimdi kendisinden fışkıran fasit fikirleri islamdan olabileceği görüşünü ortaya atıyor...demokrasi ve islam ayrı akideleri olan sistemlerdir...ve ortaya koydukları çözümler birbirinden tamamen farklıdır...safları netleştirmek lazım.bu gün ali bulaç ve mehmet barlaş ikiside temelden farklı inanışları olmasına rağmen akp ye oy veriyosa bi durup düşünmek lazım kim kime benziyor benzetiliyor diye??...mehmet pamağın bir sözü varı demokrasi için;"gerektiğinde müslüman ile gerektiğinde kapital ile yata afedersiniz fhş gibidir demokrasi...bu artk aşikar sizde anlasanız hayır olur...imanlı biri imanında samimi ise oraya geldiğinde ilk yapacağı iş "hakimiyet kayıtdız şartsız Allah'ındır" demek olmalı,yok imanında sabit değil ise "ey iman edenler! iman ediniz" ayetide nihayetinde iman eden için öyle değilmi:agla:
 

Ayaz594

Doçent
Katılım
21 Tem 2011
Mesajlar
568
Tepkime puanı
66
Puanları
28
@leylinur soru 1: verdiğim örneklerdeki peygamberimizin uygulamaları demokrasi değilde nedir?
soru 2: devlet başkanını, apartman yöneticisini vb. seçerken başvurduğumuz demokratik yöntem niçin islamla çelişsin?
 

leylinur

ARŞ.YAZAR,RADYO PROG
Katılım
26 Haz 2010
Mesajlar
2,329
Tepkime puanı
102
Puanları
0
Konum
ankara
muhammedkafadar;
verdiğin örnek demokratik yöntem değil,çünkü "demokrasi"islamdan çok sonra kendisini göstermiştir:thinking: seçim örfi bir uygulamadır,islam bu uygulamadan akidesine ters düşmediği için yararlanmıştır:Cool:sen seçime demokratik yöntem demekle
kaybediyorsun,demokrasi yokken seçim vardı:confused1::thinking:"demokrasi"fransız ihtilali ile ortaya çıkan bir ideolojidir:thinking:ve bu ideolojinin akide islama tersdir.:Cool:
 

Ayaz594

Doçent
Katılım
21 Tem 2011
Mesajlar
568
Tepkime puanı
66
Puanları
28
@leylinur demokrasi nedir o zaman?
seçim demokrasiden önce vardı diye ona demokratik yöntem diyemicekmiyiz?
elma ismini almadan önce yaratılmış bir meyveydi, o zaman ona da elma diyemeyiz.
 

leylinur

ARŞ.YAZAR,RADYO PROG
Katılım
26 Haz 2010
Mesajlar
2,329
Tepkime puanı
102
Puanları
0
Konum
ankara
@leylinur demokrasi nedir o zaman?
seçim demokrasiden önce vardı diye ona demokratik yöntem diyemicekmiyiz?
elma ismini almadan önce yaratılmış bir meyveydi, o zaman ona da elma diyemeyiz.
çok güldüm teşekkür ederim düz mantığın bu kadarına pess:)
felsefe dersinden öğrendiniz galiba:thinking::confused1:
elmaya neden elma diyoruz,önceden öğretildiği için..öncül bilgilerin kaynağı nedir?!"biz ademe eşyanın isimlerini öğrettik"bakara 31:confused1:dolayısıyla islam:Cool:seçim önceden insanlara öğretilmiş bilgilerden olup insanlık tarihinde kullanılan örfi bir durumdur...yani sizin örneğiniz demokratik yöntem olabileceği için değil malesef :(üstelik demokrasi sadece halkın seçimi değil,bir ideoloji hayat dair her mesele hakkında fikir beyan eder,demokrasininde hayata dair meselelri için çözümleri vardır ancak bu çözümler islamdan değildir..kaynağı beşerdir..ve müslümanlar bu nedenle demokrasiye itibar etmemelidir...çünkü hakimiyet ALLAHINDIR.
gelelim asıl soruya demokrasi nedir?buyrun buna siz yanıt verin çünkü liberalizmdeki gibi dallandıkça dallanmış bir demokrasi var,ama bence gerek yok demokrasiye islam hepsinden öncedir ve en çok hakim olan islamdır:thinking: ve yine hakim olacağı vaadi vardır.siz islamın yönetim şekli olan hilafet ile sorununuz ney neden kabul etiyorsunuz onu bir söyleyin:)neden illa demokrasiyi islamdan gibi gösterme çabası içerisindeyiz bizim dinimiz bize yetmiyormu:confused1:bunlarada cevap verirseniz sevinizim:Cool:
 

Ayaz594

Doçent
Katılım
21 Tem 2011
Mesajlar
568
Tepkime puanı
66
Puanları
28
@leylinur müslümanın aldığı beşeri bir karar islamla neden çelişşin?
bu durumda demokrasi yinede sakıncalımıdır?
sorduğum sorulara yine kaçamak cevaplar veriyorsunuz. hz.Adem'e nesnelerin isimlerinin öğretildiğini bende en az sizin kadar iyi biliyorum. cümlemi iyi okuyup kavrayın, geçmişe ait olgular sonradan adlandırılamaz mı demek istiyorum.
 
Üst