Bu dersimizde bir roketin egzozundan çıkan alevleri yapacağız. Daha önceden çizdiğim basit bir roket modelini açıyorum.
Create >Helpers >Atmospherics >Shere Gizmo komutlarına tıklıyarak sahnemize bir küresel Gizmo nesnesi oluşturuyoruz... Ardından Modify menüsüne gelerek Hemisphere'i aktif hale gitiriyoruz. Böylece Gizmo nesnemiz yarım hale gelecektir. Muhtemelen istediğiniz konumda olmayacaktır, Rotate komutunu kullanarak istediğiniz konuma getirin.
Uniform Scale komutunu kullanarak yanda gösterilen şekli verin...
Render >Enviroment '8' ile yandaki pencereyi açın. Add yazan butona tıklayarak açılan pencereden Fire Effect'i seçin. Hemen ardından Pick Gizmo yazan butona tıklayın ve sahnedeki gizmo nesnenizi seçin...
Renkler normalde sarı ve kırmızı şeklinde ben biraz değişiklik olsun diye değiştirdim. Renkleri ayarladıktan sonra yandaki resimde mavi ile gösterilen değerleri değiştirin.
Eğer alevlere animasyon vermek isterseniz Auto Key düğmesine tıklayın animasyon çubuğunu 100'üncü kareye getirin ve Motion Başlığı altında bulunan Phase değerini artırın.