Bir dogru ve güzel söz söylemi$ eline saglik sen sag ol Havas.saçma bir başlık olmuş.elbetteki tahrif edilmiş.
yahudiler kutsal sandığı neden arıyorlar?iznik konsulunda lağvedilen inciller de incilin bozulduğuna delil.
Bir dogru ve güzel söz söylemi$ eline saglik sen sag ol Havas.saçma bir başlık olmuş.elbetteki tahrif edilmiş.
yahudiler kutsal sandığı neden arıyorlar?iznik konsulunda lağvedilen inciller de incilin bozulduğuna delil.
din birdir ve islam 'dır. ilk gün ne ise son günde ol olacaktır. Yazıya dökülen bir kitap nasıl korunabilir ki? Döken mükemmel değil yazıyı oluşturan mükemmel değil koruyacak olan mükemmel değil?
Kutsal olanı bizim katımıza indiremeyiz biz kutsal olanın katına çıkmalıyız. Önce kitap kavramını görmek gerekir. Evrensel bir tebliğ bölgesel bir dil ile olmaz.
Af edersiniz $uanda konu bu mu idi ba$liga göre konu$mak ve de ona dair söz söylemekle yetinmek gerekirdi.Zahir alem Allah'ın tecelligâhıdır.El-Ğafur'dur.Mesela Gazap tecellisiyle haramlar zahire geldi. Sıkıysa günah işlemeyen biri kalsın.Mümkün değil.İşleyenlere de Ğafur ismi tecelli ediyor.Bu tecellilerin her biri parametrelerdir.İç içedir.Katman katmandır.Mesela Hayat tecellisini bir vücuttan çekiyor o canlı ölüyor.Ama aynı vücuda gene hayatla tecelli edip bakterileri canlandırıp çoğaltıyor ve hatta onları rızıklandırıyor.Tuhaf işler bunlar.İç içe işte.
söz ucar yazi kalir demisler.
not: bir seyi kaydetmek icin mükemmellik sarti gerekmiyor.Korumayida en mükemmel olan üstendiktan sonra.
Yazı kalır fakat özü kalmıyor işte ?
peki elimizdeki kitabı nasıl doğrulayacağız. Bize anlatılanlara körü körü teslim mi olacağız yoksa elimizdeki bu vahyi bir yere mi arz etmemiz gerekiyor doğruluğunu görelim kalbimiz mutmain olsun?
Öyle idi ama malesef konu konuluktan coktan cikmi$.Konu tahrif var mı? Yok mu? idi emme
Vahyi vahye arz et kardes o zaman.Hem vahy o kadar karmasik mi ki? Acik ve anlasilir diyor. Insan diliyle, insanin anlayacagi sekilde, yazilmis örneklendirilmis. "Allah bir sivrisinegi örnek vermekten kacinmaz" deniliyor misal.
Allah´in esi ve benzeri yoktur buyruluyor. Bunu putperestler de anlar, müslümanlarda. Hele kendi dilinde hitab edilen kisi dahada güzel anlar.
Tamam müsrikler buna ragmende direnmisler, ama onlar direnmesi anlamamaktan degildi muhakkak.
Korumayı üstlenen senin yazını değil kendi yazısını üstleniyor. Yazan sen değilsin sen bir üst yazıdan kendi iç iletişim ağına aktarıyorsun ve sen onu okumak ve teslim olmak ile sınav halindesin burası iyi anlaşılmalı ben her ne kadar size doğru bir şey anlatsam da sizin tarafından bu anlatılanın tam kavranılması için test edip sözü Allah 'a götürmelisiniz.
Tamam müsrikler buna ragmende direnmisler, ama onlar direnmesi anlamamaktan degildi muhakkak.
Kur´an diyorsun bununla ilgili kur´an-i kerim´den konu$maya bir gerek yok ki.kardeş ayetli konuşuyorduk hani ne oldu!Kuran ne diyor bir bakalım da.tahrif olan nedir açalım biraz
kelimesi kelimesine iniyor, bunu unutmamak lazim. Birsey iniyor, oda anladigini aktariyor seklinde degil.
neyse ben soruma cevap alamadim, baska fikri olan varsa buralardayim.
vesselam
Dostundostunda Ebubekir donuna kadar verdi demek büyük edepsizlik.
Degi$ti mi yoksa degi$tirildi mi bir misal olarak bir $eyin kendinden deni$mesi ile degi$tilmesi ayri iki $ey olurlar.neden deist?size göre tanımı nedir?bana göre uygun değil
Sen burda ne yapiyorsun bir kiyas mi buda cürük olmu$ iki ayri $eyi bir birine benzetme olarak.İnsan 'da değişmiyor yada tahrif olmuyor mana ve anlamını kaybediyor.
Bu nasil bir söz ve naho$ olmu$ o $eriat hic yakar mi bir kere bu aklen vede naklen de bir mümkün degildir.şeriat 'ın manası kaymış demiyorsun!