Meşhur (uydurma) Hadisteki Yönlendirmeye Dikkat

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Hak olan biri seyi de demek de hak olur ve buda bende var olan vakia idi vede bizde bunuda bizzat demis olduk biiznillah.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Senin yaptigin tek nefs o kadar biz olsaydik biiznillah alir kabul ederdik ve de bir dua da bulunurduk cok sukur yüce rabbime.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Hak olan biri seyi de demek de hak olur ve buda bende var olan vakia idi vede bizde bunuda bizzat demis olduk biiznillah.

Okuduğun kitaplar sende enaniyet yapmış, kendini kimseye muhtaç görmemeye başlamışsın.


"Hayır, insan kendini yeterli gördüğü için mutlaka azgınlık eder." Ayet meali kulağına küpe olsun.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Hadisi bu sekilde okuyunca bir cok insan"günah islemek lazim"seklinde algilayabilir,bunun ise Kuran`in mesajina aykiri bir durum oldugu ortadadir.
Bu yazina sunu diyeyim sayet insan ilmi eser okumussa ve de usul konusundaki eserlerden okumussa meseleyi bilir veya buna bir de seyle diyeyim bir baska ifade ile o zaman konunun icyüzünüde bilir kendisi de.

Burdaki hadis de bir sey anlatilmak isteniyor ve buna dair bir günah konusunda örnek vermek ile mesele o acidan bakilib anlasilmasi gerekir ve bir misal vereyim hani bir kimsenin kafasina bir sey girsin ve de o kiside bunu anlayip ve kavrayip bellemesi icinde bir misal verilir.

 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
Resulullah (sav) buyurdular ki: "Eğer siz hiç günah işlemeseydiniz, Allah Teala hazretleri sizi helak eder ve yerinize, günah işleyecek (fakat tevbeleri sebebiyle) mağfiret edeceği kimseler yaratırdı." Müslim, Tevbe, 9, (2748); Tirmizi, Da'avat 105, (3533)

Hadisi bu sekilde okuyunca bir cok insan "günah islemek lazim" seklinde algilayabilir, bunun ise Kuran`in mesajina aykiri bir durum oldugu ortadadir.
Ancak hadisi Kurani cercevede tevil etmekde mümkündür.

As olan furkan olan kurandir, dogru ve yanlis bu sekilde ayir edilir. Onun icin bu rivayette Kurani cercevede anlasilmalidir kanimca.
Hadisle anlatilmak istenen " tövbenin önemi " olmalidir, günah islemenin degil.

"Derken Âdem Rabb'ından birtakım kelimeler aldı, (onlarla tevbe etti. O da) tevbesini kabul etti. Muhakkak O, tevbeyi çok kabul eden, çok esirgeyendir." (2,37)



günaydın, kılıcaslan,,,

biz,, en baştan ne söylüyoruz,,,, Lafzı, Kur an a ters gibi, görünen, Hadisi Şerifler, manaya uygun olaraki tevil edilir,inkar edilmez....İslam alimleride, ilmin gerektirdiği gibi, bu şekil davranmışlardır..... Müçtehide veya Muhaddis olmanıni şartlarından biride nedir, Kur an ı indirilen dil ve lehçesi ile, anadili gibi, vukufiyet sahibi olunmasıdır... ha. bu işin şarlatanları ne yapar, sahih rivayetli, uydurma hadis var derler...

bu yüzden diyoruzki, Hadisi Şerifleri, ehli sünnet alimlerinin mümkünse, şerhleri ile okumaktır...

bu yapılmadığı takdirde, Allah muhafaza, benim aklım almıyor, o yüzden kabul etmiyorum gibi, şeyler ortaya çıkar, buda kişiyi dinen zor duruma düşürür....

ben, bu hadisi şerifi, ilk duyduğum vakit, bende hiç öyle, senin belirttiğin gibi bir algı olmadı mesela,,, neden, Tefsir okuduğum için, ehli sünnet, alimlerden, izahlarını dinlediğim için,,,

tavsiyemi, ister, kardeş, ister. abi, ister vatandaş, ister, forumdaş olarak kabul et, bir meseleyi, özellikle, ehli sünnet alimlerden öğrenmeden, inanıp, inanmama yoluna gitme...

bidat sahibi insanlardan uzak dur,,,,yoksa, Allah muhafaza, bilmeden, sana, ayet te inkar ettirirler, Hadisi Şerifte....
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
günaydın, kılıcaslan,,,

biz,, en baştan ne söylüyoruz,,,, Lafzı, Kur an a ters gibi, görünen, Hadisi Şerifler, manaya uygun olaraki tevil edilir,inkar edilmez....İslam alimleride, ilmin gerektirdiği gibi, bu şekil davranmışlardır..... Müçtehide veya Muhaddis olmanıni şartlarından biride nedir, Kur an ı indirilen dil ve lehçesi ile, anadili gibi, vukufiyet sahibi olunmasıdır... ha. bu işin şarlatanları ne yapar, sahih rivayetli, uydurma hadis var derler...

bu yüzden diyoruzki, Hadisi Şerifleri, ehli sünnet alimlerinin mümkünse, şerhleri ile okumaktır...

bu yapılmadığı takdirde, Allah muhafaza, benim aklım almıyor, o yüzden kabul etmiyorum gibi, şeyler ortaya çıkar, buda kişiyi dinen zor duruma düşürür....

ben, bu hadisi şerifi, ilk duyduğum vakit, bende hiç öyle, senin belirttiğin gibi bir algı olmadı mesela,,, neden, Tefsir okuduğum için, ehli sünnet, alimlerden, izahlarını dinlediğim için,,,

tavsiyemi, ister, kardeş, ister. abi, ister vatandaş, ister, forumdaş olarak kabul et, bir meseleyi, özellikle, ehli sünnet alimlerden öğrenmeden, inanıp, inanmama yoluna gitme...

bidat sahibi insanlardan uzak dur,,,,yoksa, Allah muhafaza, bilmeden, sana, ayet te inkar ettirirler, Hadisi Şerifte....

niye günaydin,

sanki ilk defa böyle yorum getirmisim gibi . Bu konuda uslubü metodu ortaya koyan konuyu zamaninda acitigimizi unuttunuz yada görmediniz herhalde. ( 2 sene gecmis üzerinden)

EBÛ YÛSUF'UN İHTİYATLI ARZ YÖNTEMİ
http://www.ihvanforum.org/showthread.php?140768-Hanefilige-has-bir-Method-ARZ-YÖNTEMi&highlight=
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
niye günaydin,

sanki ilk defa böyle yorum getirmisim gibi . Bu konuda uslubü metodu ortaya koyan konuyu zamaninda acitigimizi unuttunuz yada görmediniz herhalde. ( 2 sene gecmis üzerinden)

EBÛ YÛSUF'UN İHTİYATLI ARZ YÖNTEMİ
http://www.ihvanforum.org/showthread.php?140768-Hanefilige-has-bir-Method-ARZ-YÖNTEMi&highlight=

yine yanlış kaynak,,, kimi, kimden dinler veya okursan, o kişinin, kişiliğini veya, metodunu, öyle tanırsın...
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Bir insanin herhangi bir hadis e mevzu demesiyle o denilen hadis bir mevzu olmaz bunun icin de bir delil gerekir ve buna dayanak da lazim gelir.

Genel olarak diyorum böyle birseyin alip kabul edilip ve tasdik edilmesi icin de illa ki gelen rivayetin muteber,makul,makbul olmasi icin de buda bizzat isin ehli tarafindan elle alinip incelenip ve bir arastirma yapilmis olup onlar tarafindan da ortaya konulmasi lazim gelir.
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
yine yanlış kaynak,,, kimi, kimden dinler veya okursan, o kişinin, kişiliğini veya, metodunu, öyle tanırsın...

kaynak begendiremiyoruz.

uzun lafin kisasi suki; Metodumuz : Kurani merkeze aliriz, cünkü 100% dogru kitap ve furkan olan kurandir, korunmustur.
Rivayetleri Kurana arz ederiz, lafzen ters düsme olursa, kurani cercevede anlamaya calisiriz.. Buda mümkün degilse Imam EBu Hanife´nin de yaptigi gibi itibar etmeyiz.

Unutmadan buna "ihtiyatli arz yöntemi" denir.

Not: Linkide bunu belirtmek icin paylasmistim.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
kaynak begendiremiyoruz.

uzun lafin kisasi suki; Metodumuz : Kurani merkeze alir, cünkü 100% dogru kitap ve furkan olan kurandir, korunmustur.
Rivayetleri Kurana arz ederiz, lafzen ters düsme olursa, kurani cercevede anlamaya calisiriz.. Buda mümkün degilse Imam EBu Hanife´nin de yaptigi gibi itibar etmeyiz.

Not: Linkide bunu belirtmek icin paylasmistim.


şimdi sana 2 tane ayet meali veriyorum:

Allah şirk günahını işleyenleri affeder mi etmez mi bana cevap ver:

Nisa 48:

Şüphesiz Allah, kendisine ortak koşulmasını asla bağışlamaz. Bunun dışında kalan (günah)ları ise dilediği kimseler için bağışlar.




Bakara 52:

Hani Musa ile kırk gece için sözleşmiştik. Ama sonra siz, onun arkasından buzağıyı (tanrı) edinmiş ve (böylece) zalimler olmuştunuz. Sonra sizi, bunun (buzağıyı ilâh edinmenin) ardından affettik. Umulur ki böylece siz şükredersiniz.



Şimdi çelişkili gibi duran hadisleri Kurana arz ediyorsun peki yukardaki 2 ayeti nereye arz edeceksin?




[SUB][SUP]
[/SUP][/SUB]
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
uzun lafin kisasi suki;Metodumuz:Kurani merkeze aliriz,cünkü 100% dogru kitap ve furkan olan kurandir,korunmustur.Rivayetleri Kurana arz ederiz,lafzen ters düsme olursa,kurani cercevede anlamaya calisiriz.
Abim ne sen alim sin nede burdakiler de ve türkiyedeki böyle sayilacak kadar cinsteki insanlar haric herkes bir alim de degil dir.

Ben ve sen kur´an dan ne kadar anliyorsak burdakiler de böyledirler ve o kelamullah ise nasil beser bir resul u s.a.v sözü ile bir araya getirilir vede bir misal olarak hic beser sözü ile kelamullah gibi olur mu veya bir baska ifade ile söyle diyeyim ona benzer mi arasinda fark yok mu deginme vede o mesaji vermek olarak da?.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Buda mümkün degilse Imam EBu Hanife´nin de yaptigi gibi itibar etmeyiz.
Böyle bir sey i de kim diyor ve bunun var mi kaynagi veya dayanagi ve söyle diyeyim bu konuda delil de nedir?.

Imam azam ebu hanife dermisin bana bütün var olan hadis-i serifleri ezberlemis mi idi?.

 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Aklima bir söz geldi mustafa islamoglu da diyordu bir konusmasinda hasan basri yi nereye koyacagiz diye.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Her seyde insan bir ölcü olur mu yada olmaz mi veya söyle diyeyim ilk hetab da ölcü veya muteber olan sey nedir ve daha dogrusu sunu diyeyim kisi mi önemli yoksa onun o delil aldigi sey mi bir ehem olur ve hangisi bir vakia dir.
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Talebe: "Mü'min zina edince, başından gömleğinin çıkarıldığı gibi, îmanı da çıkarılır, sonra tevbe edince îman kendisine iade edilir"(Bkz, Ebû Davud, es-Sûnne 15; et-Tirmizi, el-îman 11.) hadisini rivayet eden kimseler için ne dersiniz?'' diye soruyor.

Ebu Hanife rh'da şöyle cevap veriyor : ''Onların rivayet ettikleri bu haber Kur'ân'a terstir.'' diyerek bu rivayeti reddediyor.

(Kaynak : Ebu Hanifenin eseri El-Alim ve'l Muteallim)

Yukardaki hadisi Buhari,Müslim,Tirmizi ve Ebu Davud sahih isnadlarla nakletmiştir.Hadis Alimlerinin tümü bu rivayeti kabul etmiştir.


Ebu Hanife dışındaki Üç Mezhep İmamı da bu rivayeti kabul eder.

Ebu Hanife bu görüşünde tek kaldığı için bu görüşü Çoğunluk tarafından kabul edilmemiştir..

Hadis ,
Cumhura (Alimlerin Çoğunluğu)'na göre şöyle tevil edilmiştir : Bu kimsenin imanı gerçek manada gitmiş sayılmaz.Kemalî manada gitmiş sayılır.İman nuru gider.
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
şimdi sana 2 tane ayet meali veriyorum:

Allah şirk günahını işleyenleri affeder mi etmez mi bana cevap ver:

Nisa 48:

Şüphesiz Allah, kendisine ortak koşulmasını asla bağışlamaz. Bunun dışında kalan (günah)ları ise dilediği kimseler için bağışlar.




Bakara 52:

Hani Musa ile kırk gece için sözleşmiştik. Ama sonra siz, onun arkasından buzağıyı (tanrı) edinmiş ve (böylece) zalimler olmuştunuz. Sonra sizi, bunun (buzağıyı ilâh edinmenin) ardından affettik. Umulur ki böylece siz şükredersiniz.



Şimdi çelişkili gibi duran hadisleri Kurana arz ediyorsun peki yukardaki 2 ayeti nereye arz edeceksin?
[SUB][/SUB]

diger ayetlere tabi ki de

kuran'a bütüncül degil parcaci anlayisla yaklasanlarin ortak sorunu bu
iki celiskili hadis söz konusu oldugunda "diger hadislere bakilarak aradaki celiski gideriliri" savunan sen
söz konusu kuran olunca bunu düsünemiyor ne hikmetse unutuyorsun ya da damarin tutuyor

cevaba gelince, öyle sürekli soru sorup bedavaya yatmak yok
burada millete laf yetistirecegine git biraz oku
 
Üst