Hızır'ın çocuğu öldürmesini nasıl anlamamız gerekiyor? | Kehf 80-82

tengiz

İhvan Forum Üye
Katılım
16 Ocak 2019
Mesajlar
214
Tepkime puanı
8
Puanları
0

-'' ...haşira kelimesinin anlamı: korktuk diyor allah...'' Bayındır
-''...annesini ve babasını ilerde küfre taşımasından korktuk diyor...''
-''... kader anlayışına göre allah zaten bunu önceden mümin olarak belirlemişse mümindir, kafirse kafirdir. kimse onu değiştiremez. Burda onu kimse ''korktuk'' 'un bir anlamı yok! Allah bunu böyle dedi, bu benim sözüm değilki, ondan sonra onun için onu öldürdük diyor allah!...'' A. Bayındır

Din akıl işi değildir. Nakil işidir. Mantık-Akıl buradaki çelişkiyi görür. Nakil demi problem var diye kurcalar!. Ve inancını ve kitabını bu iki şahsın atışmasından(münazaa), vede sonrasında bu çelişkiye Sifil hocanın cevap vermemesinden-düzeltmemesinden veya ''haşira'' kelimesine başka bir tevil yüklememesinden sonra akla göre allah kitabı ile kendi kendi ile çelişir.

Çünkü; Allah nezdinde belki diye bir kavram yoktur. Kesin netlik vardır. Olabilir diye bir kavram doğmamış-doğrulmamış-herşeyden münezzeh ve ebedi-ezeli ve herşeyi bilen için bu çelişkili beyan aklen kabul edilemez.

Daha doğmadan anne karnında kişinin kafir veya mümin olacağı ve vadesinin ve rızkının belli yazılı olduğunu bize Allah söylemiyor mu? Söylüyor. E ozaman bu belki -olabilir de neyin nesidir?

********************************************

İnancınıza şüphe düşürmek istemem ama maalesef durum bundan ibarettir.

Bir mükemmel yaratıcı hem herşeyi bidiğini ve yazdığını kalemin kuruduğunu katında bunun yazgısı olduğunu iddia ediyor.
Sonra belki ilerde şöyle olurdu-böyle olurdu, diye, tahmini ikilem üzere ayet indiriyor?? İlerde büyüyüp saptıracaktı dese sorun morun yok. Sifil de hayır orada ''öyle olacaktı'' demediğine, düzeltmediğine göre!..? Problem büyük demektir.

Buyurun bu durumu izah edin de görelim... Sifil ile Bayındır ı ben mi yanlış anladım? Kader kavramı(inancına) ters çelişik bu durumu bilincli-kasıtlı mı açmışlar??
 
Son düzenleme:

Darul_Beka

Profesör
Katılım
17 Kas 2013
Mesajlar
2,214
Tepkime puanı
174
Puanları
63
tengiz kötü niyetin mesajıyın son paragrafında net ortaya çıkmıştır.
Sen sifil-bayındır tartışmasını hiç anlamamışsın bayındır cahili haşa yaratanın tahmin üzere çocuğu öldürdüğünü söylüyor çünkü ana görüşü yaratanın haşa geleceği bilmediği yönündedir
aşağıda güzel bir metin var iyi niyetli isen anlamaya çalış kötü niyetliysen yapacak bir şey yok
Allah’ın “Kader, Kaza ve Ata” adında üç kanunu vardır:
Kader: Olmuş, olacak ve olmakta olan her şeyin ilahî ilimdeki bir programdır.
Kaza: Bu programın, dışa yansıması, ilmi mahiyetiyle beraber haricî bir vücudu giymekle varlık aleminde boy göstermesidir. İlim ve kudretten çıkan bu iki kanun, birer sünnetüllahtır/Allah’ın kanunudur, değişmez. “Terli olarak soğuk su içen hasta olur. Beyni parçalanan ölür. Böbrek taşı alınan hasta, acıdan/ağrıdan kurtulur.”

Ata ise: Kâinatta geçerli olan söz konusu kader ve kaza kanunlarının genel kapsamları dışına çıkan ve onlara rağmen, Allah’ın özel lütfünü, ihsan ve ikramını sergileyen bir muamelenin adıdır. Aynı misalleri tekrarlarsak; “Terli olarak soğuk su içtiği halde hasta olmayan, beyni parçalandığı halde ölmeyen-bir şekilde iyileşen, böbrek taşı alınmadığı halde, acıdan/ağrıdan kurtulan” kimselerin durumu, normal kanunların üstünde bir manzara gösteren, Ata kanununun birer yansımasıdır.

Soruda geçen konunun, kader ve kaza yörüngesinde cereyan ettiğinin bilinmesidir. Çünkü bu iki kanun, sebepler örgüsünün unsurlarıyla birlikte mütalaa edilir. Yani, Allah’ın ilmi, bu çocuğun şu sebepten dolayı öldürüleceğini bilmiş ve kaza olarak onun o tarzda sahnelenmesini istemiştir. Yine, geminin gasp edilmemesi de, onun kırılmış, su alan, yıpranmış bir şekle girmesine bağlamıştır. Bu sünnetullahtır ve değişmez. Allah, onu Ata kanunu çerçevesine alabilirdi, almamıştır. Kimsenin –hikmetini öğrenme dışında- bunu sorgulamaya hakkı da yoktur.
 
Son düzenleme:

tengiz

İhvan Forum Üye
Katılım
16 Ocak 2019
Mesajlar
214
Tepkime puanı
8
Puanları
0
tengiz kötü niyetin mesajıyın son paragrafında net ortaya çıkmıştır.
Sen sifil-bayındır tartışmasını hiç anlamamışsın bayındır cahili haşa yaratanın tahmin üzere çocuğu öldürdüğünü söylüyor çünkü ana görüşü yaratanın haşa geleceği bilmediği yönündedir
aşağıda güzel bir metin var iyi niyetli isen anlamaya çalış kötü niyetliysen yapacak bir şey yok
.

''kötü niyetin ortaya çıkmıştır'' derken açarmısın?
''iyi niyetliysen anlamaya çalış kötü niyetliysen.....''
Bide karar ver niyet okuyabiliyormusun? okuyamıyormusun? diğer lakırtıların bomboş. Anlayan biri sana senin dilinde anlatsın..
Ha bir de son bir soru; ayette Allah; ''korktuk'' diyor. Allah(herşeyin sahibi-maliki-yaratıcısı-herşeyden münezzeh) korkar mı??

Hiç bir niyet güdmeden tesadüfen izlediğim videoyu tartışmaya açmak istemiştim. Benim niyetim budur. Soruya cevap verebilecek varsa versin lütfen,
 

seyfulkahhar

İhvan Forum Üye
Katılım
30 Ocak 2019
Mesajlar
1
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Kuran çok yönlü bir kitaptır 1400 sene önce okuma yazma bilmeyen çöldeki çoban bir adamın yazabileceği hele hele cahiliye arap şairleri varken yarışmalar panayırlar düzenleniyor muhteşem şairler çıkıyor iken birinin ortaya peygamberim diye çıkıp yazabileceği bir kitap değildir, o belagat o harf seçimi,kullanılan sözcük seçimi Muhammed'in (a.s) veya ev ahalisinin yapacağı bir iş değildir. İlk önce bunda bi hemfikir olalım sayım troll kardeş. Sizin gibi mealci max 20lik gençler Kuran metnine bakınca 1.katmanı görüyor, kendini havas ve ledun gibi ilimlere veren alimler ise 3. 4. katmanı görebiliyor,hâdimler ile görüşebiliyor, sizin veremediğiniz anlamları ayetlere veriyorlar, seni temin ederimki mealdan okunup eleştirilcek bir kitap değil Kuran. Bak buna emin ol ateizmden gelme birisi olarak diyorum....

Düşün ki daha 1400 sene sonra Nebe 33.teki ayetin göğüsle möğüsle ilgisi olmadığını,cariyeye izni bırak arapça bir kelime olan "cariye"nin Kuranda geçmediğini bile daha anca öğrendik! Mealler bizi bitirdi,modernizm bizi bitirdi,sapık ve israiliyatcı tesfir alimleri bizi bitirdi,emevi uydurma hadiscileri bizi bitirdi....

Soruna gelecek olursak bunda anlamayacak ne var? Kuran'ın her kıssası bir ders verir bize,Eyüp peygamberin hastalanması,ve karısının tutumu ve sabrı iyileşmesi, Yakub'un oglunu aşırı sevmesi ve tanrının onu elinden bu yüzden alması, peygamber dahi olsa Lut'un Nuh'un karısının oglunun Allaha itaat etmeden kurtulamaması helak olması, İbrahim bile olsan baban putperest olması ve onun helak cehennemlik olması, asla hiçbirine torpil geçilememesi...İfrit cin bile olsan "ilim bilen kul" olan Süleyman peygamberin vezirir cinden hızlı olarak metafizik aleme hükmedip belkıs'ın tahtını getirmesi, Muhammed peygamberimize iftiralarda bile 1 ay vahiy gelmemesi ortalığın münafıktan temizlenmesi her şeyin ortaya çıkması, Yusuf bile olsan zinaya az kalsın düşecek olman ve Allahın izni ile kurtulman, imanın Nuh'un gemisi olması ve binenlerin kurtuluşa ermesi.....

Gram zekası olana muhteşem bir ÖĞÜTtür Kuran, ah birde o kibrinizi ve popüler kültürün esiri olmayı bıraksanız kulu köpeği olup huzura ereceksinizde işte....

Yani demek istiyor ki; Olayların sizin gördüğünüzden başka birde öteki yüzü var,eşyanın bir bu tarafı birde hakikat tarafı var. Yolda izde ölen kuşun ve minik bebeğin bile bir hesabı var siz merak etmeyin Allah biliyor, hesap kitap ile bu alemi dönderiyor, her yaprak düşmesi her çocuk ölmasi,deprem olması,yanardağ patlaması,savas ve barış olması,devletler yıkılıp kurulması sizin baktığınız alemde şer ve hayr gözükebilir, birde bunun Allah katında durumu var, orada hayr şer,şer haydır belki, ondan emin olun ve tasalanmayın diyor.Bunu anlayamıyor musunuz? He birde bir peygambere istediği halde verilmeyen fakat takva ve Allahın dilemesi ise "bilge kul" diye birisine LEDUN ilmi,yani GAYB ilmi veriliyor,bunun sonucunda da Allahın bildirmesiyle geleceği bilebiliyor ve ilm için peygamberlik değil Allahın secmesi ve halis iman takva lazım gelirmiş demekki onu anlatmaya çalışıyor. Bu konuda Belam ibn Baura ve bizdeki Ladikli Ahmet Ağa'yı araştırabilirsin....

Not: "Korkarızki,Biz,Göktekiler,Bizler" gibi kelimeleri TÜRK kafası ile yorumlama,Kuran Arapça indi, o dilin kıvamına ve alemine göre değerlendirilir,korkarızki,biz v.s ifadeler senin o basit dilindeki anlamlar değil, sen burada mesaja bak, kapabildiğin öğüdü kap.
 

tengiz

İhvan Forum Üye
Katılım
16 Ocak 2019
Mesajlar
214
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Ben soruya cevap göremiyorum.
Aksine Meal ciliğin önemini şimdi anlıyorum. Kendisini alim diye tanıtanlar, kuranın türkçesini insanlar okumasın ki, hadislerin türkçesi bilinmesin ki, istedikleri gibi cahil kalanları koyun gibi güdsünler. Hiç sorgulamasınlar istiyorlar.

İngilizce de bir kelime bir kaç manaya gelebilir. Arapça da da benzerlikler görülebilir. Orayı geçtik şu durumda.. Bizim kelimenin manasını sormamıza gerek yok çünkü kelimenin manasının-türkçesinin bu olduğunda bütün çevirmenler hem fikir.

Yani Allah çocuğun anasını babasını büyüyünce dininden döndüreceğinden ''korkmuş'' -''korktuk'' diyor.
Yani çevirme ihtimali vardıysa, çocuğunda ilerde iman etme olasılığıda olabilmelidir bu belirsiz zaman zarfında!
Görüldüğü üzere iş olasılık üzerinden gittiğinde günhasız bir çocuğun allahın emri üzere, hızırın cebrail vasfı ile yaşam hakkı elinden alınmış oluyor.

Sizin sorun cümledeki(korktuk) meseleyi anladığınızı hiç sanmıyorum.

*************************
Türkiye de ateist im diyenlerin çoğu gerçekte ata-ist tir. laikmüslüman-hristiyan-musevi veya ata-deistlerdir. Bilmem anlatabildim mi?
 
Son düzenleme:

Lasiyyema

İhvan Forum Üye
Katılım
30 Ocak 2019
Mesajlar
37
Tepkime puanı
5
Puanları
0
. kuranın türkçesini insanlar okumasın ki, hadislerin türkçesi bilinmesin ki, istedikleri gibi cahil kalanları koyun gibi güdsünler. Hiç sorgulamasınlar istiyorlar.
Bundan oniki sene evvel işittim ki, en dehşetli ve muannid bir zındık Kur'ana karşı sû'-i kasdını tercümesiyle yapmağa başlamış ve demiş ki: "Kur'an tercüme edilsin, tâ ne mal olduğu bilinsin." Yani, lüzumsuz tekraratı herkes görsün ve tercümesi onun yerinde okunsun diye dehşetli bir plân çevirmiş.
Sözler - 461
 

Lasiyyema

İhvan Forum Üye
Katılım
30 Ocak 2019
Mesajlar
37
Tepkime puanı
5
Puanları
0
O daha ne ki sen aşağıda ki ayete bak.. koskocaman tanrı güneşin balçığın içine battığını zannediyor...

Nihayet güneşin battığı yere varınca, onu kara bir balçıkta batar buldu.
Mealli Kuran - 302
 

Darul_Beka

Profesör
Katılım
17 Kas 2013
Mesajlar
2,214
Tepkime puanı
174
Puanları
63
O daha ne ki sen aşağıda ki ayete bak.. koskocaman tanrı güneşin balçığın içine battığını zannediyor...

Nihayet güneşin battığı yere varınca, onu kara bir balçıkta batar buldu.
Mealli Kuran - 302
bu soru belki binler kez ateistlerce sorulmuş ve cevabı da binlerce kez verilmiştir
edepsizce ve ahlaksızca kurana saldırma nedenin ne ola ki
cevabı senin için değil bu konuyu okuyanlar için alıntı yapıyorum

Ayette “vecedeha tağrubu- Zulkarneyn onu/güneşi batıyor olduğunu buldu/gördü” ifadesinde “Vecede=görme” fiili, Zulkarneyn’e isnat edilmek suretiyle bu görüntünün onun bakış açısına göre olduğuna işaret etmek üzere kullanılmıştır.
b) Ayette Zulkarneyn’in “güneşi bulanık bir suda/kara bir balçıkta batıyor güdü” mealindeki ifadeden sonra ayette yer alan “ve vecede indeha kavmen=orada bir millet/kavim/topluluk buldu” mealindeki ifadeden de bu görülen suyun küçük bir pınar, bir su gözeneği olmadığına işaret etmektedir. Çünkü, koca bir topluluğun/bir kavmin küçük bir su gözeneği etrafında yerleşmeleri ve orada hayat sürmeleri -nüfusun kalabalığı ve coğrafyanın küçüklüğü bakımından- mümkün değildir.
Demek ki burası bütün müfessirlerin dediği gibi, büyük atlas okyanusudur.
Buna göre, güneş batarken uzaktan denizin içine batar gibi kaybolmuştur. Bazen bir dağın arkasında batar, bazen bir denizin son noktasında batar..
Bütün bu batışlar insanların bakış açısına göredir.
c) Kur’an’ın bazı yorumları ayetin içinde açıkça yer almasa da genel olarak İslam’ın ruhuna, Kur’an’ın başka ayetlerindeki ifadelerin gösterdiği gerçeklere uygun yapılmak zorundadır. “Ne güneş aya kavuşabilir, ne gece gündüzün önüne geçebilir. O gök cisimlerinden her biri, birer yörüngede akar, durur..." (Yasin, 36/40) mealindeki ayette güneşin diğer gök cisimleri gibi kendine ayrılmış hususi yörüngesinde döndüğünü ifade edilmiştir.
Bu gerçeğe bakılınca, güneşin gökteki yörüngesinden çıkıp yerdeki bir çamurlu gözeneğin içine girip kaybolması ne ilmen ne de aklen mümkündür. Demek ki ilgili ayette, Zulkarneyn’in bakış açısına göre yapılmış bir tasvir söz konusudur.
d) Kur’an’ın kırk yönden mucize olduğu bilinmektedir. Doğru çıkmış pek çok gaybi haberler yanında, evrensel ahlaki dersleri, bilimsel keşiflerin tasdik ettiği gerçekleri ve benzeri yönleriyle Allah’ın kelamı olduğu bilinen Kur’an’ın kapalı bir ifadesini gördüğümüzde mümkün olan bir manaya hamletmek insaf ehlinin görevidir.
e) Kur’an belagati istiare, teşbih ve mecaz gibi edebi sanatlar üzerine kuruludur. Onun için bu ayetin bu tarafına da bakmak gerekir
 

Darul_Beka

Profesör
Katılım
17 Kas 2013
Mesajlar
2,214
Tepkime puanı
174
Puanları
63
''kötü niyetin ortaya çıkmıştır'' derken açarmısın?
''iyi niyetliysen anlamaya çalış kötü niyetliysen.....''
Bide karar ver niyet okuyabiliyormusun? okuyamıyormusun? diğer lakırtıların bomboş. Anlayan biri sana senin dilinde anlatsın..
Ha bir de son bir soru; ayette Allah; ''korktuk'' diyor. Allah(herşeyin sahibi-maliki-yaratıcısı-herşeyden münezzeh) korkar mı??

Hiç bir niyet güdmeden tesadüfen izlediğim videoyu tartışmaya açmak istemiştim. Benim niyetim budur. Soruya cevap verebilecek varsa versin lütfen,
Kur’an belagati istiare, teşbih ve mecaz gibi edebi sanatlar üzerine kuruludur
senin kötü niyetli olduğun açık burada verilecek hiç bir cevabı beğenmeyeceksin
önyargılı ve kasıtlı olarak gelmişsin
sana yukarıda cevabı verdim
hala vır vır
delikanlı ve samimiysen bu konuda senin görüşün ne bayındır ile aynı görüşümü paylaşıyorsun haşa yaratanın geleceği bilmediğini mi savnuyorsun ki
bayındır islamoğlundan yediği fırça ile bu saçmalamasını artık gündeme getirmiyor
BUYUR SENİ DİNLİYORUZ SENİN GÖRÜŞÜN NE
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Hızır aleyhisselam da baya bi makyavelistmiş yahu! :)

Makyavelizm= Amaça giden her yol mübahtır, diyen felsefe.. Mesela futbolda karşı tarafın oyuncusu gole giderken çelme takmak kurallara göre foul'dür, ama makyavelizme göre doğru bir harekettir. Kehf Suresi'ndeki ayetler aslında bu felsefeye işaret ediyor. Ama gel gör ki sen dünyadan bihaber hocalar yetiştirirsen ayetlerde geçen kelimelerin etimolojisi üzerinden “aslında o kelimenin anlamı şudur da bilmem nedir de” diyerek utana sıkıla tartışır dururlar. Allah öldürdü, diyorlar. Hiç biri de korkudan şu noktayı sorgulamaya cesaret edemiyor: Allah'ın kudreti o çocuğun nefesini kesmeye yetmiyormu da bir aracı kullanıyor? Enteresan bir durum değil mi? Demek ki hâdisat bizim sandığımız gibi “saldım çayıra mevlam kayıra” şeklinde işlemiyor!
 
Son düzenleme:

tengiz

İhvan Forum Üye
Katılım
16 Ocak 2019
Mesajlar
214
Tepkime puanı
8
Puanları
0
O daha ne ki sen aşağıda ki ayete bak.. koskocaman tanrı güneşin balçığın içine battığını zannediyor...

Nihayet güneşin battığı yere varınca, onu kara bir balçıkta batar buldu.
Mealli Kuran - 302

Burada ''balcık'' mecaz olabilir. Konumuz ayet ise tümce arz ediyor. Anladınız mı?
 

tengiz

İhvan Forum Üye
Katılım
16 Ocak 2019
Mesajlar
214
Tepkime puanı
8
Puanları
0
“Bir duyguyu, bir düşünceyi veya eylemi tam olarak bir hüküm hâlinde anlatan kelimeler dizisi, tümce.”
örn; Öğlen manavda Ali’ yi çalışırken gördüm.

-''Oğlana gelince, anne babası mümin kimselerdi. Onun bunları azgınlık ve küfür ile sarmasından korktuk''. Elmalılı, kehf-80
-«Oğlana gelince onun anası ile babası iki mü'min kimselerdir. İmdi onları bir azgınlığa, bir küfre bürümesinden korktuk.» Ö.Nasuhi
-Oğlana gelince; onun anası babası inanmış kimselerdi. Çocuğun onları azdırıp küfre sürüklemesinden korkmuştuk. İbni Kesir
 
Son düzenleme:

Lasiyyema

İhvan Forum Üye
Katılım
30 Ocak 2019
Mesajlar
37
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Konu itibariyle ne manaya geldiğini sormuştum. Yoksa Google sorup öğrenmek kolay. Gerçi ilkokulda da öğretmişler di.. şimdi zülkarneyn neye dayanarak mecazi oluyor da kehf suresinde hakikate dönüyor..

Ya da ;

Havf
Haşyet
Rahbet
Fezâ'
Ru'b
Vecel

kelimeleri ile TÜMCE ler oluşturalım ve kendimize soralım.. Koskoca tanrı acaba neden bu kadar kalabalık manalar barındıran bir kitap göndermiş ?
 

Lasiyyema

İhvan Forum Üye
Katılım
30 Ocak 2019
Mesajlar
37
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Birde merak ediyorum ,
Bayındır ya da Sifil;
Zemahşeri
Cevheri
Ebu Bekr Râzî İle kıyaslandığında hangisi daha muteber dir sizce ?
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Bu kadar kasmaya gerek yok manaya bakın.Esas olan hayatı anlamaktır.Kuran hayatı anlamamızda yardımcı olur.Esas olan hayatta gözlemlediğiniz hakikatlerdir.
Bayındır ve Sifil ikisinin de yöntemleri yanlış.Elbette ki tercih meselesidir ama bu şekilde sonuca ulaşamazlar.
 

Lasiyyema

İhvan Forum Üye
Katılım
30 Ocak 2019
Mesajlar
37
Tepkime puanı
5
Puanları
0
ﻓَﻜَﺮِﻫْ
“Bir duyguyu, bir düşünceyi veya eylemi tam olarak bir hüküm hâlinde anlatan kelimeler dizisi, tümce.”
örn; Öğlen manavda Ali’ yi çalışırken gördüm.

-''Oğlana gelince, anne babası mümin kimselerdi. Onun bunları azgınlık ve küfür ile sarmasından korktuk''. Elmalılı, kehf-80
-«Oğlana gelince onun anası ile babası iki mü'min kimselerdir. İmdi onları bir azgınlığa, bir küfre bürümesinden korktuk.» Ö.Nasuhi
-Oğlana gelince; onun anası babası inanmış kimselerdi. Çocuğun onları azdırıp küfre sürüklemesinden korkmuştuk. İbni Kesir

Bu MEAL ler ateistleri ikna için hazırlanmadı.. ve şu an piyasa da ateistlere hitab eden bir meal mevcut değil..
 

Lasiyyema

İhvan Forum Üye
Katılım
30 Ocak 2019
Mesajlar
37
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Bu kadar kasmaya gerek yok manaya bakın.Esas olan hayatı anlamaktır.Kuran hayatı anlamamızda yardımcı olur.Esas olan hayatta gözlemlediğiniz hakikatlerdir.
Bayındır ve Sifil ikisinin de yöntemleri yanlış.Elbette ki tercih meselesidir ama bu şekilde sonuca ulaşamazlar.
Esas olan Kur'an ı anlamaktır.. Kur'an yalniz dünya saadeti için gönderilmiş bir kitab değil.. seninki buram buram deizm kokuyor..
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Esas olan Kur'an ı anlamaktır.. Kur'an yalniz dünya saadeti için gönderilmiş bir kitab değil.. seninki buram buram deizm kokuyor..
Anlayamazsın sen Kur'an'ı ikinci cümlenden belli. Ne saadeti için gönderilmiş?
Deniz kokuyorsa çek içine bakarsın aklın başına gelir.İyot iyidir.
 
Son düzenleme:
Üst