Dünya düz mü?

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,987
Tepkime puanı
2,085
Puanları
113
Konum
Mars
kuran tahrif edilmemiş tek ilahi kitaptır.

Kur'an, kitap , ayet , mushaf bilgin sıfır olunca böyle şey söylemen çok normal.

Bir kere tahrif kim ve kimlere tarafında tahrif edilebilir? Zaten tek kitap var. El kitap, elindeki mushafı okumadığın ve israliyat kaynaklı çevriler ile konuşuyorsun. Elleri ile yazdıkları kitaplar için bu Allah katından derler ama yalan söylerler sonra o yazdıklarını tahrif ederler. Biraz kafanı çalıştır hakperest kimin gücü yetebilir kim yapabilir tahrifi böyle saçmalık mı olur. Anlamıyorsun aynen nesh konusu gibi :) senden öncekilerin söylediklerine inanıyorsun. Varlığın kendisine bakımıyorsun.
 

Yüzde bir

Doçent
Katılım
18 Haz 2011
Mesajlar
724
Tepkime puanı
358
Puanları
63
Tanımlamalara yada bizim zikrettiğimiz isimlere takılmıyorum yada üzerinde durmuyorum.

Fatiha 1. Ayet aslında çözüme ulaşsa anlaşılabilse çok şeyin anlaşılabileceğini düşünüyorum. Bu yüzden İbrahim paygamber gibi rabbül alemine teslim olmak sonrası için daha mantıklı geliyor bana, çünkü bizim tanım ve nitelik belirtecek bir bilgimiz yada denk ve eşit olmadığımızdan anlama yada algılama konusunda yetersiz kalıyoruz. Aslında bize anlatılanları en baştan ele alarak tekrar tefekkür etmemiz gerekiyor. Herşeyin bir yanılsama olma ihtimali olabilir.

Biz şuan kendimizi tanıma ve bilme aşamasındayız bu yüzden bizi aşan sorular için kafa yormaya gerek görmüyorum. Ben mushafı okuyunca çok farklı algılıyorum özellikle Ali İmran suresi 7. Ayet bana göre şuan aktarılan hiç bir aktarıma göre uymuyor tabi sadece bu ayet değil genel olarak çok fazla benim bakışım ve algım çok farklı ama erken konuşmak doğru değildir. Bu konuları buradan konuşmak daha zor.

Sayın @adams77 eyvallah ama dikkatinizi çekerim ki bu yanılsama, sakın her şeyden ziyade bizde bulunan "nefis adı ile müsemma" başka bir şeyden kaynaklanıyor olmasın :) çünkü bu yanılsamaları gören bizatihi kendi kendimiziz ... Hususen gördüğümüz yanılsamalarla bir sivrisinek misali uğraşmak yerine sivrisineğin ürediği bataklığı kurutmak sorunu çözmek adına daha akıllıca değil midir ?.. Bu açıdan görülen yanılsamalar konusunda enfüsi problemleri çözmeden afaki görüş kabiliyetimizin düzeltmenin güç olacağı kanaatindeyim ...

Eyvallah be güzel, insan babını da boş geçme derim naçizane, ki evlere kapılarından girmektir emir, pencere veya bacalarından değil :)

Ali İmran 7 dediniz, bu babda da tevafuk bu ya karşımıza gene insan babı çıktı be güzel ...

Rabbim, sizin bakış açınızdan bazı güzelliklerini görmemizi nasip etti ... Buna vesile olduğunuz için teşekkür ederim ...
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,217
Tepkime puanı
3,203
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Kur'an, kitap , ayet , mushaf bilgin sıfır olunca böyle şey söylemen çok normal.

Bir kere tahrif kim ve kimlere tarafında tahrif edilebilir? Zaten tek kitap var. El kitap, elindeki mushafı okumadığın ve israliyat kaynaklı çevriler ile konuşuyorsun. Elleri ile yazdıkları kitaplar için bu Allah katından derler ama yalan söylerler sonra o yazdıklarını tahrif ederler. Biraz kafanı çalıştır hakperest kimin gücü yetebilir kim yapabilir tahrifi böyle saçmalık mı olur. Anlamıyorsun aynen nesh konusu gibi :) senden öncekilerin söylediklerine inanıyorsun. Varlığın kendisine bakımıyorsun.
o dediklerin incil, tevrat hakkındadır.Kuranda ise dediğim gibi tahrif yoktur. vahiy katipleri tarafından yazılmış ve derlenmiş, günümüze ilk haliyle olduğu gibi gelmiştir.

tek kitap yoktur ayrıca, dediğin ümmül kitap ise vahiy olarak indirilen kutsal kitabları da barındıran ana kitaptır. oraya Cebrail as ve görev icabı işi düşen meleklerden başkası erişemez.

mushaf ise yazılı kuran kopyalarıdır. mushafı istediğin şekilde kodlarsın, harekelendirirsin ama orjinal sesler ve fonetik özelliklerini korumak kaydıyla. dolayısıyla hareke ve nokta eklenmesi bir tahrif değil bir kolaylık içindir.

israiliyat ile yorumlanınca tefsir olur bu Kur'an değil yorumudur. dolayısıyla hiçbir meal yada tefsir Kur'an'ın aslı demek değildir; Kur'an'ı anlama çabalarıdır.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,987
Tepkime puanı
2,085
Puanları
113
Konum
Mars
Sayın @adams77 eyvallah ama dikkatinizi çekerim ki bu yanılsama, sakın her şeyden ziyade bizde bulunan "nefis adı ile müsemma" başka bir şeyden kaynaklanıyor olmasın :) çünkü bu yanılsamaları gören bizatihi kendi kendimiziz ... Hususen gördüğümüz yanılsamalarla bir sivrisinek misali uğraşmak yerine sivrisineğin ürediği bataklığı kurutmak sorunu çözmek adına daha akıllıca değil midir ?.. Bu açıdan görülen yanılsamalar konusunda enfüsi problemleri çözmeden afaki görüş kabiliyetimizin düzeltmenin güç olacağı kanaatindeyim ...



Ali İmran 7 dediniz, bu babda da tevafuk bu ya karşımıza gene insan babı çıktı be güzel ...

Rabbim, sizin bakış açınızdan bazı güzelliklerini görmemizi nasip etti ... Buna vesile olduğunuz için teşekkür ederim ...

Yanılsama bizlerin kendi bilgileri ve aklını kullanamıyor olmasından kaynaklıdır. Nefs, yazılmış olan çalışmanın açıklamasıdır. Nefs bizleri ne kötülüğe götürür neden bizde kötü olanı gösterir. Tekamül sürecinden insanın bazı şeyleri anlayabilmesi için keyf suresindeki musa ile katımızdan ilim verdiğimiz kul ile olan yolculuğu güzel bir örnek teşkil eder çünkü ilim verilmiş olan kulun dikkat çekici sözü senin ilmin benimle seyahet etmeye sabır getiremez diyor. Bilginin bizlere aktarımı için deneyimler ve yaşanmışlar gereklidir.

evet bataklığı kurutmak gerekiyor fakat o bataklıkta yaşamadan ve deneyimlemeden bataklığı kurutmanın çözümü bulunmuyor.

Enfüsi dediğimizde zaten kaynaktan gelen yazılmış olan çalışmanın açıklamasıdır. Bizlerin neye ihtiyacı var ise bizim için gerekli olan çalışma yazılır ve açıklanıp deneyimletilir.

Bizlerin önce yapması gereken şey kendini bilmesi ve çalışmasının farkına varması gerekiyor. Sonrası için gerekli olan bize yine sunuluyor işte mesele o durumu gelebilmekte

misal yusuf olmadan musanın olması mümkün değildir musanın olması isa yı getirir.

ali imran 7. ayette müteşabihat kelimesinin benzerlik ile alakası yoktur bu yüzden aynen ibrahim peygamberin dört kuşu besleyip onları salması ve haccın ortaya çıkması davut peygamberin kuşların dilini bilmesi bunlar bizim aklımızın şuanki yanılsaması ile anlaşılmayan şeyler ve bize gizem gibi geliyor fakat buradaki anlatımlar çok farklıdır.

kitabı, yine bizim gibi aynı boyut ve zaman diliminde olan kişilerin aktarımı ile anlayamayız ve okuyamayız olayın içeriği modern bilim dili ile fizik bilmek ile oluyor.

mushafı okuyanlar çok farklı algı ile okuyorlar kendi gördüğü ve aklı ile oysa üst akıl ile olaya bakmak gerekiyor.
tek bir kitap varken tevrat, incil , zebur , kuran diye ayırt ediliyor. Elçileri bir birinden ayırıyorlar oysa hepsi bir birine bağlıdır halkalar ile kişi temelde İbrahim peygambere iman etmeyince muhammed peygamberi nasıl anlayacak ?

Bugün para diye bir sistem var, insanlar paranın peşinde ve bu hayatın meşgalesinden uzaklaşmadığı sürece zihninin bütünü ile kitabı anlamaya veremiyor işte yanılgı bu kendi oluşturduğu ve yazdığı sistemin kendine verdiği zarar ve çünkü kendi kendine yeteceğini ve başı boş bırakılacağını sanıyor oysa bizler daha bilmiyoruz temelde önce sistemimizi anlamamız gerekiyor.

selametle
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,987
Tepkime puanı
2,085
Puanları
113
Konum
Mars
o dediklerin incil, tevrat hakkındadır.Kuranda ise dediğim gibi tahrif yoktur. vahiy katipleri tarafından yazılmış ve derlenmiş, günümüze ilk haliyle olduğu gibi gelmiştir.

tek kitap yoktur ayrıca, dediğin ümmül kitap ise vahiy olarak indirilen kutsal kitabları da barındıran ana kitaptır. oraya Cebrail as ve görev icabı işi düşen meleklerden başkası erişemez.

mushaf ise yazılı kuran kopyalarıdır. mushafı istediğin şekilde kodlarsın, harekelendirirsin ama orjinal sesler ve fonetik özelliklerini korumak kaydıyla. dolayısıyla hareke ve nokta eklenmesi bir tahrif değil bir kolaylık içindir.

israiliyat ile yorumlanınca tefsir olur bu Kur'an değil yorumudur. dolayısıyla hiçbir meal yada tefsir Kur'an'ın aslı demek değildir; Kur'an'ı anlama çabalarıdır.

Güzel dostum, senin kitap anlayışın çok farklı bu yüzden dediğimi anlaman çok mantıklı değil bunu sana anlatmak istesem şimdi beni kurana hakaret etmekten şikayet eder ceza aldırırsın.

olaya matematik gibi bak, Peygamberin tebliği ettiği kitabın ayetleri kimler tarafından korundu? emevi abbasiler tarafından mı? sen önce bu emevi ve abbasilerin tarihini oku sonra karar ver.

ali imran 7. ayet kitabın anası vardır yani kitabı kaynağı buna bağlı olarak zaten ayetleri açıklanmak üzere istifadene sunulur buradaki müteşabihat dediğin ise benzeşme değildir.

Kuran 'a temiz olanlar temas edebilir senin temizlik anlayışın ise ellerini su ile yıkamaktan başka bir şey değil. Kuran 'a temas eden senin bedenin değilki onu temiz tutasın bizzat zihnindir :) sana arapça günlük lisan olarak sudan anladığın maddesel bir su oysa su değil o canım benim bilgi bilgi :)
temiz bilgi ile temas edebilirsin öyle kolay mı sanıyorsun sen korunmuş olan kitaba teması

bu örneği ise bir bilim adamının fizik yasaları ile maddenin imkanlarından yararlanması gibidir.

bu hayat sana örnekleme yapıyor misaler veriyor sen misalleri anlamak yerine maddenin görüntüsünde takılıyorsun acaba burada bana anlatılan ne diye düşünmüyorsun.
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,217
Tepkime puanı
3,203
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Güzel dostum, senin kitap anlayışın çok farklı bu yüzden dediğimi anlaman çok mantıklı değil bunu sana anlatmak istesem şimdi beni kurana hakaret etmekten şikayet eder ceza aldırırsın.

olaya matematik gibi bak, Peygamberin tebliği ettiği kitabın ayetleri kimler tarafından korundu? emevi abbasiler tarafından mı? sen önce bu emevi ve abbasilerin tarihini oku sonra karar ver.

ali imran 7. ayet kitabın anası vardır yani kitabı kaynağı buna bağlı olarak zaten ayetleri açıklanmak üzere istifadene sunulur buradaki müteşabihat dediğin ise benzeşme değildir.

Kuran 'a temiz olanlar temas edebilir senin temizlik anlayışın ise ellerini su ile yıkamaktan başka bir şey değil. Kuran 'a temas eden senin bedenin değilki onu temiz tutasın bizzat zihnindir :) sana arapça günlük lisan olarak sudan anladığın maddesel bir su oysa su değil o canım benim bilgi bilgi :)
temiz bilgi ile temas edebilirsin öyle kolay mı sanıyorsun sen korunmuş olan kitaba teması

bu örneği ise bir bilim adamının fizik yasaları ile maddenin imkanlarından yararlanması gibidir.

bu hayat sana örnekleme yapıyor misaler veriyor sen misalleri anlamak yerine maddenin görüntüsünde takılıyorsun acaba burada bana anlatılan ne diye düşünmüyorsun.
Kuran Allah tarafından korundu ve kiyamete kadar korunacak
nesini anlamıyorsun bunun
Dilerse abbasilere dilerse abd lilere yaptırır bunu
mesele kimin koruduğu değil, korunmuş olmasıdır

sanki sen ümmül kitabı okuyabiliyormuşsun havası veriyorsun da
hz Muhammed sav bile oradan direk okumamış Cebrail as tarafından vahiy ile getirilmiştir

sana göre mushaf tahrif mi edilmiş
bunu mu söylüyorsun
 
Üst