Farkettim de...

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
şu yazdıklerının içinde tek bir doğru yok. siz kurana teslim olamayanlardansınız.aklınızı başınıza alıp bu görüşlerinizden feragat etmediğiniz taktirde sonunuzun ebedi bedbahtlık olacağını söylemek isterim.

Bu işleri bırakın kuran ne diyor sünnet ne diyor onun peşinden koşun size fayda vermeyen sizi helaka sürükleyecek bu felsefeden uzak durun derim ben.Allah senden ne istiyor ona bak. BİZ ne peygamberden ne ashabından nede seleften böyle bir saçmalık duymadık.eğer öyle bir saçmalığın dinde yeri olsaydı emin olun din kemale ermeye çalıştığı dönemlerde bu düşüncelerin bazıları bu dinin içinde olurdu.ama yok
HAZ ALİ İLE KAFİR ARASINDA NE FARK VAR ÖYLEMİ birbirilerini yok etmek için savaşıyorlar öylemi .biri Allah adına Allahın emri olduğu için onun uğrunda savaşıyor kafirde şeytanın yolu için savaşıyor.

sizin bu felsefeniz akla mantığa aykırı islama yaradılışa aykırı yani ne diyorsunuz firavunla musa bir çünkü bunlar ALLAHIN BİRER PARÇASI
yani Hz Ali ile kafir birbiri ile savaşırken aslında haşa Allahın parçaları birbiriyle savaşıyor Haşa Allah kendi kendine zarar veriyordur.Yani haşa Allahı sadit pisikopat ilan ediyorsunuz bu görüşünüzle.Nerde tutarsan elinde kalıyor.Zaten batı bu yüzden peşine sürüklendiğiniz atalarınızı kucaklayıp sahipleniyor rıza meselesi yoksa kafirler müslümandan razı olmazlar asla ve kataa bu Allahın sünneti gereğidir
Yazdıklarımı çarptırmasan iyi olur. “Birbirine kılıç çeken Hz. Ali ile müşrik arasında ne fark var?”, derken devamını niye okumuyorsun? Görünüşte, dıştan baktığında birbirini yok etmeye çalışan iki gurup görünür, diyorum. Ama Hz. Ali'nin farkı, Allah'ın kulu olmasıdır. Nefsini yenmiş olmasıdır, diyorum. Bunu anlamanın neresi zor? Hakikaten bazen düşünüyorum, anlamak mı istemiyorsunuz yoksa gerçekten o mânâya karşı gözünüzde perde var da ekranda açık açık yazan o kısmı göremiyor musunuz? Tuhaf bir durum! Yok o değil, kasıtlı yaptığını da iddia etmek istemiyorum, çünkü bu durumda kendinden utanman lazım.
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,164
Tepkime puanı
3,186
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
şu yazdıklerının içinde tek bir doğru yok. siz kurana teslim olamayanlardansınız.aklınızı başınıza alıp bu görüşlerinizden feragat etmediğiniz taktirde sonunuzun ebedi bedbahtlık olacağını söylemek isterim.

Bu işleri bırakın kuran ne diyor sünnet ne diyor onun peşinden koşun size fayda vermeyen sizi helaka sürükleyecek bu felsefeden uzak durun derim ben.Allah senden ne istiyor ona bak. BİZ ne peygamberden ne ashabından nede seleften böyle bir saçmalık duymadık.eğer öyle bir saçmalığın dinde yeri olsaydı emin olun din kemale ermeye çalıştığı dönemlerde bu düşüncelerin bazıları bu dinin içinde olurdu.ama yok
HAZ ALİ İLE KAFİR ARASINDA NE FARK VAR ÖYLEMİ birbirilerini yok etmek için savaşıyorlar öylemi .biri Allah adına Allahın emri olduğu için onun uğrunda savaşıyor kafirde şeytanın yolu için savaşıyor.

sizin bu felsefeniz akla mantığa aykırı islama yaradılışa aykırı yani ne diyorsunuz firavunla musa bir çünkü bunlar ALLAHIN BİRER PARÇASI
yani Hz Ali ile kafir birbiri ile savaşırken aslında haşa Allahın parçaları birbiriyle savaşıyor Haşa Allah kendi kendine zarar veriyordur.Yani haşa Allahı sadit pisikopat ilan ediyorsunuz bu görüşünüzle.Nerde tutarsan elinde kalıyor.Zaten batı bu yüzden peşine sürüklendiğiniz atalarınızı kucaklayıp sahipleniyor rıza meselesi yoksa kafirler müslümandan razı olmazlar asla ve kataa bu Allahın sünneti gereğidir
Kainatı Allah cc bir cüz' yapma nasıl ki problem ise
Müstakil bir evren modeli de problemlidir

Anlaman için izah edeyim;
Allah cc ol der ve evren oluverir
Bu evreni oluşturan kuvve nereden gelmiştir?
Evrene sirayet eden bir güç varmıdır yoksa İlahi emir başka müstakil bir maddeyi mi harekete geçirmiştir?
Eğer Allah cc bilgi ve gücü ile var olan bir tözü(mutlak madde, cevher) varlık alemine getirdi iddiasında bulunursan; o halde başka yokluklarda başka komut verebilen bir güce ve varolmaya hazır cevhere farazi bile olsa imkan vermiş olursun ki bu sonsuz ilah ve evrenler demek olur haşa.

Öyle ise Evreni Allah cc yapmak nasıl panteizm ise müstakil cevher bir evren modeli de Allah'a şirk olur.

Bunun izah yolu ise Ondan yani mülkünden, kuvvet, ilminden geldik ve dönüş de onadır.
Yani Güç, Kuvvet, Cevher(mülk) onundur ancak bu tecelli sonucunda meydana gelen evren ise arızi dir yani müstakil ve kaim değildir, Sıfatlarının eseridir. Samed olan yanlız Allah Zatıdır.
Allah cc doğmamış ve doğurmayacaktır O Samed tir.

Vahdeti vucut ne kadar problemli ise Onun zatının sahip olduğu mülk dışında materyalist evren modeli de aynı oranda problemdir. Bu ayrımı anlamak basit olmadığından iki görüş savunucuları mazurdur, şirkle itham abesle iştigaldir.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Kainatı Allah cc bir cüz' yapma nasıl ki problem ise
Müstakil bir evren modeli de problemlidir

Anlaman için izah edeyim;
Allah cc ol der ve evren oluverir
Bu evreni oluşturan kuvve nereden gelmiştir?
Evrene sirayet eden bir güç varmıdır yoksa İlahi emir başka müstakil bir maddeyi mi harekete geçirmiştir?
Eğer Allah cc bilgi ve gücü ile var olan bir tözü(mutlak madde, cevher) varlık alemine getirdi iddiasında bulunursan; o halde başka yokluklarda başka komut verebilen bir güce ve varolmaya hazır cevhere farazi bile olsa imkan vermiş olursun ki bu sonsuz ilah ve evrenler demek olur haşa.

Öyle ise Evreni Allah cc yapmak nasıl panteizm ise müstakil cevher bir evren modeli de Allah'a şirk olur.

Bunun izah yolu ise Ondan yani mülkünden, kuvvet, ilminden geldik ve dönüş de onadır.
Yani Güç, Kuvvet, Cevher(mülk) onundur ancak bu tecelli sonucunda meydana gelen evren ise arızi dir yani müstakil ve kaim değildir, Sıfatlarının eseridir. Samed olan yanlız Allah Zatıdır.
Allah cc doğmamış ve doğurmayacaktır O Samed tir.

Vahdeti vucut ne kadar problemli ise Onun zatının sahip olduğu mülk dışında materyalist evren modeli de aynı oranda problemdir. Bu ayrımı anlamak basit olmadığından iki görüş savunucuları mazurdur, şirkle itham abesle iştigaldir.
“Cüz” diye yazdım ama öyle bizim anladığımız manada ortada duran bir cevherin parçasını kastetmiyorum.
 
Son düzenleme:

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,164
Tepkime puanı
3,186
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
“Cüz” diye yazdım ama öyle bizim anladığımız manada ortada duran bir cevherin parçasını kastetmiyorum.
Ontolojik çıkarımlar ve kişinin kullandığı dil ile kelimelere yüklediği mana çoğu kez bağlamından ister istemez kopuyor yada koparılıyor; bu yüzden bu konularda konuşanları suçlamıyorum. İbni arabi, imam rabbani vb konuyu izah ederken tam şunu söylediler demek zoraki itham bence.
Zat sıfat evren ayrımı veya vahdeti noktasında akıl yürütmeyi seviyorum ve kimseyi şirkle yada hata ile suçlamıyorum. Sonuçta Herkesin buluştuğu nokta Allah azimuşşandır.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,164
Tepkime puanı
3,186
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Son mesajınızı neden sildiniz @DostunDostu
aslında irdelenesi bir bakış açısı idi

Ancak bu fikir üzerinden gidersek mekan ve maddeyi konumlandırmış olursunuz ki bu noktada açıklayıcılık babından size katılmıyorum daha doğrusu izahta yetersiz kalıyoruz . Evet Allah cc Arşa istiva etti ama bu kainat nerede sorusunu tam cevaplamıyor; çünkü Allah cc mekandan münezzehtir. Mekandan münezzehi mekana konumlamak doğru değildir. Bu bizi Zatın Cevherini sorgulamaya götürse de Zatı kavramaktan uzak olduğumuz için yine mekan ve madde eksenli düşünmeye mahkum kalıyoruz.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Son mesajınızı neden sildiniz @DostunDostu
aslında irdelenesi bir bakış açısı idi

Ancak bu fikir üzerinden gidersek mekan ve maddeyi konumlandırmış olursunuz ki bu noktada açıklayıcılık babından size katılmıyorum daha doğrusu izahta yetersiz kalıyoruz . Evet Allah cc Arşa istiva etti ama bu kainat nerede sorusunu tam cevaplamıyor; çünkü Allah cc mekandan münezzehtir. Mekandan münezzehi mekana konumlamak doğru değildir. Bu bizi Zatın Cevherini sorgulamaya götürse de Zatı kavramaktan uzak olduğumuz için yine mekan ve madde eksenli düşünmeye mahkum kalıyoruz.
Siz yerine sen diyebilirsin mübarek, yapma böyle.

Niye sildim? Abi, kelimelerle izah etmek zor olduğu için sildim. Bu meseleyi misaller üzerinden biraz anlaşılır kılmak mümkün, başka türlü olmuyor.
 
Son düzenleme:

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,164
Tepkime puanı
3,186
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Siz yerine sen diyebilirsin mübarek, yapma böyle.

Niye sildim? Abi, kelimelerle izah etmek zor olduğu için sildim. Bu meseleyi misaller üzerinden biraz anlaşılır kılmak mümkün, başka türlü olmuyor.
Fizik üzerinden anlatmak en zor olanı zaten :)
"kavram", "tanım" gibi mefhumsal şeyler üzerinden belki daha kavranabilir kanımca.

Mesela tek ve çift kavramını ele alalım
Tek kavramı her yerde mefhumsal vardır ama fiziksel hiçbir yerde yoktur
Yoklukta bile olsa yine tek yokluktur
Ancak bu hakikatı ortaya çıkaran bir üst Cevher Samed olan Allah cc Zatıdır.
Bu zat hakikate tabi olur ama Hakikati yaratan yine kendisidir.
Hakikati var etmesi yüceliği, hakikate tabi olması Adalet ve yüceliğinden kaynaklanır.

Hakikat Allah ile var olmuşken Adalet Allahtır diyemeyiz;
Ancak onun kudretinin dışında da var diyemeyiz.

Buraya kadar anlaşılır bir yol izledik çünkü ilim ve mefhumu fizikten ayrı varlıklarını düşünebiliyoruz.
Ancak mekan ve maddeyi o kadar somutsal içselleştirmişiz ki
Soyut mekansız bir evren düşünemiyoruz.

İşte hocam
Ol emri ve oluverme sırrı bence budur
Herşey kelimelerde saklıdır
Fizik yoktur sadece kodları vardır
Heryerde ve hiçbiryerde

Bu kodların bir üstü hakikat bir üstü Zattır
Zat değişmezdir ve hep vardır
Hakikatler çoktur ve yaratılmıştır
kodlar ise değişkendir ve fanidir(sürekli işlenir)
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Kainatı Allah cc bir cüz' yapma nasıl ki problem ise
Müstakil bir evren modeli de problemlidir

Anlaman için izah edeyim;
Allah cc ol der ve evren oluverir
Bu evreni oluşturan kuvve nereden gelmiştir?
Evrene sirayet eden bir güç varmıdır yoksa İlahi emir başka müstakil bir maddeyi mi harekete geçirmiştir?
Eğer Allah cc bilgi ve gücü ile var olan bir tözü(mutlak madde, cevher) varlık alemine getirdi iddiasında bulunursan; o halde başka yokluklarda başka komut verebilen bir güce ve varolmaya hazır cevhere farazi bile olsa imkan vermiş olursun ki bu sonsuz ilah ve evrenler demek olur haşa.

Öyle ise Evreni Allah cc yapmak nasıl panteizm ise müstakil cevher bir evren modeli de Allah'a şirk olur.

Bunun izah yolu ise Ondan yani mülkünden, kuvvet, ilminden geldik ve dönüş de onadır.
Yani Güç, Kuvvet, Cevher(mülk) onundur ancak bu tecelli sonucunda meydana gelen evren ise arızi dir yani müstakil ve kaim değildir, Sıfatlarının eseridir. Samed olan yanlız Allah Zatıdır.
Allah cc doğmamış ve doğurmayacaktır O Samed tir.

Vahdeti vucut ne kadar problemli ise Onun zatının sahip olduğu mülk dışında materyalist evren modeli de aynı oranda problemdir. Bu ayrımı anlamak basit olmadığından iki görüş savunucuları mazurdur, şirkle itham abesle iştigaldir.

yahu Allah aşkına ne anlatıyorsun sen sen anlattığını anladığını mı zannediyorsun vadetul vucud promblemli deyip görüşçüleri mazurdur demek içi içip zina eden birinin mazurdur denmesi gibidir.

Sen Allah hakkında akla hayale sığmayacak hezeyanlar üret sonra aaa bu mazurdur de.Mazur falan değildir kafirin ta kendisidir.Allah Knedisini kuranda tanıtmıştır değil mi.Peygamber efendimizde bu konuları açıklamıştır.Sen bunun üzerine elinde delil olmadan kalkıp saçmalarsan küfre düşersin.

Misal ben senin hakkında elimde delil olmadan hakperest zina etti içki içti desem ne hissedersin.Kızarsın kıyameti koparırsın değilmi beni o zaman sen mazur görürmüsün.Bak burda biri diğerine şerefsiz dediğinde kıyameti koparıyoruz hemen karşılık veriyoruz değil mi elimizden gelese boğacaz hasmımızı.Şimdi bumu daha buyuk bir fiiliyat yoksa Haşa Allah felancaya tecelli etti Allah felancayla birleşti.Haşa Firavun Allahın bir parçasıdır demek mi misaller çoğaltılabilir.

Şimdi arkadaş Allahın ol demesi farklı Allahın ol demesiyle oluşanın onun bütünün parçası olduğunu idaa edilmesi farklıdır.
Yoksa ne cehennemin ne cennetin ne dinin ne zulmün nede mazlumluğun bir önemi kalmazdı

Kime ne yetmiyor anlamıyorum.Allah kendisini nasıl tarif etmişsse ona inansana sen. neydi müslümanın düsturu işittik ve itaat ettik.İtaaat etsene neden bir bilinmezin peşinden sürüklenip helak olma yoluna giriyorsun.

Allah cehennemi açıkça kuranda anlatmışken savunduğunuz zat kalkıp cehennem tatlı bir kaşıntıdan ibarettir derse o insan mazur değildir.

Sen hakperest sen peygamber sevdalısı kuran aşığı olduğunu idaa eden sen peygamberden öyle bir şey duydun mu. bu şekilde düşünen biri olsaydı ilk önce peygamber boynunu vururdu bundan eminim mazur felanda görmezdi.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,935
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
çünkü Allah cc mekandan münezzehtir. Mekandan münezzehi mekana konumlamak doğru değildir.

Peki mekan ve zamandan münezzeh ise vahyi nasıl açıklıyorsun? Farkında olmadan kendini eleştiriyorsun aslında panteizm panenteizm
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,164
Tepkime puanı
3,186
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
yahu Allah aşkına ne anlatıyorsun sen sen anlattığını anladığını mı zannediyorsun vadetul vucud promblemli deyip görüşçüleri mazurdur demek içi içip zina eden birinin mazurdur denmesi gibidir.

Sen Allah hakkında akla hayale sığmayacak hezeyanlar üret sonra aaa bu mazurdur de.Mazur falan değildir kafirin ta kendisidir.Allah Knedisini kuranda tanıtmıştır değil mi.Peygamber efendimizde bu konuları açıklamıştır.Sen bunun üzerine elinde delil olmadan kalkıp saçmalarsan küfre düşersin.

Misal ben senin hakkında elimde delil olmadan hakperest zina etti içki içti desem ne hissedersin.Kızarsın kıyameti koparırsın değilmi beni o zaman sen mazur görürmüsün.Bak burda biri diğerine şerefsiz dediğinde kıyameti koparıyoruz hemen karşılık veriyoruz değil mi elimizden gelese boğacaz hasmımızı.Şimdi bumu daha buyuk bir fiiliyat yoksa Haşa Allah felancaya tecelli etti Allah felancayla birleşti.Haşa Firavun Allahın bir parçasıdır demek mi misaller çoğaltılabilir.

Şimdi arkadaş Allahın ol demesi farklı Allahın ol demesiyle oluşanın onun bütünün parçası olduğunu idaa edilmesi farklıdır.
Yoksa ne cehennemin ne cennetin ne dinin ne zulmün nede mazlumluğun bir önemi kalmazdı

Kime ne yetmiyor anlamıyorum.Allah kendisini nasıl tarif etmişsse ona inansana sen. neydi müslümanın düsturu işittik ve itaat ettik.İtaaat etsene neden bir bilinmezin peşinden sürüklenip helak olma yoluna giriyorsun.

Allah cehennemi açıkça kuranda anlatmışken savunduğunuz zat kalkıp cehennem tatlı bir kaşıntıdan ibarettir derse o insan mazur değildir.

Sen hakperest sen peygamber sevdalısı kuran aşığı olduğunu idaa eden sen peygamberden öyle bir şey duydun mu. bu şekilde düşünen biri olsaydı ilk önce peygamber boynunu vururdu bundan eminim mazur felanda görmezdi.
Kızıldenizin yarılması
Ölülelerin dünyada diriltilmesi
Belkısın tahtının anında getirilmesi
Ayın yarılması
Ateşin hz ibrahime serinlik olması
Vs mucizeler sihirbazlık olmasa gerek sayın bi husben
Fiziksel bir dünyada bunlar mümkün değildir.
Allah cc gökten inip mi yaptı haşa

Allah cc sana şah damarından yakındır
Şimdi haşa mekansal fiziksel maddeye mi hulul etmiş oluyor haşa
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Kızıldenizin yarılması
Ölülelerin dünyada diriltilmesi
Belkısın tahtının anında getirilmesi
Ayın yarılması
Ateşin hz ibrahime serinlik olması
Vs mucizeler sihirbazlık olmasa gerek sayın bi husben
Fiziksel bir dünyada bunlar mümkün değildir.
Allah cc gökten inip mi yaptı haşa

Allah cc sana şah damarından yakındır
Şimdi haşa mekansal fiziksel maddeye mi hulul etmiş oluyor haşa
Hulul, hariçte olan bir şeye sonradan dahil olmak gibi bir anlam içeriyor. Vahdet-i Vücut, hariçte olan bir şeye dahil olmaktan bahsetmez. Bilakis Zât-ı pâk-ı sûbhaniyye'nin esma ve sıfatları ile tecelli etmesinden behseder. Bu tecelliyatı, A noktasında olan bir şeyin B noktasına yansıması gibi düşünmek yanlış olur. Açılıp kapanan gül gibi her zerrenin özünde zahire gelip tekrar içine kapanmak gibi bir durum söz konusu. Hattta dairesel bir döngünün yarısını düşünün. Bu döngünün yarısı ışık hızı duvarının altına düşmekle zahire geliyor, yani bu duvarın altına istiva ettiği için zaman ve mekân olmakla zahire geliyor, gene bitişiği olduğu, ve ışık hızını aşan bu döngünün diğer yarısı bu vücudun özünde saklıdır. Allahu âlem “arşa istiva etti” meselesini zahire gelen yay kısmı ile böyle anlayabiliriz. İstiva kelimesi ilgiçtir, Necm Suresin'de Cebrail aleyhisselamın sureten görünmesini tarif eden kelime “yestevi”dir, “istiva” kelimesi ile aynı kökten geliyor. Bunlar, hava-su-toprak-ateş nev'ini, yani maddeyi getiren tecelliyat.

Âlemi ervahın tecelliyattan nemalanmasının ışık hızı duvarıyla alâkası yoktur, kalp-ruh-sır-hafi-ahfa ve nefs-i nâtıka unsurları farklı oluşumların neticesi. Zaman ve mekân boyutunu bir mahzen gibi düşünün. Madde, bu mahzende müebbet yemiş bir mahkûm gibidir. Mahzenin demirbaşı.. Lakin âlemi ervah unsurlar, bu mahzende geçici ceza yemiş bir mahkum gibi. Camdan dışarıya, gök yüzüne bakmasına, bir gün hakikat meydanında at koşturacağı günleri hayal etmesine müsade edilmiş. Allahu âlem. Arasıra cama yakınları gelir, onlara el uzatır, bazen mektupları oradan alır falan... Bir de derin devlet elemanı gibi içeri tıkıldığı halde istediği zaman diğer mahkumlara çaktırmadan dışarı çıkıp girenler vardır. Protokolde mahkumdur ama öylesine! :)

Allah her şeyin en doğrusunu bilir.
 
Son düzenleme:

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,935
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
Hulul, hariçte olan bir şeye sonradan dahil olmak gibi bir anlam içeriyor. Vahdet-i Vücut, hariçte olan bir şeye dahil olmaktan bahsetmez. Bilakis Zât-ı pâk-ı sûbhaniyye'nin esma ve sıfatları ile tecelli etmesinden behseder. Bu tecelliyatı, A noktasında olan bir şeyin B noktasına yansıması gibi düşünmek yanlış olur. Açılıp kapanan gül gibi her zerrenin özünde zahire gelip tekrar içine kapanmak gibi bir durum söz konusu. Hattta dairesel bir döngünün yarısını düşünün. Bu döngünün yarısı ışık hızı duvarının altına düşmekle zahire geliyor, yani bu duvarın altına istiva ettiği için zaman ve mekân olmakla zahire geliyor, gene bitişiği olduğu, ve ışık hızını aşan bu döngünün diğer yarısı bu vücudun özünde saklıdır. Allahu âlem “arşa istiva etti” meselesini zahire gelen yay kısmı ile böyle anlayabiliriz. İstiva kelimesi ilgiçtir, Necm Suresin'de Cebrail aleyhisselamın sureten görünmesini tarif eden kelime “yestevi”dir, “istiva” kelimesi ile aynı kökten geliyor.

Ya Hu sen O 'nu anlayamazsın ve kavrayamazsın izah edemezsin idrak edemezsin sen ancak senin için senin için gerekli olanı var eder. Rahman ve Rahim Hu diyorsun tanım yok izah yok vs vs sen kalkıyorsun O 'nu tanımlamaya izah etmeye vs vs denkmisin? eşitmisin?
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Ya Hu sen O 'nu anlayamazsın ve kavrayamazsın izah edemezsin idrak edemezsin sen ancak senin için senin için gerekli olanı var eder. Rahman ve Rahim Hu diyorsun tanım yok izah yok vs vs sen kalkıyorsun O 'nu tanımlamaya izah etmeye vs vs denkmisin? eşitmisin?
Haşa, Allah'ı hakkıyla bilmek mümkündür, demişim gibi konuşuyorsun. Yapma bunu mübarek.
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Kızıldenizin yarılması
Ölülelerin dünyada diriltilmesi
Belkısın tahtının anında getirilmesi
Ayın yarılması
Ateşin hz ibrahime serinlik olması
Vs mucizeler sihirbazlık olmasa gerek sayın bi husben
Fiziksel bir dünyada bunlar mümkün değildir.
Allah cc gökten inip mi yaptı haşa

Allah cc sana şah damarından yakındır
Şimdi haşa mekansal fiziksel maddeye mi hulul etmiş oluyor haşa

Hala bir sürü kendinin bile anlayamadığı saçmalık
Ben sana Allah CC Kuranda kendini tanıtmıştır diyorum sen bana Allah gökten indide mi yaptı diyorsun haşa
Allahı yapması için gökten inmesine mi gerek varki gökten insin.Hem senin inancına göre Allah göktedimir ki gökten insin bu ne çelişki
sen Allahı şimdi mekan tayin etmiş olmuyormusun? (Benim inacım ayrıca ALLAH YÜCELERDEDİR İLMİYLE HER YERDEDİR ZATI İLE DEĞİLDİR)Allahın bize şah damarımızdan yakın olması ilmiyle yakınlığıdır.

Allah bir şeye ol dediğinde o iş olur.Muradı nasıl tecelli ediyorsa o şekilde olur .Allah sizin bu saçma vahdetul vucut felsefenizden münezzehtir.
Sen bana peygamberimizin bu küfür felsefeyle ilgili bir sözünü getir inanayım nedne yok siz bu sorulara cevap verin bana zırva tevillerle gelmeyin.Bu teviller müelleflerini aklamaya yetmeyecektir.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Hala bir sürü kendinin bile anlayamadığı saçmalık
Ben sana Allah CC Kuranda kendini tanıtmıştır diyorum sen bana Allah gökten indide mi yaptı diyorsun haşa
Allahı yapması için gökten inmesine mi gerek varki gökten insin.Hem senin inancına göre Allah göktedimir ki gökten insin bu ne çelişki
sen Allahı şimdi mekan tayin etmiş olmuyormusun? (Benim inacım ayrıca ALLAH YÜCELERDEDİR İLMİYLE HER YERDEDİR ZATI İLE DEĞİLDİR)Allahın bize şah damarımızdan yakın olması ilmiyle yakınlığıdır.

Allah bir şeye ol dediğinde o iş olur.Muradı nasıl tecelli ediyorsa o şekilde olur .Allah sizin bu saçma vahdetul vucut felsefenizden münezzehtir.
Sen bana peygamberimizin bu küfür felsefeyle ilgili bir sözünü getir inanayım nedne yok siz bu sorulara cevap verin bana zırva tevillerle gelmeyin.Bu teviller müelleflerini aklamaya yetmeyecektir.
Felsefe deyip duruyorsun. Felsefe kelimesine ne anlam yüklediğini yaz da ona göre yazalım. Sana göre felsefe ne? Sanki saçma bulduğun her şeye “felsefe” diyorsun gibime geldi.
 
Üst