ne kadar kapalıyız ne kadar açığız karşı görüşlere

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
konuyu oraya buraya yaymaya luzum yok konu belli ataistler rivayetlere dayanarak kuranın değiştiğini eksildiğini idda ediyorlar dayandıkları hadisler şunlardır

Kur’an’ı kaç hafız ezbere biliyordu?

Amr Îbnu’l-Ass anlatıyor: Peygamberin “Kur’an’ı dört kişiden alın; Abdullah İbn Mes’ud’dan, Salim’den, Muaz’dan ve Übeyy İbn Kab’den” dediğini işittim. (Buhari, Fadailu’l-Kur’an 8.)

Muhammed öldüğü zaman Kur’an’ı bütünüyle ezberlemiş olan dört kişi vardı. Ebu’d-Derdâ, Mu-âz İbn Cebel, Zeyd ibn Sabit ve Ebû Zeyd.” (Buharı, e’s-Sahih, Kitabu Menakıbi’l Ensâr /17, s.229
Malik oğlu Enes’e; “Pey*gamber döneminde Kur’an’ı tümüyle ezberleyenler kimlerdir?” diye sordum. Şu karşılığı verdi:
‘Dört kişi. Tümü de Medineli. Übeyy İbn Ka’b, Muâz ibn Cebel, Zeyd ibn Sabit ve Ebu Zeyd (Buhari a.g.e, Müslim 2465. hadis.)
Bu 3 hadisten 7 isim ortaya çıkıyor. Abdullah, Ebu’d Derda, Übeyy, Muaz, Zeyd ibn Sabit, Salim ve Ebu Zeyd
1. Derleme
Muhammed’in ölümünden sonra dinden dönme hareketleri ve isyanlar başlar. Dinden dönenlerle ve İslam devletine isyan edenlerle savaşlar başlar. Bu savaşlar sırasında Ömer, halife Ebubekir’e gelip; “Kurra`nın da katılmış bulunduğu Yemame savaşları şiddetlendi. Ben her yerde kurraları tüketeceğinden, onlarla birlikte Kur`an`nın da çokça zayi olacağından korkuyorum. Bu sebeple Kur`an`ın cemedilmesini emretmeni uygun görüyorum!” der. Ebubekir de ona: “Resulullah`ın yapmadığı bir şeyi nasıl yaparım?” diye cevap verir. Ancak Ömer ‘in ısrarlarıyla ikna olur ve Zeyd İbn Sabit’e Kur’an’ı toplatma görevini verir.
Zeyd, kumaş parçaları, hurma yaprakları, düz taş parçaları ve ezberlemiş olanların hafızalarından Kur’an’ı toplamaya başlar. Bir ayetin geçerli olabilmesi için 2 tanık olması şartı ile hareket eder. Ama Tevbe süresinin son kısmını sadece Huzeyme`de bulduğunu ve tek tanıkla kabul ettiğini söyler. Bunu da Neticede 1yıl içinde toplanan kitap Ebubekir `e, o ölünce Ömer`e, o da ölünce Hafsa’ya emanet kalır. (Kütübü Sitte, hadis no: 944)
1.derlemenin Muhammed döneminde okunan Kur’an’a göre eksik olduğu itirazları yapılmıştır. Örneğin recm ayetinin olmaması itiraz edilen konulardan biridir.
Aişe(r.a.) der ki : Peygamber vefat edinceye kadar recm ayeti okunurdu.
Muslim c. 4. s. 167, Tirmizî, c.2, s.309
Aişe (r.ah) nakleder: “Recm ve büyüklerin on defa süt emzirmesi (nin süt kardeşliği oluşturacağı) hususundaki ayetler benim yatağımın altında bulunan bir sayfa üzerinde yazılı idi. Peygamber vefat edince Peygamber’in vefatıyla meşgul olduk da keçi gelip onları yedi.”
Dar-e Kutni, c.4, s.105, İbn-i Mâce, c.1, s.625
Übeyy b. Kab bana şöyle dedi: “Ey Zerr, Ahzap suresini kaç (ayet) olarak okuyorsun?” Ben de “Yetmiş üç” dedim. O zaman şöyle dedi: “Oysa Bakara suresine benziyordu; Ya da ondan da uzundu. Biz onda recm ayetini de okuyorduk.” Bir nakilde ise şöyle geçer: “O (Ahzap suresinin) sonunda şöyle diyordu: “Evli erkek ve evli kadın zina ettiklerinde, onları elbette recm edin! Allah’tan bir ceza olarak; ve Allah Aziz ve Hekim’dir!! Bu hesaba göre Ahzap suresinden 200’ü aşkın ayet eksilmiştir.
Kenz-ül Ummâl, c.2, s.567, Ed-Dürr-ül Mensûr (Suyûtî), c. 5, s180.
Ali’nin elinde nuzül sırasına göre düzenlenmiş Mushaf olduğu rivayet edilirken, bu eksikliklere müdahale etmemesi üzerinde düşünülmesi gereken husustur.

şimdi ehli sünnetim diyenlere hadisler vahidir diyenlere cübbelinin hadis talebelerine
yukardaki hadisler doğrumu yanlışmı buna cevap verin dansöz gibi olmayın halugutayı geçme lafons vede hirahos kardeş abdullah fakir fukara hadiii
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Ömer, suallere cevap vermekten kaçıyorsun. Bunlara cevap versen, açtığın konu da anlaşılır olacak. Cevapsız kalan sorular, forumu okuyanlara elbette hakkınızda bilgi vermektedir.
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Anlatıyor evet. Kur'an'dan Peygamberimizin abdestte, namazda farzlardan başka neler yaptığını öğrenebiliyor musun?

Çünkü Allah Teala bildirdi:

Her ne kadar daha önce açık bir sapıklık içinde bulunuyorlar idiyse de, içlerinden,kendilerine Allah’ın ayetlerini okuyan, (kötülüklerden ve inkardan) temizleyen, kendilerine Kitap ve hikmeti öğreten bir peygamber göndermekle Allah, müminlere büyük bir lütufta bulunmuştur

(Al-i İmran, 164)

Ayrıca bir Hikmet öğreten Rasulullah efendimizin söz ve fiillerinde, Farzlardan başka bu hikmetin olması gerekir..
@ömerusta

Aynı sual sana da geçerli.

Cidden tehlikeli iddialarla ortaya çıkıyorsunuz, "bilgisizce, akıldan uzak, kendiniz uyduruyorsunuz" ithamından kurtulmanız için neyi bildiğinizi göstermeniz gerekir.
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
doğru derseniz adamlar haklı çıkacak yalan derseniz kafanızdaki putunuz kırılacak rivayetler vahi olamaz hepsine hadis denmez uydurma hadis dolu
yukardaki hadislerin bağzısı doğru bazısı yanlış seçin baklım hadis tüççarları mehdiciler
 

MÜTEŞEKKÜR

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
6,938
Tepkime puanı
198
Puanları
0
BİLİMSEL FELSEFE
KARANLIĞA MEŞALE

Skip to content





← MEDİNE’DEN YAHUDİLERİN TEMİZLİĞİ
TEKAMÜL ve REENKARNASYON →

KUR’AN’IN ASLI YAKILDI

Posted on 23/12/2009 by pante
VE ORİJİNALİ TAHRİF EDİLDİ Mİ?

Hicr-9: “Şüphesiz o zikri (Kuran’ı) biz indirdik biz! Onun koruyucusu da elbette biziz…”
Bu ayet İslamcılar için Kur’an’ın değiştirilemeyeceğine dair bir dayanaktır. Kur’an’da korunacağını yazmış olması, İslamcılar için yeterlidir ama konu İncil ve Tevrat olunca böyle düşünülmez. Tevrat’ın ve İncil’in tahrif edildiğini iddia edenler, içlerindeki Hicr-9 benzeri ayetleri görmezden gelir:
Yeşaya / 40-8: “Ot kurur, çiçek solar ama Tanrımızın sözü sonsuza dek durur.”

Matta / 5-18: “Size doğrusunu söyleyeyim: Yer ve gök ortadan kalkmadan, her şey gerçekleşmeden Kutsal Yasa`dan ufacık bir harf ya da bir nokta bile yok olmayacak!”

Markos / 13-31: “Yer ve gök ortadan kalkacak ama benim sözlerim asla ortadan kalkmayacaktır.”

Demek ki “değiştirilemez” diye yazmasının bir önemi yokmuş. Onu da insanlar yazabilirmiş.
Bugün piyasadaki ve internetteki Kur’an acaba başlangıçta yazılan orijinal Kur’an’la aynı mıdır? İslamcılara göre Kur’an’ın tek harfi bile değişmemiştir. Bunu iddia edebilmek için ilk orijinalin bilinmesi gerekir ki bir karşılaştırma yapılabilsin.
Ama ilk yazılan orijinali ortada olmadığı gibi, 2. ve 3. derleme ile yazılanlar da yoktur. Orijinali olmadığına göre bir karşılaştırma yapılamaz. Öyleyse “Bir harfi bile değiştirilmemiştir” diyenlerin bir dayanağı yok. Bunun İslami propaganda olarak söylendiği anlaşılıyor.
Peki orijinal Kur’an’a ve sonra derlenen nüshalarına ne oldu?
Çocuklar ve hatta bilinçsiz Müslümanlar Kur’an’ın bir kitap olarak gökten indiğini sanırlar. Hepimiz çocukken öyle sanırdık. Cebrail adlı meleğin kitabı peygambere getirdiğini zannederdik. Büyüklerimiz de ayrıntıları bilmediği için bir izahta bulunmazdı. Daha sonra öğrendik ki ayet ayet olayların akışına göre yazılan Kur’an 23 yılda tamamlanmış. Yani, Muhammed hazretlerinin peygamberliğini ilan ettiği tarihten ölümüne yakın zamana kadar yazılmış bir kitap. Günlük tutan insanlar gibi Muhammed hazretleri de olaylarla, gelişmelerle ilgili şiirimsi ayetler yazdırmış. Bu ayetlerin de vahiy olduğunu öne sürmüş. Eşleriyle yaşadığı sorunlarla ilgili olarak bile sure ve ayetler yazmış. Sözde okuma yazması olmadığından bunları vahiy katiplerine yazdırmış. O dönemde henüz kağıt icat edilmediğinden ve Kureyşte deri parşömen olmadığından ayetler taşlara, kemiklere, yapraklara, kumaş parçalarına yani ilkel malzemelere yazılmış. Bir rivayete göre Kur’an sayfalarının tümünün peygamberin evinde bir arada bulunduğu ve dağınıkken bir araya getirilip, içinden eksilen olmasın diye ortasından iple bağlanmış olduğu söylenir. Ayrıca surelerin kurra denilen hafızlarca ezberlenerek korunduğu belirtilir.
Kur’an’ı kaç hafız ezbere biliyordu?

Amr Îbnu’l-Ass anlatıyor: Peygamberin “Kur’an’ı dört kişiden alın; Abdullah İbn Mes’ud’dan, Salim’den, Muaz’dan ve Übeyy İbn Kab’den” dediğini işittim. (Buhari, Fadailu’l-Kur’an 8.)

Muhammed öldüğü zaman Kur’an’ı bütünüyle ezberlemiş olan dört kişi vardı. Ebu’d-Derdâ, Mu-âz İbn Cebel, Zeyd ibn Sabit ve Ebû Zeyd.” (Buharı, e’s-Sahih, Kitabu Menakıbi’l Ensâr /17, s.229
Malik oğlu Enes’e; “Pey*gamber döneminde Kur’an’ı tümüyle ezberleyenler kimlerdir?” diye sordum. Şu karşılığı verdi:
‘Dört kişi. Tümü de Medineli. Übeyy İbn Ka’b, Muâz ibn Cebel, Zeyd ibn Sabit ve Ebu Zeyd (Buhari a.g.e, Müslim 2465. hadis.)
Bu 3 hadisten 7 isim ortaya çıkıyor. Abdullah, Ebu’d Derda, Übeyy, Muaz, Zeyd ibn Sabit, Salim ve Ebu Zeyd
1. Derleme
Muhammed’in ölümünden sonra dinden dönme hareketleri ve isyanlar başlar. Dinden dönenlerle ve İslam devletine isyan edenlerle savaşlar başlar. Bu savaşlar sırasında Ömer, halife Ebubekir’e gelip; “Kurra`nın da katılmış bulunduğu Yemame savaşları şiddetlendi. Ben her yerde kurraları tüketeceğinden, onlarla birlikte Kur`an`nın da çokça zayi olacağından korkuyorum. Bu sebeple Kur`an`ın cemedilmesini emretmeni uygun görüyorum!” der. Ebubekir de ona: “Resulullah`ın yapmadığı bir şeyi nasıl yaparım?” diye cevap verir. Ancak Ömer ‘in ısrarlarıyla ikna olur ve Zeyd İbn Sabit’e Kur’an’ı toplatma görevini verir.
Zeyd, kumaş parçaları, hurma yaprakları, düz taş parçaları ve ezberlemiş olanların hafızalarından Kur’an’ı toplamaya başlar. Bir ayetin geçerli olabilmesi için 2 tanık olması şartı ile hareket eder. Ama Tevbe süresinin son kısmını sadece Huzeyme`de bulduğunu ve tek tanıkla kabul ettiğini söyler. Bunu da Neticede 1yıl içinde toplanan kitap Ebubekir `e, o ölünce Ömer`e, o da ölünce Hafsa’ya emanet kalır. (Kütübü Sitte, hadis no: 944)
1.derlemenin Muhammed döneminde okunan Kur’an’a göre eksik olduğu itirazları yapılmıştır. Örneğin recm ayetinin olmaması itiraz edilen konulardan biridir.
Aişe(r.a.) der ki : Peygamber vefat edinceye kadar recm ayeti okunurdu.
Muslim c. 4. s. 167, Tirmizî, c.2, s.309
Aişe (r.ah) nakleder: “Recm ve büyüklerin on defa süt emzirmesi (nin süt kardeşliği oluşturacağı) hususundaki ayetler benim yatağımın altında bulunan bir sayfa üzerinde yazılı idi. Peygamber vefat edince Peygamber’in vefatıyla meşgul olduk da keçi gelip onları yedi.”
Dar-e Kutni, c.4, s.105, İbn-i Mâce, c.1, s.625
Übeyy b. Kab bana şöyle dedi: “Ey Zerr, Ahzap suresini kaç (ayet) olarak okuyorsun?” Ben de “Yetmiş üç” dedim. O zaman şöyle dedi: “Oysa Bakara suresine benziyordu; Ya da ondan da uzundu. Biz onda recm ayetini de okuyorduk.” Bir nakilde ise şöyle geçer: “O (Ahzap suresinin) sonunda şöyle diyordu: “Evli erkek ve evli kadın zina ettiklerinde, onları elbette recm edin! Allah’tan bir ceza olarak; ve Allah Aziz ve Hekim’dir!! Bu hesaba göre Ahzap suresinden 200’ü aşkın ayet eksilmiştir.
Kenz-ül Ummâl, c.2, s.567, Ed-Dürr-ül Mensûr (Suyûtî), c. 5, s180.
Ali’nin elinde nuzül sırasına göre düzenlenmiş Mushaf olduğu rivayet edilirken, bu eksikliklere müdahale etmemesi üzerinde düşünülmesi gereken husustur.
2. Derleme ve 1. Derleme Kur’an’ın Yakılışı:
Halife Osman döneminde eldeki Kur’an’ların farklı ve yanlış okunmasından şikayetler başlar. Birgün Huzeyfe, Osman’a gelip bu meseleye bir çare bulmasını ister. Bunun üzerine Osman Hafsa’daki Kur’an suhuflarını tekrar iade etmek üzere ister. Hafsa da gönderir. Ve bu sayfalardan yeni nüsha Kur’an mushaflarının yazımını başlatır.
Yazıcıların başında yine Zeyd bin Sabit vardır. Osman, herhangi bir hususta ihtilafa düşüldüğü takdirde Kureyş lisanının dikkate alınmasını ve ona göre yazılmasını söyler. Kütübü Sitte, Hadis No : 945
Bu hadisdeki Zeyd bin Sabit’in şu sözleri önceki derlemede hata ve eksiklerin olduğunun bir örneğidir:
Resulullah`dan işitmiş olduğum, Ahzab süresine ait bir ayet eksikti. Onu araştırdım. Sonunda Huzeyme İbnu Sabit el-Ensari`de çıktı. Resulullah onun şahitliğini iki kişinin şahitliğine denk tutmuştu. Bu ayet şu idi: “Mü`minlerden Allah`a verdiği ahdi yerine getiren kimseler vardır. Kimi, bu uğurda canını vermiş, kimi de beklemektedir. Ahdlerini hiç değiştirmemişlerdir” (Ahzab 23)”
Hatırlarsak, İlk derlemede de komisyonun başında olan Zeyd bin Sabit’ten yine benzer bir iddia geçiyordu aktardığı hadisde. Tevbe suresinin son kısmını sadece Huzeyme’de bulduğunu söylüyordu.
İki derlemede de iki benzer olay ve iki aynı kişi, Huzeyme. İlginç, belki de olaylar karıştırılmış olabilir.
Osman’ın yazdırdığı Kur’an’ların sayısı 4 olarak kabul edilir. Birinin kendinde kaldığı, diğerlerinin Şam’a, Basra’ya ve Küfe’ye gönderildiği söylenir. Kimileri bu sayıyı 5-7 adet olarak öne sürer ve Mekke, Yemen ve Bahreyn’e de gönderildiğini söyler. Ayrıca Osman’ın bu Kur’an’ların aynısının kopyalanabileceğine izin verdiği de söylenir.
Ayrıca Osman bu Mushaflar haricinde elde bulunan tüm suhuf ve kitapların yakılmasını emreder ve kendisi de çevresindekileri yakar. (Suyutî, İtkan, I/134; Subhi Salih, el-Mebahis, s. 78-85.)
Hz. Osman, okuma farklarını ortadan kaldırıp müslümanları bir tek kıraatte birleştirmek amacıyla başka bütün mushafların ve Kur’ân parçalarının yakılmasını emretmiştir. (Beyhekî, es-Sunen, Kitabu’s-Salât, 2/42)
Osman’ın Mushafları yaktırması büyük tepki çekmiş, “Mushaflar yakıcısı” diye seslenilmiştir. Öldürülmesindeki sebeplerden biri de budur.
Rivayetlere göre ellerindeki farklı Mushafları yaktırmayanlar da vardır. Örneğin “Ali’nin Mushafı”, “Ayşe’nin Mushafı” Abdullah İbn Mesud’un, Abbas’ın Mushafı gibi. Bu Mushafların birbirinden farklı olduğu söylenir. Âlî Mushafının nuzül sırasına göre düzenlenmiş olduğu rivayet edilir. Bu özel mushaflar da kayıptır. Sadece bunların içerik listeleri yazılmıştır. Eldeki resmi nüshadan içerik yönünden farklı oldukları bu listelere bakınca hemen anlaşılıyor. Örneğin, İbn Mesud’un mushafında Fatiha suresi gibi çok temel bir sure yok. Felak ve Nas sureleri de yokmuş. Bu çok ilginç.
Suyuti kitabında bakara suresinin Ahzab suresi ile aynı uzunlukta olduğunu aktarıyor. (Suyuti, El İtkan, 2/32.) Mevcut Kur’an’da ise Bakara 286 ayet iken, Ahzab yalnızca 73 ayettir.
Ebûbekir ibn Dâvûd, özel sahâbî mushaflarındaki farkları Kitâbu’l-Mesâhif’inde toplamıştır. Buhârî’nin rivayetine göre Hz. Âişe, mushafını görmek üzere gelen bir Iraklıya, özel mushafını göstermiştir. (Buhârî, Fedâilu’l-Kur’ân, 5)
O dönemde Arap harflerinde nokta ve hareke yoktu. Muaviye devri Irak valisi Ziyad bin Ebih, Arapçayı bilmeyen Müslümanların, Kur’ân’ı yanlış okumasını önlemek için devrin âlimlerinden Ebu’l Esved Dueli’yi görevlendirmiş. O da kelimelerin sonuna harekeyi belirlemek için nokta koymuştu. Daha sonra Haccac, kâtiplerinden Nasr bin Asım ve Yahya bin Ya’mer’e harflere nokta koymalarını emreder. Harflere ve noktalara bugünkü şeklini veren, Halil bin Ahmet (M.718) olmuştur. Şimdi bütün bu tahrifler, eksiltmeler yanında bir de noktalama işaretleri konulurken olası yapılan yanlışları düşünün.
Bugün Osman’ın yazdırdığı Mushaflardan hiçbiri ortada yoktur. Topkapı’daki, Taşkent’teki ve Kahire’deki eski Kur’an’ın Osman’ın Kuran’ı olduğu iddia edilirdi. Öyle olmadığı ortaya çıktı.
Konunun araştırmacılarından Prof. Dr. Suphi es-Salih kitabında, “Peki, Osman döneminde hazırlanmış resmi nüsha şimdi nerededir?” sorusunu ortaya atar ve doyurucu cevap bulamadığını açıklar. Kahire Kütüphanesi’nde olduğu söylenen nüshanın, Osman döneminden kalmış olamayacağını belirtir. Çünkü bu kitapta bir takım işaret ve noktalar vardır, böyle işaret ve noktaların İslamiyet’in ilk yıllarında bulunmadığı bilinmektedir.
Neden Yakıldılar
Hz. Hafsa’ya iade edilmiş olan ana Mushaf da ölünceye dek onun yanında kalmış, Medine valisi olan Mervân ibn el-Hakem, yakmak üzere o nüshayı istemişse de Hz. Hafsa vermemiş, fakat bu mü’minler anasının vefatı üzerine Mervân o Mushafı alıp yakmıştır. (el-Fethu’r-Rabbânî, 18/34)
İlk derlenen Kur’an’ı ölümüne değin sandığında saklayan ve alınıp yakılmasını önleyen Hafsa idi. Hafsa ölünce, Mervan İbn Hakem, sandıktan aldırtıp yaktırmıştı. Mervan Kur’an’ı yaktırmasındaki gerekçesini şöyle açıklıyor:
“Bunu yaptım, çünkü onda yazılı olanlar, resmi mushaf’a yazılıp geçirilmiş ve korunmuştur. Korktum ki aradan uzun zaman geçtiğinde kuşkucu kimseler bu resmi mushaf hakkında kuşkuya düşerler.” (Dr. Subhi e’s_Salih, Mebahis fi ulumi’l-kuran, s.83. dayandığı kaynak: ıbn ebi davud, kitabu’l-mesahif, s.24.)
Halbuki tersine asıl kuşku, ilk derlemenin yakılmasından doğmuştur.
Hiç kaynak, kanıt yok edilir mi? Elindekinin doğruluğunu ne ile kanıtlayacaksın?
“Demek ki ilk derleme ile olan farkların görülmesi istenmiyordu. İlk derlemede görülmesi istenmeyen bilgiler mevcuttu ki görülmesi engellendi, yakıldı.” diye düşünülmesi gayet doğaldır. Deliller yok edilmiştir. Oysa, ilk derleme korunmuş olsaydı; arada küçük farklar olması önemsenmeyecekti. Ama bu durumda “belki de arada çok önemli farklar vardı” diye düşünülüyor.
Nitekim Muhammed dönemindeki Kur’an ile sonradan yazılanlar arasında fark olup olmadığı sorusuna verilen yanıtlar “çok büyük farklar olduğu” şeklindedir.
İbn Ömer diyor ki:
“Hiçbiriniz Kur’an’ın tümünü aldım (elimde bulunduruyorum) demesin. Bilemez ki, Kur’an’ın çoğu yok olup gitmiştir. ’Ne kadar ortada varsa o kadarını elimde tutuyorum’ desin yalnızca.” (Suyuti, El İtkan, 2/32.)
İbn Ömer’in bu sözü söylediği zaman çok önemlidir. Bu söz, Halife Osman dönemindeki derlemeden sonra söylenmiştir. Ki şu an o nüshalar bile ortada olmadığına göre varolanların farkını düşünün.
Değiştirilen Kuran


Afferin la sana!Çok güzel konu açmışsın.

Kendi kapasiteni aşan konuları açtınız yine!..Sen agnostik olmuşsun haberin yok bundan!.:pokey:

Şimdi hadis inkarcılığından sonra Kur'an'ın eksikliğine mi sıra geldi?..Maksadınız İslam'a hizmet etmek ki, yoksa Kur'an hakkında şek ve şüphe ettirmek mi? Cevap ver buna!...

Şu tartışma ortamını seven adamın dilini ve elini eşşek arısı soksun emi?


SAYIN SİTE YÖNETİCİLERİ!.YAHU ALLAH AŞKINA ŞU SİTEDEN AÇILAN KONULARI NİYE DENETLEMİYORSUNUZ?.

SİZDE Mİ DİNDE FESATÇILARA KARIŞTINIZ YOKSA!.

FİTNEYE SESSİZ KALAN O DA FİTNEBAZ OLUR.

UYUMAYIN YAHU!.AÇIN UYKUDAN GÖZLERİNİZİ!...

BU AÇILAN KONUYU DERHAL KAPATIN!..
 

MÜTEŞEKKÜR

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
6,938
Tepkime puanı
198
Puanları
0
doğru derseniz adamlar haklı çıkacak yalan derseniz kafanızdaki putunuz kırılacak rivayetler vahi olamaz hepsine hadis denmez uydurma hadis dolu
yukardaki hadislerin bağzısı doğru bazısı yanlış seçin baklım hadis tüççarları mehdiciler

Senin daha Türkçe'n bile bozuk!.Lakin açtığın konu seni çok aşıyor.Her şeye balıklama dalma,yoksa boğulursun!...

Bunun vebalinin ağır olduğunu hiç hesap ettin mi?Etmediysen, imanın tehlikeye giriyor demektir.
Dikkat et!.Kur'andan şüphe edenin imanı çok çabuk biter, haberin ola!...
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
hoppp yavaş gel önce haddini bil adam ol hakaret etmeden adam gibi yaz adam gibi cevap al
yukardaki ataistlerin iddalarına delil olarak gösterdiği hadisler doğrumu? yanlışmı?
bu cevap verecek bilgin varsa ver yoksa susda bekle öğren adam gibi paylaşmayı bil
yiğenim
 

MÜTEŞEKKÜR

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
6,938
Tepkime puanı
198
Puanları
0
Ömerusta, bilmeden bir ateistlerin sitesine girip orada ki kopyaladıklarınıburada paylaşmaya çalışıyor.Oysa meselenin büyük boyutunu hiç bilmiyor.Kendisi şu anda Kur'an hakkında şüphe etmeye başladı bile!Yakında karşımıza bir dinsiz olarak çıkmazsa ben burada eşşekler gibi anıracağım..

Ben şimdi o paylaştığı sitenin ne olduğunu ortaya çıkaracağım.
 

MÜTEŞEKKÜR

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
6,938
Tepkime puanı
198
Puanları
0
hoppp yavaş gel önce haddini bil adam ol hakaret etmeden adam gibi yaz adam gibi cevap al
yukardaki ataistlerin iddalarına delil olarak gösterdiği hadisler doğrumu? yanlışmı?
bu cevap verecek bilgin varsa ver yoksa susda bekle öğren adam gibi paylaşmayı bil
yiğenim

Sen o kafirlerin avukatlığına mı üstlendin yoksa?

Dikkat et, büyük düşüşe geçiyorsun.Ayağın kaymak üzere!
Onlar seni tıpkı örümcek ağı gibi avlamışlar anlaşılan.Yakında senin imanını da yiyecekler..


Seni uyarıyorum! o kafirlerin sitesinden bir şeyler paylaşma!Kafanı karıştırmışlar senin...

İmanın tehlikeye girdi, dikkatli olmalısın ahbap!..


Ben onların hepsine cevap veririm ama burada bu çok uzun sürer...Ama sen bunda hiç bir bilgin yok!
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Kur'an hangi yoldan geldiyse, Sünnet de aynı yoldan geldi. Aynı nesiller, aynı şahıslar bunları bize ulaştırdı.

Bugün Hadisten/Sünnetten şüphe duyanlar/vazgeçenler, bugün ya da bir gün Kur'an'dan da şüphe duyup vazgeçeceklerdir. Kaçamayacakları son budur. Nokta.

Bu zırva, bu münafıkça konuya son yazım olsun.

Keşke kararımın üstünde dursaydım. Ama, acaba konuşabilir miyiz diye bir hatada bulunmuş olduk. Defalarca tecrübe ettiğimizi bir daha tecrübe etmiş olduk. Neyse.

Kalınlaştırdığım yeri bir daha okuyalım birlikte.

Ves'selam.
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
Ömerusta, bilmeden bir ateistlerin sitesine girip orada ki kopyaladıklarınıburada paylaşmaya çalışıyor.Oysa meselenin büyük boyutunu hiç bilmiyor.Kendisi şu anda Kur'an hakkında şüphe etmeye başladı bile!Yakında karşımıza bir dinsiz olarak çıkmazsa ben burada eşşekler gibi anıracağım..

Ben şimdi o paylaştığı sitenin ne olduğunu ortaya çıkaracağım.

ben variken anırda pastırmanı yapayım yoksa ite kurda yem olursun ulen site zaten atist bir site konuda ataistler tarafından yazılıp çizilmiş
idda kuranın ayetlerinin eksilmesi vede kuranın da diğer kitaplar gibi bozulduğu iddasıdır delilleri yukardaki rivayetler hadisler
bizde siz vede sizler gibi hadisler vahidir diye yumurtlayan lara yukardaki hadisler doğrumu yalanmı ? diye soruyoruz buna cevap vermek yerine anırıyorsunuz eh size yakışanı yaparsınız
 

MÜTEŞEKKÜR

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
6,938
Tepkime puanı
198
Puanları
0
doğru derseniz adamlar haklı çıkacak yalan derseniz kafanızdaki putunuz kırılacak rivayetler vahi olamaz hepsine hadis denmez uydurma hadis dolu
yukardaki hadislerin bağzısı doğru bazısı yanlış seçin baklım hadis tüççarları mehdiciler

ömerusta, önce şu rastgele seçtiğim hadisi bi oku bakayım!..

EVLENMEYE TEŞVİK VE TERĞİB (Kütüb-ü Sitte'den)



ـ5623 ـ1ـ عن مَعْقَلِ بْنِ يسار رَضِيَ اللّهُ عَنه قال: ]جَاءَ رَجُلٌ الى رَسُولِ اللّهِ # فقَالَ: إنِّى أصَبْتُ امْرَأةً ذَاتَ حَسَبٍ وَجَمَالٍ وَأنَّهَا َ تَلِدُ، أفَأتَزَوَّجُهَا؟ قَالَ: َ. ثُمَّ أتَاهُ الثَّانِيَةَ، فَنَهَاهُ. ثُمَّ أتَاهُ الثَّالِثَةَ، فقَالَ: تَزَوَّجُوا الْوَدُودَ الْوَلُودَ، فإنِّي مُكَاثِرٌ بِكُمُ ا‘ُمَمَ[. أخرجه أبو داود والنسائي .


1. (5623)- Ma'kıl İbnu Yesar (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a bir adam gelerek: "Ben (evlenmek üzere) asaletli ve güzel bir kadın buldum. Ancak kısırdır, çocuk doğurmuyor. Onunla evleneyim mi?" diye sordu. Aleyhissalâtu vesselâm:
"Hayır evlenme!" buyurdular. Sonra adam ikinci sefer geldi, yine aynı cevabı aldı. Adam üçüncü sefer de gelince: "(Ey insanlar!) vedud (çok seven) ve velud (çok doğuran) olanla evlenin. Zira ben (kıyamet günü) diğer ümmetlere karşı çokluğunuzla övüneceğim" buyurdular." [Ebu Davud, Nikah 4, (2050); Nesaî, Nikah 11, (6, 65-66).]


Evet, ömerusta!

Şu arapça hadis-i şerifin latincesini okuyup yaz bana!Bakacağım senin arapça okuyup okumadığını!.

Sonra da seni sınayacağım..


Haydi hiç durma, hemen latincesini yaz buraya!..
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
ne o kıvırtmanın arapcasına latincesine mi geçtin dansölük çok para getiriyor sende kıvır bakalım
karşında kuklamı var senin önce adam gibi soruya cevap yaz sorunu sonra sor hadi ordan hadiii
 

MÜTEŞEKKÜR

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
6,938
Tepkime puanı
198
Puanları
0
ne o kıvırtmanın arapcasına latincesine mi geçtin dansölük çok para getiriyor sende kıvır bakalım
karşında kuklamı var senin önce adam gibi soruya cevap yaz sorunu sonra sor hadi ordan hadiii

Ben kıvırmıyorum evlat!.
Sen boyunu aşan bi mevzu açtın.Altından çıkamıyorsun.Hele sen, verdiğim şu hadisi oku ve latincesini buraya yaz!Yazamazsan hemen toz ol buralardan!..
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
hadi ordan senin kadar torunum var benim evlat mevlat seviye yerlerde soruya soru sorulmaz cevap verilir sen kaybol
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
ömerusta, önce şu rastgele seçtiğim hadisi bi oku bakayım!..

EVLENMEYE TEŞVİK VE TERĞİB (Kütüb-ü Sitte'den)



ـ5623 ـ1ـ عن مَعْقَلِ بْنِ يسار رَضِيَ اللّهُ عَنه قال: ]جَاءَ رَجُلٌ الى رَسُولِ اللّهِ # فقَالَ: إنِّى أصَبْتُ امْرَأةً ذَاتَ حَسَبٍ وَجَمَالٍ وَأنَّهَا َ تَلِدُ، أفَأتَزَوَّجُهَا؟ قَالَ: َ. ثُمَّ أتَاهُ الثَّانِيَةَ، فَنَهَاهُ. ثُمَّ أتَاهُ الثَّالِثَةَ، فقَالَ: تَزَوَّجُوا الْوَدُودَ الْوَلُودَ، فإنِّي مُكَاثِرٌ بِكُمُ ا‘ُمَمَ[. أخرجه أبو داود والنسائي .


1. (5623)- Ma'kıl İbnu Yesar (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a bir adam gelerek: "Ben (evlenmek üzere) asaletli ve güzel bir kadın buldum. Ancak kısırdır, çocuk doğurmuyor. Onunla evleneyim mi?" diye sordu. Aleyhissalâtu vesselâm:
"Hayır evlenme!" buyurdular. Sonra adam ikinci sefer geldi, yine aynı cevabı aldı. Adam üçüncü sefer de gelince: "(Ey insanlar!) vedud (çok seven) ve velud (çok doğuran) olanla evlenin. Zira ben (kıyamet günü) diğer ümmetlere karşı çokluğunuzla övüneceğim" buyurdular." [Ebu Davud, Nikah 4, (2050); Nesaî, Nikah 11, (6, 65-66).]


Evet, ömerusta!

Şu arapça hadis-i şerifin latincesini okuyup yaz bana!Bakacağım senin arapça okuyup okumadığını!.

Sonra da seni sınayacağım..


Haydi hiç durma, hemen latincesini yaz buraya!..

Allah Kuran'da çocuklarının çokluğuyla övünen müşrikleri yermiyor mu?Çocuklarının ya da sayılarının fazla olmsının kendilerine fayda vermeyeceğini söylemiyor mu?

Müşriklerin övündüğü birşeyle Peygamberimiz de övünür mü?
 

Kadir Razlık

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
2,280
Tepkime puanı
35
Puanları
0
Konum
manisa
konuyu oraya buraya yaymaya luzum yok konu belli ataistler rivayetlere dayanarak kuranın değiştiğini eksildiğini idda ediyorlar dayandıkları hadisler şunlardır

kur’an’ı kaç hafız ezbere biliyordu?

amr îbnu’l-ass anlatıyor: peygamberin “kur’an’ı dört kişiden alın; abdullah ibn mes’ud’dan, salim’den, muaz’dan ve übeyy ibn kab’den” dediğini işittim. (buhari, fadailu’l-kur’an 8.)

muhammed öldüğü zaman kur’an’ı bütünüyle ezberlemiş olan dört kişi vardı. Ebu’d-derdâ, mu-âz ibn cebel, zeyd ibn sabit ve ebû zeyd.” (buharı, e’s-sahih, kitabu menakıbi’l ensâr /17, s.229
malik oğlu enes’e; “pey*gamber döneminde kur’an’ı tümüyle ezberleyenler kimlerdir?” diye sordum. şu karşılığı verdi:
‘dört kişi. Tümü de medineli. übeyy ibn ka’b, muâz ibn cebel, zeyd ibn sabit ve ebu zeyd (buhari a.g.e, müslim 2465. Hadis.)
bu 3 hadisten 7 isim ortaya çıkıyor. Abdullah, ebu’d derda, übeyy, muaz, zeyd ibn sabit, salim ve ebu zeyd
1. Derleme
muhammed’in ölümünden sonra dinden dönme hareketleri ve isyanlar başlar. Dinden dönenlerle ve islam devletine isyan edenlerle savaşlar başlar. Bu savaşlar sırasında ömer, halife ebubekir’e gelip; “kurra`nın da katılmış bulunduğu yemame savaşları şiddetlendi. Ben her yerde kurraları tüketeceğinden, onlarla birlikte kur`an`nın da çokça zayi olacağından korkuyorum. Bu sebeple kur`an`ın cemedilmesini emretmeni uygun görüyorum!” der. Ebubekir de ona: “resulullah`ın yapmadığı bir şeyi nasıl yaparım?” diye cevap verir. Ancak ömer ‘in ısrarlarıyla ikna olur ve zeyd ibn sabit’e kur’an’ı toplatma görevini verir.
Zeyd, kumaş parçaları, hurma yaprakları, düz taş parçaları ve ezberlemiş olanların hafızalarından kur’an’ı toplamaya başlar. Bir ayetin geçerli olabilmesi için 2 tanık olması şartı ile hareket eder. Ama tevbe süresinin son kısmını sadece huzeyme`de bulduğunu ve tek tanıkla kabul ettiğini söyler. Bunu da neticede 1yıl içinde toplanan kitap ebubekir `e, o ölünce ömer`e, o da ölünce hafsa’ya emanet kalır. (kütübü sitte, hadis no: 944)
1.derlemenin muhammed döneminde okunan kur’an’a göre eksik olduğu itirazları yapılmıştır. örneğin recm ayetinin olmaması itiraz edilen konulardan biridir.
Aişe(r.a.) der ki : peygamber vefat edinceye kadar recm ayeti okunurdu.
muslim c. 4. S. 167, tirmizî, c.2, s.309
aişe (r.ah) nakleder: “recm ve büyüklerin on defa süt emzirmesi (nin süt kardeşliği oluşturacağı) hususundaki ayetler benim yatağımın altında bulunan bir sayfa üzerinde yazılı idi. Peygamber vefat edince peygamber’in vefatıyla meşgul olduk da keçi gelip onları yedi.”
dar-e kutni, c.4, s.105, ibn-i mâce, c.1, s.625
übeyy b. Kab bana şöyle dedi: “ey zerr, ahzap suresini kaç (ayet) olarak okuyorsun?” ben de “yetmiş üç” dedim. O zaman şöyle dedi: “oysa bakara suresine benziyordu; ya da ondan da uzundu. Biz onda recm ayetini de okuyorduk.” bir nakilde ise şöyle geçer: “o (ahzap suresinin) sonunda şöyle diyordu: “evli erkek ve evli kadın zina ettiklerinde, onları elbette recm edin! Allah’tan bir ceza olarak; ve allah aziz ve hekim’dir!! Bu hesaba göre ahzap suresinden 200’ü aşkın ayet eksilmiştir.
kenz-ül ummâl, c.2, s.567, ed-dürr-ül mensûr (suyûtî), c. 5, s180.
Ali’nin elinde nuzül sırasına göre düzenlenmiş mushaf olduğu rivayet edilirken, bu eksikliklere müdahale etmemesi üzerinde düşünülmesi gereken husustur.

şimdi ehli sünnetim diyenlere hadisler vahidir diyenlere cübbelinin hadis talebelerine
yukardaki hadisler doğrumu yanlışmı buna cevap verin dansöz gibi olmayın halugutayı geçme lafons vede hirahos kardeş abdullah fakir fukara hadiii
git kafirlerin sorularini cevapla bize bişey öğretmek istiyorsan sorularin küfür sorularin doğru cevaplarini ver inanmiyorsan açikca söyle ikiyüzlülük yapma foruma herkes giriyor hiçbirimizi tanimiyoruz ne bileyim senin mürted münafik hristiyan yada dinsiz olmadiğini ispat et müslüman olduğunu
 

Kadir Razlık

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
2,280
Tepkime puanı
35
Puanları
0
Konum
manisa
afferin la sana!çok güzel konu açmışsın.

Kendi kapasiteni aşan konuları açtınız yine!..sen agnostik olmuşsun haberin yok bundan!.:pokey:

şimdi hadis inkarcılığından sonra kur'an'ın eksikliğine mi sıra geldi?..maksadınız islam'a hizmet etmek ki, yoksa kur'an hakkında şek ve şüphe ettirmek mi? Cevap ver buna!...

şu tartışma ortamını seven adamın dilini ve elini eşşek arısı soksun emi?


sayin site yöneticileri!.yahu allah aşkina şu siteden açilan konulari niye denetlemiyorsunuz?.

Sizde mi dinde fesatçilara kariştiniz yoksa!.

Fitneye sessiz kalan o da fitnebaz olur.

Uyumayin yahu!.açin uykudan gözlerinizi!...

Bu açilan konuyu derhal kapatin!..
agnostik ne demek hiç bilgim yok
 

Kadir Razlık

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
2,280
Tepkime puanı
35
Puanları
0
Konum
manisa
afferin la sana!çok güzel konu açmışsın.

Kendi kapasiteni aşan konuları açtınız yine!..sen agnostik olmuşsun haberin yok bundan!.:pokey:

şimdi hadis inkarcılığından sonra kur'an'ın eksikliğine mi sıra geldi?..maksadınız islam'a hizmet etmek ki, yoksa kur'an hakkında şek ve şüphe ettirmek mi? Cevap ver buna!...

şu tartışma ortamını seven adamın dilini ve elini eşşek arısı soksun emi?


sayin site yöneticileri!.yahu allah aşkina şu siteden açilan konulari niye denetlemiyorsunuz?.

Sizde mi dinde fesatçilara kariştiniz yoksa!.

Fitneye sessiz kalan o da fitnebaz olur.

Uyumayin yahu!.açin uykudan gözlerinizi!...

Bu açilan konuyu derhal kapatin!..
bu yöneticiler hangi dinde hangi mezhepde olduklarini merak ediyorum
 
Üst