Yalnız kuran diyenler

CENGİZHAN

Yasaklı
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
4,261
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Konum
Ankara


[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Ama aşağıdaki âyetleri hiç görmemiş olsa gerek..




Peygamber'in (s.a.v.) sözleri vahy-i gayri metluv'dur. O sebepten mütevâtir olan hadisleri inkâr eden bilittifak kâfir olur. O bakımdan helal ya da haram addetmesi eş koşmak olmaz. Peygamberin (s.a.v.) sözlerini kendi sözleri gibi görenden daha cahil kim vardır? Kur'an'ı tebliğ etmek ve açıklamak görevi Hz. Muhammed'e (s.a.v.) değil de başkasına mı verildi?
[/FONT]


Yukarıdaki ayetlerde peygamberin her söylediğinin yani hadislerin

Vahy olduğu manasını çıkaramazsınız..

3. O,arzusuna göre de konuşmaz.
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]4. O (bildirdikleri) vahyedilenden başkası değildir[/FONT]


bu ayetleden peygamberin söyledikleri ona vahyedilen kur'andandır demektir...

Yani vahyedilen Kur'andır ,hadisler değildir...

 
Katılım
15 Kas 2006
Mesajlar
6,088
Tepkime puanı
637
Puanları
0
Ben peygamberin hüküm vermesinden, yasak koymasından bahsetmiyorum...

Peygamberin HARAM KILMASINDAN bahsediyorum.

HARAM KILMA sadece ve sadece Allahın yetkisindedir..
Allah hiçbir yetkisini bir kula devretmez.

Allah haram kılıyor.
Peygamber de haram kılıyor...

Allahla peygamber eşit..Belki hıristiyanlardaki gib, oğlu veya kardeşi.

Peygamber herhangi bir konuda YASAK GETİRİYOR derseniz
mümkündür. Toplumun yöneticisi ve lideri olarak ,her istediği
konuda ,isterse yüzlerce yasak getirebildiği gibi CEZALAR DA GETİREBİLİR.

Ayrıca peygamberin hadisleri vahy değildir.
Arkadaşım görüşünüzü düzetmezseniz maalesef ehl-i bid'at oldugunuzu üzülerek belirtmek isterim gerçi bilmediğinizi düşünürsek direk ehl-i bid'atte denmez bu yüzden lütfen doğruyu araştırın biz de dilimizin döndüğünce yazalım..Kur'an-ı kerim de ayeti kerime vardır peygamberimiz için deniyor ki eğer ki bizim hakkımızda yalan konuşsa O (sallallahualeyhivesellem)'nu tutarız ve şah damarını keseriz diye Ve bu Kur'an ayeti olduğu için peygamber efendimiz vahiye dayanmadan kendi kafasından konuşuyordur "haşa " niyetiyle söylerse STALİN GİBİ KAFİR olur..biz söylemekle görevliyoruz size aktarıyoruz inşaAlah rabbim bana da size de hidayet nasip eylesin bu konuda..Öte yandan ayeti kerimeden de belirttildiği üzere peygamberler haram kılabilir nitekim erkeklerin altın takmasının haram olması kur'an-ı kerim de geçmez ve peygamberimiz haram kılmıştır cesareti olan inkar etsin de görelim..hadisler vahy değildir sözünüze Aişe (r.a) annemizin rivayetiniz aktarayım size birkaç kişi soruyor Aişe (r.a) annemize resullullahı çok tanımıyoruz (din yeni yeni gelmeye başlamış) nasıldır bize de bahseder misiniz suali üzerine Annemizin cevabı ibretliktir "Siz hiç Kur'an okumaz mısınız? O(sallallahualeyhivesellem)'nun ahlakı Kur'an ahlakıdır" yani bu rivayetten de anlıyoruz ki efendimizin her işi Allahu zülcelal'in vahyi iledir..bir başka kanıt daha sunayım Peygamberi zişan efendimiz(sallallahu aleyhivesellem) Mirac'a yükseltildiğinde Allahu teala ile konuşması hakkında bilgimiz yok neleri konuştukları hakkında çünkü rabbimiz bazısını anlatmasına izin vermiştir bir rivayet 70bin bir rivayet 90 bin kelam edildi orada Burada da haramları söylemiş olamaz mı Allahu zülcelal Kur'an da geçmeyen haramları? Allahu zülcelal'in selamı seçtiği kullarının üzerine olsun..
 

era

Asistan
Katılım
4 Ocak 2011
Mesajlar
487
Tepkime puanı
82
Puanları
0
İbn Ömer'den nakledilen bir söz vardır der ki; " Yaşadığımız hayatın bir döneminde bizden birimiz Kur'an'dan önce imanı kavrardı."

Sözü şimdi ile kıyaslarsak, iman kavranmadan Kur'an kavranılmaya çalışılıyor. Ahir zaman ümmeti bu olsa gerek..
 

Cevad

Profesör
Katılım
4 Ocak 2012
Mesajlar
826
Tepkime puanı
48
Puanları
0
in hüve illa vahyun yuha- onun soylediği ancak vahyolunandır

o hevalarına arzularına göre knuşmuyor ki

yalnız bu konuda hata edenler stalin gibi kafir değillerdir. stalin tam zındıktı. hz.ali r.a kendisi ile savaşnlara kafir demedi hakkı ararken yanlış bulanlar dedi.kelimei şehadet getirene hemen kafir demeyelim.maksadını sorlaım ve anlatalım. selam ıle
 

ibrahimi

Has Uşak
Katılım
19 Haz 2006
Mesajlar
23,463
Tepkime puanı
1,831
Puanları
0
Yaş
37
Konum
forvet arkası
Bu tarz tartışmalara pek girmiyorum ama;

Cengizhan'ın doğru yolu bulabileceğini ümit ediyorum.Olursa buradaki arkadaşların sayesinde.

Kendisinin kendisine göre bir din olgusu oluşmuş.Bir iki yerden okumuş etmiş, tabanı olmayan düşüncelerini burada binlerce kez çürütülmesine rağmen savunmaya çalışıyor.

Kuran'ı kaç kere hatmettin? Arapça bilgi seviyen nedir? Siyer ne kadar okudun? Çok olduğunu düşünmüyorum. Ama düşünebilen ve anlayan bir arkadaş olduğunu düşünüyorum. Fikirlerinin tutarsızlığını zamanla sen de göreceksin.

Selamlar.
 
Katılım
15 Kas 2006
Mesajlar
6,088
Tepkime puanı
637
Puanları
0
in hüve illa vahyun yuha- onun soylediği ancak vahyolunandır

o hevalarına arzularına göre knuşmuyor ki

yalnız bu konuda hata edenler stalin gibi kafir değillerdir. stalin tam zındıktı. hz.ali r.a kendisi ile savaşnlara kafir demedi hakkı ararken yanlış bulanlar dedi.kelimei şehadet getirene hemen kafir demeyelim.maksadını sorlaım ve anlatalım. selam ıle

Kardeşim haşa kafirsin demedim ki arkadaşa ehli bid'at bile diyemedim gördüğünüz üzere ben açıkladım eğer ki inkar ederse Kur'an ayeti olduğu için bu konuda mürted olur (neuzubillah)
 

Cevad

Profesör
Katılım
4 Ocak 2012
Mesajlar
826
Tepkime puanı
48
Puanları
0
burda tekvini olan ve teşrii olan karıştırılıyor. hz.muhammed s.a.a tekvını olarak birşeyi haram edemez bu sadece allahın hakkıdır.yalnız teşrii olarak haram edebilir tevbe suresinde geçtiği üzere. o haram etmeside yine Allahın iradesi ve rızayeti üzerinedir. Allahın dilemesi dışında değildir.

kuran Allah ve resulunun size nimetlendirdiği diyor burda da aynıdır.nimeti yaratan sadece Allahtır burada resulun dahiliyeti yoktur.ama Allah resulu vasıtasıyla o nimetleri verir.resul o nimeti yaratan değil o nımeti Allahın emri ile verendir dağıtandır.şefaatte hakeza tüm şefaat allahındır der kuran.resul ancak onun rızasıyla şefaat eder onun şefaatide yine allahın şefaatidir.bize ulaşan ne varsa Allahtandır ama resul o nimeti bize ulaştırandır. Allah meleklerım ile yardım ettim diyor evet meleklerın yardımı vardır ama onları gonderen Allahtır yanı esası itibariyle Allahtandır Allah göndermezse melekler kendi iradeleri ile yardıme gelemez.yani Allahtan mustakil bir yardımları yoktur.
 

CENGİZHAN

Yasaklı
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
4,261
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Konum
Ankara


Segili kardeşim,

Siz benim söylediklerimin aynısını söylüyorsunuz...
Sonrada bana görüşlerini düzelt diyorsunuz...............:D


Bakınız tekrarlayalım,

Kur'anı Kerim peygamberimize VAHYEDİLMİŞTİR...Doğrumu...?

Peygamberimiz kendisine vahyedilen Kur'anı insanlara TEBLİĞ VE

kUR'ANI insanlara AÇIKLAMIŞTIR....


Şimdi elimizde KUR'ANI KERİM var...
Bir de peygamberimizin Kur'an AÇIKLAMALARI var

Kur'anı Kerim mi vahy..?
Yoksa peygamberimizin Kur'an açıklamaları mı vahy..????
 
Katılım
15 Kas 2006
Mesajlar
6,088
Tepkime puanı
637
Puanları
0
@cengizhan Ben peygamberin hüküm vermesinden, yasak koymasından bahsetmiyorum...

Peygamberin HARAM KILMASINDAN bahsediyorum.Peygamber herhangi bir konuda YASAK GETİRİYOR derseniz
mümkündür. Toplumun yöneticisi ve lideri olarak ,her istediği
konuda ,isterse yüzlerce yasak getirebildiği gibi CEZALAR DA GETİREBİLİR.

Ayrıca peygamberin hadisleri vahy değildir. Dediniz burdan kim okusa benim dediğim anlamı çıkartır kusura bakmayınız o zaman proplem sizde oluyor açıklamanız yetersiz geliyor demektir..ama sorunuza cevabımı vereyim "Kur'anı Kerim mi vahy..?
Yoksa peygamberimizin Kur'an açıklamaları mı vahy..????"buna yani Her 2si de vahiydir kardeşim çünkü rabbim peygamber sallallahu aleyhi veselleme vahyetmese kendisi de bilemezdi..Hatta hadisi şerif var bu konuda "ekumussalat" ayetini "Ebubekir sıddık (r.a) olsa ben açıklamadan anlayamaz" diye demek ki buradan da anlıyoruz ki kur'anın şerhi de vahiydir..
 

CENGİZHAN

Yasaklı
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
4,261
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Konum
Ankara
@cengizhan Ben peygamberin hüküm vermesinden, yasak koymasından bahsetmiyorum...

Peygamberin HARAM KILMASINDAN bahsediyorum.Peygamber herhangi bir konuda YASAK GETİRİYOR derseniz
mümkündür. Toplumun yöneticisi ve lideri olarak ,her istediği
konuda ,isterse yüzlerce yasak getirebildiği gibi CEZALAR DA GETİREBİLİR.

Ayrıca peygamberin hadisleri vahy değildir. Dediniz burdan kim okusa benim dediğim anlamı çıkartır kusura bakmayınız o zaman proplem sizde oluyor açıklamanız yetersiz geliyor demektir..ama sorunuza cevabımı vereyim "Kur'anı Kerim mi vahy..?
Yoksa peygamberimizin Kur'an açıklamaları mı vahy..????"buna yani Her 2si de vahiydir kardeşim çünkü rabbim peygamber sallallahu aleyhi veselleme vahyetmese kendisi de bilemezdi..Hatta hadisi şerif var bu konuda "ekumussalat" ayetini "Ebubekir sıddık (r.a) olsa ben açıklamadan anlayamaz" diye demek ki buradan da anlıyoruz ki kur'anın şerhi de vahiydir..


Sizin anlattıklarınızdan ben şunu anlıyorum:

Sizin iki adet KUR'ANINIZ var:

KUR'AN-I KERİM bir de HADİS-İ KERİM....


Kardeş kusura bakmayın, banim için Yüce Allahtan bana peygamberimizin tebliği ile sadece KUR'AN-I KERİM gelmiştir.

Peygamberimizin hadisleri:

TAHKİKE MUHTAÇTIR....Bu nedenle ben

HADİSLER KUR'ANI KERİME VE AKLA UYGUN İSE.

Onları peygamberimizin öğütleri olarak baştacı eder ,değerli nasihatler olarak düşünürüm...

selam kardeş...
 
Katılım
15 Kas 2006
Mesajlar
6,088
Tepkime puanı
637
Puanları
0
Sizin anlattıklarınızdan ben şunu anlıyorum:

Sizin iki adet KUR'ANINIZ var:

KUR'AN-I KERİM bir de HADİS-İ KERİM....


Kardeş kusura bakmayın, banim için Yüce Allahtan bana peygamberimizin tebliği ile sadece KUR'AN-I KERİM gelmiştir.

Peygamberimizin hadisleri:

TAHKİKE MUHTAÇTIR....Bu nedenle ben

HADİSLER KUR'ANI KERİME VE AKLA UYGUN İSE.

Onları peygamberimizin öğütleri olarak baştacı eder ,değerli nasihatler olarak düşünürüm...

selam kardeş...
Hadisi şeriflerin işime gelenini alırım gelmeyeni almam diyorsunuz demek peki kardeş bu konu burada bitmiştir benim için görüşünüzü açıkladınız :)
 

CENGİZHAN

Yasaklı
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
4,261
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Konum
Ankara
Hadisi şeriflerin işime gelenini alırım gelmeyeni almam diyorsunuz demek peki kardeş bu konu burada bitmiştir benim için görüşünüzü açıkladınız :)


HAYIR......!!!!!!!!!!!!!!!

HADİSLERDEN İŞİME GELENİ ALIRIM,GELMEYENİ ALMAM

GİBİ BİR İFADEM YOK..!!!!!!!!!!!!!!!

Siz sözümü kasıtlı olarak çarpıtıyorsunuz....

BUNUN ADI İFTİRA etmek olur....

İmam-ı Azam da hadislerden işine geleni mi..alıyordu...???

Hadislerin kurana ve akla uygun olma şartı İMAM-I AZAMA aittir.

Kudsi hadis diye bildiğimiz külliyata baktığımızda içinde sahihi var, sakimi var, zayıfı var, hatta mevzu olanı ve münker olanı var.

ŞİMDİ BUNLARIN HEPSİ VAHY MİDİR...???

Hadisler VAHY ise ,Allah hadisler neden koruması altına almamış
yukarıdaki gibi çeşit çeşit hadis rivayetleri meydana gelmiştir..???
 
Katılım
15 Kas 2006
Mesajlar
6,088
Tepkime puanı
637
Puanları
0
HAYIR......!!!!!!!!!!!!!!!

HADİSLERDEN İŞİME GELENİ ALIRIM,GELMEYENİ ALMAM

GİBİ BİR İFADEM YOK..!!!!!!!!!!!!!!!

Siz sözümü kasıtlı olarak çarpıtıyorsunuz....

BUNUN ADI İFTİRA etmek olur....

İmam-ı Azam da hadislerden işine geleni mi..alıyordu...???

Hadislerin kurana ve akla uygun olma şartı İMAM-I AZAMA aittir.

Kudsi hadis diye bildiğimiz külliyata baktığımızda içinde sahihi var, sakimi var, zayıfı var, hatta mevzu olanı ve münker olanı var.

ŞİMDİ BUNLARIN HEPSİ VAHY MİDİR...???

Hadisler VAHY ise ,Allah hadisler neden koruması altına almamış
yukarıdaki gibi çeşit çeşit hadis rivayetleri meydana gelmiştir..???

kardeşim ısrar etmeyin isterseniz Bu nedenle ben

HADİSLER KUR'ANI KERİME VE AKLA UYGUN İSE.

Onları peygamberimizin öğütleri olarak baştacı eder ,değerli nasihatler olarak düşünürüm... bu sözünüz insanı dinden çıkarır emin olun ki ama sizi bilmediğinizi düşünerek mürted demiyorum haşa ama düşünceniz yanlış ve akla uygun ise dediğiniz bu da demektir ki işime geleni alırım gelmeyeni almam.
 

CENGİZHAN

Yasaklı
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
4,261
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Konum
Ankara
kardeşim ısrar etmeyin isterseniz Bu nedenle ben

HADİSLER KUR'ANI KERİME VE AKLA UYGUN İSE.

Onları peygamberimizin öğütleri olarak baştacı eder ,değerli nasihatler olarak düşünürüm... bu sözünüz insanı dinden çıkarır emin olun ki ama sizi bilmediğinizi düşünerek mürted demiyorum haşa ama düşünceniz yanlış ve akla uygun ise dediğiniz bu da demektir ki işime geleni alırım gelmeyeni almam.


ÇOK HAKLISINIZ KARDEŞ,

Dediğiniz çok doğru....Söylediğim o sözler beni..

SİZİN DİNİNİZDEN ÇIKARIR...

AMA KUR'AN-I KERİMİN GETİRDİĞİ BENİM DİNİM OLAN

İSLAMA VE İMANIMA ZERRE ETKİSİ OLMAZ, OLAMAZ.
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
İmam-ı Azam da hadislerden işine geleni mi..alıyordu...???

Hadislerin kurana ve akla uygun olma şartı İMAM-I AZAMA aittir./Cengizhan


arkadaş sanki iİmam_Azamın hukuk metodolojsini okuyup da istinbat nasıl yapılır öğrenmiş, gibi İmamı azama kendi görüşünü yamıyor..Bu mu dürüstlük.Dürüstsen hanefi, fıkıh usülü kitablarından konuyu delillendirebilirsin..
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,116
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
ana ve baba bu terbiyeyi vermemişlerse..
Zavallı çocuk ne yapsın ki..../@CENGİZHAN

İlk önce bu kelamlarınızdan ötürü Hz Nuh a.s kötü bir babamıydı yani
oğlu gemiye binmedi? diye sormak istedim.

sonra Ali imran 132 ye binaen 'Allah'a ve Rasulune itaat edin ki merhamet edilesiniz' ayetinden ne anlıyorsunuz
o hevasından konuşmaz haram kılan zaten Allah'tır nebi değil,o taşıyıcıdır,nakledicidir.

yahut bir misal verirmisiniz Allah'ın helal derken haşa nebinin haram dediği
tam tersi Allah haram dediği halde nebinin helalleştirdiği var mı?
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
İmdi Resülü Ekrem Sallallahüaleyhivessellem efendimiz bir şeyi haram kılması demek,haşa Allahü Teala Hazretlerinin Haram kıldığını helal kılma veya helal kıldığını, heram kılma değil ki.Haram veya helal olduğu Allahü Teala tarafından bildirilmeyen şeylerde, varid olmuştur.Bu da Allahü Teala Hazretlerinin bu hususta müsadesiyle olmuştur.Yoksa haşa bunu başka manalara çekmek en azından ahmaklıktır.
(Resulümün verdiğini alın, yasakladığından da sakının!) [Haşr 7]Bu ayetin hükmüncedir.Kendi ahmaklığına Kuran-ı Kerimi alet etmeğe kalkmak ahmaklıktan öte bir durumdur.Böyle kimsenin yönü imandan küfre dönmüştür.Eğer aklı başınana gelir tevbe ederse ne ala.
 

CENGİZHAN

Yasaklı
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
4,261
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Konum
Ankara
İmam-ı Azam da hadislerden işine geleni mi..alıyordu...???

Hadislerin kurana ve akla uygun olma şartı İMAM-I AZAMA aittir./Cengizhan


arkadaş sanki iİmam_Azamın hukuk metodolojsini okuyup da istinbat nasıl yapılır öğrenmiş, gibi İmamı azama kendi görüşünü yamıyor..Bu mu dürüstlük.Dürüstsen hanefi, fıkıh usülü kitablarından konuyu delillendirebilirsin..




Tamam kardeş yarın kitapçıya gider,İmamı Azamın bütün
fıkıh usulü kitaplarını alır,okur ve size bildirim..:D

Bu arada sizin aklınızın alamayacağı kadar DÜRÜSTÜM...

imamı Azam ve onun takipçisi İmam maturidinin islamda
KUR'AN VE AKIL ekolünü ilk getirenler olduğunu okudum ve öyle biliyorum ve onlara inanıyorum.

Hadis Ve vahy olayının islami camiada ÇOK TARTIŞMALI bir konu olduğunu, Camianın bir kısmının hadislerin vahy olduğunu iddia
ettiklerini,ve diğer kısmın ise şiddetle karşı çıktığını inşallah biliyorsunuzdur.

Bu tartışma yapılırken bir tarafın. diğer tarafı

'' DİNDEN ÇIKARSIN '' DİYE tehdit etmesi..
O kişiyi dinden çıkarabilir diye düşünüyorum...

Eğer hadisler VAHY dir diye düşünürseniz..

HER HADİSİ BİR AYET YAPARSINIZ...

sahih , sakim, zayıf, mevzu ve münker

AYETLERİNİZLE SİZLERİ BAŞBAŞA BIRAKIYORUM...
 
Üst