Hadis Tenkidi ile Hadis İnkarcılığı Arasındaki Fark

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
Peygamberimiz 40 yasina kadar okuma yazma bile bilmiyordu

Ben aklimi hocalara vermedim vermemde

Ben aklimi Kurana verdim

Efendimiz asm. okuma yazmayı hiç öğrenmedi... bu mucizelerdendir.....
Okuma yazma bilmemek başka bir şeydir konu cahili olmak başka...
bak sen daha sana indirilen Kitabın orjinal harfleriyle okumasını bilmiyorsun... daha okumasını bilmediğin bir şeye aklını nasıl vereceksin..
 

maksut ibrahim

Kıdemli Üye
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
5,889
Tepkime puanı
139
Puanları
0
kendinizi Peygamber Efendimiz ve mucizesiyle kıyaslamanız ne büyük bir talihsizlik olmuş. Allah size hidayet versin. Soru soracağım derken yolu şaşırmışsınız kardeşim...

Kardesim ben yolu sasirmadim aklini hocasina veren yolunu sasirir

Kuran hata yapmaz ama hocalar hata yapar

Peygamberler bile hata yapar

Hatasiz kul olmaz


Bu ayeti Allah Peygamberimize neden söylüyor ?

Sana gelen bilgiden sonra eğer onların keyiflerine, arzularına uyacak olursan, o zaman, kesinlikle zalimlerden olursun.
 

maksut ibrahim

Kıdemli Üye
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
5,889
Tepkime puanı
139
Puanları
0
Efendimiz asm. okuma yazmayı hiç öğrenmedi... bu mucizelerdendir.....
Okuma yazma bilmemek başka bir şeydir konu cahili olmak başka...
bak sen daha sana indirilen Kitabın orjinal harfleriyle okumasını bilmiyorsun... daha okumasını bilmediğin bir şeye aklını nasıl vereceksin..

Melekler hocalarina akillarini vermediler bende bir insan olarak aklimi hocalara vermem

Melekler hocalarina neden aklillarini vermediler bir cevap verinde görelim
 

Kimya_ı Saadet

Ordinaryus
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
2,052
Tepkime puanı
219
Puanları
0
Kardesim ben yolu sasirmadim aklini hocasina veren yolunu sasirir

Kuran hata yapmaz ama hocalar hata yapar

Peygamberler bile hata yapar

Hatasiz kul olmaz


Bu ayeti Allah Peygamberimize neden söylüyor ?

Sana gelen bilgiden sonra eğer onların keyiflerine, arzularına uyacak olursan, o zaman, kesinlikle zalimlerden olursun.

hatasız kul olmaz, peygamberlerde hata yapar, tek kaynak kuran'dır,vb...ben buraya geldiğimden beri benzer görüşleri mütemadiyen belirli aralıklarla okuyorum kardeşim. içimden şunu diyorum.yani? yani ne? yani amaç ne? bir peygamberin, bir islam aliminin hatasını yakalamaca oyununun galibi kim? neyin peşindesiniz? siz sanıyor musunuz ki pire için yorgan yakılır.umutlarınız beyhudedir.önce kendi kusurlarınızı araştırın, önce kendinizi düzeltin.siz kendinizi hangi mantıkla bir peygamber ya da din alimi ile kıyaslıyorsunuz? onların sahip olduğu ilme sahip değilsiniz, ama kısa devre yapmış mantığınız her şeye bir kılıf uydurmayı başarıyor ne hikmetse.bir yol haritanız, bir disiplininiz, danışacağınız bir hocanız olmalı.tabi eğer bu işi ciddiye alıyorsanız.eminim siz de sadece Kuran okumuyorsunuz.muhtemelen "Kuran'da her şey var.hacıya, hocaya ne gerek var" diyen kişileri dinliyorsunuz.bu iş böyledir.ele verir talkımı, kendi yutar salkımı...
 

maksut ibrahim

Kıdemli Üye
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
5,889
Tepkime puanı
139
Puanları
0
hatasız kul olmaz, peygamberlerde hata yapar, tek kaynak kuran'dır,vb...ben buraya geldiğimden beri benzer görüşleri mütemadiyen belirli aralıklarla okuyorum kardeşim. içimden şunu diyorum.yani? yani ne? yani amaç ne? bir peygamberin, bir islam aliminin hatasını yakalamaca oyununun galibi kim? neyin peşindesiniz? siz sanıyor musunuz ki pire için yorgan yakılır.umutlarınız beyhudedir.önce kendi kusurlarınızı araştırın, önce kendinizi düzeltin.siz kendinizi hangi mantıkla bir peygamber ya da din alimi ile kıyaslıyorsunuz? onların sahip olduğu ilme sahip değilsiniz, ama kısa devre yapmış mantığınız her şeye bir kılıf uydurmayı başarıyor ne hikmetse.bir yol haritanız, bir disiplininiz, danışacağınız bir hocanız olmalı.tabi eğer bu işi ciddiye alıyorsanız.eminim siz de sadece Kuran okumuyorsunuz.muhtemelen "Kuran'da her şey var.hacıya, hocaya ne gerek var" diyen kişileri dinliyorsunuz.bu iş böyledir.ele verir talkımı, kendi yutar salkımı...
Bu ayeti Allah Peygamberimize neden söylüyor ?

Sana gelen bilgiden sonra eğer onların keyiflerine, arzularına uyacak olursan, o zaman, kesinlikle zalimlerden olursun.
 

Kimya_ı Saadet

Ordinaryus
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
2,052
Tepkime puanı
219
Puanları
0
Bu ayeti Allah Peygamberimize neden söylüyor ?

Sana gelen bilgiden sonra eğer onların keyiflerine, arzularına uyacak olursan, o zaman, kesinlikle zalimlerden olursun.

cevabını biliyorsunuz sorunun. Yaşar Nuri Öztürk hocanız açıklamıştır bunu Saba Tümer'le yaptığı trajıkomik programda.

Şimdi beni boş yere yormayın.çünkü benim açıklamalarım Elmalılı Hamdi Yazır'ın, Ömer Nasuhi Bilmen'in, İsmail Hakkı Bursevi'nin görüşlerinden olur ki bu da sizi kesmez...
 

maksut ibrahim

Kıdemli Üye
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
5,889
Tepkime puanı
139
Puanları
0
cevabını biliyorsunuz sorunun. Yaşar Nuri Öztürk hocanız açıklamıştır bunu Saba Tümer'le yaptığı trajıkomik programda.

Şimdi beni boş yere yormayın.çünkü benim açıklamalarım Elmalılı Hamdi Yazır'ın, Ömer Nasuhi Bilmen'in, İsmail Hakkı Bursevi'nin görüşlerinden olur ki bu da sizi kesmez...

Yasar nuri benim hocam degildir bu bir iftiradir

soruma cevap verinde düsüncenizi ögreneyim
 

Kimya_ı Saadet

Ordinaryus
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
2,052
Tepkime puanı
219
Puanları
0
Yasar nuri benim hocam degildir bu bir iftiradir

soruma cevap verinde düsüncenizi ögreneyim

benim düşüncemi öğrenince onu çürütmek üzerinden mi devam edeceğiz.yoksa sorular sorarak diyalog yöntemi uygulamaya devam mı edeceksiniz. her şey karşılıklı olmalı kardeşim.sorularla münazara yöntemlerinden biri olan diyaloga karşı değilim.ancak adımlarımızı karşılıklı atmalıyız. siz ayetin küçük bir bölümünü almışsınız.tamamı aşağıdadır.

BAKARA/145

"Andolsun ki sen kendilerine vaktiyle kitap verilmiş olanlara her ne bürhan getirsen, yine senin kıblene tâbi olmuş olmayacaklardır. Sen de onların kıblesine tâbi olmazsın. Onların bazıları da bazılarının kıblesine tâbi değildir. Ve kasem olsun ki sana gelen ilimden sonra onların hevâlarına tâbi olacak olsan şüphe yok sen de o zaman zalimlerden olmuş olursun." Ömer Nasuhi Bilmen

"Celâlim için, sen o kitap verilmiş olanlara, bütün delilleri de getirsen, yine de senin kıblene tabi olmazlar, sen de onların kıblesine tabi olmazsın. Zaten onlar da birbirlerinin kıblesine tabi değiller. Celâlim hakkı için, sana gelen bunca ilmin arkasından sen tutar da onların arzu ve heveslerine uyacak olursan, o zaman hiç şüphesiz, sen de zâlimlerden olursun." Elmalılı Hamdi Yazır
 

maksut ibrahim

Kıdemli Üye
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
5,889
Tepkime puanı
139
Puanları
0
benim düşüncemi öğrenince onu çürütmek üzerinden mi devam edeceğiz.yoksa sorular sorarak diyalog yöntemi uygulamaya devam mı edeceksiniz. her şey karşılıklı olmalı kardeşim.sorularla münazara yöntemlerinden biri olan diyaloga karşı değilim.ancak adımlarımızı karşılıklı atmalıyız. siz ayetin küçük bir bölümünü almışsınız.tamamı aşağıdadır.

Senin düsüncen dogruysa katilirim yanlissa yanlis derim

sen iki arti iki esittir dört eder desen ben dogru söylüyorsun derim
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
yani biliyorum

ama arap olmadigim icin araplar gibi anlamiyorum

Allah kurani arapca indirmis

Allah benide bir türk olarak yaratmis

yani meali yazana aklını vermişsin...hani sen aklını vermezdin... sana türkçeyi öğretene aklını vermiş olmuyorsun ama arapça öğretecek olana aklını vermiş olacaksın öylemi...
 

Kimya_ı Saadet

Ordinaryus
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
2,052
Tepkime puanı
219
Puanları
0
Senin düsüncen dogruysa katilirim yanlissa yanlis derim

sen iki arti iki esittir dört eder desen ben dogru söylüyorsun derim

He he:laugh: ilahi kardeşim.siz beni güldürdünüz Allah'ta sizi güldürsün.yahu ben size kendimi niçin doğrulatayım, kendi düşüncemi niye beğendirmeye çalışayım ki? acaba bu ayetle neyi teyit ettirmeye çalışıyor, hangi haklılık davası peşinde koşuyorsunuz? beni sorularınızla nereye vardıracaksınız?

bunları pek merak etmesem de gönlünüzü kırmayacağım.

Ey Muhammed (s.a.), sen Kabe'ye dönmenin hak ve Allah tarafından gelen bir emir olduğu hakkında ne kadar delil getirirsen getir, onlar kibir ve inatlarından ötürü asla sana tabi olmazlar.Bu hüküm inanmayacakları Allah'ın ilminde kesinleşmiş bir gurup hakkındadır.

"Sen de onların kıblesine dönecek değilsin." Çünkü yahudiler kendi aralarında: "Eğer Muhammed bizim kıblemiz üzerinde sabit kalsaydı, bunun beklediğimiz Peygamber olacağını umardık." diyorlar ve onun yine kendi kıblelerine döneceğini sanıyorlardı.Onların bu istekleri ve arzularını kesmek için Peygamberimizin bir daha onların kıblelerine dönmeyeceği bildirilmiştir.

"Onlar da birbirlerinin kıblesine dönmezler." Yahudiler Beyt-i Makdis'i, Hristiyanlar ise güneşin doğruğu doğu tarafını kıble yapmışlardır.Her gurup üzerinde bulunduğu şeye o kadar sıkı bağlıdır ki, bunların beraberce sana muvafakat etmeleri söz konusu olmadığı gibi, kendi aralarında da uyuşmaları da mümkün değildir.Hak üzere olan sahip olduğu delil sebebiyle görüşünden vazgeçmemekte,batıl üzere olan ise cüret ve inadının şiddetiyle batılından ayrılmamaktadır.

Sana Kabe'nin kıble olduğu hususunda kesin vahiy geldikten sonra, eğer sen iman ederler ümidiyle ve idare etme maksadıyla onların isteklerine uyup Beyt-i Makdis'e doğru namaz kılmaya devam edersen zulmedenlerden olursun. Bu farazi şart cümlesi, doğru olan şey üzere devama teşvik etmektedir.

Bu ayet, muhataplarını nefsin arzularına uymaktan sakındırıp korumak istemektedir.Ehl-i kitabın isteklerine uyması mümkün olmayan Hz. Peygamber (s.a.) bile bundan nehyolunmaktadır."Böyle bir şey farz-ı muhal vuku bulacak olsa sen zalimlerden olursun." buyurularak ümmet uyarılmaktadır. Hz.Peygamber hakkında bu ifadeler kullanıldığına göre biz halimizi bir düşünelim.
 

ehlinimet

Asistan
Katılım
7 Ocak 2013
Mesajlar
409
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Soru soracağım derken yolu şaşırmışsınız kardeşim...
Amaçları soru sormak değil fitne çıkarmak.

Kuran’ı Kerim ‘fitne’ için ‘el fitnetü eşeddi min-el katl:fitne katilden (öldürmekten) daha ağır , tehlikeli , şiddetli bir günahtır’ der.
Fitne ; ömrümüzün sonuna kadar tabii olduğumuz imtihanın en zor en çetin , en girift ve tehlikeli kısmıdır.
Fitne tam anlamıyla en zor imtihan demektir. Anarşi, bozgunculuk, günah, şirk, bela ve daha başka manalara gelirse de, ekseriya bölücülük, bozgunculuk anlamında kullanılır. Abdülgani Nablusi hazretleri buyuruyor ki:(Fitne, Müslümanlar arasında bölücülük yapmak, onları sıkıntıya, zarara, günaha sokmak, insanları isyana kışkırtmak demektir.) [Hadika]
Müslümanlar arasında fitne çıkarmak için uğraşan insanlar çoğu zaman münafıklardır.Bazen münafıkların bu fitne ateşine‘ dinde zayıf’ bazı saf Müslümanlarda inanarak ellerinde ve ağızların da ateş taşırlar.
“Fitne uykudadır, uyandırana Allah lânet etsin” buyuran Allah Resulü sallallahu aleyhi ve sellem her devirde fitneci insanların olabileceğini ifade etmiştir. Bu günlerde, imanlı, ihlâslı âlimlerin kitaplarını okumalı, siyasi, politik münakaşalardan ve dini tartışılır hale getirmekten sakınmalıyız. Cenabı Allah bizleri fitnecilerden ve fitneye düşmekten muhafaza eylesin. Âmin.

 

maksut ibrahim

Kıdemli Üye
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
5,889
Tepkime puanı
139
Puanları
0
yani meali yazana aklını vermişsin...hani sen aklını vermezdin... sana türkçeyi öğretene aklını vermiş olmuyorsun ama arapça öğretecek olana aklını vermiş olacaksın öylemi...

Ben bir kisinin mealine bakipta konusmuyorum bir cok meale bakiyorum

ama bunu anlayacak sizde kafa yok

ben arastiriyorum dogru olani aliyorum yanlis olani almiyorum

ama siz aklinizi hocaniza verdiginiz icin hocaniz ne derse o diyorsunuz

Hz. Ibrahime ayet gelince bile arastirdi, öldükten sonra dirilecegime inaniyorum

ama kendi gözlerimle görmek istiyorum dedi.

Allah da Hz. ibrahime öldükten sonra nasil dirilecegini gösterdi .
 

maksut ibrahim

Kıdemli Üye
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
5,889
Tepkime puanı
139
Puanları
0
Amaçları soru sormak değil fitne çıkarmak.




Hz. İbrâhîm: “Rabbim, ölüleri nasıl dirilteceğini bana göster.” demişti. (Allah) “İnanmıyor musun?” buyurdu. (Hz. İbrâhîm de): “Evet (inanıyorum). Fakat kalbimin tatmin olması için.” dedi. “Öyleyse kuşlardan dört tane tut, sonra onları kendine alıştır (parçalayıp) her dağın üzerine onlardan bir parça koy, sonra da onları çağır. Sana koşarak gelirler. Ve Allah'ın, Azîz (ve) Hakîm olduğunu bil!
bakara 260


Hz. İbrâhîm: “Rabbim, ölüleri nasıl dirilteceğini bana göster.” demişti.


yani sizin düsüncenize göre hz. ibrahim fitne cikarmak icinmi bu sözleri söyledi öylemi ?
 

maksut ibrahim

Kıdemli Üye
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
5,889
Tepkime puanı
139
Puanları
0
He he:laugh: ilahi kardeşim.siz beni güldürdünüz Allah'ta sizi güldürsün.yahu ben size kendimi niçin doğrulatayım, kendi düşüncemi niye beğendirmeye çalışayım ki? acaba bu ayetle neyi teyit ettirmeye çalışıyor, hangi haklılık davası peşinde koşuyorsunuz? beni sorularınızla nereye vardıracaksınız?

Insan tek tarafli görmekle gercekleri göremez
 

Kimya_ı Saadet

Ordinaryus
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
2,052
Tepkime puanı
219
Puanları
0
Insan tek tarafli görmekle gercekleri göremez

kardeşim, hiç boşuna demagoji yapmayın.internette yer almadığı için tefsir kaynağından size kendi ellerimle ve emeğimle bahse konu ayetin açıklamasını yazdım. biraz ciddi olun ve yanıt verin. amacınız ne? yazdığım tefsir karşısındaki yorumunuz ne? işi yokuşa sürecekseniz söyleyin de boşuna emek harcayıp yorulmayım.çünkü sınırdayım.az biraz daha zorlarsanız sizinle ilgili hüsnü zannım @ehlinimet kardeşimin yazdığı fitneci olduğunuz gerçeği ile yüzleşecek.
 
Üst