Tasavvuf konusunda hodri meydan

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun


maç kuralına uygun oynanmasa kavga çıkar
müminler arasındaki kavga güç kaybı demektir

mevlana dinin merkezinde değil
ancak vahdet ve tevhid dinin merkezindedir

vahdet ve tevhid bir birlerine kurban edilmez
tevhide gidelim ancak kardeşce
kinsiz ve kansız yapalım

macin kurali da kurali belirleyen de bellidir
Islam kisinin kalbinin pesine düsmez, zahire göre hüküm verir
küfürse küfürdür, batilsa batildir, haksa haktir
ben bilmem yok, ben anlamam yok, acaba yok
kivirmak yok

vahdetse derdimiz
müslümanlarin birligini saglayacak temel esaslar bellidir
hakem Kuran ve Sünnettir
o halde ortak oldugumuz bu mercide anlasmak zorundayiz

ama sözde degil
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com


biliyorum konu baydi ama...

kimse de beni bundan dolayi kinamasin, Mesnevi her yerde acik acik satiliyor

KABAK HİKÂYESİ (Cilt 5 1335-1420. Beyitler s.112-118)

Bir Hanımefendi Bir Hizmetçi ve Bir Eşek… İhtirasın acı sonuçları

MEVLÂNA MESNEVİ’DE NEDEN CİNSELLİK İÇEREN HİKÂYELERE YER VERİYOR?


Önce şu soruya cevap arayalım: Şeriata göre cinsellik hakkında konuşmak yazmak veya cinselliği espriye konu etmek suç mudur; günah mıdır? Hayır böyle bir günah yoktur. İnsanlar alışkanlık töre namus gibi nedenlerle bu konuyu tabu ilan etmişlerdir. Ayrıca Mevlâna Şeriatı en ince ayrıntısına kadar bilip uygularken Tebrizli Şems’ten Hakikat İlmini öğrenmiş o günden itibaren de davranışları Hakikat İlmine göre olmuştur.


Hakikat İlmi nedir? Diyecek olursanız “İnsanın kendi varlığında Allah’a ulaşma yöntemidir”.


Hakikati öğrenen kişinin amaç ve değerleri farklıdır. Amaç iyi ahlaklı bir kişi olmak değildir. Herkesin itibarını kazanmak değildir. Yalnız ve yalnız Allah’a giden yolda mesafe almaktır.


Hakikat - Tevhit İlmini bilmeyenler asla Mevlâna’yı anlayıp tahlil edemezler. Mevlâna da önceleri Şemsin davranışlarına anlam verememiş ve sonunda “Aklımı bıraktım (yani teslim oldum) rahat ettim” demiştir. Demek ki Hakikatte yol almanın yegâne yolu yargılamamak eleştirmemek iyi-kötü kavramlarını bir tarafa itip mürşide teslim olmaktır.


Genellikle insanlar dindar bir kişinin cinselliğe merakı olmaz Mevlâna’nın da cinselliğe meraklı olmaması gerekir diye düşünürler. Bakın Mevlâna “Fihi Mâfih” adlı eserinde ne diyor?


“Veliler ve nebiler kendilerini mücahededen alıkoymazlar. İlk mücahedeleri nefislerini öldürmek; arzu ve şehvetlerini terk etmektir. Bu büyük bir savaştır. Vasıl olup emniyet makamına yerleşince eğri ve doğru onlara keşfolunur. Doğruyu eğri ile bilirler ve görürler”. (Çev: M. Ülker 1954 s.196)


Bir gerçeği karşıdakine anlatmak en iyi nasıl mümkün oluyorsa o yol seçilmelidir. Mevlâna da cinsellik içeren bir hikâyeyi bir ulvî amacı daha açık olarak anlatabileceğine karar kılmış olmalı ki kullanmakta mahsur görmemiştir. Ayrıca başta da söylediğim gibi cinsellik içeren hikâyelerin günah olduğuna dair de bir hüküm yoktur. Bu ancak eğri ile doğruyu bulma yöntemidir.


Bu hikâyeler simgelerle bazı gerçekleri Hakikat - Tevhit İlmi mensuplarına anlatırlar. Bilmeyenler ise anlayamazlar. Şimdi bu hikâyeleri anlayanlara açıklamaya çalışacağım.


KABAK HİKÂYESİ (Cilt 5 1335-1420. Beyitler s.112-118)
Bir Hanımefendi Bir Hizmetçi ve Bir Eşek… İhtirasın acı sonuçları


Bir halayık (hizmetçi) şehvetin çokluğundan hırsının fazlalığından bir eşeği kendisine alıştırmıştı. O eşek kendisine yakınlaşmayı adet edinmiş insana yakın olmayı öğrenmişti.
...
...

Açıklama: Eşekle ilişki insan nefsinin dünya zevklerini sahiplenmesini simgeler. Eğer insan eşekle yani dünya zevkleriyle hayatın tek amacı olarak ilişkiye girerse sonunda eşeğin kadını parçaladığı gibi tüm manevî hayatı yok olur.


Dünyadan zarar görmeden yararlanmak için araya eşekle kadın arasındaki kabak gibi bir engel bir mânia koymak gerekir. Bu mânia Allah gerçeğini idrak etmek gönle Allah’tan başka sevgiye ihtirasa yol vermemektir.


Allah aşkını yaratabilecek bir mürşit bulmadan kendi başına bu işi halletmeye kalkışanların sonu hüsran olur. Kitap okuyarak sohbet dinleyerek bu işler hallolmaz; muhakkak bir ustaya ihtiyaç vardır. Usta nefis ile nasıl başa çıkacağını müride onun seviyesine inerek öğretmeye başlar.


CUHA’NIN KADIN KILIĞINA GİRMESİ HİKÂYESİ (Cilt 5 3325-3330. Beyitler s.272-273)


Açıklama: Tevhide göre Hakikati bilmeyen nefsiyle yaşayan kişi cinsiyeti ne olursa olsun kadın veya erkek KADIN’dır.


Hakikati yaşayan nefsini Allah yolunda öldürmüş Müslüman etmiş varlığını Allah’a feda etmiş kişi ister kadın ister erkek olsun ERKEK’tir. Bu saptamayla insanların çoğu kadın yalnız insan-ı kâmiller erkektir.


Cenazeleri gömülen kişileri ister kadın ister erkek olsun “Er kişi niyetine” diyerek gömerler.


Kadınların örtünmesi de Tevhit İlmini bilmeyenlerin örtülü perdeli olmasının bir yansımasıdır.


Hikâyedeki Cuha insan-ı kâmildir ve perdeli olanların yani yalnızca Şeriat kurallarıyla yaşayıp Hakikatten nasibini almayanların arasına girer.


Acaba idraksal olarak kadın olanlar (bedenen kadın veya erkek) arasında Tevhidi anlayacak olanlar var mı? Diye onlarla Şeriat kuralları hakkında konuşurken bir kişiye kendisinin kadın gibi görünmesine rağmen erkek olduğunu hissettirir. Ona gerçeklerden bahseder. Duyduklarını hazmedemeyen perdeli kişi buna reaksiyon gösterir.


Günümüzde insan-ı kâmiller kendilerini belli ettiklerinde istidadı olmayanların reaksiyonlarına muhatap olurlar.


EŞCİNSELLİK (Cilt 2 3155-3160. Beyitler s.137-138)


Oğlanın iriyarı adamdan korkması. Adamın ”Korkma çocuğum ben er değilim” demesi


Açıklama: Eşcinsellik aynı cinsin olanların birbiriyle ilişkisidir. Bu durum bedensel olursa Şeriat’a göre günahtır ruhsal olursa Hakikat’e göre eşcinsellik sayılır. Allah gerçeğini idrak etmemiş bir insan-ı kâmile teslim olmamış er kişi olmayan kişinin diğer kişilerle olan her türlü ruhsal alışverişi Hakikat’e göre eşcinselliktir. Tarafların ikisinin de erkek veya kadın olması; birinin kadın diğerinin erkek olması fark etmez.


BABA İLE KIZI ARASINDA CİNSEL İLİŞKİ ÜZERİNE BİR SOHBET (Cilt 5 3716-3736. Beyitler s. 302-304)


Açıklama: Bazı insanlar bir mürşide bağlanır ama kendini korumaya alır tam teslim olmaz; eski hayatını devam ettirir. Çevresinin değerlerine önem verir. Yakınlarının mürşit hakkındaki tenkitlerinden etkilenir; mürşidine mesafeli durur. Bu durumda adeta mürşide gitmek bir hobi olarak kalır ve hayatını eskisi gibi sürdürür.


Eğer mürşit gerçek bir insan-ı kâmil ise müridi etkisi altına alır onun Tevhide uygun idraklere geçmesini temin eder. Eğer aşk galip gelirse mürit eski idraklerini çarçabuk terk eder eski çevresinin ve yakınlarının etkisinden kurtulur. Hakikat çocuğuna hamile kalır.


BİR SULTANIN BİR CARİYEYE DÜŞKÜNLÜĞÜ…
CARİYENİN YOLDA KÖLEYLE EVDE SULTANLA MACERALARI …(Cilt 5 3831-4025. Beyitler s.312-326)

Açıklama: Hakikat İlmini yaşayabilmek için güçlü bir mücadele gücüne aşka ihtiyaç vardır. Tıpkı aşık olan ve nefsini öldürmek (aslanı öldürmek) isteyen kişi gibi. Allah’a kavuşmak için yeterli aşka sahip olmayanlar sadece kitaplardan sohbetlerden zevk alanlar ise yarı yolda kalırlar. Tıpkı fare tıkırtısından etkilenen ve cariyesini kendisine güldüren padişah gibi...


NİYAZİ AŞIK


Not: Sayfa numaraları için-MEB Baskısı Veled İzbudak-Abdulbaki Gölpınarlı Çevirisi esas alınmıştır. Ancak beyit numaraları Farsça orijinal metinde ve tüm çevirilerde aynıdır...
 

garip70

Ordinaryus
Katılım
30 Kas 2009
Mesajlar
2,779
Tepkime puanı
309
Puanları
0
haşa ayetle kim alay etmiş iftira atma abdullah

İftira mı?

Birine iftira atmaktan Allah'a sığınırım...

Arı uçmuş, bilmem ne uçmuş, işin dalgasında olan ben miyim?

Ayet yazdım ayet... Uçmuşmuş muçmuşmuş, gülüşüp eğlenen ben miyim?

Hata yaptıysanız, bir estağfirullah deyin yeter... Gerisi Allah ile sizin aranızda...
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Selam

Kuranın hakemliği nasıl olacak biraz detaylandırırmısınız? Dürüst olun lütfen


"Bir meselede ihtilafa düserseniz onu cözüme kavusturmak icin Allah'a ve Resulüne götürün"

Hazir Mevlana'nin Mesnevisini konusuyorken, buradan devam edelim.

Mevlana mesnevisinin önsözünde diyor ki;

"Bu kitap Mesnevî kitabıdır. Mesnevî, hakikate ulaşma ve yakîn sırlarını açma hususunda din temellerinin, temellerinin temelidir. Allah’ın en büyük fıkhı, Allah’ın en aydın yolu, Allah’ın en açık delilidir..."

bir baska tercümede:

"Rahmân ve Rahim olan Allah Teala'nın ismiyle bu kitabın te'lifine başlarım. Bu kitap Mesnevî'dir; ve o, Allah'a vusûl ve yakîn sırlarının keşfinde dînin asıllarının asıllarının asıllarıdır; ve o Allah’ın en büyük fıkhı ve Allah’ın parlak yolu ve Allah’ın pek açık burhânıdır. "

Bu iddia dogru olabilir mi? "Kuran'in hakemliligi nasil olacak" soruna da cevap olaacaktir ins.

Bakalim Rabbimiz ne diyor;

"O halde, yazıklar olsun onlara ki, kendi elleriyle, ilahi kelam(dan olduğunu iddia ettikleri hususlar)ı kaydettikten sonra, az bir kazanç elde etmek için, "Bu Allah'tandır!" derler. (Böyle diyerek) kendi elleriyle kaydettiklerinden ötürü yazıklar olsun onlara! Ve yine bütün o kazandıklarından ötürü yazıklar olsun böylelerine!"

"Onlardan öylesi de var ki, (söyledikleri) Kitab-ı Mukaddes'den olmadığı halde ondan olduğunu düşünesiniz diye dilleriyle Kitab-ı Mukaddes'i çarpıtırlar ve Allah'tan olmadığı halde, "Bu, Allah'tandır!" derler; böylece bile bile Allah hakkında yalanlar uydururlar."

Burada acikca Allah'a, kitaba, kurana, islama iftira var.

Ne yapacagiz simdi? Allah "yaziklar olsun onlara" diyor, biz kiviracakmiyiz, yok öyle demek istememistir, kalbine muttali degiliz, bizi asar bu isler mi diyecegiz?

Yahu kimi kime karsi korumaya calisiyoruz? Allah askina yapmayin. Bu kadar kepazelik olur mu?


 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83


İftira mı?

Birine iftira atmaktan Allah'a sığınırım...

Arı uçmuş, bilmem ne uçmuş, işin dalgasında olan ben miyim?

Ayet yazdım ayet... Uçmuşmuş muçmuşmuş, gülüşüp eğlenen ben miyim?

Hata yaptıysanız, bir estağfirullah deyin yeter... Gerisi Allah ile sizin aranızda...

arkadaşım sen anlamadın herhalde biz orda arıya değil uçtuklarını idaa ettikleri super pirlere güldük
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
evet lanfos karar kıldınmı sen bu kadar beklemezdin muzaffer komutan edasıyla cevap verirdın ne oldu hayal kırıklığına mı ugradan mesnevıde peygamberlere atılan iftiraları görünce
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,170
Tepkime puanı
3,188
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::



"Bir meselede ihtilafa düserseniz onu cözüme kavusturmak icin Allah'a ve Resulüne götürün"

Hazir Mevlana'nin Mesnevisini konusuyorken, buradan devam edelim.

Mevlana mesnevisinin önsözünde diyor ki;

"Bu kitap Mesnevî kitabıdır. Mesnevî, hakikate ulaşma ve yakîn sırlarını açma hususunda din temellerinin, temellerinin temelidir. Allah’ın en büyük fıkhı, Allah’ın en aydın yolu, Allah’ın en açık delilidir..."

bir baska tercümede:

"Rahmân ve Rahim olan Allah Teala'nın ismiyle bu kitabın te'lifine başlarım. Bu kitap Mesnevî'dir; ve o, Allah'a vusûl ve yakîn sırlarının keşfinde dînin asıllarının asıllarının asıllarıdır; ve o Allah’ın en büyük fıkhı ve Allah’ın parlak yolu ve Allah’ın pek açık burhânıdır. "

Bu iddia dogru olabilir mi? "Kuran'in hakemliligi nasil olacak" soruna da cevap olaacaktir ins.

Bakalim Rabbimiz ne diyor;

"O halde, yazıklar olsun onlara ki, kendi elleriyle, ilahi kelam(dan olduğunu iddia ettikleri hususlar)ı kaydettikten sonra, az bir kazanç elde etmek için, "Bu Allah'tandır!" derler. (Böyle diyerek) kendi elleriyle kaydettiklerinden ötürü yazıklar olsun onlara! Ve yine bütün o kazandıklarından ötürü yazıklar olsun böylelerine!"

"Onlardan öylesi de var ki, (söyledikleri) Kitab-ı Mukaddes'den olmadığı halde ondan olduğunu düşünesiniz diye dilleriyle Kitab-ı Mukaddes'i çarpıtırlar ve Allah'tan olmadığı halde, "Bu, Allah'tandır!" derler; böylece bile bile Allah hakkında yalanlar uydururlar."

Burada acikca Allah'a, kitaba, kurana, islama iftira var.

Ne yapacagiz simdi? Allah "yaziklar olsun onlara" diyor, biz kiviracakmiyiz, yok öyle demek istememistir, kalbine muttali degiliz, bizi asar bu isler mi diyecegiz?

Yahu kimi kime karsi korumaya calisiyoruz? Allah askina yapmayin. Bu kadar kepazelik olur mu?






diyelim ileri teknikte bir mantık teoremi geliştirdim
ve denklemin sekisiznci satrında "Allah yok" (haşa) geçmektedir

ama ileri teknik mantığı bilmeyen zatlar; feveranı basıp
"bu mantık ateizmden başkası değil" demesi doğru mudur?
tabiki değildir

işin erbabı çözümleyecek
bu satır çözümün ve sonucun parçası mı
yoksa önermelerin bir bölümü mü anlayıp bize de izah edecek

problem ise mevlanayı tahlil edenlerin hemen hepsinin tarafgir olması
ya körükörüne perdeliyor
yada şirk yokuşuna sürüyor

sizi bilmem hocam
ama ben tarafsız analizleri bekleyeceğim
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars


ama ben tarafsız analizleri bekleyeceğim

Selam

Tarafsız analiz olacağını düşünmüyorum analiz edecek kişi illaki bir tarafa göre analiz edecektir.
Şöyle düşünebiliriz bizi ilgilendiren ile ilgilenmeyi ve analiz etmeyi müminleri düşünmesi gerekmez mi?
 

Fethul-Bâri

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
770
Tepkime puanı
8
Puanları
0
evet lanfos karar kıldınmı sen bu kadar beklemezdin muzaffer komutan edasıyla cevap verirdın ne oldu hayal kırıklığına mı ugradan mesnevıde peygamberlere atılan iftiraları görünce

Mesnevinin m'sini okumamışsın kopyala yapıştır yaparak burda show yapmaya çalışıyorsun.Seni dinleyen kişiler anca senin gibi 2-3 kişidir.O da Mavi kuş , adams ve havas :D
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
Mesnevinin m'sini okumamışsın kopyala yapıştır yaparak burda show yapmaya çalışıyorsun.Seni dinleyen kişiler anca senin gibi 2-3 kişidir.O da Mavi kuş , adams ve havas :D

Selam

Ayıp olmuyor mu? Benim mesnevi ile ilgili hiç görüşüm olmuşmu!!! deliganlı olun biraz kardeşim cevaplarınıza başkalarını katmadan cevaba cevap verin kişisellik yapmayın edep yahu edep
 

Fethul-Bâri

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
770
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Selam

Ayıp olmuyor mu? Benim mesnevi ile ilgili hiç görüşüm olmuşmu!!! deliganlı olun biraz kardeşim cevaplarınıza başkalarını katmadan cevaba cevap verin kişisellik yapmayın edep yahu edep

Kardeş söylemediysen senden özür dilerim.Fakat bu kişi haddini her geçen gün aşıyor.Buna da kimse bişey demiyor.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
Kardeş söylemediysen senden özür dilerim.Fakat bu kişi haddini her geçen gün aşıyor.Buna da kimse bişey demiyor.

Sizede selam

Kardeşim burası bir platform yahu burada fikirler tartışılır görüşler belirtileri aynı fikir yada görüşte olmak zorunda değiliz ki kimse kimseyi kırmadan incitmeden fikir ve düşüncelerini paylaşmak ile yükümlüdür biraz saygılı olalım herkese cevap vermez zorundada değilsiniz Bir müslümana yakışan Selam deyip geçmesini bilmektir.

Kimin ne zaman ve nasıl doğruya ulaşacağını siz bilemezsiniz Allah herşeyi görüyor ve biliyor bu size yetmiyor mu?
 

Fethul-Bâri

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
770
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Sizede selam

Kardeşim burası bir platform yahu burada fikirler tartışılır görüşler belirtileri aynı fikir yada görüşte olmak zorunda değiliz ki kimse kimseyi kırmadan incitmeden fikir ve düşüncelerini paylaşmak ile yükümlüdür biraz saygılı olalım herkese cevap vermez zorundada değilsiniz Bir müslümana yakışan Selam deyip geçmesini bilmektir.

Kimin ne zaman ve nasıl doğruya ulaşacağını siz bilemezsiniz Allah herşeyi görüyor ve biliyor bu size yetmiyor mu?

Selam üzerinize olsun.Haklı olduğunuz pay var , olmadığını pay var.Bu kişilere tatlı dille konuştum.Hiçbir fayda olmadı yine bana kükrediler.Ve kendilerini daha da haklı hissettiler.Üstelik öyle şeyler söylendi ki : Bir hususu inkar ediyorlardı.Fakat bunun ayette geçtiğini bile bilmiyorlardı.Dabbenin çıkışı,isra olayı gibi konuların daha ayetle sabit olduğunu bilmeden anında inkar ediyorlardı.

Bazen böyle kişilere ağzının payı verilmeli , gerekirse Kurana ve sünnete böyle hakaret edenleri banlayıp , burada fitneye sebeb olunmamalı.Vesselamu Aleykum
 
Üst