A.Bayındır,E.Bekir Sifil tartışmasında unutulmaz gaf

serkan..

Profesör
Katılım
5 Eyl 2009
Mesajlar
1,305
Tepkime puanı
169
Puanları
0
@çelebiler

sence ebubekir hoca neden o soruyu sorma ihtiyacı hissetti..ne gibi bir amacı olabilir
 

Ahmet

Çöl Aslanı
Katılım
26 Ağu 2006
Mesajlar
2,764
Tepkime puanı
224
Puanları
0
Yaş
38
Bayındır "sadece Kur'ancı" değildir. "Sıfır Kur'an"cılara ve "önce hadis"çilere karşı tavır sergiliyor sadece..
 

serkan..

Profesör
Katılım
5 Eyl 2009
Mesajlar
1,305
Tepkime puanı
169
Puanları
0
http://www.ihvanforum.org/showthread.php?134281-KorunmuŞluk-aÇisindan-sÜnnet

yıllar önce kaleme aldığı bir yazı

okuyun lütfen

Şu halde, nasıl ki “Kur’an” adı altında uydurulmuş birtakım metinlerin mevcudiyeti Kur’an’ın korunmuşluğuna gölge düşüremezse, “hadis” adı altında uydurulmuş birtakım metinlerin bulunması da bütün olarak Hadis sahasını itham altına sokmaya yetmez!

deniyor ve yine kurandan hareketle

Eğer Kur’an’daki 6 bin küsür cümle muradullahın tecellisi için bu noktalarda yeterli olsaydı, “Kur’an’ın beyanı” gibi hayatî bir rolün Sünnet’e –yine bizzat Kur’an tarafından– verilmesinin hiçbir anlamı olmazdı!

Kur’an, Efendimiz (s.a.v)’e iki görev yüklemiştir: Tebliğ ve Beyan. Ve bize de ihtar etmiştir ki, Kur’an, Sünnet’in beyanına/açıklamasına ihtiyaç gösteren ayetler ihtiva etmektedir.

Öyleyse şunu söylemek zorundayız:

Eğer Allah Teala’nın bizden ne istediğini Efendimiz (s.a.v)’in beyanı olmadan anlayamıyorsak, Kur’an’ın sadece “tebliğ”inin değil, aynı zamanda “beyan”ının da korunmuş olması gerekir!

Aksi halde Kur’an’ın sadece “tebliğ”inin korunmuş olmasının pratik hiçbir anlamı olmayacaktır. Bütün bunlar şu noktayı açık bir şekilde önümüze koyuyor:

Tarih içinde şu veya bu çevre tarafından şu veya bu gerekçeyle hadis uydurulmuş olmasından hareketle hadislerin tamamını “şüpheli” görmek
ve töhmet altına sokmak, bir sonraki adımda Kur’an’ı da aynı töhmet tavrının hedefine koyacaktır.

denmiş..

okuyun çekinmeyin..ve düşünün..
 

Kimya_ı Saadet

Ordinaryus
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
2,052
Tepkime puanı
219
Puanları
0
yahu, kurancı ya da hadisçi fitnesini ilk kim ortaya attı bilmiyorum; ama ben hadise bakınca Kuran'ı, Kuran'a bakınca da Hadis'i görüyorum. ikisi tek,ikisi bir. Peygamberimiz (s.a.v.) Kuran'ın yürüyen, ete kemiğe bürünmüş hali. Teorinin pratiğe dönüşmüş hali. dokümanın yaşayan, hayata geçmiş hali. Birbiri ile çelişmiyorlar ki, aynı şeyi söylüyorlar. o zaman mesele nedir? Hadisleri inkar ederim ama Kuran'ı edemem noktasında mıyız hala? Aynısı Kuran için de yapılmıyor mu? Okuduğunu işine geldiği gibi yorumlayanlar olmuyor mu? Kuran'ın anlattıklarını çarpıtanlar, felsefeye dönüştürenler, sosyolojik yorumlarla süsleyenler olmuyor mu? oluyor. O zaman bu seferde kavga ben daha iyi, daha doğru anladım kavgasına dönüyor. İşte size bir kanıt daha ikisi aynı, kaderleri de aynı. çünkü insanın değil, nefsinin elindeler. işte ayrı,gayrı da burada ortaya çıkıyor. buradan bölünüyoruz...dikkat etmeli, kendi aklımızın oyununa gelmemeliyiz.
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Hayır Abdülaziz Bayındır müslümandır.Ebu bekir Sifil müslümandır.Öyleyse bu münazara Kuran referans alınarak yapılacak demektir.Öyle ise böyle bir soru sorulmamalı.

.
Yanlış işte burada. sadece Kuran referans alınması gerektiğini kim söylüyor ??
Bayındır söylüyor.
EBubekir sifil de bu yanlışı ortaya çıkarmak için sordu. ve çıkardı da gayet güzel. çünkü cevap veremedi soruya.


Ki sadece ayet konuşurum diyen Bayındır ,İmam Maturididen de kendince alıntılar yapmaya çalıştı. bu da başka bir çelişkiydi.
 

Yeni-OSMANLI

Yasaklı
Katılım
19 Eki 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
195
Puanları
0
Sorulan sorunun cevabı kuran da varsa bir müslüman için başka bir delile ihtiyaç varmı?Böyle bir münazara da iken.Öğrenmek için sorar ya da araştırırsınız o ayrı birşeydir.
Bayindir ayetlerle cevab veriyor ama islam sadece kuran degildir, kuran 23 yilda tedricen tamamlanmistir ve her ayetin inis sebebi ve Peygamberimizin uygulamasi vardir, ayetlerin gercek manasi ancak sünnetle anlasilir.
Sünnet sadece hadis degildir, Peygamber efendimizin hayatida sünnettir, dolayisiyla ayete bakarak bir mesele hakkinda hüküm verenlerin kuran disindada delilleri olmalidir.
 

yusufsaid

Profesör
Katılım
17 Şub 2011
Mesajlar
873
Tepkime puanı
407
Puanları
0
Konum
Ankara
Çok yanlı bir başlık olmuş.
Tartışmanın tamamını izlerseniz...
Sifil hoca nın söylediklerinden anladığım şu:
İslamı arapça kelime bilgisi ve sadece Kuran ın bu kelime bilgisi ile şahsi yorumuna hapsederseniz ve Kuran ın bu şahsi yorumu dışında herşeyi çöpe atarsanız, yani Kuran akılcılığı yaparsanız...Kuran da kader ve Allah ın bilgisi (ki videodaki tartışma konusu bu) ile ilgili ayetlerde, ıstılahi manadaki kader ve Allah ın bilgisine yönelik açıklamaların geçmiyor olması, bu açıklamaları değersiz yapmaz. Kuran daki manaları nakille değerlendirmek gerektiğini; kendimizce sadece dilbilgisi ile gerçek anlamlara ulaşamayacağımızı söylüyor. Kuran ın, nakil gerekmeksizin herşeyi açıkladığı iddiasına karşı da Kuranın tahrif edilmediğini Kuran dışı hangi kaynakla ispat edebilirsiniz diyor. Bayındır "nakil" diyemiyor. Kuran 1400 yıl önce indirilmiş. Bayındır bunu nereden biliyor? Kuran dan! İyi de Kuran Bayındıra mı vahy edildi? Nereden biliyor Kuran da tahrif olmadığını? Tabii ki nakilden. Ama söyleyemiyor. Kuran da İslam da Bayındır zamanında inmemiştir ki ayetleri nakilden kopararak kendi dil bilgisi ile yorumlama hakkı olsun. Nakli İslamdan çıkarırsanız, Kuranın tahrif edilmediğini de açıklayamazsınız çünkü birşey kendisini ispat edemez.
Sifil hoca çok güzel açıklamış, Allah razı olsun.
 

cemaliii

Kıdemli Üye
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,764
Tepkime puanı
984
Puanları
113
Bu bir gaf değil tam tersi Bayındırın gafıydı. Zira Sifil'in sorduğu soru "Kuranın değişmediğine Kuran dışı deliliniz olmalı bu nedir ?" sorusuydu. Bayındır hiçbir delil sunamadı. durum buydu.
Tartışmada zaten Bayındır birçok soru karşısında "cevap vermem" diyebildi. baya aciz kaldığı görülüyor.

neden cevap versinki saçma bir soruya. şuna bak kuranın değişmediğine kuran dışı delil istiyorlar.
ula bu şu demektir. allahın ayetinin biz allah sözü olduğuna inanmıyoruz. bize allah dışında başka bir kanıt getir.o zaman allahada inanmayınız. sizler yarın allahın huzurunda allahada inan
maz ve senin allah olduğun hakkında senin dışında bana kanıt getir dersiniz. hadi oradan be.
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0


neden cevap versinki saçma bir soruya. şuna bak kuranın değişmediğine kuran dışı delil istiyorlar.
ula bu şu demektir. allahın ayetinin biz allah sözü olduğuna inanmıyoruz. bize allah dışında başka bir kanıt getir.o zaman allahada inanmayınız. sizler yarın allahın huzurunda allahada inan
maz ve senin allah olduğun hakkında senin dışında bana kanıt getir dersiniz. hadi oradan be.
soruya cevap veremeyenler soruya saldırıyorlar. halbuki soruya cevap vermek çok basit. ama şu var soruya cevap verildiği zaman kendi tezleri çökecek.
Bu sorunun cevapları İslami kitaplarda da geçer Kuranın bozulmaması için neler yapılmış,nasıl korunarak gelmiş gibi.
fakat BAyındır bunları söyleyemedi.
Soru gayet normal makul bir sorudur. Zira Kuran 1400 yıl önce gelmiştir. Nasıl bozulmadan geldiğini kendine "alim hoca" diyen herkez kolayca açıklayabilir. Ama Bayındır gibiler işte ık mık deyip açıklayamaz. "ben ayet okurum" deyip işi yokuşa sürüyor.

Cemalii sen daha neye inandığından habersizsin,daha namazın kaç vakit olduğuna karar verememiş biri olduğunu görmüştük geçenlerde. bence bu dini konularda fazla konuşma kafan karışıyor.
 

Ahmet

Çöl Aslanı
Katılım
26 Ağu 2006
Mesajlar
2,764
Tepkime puanı
224
Puanları
0
Yaş
38
Allah kişinin kiminle evleneceğini önceden bilmez diyerek mi...

Bayındır mezhebinden değiliz ağabey, her bayındırı haklı bulanın mesajının peşine bunu yapıştırmanız yersiz..

Hadisleri inkar ettiği söylenmişti, bizde etmediğini belirttik..
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
Bayındır mezhebinden değiliz ağabey, her bayındırı haklı bulanın mesajının peşine bunu yapıştırmanız yersiz..

Hadisleri inkar ettiği söylenmişti, bizde etmediğini belirttik..

Hadisleri inkar etmiyormu...yapma Allah aşkına İsa aleyhisselamın nuzulu ile manen mütevatir olan Hadisi Şerifleri inkar etmiyormu.... Recm i inkar etmiyormu...

Allah için konuşun, şu videoda en başta söylemiştim..bayındırın düştüğü duruma ben sevinmedim bilakis üzüldüm...koskoca 2 saatlik bir münazarada Sifil hocanın bir tane sorusuna cevap vermezmi bir insan.. moderatör de bayındıra bindirecekte tarafsız kalmak zorunda olduğu için kendini zor tuttu.....
 

cemaliii

Kıdemli Üye
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,764
Tepkime puanı
984
Puanları
113

Cemalii sen daha neye inandığından habersizsin,daha namazın kaç vakit olduğuna karar verememiş biri olduğunu görmüştük geçenlerde. bence bu dini konularda fazla konuşma kafan karışıyor.

evet seninde böyle giderse, allahın huzurunda, allahtan kendisinin allah olduğuna dair kendinden başka bir kanıt getirmesini isteyeceğinden eminim.
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0


evet seninde böyle giderse, allahın huzurunda, allahtan kendisinin allah olduğuna dair kendinden başka bir kanıt getirmesini isteyeceğinden eminim.
eminsin. büyük laf.
kişi kendinden bilir işi demişler. Sen bu kafa karışıklığı ile yakında İskenderin peşine de takılıp resul gelebilir de deme sakın. Herşeye müsait bi yapın var.

mızıkçı çocuklar gibisiniz,bi soruya tahammül edemeyip çamura yatma peşindeki çocuklar gibi. bu kadar zor bi soru gelmesi bence kendi Kuran imanınızı sorgulayın. çok basit bi soruyu cevaplamaktan acizler sizi.
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
işini bitirince oku önemli olan benim değil senin ne anladığındır..ondan sonra devam ederiz..

ama fikir vermesi açısından alıntılayacağım bölüm sana ışık tutacaktır

souçhaislerinde krunmuş olacsğını vurgulamak istiyorsun....?


peygamber görevini yaptı,tebliğini ve beyenatını yaptı gitti..Kuran artık insanların kalblerindeki değerini ,ehemmiyetini çoktaaaan aldı!

artık onun için tarihsel beyanatların bir değeri yoktur......

sen o beyanatlara bakarsan namaz dahi kılamazssın ...

açıklamalar kitaplarda pek yer almaz o insanların pratikliiğine dökülmüüştür zaten..namaz deyince birisi amuda kalkmayı anlamıyor..

kim kurana eşdeğer görürde bir kitabı tasdiklerse (hadis kitapları) bilsinki o sapıtmıştır..
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
saçmalık soruda değil, prof olmuş birisinin basit bir soruya cevap verememesidir. Zira orada münazara yapılıyor. sorulan soru makul bir soru cevabı da aslında çok basit bir soru. fakat bayındırın savunduğu görüş bu sorunun cevabına müsait değil,cevabını verseydi savunduğu tez çökecekti. aslında bu yüzden cevap veremedi işi yokuşa sürdü.

basit dediğin o saçma soruyu sen yanıtla...kuranın değişmediğine dair ilimi delil...buyur sen cevabla..
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
Çok yanlı bir başlık olmuş.
Tartışmanın tamamını izlerseniz...
Sifil hoca nın söylediklerinden anladığım şu:
İslamı arapça kelime bilgisi ve sadece Kuran ın bu kelime bilgisi ile şahsi yorumuna hapsederseniz ve Kuran ın bu şahsi yorumu dışında herşeyi çöpe atarsanız, yani Kuran akılcılığı yaparsanız...Kuran da kader ve Allah ın bilgisi (ki videodaki tartışma konusu bu) ile ilgili ayetlerde, ıstılahi manadaki kader ve Allah ın bilgisine yönelik açıklamaların geçmiyor olması, bu açıklamaları değersiz yapmaz. Kuran daki manaları nakille değerlendirmek gerektiğini; kendimizce sadece dilbilgisi ile gerçek anlamlara ulaşamayacağımızı söylüyor. Kuran ın, nakil gerekmeksizin herşeyi açıkladığı iddiasına karşı da Kuranın tahrif edilmediğini Kuran dışı hangi kaynakla ispat edebilirsiniz diyor. Bayındır "nakil" diyemiyor. Kuran 1400 yıl önce indirilmiş. Bayındır bunu nereden biliyor? Kuran dan! İyi de Kuran Bayındıra mı vahy edildi? Nereden biliyor Kuran da tahrif olmadığını? Tabii ki nakilden. Ama söyleyemiyor. Kuran da İslam da Bayındır zamanında inmemiştir ki ayetleri nakilden kopararak kendi dil bilgisi ile yorumlama hakkı olsun. Nakli İslamdan çıkarırsanız, Kuranın tahrif edilmediğini de açıklayamazsınız çünkü birşey kendisini ispat edemez.
Sifil hoca çok güzel açıklamış, Allah razı olsun.

kimsenin nakli ilimden çıkardığı yok..hadis dediğiniz sözlere nakli ilimler(tarih) kadar değer verilmesi gerektiğini redde açık olmasını kutsiyyetlerinin olmadğını ifade ediyoruz.....

bir ilahıyatcı böyle saçma sapana bir soru sorabilirmi? gördüğünüz gübi soruyor..........hiç bir nakli ilmiyyyata uymasanda kurana sami bir şekilde bağlı kalan onun mesajını anlayan ve uygulayan kesinlikle hidayettedir..
 
Üst