Cübbeli Ahmet Hoca çok kızdı!

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,663
Tepkime puanı
2,339
Puanları
113
Konum
istanbul
Neden ayetleri tam okunmuyor, art niyetli insanların kırptığı gibi yapıp, Kurana özensiz yaklaşıyorsunuz.
bu sizi kurandan uzaklaştırmak isteyenlerin başarılı olduğunu gösteriyor.
Ne verdiyse alın, neyi vermeyip geri bıraktıysa vazgeçin ayeti ganimet taksimine itiraz etmeyin diyor, sizi söylemeye çalıştığınız hususla alakası yok, ayetleri yarım yarım oluyorsunuz hep.

Allah'ın, (fethedilen) ülkeler halkından Peygamberine verdiği ganimetler, Allah, Peygamber, yakınları, yetimler, yoksullar ve yolda kalmışlar içindir. Böylece o mallar, içinizden yalnız zenginler arasında dolaşan bir devlet olmaz. Peygamber size (ganimetten) ne verdiyse onu alın, size ne yasakladıysa ondan da sakının. Allah'tan korkun. Çünkü Allah'ın azabı çetindir.

MB860 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


Rasulüme uyun, ittiba edin diyen 50 küsür ayet yazabilirim sana. Birşey değiştirir mi?
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,663
Tepkime puanı
2,339
Puanları
113
Konum
istanbul
E ne diye hurma hadisini getirdin de önümüze koydun? Mezhepsizlerin ekmeğine yağ sürdün? Şu forumda mezhepsizlere bir cevap yazarken seni göremeyecek miyim? İşin gücün benim açığımı aramak, tam buldun zannediyorsun rezil olup gidiyorsun. Ölmeyecekmiş gibi dünyaya vs. hadis diye söyledin, boynunun ölçüsünü aldın gittin.

Artık kendine gel de asıl cevap yazman kişiler mezhepsizler, sünnetsizler olsun. Tarafını iyi seç.


Görmek isteseydin çok görürdün. Sen işi futbol müsabakasına çeviriyorsun. Aklınca tartışma çıkartıp, haklı çıkıp sahanın yıldızı olmanın peşindesin. Madem hadisi şerifi biliyordun ne diye bu hususta tartışma başlattın ki?

Ben boyumun ölçüsünü almadım.
Senin anlayışın buysa eğer vay haline. Ben bilmediğim birşeyi öğrendim olarak bakıyorum meseleye. Demek sana bilmediğin şeylerde boyunun ölçüsünü almış oluyorsun?
Seninle daha önce çok tartıştık hatırlarsın. O sebeple sen nefsini tatmine devam et.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Seninle daha önce çok tartıştık hatırlarsın. O sebeple sen nefsini tatmine devam et.

İlk olay senin cübbeliye laf söylemenle başladı. O gün bugündür sana buğzediyorum. Sağda solda Efendi Hazretlerini seviyorum diye de masal anlatma. Efendi Hazretleri cübbeliyi seviyorken...
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,663
Tepkime puanı
2,339
Puanları
113
Konum
istanbul
İlk olay senin cübbeliye laf söylemenle başladı. O gün bugündür sana buğzediyorum. Sağda solda Efendi Hazretlerini seviyorum diye de masal anlatma. Efendi Hazretleri cübbeliyi seviyorken...

Efendi hazretlerinin cübbeliyi sevdiğini de cübbeli söylüyor. Kürsüden estirdiği terörürün hadi hesabı yok. O zamanlar sana bir sürü şey yazmıştım ağzını açıp hoca yanlış yapıyor diyememiştin. Sen hakkın yanında olmaktan acizsin. Efendi hazretlerini sevmem için cübbeliye ihtiyacım yok. İhtiyacı olanlarda noksanı kendinde arasın!
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Efendi hazretlerinin cübbeliyi sevdiğini de cübbeli söylüyor. Kürsüden estirdiği terörürün hadi hesabı yok. O zamanlar sana bir sürü şey yazmıştım ağzını açıp hoca yanlış yapıyor diyememiştin. Sen hakkın yanında olmaktan acizsin. Efendi hazretlerini sevmem için cübbeliye ihtiyacım yok. İhtiyacı olanlarda noksanı kendinde arasın!

Efendi Hazretleri Cübbeliyi seviyor bu yüzden ben de seviyorum. Cübbelinin hataları için de Allah'tan mağfiret diliyorum.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Rasulüme uyun, ittiba edin diyen 50 küsür ayet yazabilirim sana. Birşey değiştirir mi?

Güzel kardeşim, o, bu demeyeceğim o ayetlerin tamamını Lafons7275 sürekli yazıyor zaten.
sürekli yazılıp duran, "hevasından konuşmaz" diye verilen ayet, Kur'anın heva ve heves kitabı değil Allah'ın vahyi olduğunu tastik ediyor. İstersen tamamın okuyabilirsin, " ne verirseniz alın" da gördüğün gibi ganimetle alakalı.
Resulullah'a ittiba edin mealindeki ayetlerin tamamı, O'nunla tebliğ ettiğiniz Kur'ana iman edip uyun demektir, tamamını okursanız önündeki sonundaki ayetle birlikte okursanız net görürsünüz.

Örneğin , O öncekiler gibi gönderdiğimiz Resullerden biridir, resulume ittiba edin diyorsa Kur'an bu Resulullah'ın haram, helal belirleyici olduğunun buna ittiba etmemiz gerektiğini değil, müşriklere işte bu hak bir peygamberdir, şirkinizden küfrünüzden vazgeçin ona ittiba edin, iman edin demektir. Olayın doğası budur zaten, siz bunları müşriklere ve kitap ehline hitaben açıklanan ayetler olduğunu düşünerek okursanız herşey açık ve net ortadadır. Ama herkes tıyniyyetine uygun yolu desteklemek için kullanıyor, bağımsız olarak Kuranı size tebliğ edilmiş gibi okusanız bunları net görürsünüz ama şunun bunun anlayışına muhtacım, o olmadan anlayamam diye bir ön kabul koyduğunuz için işler karışıyor.
Sadece bir öneri o ayetleri de değil, Kuranın tamamını kendinize tebliğ edilmiş gibi çıplak akılla okumayı bir deneyin.


Tapatalklandı.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Aristonun Metafizik ve Kategoriler adlı eserlerini okuduktan sonra şunu anladım ki İmam-ı Azam'da bunları okumuş. İmam-ı Azam'ın fıkıhta oluşturduğu FARZ, VACİP, SÜNNET, MÜSTEHAP gibi kategorilerin oluşturulmasında izlediği metod Aristo'nun Kategoriler adlı eserinde tarif ettiği metodla aynı. Yani demem odur ki ilk dönem müctehid alimleri felsefe biliyor ve antik eserlerin bilimsel metodlarından istifade etmişler. Bu müthiş bir şey. Demek ki alim dediğin adam zamanının aktüel felsefi ve doğa bilimlerinden haberdar olmak zorunda. Bu küçük zaman yolculuğundan sonra kameramızın kadrajını günümüz alimlerine hooop diye çeviriyoruz ve ne görüyoruz? FELSEFE CAİZ DEĞİL diyorlar. Bunun sebebi ne, niye felsefeyi yasaklamışlar diye uzun uzun düşündükten sonra şunu anladımki alimler dinin ictihad kapısını izole etmek için ve kendi konumlarını rahatlatmak ve sarsılmaz kılmak için böyle demişler. Çünü böylece zamanın ruhuna uygun ictihadlar yapılmayacak, halihazırda mevcut olan alimlerin de terlemesine gerek kalmayacak. Ezberle ve ezberlerdiğini bol bol piyasada sat dur. Ne uğraşacaksın yeni pozisyonlara göre beynini yormaya değil mi? Kısacası işin kolayına kaçmışlar.

Size ilginç olan bir şey söyleyim. Aristo'nun Kategoriler'i yeni dönem felsefi akımlar tarafından kısmi olarak eleştirilmiş ve çürütülmüştür. Yani üzerine yeni unsurlar gelmiştir. Dolayısıyla Milattan Önce 300'lü yıllarda yaşamış olan Aristo'nun bu metodu aktüel değildir. Şimdi bu noktada soruyorum; yeni dönem alimlerimizin kaçı yeni dönem felsefi akımları biliyor? Bu değişmlere kaçı hakimdir? El cevap: Hiç birisi, çünkü öncekiler felsefeye caiz değil demişler. Dolayısıyla günümüzde yeni ictihad alimleri beklemek yanlış olur. İctihad yapacak bir alim yeni felsefi akımlardan haberdar olmak zorundadır çünkü fıkıh, felsefe bilmeden yapılmaz. Aslında felsefe bilmeyen bir alimin fetva vermesi bile doğru değil. Çünkü kıyas ilmi bile felsefidir ve kategori bilmeyen bir kişi kıyasta yapamaz çünkü farklı kategorilerde olan işler/nesneler/fiiller birbirleriyle kıyas edilemez. Kategori ilmi çok çok önemli! Örneğin bir Vazo ile bir At arasındaki ilişkiyi kategori metoduyla bulabilirsiniz. Nasıl mı? Vazo bir kap çeşididir, At'ta bir hayvan çeşididir. O halde Vazo ve At aynı kategori düzlemine girer. Dolayısıyla bir Vazo'nun At olma ihtmimali; Vazo'nun hayvan olma ihtimalinden daha yakındır. Detaylara girersem kafalar karışır, uzun mevzu, yani kategoriyi anlamak gerek. Kategoriyi okuduktan sonra şunu gördüm ki günümüz alimleri kıyas yoluyla fetvalar verirken o kadar yanlış kıyaslar yapmışlar ki dudaklarınız uçuklar. Genel bir bakışla mantıklı gelen kıyası kategorilere ayırıp denklemini kurduğun zaman tamamen farklı kategorilere sarktığını görüyorsunuz. Yani yanlış kıyas yapıyorlar.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Aristonun Metafizik ve Kategoriler adlı eserlerini okuduktan sonra şunu anladım ki İmam-ı Azam'da bunları okumuş. İmam-ı Azam'ın fıkıhta oluşturduğu FARZ, VACİP, SÜNNET, MÜSTEHAP gibi kategorilerin oluşturulmasında izlediği metod Aristo'nun Kategoriler adlı eserinde tarif ettiği metodla aynı. Yani demem odur ki ilk dönem müctehid alimleri felsefe biliyor ve antik eserlerin bilimsel metodlarından istifade etmişler. Bu müthiş bir şey.


Amma salladın yahuuu.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Amma salladın yahuuu.

Konuya hiç bakmadım ilgimi çekti araştıracağım ama,
Evrimi İbrahim Hakkı Erzurumi, ibn-i Sina gibi bir dünya etiketli İslami adamın savunduğunu ve açıklamaya çalıştığını duysan buna da aynını söylersin :) çünkü senin kafada bir kutsallık var.


Tapatalklandı.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Allah'ın zalim olması sözkonusu olamaz. Çünkü onun üstünde bir makam olmadığı için o hiç bir ölçüye tabi değildir. Dolayısıyla kendisine EL ADL diyorsa öyledir. Çocukları da öldürse, dilediğini zengin, dilediğini fakir de yapsa, hatta insanların ekserisini cehennem için yaratmış da olsa zalim değildir. O dilediğini yapar lafons. Perdeler arkasına gizlenmesinin hikmetleri vardır. Hüsnü zan beslemek lazım gelir. Perdeler açıldıktan sonra hakikati görüce dinden çıkmazsan iyidir. Çünkü rıza çok zor. Şuradan anla ki en sevgiliyi bile namusla imtihan etmişse ondan ciddi ciddi korkmak gerek. Bu işin sana bana göresi yok. O olduğu gibidir. Kabul edip razı geliyorsan perdeleri açar ve kendince nur olan hakikatini sana gösterir. Ama buraya gelene kadar sen yok olman gerek. Çünk sen ciklet kadar haksızlık yapana zalim dersin. Zalim kim ve neye göredir? Bu da göreceli bir durum. Bu göreceklikte sen varsan yandın. Görecelik tektir. Onun göreceliğidir aslolan. Gerisi hayal ve yalan...

Şeriat makamını aşmadan perdeler açılmaz. Çünkü nefsi emmare Allah'ı bile şeriatle yargılayacak kadar küstahtır.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Allah'ın zalim olması sözkonusu olamaz. Çünkü onun üstünde bir makam olmadığı için o hiç bir ölçüye tabi değildir. Dolayısıyla kendisine EL ADL diyorsa öyledir. Çocukları da öldürse, dilediğini zengin, dilediğini fakir de yapsa, hatta insanların ekserisini cehennem için yaratmış da olsa zalim değildir. O dilediğini yapar lafons. Perdeler arkasına gizlenmesinin hikmetleri vardır. Hüsnü zan beslemek lazım gelir. Perdeler açıldıktan sonra hakikati görüce dinden çıkmazsan iyidir. Çünkü rıza çok zor. Şuradan anla ki en sevgiliyi bile namusla imtihan etmişse ondan ciddi ciddi korkmak gerek. Bu işin sana bana göresi yok. O olduğu gibidir. Kabul edip razı geliyorsan perdeleri açar ve kendince nur olan hakikatini sana gösterir. Ama buraya gelene kadar sen yok olman gerek. Çünk sen ciklet kadar haksızlık yapana zalim dersin. Zalim kim ve neye göredir? Bu da göreceli bir durum. Bu göreceklikte sen varsan yandın. Görecelik tektir. Onun göreceliğidir aslolan. Gerisi hayal ve yalan...

Şeriat makamını aşmadan perdeler açılmaz. Çünkü nefsi emmare Allah'ı bile şeriatle yargılayacak kadar küstahtır.

Konu hakkında yazılanların tamamını okumadan pat diye bodoslama dalıyorsun. Ben o soruyu yahayya niye sordum. Anlamadan bilmeden inci bulmuş gibi cımbızla benim bir sorumdan yola çıkarak aklınca bana Allahı anlatıyorsun. Başka başlıkta Allahın dininin ortasını bulmaya, yeni din oluşturmaya çalışarak dinden çıkan, bana Allahı öğretiyor. Cahilliği diz boyu ama kendini allame sananlarla doldu bu forum.
 
Üst