Eskiden beri ögrendigimize göre bilende konusuyor bilmeyende ve baska bir ifade ile okuyanda konusuyor okumayanda ve de buna ilaveten de mevzu hakkinda ona vakif olan da konusuyor ve ona vakif olmayanda ilimsiz konusma olmaz ve bu cok sey icin de böyle olur hep normal de biiznillah.
Bir misal olarak konusmak icin bilgi ve her hangi seye cevap vermek ona dair aciklama yapmak malumat vermek ve redd ve de tenkid etmek aleyhide ve lehde olsun makul ve makbulluk adina güne bu gibi seylerde olsun kisacasi bilgi ilk hetab da lazim gelir.
Herkes söylediginin ve yaptiginin bir gün hesabini o yüce yaratana verecek ve bunun icin insanoglu o söylediklerinden ve de ayni zamanda o yapmis olduklarindan dolayi günün birinde hesaba cekilip hepsi icin hesab verecek Allahu teala ya.
Herkes bildigi kadar konussa veya onun kadar bir seyler yapa bilseydi ister istemez kafi olur idi ve malesef insanoglu bildigi seyde de konusuyor bilmedigi seydede insan ister istemez ilkhetab da o bildigi sey ile mükellef olur ve bilmedigi seyle mükellef degil ilimsiz amel de olmaz ve bir sey hakkinda söz de etmek olmaz ve cevap da sonra red ve kabul da olmaz.
Bir misal olarak konusmak icin bilgi ve her hangi seye cevap vermek ona dair aciklama yapmak malumat vermek ve redd ve de tenkid etmek aleyhide ve lehde olsun makul ve makbulluk adina güne bu gibi seylerde olsun kisacasi bilgi ilk hetab da lazim gelir.
Herkes söylediginin ve yaptiginin bir gün hesabini o yüce yaratana verecek ve bunun icin insanoglu o söylediklerinden ve de ayni zamanda o yapmis olduklarindan dolayi günün birinde hesaba cekilip hepsi icin hesab verecek Allahu teala ya.
Herkes bildigi kadar konussa veya onun kadar bir seyler yapa bilseydi ister istemez kafi olur idi ve malesef insanoglu bildigi seyde de konusuyor bilmedigi seydede insan ister istemez ilkhetab da o bildigi sey ile mükellef olur ve bilmedigi seyle mükellef degil ilimsiz amel de olmaz ve bir sey hakkinda söz de etmek olmaz ve cevap da sonra red ve kabul da olmaz.