İşte Müslim’deki metin aynen aşağıdaki gibidir. Görüldüğü gibi, burada yalnız Cuma Günü oruç tutmanın tenzihi bir mekruh olduğundan bahsedilmektedir. Bu hadis-i şerife ilâve yaparak Cuma Gecesi nafile namaz da kılınmaz diyen sadece İmam Nevevidir. Nafile namaz da kılınmaz diye hadiste geçen metin burada zikredilmemiştir. Sadece İmam Nevevi’nin kavli yazılmıştır. Kaldı ki, İmam Nevevi Şafi Mezhebine mensub bir alimdir. Biz ise, Hanefi Mezhebine bağlıyız. Şafi alimlerinin görüş, düşünce ve kavilleri bizi asla bağlamaz ! İmam Nevevinin bu tuhaf görüşü sanki bütün ümmeti bağlıyormuş gibi buraya yazı asmak, en azından diğer üç mezhebe saygısızlıktır. Ve bu saygısızlığı sen burada yapmış bulunuyorsun !
148- (...) Bana Ebû Küreyb rivayet etti. (Dedi ki) : Bize Hüseyin yani Cû'fi, Zâide'den, o da Hişâm'dan-, o da İbni Sîrin'den, o da Ebû Hüreyre (Radiyalhhûanh)'Aan, o da Peygamber (Stülallahü Aleyhi ve Seilem) 'den naklen rivayet etti:«Geceler arasından cuma gecesini nafile oruç için tahsis etmeyin. An*cak birinizin tutmafaa olduğu orucuna tesaadüf ederse o başka.» buyur*muşlar.Bu hadîsi Buhâr'i ile İbni Mâce dahi «Kitâbu's-Savm» datahrîc etmişlerdir.Hadîsin muhtelif rivayetleri vardır. İmam Ahmed'in tahric ettiğibir rivayette:«Bir adam Ebû Hüreyreye:—Cuma günü oruç tutmaktan halkı meneden ten misin ? dedi. Ebû Hüreyre üç defa :—Evet, Kabe'nin Rabbine yemin ederim ki benim, Ben hakikaten Mühammed (Sallaltahü Aleyhi ve Sellem)«Sizden biriniz yalnız başına Cuma günü oruç tutamaz. Ancak onunla birlikte başka günlerde de tutarsa ne âla.» buyururken işittim. Dedim.» buyurulmaktadır.Bu hadîsler mutlak olarak vârid olan Câbir hadîsini takyid et*mektedirler. İstisnadan anlaşılıyor ki bir gün evvelinden yahut bir gün sonra da tutmak suretiyle Cuma günü oruç caizdir.Oruç tutmayı âdet edinenlerin dahi Cumâ'ya tesadüf ettikleri zaman o günü tutmaları caizdir.Nenevî diyor ki: Bu hâdisde cuma gecesini nafile namaz için, cuma gününü de nafile oruç için tahsîs etmekten sarahaten nehiy bu-yurulmuştur.» Ulemâ bunun mekruh olduğuna ittifak etmişlerdir.Nevevî «Regaib» denilen namazın da bilittifak mekruh olduğunu söylemekte, bunu bid'atçıların uydurdukları münker bir bid'attan oldu*ğundan bahisle
uyduranlara lanet okunmaktadır.
Not: Nafile namazlarda kuvvetli delil aranamaz. Çünkü, adı üstünde nafiledirler. Dileyen kılar dilemeyen kılmaz. Öküzün altında buzağı aramanın alemi yoktur. Rasulullah (s.a.v.) Efendimizin ayakları şişene kadar namaz kıldığı sabit mi değil mi ? Şu halde kimse gelip burada laga-luga etmesin!