İnandım diyen bir çok insan aslında içinde kocaman soru işaretleriyle yaşıyor ama soramıyor.M.İslamoğlu

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
Allah bilmek istediğini söylüyorsa Allah bilmiyor demektir .

kaç zamandır senin zaten Allah a iman etmediğini söylüyordukta kimseler inanmak istemiyordu.... Alim olan Allah a haşa cahillik yakıştırması yapan birinin Allah a inandığını söylemek ahmaklığın kendisidir..
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
kaç zamandır senin zaten Allah a iman etmediğini söylüyordukta kimseler inanmak istemiyordu.... Alim olan Allah a haşa cahillik yakıştırması yapan birinin Allah a inandığını söylemek ahmaklığın kendisidir..

Allah'ın söylediğini anlamak istemiyorsun diye Allah cahil olmaz ben de ahmak olmam.

Ahmaklık Allah'ın sözlerini efendi babalarının yalanlarına göre değiştirenlere yakışır.
 

şemseddin

Üye
Katılım
7 Mar 2013
Mesajlar
51
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Âl-i İmrân/167 وَلِيَعْلَمَ الَّذِينَ نَافَقُوا ۚ وَقِيلَ لَهُمْ تَعَالَوْا قَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَوِ ادْفَعُوا ۖ قَالُوا لَوْ نَعْلَمُ قِتَالًا لَاتَّبَعْنَاكُمْ ۗ هُمْ لِلْكُفْرِ يَوْمَئِذٍ أَقْرَبُ مِنْهُمْ لِلْإِيمَانِ ۚ يَقُولُونَ بِأَفْوَاهِهِمْ مَا لَيْسَ فِي قُلُوبِهِمْ ۗ وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِمَا يَكْتُمُونَ 166,167.$ İki birliğin karşılaştığı gün sizin başınıza gelenler, ancak Allah\ın dilemesiyle olmuştur ki, bu da, müminleri ayırdetmesi ve münafıkları BİLMESİ için idi. Bunlara: "Gelin, Allah yolunda çarpışın; ya da savunma yapın" denildiği zaman, "Harbetmeyi bilseydik, elbette sizin peşinizden gelirdik" dediler. Onlar o gün, imandan çok, kafirliğe yakın idiler. Ağızlarıyla, kalplerinde olmayanı söylüyorlardı. Halbuki Allah, onların içlerinde gizlediklerini daha iyi bilir...

ey mustafa islamoğlu!

Allah Teala senin kalbinde gizli olan "yahudileşme temayülünü" tâ istidad-ı ezeliyenden ve teayyün-i evvelinden bilmektedir; alem-i şehadete göre "tâ ki bilelim vb.." kelimatla tabir olunmakda; o zatî, kenzî ve mahfî ilmi, sen ma'lûmun ve me'lûhun şahsında ortaya çıkarmak ve bununla da melekleri ve insanları şahitler getirmek muradı vardır..

Zât-ı Teala -hariçte- bilinmek murad (ve muhabbet) ediyor; yüce Zâtının ilmi (maluma tabi' ve mütabık olup) şehadet aleminde (hariçte) isimler ve sıfatlar tecellisiyle bit'tafsilî ortaya çıkacaktır; ve yani Allah'ın kenzen bildiği şeyler ki gayb cümlesidir;

işte onlar sâniyen bilinmek ahiri teayyünde -hariçte- gün yüzüne çıkmaktır ki -ancak- tecelli-i esma ve sıfatlar yüzündendir;
yoksa ilm-i İLAHÎ -haşa- yahudi kafirlerinin iddia ettiği (ve senin kuşkuya düştüğün) gibi 'bedâ' (cehilden ilime intikal edip ona göre emir ve ceza kılmak) manasında değildir..
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0


Allah Teala senin kalbinde gizli olan "yahudileşme temayülünü" tâ istidad-ı ezeliyenden ve teayyün-i evvelinden bilmektedir; alem-i şehadete göre "tâ ki bilelim vb.." kelimatla tabir olunmakda; o zatî, kenzî ve mahfî ilmi, sen ma'lûmun ve me'lûhun şahsında ortaya çıkarmak ve bununla da melekleri ve insanları şahitler getirmek muradı vardır..

Öyle bir murad falan yoktur kardeşim.Çünkü Allah'ın "Allah bilinmesini ister" diye buyurduğu ayetler de vardır.Allah böyle demek isteseydi yukarıdaki ayetlerde de böyle söylerdi.
 
Üst