lafons7275
Kıdemli Üye
Ne kibri sen de abuk subuk yazar gibi yaziyorsun senin ki yazmis olduklarinda bir marifet mi yoksa.
Yazdığım ayete abuk subuk deme.
Ne kibri sen de abuk subuk yazar gibi yaziyorsun senin ki yazmis olduklarinda bir marifet mi yoksa.
Ne ayet e bir sey demesi sen de bir toymusun ve de ayni zamanda böyle cahil gibi de ilimsiz misin.Yazdığım ayete abuk subuk deme.
Şüphesiz, Allah kibirlenen ve övünen kimseleri sevmez.
Hak olan biri seyi de demek de hak olur ve buda bende var olan vakia idi vede bizde bunuda bizzat demis olduk biiznillah.
Bu yazina sunu diyeyim sayet insan ilmi eser okumussa ve de usul konusundaki eserlerden okumussa meseleyi bilir veya buna bir de seyle diyeyim bir baska ifade ile o zaman konunun icyüzünüde bilir kendisi de.Hadisi bu sekilde okuyunca bir cok insan"günah islemek lazim"seklinde algilayabilir,bunun ise Kuran`in mesajina aykiri bir durum oldugu ortadadir.
........Okuduğun kitaplar sende enaniyet yapmış,kendini kimseye muhtaç görmemeye başlamışsın.
"Hayır,insan kendini yeterli gördüğü için mutlaka azgınlık eder."Ayet meali kulağına küpe olsun.
Resulullah (sav) buyurdular ki: "Eğer siz hiç günah işlemeseydiniz, Allah Teala hazretleri sizi helak eder ve yerinize, günah işleyecek (fakat tevbeleri sebebiyle) mağfiret edeceği kimseler yaratırdı." Müslim, Tevbe, 9, (2748); Tirmizi, Da'avat 105, (3533)
Hadisi bu sekilde okuyunca bir cok insan "günah islemek lazim" seklinde algilayabilir, bunun ise Kuran`in mesajina aykiri bir durum oldugu ortadadir.
Ancak hadisi Kurani cercevede tevil etmekde mümkündür.
As olan furkan olan kurandir, dogru ve yanlis bu sekilde ayir edilir. Onun icin bu rivayette Kurani cercevede anlasilmalidir kanimca.
Hadisle anlatilmak istenen " tövbenin önemi " olmalidir, günah islemenin degil.
"Derken Âdem Rabb'ından birtakım kelimeler aldı, (onlarla tevbe etti. O da) tevbesini kabul etti. Muhakkak O, tevbeyi çok kabul eden, çok esirgeyendir." (2,37)
günaydın, kılıcaslan,,,
biz,, en baştan ne söylüyoruz,,,, Lafzı, Kur an a ters gibi, görünen, Hadisi Şerifler, manaya uygun olaraki tevil edilir,inkar edilmez....İslam alimleride, ilmin gerektirdiği gibi, bu şekil davranmışlardır..... Müçtehide veya Muhaddis olmanıni şartlarından biride nedir, Kur an ı indirilen dil ve lehçesi ile, anadili gibi, vukufiyet sahibi olunmasıdır... ha. bu işin şarlatanları ne yapar, sahih rivayetli, uydurma hadis var derler...
bu yüzden diyoruzki, Hadisi Şerifleri, ehli sünnet alimlerinin mümkünse, şerhleri ile okumaktır...
bu yapılmadığı takdirde, Allah muhafaza, benim aklım almıyor, o yüzden kabul etmiyorum gibi, şeyler ortaya çıkar, buda kişiyi dinen zor duruma düşürür....
ben, bu hadisi şerifi, ilk duyduğum vakit, bende hiç öyle, senin belirttiğin gibi bir algı olmadı mesela,,, neden, Tefsir okuduğum için, ehli sünnet, alimlerden, izahlarını dinlediğim için,,,
tavsiyemi, ister, kardeş, ister. abi, ister vatandaş, ister, forumdaş olarak kabul et, bir meseleyi, özellikle, ehli sünnet alimlerden öğrenmeden, inanıp, inanmama yoluna gitme...
bidat sahibi insanlardan uzak dur,,,,yoksa, Allah muhafaza, bilmeden, sana, ayet te inkar ettirirler, Hadisi Şerifte....
niye günaydin,
sanki ilk defa böyle yorum getirmisim gibi . Bu konuda uslubü metodu ortaya koyan konuyu zamaninda acitigimizi unuttunuz yada görmediniz herhalde. ( 2 sene gecmis üzerinden)
EBÛ YÛSUF'UN İHTİYATLI ARZ YÖNTEMİ
http://www.ihvanforum.org/showthread.php?140768-Hanefilige-has-bir-Method-ARZ-YÖNTEMi&highlight=
yine yanlış kaynak,,, kimi, kimden dinler veya okursan, o kişinin, kişiliğini veya, metodunu, öyle tanırsın...
kaynak begendiremiyoruz.
uzun lafin kisasi suki; Metodumuz : Kurani merkeze alir, cünkü 100% dogru kitap ve furkan olan kurandir, korunmustur.
Rivayetleri Kurana arz ederiz, lafzen ters düsme olursa, kurani cercevede anlamaya calisiriz.. Buda mümkün degilse Imam EBu Hanife´nin de yaptigi gibi itibar etmeyiz.
Not: Linkide bunu belirtmek icin paylasmistim.
Abim ne sen alim sin nede burdakiler de ve türkiyedeki böyle sayilacak kadar cinsteki insanlar haric herkes bir alim de degil dir.uzun lafin kisasi suki;Metodumuz:Kurani merkeze aliriz,cünkü 100% dogru kitap ve furkan olan kurandir,korunmustur.Rivayetleri Kurana arz ederiz,lafzen ters düsme olursa,kurani cercevede anlamaya calisiriz.
Böyle bir sey i de kim diyor ve bunun var mi kaynagi veya dayanagi ve söyle diyeyim bu konuda delil de nedir?.Buda mümkün degilse Imam EBu Hanife´nin de yaptigi gibi itibar etmeyiz.
şimdi sana 2 tane ayet meali veriyorum:
Allah şirk günahını işleyenleri affeder mi etmez mi bana cevap ver:
Nisa 48:
Şüphesiz Allah, kendisine ortak koşulmasını asla bağışlamaz. Bunun dışında kalan (günah)ları ise dilediği kimseler için bağışlar.
Bakara 52:
Hani Musa ile kırk gece için sözleşmiştik. Ama sonra siz, onun arkasından buzağıyı (tanrı) edinmiş ve (böylece) zalimler olmuştunuz. Sonra sizi, bunun (buzağıyı ilâh edinmenin) ardından affettik. Umulur ki böylece siz şükredersiniz.
Şimdi çelişkili gibi duran hadisleri Kurana arz ediyorsun peki yukardaki 2 ayeti nereye arz edeceksin?
[SUB][/SUB]