ene'yi nasıl anlamalıyız ve yaşamalıyız

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
Zannda bulunmayın muhterem ahirette sizi mesul eder isterseniz imtihan edin risale-i nurdan sual sorun bakalım cevap verebilecekmiyim ne dersiniz on line imtihan edersiniz olmazmı

Muhterem kjardeşim, ben tahmin de bulundum, bunuda teyid için zatınıza sordum..Sormasam daha iyimi olurdu..Zaten muallimim, soru sormayı severim memnuniyetle.,Hangi konudan sorayım..Yalnıuz google amcadan yardım almak yok tamammı
 

Faraklit

Paylaşımcı
Katılım
25 Tem 2010
Mesajlar
134
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Muhterem kjardeşim, ben tahmin de bulundum, bunuda teyid için zatınıza sordum..Sormasam daha iyimi olurdu..Zaten muallimim, soru sormayı severim memnuniyetle.,Hangi konudan sorayım..
serbest istediğiniz konudan sual edebilirsiniz zannerdesem kelimesini siz kullanmıştınız.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
O zaman haddinizi bilin başkalrı ile değil kendinizi ıslah ile uğraşın tanımadığınız şahısları itham etmeyin çünkü ben de sizin gibiler yüzünden nurcu oldum elhamdulillah derim burada görüşlerimizi yazdık beğenmezseniz okumassınız amma müslümansanız muhatabınıza saldırmazsınız


Ne oldu ? Başka kaynak deyince neden merakın gitti hemen ? Yoksa, Risalelerden başika hakikatları içinde bulunduran kitaplar yok mu ? ha bu arada biz kimseye saldırmış falan değiliz. Sabahtan beri bil3akis sen müslümanlrı çuvala sokmaya çalışıyorsun diye sana söylüyoruz. Asıl sen bu çirkin işinden vaz geç ! Son uyarımdır ...
 

Faraklit

Paylaşımcı
Katılım
25 Tem 2010
Mesajlar
134
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Ne oldu ? Başka kaynak deyince neden merakın gitti hemen ? Yoksa, Risalelerden başika hakikatları içinde bulunduran kitaplar yok mu ? ha bu arada biz kimseye saldırmış falan değiliz. Sabahtan beri bil3akis sen müslümanlrı çuvala sokmaya çalışıyorsun diye sana söylüyoruz. Asıl sen bu çirkin işinden vaz geç ! Son uyarımdır ...
Buyrun başka kaynaktan yazabilirsiniz yazmayın mı dedik son uyarı ne demek küfür etmeyemi başlayacaksınız caizmi
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
Hay hay, önce vakit biraz geç olduğu ve zihinler dağınık olduğu için şu soru ile başlayalım inş., fakat daha önceden faraklitin gösterdiği medeni cesaretten dolayı kendisini kutluyorum..

Soru: Üstad Asarı Bediiyyede :'Cihadı hariciyi Şeriatı Garranın berahini katıasının elmas kılınçlarına havale edeceğiz'' cümlesinden muradı nedir?
 

Faraklit

Paylaşımcı
Katılım
25 Tem 2010
Mesajlar
134
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Hay hay, önce vakit biraz geç olduğu ve zihinler dağınık olduğu için şu soru ile başlayalım inş., fakat daha önceden faraklitin gösterdiği medeni cesaretten dolayı kendisini kutluyorum..

Soru: Üstad Asarı Bediiyyede :'Cihadı hariciyi Şeriatı Garranın berahini katıasının elmas kılınçlarına havale edeceğiz'' cümlesinden muradı nedir?

Hem tâ خَالِدُونَ kelimesine kadar Risale-i Nur'daki bütün müvazenelerin aslı, menbaı olarak aynen o müvazeneler gibi mükerreren nur ve zulümat ve iman ve karanlıkları karşılaştırmasıyla gizli bir emaredir ki, o tarihte bulunan cihad-ı manevî mübarezesinde büyük bir kahraman;

Nur namında Risale-i Nur'dur ki, dinde bulunan yüzer tılsımları keşfeden onun manevî elmas kılıncı, maddî kılınçlara ihtiyaç bırakmıyor.
Asa-yı Musa ( 90 )
 

Faraklit

Paylaşımcı
Katılım
25 Tem 2010
Mesajlar
134
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Nübüvvet konusunda hangi husus kafanıza takıldı ? Onu söyleyin !
muhterem benim kafama takılı bir mesele yok risale-i nurlar benim bütün meselelerimi hallediyor Ene bahsini gördük hatırımıza gelen bir kaç iktibas paylaşalım dedik şimdi çıkamıyoruz bir küfür yemediğimiz kaldı neyse
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
Bu cevabınızla Muşi efendiden beslenmediğiniz, ayrıca RisaleiNur dışında kitab bilmediğiniz anlaşılıyor..Maatttessüf cevabınız doğru değil..

Zira bu uale cevab verilebilmesi için maddi cihad nedir, kısımları, saniyen cihadı manevi nedir kısımlarını bilmek gerekir.<Buda fıkıh kitabalrından öğrenilir..Risalei Nur okumada metod takip etmediğiniz için bütün meleleri risaleden çözebilecğiniz gibi fasid bir anlayış var..Bunu sizde görüyoruz..Evet 1. sorudan 10 üzeriden 0.5 veriyorum..Lütfen kızmayın
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
soru2: üstadın 12. şuada geçen ''mukabelei bilmisil kaidei zalimanesi'' ifadesindeki muradı nedir?
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
yahu bu faraklit gitmiş.bende ikinci soruya geçmiştim..Sorularım zormuydu, yoksa notumu beğenmedi,!?:laugh:
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Yaşamadığın hakikat senin değildir. Burada sayfalarca vahdeti vücudu konuşsak ne olur.. İlmel yakinde kalırız ancak. Ötesine bir mürşid lazım, sizle aynı havayı soluyan..
 

Faraklit

Paylaşımcı
Katılım
25 Tem 2010
Mesajlar
134
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Bu cevabınızla Muşi efendiden beslenmediğiniz, ayrıca RisaleiNur dışında kitab bilmediğiniz anlaşılıyor..Maatttessüf cevabınız doğru değil..

Zira bu uale cevab verilebilmesi için maddi cihad nedir, kısımları, saniyen cihadı manevi nedir kısımlarını bilmek gerekir.<Buda fıkıh kitabalrından öğrenilir..Risalei Nur okumada metod takip etmediğiniz için bütün meleleri risaleden çözebilecğiniz gibi fasid bir anlayış var..Bunu sizde görüyoruz..Evet 1. sorudan 10 üzeriden 0.5 veriyorum..Lütfen kızmayın

Maalesef değerlendirmeniz kabul edilmedi verdiğiniz puanın ehemmiyeti yok çünkü bu konuda ehil değilsiniz müçtehid imamlığına bürünmüşsünüz farkında değilsiniz enaniyetiniz sizi şişirmiş kendinizi içtihad yapabilecek bir makamda görüyorsunuz.
ikincisi;Başkalarının muhabbet beslediği zatlara muşi gibi bir ifade kullanmanız kahvehane uslubu ile yazmanız müslümana yakışmıyor o zaman başkaları da sizin muhabbet ettiğiniz kimseler varsa onlarada alaycı ifadeler kullanabilir.
üçüncüsü;Muşlu hocaya intisabım yok doğru tesbit eksik olan kısmı nurcular kimseye intisap etmek zorunda değildir yalnız ve yalnız risale-i nurlara bağlı kalarak nur talebelerinin şahs-ı manevisine tabidirler.Yanlış gitmemek için ferdler hata yaparsa cemaatın şahsı manevisi bir cihette onları hıfz edebilir.
dördüncüsü;İçinde bulunduğu zamanı ve vaziyeti değerlendirip islami cihat hareketini Kur'ana ve sünnete uygun olarak yapan zatlara müçtehid denir Bediüzzaman hazretleri ahir zamanın müçtehididir genel bilgi olarak müçtehidlerin özelliklerini yazalım bilginiz olsun.

[Risale-i Nur nedir ve hakikatlar müvacehesinde Risale-i Nur ve Tercümanı ne mahiyettedirler diye bir takriznamedir]

Her asır başında hadîsçe geleceği tebşir edilen dinin yüksek hâdimleri; emr-i dinde mübtedi' değil, müttebi'dirler. Yani, kendilerinden ve yeniden bir şey ihdas etmezler, yeni ahkâm getirmezler. Esasat ve ahkâm-ı diniyeye ve sünen-i Muhammediyeye (A.S.M.) harfiyen ittiba' yoluyla dini takvim ve tahkim ve dinin hakikat ve asliyetini izhar ve ona karıştırılmak istenilen ebâtılı ref' u ibtal ve dine vaki' tecavüzleri redd ü imha ve evamir-i Rabbaniyeyi ikame ve ahkâm-ı İlahiyenin şerafet ve ulviyetini izhar u ilân ederler. Ancak tavr-ı esasîyi bozmadan ve ruh-u aslîyi rencide etmeden yeni izah tarzlarıyla, zamanın fehmine uygun yeni ikna' usûlleriyle ve yeni tevcihat ve tafsilât ile îfa-i vazife ederler.

Bu memurîn-i Rabbaniye, fiiliyatlarıyla ve amelleriyle de memuriyetlerinin musaddıkı olurlar. Salabet-i imaniyelerinin ve ihlaslarının âyinedarlığını bizzât îfa ederler. Mertebe-i imanlarını fiilen izhar ederler. Ve ahlâk-ı Muhammediyenin (A.S.M.) tam âmili ve mişvar-ı Ahmediyenin (A.S.M.) ve hilye-i Nebeviyenin (A.S.M.) hakikî lâbisi olduklarını gösterirler. Hülâsa: Amel ve ahlâk bakımından ve sünnet-i Nebeviyeye (A.S.M.) ittiba ve temessük cihetinden ümmet-i Muhammed'e (A.S.M.) tam bir hüsn-ü misal olurlar ve nümune-i iktida teşkil ederler. Bunların Kitabullah'ın tefsiri ve ahkâm-ı diniyenin izahı ve zamanın fehmine ve mertebe-i ilmine göre tarz-ı tevcihi sadedinde yazdıkları eserler, kendi tilka-yı nefislerinin ve kariha-i ulviyelerinin mahsulü değildir, kendi zekâ ve irfanlarının neticesi değildir. Bunlar, doğrudan doğruya menba-i vahy olan Zât-ı Pâk-i Risalet'in (A.S.M.) manevî ilham ve telkinatıdır. Celcelutiye ve Mesnevî-i Şerif ve Fütuh-ul Gayb ve emsali âsâr hep bu nevidendir. Bu âsâr-ı kudsiyeye o zevat-ı âlişan ancak tercüman hükmündedirler. Bu zevat-ı mukaddesenin, o âsâr-ı bergüzidenin tanziminde ve tarz-ı beyanında bir hisseleri vardır; yani bu zevat-ı kudsiye, o mananın mazharı, mir'atı ve ma'kesi hükmündedirler.
Risale-i Nur ve Tercümanına Gelince: Bu eser-i âlîşanda şimdiye kadar emsaline rastlanmamış bir feyz-i ulvî ve bir kemal-i nâmütenahî mevcud olduğundan ve hiçbir eserin nail olmadığı bir şekilde meş'ale-i İlahiye ve şems-i hidayet ve neyyir-i saadet olan Hazret-i Kur'anın füyuzatına vâris olduğu meşhud olduğundan; onun esası nur-u mahz-ı Kur'an olduğu ve evliyaullahın âsârından ziyade feyz-i envâr-ı Muhammedîyi (A.S.M.) hâmil bulunduğu ve Zât-ı Pâk-i Risalet'in ondaki hisse ve alâkası ve tasarruf-u kudsîsi evliyaullahın âsârından ziyade olduğu ve onun mazharı ve tercümanı olan manevî zâtın mazhariyeti ve kemalâtı ise o nisbette âlî ve emsalsiz olduğu güneş gibi aşikâr bir hakikattır.
(Şualar - 670)
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
Kardeşim Muşi efendi şeklineki hitabıma niye alındınız anlamıyorum..Müfessir M.hamdi elmalı için 'Elmalı merhum'' denmesinde kimse sakınca görmezken ,Muşi Efendi gibi nezaket noksanı olmayan bir kelimeye takılmanız ve tenkidiniz yerinde değil..Ben daha çok o zatın ismini değil Muşlu olması hasebiyle bu şekilde hatırlıyorum..Yoksa o zata bir hürmetsiliğim asla yok, tersine kitablarının çoğu bende var...Saygım olmasa kitablarını alıp okumam..saniyen sorduğum suale gerçekten cevabınız olmadı...Muşi Efendi daha derli toplu cevablar vermiş..Kendisinin kitablarını okumanızı salık veririm...Müşi efendinin dediği gibi risallelerden iyi istifade etmek için islami ilimlerde alt yapının iyi olması gerekir..Yalnız risalei nurla yetinenler kamil manada istifade edemezler..
 

Faraklit

Paylaşımcı
Katılım
25 Tem 2010
Mesajlar
134
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Yaşamadığın hakikat senin değildir. Burada sayfalarca vahdeti vücudu konuşsak ne olur.. İlmel yakinde kalırız ancak. Ötesine bir mürşid lazım, sizle aynı havayı soluyan..

Muhterem biz diyoruz ki ve iddia ediyoruz risale-i nurlar bu vazifeyi görüyor

bunun için bana kimsenin hakaret etmesine ihtiyaç yok bu benim vicdanen kabul ettiğim bir hakikattir bunu kimsenin değiştirme gücü yokturki
el' e bakılır kalbe bakılamazki ben kimseye hakaret etmediğim sürece kalben kime istersem muhabbet ederim buna müdahele edilmezki şahsınıza yazmadım alıntı yaptım diye yanlış anlaşılmasın.İlk cümle sizin düşüncenize bizim düşüncemizdir.
 

Faraklit

Paylaşımcı
Katılım
25 Tem 2010
Mesajlar
134
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Kardeşim Muşi efendi şeklineki hitabıma niye alındınız anlamıyorum..Müfessir M.hamdi elmalı için 'Elmalı merhum'' denmesinde kimse sakınca görmezken ,Muşi Efendi gibi nezaket noksanı olmayan bir kelimeye takılmanız ve tenkidiniz yerinde değil..Ben daha çok o zatın ismini değil Muşlu olması hasebiyle bu şekilde hatırlıyorum..Yoksa o zata bir hürmetsiliğim asla yok, tersine kitablarının çoğu bende var...Saygım olmasa kitablarını alıp okumam..saniyen sorduğum suale gerçekten cevabınız olmadı...Muşi Efendi daha derli toplu cevablar vermiş..Kendisinin kitablarını okumanızı salık veririm...Müşi efendinin dediği gibi risallelerden iyi istifade etmek için islami ilimlerde alt yapının iyi olması gerekir..Yalnız risalei nurla yetinenler kamil manada istifade edemezler..
Bakınız yine aynı hatayı tekrar yapıyorsunuz bu görüş muşlu hocaya aittir kendisini bağlar
müşi yeinde muşlu hoca demeniz daha nazik olur düşüncesindeyim.
Ayrıca sizin görüşlerinize saygısızlık yapmıyorum ki sadece aynı görüşte değilim sebepleri ile beyan ediyorum.
Mesalikte ve meşreblerde ittihad mümkün olmadığı gibi, caiz de değildir.
(Hutbe-i Şamiye - 99)
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Muhterem biz diyoruz ki ve iddia ediyoruz risale-i nurlar bu vazifeyi görüyor

bunun için bana kimsenin hakaret etmesine ihtiyaç yok bu benim vicdanen kabul ettiğim bir hakikattir bunu kimsenin değiştirme gücü yokturki
el' e bakılır kalbe bakılamazki ben kimseye hakaret etmediğim sürece kalben kime istersem muhabbet ederim buna müdahele edilmezki şahsınıza yazmadım alıntı yaptım diye yanlış anlaşılmasın.İlk cümle sizin düşüncenize bizim düşüncemizdir.

Biz de bir şey demedik ki. İnancınızın da sizin de .... diye bir cümle sarfetmedik ki :) Hakaret de etmedik. Önceki tartışmalar üzerine bana böyle bir başlangıç yapmanız bizden yana bir şey duyduğuna yorulabilir.. Hem herkes istediğine inanmakta serbest. Yahudiler kendilerinin, hristiyanlar da kendilerinin ehli necat olacağına inanır. Bu dünyada herkes bir şeye inanır.
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
Adalet-i izafiyedir.Cevap yazamadığımız düşünülmesin.

Cevabınız olmadı...Düşmanın yaptığı gayri meşru tecavüze mislinden ziyadesiyle mukabele etmek haramdır ve buna ''mukabelei bil misil kaidei zalimanesi'' denilir..
mukabelei bilmisil, menfi cihette zalimin zulmüne misliyle karşılık vermek manasındadırve bu rusatı şeriyye olarak caizdir..Detaylarını yazmıyorum..Saniyen şu iktibası neden yaptın anlaşılmadı:Mesalikte ve meşreblerde ittihad mümkün olmadığı gibi, caiz de değildir.
(Hutbe-i Şamiye - 99)

Biz aksini iddia etmedikki..
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
Bakınız yine aynı hatayı tekrar yapıyorsunuz bu görüş muşlu hocaya aittir kendisini bağlar
müşi yeinde muşlu hoca demeniz daha nazik olur düşüncesindeyim.
Ayrıca sizin görüşlerinize saygısızlık yapmıyorum ki sadece aynı görüşte değilim sebepleri ile beyan ediyorum.
Mesalikte ve meşreblerde ittihad mümkün olmadığı gibi, caiz de değildir.
(Hutbe-i Şamiye - 99)

Siz medrese tahsikliniz olmadığı için olsa gerek, Muşi=muşlu olduğunu bilmiyorsunuz..Bütün islami kitablarda bu ifadeler vardır.Sizin bilmemeniz gerçeği değiştirmez..Muşlu hoca dersek daha nazik olur demeniz, bu açıklamyla doğru değil..Bu ifadeler ismi mekan ifade ederler, kardeşim..Mesla konyalı denmez Konevi denir...Bu islami bir istilahdır...
 
Üst