Girdap kardeşimin yazdığı arada kaynamış gitmiş.
Halbuki basit bir fıkhi meseledir bu, nafile oruçlu kişi davete icabet ederse bu onun için daha hayırlıdır babında bir çok hadis-i şerif vardır ve muteber fıkıh kitaplarımızda bu konu açıklanmıştır.
İmam Rabbani KS bu meseleyi sular seller gibi bildiğinden bu şekilde davranmıştır ve ısrar etmiştir.Çünkü mübarek kişilerin davetine icabet etmek onların sofrasındaki rahmetten faydalanmak nafile ibadetten daha efdaldir.Çünkü sünnet nafileden üstündür.(sünnette nevafildendir ancak aralarında derece farkı vardır, bu meselede fıkıhta uzman kişilerce,alimlerce iyi bilinir, adam orada İmam Rabbani KS'nin sözüne güvenip gelmeliydi.)
Mesele bu kadar basittir.
Hakiki şeyhler insanı günaha sevkeder mi ? Ki o şeyhler bizlerin en basit gördüğümüz bilmediğimiz bir çok sünnetin terkini bile büyük edepsizlik ve hata kabul ederlerdi.
Anlamak dileğiyle.