-'' ...haşira kelimesinin anlamı: korktuk diyor allah...'' Bayındır
-''...annesini ve babasını ilerde küfre taşımasından korktuk diyor...''
-''... kader anlayışına göre allah zaten bunu önceden mümin olarak belirlemişse mümindir, kafirse kafirdir. kimse onu değiştiremez. Burda onu kimse ''korktuk'' 'un bir anlamı yok! Allah bunu böyle dedi, bu benim sözüm değilki, ondan sonra onun için onu öldürdük diyor allah!...'' A. Bayındır
Din akıl işi değildir. Nakil işidir. Mantık-Akıl buradaki çelişkiyi görür. Nakil demi problem var diye kurcalar!. Ve inancını ve kitabını bu iki şahsın atışmasından(münazaa), vede sonrasında bu çelişkiye Sifil hocanın cevap vermemesinden-düzeltmemesinden veya ''haşira'' kelimesine başka bir tevil yüklememesinden sonra akla göre allah kitabı ile kendi kendi ile çelişir.
Çünkü; Allah nezdinde belki diye bir kavram yoktur. Kesin netlik vardır. Olabilir diye bir kavram doğmamış-doğrulmamış-herşeyden münezzeh ve ebedi-ezeli ve herşeyi bilen için bu çelişkili beyan aklen kabul edilemez.
Daha doğmadan anne karnında kişinin kafir veya mümin olacağı ve vadesinin ve rızkının belli yazılı olduğunu bize Allah söylemiyor mu? Söylüyor. E ozaman bu belki -olabilir de neyin nesidir?
********************************************
İnancınıza şüphe düşürmek istemem ama maalesef durum bundan ibarettir.
Bir mükemmel yaratıcı hem herşeyi bidiğini ve yazdığını kalemin kuruduğunu katında bunun yazgısı olduğunu iddia ediyor.
Sonra belki ilerde şöyle olurdu-böyle olurdu, diye, tahmini ikilem üzere ayet indiriyor?? İlerde büyüyüp saptıracaktı dese sorun morun yok. Sifil de hayır orada ''öyle olacaktı'' demediğine, düzeltmediğine göre!..? Problem büyük demektir.
Buyurun bu durumu izah edin de görelim... Sifil ile Bayındır ı ben mi yanlış anladım? Kader kavramı(inancına) ters çelişik bu durumu bilincli-kasıtlı mı açmışlar??
Son düzenleme: