Dünya düz mü?

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,985
Tepkime puanı
2,085
Puanları
113
Konum
Mars
kuran tahrif edilmemiş tek ilahi kitaptır.

Kur'an, kitap , ayet , mushaf bilgin sıfır olunca böyle şey söylemen çok normal.

Bir kere tahrif kim ve kimlere tarafında tahrif edilebilir? Zaten tek kitap var. El kitap, elindeki mushafı okumadığın ve israliyat kaynaklı çevriler ile konuşuyorsun. Elleri ile yazdıkları kitaplar için bu Allah katından derler ama yalan söylerler sonra o yazdıklarını tahrif ederler. Biraz kafanı çalıştır hakperest kimin gücü yetebilir kim yapabilir tahrifi böyle saçmalık mı olur. Anlamıyorsun aynen nesh konusu gibi :) senden öncekilerin söylediklerine inanıyorsun. Varlığın kendisine bakımıyorsun.
 

Yüzde bir

Doçent
Katılım
18 Haz 2011
Mesajlar
724
Tepkime puanı
358
Puanları
63
Tanımlamalara yada bizim zikrettiğimiz isimlere takılmıyorum yada üzerinde durmuyorum.

Fatiha 1. Ayet aslında çözüme ulaşsa anlaşılabilse çok şeyin anlaşılabileceğini düşünüyorum. Bu yüzden İbrahim paygamber gibi rabbül alemine teslim olmak sonrası için daha mantıklı geliyor bana, çünkü bizim tanım ve nitelik belirtecek bir bilgimiz yada denk ve eşit olmadığımızdan anlama yada algılama konusunda yetersiz kalıyoruz. Aslında bize anlatılanları en baştan ele alarak tekrar tefekkür etmemiz gerekiyor. Herşeyin bir yanılsama olma ihtimali olabilir.

Biz şuan kendimizi tanıma ve bilme aşamasındayız bu yüzden bizi aşan sorular için kafa yormaya gerek görmüyorum. Ben mushafı okuyunca çok farklı algılıyorum özellikle Ali İmran suresi 7. Ayet bana göre şuan aktarılan hiç bir aktarıma göre uymuyor tabi sadece bu ayet değil genel olarak çok fazla benim bakışım ve algım çok farklı ama erken konuşmak doğru değildir. Bu konuları buradan konuşmak daha zor.

Sayın @adams77 eyvallah ama dikkatinizi çekerim ki bu yanılsama, sakın her şeyden ziyade bizde bulunan "nefis adı ile müsemma" başka bir şeyden kaynaklanıyor olmasın :) çünkü bu yanılsamaları gören bizatihi kendi kendimiziz ... Hususen gördüğümüz yanılsamalarla bir sivrisinek misali uğraşmak yerine sivrisineğin ürediği bataklığı kurutmak sorunu çözmek adına daha akıllıca değil midir ?.. Bu açıdan görülen yanılsamalar konusunda enfüsi problemleri çözmeden afaki görüş kabiliyetimizin düzeltmenin güç olacağı kanaatindeyim ...

Eyvallah be güzel, insan babını da boş geçme derim naçizane, ki evlere kapılarından girmektir emir, pencere veya bacalarından değil :)

Ali İmran 7 dediniz, bu babda da tevafuk bu ya karşımıza gene insan babı çıktı be güzel ...

Rabbim, sizin bakış açınızdan bazı güzelliklerini görmemizi nasip etti ... Buna vesile olduğunuz için teşekkür ederim ...
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,214
Tepkime puanı
3,202
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Kur'an, kitap , ayet , mushaf bilgin sıfır olunca böyle şey söylemen çok normal.

Bir kere tahrif kim ve kimlere tarafında tahrif edilebilir? Zaten tek kitap var. El kitap, elindeki mushafı okumadığın ve israliyat kaynaklı çevriler ile konuşuyorsun. Elleri ile yazdıkları kitaplar için bu Allah katından derler ama yalan söylerler sonra o yazdıklarını tahrif ederler. Biraz kafanı çalıştır hakperest kimin gücü yetebilir kim yapabilir tahrifi böyle saçmalık mı olur. Anlamıyorsun aynen nesh konusu gibi :) senden öncekilerin söylediklerine inanıyorsun. Varlığın kendisine bakımıyorsun.
o dediklerin incil, tevrat hakkındadır.Kuranda ise dediğim gibi tahrif yoktur. vahiy katipleri tarafından yazılmış ve derlenmiş, günümüze ilk haliyle olduğu gibi gelmiştir.

tek kitap yoktur ayrıca, dediğin ümmül kitap ise vahiy olarak indirilen kutsal kitabları da barındıran ana kitaptır. oraya Cebrail as ve görev icabı işi düşen meleklerden başkası erişemez.

mushaf ise yazılı kuran kopyalarıdır. mushafı istediğin şekilde kodlarsın, harekelendirirsin ama orjinal sesler ve fonetik özelliklerini korumak kaydıyla. dolayısıyla hareke ve nokta eklenmesi bir tahrif değil bir kolaylık içindir.

israiliyat ile yorumlanınca tefsir olur bu Kur'an değil yorumudur. dolayısıyla hiçbir meal yada tefsir Kur'an'ın aslı demek değildir; Kur'an'ı anlama çabalarıdır.
 
Üst