Dünya düz mü?

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,995
Tepkime puanı
2,088
Puanları
113
Konum
Mars
kuran tahrif edilmemiş tek ilahi kitaptır.

Kur'an, kitap , ayet , mushaf bilgin sıfır olunca böyle şey söylemen çok normal.

Bir kere tahrif kim ve kimlere tarafında tahrif edilebilir? Zaten tek kitap var. El kitap, elindeki mushafı okumadığın ve israliyat kaynaklı çevriler ile konuşuyorsun. Elleri ile yazdıkları kitaplar için bu Allah katından derler ama yalan söylerler sonra o yazdıklarını tahrif ederler. Biraz kafanı çalıştır hakperest kimin gücü yetebilir kim yapabilir tahrifi böyle saçmalık mı olur. Anlamıyorsun aynen nesh konusu gibi :) senden öncekilerin söylediklerine inanıyorsun. Varlığın kendisine bakımıyorsun.
 

Yüzde bir

Doçent
Katılım
18 Haz 2011
Mesajlar
725
Tepkime puanı
358
Puanları
63
Tanımlamalara yada bizim zikrettiğimiz isimlere takılmıyorum yada üzerinde durmuyorum.

Fatiha 1. Ayet aslında çözüme ulaşsa anlaşılabilse çok şeyin anlaşılabileceğini düşünüyorum. Bu yüzden İbrahim paygamber gibi rabbül alemine teslim olmak sonrası için daha mantıklı geliyor bana, çünkü bizim tanım ve nitelik belirtecek bir bilgimiz yada denk ve eşit olmadığımızdan anlama yada algılama konusunda yetersiz kalıyoruz. Aslında bize anlatılanları en baştan ele alarak tekrar tefekkür etmemiz gerekiyor. Herşeyin bir yanılsama olma ihtimali olabilir.

Biz şuan kendimizi tanıma ve bilme aşamasındayız bu yüzden bizi aşan sorular için kafa yormaya gerek görmüyorum. Ben mushafı okuyunca çok farklı algılıyorum özellikle Ali İmran suresi 7. Ayet bana göre şuan aktarılan hiç bir aktarıma göre uymuyor tabi sadece bu ayet değil genel olarak çok fazla benim bakışım ve algım çok farklı ama erken konuşmak doğru değildir. Bu konuları buradan konuşmak daha zor.

Sayın @adams77 eyvallah ama dikkatinizi çekerim ki bu yanılsama, sakın her şeyden ziyade bizde bulunan "nefis adı ile müsemma" başka bir şeyden kaynaklanıyor olmasın :) çünkü bu yanılsamaları gören bizatihi kendi kendimiziz ... Hususen gördüğümüz yanılsamalarla bir sivrisinek misali uğraşmak yerine sivrisineğin ürediği bataklığı kurutmak sorunu çözmek adına daha akıllıca değil midir ?.. Bu açıdan görülen yanılsamalar konusunda enfüsi problemleri çözmeden afaki görüş kabiliyetimizin düzeltmenin güç olacağı kanaatindeyim ...

Eyvallah be güzel, insan babını da boş geçme derim naçizane, ki evlere kapılarından girmektir emir, pencere veya bacalarından değil :)

Ali İmran 7 dediniz, bu babda da tevafuk bu ya karşımıza gene insan babı çıktı be güzel ...

Rabbim, sizin bakış açınızdan bazı güzelliklerini görmemizi nasip etti ... Buna vesile olduğunuz için teşekkür ederim ...
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,230
Tepkime puanı
3,206
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Kur'an, kitap , ayet , mushaf bilgin sıfır olunca böyle şey söylemen çok normal.

Bir kere tahrif kim ve kimlere tarafında tahrif edilebilir? Zaten tek kitap var. El kitap, elindeki mushafı okumadığın ve israliyat kaynaklı çevriler ile konuşuyorsun. Elleri ile yazdıkları kitaplar için bu Allah katından derler ama yalan söylerler sonra o yazdıklarını tahrif ederler. Biraz kafanı çalıştır hakperest kimin gücü yetebilir kim yapabilir tahrifi böyle saçmalık mı olur. Anlamıyorsun aynen nesh konusu gibi :) senden öncekilerin söylediklerine inanıyorsun. Varlığın kendisine bakımıyorsun.
o dediklerin incil, tevrat hakkındadır.Kuranda ise dediğim gibi tahrif yoktur. vahiy katipleri tarafından yazılmış ve derlenmiş, günümüze ilk haliyle olduğu gibi gelmiştir.

tek kitap yoktur ayrıca, dediğin ümmül kitap ise vahiy olarak indirilen kutsal kitabları da barındıran ana kitaptır. oraya Cebrail as ve görev icabı işi düşen meleklerden başkası erişemez.

mushaf ise yazılı kuran kopyalarıdır. mushafı istediğin şekilde kodlarsın, harekelendirirsin ama orjinal sesler ve fonetik özelliklerini korumak kaydıyla. dolayısıyla hareke ve nokta eklenmesi bir tahrif değil bir kolaylık içindir.

israiliyat ile yorumlanınca tefsir olur bu Kur'an değil yorumudur. dolayısıyla hiçbir meal yada tefsir Kur'an'ın aslı demek değildir; Kur'an'ı anlama çabalarıdır.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,995
Tepkime puanı
2,088
Puanları
113
Konum
Mars
Sayın @adams77 eyvallah ama dikkatinizi çekerim ki bu yanılsama, sakın her şeyden ziyade bizde bulunan "nefis adı ile müsemma" başka bir şeyden kaynaklanıyor olmasın :) çünkü bu yanılsamaları gören bizatihi kendi kendimiziz ... Hususen gördüğümüz yanılsamalarla bir sivrisinek misali uğraşmak yerine sivrisineğin ürediği bataklığı kurutmak sorunu çözmek adına daha akıllıca değil midir ?.. Bu açıdan görülen yanılsamalar konusunda enfüsi problemleri çözmeden afaki görüş kabiliyetimizin düzeltmenin güç olacağı kanaatindeyim ...



Ali İmran 7 dediniz, bu babda da tevafuk bu ya karşımıza gene insan babı çıktı be güzel ...

Rabbim, sizin bakış açınızdan bazı güzelliklerini görmemizi nasip etti ... Buna vesile olduğunuz için teşekkür ederim ...

Yanılsama bizlerin kendi bilgileri ve aklını kullanamıyor olmasından kaynaklıdır. Nefs, yazılmış olan çalışmanın açıklamasıdır. Nefs bizleri ne kötülüğe götürür neden bizde kötü olanı gösterir. Tekamül sürecinden insanın bazı şeyleri anlayabilmesi için keyf suresindeki musa ile katımızdan ilim verdiğimiz kul ile olan yolculuğu güzel bir örnek teşkil eder çünkü ilim verilmiş olan kulun dikkat çekici sözü senin ilmin benimle seyahet etmeye sabır getiremez diyor. Bilginin bizlere aktarımı için deneyimler ve yaşanmışlar gereklidir.

evet bataklığı kurutmak gerekiyor fakat o bataklıkta yaşamadan ve deneyimlemeden bataklığı kurutmanın çözümü bulunmuyor.

Enfüsi dediğimizde zaten kaynaktan gelen yazılmış olan çalışmanın açıklamasıdır. Bizlerin neye ihtiyacı var ise bizim için gerekli olan çalışma yazılır ve açıklanıp deneyimletilir.

Bizlerin önce yapması gereken şey kendini bilmesi ve çalışmasının farkına varması gerekiyor. Sonrası için gerekli olan bize yine sunuluyor işte mesele o durumu gelebilmekte

misal yusuf olmadan musanın olması mümkün değildir musanın olması isa yı getirir.

ali imran 7. ayette müteşabihat kelimesinin benzerlik ile alakası yoktur bu yüzden aynen ibrahim peygamberin dört kuşu besleyip onları salması ve haccın ortaya çıkması davut peygamberin kuşların dilini bilmesi bunlar bizim aklımızın şuanki yanılsaması ile anlaşılmayan şeyler ve bize gizem gibi geliyor fakat buradaki anlatımlar çok farklıdır.

kitabı, yine bizim gibi aynı boyut ve zaman diliminde olan kişilerin aktarımı ile anlayamayız ve okuyamayız olayın içeriği modern bilim dili ile fizik bilmek ile oluyor.

mushafı okuyanlar çok farklı algı ile okuyorlar kendi gördüğü ve aklı ile oysa üst akıl ile olaya bakmak gerekiyor.
tek bir kitap varken tevrat, incil , zebur , kuran diye ayırt ediliyor. Elçileri bir birinden ayırıyorlar oysa hepsi bir birine bağlıdır halkalar ile kişi temelde İbrahim peygambere iman etmeyince muhammed peygamberi nasıl anlayacak ?

Bugün para diye bir sistem var, insanlar paranın peşinde ve bu hayatın meşgalesinden uzaklaşmadığı sürece zihninin bütünü ile kitabı anlamaya veremiyor işte yanılgı bu kendi oluşturduğu ve yazdığı sistemin kendine verdiği zarar ve çünkü kendi kendine yeteceğini ve başı boş bırakılacağını sanıyor oysa bizler daha bilmiyoruz temelde önce sistemimizi anlamamız gerekiyor.

selametle
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,995
Tepkime puanı
2,088
Puanları
113
Konum
Mars
o dediklerin incil, tevrat hakkındadır.Kuranda ise dediğim gibi tahrif yoktur. vahiy katipleri tarafından yazılmış ve derlenmiş, günümüze ilk haliyle olduğu gibi gelmiştir.

tek kitap yoktur ayrıca, dediğin ümmül kitap ise vahiy olarak indirilen kutsal kitabları da barındıran ana kitaptır. oraya Cebrail as ve görev icabı işi düşen meleklerden başkası erişemez.

mushaf ise yazılı kuran kopyalarıdır. mushafı istediğin şekilde kodlarsın, harekelendirirsin ama orjinal sesler ve fonetik özelliklerini korumak kaydıyla. dolayısıyla hareke ve nokta eklenmesi bir tahrif değil bir kolaylık içindir.

israiliyat ile yorumlanınca tefsir olur bu Kur'an değil yorumudur. dolayısıyla hiçbir meal yada tefsir Kur'an'ın aslı demek değildir; Kur'an'ı anlama çabalarıdır.

Güzel dostum, senin kitap anlayışın çok farklı bu yüzden dediğimi anlaman çok mantıklı değil bunu sana anlatmak istesem şimdi beni kurana hakaret etmekten şikayet eder ceza aldırırsın.

olaya matematik gibi bak, Peygamberin tebliği ettiği kitabın ayetleri kimler tarafından korundu? emevi abbasiler tarafından mı? sen önce bu emevi ve abbasilerin tarihini oku sonra karar ver.

ali imran 7. ayet kitabın anası vardır yani kitabı kaynağı buna bağlı olarak zaten ayetleri açıklanmak üzere istifadene sunulur buradaki müteşabihat dediğin ise benzeşme değildir.

Kuran 'a temiz olanlar temas edebilir senin temizlik anlayışın ise ellerini su ile yıkamaktan başka bir şey değil. Kuran 'a temas eden senin bedenin değilki onu temiz tutasın bizzat zihnindir :) sana arapça günlük lisan olarak sudan anladığın maddesel bir su oysa su değil o canım benim bilgi bilgi :)
temiz bilgi ile temas edebilirsin öyle kolay mı sanıyorsun sen korunmuş olan kitaba teması

bu örneği ise bir bilim adamının fizik yasaları ile maddenin imkanlarından yararlanması gibidir.

bu hayat sana örnekleme yapıyor misaler veriyor sen misalleri anlamak yerine maddenin görüntüsünde takılıyorsun acaba burada bana anlatılan ne diye düşünmüyorsun.
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,230
Tepkime puanı
3,206
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Güzel dostum, senin kitap anlayışın çok farklı bu yüzden dediğimi anlaman çok mantıklı değil bunu sana anlatmak istesem şimdi beni kurana hakaret etmekten şikayet eder ceza aldırırsın.

olaya matematik gibi bak, Peygamberin tebliği ettiği kitabın ayetleri kimler tarafından korundu? emevi abbasiler tarafından mı? sen önce bu emevi ve abbasilerin tarihini oku sonra karar ver.

ali imran 7. ayet kitabın anası vardır yani kitabı kaynağı buna bağlı olarak zaten ayetleri açıklanmak üzere istifadene sunulur buradaki müteşabihat dediğin ise benzeşme değildir.

Kuran 'a temiz olanlar temas edebilir senin temizlik anlayışın ise ellerini su ile yıkamaktan başka bir şey değil. Kuran 'a temas eden senin bedenin değilki onu temiz tutasın bizzat zihnindir :) sana arapça günlük lisan olarak sudan anladığın maddesel bir su oysa su değil o canım benim bilgi bilgi :)
temiz bilgi ile temas edebilirsin öyle kolay mı sanıyorsun sen korunmuş olan kitaba teması

bu örneği ise bir bilim adamının fizik yasaları ile maddenin imkanlarından yararlanması gibidir.

bu hayat sana örnekleme yapıyor misaler veriyor sen misalleri anlamak yerine maddenin görüntüsünde takılıyorsun acaba burada bana anlatılan ne diye düşünmüyorsun.
Kuran Allah tarafından korundu ve kiyamete kadar korunacak
nesini anlamıyorsun bunun
Dilerse abbasilere dilerse abd lilere yaptırır bunu
mesele kimin koruduğu değil, korunmuş olmasıdır

sanki sen ümmül kitabı okuyabiliyormuşsun havası veriyorsun da
hz Muhammed sav bile oradan direk okumamış Cebrail as tarafından vahiy ile getirilmiştir

sana göre mushaf tahrif mi edilmiş
bunu mu söylüyorsun
 

Yüzde bir

Doçent
Katılım
18 Haz 2011
Mesajlar
725
Tepkime puanı
358
Puanları
63
Yanılsama bizlerin kendi bilgileri ve aklını kullanamıyor olmasından kaynaklıdır. Nefs, yazılmış olan çalışmanın açıklamasıdır. Nefs bizleri ne kötülüğe götürür neden bizde kötü olanı gösterir. Tekamül sürecinden insanın bazı şeyleri anlayabilmesi için keyf suresindeki musa ile katımızdan ilim verdiğimiz kul ile olan yolculuğu güzel bir örnek teşkil eder çünkü ilim verilmiş olan kulun dikkat çekici sözü senin ilmin benimle seyahet etmeye sabır getiremez diyor. Bilginin bizlere aktarımı için deneyimler ve yaşanmışlar gereklidir.

evet bataklığı kurutmak gerekiyor fakat o bataklıkta yaşamadan ve deneyimlemeden bataklığı kurutmanın çözümü bulunmuyor.

Enfüsi dediğimizde zaten kaynaktan gelen yazılmış olan çalışmanın açıklamasıdır. Bizlerin neye ihtiyacı var ise bizim için gerekli olan çalışma yazılır ve açıklanıp deneyimletilir.

Bizlerin önce yapması gereken şey kendini bilmesi ve çalışmasının farkına varması gerekiyor. Sonrası için gerekli olan bize yine sunuluyor işte mesele o durumu gelebilmekte

misal yusuf olmadan musanın olması mümkün değildir musanın olması isa yı getirir.

ali imran 7. ayette müteşabihat kelimesinin benzerlik ile alakası yoktur bu yüzden aynen ibrahim peygamberin dört kuşu besleyip onları salması ve haccın ortaya çıkması davut peygamberin kuşların dilini bilmesi bunlar bizim aklımızın şuanki yanılsaması ile anlaşılmayan şeyler ve bize gizem gibi geliyor fakat buradaki anlatımlar çok farklıdır.

kitabı, yine bizim gibi aynı boyut ve zaman diliminde olan kişilerin aktarımı ile anlayamayız ve okuyamayız olayın içeriği modern bilim dili ile fizik bilmek ile oluyor.

mushafı okuyanlar çok farklı algı ile okuyorlar kendi gördüğü ve aklı ile oysa üst akıl ile olaya bakmak gerekiyor.
tek bir kitap varken tevrat, incil , zebur , kuran diye ayırt ediliyor. Elçileri bir birinden ayırıyorlar oysa hepsi bir birine bağlıdır halkalar ile kişi temelde İbrahim peygambere iman etmeyince muhammed peygamberi nasıl anlayacak ?

Bugün para diye bir sistem var, insanlar paranın peşinde ve bu hayatın meşgalesinden uzaklaşmadığı sürece zihninin bütünü ile kitabı anlamaya veremiyor işte yanılgı bu kendi oluşturduğu ve yazdığı sistemin kendine verdiği zarar ve çünkü kendi kendine yeteceğini ve başı boş bırakılacağını sanıyor oysa bizler daha bilmiyoruz temelde önce sistemimizi anlamamız gerekiyor.

selametle

Eyvallah sayın @adams77

Sizi yorduk, sohbet için teşekkür ediyorum ... Eyvallah, zikrettiğiniz gibi yusuf olmadan musanın olması nasıl mümkün değil ise, ilim sahibi bir kul ile de karşılaşması olmadan bilmem musa nasıl musa olurdu ... Her neyse, yani karşımıza gene bir insan babı çıktı :)

vesselam
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,995
Tepkime puanı
2,088
Puanları
113
Konum
Mars
Eyvallah sayın @adams77

Sizi yorduk, sohbet için teşekkür ediyorum ... Eyvallah, zikrettiğiniz gibi yusuf olmadan musanın olması nasıl mümkün değil ise, ilim sahibi bir kul ile de karşılaşması olmadan bilmem musa nasıl musa olurdu ... Her neyse, yani karşımıza gene bir insan babı çıktı :)

vesselam

Estağfurullah bu konular ve güzel insanlar ile konuşmak bizi yormaz çok şükür

İçimizi döker bakarız değerlendiririz sonuç sünnetullaha uyarsa eğer eyvallah deriz.

Benim gibi acizin durumu böyledir, birşey bilmez heybesi boş yola çıkmış yolda ne verirseler anlamaya kavramaya çalışırız acizliğimiz öyle büyüklü kafamızın alması uzun zaman alır.

Selametle
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,995
Tepkime puanı
2,088
Puanları
113
Konum
Mars
Kuran Allah tarafından korundu ve kiyamete kadar korunacak
nesini anlamıyorsun bunun
Dilerse abbasilere dilerse abd lilere yaptırır bunu
mesele kimin koruduğu değil, korunmuş olmasıdır

sanki sen ümmül kitabı okuyabiliyormuşsun havası veriyorsun da
hz Muhammed sav bile oradan direk okumamış Cebrail as tarafından vahiy ile getirilmiştir

sana göre mushaf tahrif mi edilmiş
bunu mu söylüyorsun

Dostum senin bakış açını çok iyi biliyorum fakat senin kavramlar üzerine biraz sıkıntın söz konusu onları anladığında çok şükür anlarsın.

Bir kere bir şeyin korunmasına ihtiyaç duyulmaz, korunmak bozulma ile alakalı değildir. Korunmak, temiz olmayandan korunmaktır, ne dediğini bilmeyenden korunmasıdır.

Kader konusunu anlarsan eğer yaratma kelimesininde manasını anlarsın. İçinde bulunduğun durum itibari ile parçaları birleştirmek sureti ile sende bir ortaya sonuç çıkarmaktadır ve bu sonucu sunuyorsun. İstiyorsun ve oluyor.

İslam tarihinde zaten kitap, Kur'an , mushaf ayet gibi kavramlarda zamanla anlam kaybı olduğundan bugün bizlerin bunları kendi algımızda doğru değerlendiremiyor olduğumuzu göremiyorsun.

Son dönemlerin büyük konuları hadisler ve aktarımlar üzerine her yerde büyük tartışmalar yapılıyor ve zaman ve çağın aklı artık bunları kabul etmiyor.

Ayet demek elindeki mushafın numaralanmış olan bölümleri değildir, ayet dediğin belirti işaret emaredir. Sen kitabı kendi boyutunda kendi oluşturduğun bir dil ile aktarım sayesinde okuyorsun. Dili oluşturan ve sana aktaranların mükemmel kişiler olması gerekiyor olsa bile bilinç farkı ve algı farkında dolayı kimse kimsenin ne sözlü nede yazılı olarak aktardığını birebir anlayamaz bunlar bu boyutun kanun ve nizamıdır. Gerçek olansa senin gördüğünü algılanan ve üzerine düşünüp akletmendir. Bu bağlamda kimse kimseye birşey öğretemez ve aklına birşey koyamaz bu zaten kişilerin görevi değil bizzat kendi okuman ile kendinin yapması gerektiği bir şey ve sen aktarımı kişilerden değil varedenden almalısın. Kitabı sana kişiler değil bizzat O sunuyor ve öğretiyor. Sen kişilere ve tarihi vakalara göre hareket ettiğin sürece verilmiş olan akıl nimetinin ne şükrünü nede zekâtını vermiş olursun.

Zaman değişti artık kişiler daha özgür ve bilinçli düşünüyor eskisi gibi şartlı ve koşullu yönlendirmeler yok ve doğal olanı görmek zor değil. Sen dilediğin gibi düşün inan ama halen ne doğru olduğun nede yanlış olduğun kesin ve net değildir. Ama kimseye yanlışsın deme çünkü senin kesin doğruluğun yok
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,230
Tepkime puanı
3,206
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Dostum senin bakış açını çok iyi biliyorum fakat senin kavramlar üzerine biraz sıkıntın söz konusu onları anladığında çok şükür anlarsın.

Bir kere bir şeyin korunmasına ihtiyaç duyulmaz, korunmak bozulma ile alakalı değildir. Korunmak, temiz olmayandan korunmaktır, ne dediğini bilmeyenden korunmasıdır.

Kader konusunu anlarsan eğer yaratma kelimesininde manasını anlarsın. İçinde bulunduğun durum itibari ile parçaları birleştirmek sureti ile sende bir ortaya sonuç çıkarmaktadır ve bu sonucu sunuyorsun. İstiyorsun ve oluyor.

İslam tarihinde zaten kitap, Kur'an , mushaf ayet gibi kavramlarda zamanla anlam kaybı olduğundan bugün bizlerin bunları kendi algımızda doğru değerlendiremiyor olduğumuzu göremiyorsun.

Son dönemlerin büyük konuları hadisler ve aktarımlar üzerine her yerde büyük tartışmalar yapılıyor ve zaman ve çağın aklı artık bunları kabul etmiyor.

Ayet demek elindeki mushafın numaralanmış olan bölümleri değildir, ayet dediğin belirti işaret emaredir. Sen kitabı kendi boyutunda kendi oluşturduğun bir dil ile aktarım sayesinde okuyorsun. Dili oluşturan ve sana aktaranların mükemmel kişiler olması gerekiyor olsa bile bilinç farkı ve algı farkında dolayı kimse kimsenin ne sözlü nede yazılı olarak aktardığını birebir anlayamaz bunlar bu boyutun kanun ve nizamıdır. Gerçek olansa senin gördüğünü algılanan ve üzerine düşünüp akletmendir. Bu bağlamda kimse kimseye birşey öğretemez ve aklına birşey koyamaz bu zaten kişilerin görevi değil bizzat kendi okuman ile kendinin yapması gerektiği bir şey ve sen aktarımı kişilerden değil varedenden almalısın. Kitabı sana kişiler değil bizzat O sunuyor ve öğretiyor. Sen kişilere ve tarihi vakalara göre hareket ettiğin sürece verilmiş olan akıl nimetinin ne şükrünü nede zekâtını vermiş olursun.

Zaman değişti artık kişiler daha özgür ve bilinçli düşünüyor eskisi gibi şartlı ve koşullu yönlendirmeler yok ve doğal olanı görmek zor değil. Sen dilediğin gibi düşün inan ama halen ne doğru olduğun nede yanlış olduğun kesin ve net değildir. Ama kimseye yanlışsın deme çünkü senin kesin doğruluğun yok
iman bireysel amel(uygulama) toplumsaldır
dolayısıyla başkasını, düşünce ve pratiklerini yok sayamazsın.
yanlış iliklendiyse bazı şeyler değiştirme fırsatı olduğunda değiştirirsin. öyle kışın soğuğunda elbiseleri yanlış iliklendi diye atmak aptallıktır.
Din; geçmişiyle, yapılan yanlışla, doğruyla bugünlere geldi.
Ne geçmişi ne sünneti ne alimleri yok sayamam.
Din, islam bunlarla kaimdir.
Gelenekçilerden tek farkım değişime açık olmamdır.
Din yanlış anlaşıldığı yerleri deşilmeli yoksa geçmişle sorunum yok çünkü geçmiş ve gelenek dinin üzerine inşa olduğu temeldir. Temeli yıkmak binanın yıkılması demektir; yıkılan din olursa ne bireysel ne toplumsal artık yaşanmaz
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,995
Tepkime puanı
2,088
Puanları
113
Konum
Mars
iman bireysel amel(uygulama) toplumsaldır
dolayısıyla başkasını, düşünce ve pratiklerini yok sayamazsın.
yanlış iliklendiyse bazı şeyler değiştirme fırsatı olduğunda değiştirirsin. öyle kışın soğuğunda elbiseleri yanlış iliklendi diye atmak aptallıktır.
Din; geçmişiyle, yapılan yanlışla, doğruyla bugünlere geldi.
Ne geçmişi ne sünneti ne alimleri yok sayamam.
Din, islam bunlarla kaimdir.
Gelenekçilerden tek farkım değişime açık olmamdır.
Din yanlış anlaşıldığı yerleri deşilmeli yoksa geçmişle sorunum yok çünkü geçmiş ve gelenek dinin üzerine inşa olduğu temeldir. Temeli yıkmak binanın yıkılması demektir; yıkılan din olursa ne bireysel ne toplumsal artık yaşanmaz

Herşey senin zanından ibaret :) dışarıda bir şey arama herşey içeride dışarıda olan sana misal :)
tarih ve geçmiş olarak okunmaz bizzat kendini okursun.
Çokluk değil birlik önemlidir. Fazladan kendine okunacak kitap edinmene gerek yok
kendini oku misallere bak :)
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,230
Tepkime puanı
3,206
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Herşey senin zanından ibaret :) dışarıda bir şey arama herşey içeride dışarıda olan sana misal :)
tarih ve geçmiş olarak okunmaz bizzat kendini okursun.
Çokluk değil birlik önemlidir. Fazladan kendine okunacak kitap edinmene gerek yok
kendini oku misallere bak :)
zannın bazısı günah.. çünkü beyinlerimiz ve kalbimiz peygamberlerinki gibi temiz değil.
evren Allahın kitabı
kuran da öyle
insan ise bu kitabın başrolü
başrol zayıf..
Allah'ın yol gösterici peygamberlerine ihtiyacımız var
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,995
Tepkime puanı
2,088
Puanları
113
Konum
Mars
zannın bazısı günah.. çünkü beyinlerimiz ve kalbimiz peygamberlerinki gibi temiz değil.
evren Allahın kitabı
kuran da öyle
insan ise bu kitabın başrolü
başrol zayıf..
Allah'ın yol gösterici peygamberlerine ihtiyacımız var

Senin okumanda zan içeriyor ve herşeyinde :)
zandan kurtulmak istiyorsan varlık sahnesinde sana görünen bilgiyi okuman gerekiyor.
sen olaya madde üzerinden baktığın için herşeyi zaman ve mekan üzerinden okuyorsun.

olay çok basit eline bir tohum al ve bak :)

peygamberleri dışarıda ve geçmiş zamanda arama ve hiç birini bir birinden ayırma yoksa halkayı tamamlayamazsın
birlik yani tevhid demek bir şeye bir tane var demek değildir.

bir olmayı başarmak için şu varlık aleminde kendine güzel bir yer edinmen gerekiyor ve birliğe dahil olman gerek :)
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,230
Tepkime puanı
3,206
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Senin okumanda zan içeriyor ve herşeyinde :)
zandan kurtulmak istiyorsan varlık sahnesinde sana görünen bilgiyi okuman gerekiyor.
sen olaya madde üzerinden baktığın için herşeyi zaman ve mekan üzerinden okuyorsun.

olay çok basit eline bir tohum al ve bak :)

peygamberleri dışarıda ve geçmiş zamanda arama ve hiç birini bir birinden ayırma yoksa halkayı tamamlayamazsın
birlik yani tevhid demek bir şeye bir tane var demek değildir.

bir olmayı başarmak için şu varlık aleminde kendine güzel bir yer edinmen gerekiyor ve birliğe dahil olman gerek :)
ben de onu diyorum ya
zannım beni yanıltıyor
islama, kurana ve Muhammed as a ihtiyacım var
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,230
Tepkime puanı
3,206
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Sen zannı yanlış tanımlamışsın :)

İbrahim a.s. bulmadan ne islamı bulursun neden muhammed a.s. yi
bide arasındaki elçileri unutma :)
zaman ve kişiler;
göstergeler, işaretler;
birbirine girift...
bulan bulur amma
asıl mesele uymakta edımsın..

uymadıktan sonra yanıbaşında olsa ne fayda..
 
Üst