Ayasofya kilise olarak esas sahiplerine verilmeli ve İstanbul adı Constantinapolis olmalı!

rabbinsadikkulu

FETÖ nurcu değildir!
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
9,937
Tepkime puanı
131
Puanları
0
peygamberimizin uygulamasi derken ? Fethedilen bir yeri geri vermiste bizim haberimiz mi yok acaba?


kimsenin fethedilen bir yeri geri verin dediği yok.

fethedilen bir yeri geri vermekle, fethedilen bir yerdeki ehli kitabın ibadet yerlerine dokunmamak arasındaki farkı, farkedemeyen birine ne anlatılabilir ki...
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
kimsenin fethedilen bir yeri geri verin dediği yok.

fethedilen bir yeri geri vermekle, fethedilen bir yerdeki ehli kitabın ibadet yerlerine dokunmamak arasındaki farkı, farkedemeyen birine ne anlatılabilir ki...

EHli kitabin ibadet yerlerine genel olarak dokunulmamis zaten, osmanli ehli kitaba karsi dini inanislarini yasama noktasinda tolere davranmistir , bu herkesin malumu zaten

Ancak Fethin semboli olarak, ayasofyayi camiye cevirmiski buna da hakki var, cünkü artik sehrin hakimi olmus ve savasta ganimet diye bir sey var bilirsiniz muhakkak.
 

rabbinsadikkulu

FETÖ nurcu değildir!
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
9,937
Tepkime puanı
131
Puanları
0
EHli kitabin ibadet yerlerine genel olarak dokunulmamis zaten, osmanli ehli kitaba karsi dini inanislarini yasama noktasinda tolere davranmistir , bu herkesin malumu zaten

Ancak Fethin semboli olarak, ayasofyayi camiye cevirmiski buna da hakki var, cünkü artik sehrin hakimi olmus ve savasta ganimet diye bir sey var bilirsiniz muhakkak.


"...genel olarak dokunulmamis zaten..."

"...
ayasofyayi camiye cevirmiski buna da hakki var..."

muğlak ifadeler kullanmadan...delil getirmen lazım. peygamberimizin uygulamasında örneği var mı yok mu? yoksa muteber değildir. reddedilmelidir.

buyur delil getirmeni bekliyoruz.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Hristiyanlar Ayasofya'nın kilise olma hayali ile; Müslümanlar keza cami olması hayali ile... Kudüs şehri desen o da öyle... Bu bitmez. Beni kahreden şey, din kavramının sosyolojik ve siyasal pencerelerde mülahasa edilmesidir (tarif edilmesidir). Ya Allah? Herkes onu unutmuş, kendi menfî derdine düşmüş. Bütün bu itiş kakışmaların tek sebebi DİN kavramına sosyolojik ve kültürel imajların enjekte edilmesindendir. Oysa din bağlamında İslam = tevhid. Salt, yalın ve arı su gibi berrak tevhid. Bu açık seçik Kur'an'ın her yerinden fışkırıyor, her ayetten bağırıyor ama gören yok. Çünkü Allah'ın farkındalığı değil, insanın farkındalığı önem kazanmış. Herkes kelamda hakkı değil, kendi hayvanî nefsinin tatminini arıyor. Oysa Allah, nübüvvetle her defasında işte bu imajları temizlemiş. Biz nübüvvetin bile ne olduğunu unutmuşuz. Sevgili Musa'nın getirdiği kelama Yahudiler ne yaptı, bir düşünün? Sevgili İsa geldi ve eklenen kirli imajları temizledi. Hristiyanlar ne yaptı? Papazlar zamanla yeni imajlar soktular ve bu imajlar üzerinden sömürü düzeni kurdular. Sevgililer sevgilisi Muhammed geldi ve bu imajları (putları) temizledi, tevhidi arı duru berraklığına kavuşturdu. Unutmayın ki ilk insandan bu güne kadar tarihi süreçte İslam, arı duru tevhid çizgisidir. Bu çizdiden sapan İslamdan çıkıyor, sapmalar oluyor. Bu sapmalar uzun zaman diliminde kitle bazında olduğu için farkedilmiyor. Ne zaman ki nübüvvet devreye giriyor, o vakit anlıyan anlayıp düz çizgiye tekrar dönüyor. Dönmeyenler ise kendilerine İslam çizgisinden hariç bir kimlik biçiyor. Bizde de zamanla kirlenmeler başladı. Lakin korunma vaadi verilen tevhid zikri korundu/korunuyor. Onun için nübüvvet kapısı kapanmıştır. Lakin bu zikir, dikenler arasında bir gül gibi duruyor. O gül solmuyor ama farkedilmiyorda. Dışarıdan bakan, dikenleri görüyor. İçinde olan ise dikenler yüzünden o gülü dışarı projekte edemiyor. İşte bu vaziyet, o dikenleri temizleyecek müjdelenmiş kişileri bekliyor.

Unutmayın ki Allah, imajdan münezzehtir. Böyle inanmak gerektir. Böyle olmasının hikmetleri vardır. Çünkü insan imaj üzerinden düşünür, imaj üzerinden sömürür, imaj üzerinden kandırır, manipüle eder, zulüm yapar, sistemini bununla kurar. İmaj yoksa bütün bunları yapamaz. Onun için Allah şekilden münezzehtir. Kanun koyucunun, rızıklandıranın, iyiyi kötüden ayıranın, her şeyin üstünde olanın, eşsiz benzersiz olanın şekilden münezzeh olması şarttır. Ne zaman ki şekle sokuldu, birilerinin sömürü aracı oluverdi. Bu durum O'nu rahatsız ediyor, gazaplandırıyor. Bu nokta, hristiyan ve yahudilerin kabullenmekte zorlandığı noktadır. Keşke bilseler.. Atalarından kalan dini(!) sorgulamaktan korkuyorlar. Kalplerinin derinliğinde hissediyorlar ama işte, o kadarla kalıyor. Keşke bilseler..

Tevhid idraki bireyde pekişsin. O bireylerden oluşan toplumu o vakit siz görün. Yeryüzü böyle toplumları çok nadir gördü. Ne kadar bereketli, ne kadar ahlak pırıldatıcı bir temsil olduğunu bir bilsek onlardan hiç ayrılasımız gelmezdi. En güzeller onlar. En seçilmişler de onlar. Bu noktada onları bile yüceleştirmemek gerekir. Çünkü onları olduran niteliğe bakmak gerek. Bütün mesele o niteliktedir. Et ve kemikte değil. Kimseyi kahramanlaştırmayın. Geldiler geçtiler. Artık biz varız. Biz ne yapıoruz, biz ortaya ne koyuyoruz ona odaklanmak gerek. Yoksa geçmişiyle övünen yaşlılardan farkımız kalmaz. Zira yaşlılıkta ki bu hal, güçten kesilmişliği kabullenememekten gelir. Kabul et, et ki ayakların yere bassın, bünyeni tazeleyecek dinamikleri aramaya başlayasın. Zira bulmak, aramakla başlar.

Tevhidin kul kalbinde barındırdığı gücü, kuvveti ve kudreti bir bilseniz. Saplantılardan ve şartlanmışlardan kurtulmanın tek yolu arı duru tevhide sımsıkı sarılmaktır. Onu taşımak bir erdemdir. Sımsıcaktır. Aç bırakmaz, muhanete muhtaç etmez, çokluk içinde seni gizler, öylece halvet edersin O'nunla.. Kötü işlere meyletmezsin, iyi işler peşinde koşarsın..

Ama olacak, tevhid güneşi tekrar pırılll pırıl parlayacak. Göreceksiniz Allah nurunu tamamlayacak. Çünkü ol kitapta öyle yazıyor. Öyle vaad ediyor..

Edit: Tevhidi Anayasanın ilk maddesi yapsak.. Bu anayasada varlık sebebimizi; din, dil, ırk, mezhep farkı gözetmeden mazlumun yanında, zalimin karşısında olmakla tarif etsek. Cansız maddenin niteliklenmiş hali olan biyolojik hayata saygıyı, bu hayatın nitelikli ve erdemli devamlılığına hizmet eden bütün olguları korumayı yaradandan ötürü kendimize vazife adletsek. Ekmeğimiz, suyumuz; evimiz, yurdumuz; makinemiz, fabrikamız; işimiz, emeğimiz; silahımız, ordumuz; memurumuz, eğitimimiz... velhasılı bizi biz edecek ne kadar araç gereç varsa bu bilinçle üretsek; bu bilinçle tüketsek; bu bilinçle kavramları tarif etsek... O vakit hangi kötü bizim bileğimizi bükebilir ki? Sen bütün mazlumların şemsiyesi olmak için güçlensen, bunun için cengaver olsan o vakit bu temelden aldığın kudretle senin sırtını kim yere getirebilir, söyle?

Doğada bitkinin, hayvanın, hava ve suyun, denizin, ırmağın bile temizliğine kavuşacağı huzur iklimi bu bilinçten geçer. Fert fert nereye gitse kalbinde taşıyacağı bu bilinç kesrette vahdet bilincidir. Onun elinden, belinden ve dilinden herkes emindir artık. Tek düşmanı, bu bilicin kökünü kazımaya kastedenler olacaktır. Bu bilince düşman olan, zayıfın sahibine, mazlumun sahibine, zalimin düşmanına düşmandır.

Ne diyor Allah: Sizin sekineniz (güven ve huzurunuz) kalbinizde ki imandır. İşte o iman tevhidtir. O arı duru tevhidin sağına ve soluna ekleyeceğin her şey ayrım gayrım getirir. Çüknü O hariç her şeyin imajı vardır. İman, imaj kaldırmaz. İmaj, imanı kirletir..
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
".ayasofyayi camiye cevirmiski buna da hakki var."muğlak ifadeler kullanmadan.delil getirmen´lazım.peygamberimizin uygulamasında örneği var mı yok mu? yoksa muteber değildir.reddedilmelidir.buyur delil getirmeni bekliyoruz.
Bu dava da sen bir haksizsin neyin delilini istiyorsun ki 2 kere ikinin dört ettigini mi bu mesele bunun kadar acik anliyormusun.

Benim kadar daki yazmis oldugum yazi okursan anlarsin bir yeri veya bir topragi feht edyorsun degil mi orasi Islam ülkesi olmuyor mu peki olduktan sonra bir sey degistirmissin ve diger taraftan da baska seyler veya söyle diyeyim o kadar cok seyi oldugu hal üzere birakmissin bu mu simdi sorun ve tek mesele oluyor.

Bak sana anliyacagin dilden yazayim br arazi benim mi benim bunu istedigim mesru bir sekilde ve de istedigim seyde kollanma hakkim vardir.

Sen en iyisi biraz hukuk oku veya buna benzer seyler ve sizlere diyorum ne yapmaya calisiyorsunuz hepiniz gecmis ehli kitabin avukatimi oldunuz.


 

rabbinsadikkulu

FETÖ nurcu değildir!
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
9,937
Tepkime puanı
131
Puanları
0
Delillendirdik , mantiki acidan. Savas ganimeti dedik ya.
Osmanli feth ettigi sehirin en büyük tapinagini camiye cogu zaman cevirmistir zaten. Bu semboliktir. Onun disinda ehli kitabin inanclarina karismamis. Buda hekesin malumu zaten.

Hala tatmin olmadiysaniz, birebir uygulamasi olmasada, Kabenin putlardan temizlenmesini misal gösterilebilir.



Bu dava da sen bir haksizsin neyin delilini istiyorsun ki 2 kere ikinin dört ettigini mi bu mesele bunun kadar acik anliyormusun.

Benim kadar daki yazmis oldugum yazi okursan anlarsin bir yeri veya bir topragi feht edyorsun degil mi orasi Islam ülkesi olmuyor mu peki olduktan sonra bir sey degistirmissin ve diger taraftan da baska seyler veya söyle diyeyim o kadar cok seyi oldugu hal üzere birakmissin bu mu simdi sorun ve tek mesele oluyor.

Bak sana anliyacagin dilden yazayim br arazi benim mi benim bunu istedigim mesru bir sekilde ve de istedigim seyde kollanma hakkim vardir.

Sen en iyisi biraz hukuk oku veya buna benzer seyler ve sizlere diyorum ne yapmaya calisiyorsunuz hepiniz gecmis ehli kitabin avukatimi oldunuz.




sen modern hukuka göre mi hüküm veriyorsun, islam hukuna göre mi?

islam hukukunun kaynağı kuran ve hadistir. buyrun kuran ve hadisten delil getirin diyoruz. çok basit aslında.

anlamadığınız şey şu; sevgili peygamberimiz zamanında da fethedilen yerler olmuştur, ama hiçbirinde ehli kitabın mabedine dokunulmamıştır.

dokunulmuştur diyen delil getirsin.

siz kimin ümmetisiniz?


not: kabenin putlardan temizlenmesi ile ehli kitabın mabedinin kapatılması bir değildir.
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0


"...genel olarak dokunulmamis zaten..."

"...
ayasofyayi camiye cevirmiski buna da hakki var..."

muğlak ifadeler kullanmadan...delil getirmen lazım. peygamberimizin uygulamasında örneği var mı yok mu? yoksa muteber değildir. reddedilmelidir.

buyur delil getirmeni bekliyoruz.

Delillendirdik , mantiki acidan. Savas ganimeti dedik ya.
Osmanli feth ettigi sehirin en büyük tapinagini camiye cogu zaman cevirmistir zaten. Bu semboliktir. Onun disinda ehli kitabin inanclarina karismamis. Buda hekesin malumu zaten.

Hala tatmin olmadiysaniz, birebir uygulamasi olmasada, Kabenin putlardan temizlenmesini misal gösterilebilir.
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
anlamadığınız şey şu; sevgili peygamberimiz zamanında da fethedilen yerler olmuştur, ama hiçbirinde ehli kitabın mabedine dokunulmamıştır.

dokunulmuştur diyen delil getirsin.

siz kimin ümmetisiniz?

feth edilen yerlede ehli kitab varmi ki? Biz bir idda atmiyoruz ki ortaya, iddiayi ortaya atan, hatta Kurani red etmekle es deger kilan bizmiyiz?
Delillendirme yi siz getiriniz. Biz bunun mantiki acidan izahatini yine de anlattik. Yetmedi Kabe´nin putlardan temizlenmesini v islam mabedine dönüsmesini de misal olarak verdik.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
sen modern hukuka göre mi hüküm veriyorsun,islam hukuna göre mi?islam hukukunun kaynağı kuran ve hadistir.buyrun kuran ve hadisten delil getirin diyoruz.çok basit aslında.anlamadığınız şey şu;sevgili peygamberimiz zamanında da fethedilen yerler olmuştur,ama hiçbirinde ehli kitabın mabedine dokunulmamıştır.
dokunulmuştur diyen delil getirsin.siz kimin ümmetisiniz?not:kabenin putlardan temizlenmesi ile ehli kitabın mabedinin kapatılması bir değildir.
Ben de ister istemez okuduklarima göre derim ve d tek bunlari yazmak isterim ve suanda meseleyi de biliyorum sana da yazdim illa da diretiyorsun gel nefsini ayak altina al bir.

Benim yazdigim modern hukuk olsa idi bunu hic bir zaman Islam devletlerinden biri iseyebilir mi idi.

Gecmis alip kabul edip tasdik edecegine dik kafalik yapmissin sen de bu mesele haksizsin diyorum illada bir nefis edip duruyorsun.

Sen de mantik öyle bir ki adeta der gibi sin hersey örnek var mi resulullah s.a.v in yaptigina dair de bu makul ve mabkul vede muteber de degildir.



 

redyellow

Kıdemli Üye
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
2,262
Tepkime puanı
875
Puanları
113
Konum
ankara
Web sitesi
redyellow.besaba.com
not: kabenin putlardan temizlenmesi ile ehli kitabın mabedinin kapatılması bir değildir.

Neden bir değil??? Kabe fetihden önce MÜSLÜMANLARIN KONTROLÜNDE DEĞİLDE, putlar vs.vs. vardı, FETİH olunca müslümanlar gerekli değişiklikleri yaptılar. Ayasofyada olan da bu değil mi?

kaldı ki fatih istanbuldaki bütün hristiyan mabetlerine bunu uygulamadı, SEMBOLİK olarak, fethin sembolü olarak yaptı, diğer kliseler açıktı, isteyen hristiyan kilisesine gider, ehli kitabın mabetlerini kapattıııı demek yanlış olmuyor mu?

Arkadaşalara iki de bir kurandan, hadisten delil getir diyorsun, sen getir kuranda veya hadisde fethettiğiniz yerlerde HİÇ BİR KİLİSEYE DOKUNMAYIN; CAMİYE ÇEVİRMEYİN diye bir emir var mı_?

Varsa buyur yaz.
 

rabbinsadikkulu

FETÖ nurcu değildir!
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
9,937
Tepkime puanı
131
Puanları
0
Ben de ister istemez okuduklarima göre derim ve d tek bunlari yazmak isterim ve suanda meseleyi de biliyorum sana da yazdim illa da diretiyorsun gel nefsini ayak altina al bir.

Benim yazdigim modern hukuk olsa idi bunu hic bir zaman Islam devletlerinden biri iseyebilir mi idi.

Gecmis alip kabul edip tasdik edecegine dik kafalik yapmissin sen de bu mesele haksizsin diyorum illada bir nefis edip duruyorsun.

Sen de mantik öyle bir ki adeta der gibi sin hersey örnek var mi resulullah s.a.v in yaptigina dair de bu makul ve mabkul vede muteber de degildir.




Neden bir değil??? Kabe fetihden önce MÜSLÜMANLARIN KONTROLÜNDE DEĞİLDE, putlar vs.vs. vardı, FETİH olunca müslümanlar gerekli değişiklikleri yaptılar. Ayasofyada olan da bu değil mi?

kaldı ki fatih istanbuldaki bütün hristiyan mabetlerine bunu uygulamadı, SEMBOLİK olarak, fethin sembolü olarak yaptı, diğer kliseler açıktı, isteyen hristiyan kilisesine gider, ehli kitabın mabetlerini kapattıııı demek yanlış olmuyor mu?

Arkadaşalara iki de bir kurandan, hadisten delil getir diyorsun, sen getir kuranda veya hadisde fethettiğiniz yerlerde HİÇ BİR KİLİSEYE DOKUNMAYIN; CAMİYE ÇEVİRMEYİN diye bir emir var mı_?

Varsa buyur yaz.




"peygamberimiz fethettiği yerdeki ehli kitabın mabedlerini kapatmıştır" diyorsanız delil (çok değil tek örnek yeterli .) getirin diyoruz. cevap olarak: komik bir şekilde siz bizden delil istiyorsunuz. peygamberimizin uygulaması ortada. olmayan birşeye delil getirilemez.

peygamberimizin yapmadığını hangi cesaretle yapabilirsiniz. hani peygamberimiz örneğimizdi. siz peygamberimizin yapmadığını, nasıl yaparsınız.

o zaman haklı olarak siz kimin ümmetisiniz? diyoruz.


not: bunları sizi ikna etmek için yazmıyoruz. ileriki tarihlerde konuda yazılanları okuyacakların vicdanına seslenerek bunları yazıyoruz.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
quote_icon.png
abdullah Nickli Üyeden Alıntı
Sen de bir ömer öngüt gibi tavir takiniyorsun.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Artik sana birsey yazmaya gerek yok diye derim sana ne yazsam bir söz var öyle bir nafile olur.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Bir sey asikar iken onun icin de hic delil de istenir mi bu akil karimi bu birkere degil mantiken de ister istemez bir terrs düser.

Bir misal olarak insan basini kuma soksa bir devekusu gibi ona ne denilse vede verilmek istense ister istemez bir bos olur.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir


"...genel olarak dokunulmamis zaten..."

"...
ayasofyayi camiye cevirmiski buna da hakki var..."

muğlak ifadeler kullanmadan...delil getirmen lazım. peygamberimizin uygulamasında örneği var mı yok mu? yoksa muteber değildir. reddedilmelidir.

buyur delil getirmeni bekliyoruz.

Şam’ın fethinde, Hâlid bin Velid hazretleri, şehrin bir tarafından girdi. Kendisine karşı koyulduğu için, kılıç kullanarak şehirde ilerliyordu. Hedefi, o zaman için şehrin en büyük kilisesi olan şimdiki Câmi-i Emevî idi.



Aynı anda kiliseye girdiler


Şehrin diğer tarafından da, Ebû Ubeyde bin Cerrâh hazretlerinin komutasındaki askerler ilerliyordu. Fakat, buradaki halk kendisine karşı koymuyordu. Bunun için rahat bir şekilde kılıç kullanmadan ilerliyorlardı. Tabiî ki, bunun ilk hedefi de, şehrin en büyük kilisesi idi.




Müslümanlar, İslâm şehri olduğunun simgesi olarak, kılıç zoru ile aldıkları şehrin en büyük kilisesini câmiye çevirir, diğer kiliselere dokunmazlardı. İstanbul’un fethinde olduğu gibi.



Bu iki büyük kumandan, aynı anda iki ayrı kapıdan bu kiliseye girdiler. Ve kilisenin ortasında birbirleri ile karşılaştılar.

Bu büyük zaferden dolayı, birbirlerini tebrik için kucaklaştılar. Hâlid bin Velid hazretleri, kilisenin câmiye çevrilmesini istedi. Bu teklife, Hazret-i Ebû Ubeyde karşı çıktı:


- Yâ Hâlid! Bilmez misin, sulh, barış yolu ile alınan şehrin kiliselerine dokunulmaz!
- Fakat ben kılıç kullanarak buraya geldim.
- Ben ise kılıç kullanmadım, barış yolu ile buraya kadar geldim.
- Peki o zaman ne yapacağız yâ Ebâ Ubeyde?
- Kilisenin yarısı yine kilise olarak kalacak, diğer yarısı câmiye çevrilecek! Çünkü, kilisenin yarısı kılıç zoruyla, diğer yarısı sulh yoluyla alındı.



O meşhur Bizans generallerini karşısında heybetinden titreten Hâlid bin Velid’in, karara en ufak bir şekilde bile tepkisi olmadı. Hattâ, Ebû Ubeyde bin Cerrâh hazretlerine teşekkür etti.


Yarısı câmiye çevrildi


Bu hâdiseden sonra, kilisenin yarısı câmiye çevrildi. Melik bin Mervan zamanına kadar bu böyle devam etti. Mervan kilisenin tamamını câmiye çevirdi. Hristiyanlar mecburen buna râzı oldular.

Ebû Ubeyde bin Cerrâh hazretleri, sağ iken, Cennet ile müjdelenen on Sahâbîden biridir. “Ümmetin Emîni” lâkabıyla övülen yüce Sahâbînin asıl ismi, Âmir bin Abdullah bin Cerrâh’tır. Bütün gazâlarda bulundu. Çok kahraman idi.
 

rabbinsadikkulu

FETÖ nurcu değildir!
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
9,937
Tepkime puanı
131
Puanları
0


kaynak?



sakın www.dinimizislam.com veya www.ilimbahcesi.com vs vs deme.? komik adamsınız yahu. internette bulduğunuz menkıbeleri delil diye sunuyorsunuz.



not: ayrıca bizim delilden kastımız kuran ve hadistir. aktardığınız menkıbe doğru ise peygamberimizin bundan habersiz olması mümkünmüdür. mümkün değilse bu konuda sevgili peygamberimizin bir akvalinin olmaması mümkünmüdür. hah işte!!! varsa bunu getir diyoruz. :)
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
kaynak?not: ayrıca bizim delilden kastımız kuran ve hadistir. :)
Bu ne simdi delil iki mi oldu yada söyle diyeyim sadece kur´an ve hadis den her konuda delil getirmeye kimin bir gücü yeter veya bir kere böye bir sey mümkün mü.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
kaynak?



sakın www.dinimizislam.com veya www.ilimbahcesi.com vs vs deme.? komik adamsınız yahu. internette bulduğunuz menkıbeleri delil diye sunuyorsunuz.



not: ayrıca bizim delilden kastımız kuran ve hadistir. aktardığınız menkıbe doğru ise peygamberimizin bundan habersiz olması mümkünmüdür. mümkün değilse bu konuda sevgili peygamberimizin bir akvalinin olmaması mümkünmüdür. hah işte!!! varsa bunu getir diyoruz. :)

358/1228- Talk b. Ali'den (Radıyaiiahü anh):

Hz. Peygamber'in (Sallallahu aleyhi ve sellem) huzuruna heyet hâlinde gittik. Ayrılacağımızda bana emretti ve kendisine su dolu bir kap getirdim. Ondan avuçla su aldı ve içine üç kere püskürttü, sonra onun ağzını bağladı ve dedi ki:

"Bu (suyu) beraberinizde götürün, beldenize vardığınızda havranızı (önceki mabedinizi) yıkın, onun yerine bu sudan serpin ve orayı mescid yapın!"


îbn EbîŞeybe,V423, H.no:4870; Nesâi, es-Sünenü'l-kübra, 1/258, H.no: 780; İbn Hibbân, III/405, IV/480, H.no:1602.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Bu ne simdi delil iki mi oldu yada söyle diyeyim sadece kur´an ve hadis den her konuda delil getirmeye kimin bir gücü yeter veya bir kere böye bir sey mümkün mü.


358/1228- Talk b. Ali'den (Radıyaiiahü anh):

Hz. Peygamber'in (Sallallahu aleyhi ve sellem) huzuruna heyet hâlinde gittik. Ayrılacağımızda bana emretti ve kendisine su dolu bir kap getirdim. Ondan avuçla su aldı ve içine üç kere püskürttü, sonra onun ağzını bağladı ve dedi ki:

"Bu (suyu) beraberinizde götürün, beldenize vardığınızda havranızı (önceki mabedinizi) yıkın, onun yerine bu sudan serpin ve orayı mescid yapın!"




îbn EbîŞeybe,V423, H.no:4870; Nesâi, es-Sünenü'l-kübra, 1/258, H.no: 780; İbn Hibbân, III/405, IV/480, H.no:1602.
 
Üst