Mürtedin cezası

DADAS

Yeni
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
1,651
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Kafalarına göre içtihat ettiklerini söylemedim.
Kendi aralarında aynı meselede farklı içtihatlar var mı? var
O halde ?
Bunu yıllarca ,"bu farklı içtihatlar rahmettir kolaylıktır birine uymazsan ötekine uy" diyerek tasfir ettik
Şöyle sorsan,bir konuda farklı iki hüküm ve bazen birbirine taban tabana zıt? iken ikisinin de birden doğru olması mümkün değilken hemde..
İmamların bu konuda yanlış içtihat etmiş demek yerine etrafını dolandık durduk
Birinin doğru dediğine öteki yanlış demiş
O halde ikisini de doğru kabul edeceksen zaten problem yok
Biri mürtedi öldürün demiş
Öteki öldürmeyin demiş
Siz birine inanırsınız
Ben ötekine
Problem yok yani.
Ben müçtehit falan değilim,bu konuda ki farklı içtihatları bildiğim için kesin din budur yada yok o değil budur diyenlere söylüyorum
Din ne "o" dur ne de "bu" dur

Hmm ilginç ama güzel yaklaşım, beğendim açıkçası bu yorumu.

o zaman şöyle diyelim mürtedin cezasının kesin ölüm olduğunu söylemek insanı dinden çıkarmadığı gibi ölüm olmadığını söylemek te insanı dinden çıkarmaz. Kimseyi tekfir etmeyelim. Çünkü fıkhi kaideye göre bir meselede hak 4 mezhepçe ittifak yoksa inkarıda insanı dinden çıkarmaz.

diğer taraftan ise bize düşen bağlı bulunduğumuz mezhebin görüşüyle amel etmektir...
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Sana ne diye ayet sunacak mışım?
Yani, buraya astığımız bu kaynak yazıda -haşa- başçavuşun eşşekleri mi osurmuş da ben sana ayrıca ayet sunayım?
Bugüne kadar gelmiş geçmiş ulema senin kuş beynin kadar düşünemedi de bu mütedin öldürülme ayetinin olup-olmadığı kaşifatını bulmak ve ortaya koymak sana mı bırakılı ? Vay zavallım vah ! Sen ölmüşsün de ağlayanın yok ağlayanın ! Sizi gidi gizli din - ulema -tasavvuf ve mezheb düşmanları sizi ! Sizin ipliğiniz gün be gün böyle ortaya çıkacaktır.

Sen her şeyden önce İslâm Dininin man kafalara ait bir din olmadığını öğrenmen gerekyor...

Bak bu cevabini begendim... Demek ki böyle durumda olan birine verilen cezanin kaynagi alimlerin yorumundan ibaretmis degil mi?

Sunu da anlamis degilim. O kadar basit bir insan ki cok nazikce ve kibarca bir cevap vermen gerekirken maal esef, "Bilmem ne bascavusun esekkleri osurmus da osurmamis da" kabilinden hezayanlari kusuyorsun.

Cünkü ben alimleri basit gören biri degilim. Alimlerin görüslerini, yorumlarini, düsüncelerini ve hükümlerini basit gören biri degilim lakin sizler mes'eleyi öyle bir arzediyorsunuz ki, alimlerin yorumlari kati bir hüküm, Kur'an'a dayanan Kur'ani bir hüküm gibi sunuyorsunuz, bundan mütevellit öyle bir soru sormustum cevabimida aldim cok sükür.

Alimlerin yorumlariyla mürtedin hükmü karara baglanmistir...

Ben de su an itibariyle alimlerin yorumlarina saygi duyuyorum.

Cünkü, sen daha imeklerken benim bunlardan zaten haberim vardi.

Elimden geldigince sizle mücadele edecegim.

Ayetlerle alimlerin yorumlarini ayiracaksin ve ayri bir sekilde sunacaksin.

Cünkü, hep böyle yapiliyor, alimlerin yorumu esittir Kur'an ayeti, bu yorumlar üzerine bir sey dedigimizde de hemen basliyorsunuz, kafir, fasik, dinsiz bilmem ne demeye.

Ayeti inkar eden kafir olur bunu biliyoruz ama yorumu inkar edenin kafir olmadigini da biliyorduk, ama Fakiri denen biri cikar günün birinde yorumlarida ayet katakorisinde ele alir ve muhataplari sapiklikla ilzam eder.

Gülüyorum ve aciyorum da.
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Bir gün Peygamber . Efendimiz’e sormuşlar:
‘Ey Allah’ın Resulü! Bir Müslüman korkak olabilir mi’, ‘olabilir’, ‘peki cimri olabilir mi’, ‘evet, mümkün’, ‘ya yalancı olabilir mi?’, Peygamber Efendimiz’in cevabı net: ‘Hayır, Müslüman yalancı olamaz’.

Bu hadisi kendine mi okuyorsun?

Muhataplarina küfür eder banlanirsin, sonra da "ben "meftun"la ugrastim adminler beni banladi" dersin.

Sen ne oluyorsun bu durumda???

Bir düsün bakalim.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Gülüyorum ve aciyorum da.

Sen otur da kendi acıklı haline ağla !
Bir defa sen bu kafayla asla islâm dairesinin içine girmedin ve giremezsin !
Bundan dahi haberin yok senin !
Gemiye binmeden deryalardan bahsediyon !
Geri zekâlılık çok echel-kemter bir hâl !

 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Yorumlari, ayet diye sunan zavalli otur bi de sen düsün.

Allah'tan da korkmuyorsun degil mi?

Yorumlari ayet diye pazarlayanlar cemberin icinde degil mi?

Hi hi hi...

Nasil?
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Yorumlari, ayet diye sunan zavalli otur bi de sen düsün.Allah'tan da korkmuyorsun degil mi?
Yorumlari ayet diye pazarlayanlar cemberin icinde degil mi?
Hi hi hi...
Nasil?

Denyoluk senin kanına işlemiş kanına !
Yorum var senin gibi aşağılık insanlardan çıkar, yorum var müçtehidlerden - müfessirlerden çıkar ve İCMA olur. İcmaya karşı gelmek aynen ayete karşı gelmek gibidir , okun yaydan çıktığı gibi dinden çıkarsın.
Sen zaten bugüne kadar yazdıkalrından anlaşıldığı üzere müslümanlığa kadem basmış biri değilsin !
Sen kime, hangi turşudan bahsediyon hala ?
Zır-cahil "Hi hi hi" diyerek küfrediyor haberi yok !


 

maksut ibrahim

Kıdemli Üye
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
5,889
Tepkime puanı
139
Puanları
0
Dinden cikan öldürülür diyenlere

Meleklerin hocasi Allahin emrine karsi geldi dinden cikti

Allah meleklerin hocasini neden öldürmedi ?

Üstelik kiyametin sonuna kadar Allah yasama hakki verdi

Allah Hz. Musanin zamaninda dinden cikan kafire ademe secde et seni afedeyim dedi. dinden cikan kafirde de ben ademin canlisina secde etmedim mezarina hic secde etmem dedi.

Suanda hala daha dinden cikan kafir yasiyor neden acaba ?
 

maksut ibrahim

Kıdemli Üye
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
5,889
Tepkime puanı
139
Puanları
0
Fakiri Hadis-i şeriflerin izahını bilmeden fıkıh bilgilerini bilmeden hadis-i şeriflere kendi kafandan mana veremessin.O zaman her yalan söyleyene münafık her sözünde durmayana münafık itham etmiş olursunki bu itham kafirlik ithamından daha ağırdır.
(Evlenmeyen benden değildir) hadisi evlenmeyen benim ümmetimden değildir,dolayısı ile kafirdir manasında anlaşıla bilirmi.?Halbuki evlenmek sünnettir.İmamı gazali Hazretleri evlenmey anlatırken evlenmek bazısına farz,bazısına sünnet bazısına mekruh,bazısına haram demiştir.(Zinaya düşme tehlikesi olana farz,hanımının namusunu koruyamayaçak olana haramdır demiştir)demekki hadisi şeriflerden kendi kafamıza göre ahkam çıkaramayız.Çıkarırsak daha baştan mezebsiz olmuş oluruz.

Fakiri düsenmeden aklina geleni söyler

forumda münafiklar kafirler var diyor

kendi söyledikleriyle kendi münafik kafir oluyor ama farkinda bile degil
 

Dut_agaci

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
7,219
Tepkime puanı
330
Puanları
0
Web sitesi
www.Menzil.Net
Neden Hazreti Vahşi Radıyallahüanh'ı misal verdin.?Konu mürtedlik.Ne alaka.?


Konu aslında mürtedlik değildir. Konu "günah" tır. Cenab-ı Hakkın "yasak" dediklerine bizim kah bilerek, kah zorunluluktan, kah cahillikten burnumuzu sokmamızdır.

Alkol almak, zina yapmak, namaz kılmamak, küfür etmek, hayvanlara eziyet etmek, ana-babaya itaat etmemek ve mürtedlik.

Bunların hepsi de Cenab-ı Hak katında "günah"tır ve Büyüklerin buyurduğu gibi "her günahta gizli bir şirk vardır"

Lâkin, tövbe edip, kötü hallerinden dönenler, salih amel işleyenler, birbirlerine Hakkı ve sabri tavsiye edenler müstesnadır.

Mürtedlik deyip de bir konuya sabitlenmeyin. Konu küçücük te olsa, kötü söz, küçük kötü amel de olsa Cenab-ı Hakkın razı olmadığı birşeydir.

Elbette günahlar da büyük ve küçük günahlar diye ayrılmıştır.

Bizim yapmamız gereken günahın büyüklüğünden veya küçüklüğünden ziyâde, Cenab-ı Hakka kesinlikle bu hasletlerle gitmemektir.

İsmet sıfatımız yok, elbette günah işleyeceğiz, çok kötü şeyler yapacağız belkide. Lâkin tövbe nimetimi bahşetmiştir Cenab-ı Hak

Buyurmuştur ki "Benim rahmetim, gazabımı geçmiştir"

O yüzden katillerin katili, sapıkların sapığı, düşmanların düşmanı da olsa karşımızdaki hemen öldürüvermekten, kafasını koparıvermekten daha önce

Habib-i Zişan Efendimizin (sav) yaptığı gibi, önce İslama davet etmeli, tövbe etmesini, geri dönmesini söylemeliyiz.

Zira bizim derdimiz günah iledir. Kişiler gelip geçici muhterem ...

Hazreti Vahşi Aleyhisselamı örnek verdim çünkü İslamiyete girmek istiyor, ancak utanıyordu.

Efendiler Efendisinden (sav) çekiniyordu.

Efendimiz (sav) Vahşi'nin müslüman olması için -emin değilim- üç kez mektup yazdı.

İki veya üç kez da Vahşi (a.s.) Efendimize (sav) mektup gönderdi.

Sonra müslüman oldu.

Halbuki Efendimiz (sav) amcası Hamza (ra) şehit olduğu zaman, onun parçalanmış naaşının başında "Vallahi bende karşı taraftan 70 kişiyi bu hale getireceğim" demişti.

Daha sonra sabretmişti.

Bkz : Kur'an-ı Kerim meal ve tefsirleri, ilgili bölüm ve ayetleri
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Dinden cikan öldürülür diyenlere
Meleklerin hocasi Allahin emrine karsi geldi dinden cikti
Allah meleklerin hocasini neden öldürmedi ?
Üstelik kiyametin sonuna kadar Allah yasama hakki verdi
Allah Hz. Musanin zamaninda dinden cikan kafire ademe secde et seni afedeyim dedi. dinden cikan kafirde de ben ademin canlisina secde etmedim mezarina hic secde etmem dedi.
Su anda hala daha dinden cikan kafir yasiyor neden acaba ?

Bu izahatımı böyle hiçbir iman sahibi müslümandan sadır olmayacak bu soruları soran için değil, (Çünkü, o bizim ifadelerimizi anlayabilecek çap ve kapasitede değildir) sual cevabsız kalmasın diye vermekteyim.
Biz bunların islâmla hiçbir ilgileri yoktur derken elbetteki böyle ucube düşünceler içinden yukarıdaki absürd sualleri sormalarını bildiğimiz için diyorduk işte ... Bir defa, Rabbimize yaratıcı ve bütün fiillerinin bir hikmeti ilâhiyesi olduğuna inanan hiç bir müslüman bu tür sualler etmez-edemez... Çünkü, tasarruf-u efal-i ilâhiyeden hikmeti bilinmeyen bir şeye sual veya itiraz caiz değildir.
İblisin "Ben Adem'den daha hayırlıyım. Kokmuş çamurdan alıp kurumuş balçıktan halkettiğin beşere ben secde eder olmadım." diyerek kibir göstermesi üzerine Cenab-ı Hakk onu, Cennet ve dergâhından tardedilmiş-merdud, kovulmuş-matrud, lânetlenmiş-melun olarak lânet ; kıyamet gününe kadar rahmet-i ilâhiden uzak olarak senin üzerinedir buyurarak kovdu. Neden öldürmedi de kıyamet gününe kadar mühlet verdi ? Çünkü, hemen anında verilen ceza muvakkat-geçici bir sıkıntı olup, gelir-geçer. Kıyamet gününe kadar lânetlenmek ise, her geçen gün ceza sahibinin şekavetini ve elemini arttırır ve tezayüd ettirir. Bu yüzden, iblisin anında ceza almaması onun için bir atiyye değil, bilâkis çok daha ağır bir belâdır. Toplumda dahi sürekli lânetlenen bir insan bir an önce ölsem de insanların şu lânetlemesinden ve onlara karşı utancımdan kurtulsam der.
Şüphesiz ki, bir daha böyle absürd sualler sormaya cüret edemeyecek şekilde boyunun ölçüsünü almışsındır diye düşünüyorum.
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
"İslâm'dan çıkıp irtidat etmek; ihanet ederek ona baş kaldırmak ve parçalayıp yok etmeye azmetmektir. İslâm toplumunu bu tür bir tehlikeden korumak için önlemlerin alınması kaçınılmazdır. Bunu önlemek ise, beşerî sistemlerin de uygulamak zorunda oldukları gibi ölüm cezası vermeye bağlıdır."

Bütün eserlerde mürtedin öldürülmesinin hikmeti bu ve buna benzer cümleyle özetlenmiştir.

Her daim bu gerekçe geçerli midir onu da alimlerin takdirine bırakıyorum?

Eğer bir kimse İnandığı İslam Dini'nden rücu edip irtidat edecekse gizli edecek başka çaresi yoktur...

Yani, namaz kılacak, oruç tutacak ve diğer ibadetlerini yerine getirecek öldürülmemek için...

Dininden dönen ve kafir olan, mürted olan biri için bu durum ve hal çok zordur diye düşünüyorum...
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Konu aslında mürtedlik değildir. Konu "günah" tır. Cenab-ı Hakkın "yasak" dediklerine bizim kah bilerek, kah zorunluluktan, kah cahillikten burnumuzu sokmamızdır.

Alkol almak, zina yapmak, namaz kılmamak, küfür etmek, hayvanlara eziyet etmek, ana-babaya itaat etmemek ve mürtedlik.

Bunların hepsi de Cenab-ı Hak katında "günah"tır ve Büyüklerin buyurduğu gibi "her günahta gizli bir şirk vardır"

Lâkin, tövbe edip, kötü hallerinden dönenler, salih amel işleyenler, birbirlerine Hakkı ve sabri tavsiye edenler müstesnadır.

Mürtedlik deyip de bir konuya sabitlenmeyin. Konu küçücük te olsa, kötü söz, küçük kötü amel de olsa Cenab-ı Hakkın razı olmadığı birşeydir.

Elbette günahlar da büyük ve küçük günahlar diye ayrılmıştır.

Bizim yapmamız gereken günahın büyüklüğünden veya küçüklüğünden ziyâde, Cenab-ı Hakka kesinlikle bu hasletlerle gitmemektir.

İsmet sıfatımız yok, elbette günah işleyeceğiz, çok kötü şeyler yapacağız belkide. Lâkin tövbe nimetimi bahşetmiştir Cenab-ı Hak

Buyurmuştur ki "Benim rahmetim, gazabımı geçmiştir"

O yüzden katillerin katili, sapıkların sapığı, düşmanların düşmanı da olsa karşımızdaki hemen öldürüvermekten, kafasını koparıvermekten daha önce

Habib-i Zişan Efendimizin (sav) yaptığı gibi, önce İslama davet etmeli, tövbe etmesini, geri dönmesini söylemeliyiz.

Zira bizim derdimiz günah iledir. Kişiler gelip geçici muhterem ...

Hazreti Vahşi Aleyhisselamı örnek verdim çünkü İslamiyete girmek istiyor, ancak utanıyordu.

Efendiler Efendisinden (sav) çekiniyordu.

Efendimiz (sav) Vahşi'nin müslüman olması için -emin değilim- üç kez mektup yazdı.

İki veya üç kez da Vahşi (a.s.) Efendimize (sav) mektup gönderdi.

Sonra müslüman oldu.

Halbuki Efendimiz (sav) amcası Hamza (ra) şehit olduğu zaman, onun parçalanmış naaşının başında "Vallahi bende karşı taraftan 70 kişiyi bu hale getireceğim" demişti.

Daha sonra sabretmişti.

Bkz : Kur'an-ı Kerim meal ve tefsirleri, ilgili bölüm ve ayetleri
Kardeş belliki çok tasavvuf kitabı okumuşsun.
Birazda fıkıh okumak lazım,değilmi.?
Herneyse soruma cevab verdiğin teşekkür ederim.
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
asın kesin hatta parçalayın bu güne kadar peygamber efendimiz sav böyle bir mürted öldürmüşmü dört halife döneminde böyle bir olay varmı
bu konu hakkında bir ayet mevcutmu ? yoksa yine salla gitsinmi oynuyorsunuz ?
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Fakiri Hadis-i şeriflerin izahını bilmeden fıkıh bilgilerini bilmeden hadis-i şeriflere kendi kafandan mana veremessin.O zaman her yalan söyleyene münafık her sözünde durmayana münafık itham etmiş olursunki bu itham kafirlik ithamından daha ağırdır.
(Evlenmeyen benden değildir) hadisi evlenmeyen benim ümmetimden değildir,dolayısı ile kafirdir manasında anlaşıla bilirmi.?Halbuki evlenmek sünnettir.İmamı gazali Hazretleri evlenmey anlatırken evlenmek bazısına farz,bazısına sünnet bazısına mekruh,bazısına haram demiştir.(Zinaya düşme tehlikesi olana farz,hanımının namusunu koruyamayaçak olana haramdır demiştir)demekki hadisi şeriflerden kendi kafamıza göre ahkam çıkaramayız.Çıkarırsak daha baştan mezebsiz olmuş oluruz.


Ben hiçbir hadise mana vermiyorum
. Sadece gereği ile amel ediyorum. Sen ortalık MUNAFIK kaynarken, çıkıp ta onları rahatlatıcı açıkllamaları buraya getirip yapıştırırsan, sadece onları tutturmuş oldukları kötü yolda kötü alışkanlıklarına devam etmelerine destek vermiş olursun. Hadisin Müslimdeki açıklamsını iyi oku !.. Senin açıklamalrını yapan İamam nevevi için Müslim sarihlerinden
Ebu Abdilîâh el-Übbî ona itiraz etmiş ve «Gerek eskiden gerekse şim­di olsun ulema bu temsili reddetmekte ve onu Nevevi 'nin takvası­na yakıştıramamaktadır...» demiştir.
 

maksut ibrahim

Kıdemli Üye
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
5,889
Tepkime puanı
139
Puanları
0
Ben hiçbir hadise mana vermiyorum
. Sadece gereği ile amel ediyorum. Sen ortalık MUNAFIK kaynarken, çıkıp ta onları rahatlatıcı açıkllamaları buraya getirip yapıştırırsan, sadece onları tutturmuş oldukları kötü yolda kötü alışkanlıklarına devam etmelerine destek vermiş olursun. Hadisin Müslimdeki açıklamsını iyi oku !.. Senin açıklamalrını yapan İamam nevevi için Müslim sarihlerinden
Ebu Abdilîâh el-Übbî ona itiraz etmiş ve «Gerek eskiden gerekse şim*di olsun ulema bu temsili reddetmekte ve onu Nevevi 'nin takvası*na yakıştıramamaktadır...» demiştir.
saglıkcı dogrulari söylemeye baslayinca

saglıkcıya saldirmaya baslarsin

bu gidisle forumda yanliz kalirsin
 

Uzak Yollar

Doçent
Katılım
15 Eki 2009
Mesajlar
569
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
54
Selamün aleyküm.Bu kadar yazılmış çizilmiş. Bende iki ayet yazayım bakalım Kur'an ne diyor bu konuda.

"Dinde zorlama yoktur. Çünkü doğruluk sapıklıktan iyice ayrılmıştır. O hâlde, kim tâğûtu tanımayıp Allah’a inanırsa, kopmak bilmeyen sapasağlam bir kulpa yapışmıştır.
Allah, hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir." (Bakara 256)

"Gerçek şu, iman edip sonra inkâra sapanlar, sonra yine iman edip sonra inkâra sapanlar sonra da inkârları artanlar...
Allah onları bağışlayacak değildir, onları doğru yola da iletecek değildir."(Nisa 137)

Yani bu duruma göre mürtedler öldürülmez,hayatlarına devam edermiş.Hesap Allah'ın hesabı.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
saglıkcı dogrulari söylemeye baslayinca
saglıkcıya saldirmaya baslarsin
bu gidisle forumda yanliz kalirsin



İşte biz de tam senin gibi hadis munkirlerinin ve yalancıların bu durumundan bahsetmek istiyorduk... sağlıkçı'nın anlayış ve yaklaşımıyla sizin gibilere vermiş olduğu rahatlık ve neşe, ona vebal ve günâh olarak yeter diye düşünüyoruz. Ona göre, ortalıkta hiç bir munafığa rastlamak mümkün değildir. Oysa, bize göre ortalık munafık kaynamaktadır. Ha, bu arada bizim bu forumda astığımız yazılar milletin desteğini almak ve yalnız kalmamak için değildir. Ne yazık ki, sen bunu dahi bugüne kadar anlmamamışsın. Bizim için önemli olan hakikatların seslendirilmesidir. Biz bunlar için buradayız.
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Birileri münafık olabilir,mürted olabilir,kafir olabilir, müşrik, olabilir.Bu ayrı bir şey.Yalan söyleyene sen münafık oldun.emanete ihanet edene sen münafık oldun.Söz verince sözünde durmayana sen münafık oldun denilemez.
Münafığın kelime manası iki yüzlü demektir.Bu bir imanda münafıklık ki inanmadığı halde inanmış gibi davranarak müslümanları kandırır.Amelde münafıklık ise büyük bir günah olmakla beraber küfür değildir.Fakiri kime kafir der,kime münafık der ben ona karışmam.Sorumluluğu kendinedir.Fakat benim ona itarazım yalan söyleyen, imandan mahrum olan münafık olur,demesedir.Halbuki her yalan söyleyene münafık denilirse kendiside dahil ortada müslüman kalmaz.Muhakak hayatının bir yerinde yalan söylemiştir.Benim kimsenin ekmeğine yağ sürmek ve kimsenin ekmeğini elinden almak gibi niyetim ve kastım yoktur.Birileriyle muhakkak mücadele etmesinin benimde hoşuma giden doğru bulduğum tarafları var.Kaldıki bizde bu kimselere karşı bir şeyler yazıyor,zaman zaman en ağır ithamlarda ve hakaretlerde bulunuyruz.Fakat yanlışın üzerine yanlışla gidilmez,ançak doğruyla gidilir.Yazdığı doğrulara evet,fakat yanlışlarına da hayır.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Birileri münafık olabilir,mürted olabilir,kafir olabilir, müşrik, olabilir.Bu ayrı bir şey.Yalan söyleyene sen münafık oldun.emanete ihanet edene sen münafık oldun.Söz verince sözünde durmayana sen münafık oldun denilemez.
Münafığın kelime manası iki yüzlü demektir.Bu bir imanda münafıklık ki inanmadığı halde inanmış gibi davranarak müslümanları kandırır.Amelde münafıklık ise büyük bir günah olmakla beraber küfür değildir.Fakiri kime kafir der,kime münafık der ben ona karışmam.Sorumluluğu kendinedir.Fakat benim ona itarazım yalan söyleyen, imandan mahrum olan münafık olur,demesedir.Halbuki her yalan söyleyene münafık denilirse kendiside dahil ortada müslüman kalmaz.Muhakak hayatının bir yerinde yalan söylemiştir.Benim kimsenin ekmeğine yağ sürmek ve kimsenin ekmeğini elinden almak gibi niyetim ve kastım yoktur.Birileriyle muhakkak mücadele etmesinin benimde hoşuma giden doğru bulduğum tarafları var.Kaldıki bizde bu kimselere karşı bir şeyler yazıyor,zaman zaman en ağır ithamlarda ve hakaretlerde bulunuyruz.Fakat yanlışın üzerine yanlışla gidilmez,ançak doğruyla gidilir.Yazdığı doğrulara evet,fakat yanlışlarına da hayır.



Yalan söylemek, müminlerin bir hasleti değildir ve olamaz. Ve bu babda Rasulullah. Efendimizde "Mümin, korkak olur, cimri olur ama asla yalancı olmaz." buyurmuştur. Şu halde yalan söyleyen mümin olamayacağına ve bu alâmet de munafığın 1. hasleti olduğuna göre yalancı bana göre munafıktır. Yalanı bilmeden veya unutarak söyleyenden değil, sürekli söyleyenden ve bu durumundan hiç pişman olmadan yaşayanlardan bahsediyoruz.
Eğer siz, yalan söyleyenleri İmam nevevi gibi "Efendim, Yusuf Aleyhisselâmın kardeşleri de yalan söylemişlerdi ve bu munafık alâmetlerini işlemişlerdi." deyip, yalan söyleyenleri hoş görürseniz, asıl yanlış davranış ve hareket bu olur. Çünkü, Yusuf Aleyhisselâmın kardeşleri tevbe edene kadar munafık olarak yaşıyorlardı. Sonra Rabbimiz onlara yaptıklarından pişmanlık duygusunu hakim kıldı ve tevbeleriyle beraber Yakub Aleyhisselâmın da dualarıyla affedildiler. Şayet, tevbe etmeden vefat etmiş olsalardı, munafıklık amelleriyle beraber gideceklerdi. Bu konuda bendeniz aynen Müslim şarihlerinden Ebu Abdilîâh el-Übbî gibi düşünüyorum. Meselenin özü budur. Vesselâm.
 

fedaye

Üye
Katılım
27 Şub 2013
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
0
kalbinde hardal tanesi kadar bile olsa iman ile ölen bir gün belki de Allah ın rahmetiyle hiç azab çekmeden cennete gidecektir, alenen bir baskı olmadan kendini imandan edecek fiiller işleyene münafık ya da kafir denilebilir, yalan söylediğinde ve pişman olmadığında da bu kişinin ihlasının düşük olduğuna kanıttır, dalga geçmek gibi niyeti yoksa bir milyon tane de söylese yalan söyleyene imansız diyemezsiniz, hadisleri ya da ayetleri kendi kafanızdan yorumlayıp hüküm vereceğinize imamı azam imamı malik imamı hanbeli imamı şafii ve talebeleri ve imam maturidi ve imam eşari gibi zatların hükümlerini okuyun ve ona göre yaşayın. Kişi açıkça imansız bu dedirtecek eylemler yapmıyorsa imanı onunla Allah arasındadır, müslüman sui zana göre değil hüsnü zana göre yaşamalı. Belki de münafıkların reisi denilen Abdullah bin übey in cenazesini Rasulullah ın sav kıldırması bize bu konu hakkında takınmamız gereken davranışlar hakkında ipucu veriyordur, abdullah bin übey münafıklık yapıyordu ama ben müslümanım diyordu, belki de ölmeden iman etmiştir, Allah bilir, birine sen münafıksın sen kafirsin demeye çalışmak yerine kendi kalbimizi gözden geçirsek belki de daha iyi olur. Elbette en doğrusunu Allah bilir.
 
Üst