Çünkü, bu referandum AKP'nin tamamen bir tuzak ve aldatmacasından ibarettir. Eğer, böyle olamsaydı, millete CHP ve BDP ile birlikte mi hareket edeceksiniz diye bir şantaj yapmazlardı. Ne yani, bir yanlışa CHP ve BDP de hayır diyorsa onalrla beraber mi hareket etmiş oluruz ? Bu tammamen bir tuzak kıyaslamadır. Bu yüzden ben AKP bugüne kadarki sözlerinin arkasıunda durmadığı için HAYIR diyeceğim.
Komedya!
Bugün "Evet" demeyi dini bir vecibe gibi gösterenleri , 12 Eylül anayasası referandumunda da "evet" demeyi dini bir vecibe gibi gösterir iken görmüş idik.. Darbe yapan Askerlere "Mehmetçik Hızır gibi imdata yetişti" dendiğini de biliriz.
Bugün sanki 12 Eylül mğduru onlarmış gibi yapmaları bir hezeyandır.
Evet, biz 12 Eylül Referandumunda "HAYIR" d,yen azınlıklardanız ve 12 Eylül'e her zaman "hayır" diyoruz.
Ama bu anayasa değişkliğinin hiç bir şey ifade etmediğini de görüyoruz.
Evet diyeceksek duruşumuzu muhafaza için olurdu. Hayır, desek de 12 Eylül anayasasını yırtmak manasına dahi gelmediği artık aşikar olan bu değişikliğe red etmek bizi 12 Eylülcü yapmaz.
Ama, dün 12 Eylül anayasasına evet diyerek başımıza musallat edenler, bugün değişikliğie hayır deseler bile 12 Eylül ile yaftalıdırlar. Tevbe istiğfar etmeden de samimiyetlerine inamıyoruz.
BANA LÜTFEN aşağıdaki hangimaddeye KARŞI ÇIKTIĞINIZI HAYIR DEDİĞİNİZİ GÖSTERİN.
Anayasa değişiklik teklif taslağına göre, memurlara toplu sözleşme hakkı verilecek.
Siyasi partilerin mali denetimini Sayıştay yapacak. Partiler hakkında kapatma davası açılmasına TBMM de oluşturulacak bir komisyon karar verecek.
Teklif taslağında, öngörülen düzenlemeler şöyle:
Madde (1): Anayasanın kanun önünde eşitlik başlıklı 10. maddesinde değişiklik yapılıyor.
Maddenin, kadınlar ve erkekler eşik hakları sahiptir. Devlet, bu eşitliğin yaşama geçmesini sağlamakla yükümlüdür şeklindeki 2. maddesine bu maksatla alınacak tedbirler, eşitlik ilkesine aykırı olarak yorumlanamaz. Çocuklar, yaşlılar ve engelliler, gibi özel süratle korunması gerekenler için alınacak tedbirler, eşitlik ilkesine aykırı sayılamaz hükümleri ekleniyor.
Madde (2): Anayasanın, özel hayatın gizliliği başlıklı 20. maddesinde değişiklik yapılıyor.
Maddeye, Herkes kendisi ile ilgili kişisel verilerin korunmasına isteme hakkına sahiptir. Bu hak, kişinin kendisi ile ilgili kişisel veriler hakkında bilgilendirme, bu verilere erişme, bunların düzeltilmesini veya silinmesini talep etme ve amaçları doğrultusunda kullanılıp kullanılmadığını öğrenmeyi de kapsar. Kişisel veriler, ancak kanunda öngörülen hallerde veya kişinin açık rızası ile işlenebilir hükmü ekleniyor.
Madde (3): Anayasanın seyahat hürriyeti başlıklı 23. maddesinde değişiklik yapılıyor.
Buna göre, vatandaşın yurt dışına çıkma hürriyeti, ancak suç soruşturması veya kovuşturması sebebiyle ve hakim kararına bağlı olarak sınırlandırabilecek.
Madde (4): Anayasanın Ailenin korunması başlıklı 41. maddesinde değişiklik yapılıyor.
Maddenin başlığı, ailenin korunması ve çocuk hakları şeklinde değiştiriliyor, maddeye, çocukların korunması konusunda hükümler ekleniyor. Maddeye eklenen hüküm şöyle: Her çocuk, yeterli himaye ve bakımdan yararlanma, yüksek yararına açıkça aykırı olmadıkça ana ve babası ile kişisel ve doğrudan ilişki kurma ve sürdürme hakkına sahiptir. Devlet, çocuk istismarı, cinsellik ve şiddete karşı çocukları koruyucu tedbirleri alır.
Madde (5): Anayasanın, toplu iş sözleşmesi hakkı başlığını taşıyan 53. maddesinde değişiklik yapılıyor. Buna göre, memurlara ve diğer kamu görevlilerine toplu sözleşme yapma hakkı tanınıyor.
Madde (6): Anayasanın, siyasi partilerin uyacakları esaslar başlıklı 69. maddesi değiştiriliyor.
Buna göre, siyasi partilerin mali denetimi Sayıştay tarafından yapılacak.
Siyasi partiler hakkında kapatma davası, Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısı nın talebi üzerine, TBMM de grubu bulunan her siyasi partinin 5 er üye ile temsil edildiği ve Meclis Başkanı nın Başkanılığında oluşturulacak komisyonun üye tam sayısının üçte 2 çoğunluğu ve gizli oyla vereceği izin üzerine açılacak dava sonucunda Anayasa Mahkemesince karar bağlanacak. Komisyonun bu kararı, yargı denetimi dışında olacak. Reddedilen izin başvurusunda ileri sürülen sebepler, hiç bir şekilde yeni bir başvuruya konu olamayacak. Siyasi parti gruplarında ve TBMM de izin konusunda görüşme yapılamayacak ve karar alınamayacak. Partilerin kapatılma davasında devlet yardımında yoksun bırakılma, bağlı olduğu kapatma davasının ve kararın usulüne tabi olup tek başına dava konusu yapılamayacak.
Kapatma davasında, partililere verilen siyasetten men edilme süresi 5 yıldan 3 yıla indiriliyor.