sözlerimi geri alıyorum abdullah bin übey bir münafıktı. cenaze namazının işinin aslını şimdi öğrendim o yüzden sözlerimi geri alıyorum beceremedim becerebilsem mesajımı silecektim.kalbinde hardal tanesi kadar bile olsa iman ile ölen bir gün belki de Allah ın rahmetiyle hiç azab çekmeden cennete gidecektir, alenen bir baskı olmadan kendini imandan edecek fiiller işleyene münafık ya da kafir denilebilir, yalan söylediğinde ve pişman olmadığında da bu kişinin ihlasının düşük olduğuna kanıttır, dalga geçmek gibi niyeti yoksa bir milyon tane de söylese yalan söyleyene imansız diyemezsiniz, hadisleri ya da ayetleri kendi kafanızdan yorumlayıp hüküm vereceğinize imamı azam imamı malik imamı hanbeli imamı şafii ve talebeleri ve imam maturidi ve imam eşari gibi zatların hükümlerini okuyun ve ona göre yaşayın. Kişi açıkça imansız bu dedirtecek eylemler yapmıyorsa imanı onunla Allah arasındadır, müslüman sui zana göre değil hüsnü zana göre yaşamalı. Belki de münafıkların reisi denilen Abdullah bin übey in cenazesini Rasulullah ın sav kıldırması bize bu konu hakkında takınmamız gereken davranışlar hakkında ipucu veriyordur, abdullah bin übey münafıklık yapıyordu ama ben müslümanım diyordu, belki de ölmeden iman etmiştir, Allah bilir, birine sen münafıksın sen kafirsin demeye çalışmak yerine kendi kalbimizi gözden geçirsek belki de daha iyi olur. Elbette en doğrusunu Allah bilir.
selam alaykum
irtidad konusunu ele alirken siyasi durumu da göz önüne almak durumundayiz. Kuran " dinde zolama yoktur" derken, buna ragmen dinden dönmenin cezasinin ölüm olmasi pek anlasilir gibi degil. Konuyu tam kavramak icin bu cezanin uygulandigi dönemdeki sartlari göz önüne almak lazim, bu cezanin uygulanmasinda baska sebeplerde vardir diyebiliriz.
Bu düsünceye dayali olarak Asri Saadet sonrasi bu tür uygulamalar olmus olabilir. Ancak asri saadet döneminde ölüm cezasi irtidad yüzünden mi uygulandi yoksa baska nedenlere dayali olarak mI? Bunu iyi tahlil etmek lazim.İnsanları zorla müslüman yapmak yasaktır. Herkes özgür iradesiyle müslüman olur. Ama müslüman olduysa birisi artık o kişiyi dinde tutmak ve cennete sokmak için elden ne gelirse yapılmalıdır. Birşeyin cezasının büyük olması o işi engellemek için bir tedbirdir.
Bu düsünceye dayali olarak Asri Saadet sonrasi bu tür uygulamalar olmus olabilir. Ancak asri saadet döneminde ölüm cezasi irtidad yüzünden mi uygulandi yoksa baska nedenlere dayali olarak mI? Bunu iyi tahlil etmek lazim.
Mürtedin hükmü hakkinda hanefilerde digerlerine göre farkli bir uygulama vardir. Henefilerde murtada öldürükmez.
.
yanlışlık yok.Yanlış bilgi.
3 gün hapse atılır ve tövbe etmesi beklenir.
Etmezse öldürülür.
Kadın ise öldürülmez ama tövbe etmediği sürece ölene kadar hapiste tutulur.
Bilip bilmeden yazmayın.
yanlışlık yok.
murtada=kadin mürted oluyor
parantez acip, yazmıştım. Hanefiler muratada öldürülmez diyor. Diğer mezhepler kadında öldürülür der. Bu diğerlerine göre farklı bir durumdur.
Devamınıda anlattım zaten.
anlamadan yazmasak mı?
yazıyı adam akıllı bir okusanız. ne dediğimizide anlayacanız.Sanki mürted olan erkeğin öldürülmesine iman ettin de kalktın hanefi mezhepteki kadının öldürülmemesini ilginç buldun. İman etmediğiniz şeylerden örnek de vermeyin.
Müslümanlara münafik kafir demenin cezasi ne kadar ?
Bir gün Peygamber . Efendimiz’e sormuşlar:
‘Ey Allah’ın Resulü! Bir Müslüman korkak olabilir mi’, ‘olabilir’, ‘peki cimri olabilir mi’, ‘evet, mümkün’, ‘ya yalancı olabilir mi?’, Peygamber Efendimiz’in cevabı net: ‘Hayır, Müslüman yalancı olamaz’.
imam malik demişki,"bir kişinin küfrüne 99 delil olsa,1 tanede imanına,o kişi tekfir edilmez.Soruma af buyur sadece merak ettim bunu bizzat okudun mu yoksa duydun mu veya bir kaynak var mi bu konuda.
Hükmü nedir demek istemis diye yorum yapayim ve suanda bu husnu zanda bulundum.Müslümanlara münafik kafir demenin cezasi ne kadar?