Nur cemaati mensubu kardeşlerime bir hatırlatmadır.

UBEYDUN

Ordinaryus
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
2,548
Tepkime puanı
286
Puanları
0
Konum
göçmen
adamın bir namaz la ilgili başlğı var .orada yazılabilir biz yetmiyor dediğimizde KurAnın gösterdiği ylu kasdederizde bu orada konuşulabilir. ama bu başlık bunla alakalı değil.
ehli kardeşler açıklarsa ben şahsen memnun olurum
 

manifesto

Yasaklı
Katılım
23 Ara 2006
Mesajlar
0
Tepkime puanı
334
Puanları
0
Konum
Kocaeli

Hulusi Efendi'nin üstada yazdığı mektupta geçiyor.Kendi zannını ifade etmiş.Problem ne? Üstad bir harfini bile değiştiren günaha girer mi demiş?
Bu manaya gelmediği ortada iken bu manadaymış gibi yorum yapmak herşeyden önce art niyet.


Kendilerine okunmakta olan Kitab’ı sana indirmemiz onlara yetmiyor mu?
Haluk,kardeşim boş yazıyorsun bana kalırsa
Sana bir sual sordular madem kur'an dini yaşamak ibadeti hayata geçirmek için tek başına yeterli
Peygamber GELMEMİŞ gibi davranalım o halde
HAydi bana namaz kıldır?

Bana ezan oku
Bana hac ibadetini anlat
..
Nasıl yapacaksan artık :)
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
Hulusi Efendi'nin üstada yazdığı mektupta geçiyor.Kendi zannını ifade etmiş.Problem ne? Üstad bir harfini bile değiştiren günaha girer mi demiş?
Bu manaya gelmediği ortada iken bu manadaymış gibi yorum yapmak herşeyden önce art niyet.
Sen üsttrki yazında ne yazdın?

Nerede geçiyor sallamayın demedin mi?

Ayrıca Barla Lahikası Risalelerden mi değil mi?

Hem neden 2. kısma takıldın

1. kısımda ne diyor

"Kimin haddine risalede hata bulmak"

Anlayabildin mi?

Bu kadar konuda sayfalarca tartışmanın ana konusu

Sizin ya da nurcuların diyeyim haddinden fazla, olmayacak şekilde hem risaleleri hem de üstadı övmeniz
 

kebîkec

İhvan Forum Üye
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
8,085
Tepkime puanı
1,924
Puanları
113
İyi niyetle bizi uyarmışsın, ben kendi payıma teşekkür ederim.

Benim için asıl olan Kuranı Kerimin ayetleridir. Okur ve onlar üzerinde kafa yorarım. Bu işi yaparken kafamda kemikleşmiş kanaatleri oluşturmadan önce bu ayetleri benden önceki Selefi Salihin nasıl anlamış diye teyit amaçlı olarak onların eserlerini de okurum. Risale-i Nur külliyatını da bu pencereden okuyup istifade etmekta bir sakınca görmüyorum.

Üstadın Risale-i Nurlarla ilgili açıklamasını yanlış yorumlama ihtimaliniz olamaz mı ? Gönderilen risaleler derken üstad yazılan risalelerin çoğaltılması ile ilgili olarak konuşmuş olabilir. Şakirtlerce yazılaraka çoğaltılan nüshalarla ilgili söylemiş olabilir.
 

Faraklit

Paylaşımcı
Katılım
25 Tem 2010
Mesajlar
134
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Sen üsttrki yazında ne yazdın?

Nerede geçiyor sallamayın demedin mi?

Ayrıca Barla Lahikası Risalelerden mi değil mi?

Hem neden 2. kısma takıldın

1. kısımda ne diyor

"Kimin haddine risalede hata bulmak"

Anlayabildin mi?

Bu kadar konuda sayfalarca tartışmanın ana konusu

Sizin ya da nurcuların diyeyim haddinden fazla, olmayacak şekilde hem risaleleri hem de üstadı övmeniz
Birincisi: Tenkid etmek istediği halde, edemediği için gösteriyor ki; Onuncu Söz'ün hakaikı, kabil-i tenkid değildir. Olsa olsa teferruat kabîlinden bazı ibarelerine ilişebilir.
Barla Lahikası ( 321 )
 

Faraklit

Paylaşımcı
Katılım
25 Tem 2010
Mesajlar
134
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Bakınız benim ve başkalarının cevap vermediğiniz görmezden geldiğiniz sualleri var onları haşir meydanında cevabını huzuru ilahide alacağız demedi demeyin
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
Hala bir arkadaşımız namazın nasıl kılınacağı Kur'anda yoktur diyerek, farkında olmadan Kur'anı yetersiz görebiliyor. Allah yüzlerce kez namaz kılın diye bir emir verdikten sonra, sizce bu konuda gerekli açıklamaları yapmaz mı? Her şeyden nice örnekleri değişik ifadelerle verdik ki anlayasınız diyen Rahman a lütfen iyi kulak veriniz. Tabi iş işten geçmeden.


Bu sitede bu konuya cevap vermek için bir yazı eklemiştim. Lütfen aşağıdaki lingte belirtilen yazıyı dikkatle okuyunuz.


Kur'anın açıklamalarını yeterli görmüyorsanız, size sözüm olamaz. Hatırlatırım namaz konusu her mezhepte farklılık göstermektedir. Acaba hangisi peygamberimizin uyguladığı namaz diye kendimize bir soralım. Bakalım nasıl bir cevap alacağız.

http://www.ihvanforum.org/showthread.php?t=109547


Bu cümleler hiçte yabancısı olmadığımız, sünnet inkarcılarının bildik cümleleri...Sen bir meselenin KurAnda tafsilatıyla anlatılmamasının kur'ana ciro edileceğini söyleyerek işin içinden sıyrılamazsın..Anlat bakalım Kur2ana göre namz nasıl kılınır .Hakikaten bilmiyorum...
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Hadislere ve alimlere bakmam. Ya da kuşkulu yaklaşırım. Ben Kur'an'ı bilip sadece ona güvenirim. Hadis ya da alim sözü diye önüme getirilen Kur'an'a uygunsa alırım, uygun değilse reddederim diyenler... Bunların ataları kimdir? Bunların sonları ne olacak ve ahirette nasıl bir muameleye maruz kalacaklar?

İmam Suyuti Hz. buyurmuştur:

Bismillahirrahmanirrahim

Allah’a hamdolsun (c.c.). O’na güveniyorum. Selam da O’nun seçkin kullarına olsun. Allah (c.c.) size merhamet etsin, şunu biliniz ki: Bazı ilimler vardır ilaç gibidir. Bazı görüşler de vardır ki abdesthane gibidir, ancak zaruret anında zikredilir.

Allah’a (c.c.) hamd olsun ki uzun zamandır mevcut olmayan fakat şimdilerde (kötü) kokusu yayılan bir görüş var. O da şu:

Bir rafizi zındığı sözünde ileri giderek sünnet-i nebeviyye ve rivayet edilen hadislerle amel edilemeyeceğini, sadece Kur’an’ın delil olacağını söylemiştir. Allah Teala (c.c.), hadisi şeriflerin aliliğini ve şerefini arttırsın.

Bu kişi sözüne delil olarak ta şu hadisi getirmiştir:

“Size benden bir hadis geldiğinde bunu Kur’an’a arzedin. Eğer bu hadisle ilgili Kur’an’da bir asıl buluyorsanız Hadisi alın, bulamıyorsanız onu reddedin”

Bu rafıziden bu hadisi ben de bu şekilde işittim. Başkaları da işitti. Bazıları oralı olmadı. Bazıları da bu sözün aslını feslini ve nereden çıktığını bilmiyor. Ben bu sözün aslını ve batıl olduğunu insanlara açıklamak istedim. Çünkü bu, toplumu helaka götürecek en büyük sebeplerden bir tanesidir.

Allah (c.c.) size merhamet etsin. Şunu bilesiniz ki usul ilminde maruf olan şartları taşıyan kavli olsun fiili olsun hadisler hüccettir (delildir, kesin kuraldır, nassdır). Resulullah’ın (s.a.v.) bu hadislerini inkar eden kimse küfre girer ve İslam dairesinden çıkar, Yahudilerle, Hıristiyanlarla ve yahut da Allah’ın (c.c.) murad ettiği diğer kafir fırkalarla beraber haşr olunur.

İmam Şafii (r.a.) bir gün bir hadis rivayet eder ve “sahihtir” der. Birisi:

- Ey Ebu Abdillah! Sen de aynı kanaatte misin? diye laf edince, bozulur ve şöyle der:

- Ey adam! Sen beni hiç Hıristiyan olarak gördün mü? Bana kiliseden çıkarken rastladın mı? Belimde Hıristiyan kuşağı gördün mü? Resulullah’tan (s.a.v.) hadis rivayet edeceğim, hem de aynı görüşte olmayacağım ha! (Hılyetu’l Evliya: 9/106.)

Zındıkların ve Rafızilerden İyice Haddi Aşanların Görüşleri

Bu fasid görüşün aslı şuraya dayanır: Zındıklar ve rafızilerden ipin ucunu iyice kaçıranlardan bir grup, sünnetin delil olarak kullanılmasını inkar etmiş ve sadece Kur’an’la yetinmeyi iddia etmişlerdir. (Zındık: Allah’a (c.c.) ve ahiret gününe inanmayıp, mü’minlerin arasına girip onların inançlarını sarsmaya çalışan kimse. Rafızî: Resulullah’tan (s.a.v.) sonra Hz. Ali’yi en üstün görenler, imametin onun hakkı olduğunu iddia edenlerdir) Onların bunu söylemelerindeki gayeleri farklı farklıdır:

Bazıları nübüvvetin Hz. Ali’nin hakkı olduğuna, Cibril aleyhisselamın Peygamberlerin (s.a.v.) gelişinde hata ettiğine inanmaktadırlar. Allah Teala (c.c.) zalimlerin söylediklerinden çok beri ve yücedir.

Bunlardan bazıları da Resulullah’ın (s.a.v.) nübüvvetini kabul etmekte fakat şunu da söylemektedirler: “Halifelik Hz. Ali’nin hakkı idi” Sahabe-i Kiram (r.a.) Hz. Ali (r.a.) yerine Hz. Ebubekir’e (r.a.) halifeliği tevdi edince, aklı bozuk bu kimseler (Allah’ın c.c. laneti üzerlerine olsun), “zulmettiler, halifeliği hakkı olana değil de hakkı olmayana verdiler” diye Ashaba “kafirdir” dediler. Allah (c.c.) onlara lanet etsin. Hz. Ali’yi (r.a.) de hakkını aramadı diye küfre nisbet ettiler. Bu görüşlerin üzerine de tüm hadisleri reddetmeyi bina ettiler. Çünkü onların iddialarına göre bunlar kafir olan bir topluluğun rivayetleridir. (haşa)

İnna lillah ve inna ileyhi raci’un.

Esasında zaruret hasıl olmasıydı, insanların birkaç asırdır ondan uzak ve rahat durduğu bu görüşün aslını anlatmayı helal görmüyordum. Bu görüşte olanlar dört imam zamanı ve onlardan sonraki zamanlarda çok olarak bulunuyordu ve dört imam ve onların ashabı derslerinde, münazaralarında ve eserlerinde bu görüş sahiplerini reddetmeye genişçe yer veriyorlardı. Ben inşallah onların delillerinden bir demet sunacağım. Muvaffak kılacak olan ise Allah’tır (celle celaluhu)...

...

(İmam Suyuti Hz., "Akaidde Sünnetin Yeri" isimli eserin önsözü ve devamından birkaç bahistir... Çeviren: Mustafa Abdulkadir Ata...)

Not: "Kur'an yeter. O apaçıktır. Arayan aradığını YALNIZCA Kur'anda bulur" Bu işi ilk başlatanlar, kendi bid'atlerini Sünnette bulamayanlardır. Hariciler ve rafıziler gibi... Fakat onlarla da kalmamış: Zındıklar, mesela İslam'ı tahrip edip Müslümanları Kitap ve Sünnetten mahrum (uzak) bırakmak isteyen İngiliz kafirinin adamları, Hindistan'da böyle bir akım başlattılar. Bu akımın adına Kuraniyyun denir. Bu akımın 2012 Türkiyesi'nde onlarca elemanı "hoca" ya da "ilahiyatçı" sıfatıyla varlık göstermektedirler. Meşhur edilmişlerdir. Bu akımın hedefi, öncelikle Sünnete mesafeli (kuşkulu) yaklaşılmasını sağlamak, sonra Sünneti yok edip Müslümanları önce Kur'an ile başbaşa bırakmak, sonra kendi keyiflerince Kur'an'a manalar vererek İslam'ı da muharref hale getirmek; İslam ile Müslümanların bağını önce zayıflatıp sonra tamamen kesmektir. Çünkü Kur'an'ı lafzen tahrif etme imkanı yoktur. Allah Teala, koruyacağını vaad etmiştir. Hem milyonlarca hafız-ı Kur'an vardır. Bütün mushafları yaksanız bile bir anda milyonlarca nüsha yeniden kolayca yazılı verir. Çünkü Müslümanların Kur'an ve Sünnetle arasındaki sıkı bağı gevşetmeden ve çözmeden hiç bir halt yiyemezsiniz! Muhal. Beyhude. :)

Forumlarda, nette boy gösteren kuraniyyun meşreb kişiler ya kasıtlı olarak bu hedeflere hizmet etmekteler ya da nefs u şeytana uyarak, aslında ne yaptığını bilmeyen, ilimden uzak, akıldan yoksun, "ateşle oynayan" gafillerdir. Allah onları kurtarsın. Hepimizin sonu hayır ola...
 

Yeni-OSMANLI

Yasaklı
Katılım
19 Eki 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
195
Puanları
0
İyi niyetle bizi uyarmışsın, ben kendi payıma teşekkür ederim.

Benim için asıl olan Kuranı Kerimin ayetleridir. Okur ve onlar üzerinde kafa yorarım. Bu işi yaparken kafamda kemikleşmiş kanaatleri oluşturmadan önce bu ayetleri benden önceki Selefi Salihin nasıl anlamış diye teyit amaçlı olarak onların eserlerini de okurum. Risale-i Nur külliyatını da bu pencereden okuyup istifade etmekta bir sakınca görmüyorum.

Üstadın Risale-i Nurlarla ilgili açıklamasını yanlış yorumlama ihtimaliniz olamaz mı ? Gönderilen risaleler derken üstad yazılan risalelerin çoğaltılması ile ilgili olarak konuşmuş olabilir. Şakirtlerce yazılaraka çoğaltılan nüshalarla ilgili söylemiş olabilir.

bir müslüman önce akaid ilmini ögrenmeli,bir mezhebe baglanip kendine gerekli olan fikih ilimlerini ögrenip bunlarla amel etmeli...onlarda selefden...yani öncelikle durdugu yeri tesbit etmeli,kirmizi cizgileri belirlemeli,asirlarca gelmis gecmis islam alimlerimizin,mücdehid ve müceddid imamlarimizin kuran-sünnet ve icma ile ittifak ettikleri Kuran ve sünnet yolunu iyi secmeli...bunlari süzgec olarak kabul etmeli...bunun üzerine tasavvuf ilmini insaa etmeli,tasavvufda ilerlemeye gayret etip maneviyatini güclendirmeli...Bunu yaparken dilerse kuran okurken ayetleri anlamaya calissin,hadis okusun,anlamaya calissin,fakaat anlamaya calisirken ehli-sünnet süzgecinden gecirsin,bunu yapmazsa sapitabilir.
 

halukgta

Asistan
Katılım
16 Ara 2011
Mesajlar
334
Tepkime puanı
11
Puanları
0
İnancına göre yaşamazsan, yaşadığını inanç zannetmeye başlarsın.
(Hz. Ömer)


 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Risalelerin, Kur'an kadar kudsi ve üstün bir kitab olduğu hakkında nurcuların çoğunda ifrad (ve çirkin) bir inanç vardır. Doğrudur. Risaleleri hatasız görüyorlar. (Onlara göre, Nursi dahi gelmiş geçmiş ve gelecek en büyük alim ve velidir. Üstüne kimseyi tanımazlar. Bu inançları nedeniyle kolay kolay başka alime ve başka esere de İTİBAR etmezler.) Hodri meydan diyorlar. Hatasızlık iddiasına karşı, Risalede hatalar ya da çelişkiler olduğu gösterilince, hiddetleniyorlar. Göstereni nefsini öldürememiş, kıskanç, makam mansıb peşinde, zındıkanın adamı vs. sıfatlarla yaftalıyorlar; iki elleriyle ahirette yakasına sarılmakla tehdid ediyorlar... ve sair. Bu, gizli saklı bir hususiyetleri değil. Risale ağırlıklı sitelere biraz zaman ayırıp bakan herkes bu yönlerini fark eder...

Fakat, işte Ehli sünnet olmayanlar, mesela Bayındır gibiler, özellikle mealciler bu konularda tenkid getirdiklerinde, haklı da olsa tenkidlerinin değeri kalmıyor; sapıtmış vasıfları doğruları söyleseler de kelamın etkisini tesirini sıfırlıyor.

Öte yandan, ehli sünnet ilim sahipleri de bu konularda pek yazmayıp çeşitli ve haklı ya da haksız çekinmeler, tereddütler içinde... Yani bu tamiratı asıl yapması gerekenler yapmadığı için, meydan, tesirsiz mealcilere kalıyor. Şunu da ekleyim ki fikr-i sabitlik nurcuların başka bir vasfı olduğu için kim ne derse desin bildiklerini okumaya devam edeceklerdir. Tamirat, mevcut fikr-i sabitler için değil, bu itikadi sapmalara kapılması muhtemel diğer insanlar için yapılmalı zaten...

Fi emanillah.
 

türkü

Kıdemli Üye
Katılım
18 Tem 2007
Mesajlar
4,973
Tepkime puanı
975
Puanları
0
şunu okuyanda hirahos kendisi ve kendi gibileri bu durumdan müstesna sanır.:laugh: denize düşüp yılana(mealcilere)tutunacak onu da parmagının ucuylaymış gibi gösteriyor. sizin yolunuzun iyiligi başkalarının kötü olmasından mı geçmektedir, bu anlayış üzeremisiniz..durumdan vazife çıkarmak ile faydalanmak mı, hani anlaşılmayacak gibi de degil..:gl
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
şunu okuyanda hirahos kendisi ve kendi gibileri bu durumdan müstesna sanır.:laugh: denize düşüp yılana(mealcilere)tutunacak onu da parmagının ucuylaymış gibi gösteriyor. sizin yolunuzun iyiligi başkalarının kötü olmasından mı geçmektedir, bu anlayış üzere misiniz..durumdan vazife çıkarmak ile faydalanmak mı, hani anlaşılmayacak gibi de degil..:gl

Siz de beni kötülemekle iyi olmazsınız... Aynı husus sizin için geçerli olmuyor mu? :)

Neyse, önemli değil .... Bir hususta birini tenkid, her zaman ordan kendine iyi payı çıkarmak anlamına gelmez. Bunu uzatmaya gerek yok.

Biz, yazdığımız her bir cümle için 40 türlü ispat getirebiliriz, getirmişizdir de... Siz de muşahhas misallerle, ispatıyla, gerekçesiyle bizim neden "istisna" olmadığımızı yazsanız da genel ifadelerle üzerimize çamur atmış olmayasınız. Hani tutmazsa izi kalsın demesinler.

Fi emanillah.
 

agbi

Yasaklı
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
382
Puanları
0
Konum
İzmir
Risalelerin, Kur'an kadar kudsi ve üstün bir kitab olduğu hakkında nurcuların çoğunda ifrad (ve çirkin) bir inanç vardır. Doğrudur. Risaleleri hatasız görüyorlar. (Onlara göre, Nursi dahi gelmiş geçmiş ve gelecek en büyük alim ve velidir. Üstüne kimseyi tanımazlar. Bu inançları nedeniyle kolay kolay başka alime ve başka esere de İTİBAR etmezler.) Hodri meydan diyorlar. Hatasızlık iddiasına karşı, Risalede hatalar ya da çelişkiler olduğu gösterilince, hiddetleniyorlar. Göstereni nefsini öldürememiş, kıskanç, makam mansıb peşinde, zındıkanın adamı vs. sıfatlarla yaftalıyorlar; iki elleriyle ahirette yakasına sarılmakla tehdid ediyorlar... ve sair. Bu, gizli saklı bir hususiyetleri değil. Risale ağırlıklı sitelere biraz zaman ayırıp bakan herkes bu yönlerini fark eder...

Fakat, işte Ehli sünnet olmayanlar, mesela Bayındır gibiler, özellikle mealciler bu konularda tenkid getirdiklerinde, haklı da olsa tenkidlerinin değeri kalmıyor; sapıtmış vasıfları doğruları söyleseler de kelamın etkisini tesirini sıfırlıyor.

Öte yandan, ehli sünnet ilim sahipleri de bu konularda pek yazmayıp çeşitli ve haklı ya da haksız çekinmeler, tereddütler içinde... Yani bu tamiratı asıl yapması gerekenler yapmadığı için, meydan, tesirsiz mealcilere kalıyor. Şunu da ekleyim ki fikr-i sabitlik nurcuların başka bir vasfı olduğu için kim ne derse desin bildiklerini okumaya devam edeceklerdir. Tamirat, mevcut fikr-i sabitler için değil, bu itikadi sapmalara kapılması muhtemel diğer insanlar için yapılmalı zaten...

Fi emanillah.

Kur'an kadar kudsi ve üstün bir kitab olduğu hakkında nurcuların çoğunda ifrad (ve çirkin) bir inanç vardır.

Bu şekilde düşünen veya savunan kişi bana göre ne İslam ı biliyor nede Risaleyi anlamış YANİ HER TARAFI BOŞ biri.Kalkmış @hirahos bu bir iddiası olarak ortaya atıyor.

YAAA Üstad ın yazdığı risalenin temeli nedir KURAN ın bir tefsiri Örnek BESMELE yi kabile Şehinin oğlu ile Normal kabile vatandaşının oğlu ile anlatmış Bunu bugüne çevirelim ERDOĞAN ın oğluna her kapı açılır ama bana veya açılmaz.Üstad da bunu anlatmış KAİNATI YARATAN RABBİMİN İKİ SIFATI hem Bu Dünyanın hemde AHİRETİN tüm kapılarını açar.

Namaz ı nasıl anlatmış 24 ALTIN ile ve ÇÖL ün ortasında bir tren istasyonu ve Cennete giden tren.

YANİ UZUN LAFIN KISASI RİSALE yi bilen RİSALE nin temeli KURAN ı bilmesi gerekir.

Hirahos sizin gibi birinin bu iddialarına şaşırdım.

Hirahos İslam ı bilen kim bu iddialarda bulunurki kalkmışsın bu iddialarda bulunanların islamı bildiğini iddia ediyorsun.

ONLARIN YAPTIKLARI CEHALETSE ki DUBLE CEHALET sizin gibi birininde bu cahillerin sözüne inanıp İDDİA da bulunmasıda bana göre bir yerde CEHALETTİR demicem ÖNYARGIDIR diyeceğim.Çünkü İslam ı bilenin bu iddialarda bulunmayacağını bilirsiniz ve kaale almazsınız Hiç kusura bakmayın sizden böyle bir iddia görmek ÇOK GARİBİME gitti.

İSLAM ı bilen ZELLE yi bilir bunu bilen ÜSTAD ı ÜSTAD a HATASIZ DİYEMEZ KİMSE HATASIZ DEĞİLDİR Önemli olan hatayı anlayıp HATAYI TERK ETMEKTİR.
 

agbi

Yasaklı
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
382
Puanları
0
Konum
İzmir
Kur'an kadar kudsi ve üstün bir kitab olduğu hakkında nurcuların çoğunda ifrad (ve çirkin) bir inanç vardır.

Bu şekilde düşünen veya savunan kişi bana göre ne İslam ı biliyor nede Risaleyi anlamış YANİ HER TARAFI BOŞ biri.Kalkmış @hirahos bu bir iddiası olarak ortaya atıyor.

YAAA Üstad ın yazdığı risalenin temeli nedir KURAN ın bir tefsiri Örnek BESMELE yi kabile Şehinin oğlu ile Normal kabile vatandaşının oğlu ile anlatmış Bunu bugüne çevirelim ERDOĞAN ın oğluna her kapı açılır ama bana veya açılmaz.Üstad da bunu anlatmış KAİNATI YARATAN RABBİMİN İKİ SIFATI hem Bu Dünyanın hemde AHİRETİN tüm kapılarını açar.

Namaz ı nasıl anlatmış 24 ALTIN ile ve ÇÖL ün ortasında bir tren istasyonu ve Cennete giden tren.

YANİ UZUN LAFIN KISASI RİSALE yi bilen RİSALE nin temeli KURAN ı bilmesi gerekir.

Hirahos sizin gibi birinin bu iddialarına şaşırdım.

Hirahos İslam ı bilen kim bu iddialarda bulunurki kalkmışsın bu iddialarda bulunanların islamı bildiğini iddia ediyorsun.

ONLARIN YAPTIKLARI CEHALETSE ki DUBLE CEHALET sizin gibi birininde bu cahillerin sözüne inanıp İDDİA da bulunmasıda bana göre bir yerde CEHALETTİR demicem ÖNYARGIDIR diyeceğim.Çünkü İslam ı bilenin bu iddialarda bulunmayacağını bilirsiniz ve kaale almazsınız Hiç kusura bakmayın sizden böyle bir iddia görmek ÇOK GARİBİME gitti.

İSLAM ı bilen ZELLE yi bilir bunu bilen ÜSTAD ı ÜSTAD a HATASIZ DİYEMEZ KİMSE HATASIZ DEĞİLDİR Önemli olan hatayı anlayıp HATAYI TERK ETMEKTİR.

Birde @hirahos ÜSTAD ı bilen ÜSTAD ı anlayan biri M.Esad erbili hz bilir M.Sami RAMAZANOĞULLARI ks bilir Ali Haydar Efendiyi bilir Kodku hz lerini bilir BUNLARI BİLMİYORSA O ZAMAN BEDÜZZAMAN Hz lerini bilmez yaaaa
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Kur'an kadar kudsi ve üstün bir kitab olduğu hakkında nurcuların çoğunda ifrad (ve çirkin) bir inanç vardır.

Bu şekilde düşünen veya savunan kişi bana göre ne İslam ı biliyor nede Risaleyi anlamış YANİ HER TARAFI BOŞ biri.Kalkmış @hirahos bu bir iddiası olarak ortaya atıyor.

YAAA Üstad ın yazdığı risalenin temeli nedir KURAN ın bir tefsiri Örnek BESMELE yi kabile Şehinin oğlu ile Normal kabile vatandaşının oğlu ile anlatmış Bunu bugüne çevirelim ERDOĞAN ın oğluna her kapı açılır ama bana veya açılmaz.Üstad da bunu anlatmış KAİNATI YARATAN RABBİMİN İKİ SIFATI hem Bu Dünyanın hemde AHİRETİN tüm kapılarını açar.

Namaz ı nasıl anlatmış 24 ALTIN ile ve ÇÖL ün ortasında bir tren istasyonu ve Cennete giden tren.

YANİ UZUN LAFIN KISASI RİSALE yi bilen RİSALE nin temeli KURAN ı bilmesi gerekir.

Hirahos sizin gibi birinin bu iddialarına şaşırdım.

Hirahos İslam ı bilen kim bu iddialarda bulunurki kalkmışsın bu iddialarda bulunanların islamı bildiğini iddia ediyorsun.

ONLARIN YAPTIKLARI CEHALETSE ki DUBLE CEHALET sizin gibi birininde bu cahillerin sözüne inanıp İDDİA da bulunmasıda bana göre bir yerde CEHALETTİR demicem ÖNYARGIDIR diyeceğim.Çünkü İslam ı bilenin bu iddialarda bulunmayacağını bilirsiniz ve kaale almazsınız Hiç kusura bakmayın sizden böyle bir iddia görmek ÇOK GARİBİME gitti.

İSLAM ı bilen ZELLE yi bilir bunu bilen ÜSTAD ı ÜSTAD a HATASIZ DİYEMEZ KİMSE HATASIZ DEĞİLDİR Önemli olan hatayı anlayıp HATAYI TERK ETMEKTİR.

"İSLAM ı bilen ZELLE yi bilir bunu bilen ÜSTAD ı ÜSTAD a HATASIZ DİYEMEZ KİMSE HATASIZ DEĞİLDİR Önemli olan hatayı anlayıp HATAYI TERK ETMEKTİR"

ağbi, seni istisnalardan tutuyoruz zaten. Şu sözün istisna olduğuna en bariz bir vesikadır.

yazarken zaten " ...çoğunda..." diye ifade kullandık. Bu ifadenin mefhum-i muhalifi, istisnalar olduğunu ikrardır.

Fi emanillah.
 
Üst