Mustafa İslamoğlu ne yapmak istiyor

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Kadere iman edeceğiz elbette.ama bu hocaefendinin vurgusu dahilinde olmalı.
kendisi buhari ve müslimde farklı içerikli olarak ihsan hadisinin bulunduğunu söylüyor.
benim buraya almamdaki kasıt ise nette bariz bir saldırının nasıl yapıldığına dair.
bütün olarak ele alındığında o kısa videodaki gibi bir sonuç çıkmıyor malesef

Kadere iman etsek ne lazım gelir demişler, o da inansanız da olur gibi bir şey diyor. Bize göre ise kesinlikle inanmalıdır. İman şartlarındandır. Buhari ve müslim de kadere iman yoktur diyemiyor, bazı hadisi şeriflerde zikredilmemiş diyor. Olabilir. Tüm iman esasları bir ayeti kerimede, bir hadisi şerifte yer almayabilir. Toptanı esas alınır. Bütüncül bakılır. Öyle olursa, kadere iman, iman esaslarındandır.

Kadere iman etmeyelim diyenler bize yanlış anlamaları örnek veriyorlar. İslamı da yanlış anlayanlar var. Ne lazım gelir? Hiç. Anlatabiliyorsan doğrusunu anlat, anlamaycak ise daha senin vazifen değildir bir şey etmek.
 
Katılım
15 Kas 2006
Mesajlar
6,088
Tepkime puanı
637
Puanları
0
Kadere iman edeceğiz elbette.ama bu hocaefendinin vurgusu dahilinde olmalı.
kendisi buhari ve müslimde farklı içerikli olarak ihsan hadisinin bulunduğunu söylüyor.
benim buraya almamdaki kasıt ise nette bariz bir saldırının nasıl yapıldığına dair.
bütün olarak ele alındığında o kısa videodaki gibi bir sonuç çıkmıyor malesef
cübbeli ahmet hocaya ne gibi bir reddiye de bulundu acaba mustafa bey?
 

UBEYDUN

Ordinaryus
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
2,548
Tepkime puanı
286
Puanları
0
Konum
göçmen
Kadere iman etsek ne lazım gelir demişler, o da inansanız da olur gibi bir şey diyor. Bize göre ise kesinlikle inanmalıdır. İman şartlarındandır. Buhari ve müslim de kadere iman yoktur diyemiyor, bazı hadisi şeriflerde zikredilmemiş diyor. Olabilir. Tüm iman esasları bir ayeti kerimede, bir hadisi şerifte yer almayabilir. Toptanı esas alınır. Bütüncül bakılır. Öyle olursa, kadere iman, iman esaslarındandır.

Kadere iman etmeyelim diyenler bize yanlış anlamaları örnek veriyorlar. İslamı da yanlış anlayanlar var. Ne lazım gelir? Hiç. Anlatabiliyorsan doğrusunu anlat, anlamaycak ise daha senin vazifen değildir bir şey etmek.
talib bir kavram kargaşası var.
islamoğlunun kaderden ne anladığı ile sizin anladığınız arasında fark var.belki olması gerekene daha fazla neden vurgu yapmıyor denebilir.bu haklı da bir sorgudur.aşağıda ebubekir sifil bir şeyler diyor beraber okuyalım.sonra şunu soralım islamoğluna sifilin vurgu yaptığı ayetleri sorsanız inkarmı eder?


Meselenin modernistleri rahatsız eden yönü şudur: Kader inancı insanın iradesizliğinin kabulü üzerine oturmakta, bu da "kadercilik"e yol açmaktadır. Oysa insan iradesini istediği istikamette kullanmakta özgürdür. Fiillerinden dolayı sorumlu tutulmasının anlamı da buradadır. Allah Teala insanı herhangi bir şey yapması için zorlamaz…
Oysa kadere iman, imanı ve yakini genel olarak bizimkinden daha kuvvetli olduğunda şüphe bulunmayan bizden önceki nesillerde herhangi bir arızaya yol açmamıştır. İnsanlık tarihinin müşahede ettiği en muhteşem medeniyetleri kuranlar onlar olduğuna göre, kader inancı konusunda modernistlerde bir kafa karışıklığı olduğu ortaya çıkmaktadır.
Modern insan, hayrın da şerrin de Allah Teala'nın takdiriyle olduğunu kabullendiğinde yeryüzü egemenliğini kaybedeceğini bilmekte, buna yanaşmadığı için kaderi ve takdiri reddetmeyi tercih etmektedir. Ona göre başarı ve başarısızlık, iyilik ve kötülük matematik bir kesinlikte ve mutlak olarak insan iradesinin ürünüdür.
Oysa Kur'an'da şöyle buyurulur: "Yeryüzünde vuku bulan ve nefislerinizde meydana gelen hiçbir kötülük yoktur ki, biz onu yaratmadan önce bir kitapta (yazılı) olmasın. Şüphe yok ki bu, Allah'a göre pek kolaydır. Bu, elinizden çıkan şeylere üzülmeyesiniz ve Allah'ın size verdiğiyle şımarmayasınız diyedir. Çünkü Allah, kendini beğenip böbürlenen kimseleri sevmez." (57/el-Hadîd, 22-3)
Bu ayet, "Sana ne iyilik gelirse Allah'tandır. Başına gelen kötülük ise nefsindendir" (4/en-Nisâ, 79) ayetiyle birlikte ele alındığında, insanın, başarı olarak gördüğü hususları kendinden bilerek böbürlenmesi için hiçbir sebep olmadığı kendiliğinden ortaya çıkmaktadır. Evet belki Kur'an'da "kadere iman edin!" diyerek bizi doğrudan kadere imana çağıran bir ayet yok. Ama yukarıda zikredilenler ve daha pek çok benzerleri bize şunu ikaz edip durmaktadır: Başımıza gelen her musibet, kadere imanı inkâr da dahil olmak üzere kendi ellerimizle işlediklerimiz yüzündendir.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
UBEYDUN

E.Sifil'e çok selâmımızı söyle de bize Hz.İbrahim Aleyhisselâm'ın Nemrud tarafından ateşe atılılıp atılmadığına inanıp-inanmadığını bir sor. Eğer, inanıyorsa -ki biz inanır biliyoruz- İbrahim Aleyhisselâm'ın mancınıktan çıktıktan sonra Cebrail Aleyhisselâm'ın havada iken gelip "Ya, İbrahim bir arzun var mı yerine getireyim" sözüne karşılık "Benim her türlü halimi Rabbim bilmiyor mu ? Senden hiç bir talebim yok.." diye cevap vermesini insanlara verilen irade-i cüziyye konusunda nereye koyacağız , irade-i kulliyye ve kader konusunda nasıl karşılayacağız ? Hz. İbrahimin bu sözleri E.Sifil'in yukarıdaki sözlerine göre "kadercilik" olmuyor mu ?
 

UBEYDUN

Ordinaryus
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
2,548
Tepkime puanı
286
Puanları
0
Konum
göçmen
UBEYDUN

E.Sifil'e çok selâmımızı söyle de bize Hz.İbrahim Aleyhisselâm'ın Nemrud tarafından ateşe atılılıp atılmadığına inanıp-inanmadığını bir sor. Eğer, inanıyorsa -ki biz inanır biliyoruz- İbrahim Aleyhisselâm'ın mancınıktan çıktıktan sonra Cebrail Aleyhisselâm'ın havada iken gelip "Ya, İbrahim bir arzun var mı yerine getireyim" sözüne karşılık "Benim her türlü halimi Rabbim bilmiyor mu ? Senden hiç bir talebim yok.." diye cevap vermesini insanlara verilen irade-i cüziyye konusunda nereye koyacağız , irade-i kulliyye ve kader konusunda nasıl karşılayacağız ? Hz. İbrahimin bu sözleri E.Sifil'in yukarıdaki sözlerine göre "kadercilik" olmuyor mu ?
fakiri verdiğin örnekle kaderin ne alakası var.Allah tealanın basar ,semia,ilm ..gibi sıfatları ile alakalıdır bu.İSlamda azimette vardır ruhsatta.eyyup aleyhisselamda azimet yanlısıdır.diğer tüm nebi ve resuller gibi salavetullahi aleyhim ecmain.hani eyyup aleyhisselam bana şeytan dokundu halim sana malum demişti....

fakiri birde kahvehane ağzı ile konuşma ki sana değer versinler
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
fakiri verdiğin örnekle kaderin ne alakası var.Allah tealanın basar ,semia,ilm ..gibi sıfatları ile alakalıdır bu.İSlamda azimette vardır ruhsatta.eyyup aleyhisselamda azimet yanlısıdır.diğer tüm nebi ve resuller gibi salavetullahi aleyhim ecmain.hani eyyup aleyhisselam bana şeytan dokundu halim sana malum demişti....

fakiri birde kahvehane ağzı ile konuşma ki sana değer versinler

Sorularımı sana değil, E.Sifile sor diye sormuştum. Ama, sen kendi aklınla yetersiz ve tuhaf bir cevab verdin.
Neyse, bu yazım ne ağzı oldu acaba ?...:)
 

UBEYDUN

Ordinaryus
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
2,548
Tepkime puanı
286
Puanları
0
Konum
göçmen
sanırım düzeltebileceğini düşünmüyorum.hep öyle anılacaksın.genede Allah'tan ümid kesilmez.
ebu cehilin sülbünden şehitler çıkardığına göre...
 

UBEYDUN

Ordinaryus
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
2,548
Tepkime puanı
286
Puanları
0
Konum
göçmen
Genel söyledim kardeş.
ALLAHIN RESULÜNE İTİRAZ BAŞKA NASIL DAMGALANABİLİRKİ.
Selametle.
halbuki Allah kendisine şirk koşulmasının dışındaki günahlaır dilediğinde afvediyor değilmi.MaşaAllah ehli sünnet olmak böyle bir şey herhalde.
 

giriftar

Ordinaryus
Katılım
1 Ocak 2012
Mesajlar
2,599
Tepkime puanı
59
Puanları
0
halbuki Allah kendisine şirk koşulmasının dışındaki günahlaır dilediğinde afvediyor değilmi.MaşaAllah ehli sünnet olmak böyle bir şey herhalde.

Arkadaş,
Müslümanlık davası itikat temellerimize dinamit konularak yaşanmaz.
Ehl-i Sünnetin kalesi alimlere karşı çıkarak yaşanmaz.
BİZİM İTİKADIMIZDAN ŞEK VE ŞÜPHEMİZ YOKKİ.
1400 YILDIR SAHİH BİRŞEKİLDE BİZE ULAŞMIŞ DİNİMİZ,KİTABIMIZ,İTİKADIMIZ.
ADIDA EHL-İ SÜNNET VEL CEMAAT.
Bu adamların derdi ne olaki,Müslümanların arasına ikilik sokarlar.
İTİKADIMIZLA İLGİLİ ŞEKİMİZ VE ŞÜPHEMİZ YOK.
DERDİMİZ İSLAMI DEVLET PLANINDA HAKİM GÖRMEK.
BÜTÜN GÜCÜMÜZÜ BURAYA YÖNLENDİRMELİYİZ.
HEDEF SAPTIRAN ZAMANE ALLAMELERİ GÖLGE ETMESİNLER YETER.
 

cemaliii

Kıdemli Üye
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
982
Puanları
113
Allah razı olsun abla... İnşallah bundan sonra üslubuma daha dikkat ederim. Büyüklük gösterdiniz. Size de selamet dilerim.

hirahos kardeşim. ne diye geri adım atıyorsun. geri adım atarak iyi mi yaptığını sanıyorsun. sen düşüncene göre insanları kırmamaya çalışıyorsun. ama bence yanlış. çünkü bu konuda sen ve fakiri sonuna kadar haklı. haklılığını söyleyerek ve haksızlık yapan mod büşra hanımı uyarıp doğruya sevketmek yapabileceğin en büyük iyilik o kardeşe.

fakiri sonuna kadar haklıdır. büşra hanım benimde gereksiz yere çok mesajımı kafasına göre silmiştir. kendisinin uyarılması lazım.
 

UBEYDUN

Ordinaryus
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
2,548
Tepkime puanı
286
Puanları
0
Konum
göçmen
Arkadaş,
Müslümanlık davası itikat temellerimize dinamit konularak yaşanmaz.
Ehl-i Sünnetin kalesi alimlere karşı çıkarak yaşanmaz.
BİZİM İTİKADIMIZDAN ŞEK VE ŞÜPHEMİZ YOKKİ.
1400 YILDIR SAHİH BİRŞEKİLDE BİZE ULAŞMIŞ DİNİMİZ,KİTABIMIZ,İTİKADIMIZ.
ADIDA EHL-İ SÜNNET VEL CEMAAT.
Bu adamların derdi ne olaki,Müslümanların arasına ikilik sokarlar.
İTİKADIMIZLA İLGİLİ ŞEKİMİZ VE ŞÜPHEMİZ YOK.
DERDİMİZ İSLAMI DEVLET PLANINDA HAKİM GÖRMEK.
BÜTÜN GÜCÜMÜZÜ BURAYA YÖNLENDİRMELİYİZ.
HEDEF SAPTIRAN ZAMANE ALLAMELERİ GÖLGE ETMESİNLER YETER.
her konuda sizin gibi düşünmeyenler şeytan sözcüsü oluyor o zaman.hele şeytanın sözcüsünün hükmünüde söyleyiver.
sözünüz esriniiizken şimdi siz onun esiri oluverdiniz.
forumu kapatın buraya ehli sünnet budur diye bir yazı asın olsun bitsin.
o şeytan bu kafir...
kelam alimlerinin tartıştığı denilen bir konuda bir tarafa geçip sonra diğer tarafı küfre nisbet ediyorsunuz.evet islamoğlu hatalı görüşlerede sahib biridir ama onun şerefi ise mahfuzdur.
kimsenin bir müminin şerefine leke sürmeye hakkı yok.ha müslüman olarak görmüyorsanız başka.
 

giriftar

Ordinaryus
Katılım
1 Ocak 2012
Mesajlar
2,599
Tepkime puanı
59
Puanları
0
her konuda sizin gibi düşünmeyenler şeytan sözcüsü oluyor o zaman.hele şeytanın sözcüsünün hükmünüde söyleyiver.
.Kardeş,her konuda benim gibi düşünmüyenler diye bir düşmanlığım olamaz.İtikadımız,fıkhımız,ameli işlerimiz,alimlerimiz,velilerimiz hakkında aşağılamalar var.Bidat konusu içine giren işler yapılıyor.Değilse benle bir alıp veremediğ olsa ne,olmasa ne
sözünüz esriniiizken şimdi siz onun esiri oluverdiniz.
forumu kapatın buraya ehli sünnet budur diye bir yazı asın olsun bitsin.
o şeytan bu kafir...Benim yazmama gerek yok,biz Ehl-i Sünnet itikadına iman etmişiz.Ya Allahcc aşkına bu gibi adamların derdi neki,bizim itikadımızdan şüphemiz yokki.İTİKAT VE AMEL NOKTASINDA EHL-İ SÜNNET NEYİ EKSİK BIRAKMIŞTA,BU VE GİBİLER BOŞLUK DOLDURACAK.
kelam alimlerinin tartıştığı denilen bir konuda bir tarafa geçip sonra diğer tarafı küfre nisbet ediyorsunuz.evet islamoğlu hatalı görüşlerede sahib biridir ama onun şerefi ise mahfuzdur.Kelam,fıkıh,itikat alimlerimiz ne buyurdularsa amenna.Onların müçtehidlerinin yanılmaları bile sevap.Saygı ve hürmet duyarım.Yalnız günümüz allame taslaklarıyla o mirleri birbirine karıştırma.
kimsenin bir müminin şerefine leke sürmeye hakkı yok.ha müslüman olarak görmüyorsanız başka.

KİMSENİN ŞEREFİNE SÖZÜMÜZ OLAMAZ.Nereden çıkardınız anlamadım.Bu şahsın hakkında bazı iddialar,mahkemelik durumlar duydum,bilemiyorum,tam bilgi sahibi de değilim bu konuda.
 

Yeni-OSMANLI

Yasaklı
Katılım
19 Eki 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
195
Puanları
0
mustafa islamoglu sia görsülüdür aslinda...takiyye yapmaktadir ve ehli-sünneti savunanlarin kafasini karistirmayi amaclamaktadir
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55


hirahos kardeşim. ne diye geri adım atıyorsun. geri adım atarak iyi mi yaptığını sanıyorsun. sen düşüncene göre insanları kırmamaya çalışıyorsun. ama bence yanlış. çünkü bu konuda sen ve fakiri sonuna kadar haklı. haklılığını söyleyerek ve haksızlık yapan mod büşra hanımı uyarıp doğruya sevketmek yapabileceğin en büyük iyilik o kardeşe.

fakiri sonuna kadar haklıdır. büşra hanım benimde gereksiz yere çok mesajımı kafasına göre silmiştir. kendisinin uyarılması lazım.

Ağabeyim, forumdaşlardan da tepki gelince üslubum biraz sert kaçmış olmalı diye geri adım attık ve tekraren vurgulayalım: Bu geri adım, mod olarak icraatlarını desteklediğim ve fikirlerini kabul ettiğim anlamına gelmez. Yazdığını pekala anlamıştım ve çok yanlış görüşleri var. İnşallah daha sakin bir şekilde kendisine soracaklarım vardır. Hakkım saklıdır. :)
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Cibril Hadis-i Şerfine bakınız...

"İman nedir? diye sormuş Peygamber efendimiz, insan kıyafetinde gelen Cebrail As'a...

Cebrail As. öğretiyor: Amentü billahi, melaiketihi, kütübihi ve Rusulih, yevmi'l ahiri ve bil kaderi hayrihi ve şerrihi min Allah'u Teala... Allah'a, Meleklerine, kitaplarına, Resullerine (Paygamberlerine), ahiret gününe (öldükten sonra dirilmeye, haşr, hesap, mizan, mükafat ve mücazata) ve KADERE hayrın ve şerrin Allah'tan geldiğine (olduğuna) İMAN etmendir..."

Böyle üç soru var ve cevabını veriyor Cibril-i emin... Resulullah efendimiz, hadise sonunda "size dininizi öğretmek için geldi Cibril" buyuruyorlar...

Cebrail as., ancak Allah Tealadan aldığını, Allah'ın emrini ileten şerefli bir elçi... Kitap'ta bunun da yeri var. Ayrıca Resulullah efendimiz vurguluyorlar: Öğrettikleri dindir, dinin kendisidir...

Kitap'ta Kader'e imanı göremiyoruz, İman rükunları, şartları arasında yok demek ne oluyor, böyle diyeni savunmak ne anlama geliyor şimdi çıkardınız mı? :)

Yine de vurgulayalım: Peygambersiz bir yeni din icad etmek! Kendi anlayışını Peygamber efendimizin yerine koymak. Sünneti dışlayarak, kendini "Sünnet" olarak yutturmak...

Allah korusun. Bunun nasıl bir dalalet olduğunu izah etmeye gerek var mı? Bunu savunmak için nasıl bir yoksunluk gerekir? Malumat eksikliği, bilmemek, hak etmeyeni alim zannetmek olabilir mi?
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Eğer duyumsal verilere ,görsel eleştirilere itimad etse idik cübbeli hoca hakkında da sui zan beslerdik.
Ben islamoğlunun bir çok eserini okudum.Okuduğum eserlerine yapılan eleştirileride okudum.
İhtilaflı meseleler yeni gün yüzüne çıkmış gibi lanse etmeye niye çalışırsınız ki
imam azam zamanında bile vuku bulan ihtilaflar olmuştur.
hatta oğluna söylediği şu sözler beni çok etkilemişti 'biz hakkı ortaya çıkarmak için munazara ediyorduk,şimdi hak benim diye
tartışıyorlar'.Tarihte bunu okuyabilirsiniz.Benim liderim,itikadda önderim falan değil islamoğlu.Hayat kitabı Kur'anın da üçte ikisini okudum
sonra bıraktım.İlmini kimse inkar edemez.İsabet edip etmemesi onu bağlar bizi değil.
Usul bildiğimi iddia etmiyorum ama usul başka bir şey ,nebinin hayatında cehil dahil Allah rasulunun zina edene bile tavrı hoşgörü
iken af buyrun avamdan (kimine göre az bile görünse ) bilgi fazlalığı olan insanlara sivri çıkışlar yapılmasını doğru
bulmuyoruz.Eleştiri yaparken modluğu kullanmak ne derece doğru bunu vicdanlarınıza bırakıyorum.
 

mahmud enes

Doçent
Katılım
24 Nis 2010
Mesajlar
708
Tepkime puanı
42
Puanları
0
ya ne zaman kişlerin üzerinden tartışmaları terkedeceğiz?[/QUOTE' Alıntı:
ne zaman İslama dine şeriatı garra'ya ve geçmiş ülema ve evliyaullaha sövmeyi bırakıp bizde onların yolundayız diyeceklerine ana kadar yakalarından bırakmıyacagız. nasslar ve deliller onları boğacak inşaAllah cc. varsa yürekleri neden cübbeli ahmed hoca canlı yayında gelsinbler konusalşım tartışalım dedi gitmediler. yalancı oldukları belli rezil olacaklar da o yuzden..
 
Üst