Hızır'ın çocuğu öldürmesini nasıl anlamamız gerekiyor? | Kehf 80-82

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Veemmâ-lġulâmu fekâne ebevâhu mu/mineyni feḣaşînâ en yurhikahumâ tuġyânen vekufrâ(n)

Ayetin okunuşu bu şekilde
Ban burda korktuk kelimesinin hangisi olduğunu bi zahmet birisi söylesin hani nerdek korktuk kelimesi arapaça oalrak soruyorum
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Şimdi Haşa Allah korkar mı?
Asla ve kataa korkmaz
peki idaa edildiği gibi ayette korktuk fiili geçiyorsa bunun tek izahı
aklı ermeyen insanın anlayabileceği şekilde yani insana yaratılmış olanlara verilmiş bir duyguyu anlayabilecekleri şekilde anlatıyor Allah
Yani insan diliyle insana hitap ediyor insanın davranışlarına göre izah ediyor bu kadar basit.
Başka bir amaaç başka bir yol arayanlar ancak havanda su döver onlara burdan ekmek çıkmaz
 

Lasiyyema

İhvan Forum Üye
Katılım
30 Ocak 2019
Mesajlar
37
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Benim cümlem de ne gibi bir gariplik var ?
 

tengiz

İhvan Forum Üye
Katılım
16 Ocak 2019
Mesajlar
214
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Veemmâ-lġulâmu fekâne ebevâhu mu/mineyni feḣaşînâ en yurhikahumâ tuġyânen vekufrâ(n)

Ayetin okunuşu bu şekilde
Ban burda korktuk kelimesinin hangisi olduğunu bi zahmet birisi söylesin hani nerdek korktuk kelimesi arapaça oalrak soruyorum


Ömer Nasuhi Bilmen, Elmalılı çevirisini görmüyormusun? Körmüsünüz?

Biz de onu soruyoruz zaten Allah korkar mı?

Ayrıca bu bir kıssa hani bir vaka üzerine inen bir ayet değil ki tefsire başvuralım ve acaba ne üzerine inmiş diye sorgulayabilelim. Yani nere çeksen - nere eğip büksen buna kılıf yok maalesef!

Şimdi Haşa Allah korkar mı?
Asla ve kataa korkmaz
p

Allah kaderi yazdığı için kesin bir dille çocuk ilerde anasını babasını haksız yere öldürecekti, biz onun için çocuğu öldürdük dese kıssada misal bu soru sorulmazdı elbette. Zararı olmasından ''korktuk'' cümlesi çocuğun ilerde iyi birisi olabilirliğine de kapı açar. Bu okyanusun sonu yok haberiniz olsun. Boğulursunuz benden sölemesi.. Osmanlı da şeriata aykırı aynı mantıkla şehzade veya kardeşleri öldürmüştür. Bin kişinin canı için bir kişinin feda edilmesi mantığı gene sakattır. Ayetlerde demiyor mu? Kim bir insanın canını haksız yere alırsa tüm insanları öldürmüş gibidir???
 
Son düzenleme:

Lasiyyema

İhvan Forum Üye
Katılım
30 Ocak 2019
Mesajlar
37
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Konu itibariyle ne manaya geldiğini sormuştum. Yoksa Google sorup öğrenmek kolay. Gerçi ilkokulda da öğretmişler di.. şimdi zülkarneyn neye dayanarak mecazi oluyor da kehf suresinde hakikate dönüyor..

Ya da ;

Havf
Haşyet
Rahbet
Fezâ'
Ru'b
Vecel

kelimeleri ile TÜMCE ler oluşturalım ve kendimize soralım.. Koskoca tanrı acaba neden bu kadar kalabalık manalar barındıran bir kitap göndermiş ?
Tengizciğim bak buraya birşeyler karaladık biz göz atsan diyorum ..
 

tengiz

İhvan Forum Üye
Katılım
16 Ocak 2019
Mesajlar
214
Tepkime puanı
8
Puanları
0
balçık üzerinden yürümiyelim. Orada mecazilik olabilir. biz bu kehf-80 i inceleyelim. Verdiğin cümleleri dil bilimcisi ile tartış veya fiil çekimleri yap istersen. Ben Türkçe dil bilimcisi-uzmanı değilim.

Ayrıca, Güneş yakından da baksan uzaktanda baksan batıyor görünümünde değilmidir? Ben şimdi batıya doğru akşam denizi gözlemlesem güneş yavaş yavaş denizin içine batar ve hava kararır.
 
Son düzenleme:

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Arkadaşlar,Allah neyden korkacak elbette ki korkmaz ama insanlar durumu anlasın diye kullanılan bir ifade bu.
Konunun bütünlüğüne bakın anlatılan nedir onu anlayın.
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Ömer Nasuhi Bilmen, Elmalılı çevirisini görmüyormusun? Körmüsünüz?

Biz de onu soruyoruz zaten Allah korkar mı?

Ayrıca bu bir kıssa hani bir vaka üzerine inen bir ayet değil ki tefsire başvuralım ve acaba ne üzerine inmiş diye sorgulayabilelim. Yani nere çeksen - nere eğip büksen buna kılıf yok maalesef!



Allah kaderi yazdığı için kesin bir dille çocuk ilerde anasını babasını haksız yere öldürecekti, biz onun için çocuğu öldürdük dese kıssada misal bu soru sorulmazdı elbette. Zararı olmasından ''korktuk'' cümlesi çocuğun ilerde iyi birisi olabilirliğine de kapı açar. Bu okyanusun sonu yok haberiniz olsun. Boğulursunuz benden sölemesi.. Osmanlı da şeriata aykırı aynı mantıkla şehzade veya kardeşleri öldürmüştür. Bin kişinin canı için bir kişinin feda edilmesi mantığı gene sakattır. Ayetlerde demiyor mu? Kim bir insanın canını haksız yere alırsa tüm insanları öldürmüş gibidir???

ŞARK KURNAZLIĞI YAPMA
yazdığım yerden 2 cumle alıntı yapıyorsun ona gore cevap verıyorsun
devamında ne demişim

peki idaa edildiği gibi ayette korktuk fiili geçiyorsa bunun tek izahı
aklı ermeyen insanın anlayabileceği şekilde yani insana yaratılmış olanlara verilmiş bir duyguyu anlayabilecekleri şekilde anlatıyor Allah
Yani insan diliyle insana hitap ediyor insanın davranışlarına göre izah ediyor bu kadar basit.
Başka bir amaaç başka bir yol arayanlar ancak havanda su döver onlara burdan ekmek çıkmaz


Bu açıklama sizin sorduğunuz sorunun cevabıdır
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
78 - Hızır dedi ki: "İşte bu, seninle benim aramızın ayrılmasıdır. Şimdi sana o sabredemediğin şeylerin içyüzünü haber vereceğim."

79 - "Gemi, denizde çalışan bir kaç yoksula aitti. Onu kusurlu kılmak istedim, çünkü onların ilerisinde her sağlam gemiye zorla el koyan bir hükümdar vardı."

80 - "Oğlana gelince, onun ana-babası mümin kimselerdi. Çocuğun onları azgınlık ve inkâra sürüklemesinden korktuk."

81 - "İstedik ki Rabbleri onun yerine kendilerine ondan temizlikçe daha hayırlı ve daha çok merhamet eden birini versin."

82 - "Duvar ise, o şehirde iki yetim oğlana ait idi. Duvarın altında onların bir hazinesi vardı. Babaları da iyi bir kimse idi. Onun için Rabbin istedi ki o iki çocuk erginlik çağlarına ersinler ve Rabbinden bir rahmet olarak hazinelerini çıkarsınlar. Ve ben bunların hiçbirini kendiliğimden yapmadım. İşte senin sabredemediğin şeylerin içyüzleri budur."


ayrıca kıssanın bütünlüğüne bakacak olursak Konuşan Kim Haşa Allah mı Bilgin kul diye tabir edilen hızır mı?
ayettede görüleceği üzere korktuk kelimesini sarfeden hızırdır. Allah hızıra çocuğu öldür ilerde anasına babasına ası olacak diye korktuk ayeti yok.Burda korktuk kelimesini sarfeden hzırıdır

Kuranda karşımıza ayte olarak çıkan bazı sözlerin sahıplerine bakacak olursak firavununda bazı sözlerinin karşımıza ayet olarak çıktığını görecez.yanı firavun şöyle dedi. misal sıhırbazlara ayaklarınızı ellerinizi çaprazlama kesecem gibi.şımdi kuranda geçen bu sozler firavunun sarfettiği sözler değil mi? ama gel görki karşımıza ayet olarak çıkmakta

Hızırında sozlerı doğal olarak karşımıza ayet olarak çıkıyor yanı orda endışelenen korktuk diyen Allah değil Hızırdır.
 

tengiz

İhvan Forum Üye
Katılım
16 Ocak 2019
Mesajlar
214
Tepkime puanı
8
Puanları
0
ŞARK KURNAZLIĞI YAPMA
yazdığım yerden 2 cumle alıntı yapıyorsun ona gore cevap verıyorsun
devamında ne demişim

peki idaa edildiği gibi ayette korktuk fiili geçiyorsa bunun tek izahı
aklı ermeyen insanın anlayabileceği şekilde yani insana yaratılmış olanlara verilmiş bir duyguyu anlayabilecekleri şekilde anlatıyor Allah
Yani insan diliyle insana hitap ediyor insanın davranışlarına göre izah ediyor bu kadar basit.
Başka bir amaaç başka bir yol arayanlar ancak havanda su döver onlara burdan ekmek çıkmaz


Bu açıklama sizin sorduğunuz sorunun cevabıdır
Bu nasıl bir üslup?
Keşke cevap verebilmiş olsanda bende cevap var diyebilsem. Halen o cümle orada geçiyorsa diyorsun.
Sen müslümanlık iddiasında değilmisin? Halen öğrenemedin mi kitabında ne yazıyor ne yazmıyor diye de..
bla, bla, bla yapmaktasın?? Cevap vermeye çabaladıkça batıyorsun. Ve diğer dinli-desit ve ateistleri güldürüyorsun şu cevaplarınla..

*************************
Bir önceki ayette nasıl ki ilerde olacak kader kesin biliniyorsa, Bir sonraki ayettede kesin olarak bu ifade edilmeliydi. Hıdır onu biliyorsa bunuda yaratıcısı emri ile bilir. Ayrıca savaş ayetlerinde okları siz atmadınız ben attım(enfal-17) diyen, aynı Allah, hıdır ın yaptıklarının fiil sorumlusudur. Çok ama çok sığ kalıyorsunuz.. İnsanların canını cibril mi verip - alıyor? Yoksa allah mı?
 
Son düzenleme:

tengiz

İhvan Forum Üye
Katılım
16 Ocak 2019
Mesajlar
214
Tepkime puanı
8
Puanları
0
''Museviler(Tevrat) ile Müslümanlar(kuran) arasında bir itilaf vardır. Kurban edilmek istenen kuranda İsmail olarak yorumlanır, Tevrat'ta ise bunun açık bir şekilde İshak olduğu yazılıdır. Ama Kuran'da açık bir şekilde İsmail'in kurban edilmek istendiği yazmaz öyleyse nasıl olurda müslümanlar bunun İsmail olduğunu söylerler?'' X Bir ata'ist sorusu

*******************************

Elcevap; ha ismail, haishak ne fark eder. İkiside İbrahim oğlu :ROFLMAO:
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
''Museviler(Tevrat) ile Müslümanlar(kuran) arasında bir itilaf vardır. Kurban edilmek istenen kuranda İsmail olarak yorumlanır, Tevrat'ta ise bunun açık bir şekilde İshak olduğu yazılıdır. Ama Kuran'da açık bir şekilde İsmail'in kurban edilmek istendiği yazmaz öyleyse nasıl olurda müslümanlar bunun İsmail olduğunu söylerler?'' X Bir ata'ist sorusu

*******************************

Elcevap; ha ismail, haishak ne fark eder. İkiside İbrahim oğlu :ROFLMAO:

muharref olan tevrattan bahsedıyorsun herhalde
istediğini ekle çıkar.yahudı din bilginlerinin yaptığı bu
 
Üst