Şu halde, nasıl ki “Kur’an” adı altında uydurulmuş birtakım metinlerin mevcudiyeti Kur’an’ın korunmuşluğuna gölge düşüremezse, “hadis” adı altında uydurulmuş birtakım metinlerin bulunması da bütün olarak Hadis sahasını itham altına sokmaya yetmez!
Eğer Kur’an’daki 6 bin küsür cümle muradullahın tecellisi için bu noktalarda yeterli olsaydı, “Kur’an’ın beyanı” gibi hayatî bir rolün Sünnet’e –yine bizzat Kur’an tarafından– verilmesinin hiçbir anlamı olmazdı!
Kur’an, Efendimiz (s.a.v)’e iki görev yüklemiştir: Tebliğ ve Beyan. Ve bize de ihtar etmiştir ki, Kur’an, Sünnet’in beyanına/açıklamasına ihtiyaç gösteren ayetler ihtiva etmektedir.
Öyleyse şunu söylemek zorundayız:
Eğer Allah Teala’nın bizden ne istediğini Efendimiz (s.a.v)’in beyanı olmadan anlayamıyorsak, Kur’an’ın sadece “tebliğ”inin değil, aynı zamanda “beyan”ının da korunmuş olması gerekir!
Aksi halde Kur’an’ın sadece “tebliğ”inin korunmuş olmasının pratik hiçbir anlamı olmayacaktır. Bütün bunlar şu noktayı açık bir şekilde önümüze koyuyor:
Tarih içinde şu veya bu çevre tarafından şu veya bu gerekçeyle hadis uydurulmuş olmasından hareketle hadislerin tamamını “şüpheli” görmek
ve töhmet altına sokmak, bir sonraki adımda Kur’an’ı da aynı töhmet tavrının hedefine koyacaktır.
Yanlış işte burada. sadece Kuran referans alınması gerektiğini kim söylüyor ??Hayır Abdülaziz Bayındır müslümandır.Ebu bekir Sifil müslümandır.Öyleyse bu münazara Kuran referans alınarak yapılacak demektir.Öyle ise böyle bir soru sorulmamalı.
.
Bayindir ayetlerle cevab veriyor ama islam sadece kuran degildir, kuran 23 yilda tedricen tamamlanmistir ve her ayetin inis sebebi ve Peygamberimizin uygulamasi vardir, ayetlerin gercek manasi ancak sünnetle anlasilir.Sorulan sorunun cevabı kuran da varsa bir müslüman için başka bir delile ihtiyaç varmı?Böyle bir münazara da iken.Öğrenmek için sorar ya da araştırırsınız o ayrı birşeydir.
Bu bir gaf değil tam tersi Bayındırın gafıydı. Zira Sifil'in sorduğu soru "Kuranın değişmediğine Kuran dışı deliliniz olmalı bu nedir ?" sorusuydu. Bayındır hiçbir delil sunamadı. durum buydu.
Tartışmada zaten Bayındır birçok soru karşısında "cevap vermem" diyebildi. baya aciz kaldığı görülüyor.
Yanlış işte burada. sadece Kuran referans alınması gerektiğini kim söylüyor ??
Bayındır söylüyor.
soruya cevap veremeyenler soruya saldırıyorlar. halbuki soruya cevap vermek çok basit. ama şu var soruya cevap verildiği zaman kendi tezleri çökecek.
neden cevap versinki saçma bir soruya. şuna bak kuranın değişmediğine kuran dışı delil istiyorlar.
ula bu şu demektir. allahın ayetinin biz allah sözü olduğuna inanmıyoruz. bize allah dışında başka bir kanıt getir.o zaman allahada inanmayınız. sizler yarın allahın huzurunda allahada inanmaz ve senin allah olduğun hakkında senin dışında bana kanıt getir dersiniz. hadi oradan be.
Bayındır "sadece Kur'ancı" değildir. "Sıfır Kur'an"cılara ve "önce hadis"çilere karşı tavır sergiliyor sadece..
Allah kişinin kiminle evleneceğini önceden bilmez diyerek mi...
Bayındır mezhebinden değiliz ağabey, her bayındırı haklı bulanın mesajının peşine bunu yapıştırmanız yersiz..
Hadisleri inkar ettiği söylenmişti, bizde etmediğini belirttik..
Cemalii sen daha neye inandığından habersizsin,daha namazın kaç vakit olduğuna karar verememiş biri olduğunu görmüştük geçenlerde. bence bu dini konularda fazla konuşma kafan karışıyor.
eminsin. büyük laf.
evet seninde böyle giderse, allahın huzurunda, allahtan kendisinin allah olduğuna dair kendinden başka bir kanıt getirmesini isteyeceğinden eminim.
işini bitirince oku önemli olan benim değil senin ne anladığındır..ondan sonra devam ederiz..
ama fikir vermesi açısından alıntılayacağım bölüm sana ışık tutacaktır
saçmalık soruda değil, prof olmuş birisinin basit bir soruya cevap verememesidir. Zira orada münazara yapılıyor. sorulan soru makul bir soru cevabı da aslında çok basit bir soru. fakat bayındırın savunduğu görüş bu sorunun cevabına müsait değil,cevabını verseydi savunduğu tez çökecekti. aslında bu yüzden cevap veremedi işi yokuşa sürdü.
Çok yanlı bir başlık olmuş.
Tartışmanın tamamını izlerseniz...
Sifil hoca nın söylediklerinden anladığım şu:
İslamı arapça kelime bilgisi ve sadece Kuran ın bu kelime bilgisi ile şahsi yorumuna hapsederseniz ve Kuran ın bu şahsi yorumu dışında herşeyi çöpe atarsanız, yani Kuran akılcılığı yaparsanız...Kuran da kader ve Allah ın bilgisi (ki videodaki tartışma konusu bu) ile ilgili ayetlerde, ıstılahi manadaki kader ve Allah ın bilgisine yönelik açıklamaların geçmiyor olması, bu açıklamaları değersiz yapmaz. Kuran daki manaları nakille değerlendirmek gerektiğini; kendimizce sadece dilbilgisi ile gerçek anlamlara ulaşamayacağımızı söylüyor. Kuran ın, nakil gerekmeksizin herşeyi açıkladığı iddiasına karşı da Kuranın tahrif edilmediğini Kuran dışı hangi kaynakla ispat edebilirsiniz diyor. Bayındır "nakil" diyemiyor. Kuran 1400 yıl önce indirilmiş. Bayındır bunu nereden biliyor? Kuran dan! İyi de Kuran Bayındıra mı vahy edildi? Nereden biliyor Kuran da tahrif olmadığını? Tabii ki nakilden. Ama söyleyemiyor. Kuran da İslam da Bayındır zamanında inmemiştir ki ayetleri nakilden kopararak kendi dil bilgisi ile yorumlama hakkı olsun. Nakli İslamdan çıkarırsanız, Kuranın tahrif edilmediğini de açıklayamazsınız çünkü birşey kendisini ispat edemez.
Sifil hoca çok güzel açıklamış, Allah razı olsun.
Ebubekir Sifil Hocanın ne gibi saplantısı var...