Roket Alevi Oluşturma [ 3D Max Ders ]

mustafa

Profesör
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
1,972
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Konum
Ankara
max_tut25_01.gif


Bu dersimizde bir roketin egzozundan çıkan alevleri yapacağız. Daha önceden çizdiğim basit bir roket modelini açıyorum.

max_tut25_02.gif


Create >Helpers >Atmospherics >Shere Gizmo komutlarına tıklıyarak sahnemize bir küresel Gizmo nesnesi oluşturuyoruz... Ardından Modify menüsüne gelerek Hemisphere'i aktif hale gitiriyoruz. Böylece Gizmo nesnemiz yarım hale gelecektir. Muhtemelen istediğiniz konumda olmayacaktır, Rotate komutunu kullanarak istediğiniz konuma getirin.

max_tut25_03.gif


Uniform Scale komutunu kullanarak yanda gösterilen şekli verin...

max_tut25_04.gif


Render >Enviroment '8' ile yandaki pencereyi açın. Add yazan butona tıklayarak açılan pencereden Fire Effect'i seçin. Hemen ardından Pick Gizmo yazan butona tıklayın ve sahnedeki gizmo nesnenizi seçin...

max_tut25_05.gif


Renkler normalde sarı ve kırmızı şeklinde ben biraz değişiklik olsun diye değiştirdim. Renkleri ayarladıktan sonra yandaki resimde mavi ile gösterilen değerleri değiştirin.

max_tut25_06.gif


Eğer alevlere animasyon vermek isterseniz Auto Key düğmesine tıklayın animasyon çubuğunu 100'üncü kareye getirin ve Motion Başlığı altında bulunan Phase değerini artırın.
 
Üst