Reğaib Namazı diye bir namaz sünnette var mı?

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
arapçam kıttır ancak naklettiğin metin ile yukarıda verdiğim tercüme -linke bak-
İbnul Hac, Malik'in bu konuda mezhebi şudur diyor...


وَأَمَّا مَذْهَبُ مَالِكٍ - رَحِمَهُ اللَّهُ تَعَالَى -: فَإِنَّ صَلَاةَ الرَّغَائِبِ مَكْرُوهٌ فِعْلُهَا، وَذَلِكَ جَارٍ عَلَى قَاعِدَةِ مَذْهَبِهِ؛ لِأَنَّ تَكْرِيرَ قِرَاءَةِ السُّورَةِ الْوَاحِدَةِ فِي رَكْعَةٍ وَاحِدَةٍ يَمْنَعُهَا؛ لِأَنَّهُ لَمْ يَكُنْ مِنْ فِعْلِ مَنْ مَضَى، وَالْخَيْرُ كُلُّهُ فِي الِاتِّبَاعِ لَهُمْ - رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ -

Tercümede metnin tamamını vermedikleri için bu namaz sanki İmam Malik zamanında biliniyor gibi bir hava verilmiş.

Ancak tercümeyi tam yaparsak anlaşılır :

Tam tercüme şöyle :İbnul Hac El Maliki diyor ki : Malik (rahimehullahu teala)'ın mezhebine gelince , Reğaib namazının kılınışı mekruhtur.Bu onun mezhebinin kaidesi üzere cereyandır.Çünkü (İmam Malik) nafile bir namazda bir rekatta bir surenin birkaç defa tekrar edilmesini men etmiştir.Çünkü bu fiil öncekilerde görülen birşey değildir.Hayrın tamamı onlara uymaktır.Allah onlardan razı olsun.

(El-Medhal,1/294)





 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ

Evet böyle bir emir var.

صلوا كما رأيتموني أصلي


Muhbiri Sadık Nebi asv ne diyor : Benim nasıl namaz kıldığımı görürseniz öyle namaz kılın.

وقال المباركفوري في المرعاة: قوله: (صلوا كما رأيتموني أصلي) أي في مراعاة الشروط والأركان والسنن والآداب.




Mubarekfuri diyorki : Yani Şart ve Erkanlarına , Sünnet ve Edeplerine uyarak (Ben nasıl namaz kılıyorsam öyle kılın) manasındadır.


Nitekim Sahabe ve onları gören Tabiin , Tebei Tabiin yani İslamın İlk 3 asrı böyle yapmıştır.


Bu hadis vucup ifade ediyor.Emirdir.

Resulullahın yapmadığı birşeyi sünnet diye yaftalamak bu emre karşı gelmektir.


Yaw senin kafan sadece iyi değil, aynı zamanda mermer galiba !.. “Benim nasıl namaz kıldığımı görürseniz öyle namaz kılın.”Emr-i şerifi namazın nasıl kılınacağına dair bir emirdir. Yani, namazın anatomisi-yapısı ile ilgilidir. Farzların, vaciplerin, sünnet ve mustehabların nerede, nasıl ve kaç kez tekrar edi,lerek yapılacağına dairdir. Nafilelerin hangi gün ve gece ne kadar yapılacağına dair bazı sünnetler varsa da müslümanlar için nevafilde bir tahdit asla yoktur. Nitekim, Rasulullah (s.a.v.) Efendimiz ayakları şişene kadar namaz kıldığı Ayşe validemizden mervidir. Kusura bakma ama, yarım hocalar gibi, milleti dinden etmeden sesini kessen hiç fena olmaz! Yazılarını ARAPÇA Metinlerle süsleyerek sanırım forumda müftülük taslıyorsun ama, gördüğün gibi böyle büyük falsolar yapıyorsun ! Hadi şimdi git de hocan gelsin buraya !.. Yoksa, sen –bu kadar acemi olduğuna göre- Cübbelinin yetiştirdiklerinden biri misin ?
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Nafilelerin hangi gün ve gece ne kadar yapılacağına dair bazı sünnetler varsa da müslümanlar için nevafilde bir tahdit asla yoktur.

İşte açığın burda çıktı.Bir hadisi kabul ediyorsun öbürünü inkar ediyorsun.Hadislere bütün olarak bakman lazım.Sahihi Müslimde verdiğim tek hadisi kibrin yüzünden red ederek Ğunyedeki rivayetleri sahih hadis diye getirip kendini haklı çıkarmaya çalışıyorsun.Yazık...

وَفِي رِوَايَةٍ : لَا تَخْتَصُّوا لَيْلَةَ الْجُمُعَةِ بِقِيَامٍ مِنْ بَيْنِ اللَّيَالِي ، وَلَا [ ص: 210 ] تَخُصُّوا يَوْمَ الْجُمُعَةِ بِصِيَامٍ مِنْ بَيْنِ الْأَيَّامِ ، إِلَّا أَنْ يَكُونَ فِي صَوْمٍ يَصُومُهُ أَحَدُكُمْ

Resulullah sav buyurdular ki : Geceler arasında sadece cuma gecesini ibadete tahsis etmeyin; yine günler arasında oruç tutmak için sadece cuma gününü tahsis etmeyin. Ancak sizden biri adeti olan bir orucu tutuyorsa bu müstesnadır." (Neylü'l Evtar, 4, 249; İslam Fıkhı Ansiklopedisi, Vehbe Zuhayli, c.3, s. 124)

Ulemanın büyükleri Miladi 1022 'lerden sonra icad edilen Reğaib namazının bidat olduğunu söylemişlerdir.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ

İşte açığın burda çıktı.Bir hadisi kabul ediyorsun öbürünü inkar ediyorsun.Hadislere bütün olarak bakman lazım.Sahihi Müslimde verdiğim tek hadisi kibrin yüzünden red ederek Ğunyedeki rivayetleri sahih hadis diye getirip kendini haklı çıkarmaya çalışıyorsun.Yazık...

وَفِي رِوَايَةٍ : لَا تَخْتَصُّوا لَيْلَةَ الْجُمُعَةِ بِقِيَامٍ مِنْ بَيْنِ اللَّيَالِي ، وَلَا [ ص: 210 ] تَخُصُّوا يَوْمَ الْجُمُعَةِ بِصِيَامٍ مِنْ بَيْنِ الْأَيَّامِ ، إِلَّا أَنْ يَكُونَ فِي صَوْمٍ يَصُومُهُ أَحَدُكُمْ

Resulullah sav buyurdular ki : Geceler arasında sadece cuma gecesini ibadete tahsis etmeyin; yine günler arasında oruç tutmak için sadece cuma gününü tahsis etmeyin. Ancak sizden biri adeti olan bir orucu tutuyorsa bu müstesnadır." (Neylü'l Evtar, 4, 249; İslam Fıkhı Ansiklopedisi, Vehbe Zuhayli, c.3, s. 124)

Ulemanın büyükleri Miladi 1022 'lerden sonra icad edilen Reğaib namazının bidat olduğunu söylemişlerdir.

Müslimde geçtiğin söylediğin şu hadisin hangi konuda ve A.Davudoğlunun şerhindeki cildini hele bir söyler misin ?
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Tamam da, "Veliyullah"a "Regaib namazı vardır, o namazı kılınız" şeklinde "ilham" geldiyse ne olacak..???

Bu manada mütalaa edin mes'eleyi...

İlham bir ilimdir...
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Müslimde geçtiğin söylediğin şu hadisin hangi konuda ve A.Davudoğlunun şerhindeki cildini hele bir söyler misin ?



(Nevevî,Müslim Şerhi,Kitabus Siyâm,no:1144 ; Ahmed Davudoğlu,Müslim Tercüme ve Şerhi,Oruç Babı,148 ; Beyhâki,Sünenül Kübrâ,no:2724 -sahih- )

Davutoğlunun Şerhi de bende var dur ben sana nakledeyim :

Bu hadîsler mutlak olarak vârid olan Câbir hadîsini takyid etmektedirler. İstisnadan anlaşılıyor ki bir gün evvelinden yahut bir gün sonra da tutmak suretiyle Cuma günü oruç caizdir.
Oruç tutmayı âdet edinenlerin dahi Cumâ'ya tesadüf ettikleri zaman o günü tutmaları caizdir.
Nevevî diyor ki: Bu hâdisde cuma gecesini nafile namaz için, cuma gününü de nafile oruç için tahsîs etmekten sarahaten nehiy buyurulmuştur. Ulemâ bunun mekruh olduğuna ittifak etmişlerdir. Nevevî «Regaib» denilen namazın da bilittifak mekruh olduğunu söylemekte, bunu bid'atçıların uydurdukları münker bir bid'attan olduğundan bahisle uyduranlara lanet okunmaktadır.(Ahmed Davudoğlu,Müslim Tercüme ve Şerhi,Oruç Babı,148)





 

Ahter

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Tepkime puanı
186
Puanları
0
Konum
antalya
Günümüzde her evde olan Ömer Nasuhu efendinin meşhur ilmihalinde,'' ..'Bu gecede kılanacak namazın sünnet ve ya mendub olması hakkında kuvvetli bir delil bulunmamaktadır.Bu gecede toplanıp cemaatle namaz kılınması bid'at sayılmaktadır'' demektedir..
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Yaw senin kafan iyi galiba ahbab ! Bir Müslüman nafile ibadetlerini tıpa-tıp neden Resulullah sav, Eshabı Kiram,Tabiin,Tebei Tabiin,Selef (Mutekaddim Ulema) ,Halef ( Muteahhir Ulema) gibi yapsın ki ?.. Böyle bir emir mi var ? Neticede Regaib gecesinde bir nafile namaz kılınıyor. Bunu ille de birilerinin yapmış olma şartı asla yoktur ! Dinde eksik varmış gibi namaz koyar”yaftası herhalde kendi işkembenden çıkmış olacak ! Eğer, böyle bir şey olmuş olsaydı, hiç kimsenin nafile namaz kılmaması lazım gelirdi ! Nafile namazlara ambargo koyan adamın alnı karışlanır alnı !..
“Tembellik eder!” diye bahsetttiğin 3. Maddedeki yaftan ise doğrusu çok komik!.. Başkaları adına böyle konuşma hakkını kimden aldığını söylersen ona haddini bildirelim ! Yok senin fikrin ise, bu forum kargaları güldürmek isteyenlerin forumu değil diyorum ! Bak yazdıklarına çok dikkat et, İlk teşekkürü basanın forumdaki hiç bir zaman Müslümanlıkla müşerref dahi olamamış Yalnız Kurancı bir Hadis münkiri !

Bizden sana şimdilik bu kadar DERS YETER DİYE DÜŞÜNÜYORUM.

Bu namazın sünnet olduğunu söylemedin mi sen, sünnet ne demek?



Tapatalklandı.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ

(Nevevî,Müslim Şerhi,Kitabus Siyâm,no:1144 ; Ahmed Davudoğlu,Müslim Tercüme ve Şerhi,Oruç Babı,148 ; Beyhâki,Sünenül Kübrâ,no:2724 -sahih- )

Davutoğlunun Şerhi de bende var dur ben sana nakledeyim :

Bu hadîsler mutlak olarak vârid olan Câbir hadîsini takyid etmektedirler. İstisnadan anlaşılıyor ki bir gün evvelinden yahut bir gün sonra da tutmak suretiyle Cuma günü oruç caizdir.
Oruç tutmayı âdet edinenlerin dahi Cumâ'ya tesadüf ettikleri zaman o günü tutmaları caizdir.
Nevevî diyor ki: Bu hâdisde cuma gecesini nafile namaz için, cuma gününü de nafile oruç için tahsîs etmekten sarahaten nehiy buyurulmuştur. Ulemâ bunun mekruh olduğuna ittifak etmişlerdir. Nevevî «Regaib» denilen namazın da bilittifak mekruh olduğunu söylemekte, bunu bid'atçıların uydurdukları münker bir bid'attan olduğundan bahisle uyduranlara lanet okunmaktadır.(Ahmed Davudoğlu,Müslim Tercüme ve Şerhi,Oruç Babı,148)


İşte Müslim’deki metin aynen aşağıdaki gibidir. Görüldüğü gibi, burada yalnız Cuma Günü oruç tutmanın tenzihi bir mekruh olduğundan bahsedilmektedir. Bu hadis-i şerife ilâve yaparak Cuma Gecesi nafile namaz da kılınmaz diyen sadece İmam Nevevidir. Nafile namaz da kılınmaz diye hadiste geçen metin burada zikredilmemiştir. Sadece İmam Nevevi’nin kavli yazılmıştır. Kaldı ki, İmam Nevevi Şafi Mezhebine mensub bir alimdir. Biz ise, Hanefi Mezhebine bağlıyız. Şafi alimlerinin görüş, düşünce ve kavilleri bizi asla bağlamaz ! İmam Nevevinin bu tuhaf görüşü sanki bütün ümmeti bağlıyormuş gibi buraya yazı asmak, en azından diğer üç mezhebe saygısızlıktır. Ve bu saygısızlığı sen burada yapmış bulunuyorsun !

148- (...) Bana Ebû Küreyb rivayet etti. (Dedi ki) : Bize Hüseyin yani Cû'fi, Zâide'den, o da Hişâm'dan-, o da İbni Sîrin'den, o da Ebû Hüreyre (Radiyalhhûanh)'Aan, o da Peygamber (Stülallahü Aleyhi ve Seilem) 'den naklen rivayet etti:«Geceler arasından cuma gecesini nafile oruç için tahsis etmeyin. An­cak birinizin tutmafaa olduğu orucuna tesaadüf ederse o başka.» buyur­muşlar.Bu hadîsi Buhâr'i ile İbni Mâce dahi «Kitâbu's-Savm» datahrîc etmişlerdir.Hadîsin muhtelif rivayetleri vardır. İmam Ahmed'in tahric ettiğibir rivayette:«Bir adam Ebû Hüreyreye:Cuma günü oruç tutmaktan halkı meneden ten misin ? dedi. Ebû Hüreyre üç defa :Evet, Kabe'nin Rabbine yemin ederim ki benim, Ben hakikaten Mühammed (Sallaltahü Aleyhi ve Sellem)«Sizden biriniz yalnız başına Cuma günü oruç tutamaz. Ancak onunla birlikte başka günlerde de tutarsa ne âla.» buyururken işittim. Dedim.» buyurulmaktadır.Bu hadîsler mutlak olarak vârid olan Câbir hadîsini takyid et­mektedirler. İstisnadan anlaşılıyor ki bir gün evvelinden yahut bir gün sonra da tutmak suretiyle Cuma günü oruç caizdir.Oruç tutmayı âdet edinenlerin dahi Cumâ'ya tesadüf ettikleri zaman o günü tutmaları caizdir.Nenevî diyor ki: Bu hâdisde cuma gecesini nafile namaz için, cuma gününü de nafile oruç için tahsîs etmekten sarahaten nehiy bu-yurulmuştur.» Ulemâ bunun mekruh olduğuna ittifak etmişlerdir.Nevevî «Regaib» denilen namazın da bilittifak mekruh olduğunu söylemekte, bunu bid'atçıların uydurdukları münker bir bid'attan oldu­ğundan bahisle
uyduranlara lanet okunmaktadır.


Not: Nafile namazlarda kuvvetli delil aranamaz. Çünkü, adı üstünde nafiledirler. Dileyen kılar dilemeyen kılmaz. Öküzün altında buzağı aramanın alemi yoktur. Rasulullah (s.a.v.) Efendimizin ayakları şişene kadar namaz kıldığı sabit mi değil mi ? Şu halde kimse gelip burada laga-luga etmesin!
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Peygamberimiz, Regaib günü gecesinde özel olarak "Regaib Namazı" kıldı mı..?

Regaib Gecesi'nde bir insanın sabaha kadar nafile, kaza namazları kılması başka,

İki rekat ya da dört rekat ya da daha fazla rekat Regaib Namazı niyyitiyle namaz kılması başkadır...

Madem Peygamberimiz özel olarak Regaib Namazı kılmışsa biz neden O'nun sünnetinden mahrum olalım..?

Biz de kılarız...
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
İşte Müslim’deki metin aynen aşağıdaki gibidir. Görüldüğü gibi, burada yalnız Cuma Günü oruç tutmanın tenzihi bir mekruh olduğundan bahsedilmektedir. Bu hadis-i şerife ilâve yaparak Cuma Gecesi nafile namaz da kılınmaz diyen sadece İmam Nevevidir. Nafile namaz da kılınmaz diye hadiste geçen metin burada zikredilmemiştir. Sadece İmam Nevevi’nin kavli yazılmıştır. Kaldı ki, İmam Nevevi Şafi Mezhebine mensub bir alimdir. Biz ise, Hanefi Mezhebine bağlıyız. Şafi alimlerinin görüş, düşünce ve kavilleri bizi asla bağlamaz ! İmam Nevevinin bu tuhaf görüşü sanki bütün ümmeti bağlıyormuş gibi buraya yazı asmak, en azından diğer üç mezhebe saygısızlıktır. Ve bu saygısızlığı sen burada yapmış bulunuyorsun !

148- (...) Bana Ebû Küreyb rivayet etti. (Dedi ki) : Bize Hüseyin yani Cû'fi, Zâide'den, o da Hişâm'dan-, o da İbni Sîrin'den, o da Ebû Hüreyre (Radiyalhhûanh)'Aan, o da Peygamber (Stülallahü Aleyhi ve Seilem) 'den naklen rivayet etti:«Geceler arasından cuma gecesini nafile oruç için tahsis etmeyin. An*cak birinizin tutmafaa olduğu orucuna tesaadüf ederse o başka.» buyur*muşlar.Bu hadîsi Buhâr'i ile İbni Mâce dahi «Kitâbu's-Savm» datahrîc etmişlerdir.Hadîsin muhtelif rivayetleri vardır. İmam Ahmed'in tahric ettiğibir rivayette:«Bir adam Ebû Hüreyreye:Cuma günü oruç tutmaktan halkı meneden ten misin ? dedi. Ebû Hüreyre üç defa :Evet, Kabe'nin Rabbine yemin ederim ki benim, Ben hakikaten Mühammed (Sallaltahü Aleyhi ve Sellem)«Sizden biriniz yalnız başına Cuma günü oruç tutamaz. Ancak onunla birlikte başka günlerde de tutarsa ne âla.» buyururken işittim. Dedim.» buyurulmaktadır.Bu hadîsler mutlak olarak vârid olan Câbir hadîsini takyid et*mektedirler. İstisnadan anlaşılıyor ki bir gün evvelinden yahut bir gün sonra da tutmak suretiyle Cuma günü oruç caizdir.Oruç tutmayı âdet edinenlerin dahi Cumâ'ya tesadüf ettikleri zaman o günü tutmaları caizdir.Nenevî diyor ki: Bu hâdisde cuma gecesini nafile namaz için, cuma gününü de nafile oruç için tahsîs etmekten sarahaten nehiy bu-yurulmuştur.» Ulemâ bunun mekruh olduğuna ittifak etmişlerdir.Nevevî «Regaib» denilen namazın da bilittifak mekruh olduğunu söylemekte, bunu bid'atçıların uydurdukları münker bir bid'attan oldu*ğundan bahisle
uyduranlara lanet okunmaktadır.


Not: Nafile namazlarda kuvvetli delil aranamaz. Çünkü, adı üstünde nafiledirler. Dileyen kılar dilemeyen kılmaz. Öküzün altında buzağı aramanın alemi yoktur. Rasulullah (s.a.v.) Efendimizin ayakları şişene kadar namaz kıldığı sabit mi değil mi ? Şu halde kimse gelip burada laga-luga etmesin!

Bir açığın daha ortaya çıktı.İnternetteki tercümeyi eksik vermişler.Müslimin orjinal arapçasını okumadığın için bu anlayamadın.

1-Çünkü Arapça metni okumadan hüküm verdin

2-İmam Nevevi gibi büyük bir Alimin fetvasını kendi hevesine göre -tuhaf- buldun.Saygısızlık diz boyu...

3-İmam Nevevinin bu hükmü ona mahsus değildir.Hanefiler ,Şafiler,Malikiler,Hanbeliler bu konuda görüş birliği içerisindeler.Sana en başta bahsettiğim Reddul Muhtar müellifi İbn Abidin ,Fıkıhçıdır ve Hanefidir.Molla Aliyyul Kari de büyük bir Alimdir ve hanefidir.Hanefilerin görüşü budur.Sen ise kendi mezhebine bile ters görüşler içerisindesin.Aslında bütün mezheplere ters bu görüşün.

4-Şimdi iyi dinle :


لَا تَخْتَصُّوا : Tahsis etmeyin
لَيْلَةَ الْجُمُعَةِ : Cuma gecesini
بِقِيَامٍ : İbadete
مِنْ بَيْنِ اللَّيَالِي : Geceler arasında

، وَلَا تَخُصُّوا : Ve yine tahsis etmeyin
يَوْمَ الْجُمُعَةِ : Cuma gününü
بِصِيَامٍ : Oruca
مِنْ بَيْنِ الْأَيَّامِ : Günler arasında

Eğer azıcık olgunluk varsa sende Kabul edersin.



( وَعَنْهُ ) أَيْ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ ( قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - : " لَا تَخْتَصُّوا لَيْلَةَ الْجُمُعَةِ بِقِيَامٍ " ) قَالَ ابْنُ حَجَرٍ : أَيْ صَلَاةٍ ، وَالظَّاهِرُ أَنَّ الْقِيَامَ أَعَمُّ فِي الْمَعْنَى الْمُرَادِ " مِنْ بَيْنِ اللَّيَالِي " قَالَ النَّوَوِيُّ : فِي هَذَا الْحَدِيثِ نَهْيٌ صَرِيحٌ عَنْ تَخْصِيصِ لَيْلَةِ الْجُمُعَةِ بِصَلَاةٍ مِنْ بَيْنِ اللَّيَالِي ، وَهَذَا مُتَّفَقٌ عَلَيْهِ ، وَاسْتَدَلَّ بِهِ الْعُلَمَاءُ عَلَى كَرَاهَةِ هَذِهِ الصَّلَاةِ الْمُبْتَدَعَةِ الْمُسَمَّاةِ بِالرَّغَائِبِ ، وَقَدْ صَنَّفَ الْعُلَمَاءُ مُصَنَّفَاتٍ فِي تَقْبِيحِهَا وَتَضْلِيلِ وَاضِعِهَا

Hanefi Mezhebinden Molla Aliyyul Kari -Mirkat Şerhinde- aynı görüşü savunmuş ve İmam Nevevinin sözlerini aynen nakletmiş.Yani -Reğaib namazı- diye isimlendirilen namazın kötü bir bidat olduğunu dile getirmiş.



وقال ابن عابدين في \"حاشيته\"
\" قال في \"البحر\" : ومن هنا يعلم كراهة الاجتماع على صلاة الرغائب التي تفعل في رجب في أولى جمعة منه وأنها بدعة . . .

Yine Hanefi Mezhebinden İbn Abidin -Reddul Muhtar'da aynı görüşü savunmuştur.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ

Bay eksantirik Kurtub!

İnternetteki şerhte hadisin eksik yazıldığını en başta söyleyecektin! Hatan ve kusurun ortaya çıkarıldığında değil ! Şu halde, A.Davudoğlunun orijinal şerhinde hadis nasıl yazıyorsa öyle naklet !


Farkındaysan bir yazı astın, hatalarını düzeltmekle uğraşıyoruz !

Evet, Hanefiyim ve biz o bahsettiğin alimlerin görüşlerine bu konuda katılmıyoruz. Abdulkadirl Geylânilerin ve diğer ehl-i tasavvufun görüşünü daha sağlıklı ve mantıklı buluyoruz. Var sen git İmam Nevevinle birlikte haşr-ol ve laga-lugana devam et !

Cuma günü ibadet etmek yani, namaz kılmak, dua etmek, zikretmek asla yasaklanmamıştır. Bu hususta karnından konuşanlara itibar etmeyiniz. İşte, --İmam Nevevi’nin gözünden kaçmış ve haberi olmamış olsa da-- aşağıdaki hadisler de bunun en bariz delilidir.

Peygamberimiz (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) buyuruyor:
Onda (Cuma gününde) bir an vardır ki eğer bir müslüman namaz kılarken (ibâdet ederken) o vakte rastlar ve Allah’tan bir şey isterse onun dileğini kuşkusuz verir. (Buhârî – Müslim)

(Cuma gecesi iki rekat namaz kılıp, her rekatta bir Fatiha, bir Âyet-el Kürsi, 15 İhlas okuyup selam verdikten sonra bana bin salevat okuyan, beni rüyada görür.) [Şira]



 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul

Bay eksantirik Kurtub!

İnternetteki şerhte hadisin eksik yazıldığını en başta söyleyecektin! Hatan ve kusurun ortaya çıkarıldığında değil ! Şu halde, A.Davudoğlunun orijinal şerhinde hadis nasıl yazıyorsa öyle naklet !


Farkındaysan bir yazı astın, hatalarını düzeltmekle uğraşıyoruz !

Evet, Hanefiyim ve biz o bahsettiğin alimlerin görüşlerine bu konuda katılmıyoruz. Abdulkadirl Geylânilerin ve diğer ehl-i tasavvufun görüşünü daha sağlıklı ve mantıklı buluyoruz. Var sen git İmam Nevevinle birlikte haşr-ol ve laga-lugana devam et !

Cuma günü ibadet etmek yani, namaz kılmak, dua etmek, zikretmek asla yasaklanmamıştır. Bu hususta karnından konuşanlara itibar etmeyiniz. İşte, --İmam Nevevi’nin gözünden kaçmış ve haberi olmamış olsa da-- aşağıdaki hadisler de bunun en bariz delilidir.

Peygamberimiz (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) buyuruyor:
Onda (Cuma gününde) bir an vardır ki eğer bir müslüman namaz kılarken (ibâdet ederken) o vakte rastlar ve Allah’tan bir şey isterse onun dileğini kuşkusuz verir. (Buhârî – Müslim)

(Cuma gecesi iki rekat namaz kılıp, her rekatta bir Fatiha, bir Âyet-el Kürsi, 15 İhlas okuyup selam verdikten sonra bana bin salevat okuyan, beni rüyada görür.) [Şira]




Şu şira diye alıntı yaptığın saçmalık senin İslamdan ne anladığını gösteriyor kusura bakma hacı abi.
Anladım ki bazıları yaşayamadı çocukluğunu İslam adı altında yaşamaya çalışıyor.
Ya hu böyle hadis mi olur, peygamber beni rüyada görür diye neden beyanda bulunsun, deli saçması,
çoluk çocuk cahilane işler.


Tapatalklandı.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Şu şira diye alıntı yaptığın saçmalık senin İslamdan ne anladığını gösteriyor kusura bakma hacı abi.
Anladım ki bazıları yaşayamadı çocukluğunu İslam adı altında yaşamaya çalışıyor.
Ya hu böyle hadis mi olur, peygamber beni rüyada görür diye neden beyanda bulunsun, deli saçması, çoluk çocuk cahilane işler.

Tapatalklandı.

Yaw, peygamberimizin ne diyeceği ve ne dediği, senden mi onay alınacak ta yürürlüğe girecek A Musibet ?
Senin ancak, İblis'in beyanlarına aklın erer! Hadislerden ne anlarsın sen...
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
İlim ve bilgi de "rüya"lar hiç yardımcı olamamış maal esef.

"Bana şunların farzları ya da sünnetleri rüyamda bildirildi, ya da bana doğrudan ilham edildi" şeklinde bir hüküm tesbiti yoktur...

Lakin, tasavvuf camiasında bu ifade ettiğim hususlar, bakkaldan peynir ekmek almak gibi bir şeydir...

Zaten tasavvufun başlı başına bir sorun ve anlaşılamaz olduğu da buradan bellidir...

Bana diyorlar ki tatmayan bilmez, söyle neyi tadayım..?

Kur'an'da emredilen ya da yasaklananlardan hariç "tatmak" için ne var söyle de tadayım diyorum susuyorlar... Cevap yok...
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
İlim ve bilgi de "rüya"lar hiç yardımcı olamamış maal esef.

"Bana şunların farzları ya da sünnetleri rüyamda bildirildi, ya da bana doğrudan ilham edildi" şeklinde bir hüküm tesbiti yoktur...

Lakin, tasavvuf camiasında bu ifade ettiğim hususlar, bakkaldan peynir ekmek almak gibi bir şeydir...
Zaten tasavvufun başlı başına bir sorun ve anlaşılamaz olduğu da buradan bellidir...
Bana diyorlar ki tatmayan bilmez, söyle neyi tadayım..?

Kur'an'da emredilen ya da yasaklananlardan hariç "tatmak" için ne var söyle de tadayım diyorum susuyorlar... Cevap yok...

Al sana istediğin ve arzuladığın cevap : Senin gibi zakkum, zıkkım ve ölü eti beslenen birine “tatmayan bilmez” veciz sözünü söyleyen kişi, ne kaçık biriymiş ki, o sözü sana söylemekle sözün inceliğine düpedüz hakaret etti ! Sana bu halinle bal-baklava yedirseler bile sen onların tadını alamazsın !
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Al sana istediğin ve arzuladığın cevap :Senin gibi zakkum, zıkkım ve ölü eti beslenen birine “tatmayan bilmez” veciz sözünü söyleyen kişi, ne kaçık biriymiş ki, o sözü sana söylemekle sözün inceliğine düpedüz hakaret etti ! Sana bu halinle bal-baklava yedirseler bile sen onların tadını alamazsın !

Buyur bekliyorum, hakaret edeceğine cevap ver...

Buradaki tatmak, hiç şüphesiz mükellefiyet...

Madden ve manen...

Buyur tadacak olduğum şey ne...???

Veciz sözde anladığını sen söyle...

Bekliyorum...
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Safer ayı girmiş, buradan muhteşem bir "uğursuzluk" tartışması çıkabilecek iken, siz Regaibte kalmışsınız. Gündeme muvafık değil yani :)
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Safer ayı girmiş, buradan muhteşem bir "uğursuzluk" tartışması çıkabilecek iken, siz Regaibte kalmışsınız. Gündeme muvafık değil yani :)

Gündem mi..???

---))))

Burada silahlar hiçbir şekilde elden düşmüyor ki...

--)))
 
Üst