"mevlevi ayini" olarak sunlan gösteri, modernize edilmiş bir cahiliye adeti(bidat)dir. müzik ile ibadet olmaz.

ihvan23

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
3,539
Tepkime puanı
220
Puanları
0
rezalet...................kim yapıyorsa rezil.
 

rabbinsadikkulu

FETÖ nurcu değildir!
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
9,937
Tepkime puanı
131
Puanları
0
255.Mektup
255. MEKTUP
MEVZUU : a) Sünnet-i seniyenin ihyasına teşvik..
b) Hoşnut olunmayan bidatin kaldırılması..
***
NOT: ÎMAM-I RABBANİ Hz. bu mektubu, Molla Tahir Lahorî'ye yazmıştır.
***
Allah'a hamd olsun. Selâm, seçmiş olduğu kullarına..
Hafız Bahaeddin ile gönderilen mübarek mektup geldi. Çokça ferahlık getirdi.

Mahabbet ehlinin ve ihlâs sahiplerinin bütün himmetleri ile, Sünen-i Mustafaviye'nin ihyasına çalışalar.. Onun sahibine salât, selâm ve tahiyyet. Ve., bütün varlıkları ile arzuları: Hoşnud olunmayan bid'atlardan bir bid'atın kaldırılması ola..

Şundan ki: Sünnet ve bid'attan her biri, diğerinin ziddıdır. Birinin varlığı, diğerinin yokluğunu gerektirir. Birini, ihya etmek, diğerini öldürmek sayılır.. Bu manaya göre: Sünneti ihya etmek, bid'atı öldürmek sayılır. Aksi dahi böyledir.
Durum yukarıda anlatıldığı gibi olunca; bid'at için:
Hasene..
İsmini vermek nasıl yerinde olur?. Halbuki, o sünnetin kaldırılmasını gerektiriyor. Meğer ki, bu tabirden murad: Nisbî bir hasene ola.. Zira, burada: Mutlak hasene olmasının yeri yoktur.
Zira: Sünnetlerin tümü, Yüce Hakkın razı olduğu şeylerdir; bunların zıdları ise., şeytanın razı olduğu şeylerdir.
Bu kelâm, bid'atın şuyu bulması icabı, bazılarına bugün için agır gelmekte ise de; yarın bileceklerdir: Biz mi hidayet üzereyiz? yoksa onlar mı?.
***
Şöyle anlatıldı:
— Geleceği vaad edilen Mehdî, dinin tervicini, sünnetin ihyasını murad ettiği zaman; bid'at ile ameli âdet edinen, hasene zannı ile dine karıştıran hayretle şöyle diyecektir:
— Bu kimse, dinimizi kaldırmak ve şeriatımızı izale etmek istiyor.
Bunun üzerine, Mehdî o kimsenin öldürülmesini emredip onun hasene sandığının kötü olduğunu gösterecektir.
«Bu Allah'ın fazlıdır. Onu dilediğine verir. Ve, Allah büyük fazlın sahibidir.» 62/4)
Selâm size ve yanınızda bulunanlara..
***
Fakir'e unutkanlık ağır bastı. O kadar ki, mektubunuzu kime bıraktım; şu anda bilemiyorum?. Halbuki onda sorulanların cevabını yazacaktım.
Bunun için, müsamahanız rica olunur.
***
Şeyh Meyan Ahmed Garmelî mahabbet ehli kimselerdendir. Kendisi yakınınıza geldiği için, onun hakkında iltifat ve teveccüh gösterirseniz yerinde olur.
http://www.sadakat.net/mektubat-i-rabbani/4298-255mektup.html

Hiç te sizin yazdıklarınıza benzemiyor...


fedai kardeşim bir terceme daha buldum. bu da hakikat kitabevinden çıkmış. terceme eden hüseyn hilmi ışık. bu kitaptaki terceme de benim paylaştığım gibi. ayrıca kitap 2008 baskı

kitabın linki:

http://www.hakikatkitabevi.com/download/turkce/07-Mektubat.pdf

kitabın künyesi:

Hakîkat Kitâbevi Yayınları
MEKTÛBÂT
TERCEMESİ
BEŞİNCİ BASKI
Y A Z A N
Âriflerin ışığı, Velîlerin önderi, İslâmın bekçisi
ve Müslimânların Baştâcı
İMÂM-I RABBÂNÎ
AHMED-İ FÂRÛKÎ SERHENDÎ
Terceme eden
HÜSEYN HİLMİ IŞIK
“Rahmetullahi aleyh”
[1911-2001 Eyyûb-İstanbul]
BİRİNCİ CİLD
Hakîkat Kitâbevi
Darüşşefeka Cad. 53 P.K.: 35 34083
Tel: 0212 523 45 56-532 58 43 Fax: 0212 523 36 93
http://www.hakikatkitabevi.com.tr
e-mail: bilgi@hakikat kitabevi.com.tr
Fâtih-İSTANBUL
ARALIK-2008



kitaptaki 255. mektubun tercemesi aşağıdaki gibidir:

"255
İKİYÜZELLİBEŞİNCİ MEKTÛB
Bu mektûb, molla Muhammed Tâhir-i Lâhorîye yazılmışdır. Sünnet-i seniyyeyi her yere yaymağı ve bid’atleri yok etmek lâzım olduğunu bildirmekdedir:
Allahü teâlâya hamd olsun ve Onun seçdiği sevdiği iyi insanlara selâm
olsun! Hâfız Behâeddîn ile göndermiş olduğunuz kıymetli mektûb geldi.
Bizleri çok sevindirdi. Ne büyük ni’metdir ki, yanınızda olanlar ve sevdikleriniz, bütün gücleri ile, Resûlullahın sünnetlerinden bir sünneti diriltme-
ğe çalışmakdadırlar ve bütün varlıkları ile, kötü ve beğenilmeyen bid’atlerden bir bid’ati yok etmeğe uğraşmakdadırlar. Sünnet ile bid’at, birbirlerinin zıddıdır, tersidir. Birinin bulunduğu yerde, ikincisi bulunamaz, gider. Birini diriltmek, ötekini yok etmekdir. Sünneti diriltmek, bid’ati yok
eder. Bid’ati diriltmek de, sünneti yok eder. İster hasene, ya’nî güzel desinler, ister seyyie, çirkin desinler, her bid’at, sünneti yok eder. Belki, bir
bakımdan güzel denilmiş olabilir. Hiçbir bid’atin kendisi güzel olamaz. Çünki Allahü teâlâ, sünnetlerin hepsini beğenir. Sünnetlerin zıddı ise, şeytânın
beğendiği şeylerdir. Bugün, bid’atler, her yere yayılmış olduğundan, bu sö-
zümüz çok kimseye ağır gelir. Fekat, âhıretde, hangimizin doğru olduğunu anlıyacaklardır. İşitdiğimize göre, hazret-i Mehdî, hükûmet sürdüğü zemân, dîni yayarken ve sünneti diriltirken, bid’at işlemeğe alışmış olan
Medînedeki âlim, bid’ati güzel sandığı ve ibâdet olarak yapdığı için, hazret-i Mehdînin emrlerine şaşarak, (Bu adam, bizim dînimizi yok etdi ve milletimizi öldürdü) diyecekdir. Hazret-i Mehdî “rahmetullahi aleyh” bu âlimi öldürecekdir. Onun güzel sandığı bid’atin, kötü olduğunu bildirecekdir.
Bu, Allahü teâlânın ni’metidir. Dilediğine verir. Onun ihsânı çokdur. Size ve yanınızda olanlara selâm ederim. Çok unutkan oldum. Mektûbunuzu kime verdiğimi hâtırlıyamıyorum. Süâllerinize cevâb veremediğim için
afvınızı dilerim. Meyân şeyh Ahmed-i Garmelî, sevdiklerimizdendir. Size
yakındır. Kendisine teveccüh buyurunuz!"




değerli fedai kardeşim bu noktada senden bir cevap bekliyorum.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ


Bu mesajınızı yeni gördüm fakiri kardeş... Lakin bakış açısı farklılığından dolayı olsa gerek ayeti yanlış değerlendirdiğinizden dolayı cevap hakkı doğdu bize...

''Ancak müslümanlar kardeştir'' değil
''Müslümanlar ancak kardeştir'' şeklindedir... İkisi aynı şey değil... Bu bir...

Kardeşim diye hitap etmek karşındakini senin din kardeşin yapmaz, adem as dan gelen bir kardeşlik ilişkisiyle kardeşim dedik... kimseyi dost tuttuğumuz falan yok lafı yanlış anlayıp ta iftira atmayın LÜTFEN... (sanki gayri müslümleri dost edinmişiz de...) bu iki...

Biz sadece müslümanları kendimize dost biliriz... yemek yerken siz kaşığın ucundan tutuyorsunuz, biz de ortasından tutuyoruz diye kafirlikle itham edemezsiniz... Kalbimizi yarıp ta baktınız mı? Bir müslümana kafir demenin sonu nereye varır hiç düşündünüz mü? bu üç...

Allaha şükürler olsun ki Allahu Teala kim cennete kim cehenneme gitsin diye sizi görevlendirmemiş, yoksa cennette siz tek başınıza dolaşırdınız... bu dört...

Bilmediğiniz konularda çok ciddi fetvalar veriyorsunuz, uçurum kenarında fazla dolaşmayın...
Bir kardeşim olarak üzülürüm sonra...

Sana son olarak şunu söyleyeyim ki, sen İslâmdan habersiz birisin. En önce ehl-i sünnet ulemasının küfür sözler ve davranışlar eserlerini okumalısın. Bu babta yeteri kadar eserler var. Bu konuda hiç bir bilgin yok maalesef ! Dolaysıyla küfre düşme vartası senin için en büyük handikap olarak görülüyor.
Benimle cedelleşmeyi bırak ve git evine kapan; oku! oku! Oku!
Ondan sonra gel...

 

garip70

Ordinaryus
Katılım
30 Kas 2009
Mesajlar
2,779
Tepkime puanı
309
Puanları
0
Sana son olarak şunu söyleyeyim ki, sen İslâmdan habersiz birisin. En önce ehl-i sünnet ulemasının küfür sözler ve davranışlar eserlerini okumalısın. Bu babta yeteri kadar eserler var. Bu konuda hiç bir bilgin yok maalesef ! Dolaysıyla küfre düşme vartası senin için en büyük handikap olarak görülüyor.
Benimle cedelleşmeyi bırak ve git evine kapan; oku! oku! Oku!
Ondan sonra gel...


islamı senden öğrenecek değilim. okuduğum kitapları sen nerden bileceksin. madem son söz söyleniyor bay çok bilmiş... buyrun:

illa edep illa edep
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
değerli fedai kardeşim bu noktada senden bir cevap bekliyorum.[/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]

Kardeşim

O dediğiniz kitapların ya da tercümelerin çoğuna büyüklerimiz sayesinde baktık elhamdülillah.

Aslında Hz. İmam KS ın ne dediği belli...

Bidat kelmesini

Bid’at, İslam’dan olmadığı halde sonradan ortaya çıkan ve ibadet kabul edilen görüş ve ameller, sünnete aykırı davranışlara denilir.

olarak anlarsak ortada anlama problemi de kalmaz tercüme problemi de kalmaz...
 

garip70

Ordinaryus
Katılım
30 Kas 2009
Mesajlar
2,779
Tepkime puanı
309
Puanları
0

Benimle cedelleşmeyi bırak ve git evine kapan;
Ondan sonra gel...



Sizinle cedelleşmiyordum... Çünkü ne sizi tanıyorum ne de diğerlerini... Kendi halime değerli dost müslüman kardeşlerle bir arada bulunmaktı tek gayretim ve niyetim...
Lakin durduk yerde gelip iftiralarla, bilir bilmez ithamlarda bulunarak sataştınız... Yine de sessiz olayım dedim ama bir insan bilmediğini bilmezse eğer böyle sataşır... İlk taşı siz attınız ve en sonunda biz de size ayna tuttuk... Kendinizi görünce aynada zorunuza gitti sanırım...
Uğraşmayın lütfen artık... Kabahat bizde... Büyüklerimizden duyduğumuz kadarıyla:
Nâdan ile sohbet etmek güçtür bilene; çünkü nâdân ne gelirse, söyler, diline.
Ne yapalım bilemedik... Buyrun meydan sizin... Yaşınız kaç bilmiyorum ama ne yaptığınızın farkında değilsiniz... Buyrun buyrun... Meydan sizin... İstediğinizi söyleyin... Cevap vermiyorum artık...
Bizi kafir mi yaparsınız, cehenneme mi yuvarlarsını bilmiyorum... Sizi Allaha havale ediyorum...
Allahım senden af diliyorum ki şu ayetinle amel edemedim:
Rahmân’ın kulları, yeryüzünde vakar ve tevazu ile yürüyen kimselerdir. Cahiller onlara laf attıkları zaman, “selâm!” der geçerler.

Artık bu ayete sıkı sıkı sarılıyorum Allahım... SELAM kardeşim...
 

rabbinsadikkulu

FETÖ nurcu değildir!
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
9,937
Tepkime puanı
131
Puanları
0
Kardeşim

O dediğiniz kitapların ya da tercümelerin çoğuna büyüklerimiz sayesinde baktık elhamdülillah.

Aslında Hz. İmam KS ın ne dediği belli...

Bidat kelmesini



olarak anlarsak ortada anlama problemi de kalmaz tercüme problemi de kalmaz...

değerli kardeşim,

bidat in tanımı ile ilgili bir sorun zaten yoktu ki.

aramızda anlaşmazlık olan iki noktanın berraklaştırılması elzemdir. bunlar;

1- bidat bidattir. bidatin hasenesi, seyyiesi olmaz. (imam rabbani - imam elfi sani)

2. müzikle ibadet bidattir.


bu noktada da şu kaydı düşmek istiyorum; yanlışı olan yanlışından dönmelidir. (muhterem büyüklerinize de, bu vesile ile selam ederim)
 

türkü

Kıdemli Üye
Katılım
18 Tem 2007
Mesajlar
4,973
Tepkime puanı
975
Puanları
0
kültürel bir miras..nasıl ki mevlanasız ve ondan sonraki şeb-i aruz gecesi mevlanayı anma ve anlamak üzerine tertip ediliyorsa, bir başka şekliyle kandil geceleri ümmet üzerinde olumlu sayılabilecek yönüyle alıp kendini yürütmüşse, dönmüş, ney varmış, vecd ile kendinden geçmiş ama şimdikiler parayla döndürülüyormuş sorun edilmemişse bu özün kusuru, kabahatinden degildir.

çocuktum..bir kadın minibüsü durdurdu. kapı açılıp içerden gelen müzik sesini duyar duymaz eger müzigi kapatırsa binecegini yoksa devam etmesini söyledi. akşam üzeri estagfirullah çekip yoluna devam eden şöföre aldırmadan sözünde kalıp beklemeye devam etti. hızla uzaklaştık. ne oldu sonra bilemiyoruz :gl
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
sebi aruz zaten ayrı bır rezıllıktır. rumının rezıllıklerı dız boyu nerden tutarsanız tutun elınızde kalıyor.

rezıllıge ornek verelım

Enelhak kadehiyle bir yudumcuk içen sızdı
Tanrılık şarabından
Şişelerle, küplerle içtim ben, sızmadım,
ben, sultanların aradığı sultan.”

“Ben hacetler kıblesiyim.
Gönlün kıblesiyim ben.
Ben Cuma mescidi değilim,
insanlık mescidiyim ben.”
................................
“Gönlü sâf sûfiyim ben;
benim tekkem âlem,
medresem dünya benim.
Değilim abalı sûfilerden.”

“İster münacaat eri ol sen,
meyhane rindi istersen;
bundan sanki ne çıkar ?
Yok Cumartesiymiş, yok Cumaymış,
Bence ne fark var ?
(Yukarıda. adı geçen eser. Mevlânâ Celâleddin, sayfa 292).
Başka bir söylevinde :

sabah oldu, ey sabahın penehı Tanrı ! (Ben özür serdedemiyorum), bize hizmet eden Husâmeddin’den sen özür dile!”
“Akl-Küll’ün ve canın özür diliyeni sensin;
canların canı, mercanın parıltısı sensin.”
“Sabahın nuru parladı, bize de bu sabah çağında senin Mansur şarabını içmekteyiz.” ( Şark İslâm Klasikleri, Mesnevi. Mevlâna, M.E.G.S.B. Yayınları, İstanbul 1988 çeviren Veled İzbudak. Cilt 1. Sayfa 144 Bent 1807-8-9. ).


buyuttugum su cumlesı bıle kufrun dık alasıdır
 

türkü

Kıdemli Üye
Katılım
18 Tem 2007
Mesajlar
4,973
Tepkime puanı
975
Puanları
0
dil sun'î olana uzatıldı..öze mevlana dahil. "az anlıyoruz" belki sırf bu yüzden çok okutturuyor kendini.
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com


değerli kardeşim,

bidat in tanımı ile ilgili bir sorun zaten yoktu ki.

aramızda anlaşmazlık olan iki noktanın berraklaştırılması elzemdir. bunlar;

1- bidat bidattir. bidatin hasenesi, seyyiesi olmaz. (imam rabbani - imam elfi sani)

2. müzikle ibadet bidattir.


bu noktada da şu kaydı düşmek istiyorum; yanlışı olan yanlışından dönmelidir. (muhterem büyüklerinize de, bu vesile ile selam ederim)
Yahu kardeşim

Senin benim anladığım bidat kavramı ile Hz. İmam KS ın anladığı bidat kavramı farklı

Biz dine sonradan katılan şey olarak anlarken Hz. İmam KS dine sonradan katılan ve kuran ve sünneta aykırı olan şey anlıyor. Bidat ile sünneti ters kavramlar gibi anlatması da bu sebepten.

Neden sözün ilk kısmını görüp anlıyorsun da ikinci kısmını anlamıyorsun anlayamadım bir türlü...

2. Cevap

Müzik ile ibadet bidat değildir.

Ameller niyetlere göredir Hadisi şerifi bile bu tezini çürütmeye yeter de artar. Fazla söze de hacet yoktur
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
2. Cevap

Müzik ile ibadet bidat değildir.

Ameller niyetlere göredir Hadisi şerifi bile bu tezini çürütmeye yeter de artar. Fazla söze de hacet yoktur
Müzik ile ibadete de eğer bidat denilmeyecekse bidat diye birşey yok o zaman. En katıksız bidat-i seyyieyi işleyen dahi bunu bidat olarak görmüyor zaten. Herkesin niyeti kendine göre iyidir. O zaman her bidat işleyen "ameller niyetlere göredir" desin devam etsin. "Kalbim temiz namaza gerek yok" gibi bir söylem oluyor bu.
şeriatı yıkan bir söyleme doğru gider bu. Dikkat etmek lazım.
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
Müzik ile ibadete de eğer bidat denilmeyecekse bidat diye birşey yok o zaman. En katıksız bidat-i seyyieyi işleyen dahi bunu bidat olarak görmüyor zaten. Herkesin niyeti kendine göre iyidir. O zaman her bidat işleyen "ameller niyetlere göredir" desin devam etsin. "Kalbim temiz namaza gerek yok" gibi bir söylem oluyor bu.
şeriatı yıkan bir söyleme doğru gider bu. Dikkat etmek lazım.
Hacı efendi

Hiç Rasulallah SAV ı öven kasidelerden (müzikli olanlardan) dinlediniz mi?

Ya da hiç NEY dinlediniz mi? (Özellikle gece karanlıkta)
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Altının değerini sarraflar billir...
Kara cahillere göre ise, bir poşet ilikli kemik altından çok daha değerlidir!

Mevlânayı, Yunus'u, Halac'ı ,İb'ul-Arabi'yi ve Hatem-i Veli'yi anlayan anladı, anlayamayanların bühtanları onlara asla zarar vermez.Eden kendine eder...
 

rabbinsadikkulu

FETÖ nurcu değildir!
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
9,937
Tepkime puanı
131
Puanları
0
Yahu kardeşim

Senin benim anladığım bidat kavramı ile Hz. İmam KS ın anladığı bidat kavramı farklı

Biz dine sonradan katılan şey olarak anlarken Hz. İmam KS dine sonradan katılan ve kuran ve sünneta aykırı olan şey anlıyor. Bidat ile sünneti ters kavramlar gibi anlatması da bu sebepten.

Neden sözün ilk kısmını görüp anlıyorsun da ikinci kısmını anlamıyorsun anlayamadım bir türlü...

2. Cevap

Müzik ile ibadet bidat değildir.

Ameller niyetlere göredir Hadisi şerifi bile bu tezini çürütmeye yeter de artar. Fazla söze de hacet yoktur

uzun yazacaktım ama kısa keseceğim. hatadan dönmekte erdemdir. malesef sizde bu yok. hatanızı ortaya koydum. insan bir özür diler, hatasından döner. kelime oynu yapıyorsunuz. okuyucular kimin doğru söylediğine karar versin.

muvaffakiyet Allah (cc) tandır.


"Ameller niyetlere göredir Hadisi şerifi bile bu tezini çürütmeye yeter de artar. " demişsiniz. bu sözünüzü unutmayınız. unutursanız! size yukarıdaki paylaşımınızı hatırlatacağım inşaallah. ayrıca geçmişte yaptığınız eleştiriler içinde , eleştiri yaptığınız kişilere özür borçlusunuz. tövbe etmelisiniz de denebilir.

buna göre, niyetini bilmediğiniz kimseyi artık eleştiremezsiniz!!! (adamın kalbini yaramazsınız ya...)

ayrıca genel manada cevabı size imam rabbani versin. buyrun 255. mektubun ilgili kısmını birlikte okuyalım;

"... Sünnet ile bid’at, birbirlerinin zıddıdır, tersidir. Birinin bulunduğu yerde, ikincisi bulunamaz, gider. Birini diriltmek, ötekini yok etmekdir. Sünneti diriltmek, bid’ati yok eder. Bid’ati diriltmek de, sünneti yok eder. İster hasene, ya’nî güzel desinler, ister seyyie, çirkin desinler, her bid’at, sünneti yok eder. Belki, bir bakımdan güzel denilmiş olabilir. Hiçbir bid’atin kendisi güzel olamaz. Çünki Allahü teâlâ, sünnetlerin hepsini beğenir. Sünnetlerin zıddı ise, şeytânın beğendiği şeylerdir. Bugün, bid’atler, her yere yayılmış olduğundan, bu sözümüz çok kimseye ağır gelir. Fekat, âhıretde, hangimizin doğru olduğunu anlıyacaklardır. İşitdiğimize göre, hazret-i Mehdî, hükûmet sürdüğü zemân, dîni yayarken ve sünneti diriltirken, bid’at işlemeğe alışmış olan Medînedeki âlim, bid’ati güzel sandığı ve ibâdet olarak yapdığı için, hazret-i Mehdînin emrlerine şaşarak, (Bu adam, bizim dînimizi yok etdi ve milletimizi öldürdü) diyecekdir. Hazret-i Mehdî “rahmetullahi aleyh” bu âlimi öldürecekdir. Onun güzel sandığı bid’atin, kötü olduğunu bildirecekdir."
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com


uzun yazacaktım ama kısa keseceğim. hatadan dönmekte erdemdir. malesef sizde bu yok. hatanızı ortaya koydum. insan bir özür diler, hatasından döner. kelime oynu yapıyorsunuz. okuyucular kimin doğru söylediğine karar versin.

muvaffakiyet Allah (cc) tandır.


"Ameller niyetlere göredir Hadisi şerifi bile bu tezini çürütmeye yeter de artar. " demişsiniz. bu sözünüzü unutmayınız. unutursanız! size yukarıdaki paylaşımınızı hatırlatacağım inşaallah. ayrıca geçmişte yaptığınız eleştiriler içinde , eleştiri yaptığınız kişiler özür borçlusunuz. tövbe etmelisiniz de denebili. buna göre, niyetini bilmediğiniz kimseyi artık eleştiremezsiniz!!! (adamın kalbini yaramazsın ya...)
Peki kardeşim

Her günahıma tevbe ettim

Sizden de özür dilerim...

Hz. İmam KS ya göre BİDAT SÜNNETE AYKIRI OLAN ŞEY İSE YAZDIĞINIZ MEKTUBUN METNİ

ayrıca genel manada cevabı size imam rabbani versin. buyrun 255. mektubun ilgili kısmını birlikte okuyalım;

"... Sünnet ile SÜNNETE AYKIRI OLAN ŞEY, birbirlerinin zıddıdır, tersidir. Birinin bulunduğu yerde, ikincisi bulunamaz, gider. Birini diriltmek, ötekini yok etmekdir. Sünneti diriltmek, SÜNNETE AYKIRI OLAN ŞEY yokeder. SÜNNETE AYKIRI OLAN ŞEY diriltmek de, sünneti yok eder. İster hasene, ya’nî güzel desinler, ister seyyie, çirkin desinler, her SÜNNETE AYKIRI OLAN ŞEY, sünneti yok eder. Belki, bir
bakımdan güzel denilmiş olabilir. Hiçbir SÜNNETE AYKIRI OLAN ŞEY kendisi güzel olamaz. Çünki Allahü teâlâ, sünnetlerin hepsini beğenir. Sünnetlerin zıddı ise, şeytânın
beğendiği şeylerdir. Bugün, SÜNNETE AYKIRI OLAN ŞEY, her yere yayılmış olduğundan, bu sözümüz çok kimseye ağır gelir. Fekat, âhıretde, hangimizin doğru olduğunu anlıyacaklardır. İşitdiğimize göre, hazret-i Mehdî, hükûmet sürdüğü zemân, dîni yayarken ve sünneti diriltirken, SÜNNETE AYKIRI OLAN ŞEY işlemeğe alışmış olan
Medînedeki âlim, bid’ati güzel sandığı ve ibâdet olarak yapdığı için, hazret-i Mehdînin emrlerine şaşarak, (Bu adam, bizim dînimizi yok etdi ve milletimizi öldürdü) diyecekdir. Hazret-i Mehdî “rahmetullahi aleyh” bu âlimi öldürecekdir. Onun güzel sandığı SÜNNETE AYKIRI OLAN ŞEY, kötü olduğunu bildirecekdir."

Kısa ve öz olarak...

BİZE GÖRE BİD'AT KURAN VE SÜNNETTE OLMAYAN ŞEY İKEN HZ. İMAM KS YA GÖRE SÜNNETE AYKIRI OLAN ŞEY dir.


Bunu bu şekilde anlarsak ya da anlayabilirsek sıkıntı kalmaz...
 

rabbinsadikkulu

FETÖ nurcu değildir!
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
9,937
Tepkime puanı
131
Puanları
0
@Son.Fedai

hala kelime oyunu yapıyorsunuz.

imam rabbaniye göre; "BİDAT SÜNNETE AYKIRI OLAN ŞEY" dir demişsiniz. imam rabbani nerde bunu söylemiş. bide cümle içinde kullanarak (Sünnet ile SÜNNETE AYKIRI OLAN ŞEY, birbirlerinin zıddıdır, tersidir.) ispatlamaya çalışmışsınız. komik duruma düşmüşsünüz. çırpındıkça batıyorsunuz.





Dinde yapılan her değişiklik ve reform bid'attır. bu kapsamda
"Bugün sizin için dininizi kemale erdirdim." (Maide, 5/3) ayetinin ne anlama geldiğini bilmek lazım. Bid'at, sonradan yapılan şey demektir. Peygamber efendimiz zamanında bulunmayıp da, sonra, dinde meydana çıkarılan, ibâdet olarak yapılmağa başlanan şeylerdir. Meselâ müezzinin sadece kâmet getirmesi gerekirken bunun dışında üç ihlâs okuması, tesbih çektirmesi bid'attir. (dikkat edin bireysel tesbih çekilmesi değil. kumanda ile müezzinin tesbih çektirmesi)

Peygamberimiz buyurdu ki: (Bid'at sâhibi olanlara, hurmet eden, dirilerini ve ölülerini öven, bunları büyük bilen, islâmı yıkmaya, dünyadan kaldırmaya yardım etmiş olur.)


.... (çok yazılabilir ama konu bütünlüğünü bozmamak için yazmadım.)

 
Üst