Hakperest
Kıdemli Üye
kuran tahrif edilmemiş tek ilahi kitaptır.Ben söylemiyorum sen söylüyorsun. Tahrif edilmenin bile ne olduğunu bilmiyorsun
Tahrif edilecek olan şey nedir ? Yapanlar bunu nasıl yapıyorlar kitap kendisi açıklıyor zaten
kuran tahrif edilmemiş tek ilahi kitaptır.Ben söylemiyorum sen söylüyorsun. Tahrif edilmenin bile ne olduğunu bilmiyorsun
Tahrif edilecek olan şey nedir ? Yapanlar bunu nasıl yapıyorlar kitap kendisi açıklıyor zaten
kuran tahrif edilmemiş tek ilahi kitaptır.
Tanımlamalara yada bizim zikrettiğimiz isimlere takılmıyorum yada üzerinde durmuyorum.
Fatiha 1. Ayet aslında çözüme ulaşsa anlaşılabilse çok şeyin anlaşılabileceğini düşünüyorum. Bu yüzden İbrahim paygamber gibi rabbül alemine teslim olmak sonrası için daha mantıklı geliyor bana, çünkü bizim tanım ve nitelik belirtecek bir bilgimiz yada denk ve eşit olmadığımızdan anlama yada algılama konusunda yetersiz kalıyoruz. Aslında bize anlatılanları en baştan ele alarak tekrar tefekkür etmemiz gerekiyor. Herşeyin bir yanılsama olma ihtimali olabilir.
Biz şuan kendimizi tanıma ve bilme aşamasındayız bu yüzden bizi aşan sorular için kafa yormaya gerek görmüyorum. Ben mushafı okuyunca çok farklı algılıyorum özellikle Ali İmran suresi 7. Ayet bana göre şuan aktarılan hiç bir aktarıma göre uymuyor tabi sadece bu ayet değil genel olarak çok fazla benim bakışım ve algım çok farklı ama erken konuşmak doğru değildir. Bu konuları buradan konuşmak daha zor.
Eyvallah be güzel, insan babını da boş geçme derim naçizane, ki evlere kapılarından girmektir emir, pencere veya bacalarından değil![]()
o dediklerin incil, tevrat hakkındadır.Kuranda ise dediğim gibi tahrif yoktur. vahiy katipleri tarafından yazılmış ve derlenmiş, günümüze ilk haliyle olduğu gibi gelmiştir.Kur'an, kitap , ayet , mushaf bilgin sıfır olunca böyle şey söylemen çok normal.
Bir kere tahrif kim ve kimlere tarafında tahrif edilebilir? Zaten tek kitap var. El kitap, elindeki mushafı okumadığın ve israliyat kaynaklı çevriler ile konuşuyorsun. Elleri ile yazdıkları kitaplar için bu Allah katından derler ama yalan söylerler sonra o yazdıklarını tahrif ederler. Biraz kafanı çalıştır hakperest kimin gücü yetebilir kim yapabilir tahrifi böyle saçmalık mı olur. Anlamıyorsun aynen nesh konusu gibisenden öncekilerin söylediklerine inanıyorsun. Varlığın kendisine bakımıyorsun.
Sayın @adams77 eyvallah ama dikkatinizi çekerim ki bu yanılsama, sakın her şeyden ziyade bizde bulunan "nefis adı ile müsemma" başka bir şeyden kaynaklanıyor olmasınçünkü bu yanılsamaları gören bizatihi kendi kendimiziz ... Hususen gördüğümüz yanılsamalarla bir sivrisinek misali uğraşmak yerine sivrisineğin ürediği bataklığı kurutmak sorunu çözmek adına daha akıllıca değil midir ?.. Bu açıdan görülen yanılsamalar konusunda enfüsi problemleri çözmeden afaki görüş kabiliyetimizin düzeltmenin güç olacağı kanaatindeyim ...
Ali İmran 7 dediniz, bu babda da tevafuk bu ya karşımıza gene insan babı çıktı be güzel ...
Rabbim, sizin bakış açınızdan bazı güzelliklerini görmemizi nasip etti ... Buna vesile olduğunuz için teşekkür ederim ...
o dediklerin incil, tevrat hakkındadır.Kuranda ise dediğim gibi tahrif yoktur. vahiy katipleri tarafından yazılmış ve derlenmiş, günümüze ilk haliyle olduğu gibi gelmiştir.
tek kitap yoktur ayrıca, dediğin ümmül kitap ise vahiy olarak indirilen kutsal kitabları da barındıran ana kitaptır. oraya Cebrail as ve görev icabı işi düşen meleklerden başkası erişemez.
mushaf ise yazılı kuran kopyalarıdır. mushafı istediğin şekilde kodlarsın, harekelendirirsin ama orjinal sesler ve fonetik özelliklerini korumak kaydıyla. dolayısıyla hareke ve nokta eklenmesi bir tahrif değil bir kolaylık içindir.
israiliyat ile yorumlanınca tefsir olur bu Kur'an değil yorumudur. dolayısıyla hiçbir meal yada tefsir Kur'an'ın aslı demek değildir; Kur'an'ı anlama çabalarıdır.
Kuran Allah tarafından korundu ve kiyamete kadar korunacakGüzel dostum, senin kitap anlayışın çok farklı bu yüzden dediğimi anlaman çok mantıklı değil bunu sana anlatmak istesem şimdi beni kurana hakaret etmekten şikayet eder ceza aldırırsın.
olaya matematik gibi bak, Peygamberin tebliği ettiği kitabın ayetleri kimler tarafından korundu? emevi abbasiler tarafından mı? sen önce bu emevi ve abbasilerin tarihini oku sonra karar ver.
ali imran 7. ayet kitabın anası vardır yani kitabı kaynağı buna bağlı olarak zaten ayetleri açıklanmak üzere istifadene sunulur buradaki müteşabihat dediğin ise benzeşme değildir.
Kuran 'a temiz olanlar temas edebilir senin temizlik anlayışın ise ellerini su ile yıkamaktan başka bir şey değil. Kuran 'a temas eden senin bedenin değilki onu temiz tutasın bizzat zihnindirsana arapça günlük lisan olarak sudan anladığın maddesel bir su oysa su değil o canım benim bilgi bilgi
temiz bilgi ile temas edebilirsin öyle kolay mı sanıyorsun sen korunmuş olan kitaba teması
bu örneği ise bir bilim adamının fizik yasaları ile maddenin imkanlarından yararlanması gibidir.
bu hayat sana örnekleme yapıyor misaler veriyor sen misalleri anlamak yerine maddenin görüntüsünde takılıyorsun acaba burada bana anlatılan ne diye düşünmüyorsun.