spesifik
آزادی قید و بند
ömerusta farkında olmadan hadislere mi ittiba edivermiş ))
konuyu kim güncelledi parmak kaldırsın ...
konuyu kim güncelledi parmak kaldırsın ...
senin inandığın ilah sigara içenlere tuzakmı kurdu hükmünü bildirmedi bişeyin hesabını sormak adil olmakla izah edile bilirmi
şarabın hükmü bidirerek biranık hükmünüde bildirmiş amakuran tafsilat kitabi degil
genel gecer hükmü koyar o kadar
fikhin alanina giren, gelmis gelecek bütün hususlara deginseydi herhalde bir kütüphane dolusu kitap yine de yetmezdi
ömerusta farkında olmadan hadislere mi ittiba edivermiş ))
konuyu kim güncelledi parmak kaldırsın ...
şarabın hükmü bidirerek biranık hükmünüde bildirmiş ama
bir yerde kaçırıyorsunuz farkında olmadanbüşra bacım ben hadisleri ret eden bir adam değilim ben yalan yanlış kurana uymayan ayetlere zıt olan rivayetlere karşıyım kabul etmem bunu anlaşalım
gelelim konumuza siğara mekruh vede sağlığı bozan yavaş yavaş intihar malzemesidir yani üzerinde ayet olmadığını savunanlar
israfın haram olduğunu görmezden gelmektedir insan hayatını canı ruhu hiçe sayıyorlar insan haklarını hiçe sayıyorlar
siğara nın üzerinde haram hükmü yok diyenler bunları düşünmek bile istemiyor lar bislik bir malzemedir içen belasını bırakan mevlasını bulur derim haramdır .
sigaranin hükmünü nerede bildirmis
yap bakalim bi kiyas
öyl bildirilmiş bi hüküm olsaydı mesep imamları o kıyası yapar pureplem kalmazdı esas olan öyle bi hükmün bildirilmemiş olmasının hikmetini anlıya bilmek
elbette var olmaz mi
adi üzerinde mekruh-harama yakin
sagliga zarar, cevreye zarar, cebe zarar, ekonomiye zarar, zarar oglu zarar
iş tebunu konuşuyom sigaradan dolayı hesaba çekilip cezalan dırılıcanız iddiana itiraz ediyom
Bu is öyle degil ve de kolay da olmaz ve ilkönce bizler bunun ehli de degiliz ve sonra bizede bu da kalmamistir.Nice konularda ahkam kesenler şuncacık konunun içinden çıkamıyorsunuz ya.sigara içen kolay kolay haram demez yada babası içiyorsa eşi dostu evladı içiyorsa haram demesi pek kolay değilkdir.Ancak sigara hem kişinin kendisine zararlı hem de zevk için kul hakkına girdiği için etrafını zehirlediği için haram mı değil mi buna forumun en güvenilir kişileri cevaplasın.siz söyleyin deseler bana ben haram derim.
Bu is öyle degil ve de kolay da olmaz ve ilkönce bizler bunun ehli de degiliz ve sonra bizede bu da kalmamistir.
Sen sirf kendi acindan o meseleye öyle bakip kesip atamazsin senin fikrin bu konuda Mantik olur veya tek akla dayanir sen haram demek istedigin icin de ona haram olarak bakarsin sirf buna karsi oldugun icin ben buna haram derim de dersin sende baskalarida bunu diyemez.
Sira ile geliyorum yazilanlara bakiyorum vede cevab da yazmaya calicagim biiznillah.ne dediğimi anlamamışsınız.
Tamam diyelim böyle peki efendim buna sirf böyle oldugu icin de haram denir mi veya denilmez mi iste mesele burda bu ise bir vakia olur.kokusu zaten idrar gibi.iradesi zayıf kişilerin kullandığı bir ot.metrelerce öteden içenin kokusu gelir burnuma ve kaldırım değiştiririm.
mağdem eski yazılara gidiyorsunuz o zaman biraz daha gidin ve haram ile ilgili ne yazdığıma bir bakın..Tamam diyelim böyle peki efendim buna sirf böyle oldugu icin de haram denir mi veya denilmez mi iste mesele burda bu ise bir vakia olur.
kaptan sen de yaziyorsan tam yaz adam akil li böyle eksik de yazma ilmi de birseyde yarim yamamalik da yapma bu ne simdi var olan bir sey inkar mi ediyorsun yoksa onu yok mu sayiyorsun bana de bakalim nass denil di mi ne anlasilir tek sey mi yoksa iki sey mi bu konuda Allahu teala ona bir yet ki vermis mi yoksa vermemis mi birde mekruh harama yakinmis bunu da kim diyor mekruh mekruh dur eger öyle senin dedigin gibi olsa da hic 1 kac kere olsun onun gectigi yerde bir bahis olarak sunu demezler mi ve yazmazlar mi idi tahrimen mekruh diye.islam'da bir seyi helal veya haram kilma yani helal ve haram kriterlerini belirleme yetkisi sadece ve sadece Allah'a mahsustur.peygamberimizin dahi böyle bir yetkisi yoktur.dikkat edin hadisler"Allah resulü haram etti(harreme'n nebi) demez,Allah resulü yasakladi (nehe'n nebi) der".arada fark var aynen bunun gibi ne hanefi,ne safii,ne hanbeli,ne maliki ne de bilmem ne.hic kimse Allah yerine kaide koyamaz.haram diyebilmek icin kesin acik nas bulunmasi gerekir,icki haramdir cünkü kesin nass vardir gibi haramliliginda kesin bir nass bulunmadigi durumlarda verilebilecek en güzel hüküm haniflerin benimsedigi "mekruh"sözüdür. yani harama yakin ama haram degil.
Buda simdi bir soru bizler bu zamana kadar ne kadar cok mekruh isledik sende bunu biliyormusun.mekruh olan birşeyi gerçek bir mümin uygular mı?